abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:35:36 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173029999
House_of_Commons.jpg

En door.

Betfair: Conserative majority naar ongeveer 1.5 ... 67% inmiddels.

Live streams:

BBC: http://www.bbc.com/news/live/election-2017-40171454
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:00:31 #2
418547 Old_Pal
Mijn opinies zijn feiten
pi_173069413
Boris Johnson should be in prison over Brexit referendum claims, says David Davis' former chief of staff
http://www.independent.co(...)net-uk-a7885481.html
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_173080526
Ik heb eens een rekensommetje gemaakt. Het BBP van het VK is even groot als tweederde van het aantal EU-landen, 18 EU-landen. En dat is alleen nog omdat tweederde van de EU aan het infuus ligt van de rest van de EU, anders zou het BBP van het VK nog veel hoger zijn dan die 18 landen.
Aangezien de gemiddelde eurofiel al slapeloze nachten heeft bij het idee dat we die drie kippen en een ei aan handel met OekraÔne zouden kunnen missen als er geen verdrag met OekraÔne gesloten zou worden is het bijzonder lachwekkend hoe stoer ze doen over de misbaarheid van het VK. :D
pi_173082196
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 07:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik heb eens een rekensommetje gemaakt. Het BBP van het VK is even groot als tweederde van het aantal EU-landen, 18 EU-landen. En dat is alleen nog omdat tweederde van de EU aan het infuus ligt van de rest van de EU, anders zou het BBP van het VK nog veel hoger zijn dan die 18 landen.
Aangezien de gemiddelde eurofiel al slapeloze nachten heeft bij het idee dat we die drie kippen en een ei aan handel met OekraÔne zouden kunnen missen als er geen verdrag met OekraÔne gesloten zou worden is het bijzonder lachwekkend hoe stoer ze doen over de misbaarheid van het VK. :D
Ik zou zeggen laat je rekensommetje eens zien. Ben wel benieuwd wat je nu eigenlijk bedoeld.

Wanneer de EU een totaal BBP heeft van 18.812.000 miljoen US dollars en Groot BrittanniŽ 2.849.345 US dollars (cijfers van 2015) dan heb ik werkelijk geen idee wat je nou bedoeld. Kijken we dan naar BBP naar hoofd van de bevolking dan staat het VK op een magere 22e plaats, een beetje in de buurt van Spanje. Ver onder Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, Belgie en Ierland. Ja ze verslaan Portugal, Malta en het voormalige Oostblok. Big deal.

Dus, oh grote meester, verlicht ons met je kennis.
pi_173083390
quote:
ja dus? die markt is niet ineens weg als het VK uit de EU stapt. alleen het handelen zal moeilijker worden en betekent dus dat EU producten in het VK duurder worden en dat prouducten uit het VK in de EU meer gaan kosten. dan dat ze nu doen.

of zeg jij nu dat alle handel tussen VK en de EU stil zal vallen na de brexit?

Hoe groot die markt is is wat dat betreft niet relevant.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_173084136
Daarnaast is het geschiedsvervalsing te doen alsof de EU alleen gaat om handel.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:11:04 #7
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_173084918
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:00 schreef Old_Pal het volgende:
Boris Johnson should be in prison over Brexit referendum claims, says David Davis' former chief of staff
http://www.independent.co(...)net-uk-a7885481.html
Lock him up!
United we stand, divided we fall
pi_173086667
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 12:29 schreef HiZ het volgende:
Daarnaast is het geschiedsvervalsing te doen alsof de EU alleen gaat om handel.
Dat denken de Britten nog steeds wel, lijkt het. Erg begrijpen doen ze het allemaal geloof ik niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:57:42 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173086708
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat denken de Britten nog steeds wel, lijkt het. Erg begrijpen doen ze het allemaal geloof ik niet.
Aan de Spaanse costa's Britse toeristen vertellen dat ze na 2019 weer gruwelijke roaming costs gaan betalen voor hun mobiele dataverkeer _O_
pi_173086727
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:57 schreef Falco het volgende:

[..]

Aan de Spaanse costa's Britse toeristen vertellen dat ze na 2019 weer gruwelijke roaming costs gaan betalen voor hun mobiele dataverkeer _O_
Nou ja, dat HOEFT niet het geval te zijn, britse telecoms kunnen roaming ook laten zoals het nu is, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
pi_173088021
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik zou zeggen laat je rekensommetje eens zien. Ben wel benieuwd wat je nu eigenlijk bedoeld.

Wanneer de EU een totaal BBP heeft van 18.812.000 miljoen US dollars en Groot BrittanniŽ 2.849.345 US dollars (cijfers van 2015) dan heb ik werkelijk geen idee wat je nou bedoeld. Kijken we dan naar BBP naar hoofd van de bevolking dan staat het VK op een magere 22e plaats, een beetje in de buurt van Spanje. Ver onder Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, Belgie en Ierland. Ja ze verslaan Portugal, Malta en het voormalige Oostblok. Big deal.

Hij bedoelt waarschijnlijk dat als je de BBP van de 18 kleinste economieŽn bij elkaar optelt, je ongeveer op het BBP van de UK komt.. Dus Malta+Cyprus+KroatiŽ+Luxemburg, etcetera.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:05:56 #12
418547 Old_Pal
Mijn opinies zijn feiten
pi_173088225
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, dat HOEFT niet het geval te zijn, britse telecoms kunnen roaming ook laten zoals het nu is, natuurlijk.
Waarom zouden ze dat doen? Hun melkkoe (roaming) is geslacht door de EU (terecht m.i.) maar niks weerhoudt ze ervan om niet-EU mobiel verkeer weer ouderwets te belasten met een premie.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:08:35 #13
45206 Pietverdriet
pi_173088303
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:05 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen? Hun melkkoe (roaming) is geslacht door de EU (terecht m.i.) maar niks weerhoudt ze ervan om niet-EU mobiel verkeer weer ouderwets te belasten met een premie.
Heb vorige week een contract met een provider afgesloten en daarin staat EU plus genoemd, roaming is inclusief in de EU plus nog een aantal landen, in de lijst van landen staat GB genoemd.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:09:41 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173088329
Ze zitten nu nog in de EU
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:10:36 #15
1234 HiZ
Istanbullu
pi_173100688
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:09 schreef Ulx het volgende:
Ze zitten nu nog in de EU
Vodafone heeft in het 'EU-pakket' voor Red-klanten meer dan alleen de EU lidstaten.
pi_173103384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

19 EU-landen zelfs.

Het BBP van het VK is even groot als het BBP van de volgende landen bij elkaar:

Oostenrijk
Denemarken
Ierland
Finland
Portugal
Griekenland
TsjechiŽ
RoemeniŽ
Hongarije
Slowakije
Luxemburg
Bulgarije
KroatiŽ
SloveniŽ
Litouwen
Letland
Estland
Cyprus
Malta
  zondag 13 augustus 2017 @ 08:01:11 #17
45206 Pietverdriet
pi_173103646
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 05:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

19 EU-landen zelfs.

Het BBP van het VK is even groot als het BBP van de volgende landen bij elkaar:

Oostenrijk
Denemarken
Ierland
Finland
Portugal
Griekenland
TsjechiŽ
RoemeniŽ
Hongarije
Slowakije
Luxemburg
Bulgarije
KroatiŽ
SloveniŽ
Litouwen
Letland
Estland
Cyprus
Malta
En dat van Rusland is even groot als dat van de BeNeLux landen samen
pi_173104257
NOS:
quote:

Britse ministers pleiten samen voor een 'zachte' brexit

Twee Britse ministers hebben in een gezamenlijk opiniestuk in The Sunday Telegraph gepleit voor een overgangsperiode in plaats van een harde brexit. "Maar een achterdeurtje om weer in de Europese Unie te kunnen komen is het niet", schrijven de ministers Hammond van FinanciŽn en Fox van Handel.

Dat de twee bewindslieden met zo'n verklaring komen, is opmerkelijk. Het kabinet van premier May heeft tot nog toe niet met ťťn mond gesproken over hoe de brexit vorm moet krijgen. Binnen de regering zijn zowel voorstanders van een harde brexit, waarbij in een keer alle oude afspraken vervallen en de nieuwe ingaan, en ministers die pleiten voor ruime overgangsperiodes.

Twee kampen herenigd

Philip Hammond was eerder tegen de brexit en is nu voorstander van een overgangsperiode. Liam Fox was juist een van de politici die campagne voerden vůůr de brexit.

Toch lijkt ook het harde brexit-kamp nu overtuigd van een overgangsperiode. "We vinden dat een afgebakende overgangsperiode goed is voor onze nationale belangen en dat het bedrijven meer zekerheid zal geven", schrijven Hammond en Fox. Maar, waarschuwen de ministers ook, die periode kan niet oneindig zijn en het is geen manier om toch weer aan te sluiten bij de Europese Unie.

Datum

Voor het einde van het vrije verkeer van personen is al een datum vastgesteld, namelijk maart 2019. Dan moet de brexit een feit zijn en mogen EU-burgers niet zomaar meer wonen en werken in Groot-BrittanniŽ. Hammond pleitte er eerder voor het vrije verkeer van personen te verlengen tot 2022.

In juli was de eerste ronde van onderhandelingsgesprekken tussen de Britse regering en de EU. De Europese hoofdonderhandelaar, Michel Barnier, zei toen dat hij meer duidelijkheid wil van Groot-BrittanniŽ over hun standpunten. Londen lijkt daar gehoor aan te geven: voor de komende week zijn meerdere brieven aangekondigd, onder meer over wat er volgens Londen moet gebeuren met de grens tussen het Britse Noord-Ierland en EU-land Ierland.

De tweede onderhandelingsronde staat gepland voor eind deze maand.
Dit gaat nog hťťl lang duren :s)
pi_173104967
De overgangsperiode is 2 jaar. Dat die idioten daaraan begonnen zijn zonder concrete plannen en zodoende al 4,5 maand verspild hebben is hun eigen probleem.
pi_173105162
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:29 schreef The_Temp het volgende:
NOS:

[..]

Dit gaat nog hťťl lang duren :s)
vergeleken met het VK begint de Europese Unie nu zelfs voortvarend te lijken
pi_173106461
quote:
Ik durf mezelf wel een "gemiddelde eurofiel" te noemen. Het OekraÔneverdrag ging over geopolitiek. Het economische nut ervan voor ons was natuurlijk nihil.

En natuurlijk is het VK niet misbaar. Ik ben blij dat jij als EU-hater ook inziet dat het economisch beter zou zijn als het VK niet uit de EU zou stappen. De vraag waar het om ging is wie de sterkere onderhandelingspositie heeft. Dat is in beginsel degene die minder pijn in het vooruitzicht heeft. Je hebt een punt dat de EU ůůk pijn zal ondervinden van een harde Brexit en dus ook in zekere mate ongetwijfeld ook water bij de wijn zal willen doen om een zachtere Brexit mogelijk te maken.
pi_173108399
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:20 schreef J.B. het volgende:
De overgangsperiode is 2 jaar. Dat die idioten daaraan begonnen zijn zonder concrete plannen en zodoende al 4,5 maand verspild hebben is hun eigen probleem.
De onderhandelingsperiode is 2 jaar, gevolgd door een overgangsperiode van 1,5 jaar, gevolgd door uitstel, gevolgd door een tussenakkoord, gevolgd door een nieuwe overgangsperiode, gevolgd door een tweede tussenakkoord etcetera.
pi_173109331
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:46 schreef The_Temp het volgende:

[..]

De onderhandelingsperiode is 2 jaar, gevolgd door een overgangsperiode van 1,5 jaar, gevolgd door uitstel, gevolgd door een tussenakkoord, gevolgd door een nieuwe overgangsperiode, gevolgd door een tweede tussenakkoord etcetera.
Godzijdank is het niet het VK wat dat gaat bepalen.
pi_173109549
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:46 schreef The_Temp het volgende:

[..]

De grote vraag lijkt me of de Tories denken dat ze dat aan hun kiezers uitgelegd krijgen.
pi_173110069
Of niet:

Hammond and Fox: We will leave customs union during Brexit transition

Ministers’ joint declaration means UK could strike trade deals with non-EU countries from moment it leaves in March 2019

https://www.theguardian.c(...)not-be-way-to-remain
pi_173111099
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 13:52 schreef Tijger_m het volgende:
Of niet:

Hammond and Fox: We will leave customs union during Brexit transition

Ministers’ joint declaration means UK could strike trade deals with non-EU countries from moment it leaves in March 2019

https://www.theguardian.c(...)not-be-way-to-remain
Wat stellen ze zich dan voor van die transitieperiode?! :')
pi_173112575
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 14:36 schreef J.B. het volgende:

[..]

Wat stellen ze zich dan voor van die transitieperiode?! :')
Vermoedelijk dat ze alle functionaliteit van de EU agencies behouden en de grenzen dicht kunnen gooien. Daar zal de EU vemoedelijk anders in staan.
  maandag 14 augustus 2017 @ 10:04:47 #28
418547 Old_Pal
Mijn opinies zijn feiten
pi_173129858
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 15:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vermoedelijk dat ze alle functionaliteit van de EU agencies behouden en de grenzen dicht kunnen gooien. Daar zal de EU vemoedelijk anders in staan.
quote:
They go on: “We are also clear that during this period our borders must continue to operate smoothly; goods bought on the internet must still cross borders; businesses must still be able to supply their customers across the EU and our innovative, world-leading companies must be able to hire the talent they need, including from within the EU.” The article does not explain how these aims will be achieved. It also does not say how long a transitional period would last, or what payments the UK would continue to make to the EU while it was in place.
Het lijkt wel of de Britten niet snappen dat de EU nooit akkoord zal gaan met ťn volledige deelname aan de interne markt van de EU ťn geen vrij verkeer van personen en arbeid.
pi_173130294
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:04 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

[..]

Het lijkt wel of de Britten niet snappen dat de EU nooit akkoord zal gaan met ťn volledige deelname aan de interne markt van de EU ťn geen vrij verkeer van personen en arbeid.
Het lijkt wel of jij en de EU niet snappen dat het VK nooit akkoord zal gaan met vrij verkeer van personen en arbeid.
  maandag 14 augustus 2017 @ 10:44:02 #30
45206 Pietverdriet
pi_173130593
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:04 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij heeft Zwitserland en Noorwegen wel zo een deal
pi_173130691
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik durf mezelf wel een "gemiddelde eurofiel" te noemen. Het OekraÔneverdrag ging over geopolitiek. Het economische nut ervan voor ons was natuurlijk nihil.

En natuurlijk is het VK niet misbaar. Ik ben blij dat jij als EU-hater ook inziet dat het economisch beter zou zijn als het VK niet uit de EU zou stappen. De vraag waar het om ging is wie de sterkere onderhandelingspositie heeft. Dat is in beginsel degene die minder pijn in het vooruitzicht heeft. Je hebt een punt dat de EU ůůk pijn zal ondervinden van een harde Brexit en dus ook in zekere mate ongetwijfeld ook water bij de wijn zal willen doen om een zachtere Brexit mogelijk te maken.
Er bestaat niet zoiets als 1 eensgezinde EU. De EU bestaat uit 28 landen met 28 verschillende belangen en verschillende culturen en verschillende ideologieŽn. Uit 28 verschillende regeringen en en 28 verschillende ideologieŽn met 28 verschillende parlementen bestaande uit partijen die het binnenlands met elkaar oneens zijn, met hun eigen regeringen niet op 1 lijn liggen, met de regeringen en parlementen van andere landen niet op 1 lijn liggen. En dan veranderen veel van die 28 regeringen en parlementen ook nog eens van samenstelling de komende jaren door verkiezingen waardoor ze weer andere wensen hebben. Een hard-Brexit is onvermijdelijk.
pi_173130818
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, Noorwegen is zowel lid van Schengen alsmede heeft het vrij verkeer, de four freedoms dus, Zwitserland zit wel in Schengen maar heeft geen vrij verkeer.
pi_173130867
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het lijkt wel of jij en de EU niet snappen dat het VK nooit akkoord zal gaan met vrij verkeer van personen en arbeid.
Het lijkt wel of jij en het VK het hele principe niet eens snappen want de EU weet nog steeds niet wat het VK nu eigenlijk wil aangezien ze telkenmale komen onderhandelen zonder te weten wat ze willen, kunnen of mogen.
Als ze zo zeker zijn als jij stelt dan zou dat geen probleem moeten vormen en kan dat gewoon gecommuniceerd worden, toch?

Nu loopt men in het VK te doen alsof een tijdelijke deal al vastligt terwijl er niet eens om gevraagd is en terwijl de EU zo'n voorstel nog helemaal niet geaccepteerd heeft en mogelijk helemaal niet gaat accepteren.

En ALS de EU het accepteert dan gaat het zeker niet gepaard met een einde aan de douane unie.
pi_173130968
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope, die zitten gewoon in Shengen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173131048
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het lijkt wel of jij en het VK het hele principe niet eens snappen want de EU weet nog steeds niet wat het VK nu eigenlijk wil aangezien ze telkenmale komen onderhandelen zonder te weten wat ze willen, kunnen of mogen.
Als ze zo zeker zijn als jij stelt dan zou dat geen probleem moeten vormen en kan dat gewoon gecommuniceerd worden, toch?

Nu loopt men in het VK te doen alsof een tijdelijke deal al vastligt terwijl er niet eens om gevraagd is en terwijl de EU zo'n voorstel nog helemaal niet geaccepteerd heeft en mogelijk helemaal niet gaat accepteren.

En ALS de EU het accepteert dan gaat het zeker niet gepaard met een einde aan de douane unie.
Ik weet niet of het VK niet weet wat ze wil maar denk jij dat de overige 27 EU-landen wel weten wat ze willen?
pi_173131079
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het VK niet weet wat ze wil maar denk jij dat de overige 27 EU-landen wel weten wat ze willen?
Eh...ja? En het kostte 5 hele minuten om het af te hameren. Zie de EU website met de positie documenten.
pi_173131097
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh...ja? En het kostte 5 hele minuten om het af te hameren. Zie de EU website met de positie documenten.
Ja, om de onderhandelingen te beginnen. Dat zegt niks.
  maandag 14 augustus 2017 @ 11:07:41 #38
45206 Pietverdriet
pi_173131106
UK heeft nooit in Schengen gezeten, net als ierland
pi_173131111
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, om de onderhandelingen te beginnen. Dat zegt niks.
Daar staat wel wat meer in. Maar goed, jezelf informeren zal wel te veel gevraagd zijn.
pi_173131118
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
UK heeft nooit in Schengen gezeten
Dat beweerde ook niemand.
  maandag 14 augustus 2017 @ 11:10:49 #41
45206 Pietverdriet
pi_173131179
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat beweerde ook niemand.
Opmerking over Schengen is dus niet relevant.
pi_173131233
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Opmerking over Schengen is dus niet relevant.
Huh? Die is wel relevant, het is ter informatie van de complexiteit die er is bij niet EU leden.
pi_173131332
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar staat wel wat meer in. Maar goed, jezelf informeren zal wel te veel gevraagd zijn.
Dus als ik jou mag geloven is de EU 1 groot broedervolk bestaande uit klonen die allemaal hetzelfde willen? 28 landen, 28 regeringen, 28 parlementen, honderden partijen: het zijn allemaal klonen, nu en zelfs over twee jaar wanneer de helft weer van samenstelling is veranderd. Maar waarom is het dan zo'n puinhoop in de EU als alle neuzen dezelfde kant op wijzen?
  maandag 14 augustus 2017 @ 11:20:08 #44
418547 Old_Pal
Mijn opinies zijn feiten
pi_173131408
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het lijkt wel of je vergeten bent dat het VK destijds heeft ingestemd met de 4 vrijheden van de EU.
pi_173131540
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:20 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Het lijkt wel of je vergeten bent dat het VK destijds heeft ingestemd met de 4 vrijheden van de EU.
Nou en? Nou kiezen ze voor iets anders.
  maandag 14 augustus 2017 @ 11:28:26 #46
418547 Old_Pal
Mijn opinies zijn feiten
pi_173131609
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus als ik jou mag geloven is de EU 1 groot broedervolk bestaande uit klonen die allemaal hetzelfde willen? 28 landen, 28 regeringen, 28 parlementen, honderden partijen: het zijn allemaal klonen, nu en zelfs over twee jaar wanneer de helft weer van samenstelling is veranderd. Maar waarom is het dan zo'n puinhoop in de EU als alle neuzen dezelfde kant op wijzen?
Informeer je nou eens voordat je wat roept. De EU is het unaniem eens wat de voorwaarden zijn voor de Brexit. Het staat zelfs allemaal online. De EU als geheel weet 100% wat het wil. Het VK kan wel van alles willen maar ja .... wensdenken en incompetente politici vertroebelen daar het beeld.
  maandag 14 augustus 2017 @ 11:29:46 #47
418547 Old_Pal
Mijn opinies zijn feiten
pi_173131640
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nou en? Nou kiezen ze voor iets anders.
En dat is dus hun grote fout om dat te denken. Intellectueel en juridisch kan het niet wat zij willen. Het kan gewoon niet. Punt.
pi_173131716
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:28 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Informeer je nou eens voordat je wat roept. De EU is het unaniem eens wat de voorwaarden zijn voor de Brexit. Het staat zelfs allemaal online. De EU als geheel weet 100% wat het wil. Het VK kan wel van alles willen maar ja .... wensdenken en incompetente politici vertroebelen daar het beeld.
DE EU bestaat niet. Begrijp dat nou eens. Het enige wat unaniem is afgesproken is dat een groepje ambtenaren aan de onderhandelingen mogen beginnen.
pi_173132120
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat heb ik dus nooit beweert, stop nou eens met die idiote hyperbolen. Ik zeg dat de EU een lijn getrokken heeft en dat daar nauwelijks discussie over is tussen de lidstaten.

Kijk, dat jij een ideologie aanhangt is prima maar hou wel even de feiten in de gaten, de EU is prima in staat om een lijn te trekken, dat deden ze bij Zwitserland, dat deden ze bij Griekenland, dat niet alle dossiers zo soepel gaan ontkent niemand.
pi_173132345
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat heb ik dus nooit beweert, stop nou eens met die idiote hyperbolen. Ik zeg dat de EU een lijn getrokken heeft en dat daar nauwelijks discussie over is tussen de lidstaten.

Kijk, dat jij een ideologie aanhangt is prima maar hou wel even de feiten in de gaten, de EU is prima in staat om een lijn te trekken, dat deden ze bij Zwitserland, dat deden ze bij Griekenland, dat niet alle dossiers zo soepel gaan ontkent niemand.
Je suggereerde het wel.
pi_173132476
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je suggereerde het wel.
Ik suggereerde helemaal niks, ik gaf feiten weer. Die zijn niet veranderd, de vergadering van de EU 27 over uitgangspunten van de Brexit onderhandelingen voor de EU duurde 5 minuten, er was totale eensgezindheid.
pi_173132659
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik suggereerde helemaal niks, ik gaf feiten weer. Die zijn niet veranderd, de vergadering van de EU 27 over uitgangspunten van de Brexit onderhandelingen voor de EU duurde 5 minuten, er was totale eensgezindheid.
En wat betekent die "totale eensgezindheid" volgens jou?
  maandag 14 augustus 2017 @ 12:11:55 #53
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173132725
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat de Britten de EU-landen voorlopig nog niet tegen elkaar uit hebben gespeeld.
Ik kan tellen
pi_173132832
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zie de policy documenten op de EU website, genoeg leesvoer om je een tijdje bezig te houden.
pi_173132866
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat de Britten de EU-landen voorlopig nog niet tegen elkaar uit hebben gespeeld.
Gaat niet lukken ook aangezien er geen individuele deals te sluiten zijn door EU lidstaten. Het VK kan niets bieden aan, zeg, Spanje, zonder het zelfde te moeten bieden aan Hongarije en vice versa. Bovendien is wat het VK echt nodig heeft de EU agencies en daar kan je alleen met de gehele EU over onderhandelen.

Tenminste, als je weet waar je over wilt en kan onderhandelen, dat zou al een enorme vooruitgang zijn.
  maandag 14 augustus 2017 @ 12:23:42 #56
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173132983
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gaat niet lukken ook aangezien er geen individuele deals te sluiten zijn door EU lidstaten. Het VK kan niets bieden aan, zeg, Spanje, zonder het zelfde te moeten bieden aan Hongarije en vice versa. Bovendien is wat het VK echt nodig heeft de EU agencies en daar kan je alleen met de gehele EU over onderhandelen.

Tenminste, als je weet waar je over wilt en kan onderhandelen, dat zou al een enorme vooruitgang zijn.
Deze onderhandelingen gaan nog lang duren en smerig worden. Daarin gaat ook het VK succesjes boeken.
Ik kan tellen
pi_173133060
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Deze onderhandelingen gaan nog lang duren en smerig worden. Daarin gaat ook het VK succesjes boeken.
Tja...ik kan hier weinig mee, dit is een gevalletje #hoedan in mijn optiek, de Britse regering is de afgelopen 3 weken alleen bezig geweest met het roepen van tegenstrijdige zaken, ministers staan recht tegenover elkaar en als ze het niet met elkaar oneens zijn dan zijn ze het oneens met de werkelijkheid, ondertussen gaat de drip-drip van slecht economisch nieuws dagelijks door, een voortzetting van het beeld vanaf de eerste dag van de May regering(en).

Overigens is ieder 'succes' voor het VK per definitie slechter als wat ze vandaag hebben.
pi_173133251
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar heeft de EU de Britten niet voor nodig. De rest van de EU-landen doen dat uit zichzelf al zoals je de afgelopen decennia heb kunnen zien.
  maandag 14 augustus 2017 @ 12:38:06 #59
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173133282
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja...ik kan hier weinig mee, dit is een gevalletje #hoedan in mijn optiek, de Britse regering is de afgelopen 3 weken alleen bezig geweest met het roepen van tegenstrijdige zaken, ministers staan recht tegenover elkaar en als ze het niet met elkaar oneens zijn dan zijn ze het oneens met de werkelijkheid, ondertussen gaat de drip-drip van slecht economisch nieuws dagelijks door, een voortzetting van het beeld vanaf de eerste dag van de May regering(en).

Overigens is ieder 'succes' voor het VK per definitie slechter als wat ze vandaag hebben.
Hoe dan, dat is eenvoudig. Kijk maar eens hoe onderhandelingsprocessen tussen landen en tussen groepen van landen verlopen. Dat gaat op momenten gewoon ook smerig. Leuk dat er bepaalde formele procedures zijn maar procedures bestaan om van afgeweken te worden, zo werkt dat in de praktijk...
Ik kan tellen
pi_173133691
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe dan, dat is eenvoudig. Kijk maar eens hoe onderhandelingsprocessen tussen landen en tussen groepen van landen verlopen. Dat gaat op momenten gewoon ook smerig. Leuk dat er bepaalde formele procedures zijn maar procedures bestaan om van afgeweken te worden, zo werkt dat in de praktijk...
Ik heb niet het idee dat je nu erg realistisch bezig bent, dan kan mischien bij een gemeente maar hier zitten zo veel partijen in en zijn er zoveel groepen die de hele procedure stil kunnen zetten dat het mij nauwelijks nog realistisch voorkomt.
pi_173133993
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Artikel 50 roept automatisch een bepaald rechtsgevolg in het leven.

Natuurlijk kan daarvan worden afgeweken, maar dat vereist unanimiteit. Daarom kan het VK ook niet zomaar de EU-landen tegen elkaar uitspelen, want dan ontbreekt die unanimiteit.
  maandag 14 augustus 2017 @ 13:09:49 #62
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173134127
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat je nu erg realistisch bezig bent, dan kan mischien bij een gemeente maar hier zitten zo veel partijen in en zijn er zoveel groepen die de hele procedure stil kunnen zetten dat het mij nauwelijks nog realistisch voorkomt.
Ik verwijs niet voor niets naar onderhandelingen tussen landen en of groepen van landen. Dan blijken mooie afspraken en procedures in de praktijk meestal totaal anders uit te pakken.
En dat is natuurlijk ook volkomen logisch.
Juist ook omdat er zoveel betrokken partijen zijn.
Wat gemeenten er mee te maken zouden moeten hebben ontgaat me volledig.
Ik kan tellen
  maandag 14 augustus 2017 @ 13:11:40 #63
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173134187
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Artikel 50 roept automatisch een bepaald rechtsgevolg in het leven.

Natuurlijk kan daarvan worden afgeweken, maar dat vereist unanimiteit. Daarom kan het VK ook niet zomaar de EU-landen tegen elkaar uitspelen, want dan ontbreekt die unanimiteit.
En ondertussen is ook een heel circus buiten de directe Art 50 procedure van start gegaan. Dat gaat gewoon vermengen. En daarmee gaan de Britten ook succes(jes) boeken.
Ik kan tellen
pi_173134212
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En ondertussen is ook een heel circus buiten de directe Art 50 procedure van start gegaan. Dat gaat gewoon vermengen. En daarmee gaan de Britten ook succes(jes) boeken.
Welk circus?
  maandag 14 augustus 2017 @ 13:22:43 #65
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173134461
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welk circus?
Over allerlei afspraken, verdragen en veronderstellingen buiten wat direct binnen de EU is afgesproken. Er zijn allerlei banden en afspraken in allerlei verbanden afgesloten in de loop der eeuwen.
Ik kan tellen
pi_173135132
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Over allerlei afspraken, verdragen en veronderstellingen buiten wat direct binnen de EU is afgesproken. Er zijn allerlei banden en afspraken in allerlei verbanden afgesloten in de loop der eeuwen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag, jij zegt dat er nu een circus gaande is, dan verwacht ik iets meer onderbouwing dan dit, dit is extreem wazig en vaag en heeft niets met het VK te maken.
  maandag 14 augustus 2017 @ 13:52:26 #67
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173135245
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag, jij zegt dat er nu een circus gaande is, dan verwacht ik iets meer onderbouwing dan dit, dit is extreem wazig en vaag en heeft niets met het VK te maken.
Concreet voorbeeldje is bijvoorbeeld het gedoe om de visserijrechten.
Maar blijf gerust vasthouden aan de geruststellende gedachte dat alles netjes en volgens het boekje gaat verlopen.
Ik kan tellen
pi_173135314
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Concreet voorbeeldje is bijvoorbeeld het gedoe om de visserijrechten.
Maar blijf gerust vasthouden aan de geruststellende gedachte dat alles netjes en volgens het boekje gaat verlopen.
Ok, neem de visserij rechten, dezelfde minister die enkele weken terug riep dat alle buitenlandse vissersboten geweerd zouden worden zegt vorige week "Oh, ja, maar jullie mogen wel komen vissen want wij kunnen ons quota zelf niet vangen"

Nou ja...klinkt wel als iets waar de EU bezorgd om gaat zijn.
  maandag 14 augustus 2017 @ 13:58:22 #69
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173135385
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, neem de visserij rechten, dezelfde minister die enkele weken terug riep dat alle buitenlandse vissersboten geweerd zouden worden zegt vorige week "Oh, ja, maar jullie mogen wel komen vissen want wij kunnen ons quota zelf niet vangen"

Nou ja...klinkt wel als iets waar de EU bezorgd om gaat zijn.
Als het straks om de grotere gebieden gaat, dan gaan landen als Nederland, Denemarken, Ierland en Frankrijk zich echter wel roeren. En dat geeft weer reacties. En zo zijn er nog zat onderwerpen.

Maar blijf gerust geloven dat het netjes en volgens het boekje zal gaan verlopen.
Ik kan tellen
pi_173137557
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als het straks om de grotere gebieden gaat, dan gaan landen als Nederland, Denemarken, Ierland en Frankrijk zich echter wel roeren. En dat geeft weer reacties. En zo zijn er nog zat onderwerpen.

Maar blijf gerust geloven dat het netjes en volgens het boekje zal gaan verlopen.
Je roept constant dat ik iets beweer wat ik helemaal niet beweer.

Ik stel dat het VK geen wisselgeld heeft om deals mee te maken waarmee ze een of twee landen zouden kunnen beinvloeden, da's al. Iedere deal die ze kunnen maken is inherent slechter dan die van EU lid.
En ik maak mij veel minder zorgen over de EU's capaciteit om deals te maken dan over die van het VK waar ze nog steeds niet kunnen bedenken wat ze nu eigenlijk willen.

Lijkt mij toch een eerste vereiste als je zoiets al Art 50 activeerd dat je weet welk einddoel je voor ogen hebt.
pi_173153512
'Londen voor tijdelijke douane-unie met EU'

http://nos.nl/l/2188105

Dat gaat betalen worden ^O^
pi_173153748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:01 schreef J.B. het volgende:
'Londen voor tijdelijke douane-unie met EU'

http://nos.nl/l/2188105

Dat gaat betalen worden ^O^
quote:
EU set to block UK's temporary customs union plea to stop Brexit border chaos, warns former commissioner

Whitehall's plan to extend current agreement while also seeking other trade deals 'very problematic', says Karel De Gucht

The EU is likely to block Britain’s plea for a temporary customs union to prevent Brexit border chaos if it also demands the right to seek other trade deals, a former Commissioner has warned.

Karel De Gucht described the plans being put forward today by the Government as “very problematic” and at odds with Brussels’ ideas for a transitional period.

The Belgian, who was European Commissioner for Trade between 2010 and 2014, suggested the EU would accept the status quo on customs for several years only its terms.

They would be Britain abiding by decisions of the European Court of Justice, paying contributions – and not seeking to sign preferential trade deals with third countries.

However, two Cabinet ministers have already insisted that Britain must also be free to negotiate free trade agreements with non-EU countries, from day one after departure in 2019.

“It’s very problematic”, Mr De Gucht told BBC Radio 4 Today’s programme, adding: “Politically it’s very difficult because, to put it simple, we would be keeping Britain warm.”

Meanwhile, Ireland’s EU commissioner, Phil Hogan, has suggested Dublin could block a deal on customs unless it dealt with “the Irish question”.

He told the Financial Times that British ministers “still don't realise the other 27 [member states] have to agree to this transition period of two or three years or whatever they're going to be seeking”.
http://www.independent.co(...)ritain-a7893606.html
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
pi_173155134
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar met zo'n douane-unie is de Brexit-arrogantie van handelsverdragen met de VS en met India enzo alsnog niet mogelijk.
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar die moeten toch eerst uitonderhandeld worden. En dat duurt minimaal vijf jaar. Als overgang kan dat dus wel.
quote:
Tot zoverre je goeie suggestie, 99.999. Het VK wil tůch weer het onmogelijke.
pi_173155300
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:19 schreef Igen het volgende:

Tot zoverre je goeie suggestie, 99.999. Het VK wil tůch weer het onmogelijke.
Het zijn allemaal gevalletjes vluchten naar voren, men is het al eenzijdig eens over onderwerpen die nog niet eens op tafel liggen of mischien totaal niet acceptabel zijn maar "vergeet" om eerst maar eens de zaken die wel op tafel leggen af te handelen.

Echt, met dit soort incompetentie eindigen we dadelijk met een harde Brexit uit pure incompetentie en onhandigheid.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:43:02 #75
418547 Old_Pal
Mijn opinies zijn feiten
pi_173155740
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zijn allemaal gevalletjes vluchten naar voren, men is het al eenzijdig eens over onderwerpen die nog niet eens op tafel liggen of mischien totaal niet acceptabel zijn maar "vergeet" om eerst maar eens de zaken die wel op tafel leggen af te handelen.

Echt, met dit soort incompetentie eindigen we dadelijk met een harde Brexit uit pure incompetentie en onhandigheid.
Ik ben er ook bang voor. De Britten blijven maar aanklungelen en alles komt ad hoc en onprofessioneel over. Of er moet sprake zijn van een fantastisch masterplan van de Britten die 'ons' het nakijken geeft?
pi_173155785
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar gaat het nog niet eens om. Ze willen iets volstrekt onmogelijks.

Ofwel Engeland zit in de douane-unie. Goederen kunnen dan ongehinderd binnen de unie circuleren, maar het vereist een gemeenschappelijk buitentarief. Stel je immers maar eens voor als Frankrijk een 10%-importheffing vraagt en het VK op eigen houtje het tarief op 0% stelt. Dan importeert elke Fransoos via het VK ůůk tegen 0%. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ofwel Engeland zit niet in de douane-unie. Dan kunnen ze naar hartelust vrijhandelsafspraken maken, zowel met de EU als met de VS of India. Maar aan de Brits-Ierse grens moet dan wťl eventjes door de douane gecontroleerd worden of een product uit het VK komt (dan is het tarief bijv. 0%) of bijv. vanuit India op doorreis is (en dan wordt evt. wťl een invoerheffing gerekend).
pi_173156924
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar gaat het nog niet eens om. Ze willen iets volstrekt onmogelijks.

Ofwel Engeland zit in de douane-unie. Goederen kunnen dan ongehinderd binnen de unie circuleren, maar het vereist een gemeenschappelijk buitentarief. Stel je immers maar eens voor als Frankrijk een 10%-importheffing vraagt en het VK op eigen houtje het tarief op 0% stelt. Dan importeert elke Fransoos via het VK ůůk tegen 0%. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ofwel Engeland zit niet in de douane-unie. Dan kunnen ze naar hartelust vrijhandelsafspraken maken, zowel met de EU als met de VS of India. Maar aan de Brits-Ierse grens moet dan wťl eventjes door de douane gecontroleerd worden of een product uit het VK komt (dan is het tarief bijv. 0%) of bijv. vanuit India op doorreis is (en dan wordt evt. wťl een invoerheffing gerekend).
Zolang de ze in de EU zitten kunnen ze geen handelsverdragen met externe partijen onderhandelen. Dat zou wel kunnen in die douaneunie, als die verdragen dan maar ingaan als die unie verlaten wordt. Ik neem tenminste aan dat ze op dat eiland op die manier redeneren.
pi_173160628
Chaos in het Verenigd Koninkrijk - Ivan Ollevier

http://deredactie.be/permalink/1.3047692

UK will 'mirror' much of EU customs system for Brexit, plans reveal

https://www.theguardian.c(...)lans-reveal-liam-fox

Verhofstadt heeft het idee van een douaneunie al als een fantasie beschreven.

Het VK wil dus ook een douanepartnerschap gaan invoeren waardoor ze probleemloos kunnen uitvoeren en doorvoeren naar de EU, dat betekent dus wel dat de bureaucratie op de schouders komt te liggen van het bedrijfsleven in plaats van de Britse douane. Dat lijkt op een hoop problemen opzoeken om uiteindelijk hetzelfde doel te bereiken als dat er nu is, maar dan onder aanzienlijk slechtere voorwaarden :P
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:33:22 #79
418547 Old_Pal
Mijn opinies zijn feiten
pi_173160723
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:29 schreef J.B. het volgende:
Chaos in het Verenigd Koninkrijk - Ivan Ollevier

http://deredactie.be/permalink/1.3047692
Een Belgische visie op het VK/Brexit: dus niet echt geÔnteresseerd om andere culturen echt te begrijpen itt Nederland.
pi_173174978
de britten denken dat een brexit volgens hun regels kan verlopen en dat ze de eu maar even vertellen hoe ze het gaan aanpakken en take it or leave it. i don't think so.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 02:46:20 #81
104871 remlof
made in [Arnhem]
pi_173175016
I don't think so either.
United we stand, divided we fall
  woensdag 16 augustus 2017 @ 05:26:14 #82
418547 Old_Pal
Mijn opinies zijn feiten
pi_173175147
Britten en arrogantie, het is altijd een goed huwelijk geweest.
pi_173175646
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel een punt hebt. Ze kunnen achter de schermen stoken en sommige landen een worst voor houden. Dat zullen ze ook wel doen. Ze weten ook wel wie te paaien zijn en dat de EU alles behalve eensgezind is.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 08:42:11 #84
45206 Pietverdriet
pi_173175963
Als dat GBP zo door blijft gaan met zakken wordt het interessant daar weer eens heen te gaan.
pi_173178148
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel een punt hebt. Ze kunnen achter de schermen stoken en sommige landen een worst voor houden. Dat zullen ze ook wel doen. Ze weten ook wel wie te paaien zijn en dat de EU alles behalve eensgezind is.
Mooi verhaal maar welke worst gaat dat dan zijn?
pi_173178180
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 08:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Als dat GBP zo door blijft gaan met zakken wordt het interessant daar weer eens heen te gaan.
Godzijdank hebben we vorige week onze laatste tegoeden daar naar Nederland gehaald, de voorspelling is nu dat het pond volgend jaar onder de Euro gaat duiken.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 10:31:23 #87
45206 Pietverdriet
pi_173178210
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

woensdag 16 augustus 2017 @ 10:31:48 #88
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173178222
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Godzijdank hebben we vorige week onze laatste tegoeden daar naar Nederland gehaald, de voorspelling is nu dat het pond volgend jaar onder de Euro gaat duiken.
SeLang gaat binnenkort verklaren dat dit niks bijzonders is.
Ik kan tellen
pi_173178262
quote:
10s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

SeLang gaat binnenkort verklaren dat dit niks bijzonders is.
Ik zou zelfs durven beweren dat zoiets gunstig is voor GB.
Liberals are acting like Trump is going to kill all the gays, make slavery legal again, and take away women's rights...
Like he's a Muslim or something.
pi_173178332
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, want ze hebben zelf zoveel grondstoffen, natuurlijk. Oh...wacht...
pi_173178362
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, want ze hebben zelf zoveel grondstoffen, natuurlijk. Oh...wacht...
Ja, ze hebben veel olie. Maar zo belangrijk zijn grondstoffen niet meer. Het is vooral dat export en diensten dan heel goedkoop vanuit GB kunnen worden aangeboden, wat hun concurrentiepositie sterk verbetert en de werkgelegenheid zal verbeteren.
Liberals are acting like Trump is going to kill all the gays, make slavery legal again, and take away women's rights...
pi_173178486
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, ze hebben veel olie. Maar zo belangrijk zijn grondstoffen niet meer. Het is vooral dat export en diensten dan heel goedkoop vanuit GB kunnen worden aangeboden, wat hun concurrentiepositie sterk verbetert en de werkgelegenheid zal verbeteren.
De opbrengsten van de Schotse olievelden nemen rap af. Export vanuit de UK heeft vrijwel altijd de import van materialen nodig van buiten de UK waar meer betaald voor moet worden en dan word het ook lastig om dat terug te verdienen zeker als er nog eens invoerrechten op komen.

Services worden veelal binnen de EU verkocht, services vallen niet onder de WTO regels of normale FTA's. Zo kunnen we nog wel even doorgaan, een lichte daling van het pond wat op 1.40 stond was wenselijk, deze dalig is dat niet voor het VK.

Maar het word wel lekker goedkoop om daar op vakantie te gaan.
pi_173178526
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De opbrengsten van de Schotse olievelden nemen rap af. Export vanuit de UK heeft vrijwel altijd de import van materialen nodig van buiten de UK waar meer betaald voor moet worden en dan word het ook lastig om dat terug te verdienen zeker als er nog eens invoerrechten op komen.

Services worden veelal binnen de EU verkocht, services vallen niet onder de WTO regels of normale FTA's. Zo kunnen we nog wel even doorgaan, een lichte daling van het pond wat op 1.40 stond was wenselijk, deze dalig is dat niet voor het VK.

Maar het word wel lekker goedkoop om daar op vakantie te gaan.
UK heeft nog maar heel weinig industrie waarvoor veel grondstoffen nodig zijn. UK is een kennis/diensteneconomie geworden.

Ik snap die haat ri UK niet alleen maar omdat ze hun eigen weg willen gaan. Ik vind de Engelsen cool en ik hoop dat het ze goed gaat. Veel mensen zitten hier gniffelend te wachten totdat de UK ten onder gaat lijkt het wel. Rare personen.
pi_173178625
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

UK heeft nog maar heel weinig industrie waarvoor veel grondstoffen nodig zijn. UK is een kennis/diensteneconomie geworden.

Ik snap die haat ri UK niet alleen maar omdat ze hun eigen weg willen gaan. Ik vind de Engelsen cool en ik hoop dat het ze goed gaat. Veel mensen zitten hier gniffelend te wachten totdat de UK ten onder gaat lijkt het wel. Rare personen.
Haat? Mijn vrouw is brits, droplul, het is voor ons een hele trieste zaak omdat wij zien wat er gaat gebeuren met de levens van vrienden en familie. De enige rare personen hier zijn degenen die pretenderen dat niet alles slechter gaat worden voor de overgrote meerderheid van de britten.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 10:58:17 #95
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173178762
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Allicht, jij praat immers ook al tijden alles goed wat ze daar prutsen :P
Ik kan tellen
pi_173178940
quote:

[..]

Het is geen haat naar de UK.
Ik vind het vreselijk voor alle mensen daar die even 10 jaar terug in de tijd geworpen worden. Waarbij heel de EU economisch groeit, en de Britten jaren achter blijven.
Waarbij het volk in onzekerheid leeft. En de politiek geen duidelijke lijnen uit kan zetten. Het lijkt mij een grote ellende daar.

Ik gniffel niet. En er is hier niemand die denkt dat de UK ten onder gaat.

Wel is dit iets wat de Britten zelf over zich afgeroepen hebben. En ze zullen dus zelf op de blaren moeten zitten. Ik wens ze veel succes.
Want dit is een voorbeeld waar het volgen van populistische leiders toe kan leiden.

Of een volk nou "cool" of niet gevonden wordt, zou er niet toe moeten doen.
Make my day!
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:10:56 #97
418547 Old_Pal
Mijn opinies zijn feiten
pi_173179043
quote:

[..]

Klets niet zo dom. Ik hoop helemaal niet dat het UK ten onder zal gaan. Maar als politici de belangrijkste beslissing in 200 jaar hebben genomen voor hun land zonder voor ogen te hebben wat het doel is en hoe ze dat willen bereiken dan mag ik daar op zijn minst vraagtekens bij stellen.
pi_173180227
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kan per land verschillen natuurlijk. De EU kan niks als meer dan 7 landen een akkoord blokkeren. Juncker heeft hier ook al voor gewaarschuwd dat de Britten vermoedelijk dit spelletje gaan spelen.

Bij alle grote issues, zoals bijvoorbeeld Griekenland, invasie van migranten, etc is Europa verdeeld en kiezen velen uiteindelijk toch voor hun eigen hachje. Elk land heeft zo z'n eigen belangen en dat geldt ook oor de relatie met de UK.
pi_173181267
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kan per land verschillen natuurlijk. De EU kan niks als meer dan 7 landen een akkoord blokkeren. Juncker heeft hier ook al voor gewaarschuwd dat de Britten vermoedelijk dit spelletje gaan spelen.

Bij alle grote issues, zoals bijvoorbeeld Griekenland, invasie van migranten, etc is Europa verdeeld en kiezen velen uiteindelijk toch voor hun eigen hachje. Elk land heeft zo z'n eigen belangen en dat geldt ook oor de relatie met de UK.
Nogmaals. Mischien moet ik het in hoofdletters vragen, WAT KAN HET VK DIE LANDEN BIEDEN DAN?
pi_173181681
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Meer dan 7 landen? Voor een akkoord met het VK is zeer waarschijnlijk gewoon unanimiteit nodig... Als dat er niet komt valt het VK gewoon zonder akkoord uit de EU. Dat lijkt me vooral voor het VK erg vervelend, en in mindere mate voor de EU.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 13:45:21 #101
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173182592
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nogmaals. Mischien moet ik het in hoofdletters vragen, WAT KAN HET VK DIE LANDEN BIEDEN DAN?
Zoals je al vaker is uitgelegd kan dat op vele onderwerpen zijn. Bijvoorbeeld afspraken over visserij, voor bepaalde landen, zoals Denemarken, best belangrijk. Of over vennootschapsbelasting om geen bedrijven over en weer weg te lokken (kan voor Nederland best interessant zijn met Unilever en Shell als Brits-Nederlandse bedrijven), landingsrechten op vliegvelden (vindt Ierland met Ryanair niet onbelangrijk), militaire samenwerking (gaat ook buiten de EU om), uitwisseling van data tussen inlichtingendiensten, investeringen in landen als Bulgarije of RoemeniŽ (in ruil voor de belofte van leuke investeringen kunnen die best hun harde eisen rondom vrije migratie wat laten vieren). etc etc etc.
Allemaal dingen die je heel goed buiten de Brexit-onderhandelingen kan laten maar die er ook door een van de partijen ingetrokken kunnen worden.
Ik kan tellen
pi_173183112
quote:
7s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zoals je al vaker is uitgelegd kan dat op vele onderwerpen zijn. Bijvoorbeeld afspraken over visserij, voor bepaalde landen, zoals Denemarken, best belangrijk. Of over vennootschapsbelasting om geen bedrijven over en weer weg te lokken (kan voor Nederland best interessant zijn met Unilever en Shell als Brits-Nederlandse bedrijven), landingsrechten op vliegvelden (vindt Ierland met Ryanair niet onbelangrijk), militaire samenwerking (gaat ook buiten de EU om), uitwisseling van data tussen inlichtingendiensten, investeringen in landen als Bulgarije of RoemeniŽ (in ruil voor de belofte van leuke investeringen kunnen die best hun harde eisen rondom vrije migratie wat laten vieren). etc etc etc.
Allemaal dingen die je heel goed buiten de Brexit-onderhandelingen kan laten maar die er ook door een van de partijen ingetrokken kunnen worden.
En AL de zaken die jij nu noemt zijn of het domein van de EU en kunnen niet bilateraal gedaan worden of zijn al volledig in handen van de EU zoals landingsrechten. Het enige wat ze hebben is vennootschapsbelasting en de EU heeft al gezegd dat ze dat als een vijandige daad zullen beschouwen waar zware consequenties aan zitten.

Uitwisseling van data van inlichtingendiensten is nu al een probleem voor het VK omdat de EU landen ze nu al uitsluiten. Je doet alsof dat zaken zijn waar het VK een drukpunt heeft terwijl het precies andersom is.

Ook dat is jou al een aantal malen uitgelegd.
pi_173183957
Toch vreemd om te zien dat de economie het goed doet. Werkloosheid omlaag, lonen omhoog.

https://www.theguardian.c(...)t-earnings-inflation
pi_173184592
En de koopkracht omlaag doordat de inflatie sneller stijgt dan de lonen *O*
pi_173185931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zou wel heel ver gaan. Daarentegen is het nog maar een 10% daling.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173186043
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gast, neem een kalmeerpilletje met je hoofdletters :') Ik geef gewoon aan dat 99.999 een punt heeft met betrekking tot "smerige" spelletjes spelen en dat binnen de EU iedereen ook gewoon z'n eigen belangetjes heeft.

De Britten spreken ook volop met individuele staten. TsjechiŽ, Polen, Letland, Estland, etc. Ze weten waar ze het moeten zoeken. Ik was er niet bij, maar UK is geen Zimbabwe of zo. Met geld is er ook best wel wat te koop./ Een van de twee nucleaire machten binnen de huidige Europese Unie, het is een belangrijke handelspartner en in de UK lopen nogal wat niet-Britten met een EU-paspoort rond.

Allemaal geen hogere wiskunde. Als jij denkt dat het allemaal keurig binnen de lijntjes gespeeld gaat worden en dat ze enkel en alleen praten met de persoon die namens die EU onderhandelt, dan zegt dat vooral wat over jouw naÔviteit en onwetendheid.
pi_173186072
quote:
7s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Denemarken, daar lopen ze de deur inderdaad ook al plat. :Y

Allemaal heel valide punten.
pi_173186105
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En AL de zaken die jij nu noemt zijn of het domein van de EU en kunnen niet bilateraal gedaan worden of zijn al volledig in handen van de EU zoals landingsrechten. Het enige wat ze hebben is vennootschapsbelasting en de EU heeft al gezegd dat ze dat als een vijandige daad zullen beschouwen waar zware consequenties aan zitten.

Uitwisseling van data van inlichtingendiensten is nu al een probleem voor het VK omdat de EU landen ze nu al uitsluiten. Je doet alsof dat zaken zijn waar het VK een drukpunt heeft terwijl het precies andersom is.

Ook dat is jou al een aantal malen uitgelegd.
Investeringen in RoemeniŽ en Bulgarije is volledig het domein van de EU of wat bedoel je?
pi_173186264
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:04 schreef J.B. het volgende:

[..]

Meer dan 7 landen? Voor een akkoord met het VK is zeer waarschijnlijk gewoon unanimiteit nodig... Als dat er niet komt valt het VK gewoon zonder akkoord uit de EU. Dat lijkt me vooral voor het VK erg vervelend, en in mindere mate voor de EU.
Ik denk dat een Brexit zonder deal voor beide partijen vervelend en onwenselijk is. Natuurlijk zullen mensen her en der bluffen dat het niet zo is.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 15:57:02 #110
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173186295
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Investeringen in RoemeniŽ en Bulgarije is volledig het domein van de EU of wat bedoel je?
Tijgertje lijkt nogal overtuigd van zijn eigen gelijk. De realiteit zal hem straks wel anders leren :P. De Britten weten immers ook prima hoe ze dingen smerig kunnen spelen.
Ik kan tellen
  woensdag 16 augustus 2017 @ 15:57:32 #111
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173186312
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat een Brexit zonder deal voor beide partijen vervelend en onwenselijk is. Natuurlijk zullen mensen her en der bluffen dat het niet zo is.
Het is ook gewoon niet echt een serieuze optie.
Ik kan tellen
pi_173186521
quote:
10s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tijgertje lijkt nogal overtuigd van zijn eigen gelijk. De realiteit zal hem straks wel anders leren :P. De Britten weten immers ook prima hoe ze dingen smerig kunnen spelen.
Uiteraard. De Britten willen natuurlijk een zo goed mogelijke deal. Dat doe je niet door braaf alleen bij Verhofstadt of zo aan te schuiven. Nee, dat doe je door het gegeven dat veel EU-landen eigen belangen hebben en die zwaar mee laten wegen uit te nutten.

Juncker heeft ook al uitgebreid gewaarschuwd voor deze Britse tactiek.
pi_173186709
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is ook gewoon niet echt een serieuze optie.
Lijkt me ook niet en dat weten beide partijen ook wel. Pure bluf dat "beter geen deal dan...". Van beide kanten.
pi_173186814
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat zou wel heel ver gaan. Daarentegen is het nog maar een 10% daling.
Was een voorspelling van Morgan Stanley, die projecteren een totale val van het pond tegenover de Euro van 12% in het eerste kwartaal van 2018.
pi_173186992
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 15:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gast, neem een kalmeerpilletje met je hoofdletters :') Ik geef gewoon aan dat 99.999 een punt heeft met betrekking tot "smerige" spelletjes spelen en dat binnen de EU iedereen ook gewoon z'n eigen belangetjes heeft.

De Britten spreken ook volop met individuele staten. TsjechiŽ, Polen, Letland, Estland, etc. Ze weten waar ze het moeten zoeken. Ik was er niet bij, maar UK is geen Zimbabwe of zo. Met geld is er ook best wel wat te koop./ Een van de twee nucleaire machten binnen de huidige Europese Unie, het is een belangrijke handelspartner en in de UK lopen nogal wat niet-Britten met een EU-paspoort rond.

Allemaal geen hogere wiskunde. Als jij denkt dat het allemaal keurig binnen de lijntjes gespeeld gaat worden en dat ze enkel en alleen praten met de persoon die namens die EU onderhandelt, dan zegt dat vooral wat over jouw naÔviteit en onwetendheid.
Er is vanalles te koop, maar dan moet je wel weten wat je wil.

Als je naar de winkel gaat en zegt dat je water wil kopen omdat je dorst hebt maar geen water wil hebben waar je van moet plassen, dan kun je nog zo veel geld op tafel leggen, maar dan wordt het desondanks toch niks.
pi_173187150
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je naar de winkel gaat en zegt dat je water wil kopen omdat je dorst hebt maar geen water wil hebben waar je van moet plassen, dan kun je nog zo veel geld op tafel leggen, maar dan wordt het desondanks toch niks.
Dit.

Laat ze eerst maar eens bepalen wat ze nu precies willen, met welke prioriteit, en tegen welke prijs. Want dat eerste schijnt al moeilijk genoeg te zijn. :D
Make my day!
pi_173187208
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Uiteindelijk wil een rationele man, die z'n vrouw in de slaapkamer heeft betrapt net op het moment dat ze gruwelijk hard werd genomen door de buurman, ook wel gewoon een regeling bij de echtscheiding.

Een huis dat op twee namen blijft staan, een onverdeelde en/of-rekening, gedoe met pensioen, geen afspraken over de kinderen e.d. zit zo iemand ook niet op te wachten.
pi_173188196
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uiteindelijk wil een rationele man, die z'n vrouw in de slaapkamer heeft betrapt net op het moment dat ze gruwelijk hard werd genomen door de buurman, ook wel gewoon een regeling bij de echtscheiding.

Een huis dat op twee namen blijft staan, een onverdeelde en/of-rekening, gedoe met pensioen, geen afspraken over de kinderen e.d. zit zo iemand ook niet op te wachten.
Echtscheidingen lijken me wel lastig als niet alleen de tweede partners tot een vergelijk moeten komen, maar ook nog eens de toestemming moeten krijgen van de andere 27 personen die van het gezin deel uitmaken ;) De realiteit is dat een dergelijk akkoord tegenhouden, wat dus al door ťťn land kan, veel makkelijker is dan alle neuzen dezelfde kant op proberen te krijgen.

Zo zal Spanje een billijk akkoord willen met betrekking tot Gibraltar, Griekenland eist nu al bepaalde beelden terug in ruil voor een goedkeuring, en zo kan het wel even doorgaan. Bovendien zal ieder afzonderlijk land het onderste uit de kan proberen te halen, dat kan nog wel eens een flinke berg geld gaan kosten. Potentieel een mooi prisoners' dilemma, en die lopen vaak niet op de meest wenselijke manier af :P

[ Bericht 1% gewijzigd door J.B. op 16-08-2017 17:22:03 ]
pi_173188580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 16:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat niemand hierop te wachten zit is evident, tenminste in de EU, het probleem is dat het VK al maandenlang ruzie maakt in zijn eigen regering met drie partijen die om de beurt plannetjes de deur uit knallen die strijdig met elkaar zijn en dan nog eens claimen akkoord te gaan met zaken die helemaal niet aan de orde zijn.
pi_173188626
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:16 schreef J.B. het volgende:

[..]

Echtscheidingen lijken me wel lastig als niet alleen de tweede partners tot een vergelijk moeten komen, maar ook nog eens de toestemming moeten krijgen van de andere 27 personen die van het gezin deel uitmaken ;) De realiteit is dat een dergelijk akkoord tegenhouden, wat dus al door ťťn land kan, veel makkelijker is dan alle neuzen dezelfde kant op proberen te krijgen.

Zo zal Spanje een billijk akkoord willen met betrekking tot Gibraltar, Griekenland eist nu al bepaalde beelden terug in ruil voor een goedkeuring, en zo kan het wel even doorgaan. Bovendien zal ieder afzonderlijk land het onderste uit de kan proberen te halen, dat kan nog wel eens een flinke berg geld gaan kosten. Potentieel een mooi prisoners' dilemma, en die lopen vaak niet op de meest wenselijke manier af :P
Een eenvoudige klus zal het ook zeker niet zijn, maar geen akkoord betekent ook geen akkoord over wat er met het huis gaat gebeuren, wie wanneer de kinderen mag zien, wat met de pensioengelden, gezamenlijke rekening etc.

Dat is lastig voor de Britten, maar ook wel een kans. Het geeft kans om te pokeren. Je kunt landen paaien met dingen, maar een akkoord ook saboteren door bepaalde landen iets te ontzeggen.

Spanje zal niet het eerste land zijn waar men op de koffie gaat. Die landen kiest men wel uit. De Baltische staten, Polen, TsjechiŽ, etc. Uiteindelijk wil iedereen een deal, lijkt me. Waarbij degene die zelf op wil stappen natuurlijk niet de allerbeste onderhandelingspositie heeft.
pi_173190073
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een eenvoudige klus zal het ook zeker niet zijn, maar geen akkoord betekent ook geen akkoord over wat er met het huis gaat gebeuren, wie wanneer de kinderen mag zien, wat met de pensioengelden, gezamenlijke rekening etc.

Dat is lastig voor de Britten, maar ook wel een kans. Het geeft kans om te pokeren. Je kunt landen paaien met dingen, maar een akkoord ook saboteren door bepaalde landen iets te ontzeggen.

Spanje zal niet het eerste land zijn waar men op de koffie gaat. Die landen kiest men wel uit. De Baltische staten, Polen, TsjechiŽ, etc. Uiteindelijk wil iedereen een deal, lijkt me. Waarbij degene die zelf op wil stappen natuurlijk niet de allerbeste onderhandelingspositie heeft.
Hoeveel keer moet het gezegd worden? Er zijn geen aparte handelsdeals te sluiten voor het VK met EU lidstaten.

PS: Ze hebben Spanje harder nodig dan Polen.
pi_173190361
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 18:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoeveel keer moet het gezegd worden? Er zijn geen aparte handelsdeals te sluiten voor het VK met EU lidstaten.

PS: Ze hebben Spanje harder nodig dan Polen.
Nogmaals: er is meer dan handelsdeals die de bevoegheid van de EU zijn.
pi_173190425
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 18:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nogmaals: er is meer dan handelsdeals die de bevoegheid van de EU zijn.
Ok, zoals wat? Waar heeft het VK belang bij wat ze bilateraal met Polen kunnen gaan oplossen wat geen handel is?
pi_173190508
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 18:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, zoals wat? Waar heeft het VK belang bij wat ze bilateraal met Polen kunnen gaan oplossen wat geen handel is?
Ok, ik ga vervelend doen, want je leest blijkbaar niet en ik ga niet constant van alles herkauwen, omdat ene Tijger_m niet wil lezen. Lees deze pagina van dit topic nog eens terug. Dan vooral tot het moment waar jij bent gestopt met reageren op replies op jouw reacties.
pi_173190649
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ok, ik ga vervelend doen, want je leest blijkbaar niet en ik ga niet constant van alles herkauwen, omdat ene Tijger_m niet wil lezen. Lees deze pagina van dit topic nog eens terug. Dan vooral tot het moment waar jij bent gestopt met reageren op replies op jouw reacties.
Niet wat daar gezegd is beantwoord mijn vraag. Maar goed, whatever.
pi_173190687
Dan heb je het in die 4 minuten toch weer niet gelezen. Of niet begrepen.

Het is wel klaar zo. Punt is duidelijk voor iemand die leest.
pi_173199597
quote:
UK to seek Irish border waivers on customs and food safety after Brexit

Britain will seek a series of waivers for goods and people crossing the Northern Ireland border under new plans that risk creating a “backdoor” with the European Union after Brexit.

The government aims to avoid the need for border posts with Ireland when the UK leaves the EU, an ambitious goal seen as essential to preserving the Good Friday peace agreement.

“The UK and Ireland have been clear all along that we need to prioritise protecting the Belfast agreement in these negotiations, and ensure the land border is as seamless as possible for people and businesses,” said David Davis, the UK’s Brexit secretary.

Details of the plan unveiled by Whitehall officials have, however, sparked a series of difficult questions about what the knock-on impact of having no border may be for wider EU-UK relations.

[..]

Critics pointed out that the absence of border checks would appear to contradict a key aspect of leave campaigners’ pledge to “take back control”, while officials concede the plan relies on unprecedented trust and cooperation with the EU, but say it is worth it to maintain peace and prosperity in Northern Ireland.

Ed Davey, Liberal Democrat home affairs spokesman, said: “This plan has more holes in it than a colander. The Brexiteers claimed it was worth damaging the UK economy to reclaim control of our borders, now we’re told even this isn’t going to happen.”

[..]
https://www.theguardian.c(...)-safety-after-brexit
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')