abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:23:06 #151
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173040648
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Sterker nog, dat kan en mag je zelfs in je huwelijkscontract vast leggen.
Dan is het geen burgerlijk huwelijk meer..
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:24:05 #152
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173040672
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:23 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan is het geen burgerlijk huwelijk meer..
Absoluut wel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:25:50 #153
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173040704
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Absoluut wel.
Volgens mij kan een rechter altijd bepalen om alsnog alimentatieverplichtingen te voldoen
Iig is dit gezeik precies de reden om niet te willen trouwen... Ik heb nog nooit een gescheiden stel gezien die geen problemen heeft..
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:28:42 #154
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173040752
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:25 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Volgens mij kan een rechter altijd bepalen om alsnog alimentatieverplichtingen te voldoen
Iig is dit gezeik precies de reden om niet te willen trouwen...
Zoals ik al zei, bij bv een bijstandsuitkering zal de overheid die bepaling terugdraaien. Dan kan je als persoon (m/v) nog wel die partner alimentatie afwijzen, maar wordt het tekort op je uitkering.

Allemaal heel makkelijk te voorkomen door een partner te kiezen die ook werkt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:29:19 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173040759
Jammer dat dit weer verwordt tot zo'n zeikstralig 'je bent als man gek als je trouwt want zij gaat er straks met je geld vandoor'.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:29:29 #156
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173040761
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Jij hebt het over je man zijn...
Ja en niet over jouw kut toch? |:(
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:30:03 #157
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173040768
quote:
13s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:29 schreef Lienekien het volgende:
Jammer dat dit weer verword tot zo'n zeikstralig 'je bent als man gek als je trouwt want zij gaat er straks met je geld vandoor'.
Honderdduizend voorbeelden he?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:30:51 #158
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173040781
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:29 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja en niet over jouw kut toch? |:(
Mannen hebben piemels, vrouwen hebben een kut.
Zelf een beetje gaan zeiken over de nadelen van een man zijn (waarbij het meer over keuzes gaat dan over dat man zijn) en dan knorrig doen als erop gereageerd wordt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:31:03 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173040786
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Honderdduizend voorbeelden he?
Van cynische vervelende kerels? Ja, vast.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:32:02 #160
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173040801
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Mannen hebben piemels, vrouwen hebben een kut.
Zelf een beetje gaan zeiken over de nadelen van een man zijn (waarbij het meer over keuzes gaat dan over dat man zijn) en dan knorrig doen als erop gereageerd wordt.
Als dat je niveau is.. prima.. ik noem een vrouw gewoon vrouw.. en geen kutje..
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:34:03 #161
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173040841
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Van cynische vervelende kerels? Ja, vast.
Jammer dat dit verword tot een nietszeggend maar veel pratend "ik heb toch gelijk vrouwen theekransje"
pi_173042275
quote:
13s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:29 schreef Lienekien het volgende:
Jammer dat dit weer verwordt tot zo'n zeikstralig 'je bent als man gek als je trouwt want zij gaat er straks met je geld vandoor'.
Lijkt me meer iets voor WGR, misschien ook wel boeiend. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:02:19 #163
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173042612
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Jammer dat dit verword tot een nietszeggend maar veel pratend "ik heb toch gelijk vrouwen theekransje"
Omdat er aangetoond wordt dat je ongelijk hebt? Dat er geen trouw wordt beloofd in het burgerlijk huwelijk, dat je geen monogamie beloofd, dat hoe kinderen verdeeld worden niet echt anders is bij een huwelijk (zelfs iets gunstiger bij huwelijk/geregistreerd partnerschap), er andere keuzes zijn dan gemeenschap van goederen en je grotendeels af kan zien van partner alimentatie (dat vastgelegd kan worden, maar (helaas!) het kan zijn dat de overheid bij bijstand daar geen boodschap aan heeft en het gewoon telt als inkomen)?

Dit heeft niets te maken met een vrouwen thee kransje, maar gewoon met feiten.
De enige die hier een man/vrouw kwestie van maakt ben jij. Op dit moment ben jij het grootste wijf van ons tweeën die emotioneel loopt te blaten ipv rationeel redeneert.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:17:39 #164
467193 Velda
Nieuwsgierig
pi_173042855
Ik wil ook graag trouwen. Ik vind het ook een mooi en romantisch idee. Vroeger als meisje bedacht ik allemaal dingen voor een prinsessenhuwelijk. Maar gelukkig voor de portemonnee voor mij en mijn toekomstige man is dat wel wat afgezwakt :P
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:34:20 #165
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173043139
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat er aangetoond wordt dat je ongelijk hebt? Dat er geen trouw wordt beloofd in het burgerlijk huwelijk, dat je geen monogamie beloofd, dat hoe kinderen verdeeld worden niet echt anders is bij een huwelijk (zelfs iets gunstiger bij huwelijk/geregistreerd partnerschap), er andere keuzes zijn dan gemeenschap van goederen en je grotendeels af kan zien van partner alimentatie (dat vastgelegd kan worden, maar (helaas!) het kan zijn dat de overheid bij bijstand daar geen boodschap aan heeft en het gewoon telt als inkomen)?

Dit heeft niets te maken met een vrouwen thee kransje, maar gewoon met feiten.
De enige die hier een man/vrouw kwestie van maakt ben jij. Op dit moment ben jij het grootste wijf van ons tweeën die emotioneel loopt te blaten ipv rationeel redeneert.
In je dromen werkt dat zoals jij beschrijft.. de realiteit ligt net even anders... Kijk anders ff om je heen ofzo..

De rest van je post is de moeite niet om op te reageren... enkel om bij in slaap te vallen..

Wat je nou verder met je hele punt wil zeggen is mij een raadsel.. Je verwacht nu dat ik ga zeggen dat ik graag wil trouwen ofzo?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:46:16 #166
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173043330
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

In je dromen werkt dat zoals jij beschrijft.. de realiteit ligt net even anders... Kijk anders ff om je heen ofzo..

De rest van je post is de moeite niet om op te reageren... enkel om bij in slaap te vallen..

Wat je nou verder met je hele punt wil zeggen is mij een raadsel.. Je verwacht nu dat ik ga zeggen dat ik graag wil trouwen ofzo?
Dit gaat niet over in mijn dromen, maar gewoon hoe het echt werkt. Jij bent degene die er een fantasie beeld van maakt. Een nachtmerrie beeld in jouw geval dan. Overdreven en niet op feiten berust.

En nee, je hoeft van mij echt niet te trouwen. Dat moet je alleen doen als je er behoefte aan hebt. Het enige wat ik doe is de misinformatie die je geeft ontkrachten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:14:45 #167
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173043892
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit gaat niet over in mijn dromen, maar gewoon hoe het echt werkt. Jij bent degene die er een fantasie beeld van maakt. Een nachtmerrie beeld in jouw geval dan. Overdreven en niet op feiten berust.

En nee, je hoeft van mij echt niet te trouwen. Dat moet je alleen doen als je er behoefte aan hebt. Het enige wat ik doe is de misinformatie die je geeft ontkrachten.
Dat doe je tot nu toe helemaal niet.. stapels uitspraken van rechters spreken je tegen..
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:23:44 #168
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173044109
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:14 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat doe je tot nu toe helemaal niet.. stapels uitspraken van rechters spreken je tegen..
Wat een bullshit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:27:53 #169
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:03:23 #170
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173044973
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:27 schreef Zolderkamer het volgende:
Oke
Kom dan eens met voorbeelden die wat ik zeg ontkrachten?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173045219
Nee. Niet trouwen. Het voegt niks toe aan je gevoelens voor elkaar. Dat hele trouwgedoe is voornamelijk bedoeld voor de financiële zekerheid (alsof daar ooit sprake van is met de flucturerende arbeidsmarkt), en voor de familie. De bruid huppelt wat rond in een jurk die kapitalen heeft gekost en die ze vervolgens laat vergelen op een vergeten hoekje op de zolder.
Er wordt gevreten, gezopen en gedanst, in sommige kringen is het gebruikelijk om met elkaar op de vuist te gaan. Ik laat even in het midden of dat de toekomstige schoonbroers zijn of de bruidsmeisjes die elkaar bijkans afmaken vanwege het bruidsboeketje.
Daarna natuurlijk de obligate huwelijksreis naar een of ander tropisch eiland met een wit strand, helblauwe zee en de hoognodige exotische drankjes met parapluutjes, vuurwerkstokjes, meestal een gifgroen of kotsblauw kleurtje, kortom, het is FEEST!!!.
Lieve mensen, neem van mij aan, als je je relatie een schriftelijke bevestiging wilt geven, ga gewoon even langs het gemeentehuis om je handtekening te zetten en daarna lekker met zijn tweetjes naar de film of het zwembad of wat je liefhebberijen dan ook zijn.
Kost minder, en je hebt er veel minder stress van.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:20:14 #172
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173045327
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kom dan eens met voorbeelden die wat ik zeg ontkrachten?
_O- Dat doe ik toch... en dan roep jij bullshit.. en dan zeg ik oke.. :s)
pi_173045433
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:15 schreef Hiddendoe het volgende:
Nee. Niet trouwen. Het voegt niks toe aan je gevoelens voor elkaar. Dat hele trouwgedoe is voornamelijk bedoeld voor de financiële zekerheid (alsof daar ooit sprake van is met de flucturerende arbeidsmarkt), en voor de familie. De bruid huppelt wat rond in een jurk die kapitalen heeft gekost en die ze vervolgens laat vergelen op een vergeten hoekje op de zolder.
Er wordt gevreten, gezopen en gedanst, in sommige kringen is het gebruikelijk om met elkaar op de vuist te gaan. Ik laat even in het midden of dat de toekomstige schoonbroers zijn of de bruidsmeisjes die elkaar bijkans afmaken vanwege het bruidsboeketje.
Daarna natuurlijk de obligate huwelijksreis naar een of ander tropisch eiland met een wit strand, helblauwe zee en de hoognodige exotische drankjes met parapluutjes, vuurwerkstokjes, meestal een gifgroen of kotsblauw kleurtje, kortom, het is FEEST!!!.
Lieve mensen, neem van mij aan, als je je relatie een schriftelijke bevestiging wilt geven, ga gewoon even langs het gemeentehuis om je handtekening te zetten en daarna lekker met zijn tweetjes naar de film of het zwembad of wat je liefhebberijen dan ook zijn.
Kost minder, en je hebt er veel minder stress van.
De stress van het organiseren zou het me al niet waard zijn :@ Laat staan dat ik ervan houd om in zulke belangstelling te staan.

Maar mijn liefde officieel maken, elkaar man en vrouw kunnen noemen en het echt vastleggen, dat zou ik misschien wel willen. Zonder bruiloft.
pi_173045503
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De stress van het organiseren zou het me al niet waard zijn :@ Laat staan dat ik ervan houd om in zulke belangstelling te staan.

Maar mijn liefde officieel maken, elkaar man en vrouw kunnen noemen en het echt vastleggen, dat zou ik misschien wel willen. Zonder bruiloft.
Liefde officieel maken?
Zoals een diploma?
Zo bekeken zouden veel mensen pas mogen trouwen als ze al oud en bejaard zijn.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:30:28 #175
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173045553
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O- Dat doe ik toch... en dan roep jij bullshit.. en dan zeg ik oke.. :s)
Nee dat doe je niet. Je roept wat over honderd duizenden uitspraken van rechters, maar toont niets.
Heb google een slinger gegeven, maar heb niets gevonden wat dat staaft. Wat ik beweer is met 1 Google slinger te bewijzen.
Huwelijkse voorwaarden: check!
Afzien van partner alimentatie in huwelijks contract: check! (waarbij ik de uitzondering waarbij de overheid daar lak aan heeft vernoemd heb. Ben ik het overigens zeer mee oneens!)
Rechten van de vader op de kinderen: check! (eerder gunstiger voor vader bij huwelijk dan ongunstiger)
Belofte van trouw als in ik blijf bij je voor altijd is onwaar bij burgerlijk huwelijk: check!
Belofte voor monogamie bij burgerlijk huwelijk is onwaar: check!


Disclaimer: dat mannen een achterstand hebben mbt de kinderen ontken ik niet. Dat zie ik als problematisch, de verandering daarin gaat me niet vlot genoeg. Maar dat heeft niets te maken met getrouwd zijn, een man heeft zeer zeker geen grotere achterstand op dat gebied als hij getrouwd is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173045569
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Liefde officieel maken?
Zoals een diploma?
Zo bekeken zouden veel mensen pas mogen trouwen als ze al oud en bejaard zijn.
Hoezo?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:33:16 #177
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173045633
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee dat doe je niet. Je roept wat over honderd duizenden uitspraken van rechters, maar toont niets.
Heb google een slinger gegeven, maar heb niets gevonden wat dat staaft. Wat ik beweer is met 1 Google slinger te bewijzen.
Huwelijkse voorwaarden: check!
Afzien van partner alimentatie in huwelijks contract: check! (waarbij ik de uitzondering waarbij de overheid daar lak aan heeft vernoemd heb. Ben ik het overigens zeer mee oneens!)
Rechten van de vader op de kinderen: check! (eerder gunstiger voor vader bij huwelijk dan ongunstiger)
Belofte van trouw als in ik blijf bij je voor altijd is onwaar bij burgerlijk huwelijk: check!
Belofte voor monogamie bij burgerlijk huwelijk is onwaar: check!

Disclaimer: dat mannen een achterstand hebben mbt de kinderen ontken ik niet. Dat zie ik als problematisch, de verandering daarin gaat me niet vlot genoeg. Maar dat heeft niets te maken met getrouwd zijn, een man heeft zeer zeker geen grotere achterstand op dat gebied als hij getrouwd is.
Hoog "het heb op feesboek gestaan" gehalte heeft dit...
Als je wel eens buiten komt zie je overal hoe het werkt...

Maar dat bestaat natuurlijk niet want dat staat nergens geschreven...
pi_173045711
Ik heb gewoon niets met trouwen. Liefde tussen mij en mijn partner hoeft niet per se bezegeld te worden door mensen die we niet kennen en dan zeggen dat we nu opeens man en vrouw zijn. Dat kunnen we prima zelf bepalen.

Hoe de vork exact in de steel zit weet ik niet precies maar allicht is het huwelijk het waard voor bepaalde financiële zaken oid. Dat zoek ik wel uit als het zover is. En als mijn aanstaande per se wilt trouwen heb ik daar ook geen problemen mee verder. Ik heb er niets 'tegen'. Het is alleen een beetje een overbodig ritueel in mijn ogen. Wel gezellig, daar niet van.
Conscience do cost.
pi_173045762
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoezo?
Hoezo liefde officieel maken?
Liefde is niet iets wat je kunt afmeten in punten.
Hoe zit het dan met de liefde die ouders voor hun kinderen voelen en vice versa?
Liefde tussen man en vrouw (of tussen man en man of vrouw en vrouw) is altijd een enorme gok.
In hoeverre zijn jij en je partner bereid om er moeite voor te doen?
Dat bedoel ik. Het leven eindigt niet bij de trouwdag, na deze dag begint het eigenlijk echt. Dan pas kun je laten zien hoe diep de liefde zit.
Bij een diploma krijg je een momentopname van je intellectuele kennis. Maar die is wel handig voor het zoeken naar een baan. Maar zelfs dan moet je constant alle zeilen bijzetten om de ratrace bij te kunnen houden. Dus bijscholen, blijven lezen en je blijven ontwikkelen.
Waarom trouwen mensen? Voornamelijk om aan te geven dat ze vanaf nu alleen op elkaar zijn aangewezen.
Na jaren blijkt het sprookje als een zeepbel uit elkaar te spatten. Zie Diana en Charles om maar wat te noemen.
Vandaar dat ik wat moeite had met jouw term je liefde 'officieel' te maken.
Eerst maar laten zien wat jullie kunnen en wat jullie er voor over hebben voor je in aanmerking komt voor het 'liefdesdiploma'.
pi_173045805
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:38 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoezo liefde officieel maken?
Liefde is niet iets wat je kunt afmeten in punten.
Hoe zit het dan met de liefde die ouders voor hun kinderen voelen en vice versa?
Liefde tussen man en vrouw (of tussen man en man of vrouw en vrouw) is altijd een enorme gok.
In hoeverre ben jij en je partner bereid om er moeite voor te doen?
Dat bedoel ik. Het leven eindigt niet bij de trouwdag, na deze dag begint het eigenlijk echt. Dan pas kun je laten zien hoe diep de liefde zit.
Bij een diploma krijg je een momentopname van je intellectuele kennis. Maar die is wel handig voor het zoeken naar een baan.
Waarom trouwen mensen? Voornamelijk om aan te geven dat ze vanaf nu alleen op elkaar zijn aangewezen.
Na jaren blijkt het sprookje als een zeepbel uit elkaar te spatten. Zie Diana en Charles om maar wat te noemen.
Vandaar dat ik wat moeite had met jouw term je liefde 'officieel' te maken.
Eerst maar laten zien wat jullie kunnen en wat jullie er voor over hebben voor je in aanmerking komt voor het 'liefdesdiploma'.
Jij bestempelt het als een diploma. Dat is niet mijn gevoel erbij.

Die bereidheid om er moeite voor te doen zal nog moeten blijken, maar dat betekent niet dat je niet middels een huwelijk de intentie kunt tonen om dat met elkaar te willen. Dat je het voornemen hebt, om bij elkaar te blijven en moeite te doen.
pi_173045866
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij bestempelt het als een diploma. Dat is niet mijn gevoel erbij.
En dat is precies mijn punt. Trouwen is veel meer dan je gevoel.
Heb je bijv. al besloten om in gemeenschap van goederen te trouwen of op huwelijkse voorwaarden?
Toch iets om over na te denken in deze tijd waar veel scheidingen vaak langer duren dan het voorgaande huwelijk.
pi_173045950
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij bestempelt het als een diploma. Dat is niet mijn gevoel erbij.

Die bereidheid om er moeite voor te doen zal nog moeten blijken, maar dat betekent niet dat je niet middels een huwelijk de intentie kunt tonen om dat met elkaar te willen. Dat je het voornemen hebt, om bij elkaar te blijven en moeite te doen.
Maar hoe zit het met het gevoel van je partner?
Sorry als ik wat cynisch overkom, maar ik heb het zo vaak gezien.
Mensen die in vol ornaat hun 'droomdag' regisseerden, en vervolgens een week of maand later alweer met rooie koppen en bloeddoorlopen ogen tegen elkaar stonden te schreeuwen.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:57:10 #183
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173046233
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoog "het heb op feesboek gestaan" gehalte heeft dit...
Als je wel eens buiten komt zie je overal hoe het werkt...

Maar dat bestaat natuurlijk niet want dat staat nergens geschreven...
Echt wtf?

Ik kom nooit op Facebook, dit gaat gewoon over officiële regelgeving rondom het huwelijk.

Jouw hele heb ik in de kroeg gehoord is een variant op dat heb op Facebook gestaan, heb je dat echt niet door?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:01:51 #184
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173046343
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Echt wtf?

Ik kom nooit op Facebook, dit gaat gewoon over officiële regelgeving rondom het huwelijk.

Jouw hele heb ik in de kroeg gehoord is een variant op dat heb op Facebook gestaan, heb je dat echt niet door?
Precies wat ik zeg.. het staat nergens officieel dus bestaat het niet volgens jou...
Nogmaals kijk eens om je heen...
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:07:46 #185
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173046472
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:01 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Precies wat ik zeg.. het staat nergens officieel dus bestaat het niet volgens jou...
Nogmaals kijk eens om je heen...
En dan beschuldig jij mij van heb op Facebook gestaan praktijken... Zucht.

Echt, je valt van de ene onzin in de andere. Echt toon eens waar in het burgelijke huwelijk er eeuwige trouw en monogamie beloofd moet worden. Toon eens hoe getrouwd zijn de vader minder rechten geeft mbt zijn kinderen. Toon eens hoe huwelijkse voorwaarden onzin zijn...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:09:51 #186
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173046509
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En dan beschuldig jij mij van heb op Facebook gestaan praktijken... Zucht.

Echt, je valt van de ene onzin in de andere. Echt toon eens waar in het burgelijke huwelijk er eeuwige trouw en monogamie beloofd moet worden. Toon eens hoe getrouwd zijn de vader minder rechten geeft mbt zijn kinderen. Toon eens hoe huwelijkse voorwaarden onzin zijn...
Je haalt er allemaal onzin bij..
Als je voor de rechter staat geeft de rechter de vrouw in 90% van de gevallen het voordeel van de twijfel.. Moeilijker is het niet..

Je wind je enorm op over iets wat glashelder is..
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:12:21 #187
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173046565
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:09 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je haalt er allemaal onzin bij..
Als je voor de rechter staat geeft de rechter de vrouw in 90% van de gevallen het voordeel van de twijfel.. Moeilijker is het niet..

Je wind je enorm op over iets wat glashelder is..
Op welk gebied? En vooral wat heeft dat te maken met getrouwd zijn? Beter gezegd, hoe zou dat anders zijn bij niet getrouwd zijn?

En 90%, echt, toon eens iets aan zeg... Het is een nogal boude stelling namelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:14:02 #188
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173046596
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:09 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je haalt er allemaal onzin bij..
Als je voor de rechter staat geeft de rechter de vrouw in 90% van de gevallen het voordeel van de twijfel.. Moeilijker is het niet..

Je wind je enorm op over iets wat glashelder is..
Dan mag jij daarover in WGR een topic openen met bewijzen van je stelling.

Dan kan het hier weer gaan over wel of niet trouwen, niet over de werkwijze van rechters :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:18:38 #189
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173046701
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:14 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dan mag jij daarover in WGR een topic openen met bewijzen van je stelling.

Dan kan het hier weer gaan over wel of niet trouwen, niet over de werkwijze van rechters :).
Want ik begin over die WGR toon.. uhu.. Lees het topic anders even door..
Mevrouw wil papieren zien.. bewijzen.. uitspraken etc..
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:22:06 #190
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173046777
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Want ik begin over die WGR toon.. uhu.. Lees het topic anders even door..
Mevrouw wil papieren zien.. bewijzen.. uitspraken etc..
Heb ik gedaan. Geldt gewoon voor iedereen. Uitspraken van rechters gaan jullie maar in WGR bespreken, dan kan t hier weer terug naar wel of niet trouwen en waarom.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:23:57 #191
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173046823
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Geldt gewoon voor iedereen. Uitspraken van rechters gaan jullie maar in WGR bespreken, dan kan t hier weer terug naar wel of niet trouwen en waarom.
Dus ga ik daar geen topic openen omdat ik daar helemaal geen behoefte aan heb... Bedankt :W
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:28:23 #192
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173046910
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:23 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dus ga ik daar geen topic openen omdat ik daar helemaal geen behoefte aan heb... Bedankt :W
Prima hoor.

Kan t hier weer terug naar t oorspronkelijke onderwerp.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173046930
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:36 schreef ems. het volgende:
Ik heb gewoon niets met trouwen. Liefde tussen mij en mijn partner hoeft niet per se bezegeld te worden door mensen die we niet kennen en dan zeggen dat we nu opeens man en vrouw zijn. Dat kunnen we prima zelf bepalen.

Hoe de vork exact in de steel zit weet ik niet precies maar allicht is het huwelijk het waard voor bepaalde financiële zaken oid. Dat zoek ik wel uit als het zover is. En als mijn aanstaande per se wilt trouwen heb ik daar ook geen problemen mee verder. Ik heb er niets 'tegen'. Het is alleen een beetje een overbodig ritueel in mijn ogen. Wel gezellig, daar niet van.
Als je dat om wat voor reden dan ook een impertinente vraag vindt, gewoon geen antwoord geven hoor: maar zou jij eventueel nog vader willen worden en zou dat nog iets veranderen aan jouw idee over trouwen (wat aardig overeenkomt met dat van mij en mijn partner, behalve dat wij trouwen ergens nog wel romantisch vinden)?
Tails tell tales
pi_173048153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:29 schreef Forbry het volgende:

[..]

Als je dat om wat voor reden dan ook een impertinente vraag vindt, gewoon geen antwoord geven hoor: maar zou jij eventueel nog vader willen worden
Jawel. Mijn masterrace is een gift voor de aarde immers.
quote:
en zou dat nog iets veranderen aan jouw idee over trouwen (wat aardig overeenkomt met dat van mij en mijn partner, behalve dat wij trouwen ergens nog wel romantisch vinden)?
Nee. Hoewel ik dus niet precies op de hoogte ben van de voordelen van trouwen wat betreft de wet. Als het zover is dan neem ik dat nog eens onder de loep :P

Maar nogmaals, als mijn vrouw wilt trouwen doe ik haar graag dat plezier. Ik zie die charme er wel van in maar voor mij persoonlijk voegt het niet echt wat toe aan mijn leven of de relatie.
Conscience do cost.
pi_173048480
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:20 schreef ems. het volgende:
Maar nogmaals, als mijn vrouw wilt trouwen doe ik haar graag dat plezier.
Mijn god wat zaaddodend.
pi_173049106
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:32 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Mijn god wat zaaddodend.
Klopt. Bitches zijn dol op dat soort shit tho.
Conscience do cost.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 21:32:35 #197
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173050413
Is dat romantische met alles erop en eraan niet meer ietsvoor in de kerk? Dat je gewoon bij het burgerlijk huwelijk even naar het gemeentehuis gaat en klaar. Kerkelijk huwelijk met kerk naar keuze kun je dan later doen.
pi_173050485
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Jawel. Mijn masterrace is een gift voor de aarde immers.

[..]

Nee. Hoewel ik dus niet precies op de hoogte ben van de voordelen van trouwen wat betreft de wet. Als het zover is dan neem ik dat nog eens onder de loep :P

Maar nogmaals, als mijn vrouw wilt trouwen doe ik haar graag dat plezier. Ik zie die charme er wel van in maar voor mij persoonlijk voegt het niet echt wat toe aan mijn leven of de relatie.
Waar ik nog best een beetje verrast ben door de 'jawel', is dat geenszins het geval voor de toelichting die je daarbij geeft _O-

Wel je eventuele kind(eren) t.z.t. af en toe laten korfballen hoor, mag je -ter compensatie- uitgebreid over al die verderfelijke godsdiensten vertellen. ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:32 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Mijn god wat zaaddodend.
Maar niet eitjesdodend :P

quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:32 schreef Lunatiek het volgende:
Is dat romantische met alles erop en eraan niet meer ietsvoor in de kerk? Dat je gewoon bij het burgerlijk huwelijk even naar het gemeentehuis gaat en klaar. Kerkelijk huwelijk met kerk naar keuze kun je dan later doen.
Rondom het officiële/bureaucratische gedeelte heen kun je eea natuurlijk nog zo romantisch maken als jij en je partner dat zelf willen, ook bij een niet-kerkelijk huwelijk.
Tails tell tales
pi_173090841
quote:
9s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het idee is dat je het dan ook niet meer wilt uitmaken.
wil ik sws niet.
pi_173091071
Ja ik wil wel trouwen, wie wil?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')