abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173032521
registreer om deze reclame te verbergen
TS, in jouw geval denk ik dat het eerder met onzekerheid heeft te maken. Jij hebt die absolute bevestiging nodig om te kunnen functioneren binnen een relatie.
Kijk maar hoe je kijkt naar daten. Pas als iemand letterlijk zegt dat jullie een officiŽle, monogame relatie hebben, kan jij je een beetje openstellen.
Ik denk dat jij uiteindelijk in die relatie ook heel snel zou willen trouwen, gewoon om die bevestiging te krijgen.
Dit is natuurlijk flink benauwend voor potentiŽle partners.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 00:43:46 #52
434029 KillemWieft
My funk is multilayered!
pi_173032581
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:38 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Gewoon nog eens een huwelijksfeest geven
We zijn niet meer samen. Nog wel getrouwd (al bijna 16 jaar). Lang verhaal. :P
  donderdag 10 augustus 2017 @ 01:03:07 #53
456793 TheInnocent
not thatinnocent
pi_173032774
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:39 schreef Lenny77 het volgende:
TS, in jouw geval denk ik dat het eerder met onzekerheid heeft te maken. Jij hebt die absolute bevestiging nodig om te kunnen functioneren binnen een relatie.
Kijk maar hoe je kijkt naar daten. Pas als iemand letterlijk zegt dat jullie een officiŽle, monogame relatie hebben, kan jij je een beetje openstellen.
Ik denk dat jij uiteindelijk in die relatie ook heel snel zou willen trouwen, gewoon om die bevestiging te krijgen.
Dit is natuurlijk flink benauwend voor potentiŽle partners.
Nee, dat is een ander stadium. Voor ik een relatie aanga, dus aan het daten ben met een leuke man, ben ik inderdaad ergens onzeker, niet helemaal overtuigd van iemand want we zijn elkaar aan het leren kennen.. dus veel zaken zijn niet zeker, en dus ben ik voorzichtig en stel ik me niet snel open (mijn emoties zijn me dus veel waard en kunnen mij meeslepen, dus logisch dat ik voorzichtig ben). De veilige basis om te vertrouwen vind ik in monogamie (dat kan aan de oeroude biologische vrouwelijke behoefte liggen haar man niet te delen en te verliezen aan andere vrouwen en achter te blijven met het kind, geen idee maar ik wil monogamie in de relatie of er komt geen relatie).

Een huwelijk is een andere fase. Dan is de monogamie en vertrouwensband er al in mijn visie. Dus om het extra sterk te voelen, een romantische dimensie er aan te geven, zou ik willen trouwen. Dit staat geheel los van onzekerheid. Wel zou ik onzeker worden als mijn partner eerst zou aangeven te willen trouwen en er vervolgens van af zou zien zondet dat financiŽn een rol zouden spelen.. dan klopt er iets niet.
pi_173032818
Ik wil echt niet trouwen.
Het is niks anders dan het moeilijker maken om het uit te maken.
Op vrijdag 16 september 2016 10:27 schreef Frozen_Glitterpen het volgende: Gezegend door de beste DJ van het forum :')
Op donderdag 1 december 2016 19:20 schreef Henkelientje het volgende:Aaaahh hou ook van jou hoor tail
Op donderdag 13 april 2017 02:27 schreef Stien_Struis het volgende:
Hij bedoelt het wel goed die Tailfox maar het komt wat ongelukkig zijn strot uit.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 01:35:46 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173032965
Dat burgerlijk huwelijk stelt toch helemaal niks meer voor, vrijblijvend toneelstuk dat een hamerstuk is als het door de rechter ontbonden moet worden. Dure woorden over plichten maar als puntje bij paaltje komt stellen al die beloftes niks voor.
Voor de praktische kant kun je goedkoop je boterbriefje halen.

Als je het serieus wilt doen vanuit liefde, ga je een katholiek huwelijk aan, of een wiccahuwelijk "tot in de eeuwigheid". En dan niet liegen als je je geloften uitspreekt.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 02:02:35 #56
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_173033071
Ik vind trouwen wel iets moois en romantisch. :)
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
pi_173033329
Ja, ik ben getrouwd. Eťn van de mooiste dagen van mijn leven.
pi_173033661
Het schijnt dat bepaalde instanties je financieel beter kunnen naaien als je getrouwd bent, waar je in veel andere landen er juist financieel iets beter uitkomt.
pi_173033664
Ik wil niet trouwen :). Ik vind het maar een raar concept en eigenlijk compleet debiel dat je een papietje moet ondertekenen om daadwerkelijk als volledig partner gezien te worden, eigenlijk is het gewoon een contract sluiten en ik vind het helemaal niks met liefde en romantiek te maken hebben.

Datzelfde geldt voor geregistreerde partnerschappen uiteraard, maar daar kan je tenminste onderuit zonder daar een rechter voor nodig te hebben.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 10 augustus 2017 @ 07:36:10 #60
455036 Drug
feel like pablo
pi_173033709
Financieel? Trouwen kost een paar tientjes.

Voor mij heeft die verbintenis geen betekenis, het is futiel. De band tussen mij en mijn geliefde is mentaal.
hard times got my mind on cock
pi_173033710
Trouwen is ook niks voor mij. We hebben wel een geregistreerd partnerschap, maar da's meer voor de praktische zaken (klinkt lekker romantisch :') ).
pi_173033769
Ik wil trouwen, zijn ring dragen, zijn naam achter mijn naam, zijn kinderen baren, voor hem koken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
  donderdag 10 augustus 2017 @ 07:56:56 #63
455036 Drug
feel like pablo
pi_173033796
quote:
17s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 07:49 schreef Spriet4 het volgende:
Ik wil trouwen, zijn ring dragen, zijn naam achter mijn naam, zijn kinderen baren, voor hem koken.
waarom die registratie?
pi_173033819
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 07:56 schreef Drug het volgende:

[..]

waarom die registratie?
Omdat het een gevoel geeft van officieel bij elkaar horen, omdat ik van hem hou en hem wil voorstellen als mijn man.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_173033823
Ik zei altijd van niet maar als mijn vriend mij zou vragen nu zou ik geen nee zeggen. <3.Zou geen groot feest willen en geen grote witte jurk enzo, zijn we ook niet echt types voor. Wel met familie en goede vrienden lekker eten en borrelen. Maar het idee is voor veel heel romantisch maar het is altijd nog een zakelijke overeenkomst. Zou niet in gemeenschap van goederen trouwen en mijn eigen naam aanhouden.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 08:07:55 #66
455036 Drug
feel like pablo
pi_173033841
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 08:03 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Omdat het een gevoel geeft van officieel bij elkaar horen, omdat ik van hem hou en hem wil voorstellen als mijn man.
ah ja ik snap je argumenten dan wel, maar denk er anders over. Officieel heeft voor mij geen waarde en ook niet hoe onze liefde door anderen wordt beschouwd (als man en vrouw of whatever). Zou wel conformeren aan de trouwwens van mijn geliefde though, want verder zijn er niet echt argumenten om het te laten.
pi_173033852
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 08:07 schreef Drug het volgende:

[..]

ah ja ik snap je argumenten dan wel, maar denk er anders over. Officieel heeft voor mij geen waarde en ook niet hoe onze liefde door anderen wordt beschouwd (als man en vrouw of whatever). Zou wel conformeren aan de trouwwens van mijn geliefde though, want verder zijn er niet echt argumenten om het te laten.
Gaat ook niet om wat anderen ervan vinden, maar om wat het mij voor gevoel geeft. Ik wil zijn vrouw zijn :P
Maar ik wil geen groot trouwfeest.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow"&gt;But I want more...&lt;/a&gt;
  donderdag 10 augustus 2017 @ 08:18:39 #68
455036 Drug
feel like pablo
pi_173033886
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 08:10 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Gaat ook niet om wat anderen ervan vinden, maar om wat het mij voor gevoel geeft. Ik wil zijn vrouw zijn :P
Maar ik wil geen groot trouwfeest.
maar je kunt elkaars man/vrouw zijn zonder huwelijk. Daarvoor maakt het niets uit wat het rijk ervan vindt.
pi_173034048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:34 schreef Argento het volgende:

[..]

moeilijk te zeggen. Je leeft er natuurlijk nogal naartoe met al het geregel en georganiseer. Je moet ook een beetje gevoelig zijn voor de symboliek denk ik.
Ik ben op zich dus best enigszins gevoelig voor de symboliek (al heb ik trouwen geenszins nůdig om onze relatie als speciaal te ervaren) en getrouwd zijn lijkt me op zich dus wel leuk, maar zoals ik al schreef, als we zouden trouwen willen we er op zich wel iets speciaals van maken en al dat gedoe en geregel er vervolgens omheen, kan nou niet bepaald zeggen dat ik dŠŠrnaar uitkijk.

Nog niet zo lang geleden van alles rondom een overlijden moeten regelen, ben voorlopig wel weer even klaar met grote gebeurtenissen :')

quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:03 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Nee, dat is een ander stadium. Voor ik een relatie aanga, dus aan het daten ben met een leuke man, ben ik inderdaad ergens onzeker, niet helemaal overtuigd van iemand want we zijn elkaar aan het leren kennen.. dus veel zaken zijn niet zeker, en dus ben ik voorzichtig en stel ik me niet snel open (mijn emoties zijn me dus veel waard en kunnen mij meeslepen, dus logisch dat ik voorzichtig ben). De veilige basis om te vertrouwen vind ik in monogamie (dat kan aan de oeroude biologische vrouwelijke behoefte liggen haar man niet te delen en te verliezen aan andere vrouwen en achter te blijven met het kind, geen idee maar ik wil monogamie in de relatie of er komt geen relatie).

Een huwelijk is een andere fase. Dan is de monogamie en vertrouwensband er al in mijn visie. Dus om het extra sterk te voelen, een romantische dimensie er aan te geven, zou ik willen trouwen. Dit staat geheel los van onzekerheid. Wel zou ik onzeker worden als mijn partner eerst zou aangeven te willen trouwen en er vervolgens van af zou zien zondet dat financiŽn een rol zouden spelen.. dan klopt er iets niet.
Kan toch ook andere redenen hebben dan financiŽle die op zich wel 'acceptabel' zijn?

Zo ben ik -naast dat ik opzie tegen het geregel ervan en trouwen ergens toch ook wel zonde van het geld vind- zelf ook terughoudend, omdat van alle gasten die zouden komen, ik nog het liefste mijn vader er bij zou willen hebben (als getuige ook, als het even kan) en dat is op dit moment wegens ziekte/handicap niet (op een prettige manier) mogelijk en ondanks dat hij hoogstwaarschijnlijk eerder komt te overlijden en er daardoor hťlemaal niet meer bij zou kunnen zijn, heb ik ergens de (ijdele) hoop dat zijn situatie in de toekomst misschien nog verandert...

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 10-08-2017 09:02:56 ]
pi_173034110
Ik vind het een mooie gedachte om trouw te zweren aan zij van wie ik houd. Maar ik begrijp van anderen dat het veel geld, tijd en moeite kost om een trouwerij te organiseren. De organisatie van een trouwerij wordt als stressvol ervaren en de trouwen heeft juridische en fiscale consequenties die uitgezocht moeten worden en dat doet voor mij afbreuk aan de romantiek.

Misschien ben ik ook bang gemaakt door het straatbeeld en negatieve verhalen van mannen op het internet. Bang dat zij verandert, het schrikbeeld dat zij de haren kort knipt, dik wordt, zich slecht gaat verzorgen, haar ambities opgeeft, chagrijnig, afstandelijk of zelfs manipulatief wordt.

Het was een mooie gedachte...
pi_173034278
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:09 schreef tailfox het volgende:
Ik wil echt niet trouwen.
Het is niks anders dan het moeilijker maken om het uit te maken.
Het idee is dat je het dan ook niet meer wilt uitmaken.
pi_173034299
Ik wil niet trouwen. Zie er zelf alleen maar voordelen aan als je kinderen hebt, samen een huis etc. Dat heb en wil ik allemaal niet.
pi_173034316
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:13 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ik wil niet trouwen. Zie er zelf alleen maar voordelen aan als je kinderen hebt, samen een huis etc. Dat heb en wil ik allemaal niet.
Je wilt niet samen een huis?
pi_173034497
Wij zijn getrouwd om romantische en praktische redenen. Hadden toen al een kind, nu twee. Met kinderen is trouwen net handiger dan een gp. Bovendien zou ik bij een gp toch de symboliek missen, hoewel er niets religieus was aan onze bruiloft (hoewel, het gebouw waarin we getrouwd zijn, was oorspronkelijk een kerk, maar is dat al heel lang niet meer.). Het was een prachtige dag met alle mensen die ons dierbaar zijn. O+
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:27:42 #75
365231 Fera
Fire & Blood
pi_173034520
Ik zou best willen trouwen, maar zeker niet in de kerk. Het is verder ook geen must, maar ik ben er zeker ook niet tegen. :)

Overigens begrijp ik de argumenten van de tegenstanders wel.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')