abonnement Unibet Coolblue
pi_173052189
.
I will do what i must !!
pi_173052224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:15 schreef Recce het volgende:

[..]

Settings tijdens totality bepalen lijkt me inderdaad lastig. Voor een na de volledige verduistering heb je wel genoeg tijd om met je camera te spelen, maar die totale verduistering is inderdaad maar zo kort dat je dan waarschijnlijk bezig bent om je te verwonderen. Wat rondzoeken op internet en settings verzamelen lijkt me het beste dan inderdaad.

Je moet wel een beetje een snelle thermometer nemen, lijkt me, anders valt de temperatuursdrop nauwelijks op.
ha ja dat is ook nog eens lastig. Ben met verschillende thermometers aan het oefenen. Sommigen duurt het minuten voor de temperatuur verandering waargenomen is. Schiet ook niet op.

Ga ook spelen met een Omni temperature sensor, eens kijken hoe accuraat dat is. NASA gebruikt die ook voor een test tijdens de eclipse.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 donderdag 10 augustus 2017 @ 22:32:57 #128
222817 Recce
pi_173052392
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:28 schreef Prisha het volgende:

[..]

ha ja dat is ook nog eens lastig. Ben met verschillende thermometers aan het oefenen. Sommigen duurt het minuten voor de temperatuur verandering waargenomen is. Schiet ook niet op.

Ga ook spelen met een Omni temperature sensor, eens kijken hoe accuraat dat is. NASA gebruikt die ook voor een test tijdens de eclipse.
Gelukkig kun je die dingen wel testen van tevoren. Zou er al eens een opname zijn gemaakt van de omgeving met een infraroodcamera? Misschien geeft dat wel leuke beelden als je die versneld afspeelt.
pi_173052492
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:32 schreef Recce het volgende:

[..]

Gelukkig kun je die dingen wel testen van tevoren. Zou er al eens een opname zijn gemaakt van de omgeving met een infraroodcamera? Misschien geeft dat wel leuke beelden als je die versneld afspeelt.
waaaaahhhh dat is een hele goeie! Niet eens aan gedacht. Hmmm. Interesting! Ik ga zo meteen zoeken ^O^
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 donderdag 10 augustus 2017 @ 22:37:46 #130
222817 Recce
pi_173052594
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:35 schreef Prisha het volgende:

[..]

waaaaahhhh dat is een hele goeie! Niet eens aan gedacht. Hmmm. Interesting! Ik ga zo meteen zoeken ^O^
Ik vond wel deze: * Video(link) verwijderd op last van Talpa
Best spooky, maar daar zie je niet echt de temperatuursverandering, denk ik.
pi_173053021
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:37 schreef Recce het volgende:

[..]

Ik vond wel deze: * Video(link) verwijderd op last van Talpa
Best spooky, maar daar zie je niet echt de temperatuursverandering, denk ik.
seriously spooky :D

Ik heb trouwens special voor deze reis een GoPro gekocht, ik was ermee aan het spelen met timelapses, dat gaat best goed. Ben aan het twijfelen: of een timelapse van de eclipse, of gewoon op een statief zetten en met een wide view op opnemen zetten en de boel gewoon opnemen.

Denk dat het het laatste wordt, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 donderdag 10 augustus 2017 @ 22:49:27 #132
222817 Recce
pi_173053044
Je moet ook nog opletten of je de ster Regulus kunt zien, vlak naast de zon. De planeten Mars en Mercurius zijn ook nog te zien, voor en achter de zon in de baan van de zon.
pi_173053194
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:49 schreef Recce het volgende:
Je moet ook nog opletten of je de ster Regulus kunt zien, vlak naast de zon. De planeten Mars en Mercurius zijn ook nog te zien, voor en achter de zon in de baan van de zon.
Ja! Klopt, ik heb mijn waarschijnlijk locatie ingesteld in Stellarium en de eclipse nagebootst :@ (heb het opgenomen en het filmpje ervan ook op YouTube gezet). Inderdaad, Jupiter, Mars, Mercurius, Regulus en Sirius allemaal te zien als het goed is :Y
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 donderdag 10 augustus 2017 @ 22:55:12 #134
222817 Recce
pi_173053268
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:49 schreef Prisha het volgende:

[..]

seriously spooky :D

Ik heb trouwens special voor deze reis een GoPro gekocht, ik was ermee aan het spelen met timelapses, dat gaat best goed. Ben aan het twijfelen: of een timelapse van de eclipse, of gewoon op een statief zetten en met een wide view op opnemen zetten en de boel gewoon opnemen.

Denk dat het het laatste wordt, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Hoelang kun je met een GoPro opnemen? Je kunt later natuurlijk een timelapse maken van je opname, maar ik neem aan dat je geen uren kunt opnemen op de normale manier. Inderdaad een dilemma. Misschien is het wel het leukst jezelf op te nemen in combinatie met de eclipse in wide view, dan kun je later terugkijken hoe je reageerde. Dat is een veel uniekere opname dan alleen van de eclipse zelf, daar staat youtube straks helemaal vol mee.
  Intelligentste user 2022 donderdag 10 augustus 2017 @ 22:57:52 #135
222817 Recce
pi_173053380
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:53 schreef Prisha het volgende:

[..]

Ja! Klopt, ik heb mijn waarschijnlijk locatie ingesteld in Stellarium en de eclipse nagebootst :@ (heb het opgenomen en het filmpje ervan ook op YouTube gezet). Inderdaad, Jupiter, Mars, Mercurius, Regulus en Sirius allemaal te zien als het goed is :Y
Ah, gedegen voorbereiding! :D Ik lees wel dat het een traffic jam from hell gaat worden. Ik zag trouwens ook nog dat je de zon/eclips in infrarood door wolken heen kunt zien.
pi_173053387
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:55 schreef Recce het volgende:

[..]

Hoelang kun je met een GoPro opnemen? Je kunt later natuurlijk een timelapse maken van je opname, maar ik neem aan dat je geen uren kunt opnemen op de normale manier. Inderdaad een dilemma. Misschien is het wel het leukst jezelf op te nemen in combinatie met de eclipse in wide view, dan kun je later terugkijken hoe je reageerde. Dat is een veel uniekere opname dan alleen van de eclipse zelf, daar staat youtube straks helemaal vol mee.
ongeveer 1.5 uur met een voleldig opgeladen batterij. Ik heb een powerbank gekocht, daar kan ik hem op aansluiten dan kan ik alles opnemen zonder batterij hoeven te wisselen.

Ja inderdaad...denk dat dat hem ook gaan worden...timelapse is leuk maar volledig opnemen is unieker ja
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_173053525
Zonne vlammen
I will do what i must !!
pi_173053539
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:57 schreef Recce het volgende:

[..]

Ah, gedegen voorbereiding! :D Ik lees wel dat het een traffic jam from hell gaat worden. Ik zag trouwens ook nog dat je de zon/eclips in infrarood door wolken heen kunt zien.
ja nou ja...meer dat ik mijn enthousiasme en opwinding kwijt moet, dan maar spelen met Stellarium en zo ;)

Ik maak me best zorgen over die traffic....ik ben al een dag van tevoren op locatie in elk geval. Slaap in een tent in een weiland van een vrouw die haar weiland op airbnb heeft gezet. Ben ook aan het obsessen over het weer, de wolken, de bosbranden die er nu zijn en de rook...ahhhhh..pffff.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Intelligentste user 2022 donderdag 10 augustus 2017 @ 23:06:18 #139
222817 Recce
pi_173053636
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:57 schreef Prisha het volgende:

[..]

ongeveer 1.5 uur met een voleldig opgeladen batterij. Ik heb een powerbank gekocht, daar kan ik hem op aansluiten dan kan ik alles opnemen zonder batterij hoeven te wisselen.

Ja inderdaad...denk dat dat hem ook gaan worden...timelapse is leuk maar volledig opnemen is unieker ja
Voor de zekerheid moet je ook nog even testen of de GoPro netjes zo'n lang filmpje opneemt in combinatie met je kaartje etc. Als je op een half bewolkte dag een filmpje maakt, kun je ook al testen hoe je daarna van dat filmpje een timelapse-opname maakt. Dat heb ik wel eens met een webcam gedaan en dat leverde mooie resultaten op. Je zag dan de wolken langstrekken en veranderen etc.
pi_173053641
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:02 schreef Prisha het volgende:

[..]

ja nou ja...meer dat ik mijn enthousiasme en opwinding kwijt moet, dan maar spelen met Stellarium en zo ;)

Ik maak me best zorgen over die traffic....ik ben al een dag van tevoren op locatie in elk geval. Slaap in een tent in een weiland van een vrouw die haar weiland op airbnb heeft gezet. Ben ook aan het obsessen over het weer, de wolken, de bosbranden die er nu zijn en de rook...ahhhhh..pffff.
Ik vind het altijd leuk rugzak tent slaapzak en een beetje rondlopen in mooie gebieden
Alleen midder leuk als het heel koud is
I will do what i must !!
pi_173053650
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:02 schreef BoonDockSaint het volgende:
Zonne vlammen
Ik heb iets voor jou. O+
pi_173053664
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:06 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Ik heb iets voor jou. O+
Wat dan :9~ :9~ :9~
I will do what i must !!
  Intelligentste user 2022 donderdag 10 augustus 2017 @ 23:07:32 #144
222817 Recce
pi_173053667
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:02 schreef Prisha het volgende:

[..]

ja nou ja...meer dat ik mijn enthousiasme en opwinding kwijt moet, dan maar spelen met Stellarium en zo ;)

Ik maak me best zorgen over die traffic....ik ben al een dag van tevoren op locatie in elk geval. Slaap in een tent in een weiland van een vrouw die haar weiland op airbnb heeft gezet. Ben ook aan het obsessen over het weer, de wolken, de bosbranden die er nu zijn en de rook...ahhhhh..pffff.
Veel factoren om je zorgen over te maken inderdaad. Gelukkig is de kans het grootst dat het gewoon lukt.
pi_173053678
I will do what i must !!
pi_173053688
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:07 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Wat dan :9~ :9~ :9~
Ik heb Coldpay live gezien in Frankfurt. Gaaf man.
pi_173053705
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:08 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Ik heb Coldpay live gezien in Frankfurt. Gaaf man.
Leuk ik ook 2 keer
I will do what i must !!
pi_173053743
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:08 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Leuk ik ook 2 keer
Die Chris Martin, wat een energie he?
pi_173053752
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:10 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Die Chris Martin, wat een energie he?
Ja geweldig
I will do what i must !!
pi_173053776
In mijn mening de beste band van mijn generatie
I will do what i must !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')