FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / 'Defecte' keukenmachine
Opsonisatiewoensdag 9 augustus 2017 @ 21:36
Hallo FOK!kers en FOK!sters,

Voor moederdag had ik voor mijn geliefde moeder een keukenmachine besteld via een site. Laten we dit even lekker makkelijk KM noemen. Dat ding wordt geleverd, prima op tijd. Mijn moeder kon het gebruiken om deegwaren te kneden etc. Alleen, deksel van keukenmachine past er niet helemaal op (het is te groot en zo hoort het niet te zijn), waardoor alles uit de mengkom wordt gemieterd door de keukenmachine. Enfin, ik had KM hierover gemaild. Krijgen we een maand (!) later een ernstig beschadigde deksel (krassen, dekseltje op deksel ontbreekt en het past totaal niet want de zijkanten zijn erafgebroken). Weer gemaild, kreeg een slap mailtje over dat KM fabrikant van de keukenmachine hierover ging mailen. Toen bleef het weer een maand stil :'). Dus in juli mail ik ze met de vraag van hoe en wat en waar blijft de deksel... kreeg ik als antwoord dat fabrikant met vakantie is en KM geen extra deksel heeft liggen. En of we de beschadigde deksels willen gebruiken tot er een nieuwe deksel geleverd kan worden :')!!!!

Long story short: dit duurt mij te lang. Mijn moeder kan het niet gebruiken, dus willen we het terugsturen en ons geld terug. Kan dat zomaar?
Kapt-Ruigbaardwoensdag 9 augustus 2017 @ 21:42
Nou nee dat kan niet zomaar.
Je zult ze eerst in gebreken moeten stellen.
Jinkxwoensdag 9 augustus 2017 @ 21:46
Sorry, maar het moet even: je kreeg het deksel op de neus dus
Kapt-Ruigbaardwoensdag 9 augustus 2017 @ 21:47
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:46 schreef Jinkx het volgende:
Sorry, maar het moet even: je kreeg het deksel op de neus dus
En nu probeert ze het onderste uit de kan te halen.
Ferrari_Tapewoensdag 9 augustus 2017 @ 22:54
moederdag was 3 maanden geleden, de termijn is verstreken
vannelledonderdag 10 augustus 2017 @ 03:33
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
moederdag was 3 maanden geleden, de termijn is verstreken
Het probleem was ruim binnen de garantieperiode aangekaart.
baskickdonderdag 10 augustus 2017 @ 08:57
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 03:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het probleem was ruim binnen de garantieperiode aangekaart.
Maar zonder herroeping. Dus nee, onder koop op afstand wordt het lastig. En ik haal uit niets dat TS zich op garantie beroept.

Ingebrekestelling sturen, termijn stellen en dan... Tja, dan is het gelijk hebben vs. gelijk krijgen.
Ferrari_Tapedonderdag 10 augustus 2017 @ 12:48
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 08:57 schreef baskick het volgende:

[..]

Maar zonder herroeping. Dus nee, onder koop op afstand wordt het lastig. En ik haal uit niets dat TS zich op garantie beroept.

Ingebrekestelling sturen, termijn stellen en dan... Tja, dan is het gelijk hebben vs. gelijk krijgen.
Volgende keer voor je bloedeigen moeder gewoon naar een echte winkel gaan, zodat je bij de verkoper je geld terugeist en hij het verder uitzoekt met de fabriek.
Leandradonderdag 10 augustus 2017 @ 14:26
Ik lees in KM automagisch K-mix :@
Daarvan zit het anti-spatdeksel wel wat los trouwens, maar het valt niet van de bovenkant af als je de bovenkant omhoog doet.
Opsonisatiedonderdag 10 augustus 2017 @ 15:26
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:26 schreef Leandra het volgende:
Ik lees in KM automagisch K-mix :@
Daarvan zit het anti-spatdeksel wel wat los trouwens, maar het valt niet van de bovenkant af als je de bovenkant omhoog doet.
Hahah :D Had ik maar een Kenwood aangeschaft, dit is van een andere merk.
Kotsemmerdonderdag 10 augustus 2017 @ 16:01
Ik had een keer iets vergelijkbaars met de V&D & een digitale camera die we daar gekocht hadden. Camera defect, teruggebracht en na weken konden we hem weer ophalen met de mededeling dat ze hem niet konden repareren, en het advies om maar direct contact op te nemen met Kodak. :')

Over Kodak overigens niets dan lof, binnen een paar dagen hadden we een nieuwe camera (nadat ze de defecte door een koerier op hadden laten halen). Maar sindsdien neem ik bij storingen e.d. altijd direct contact op met de fabrikant en niet met de verkoper, het scheelt een hoop ergernis en tijd.
nogeenoudebekendedonderdag 10 augustus 2017 @ 16:08
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:26 schreef Leandra het volgende:
Ik lees in KM automagisch K-mix :@
Daarvan zit het anti-spatdeksel wel wat los trouwens, maar het valt niet van de bovenkant af als je de bovenkant omhoog doet.
Kitchen Maid.

Kenwood zijn bazenapparaten. De mijn doet het al meer dan tien jaar.
Opsonisatiedonderdag 10 augustus 2017 @ 16:15
quote:
12s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:08 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kitchen Maid.

Kenwood zijn bazenapparaten. De mijn doet het al meer dan tien jaar.
Ook geen Kitchen Maid :D iets met Royal.....

quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:01 schreef Kotsemmer het volgende:
Ik had een keer iets vergelijkbaars met de V&D & een digitale camera die we daar gekocht hadden. Camera defect, teruggebracht en na weken konden we hem weer ophalen met de mededeling dat ze hem niet konden repareren, en het advies om maar direct contact op te nemen met Kodak. :')

Over Kodak overigens niets dan lof, binnen een paar dagen hadden we een nieuwe camera (nadat ze de defecte door een koerier op hadden laten halen). Maar sindsdien neem ik bij storingen e.d. altijd direct contact op met de fabrikant en niet met de verkoper, het scheelt een hoop ergernis en tijd.
hmm ik ga dit ook maar eens even proberen, misschien dat het sneller is. Thanks!
Eixdonderdag 10 augustus 2017 @ 20:21
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:01 schreef Kotsemmer het volgende:
Maar sindsdien neem ik bij storingen e.d. altijd direct contact op met de fabrikant en niet met de verkoper, het scheelt een hoop ergernis en tijd.
Fabrieksgarantie is alleen geen recht. Wettelijke garantie / recht op een deugdelijk product loopt via de verkoper. En garantie door derden (zoals fabrikant) kan er wel eens voor zorgen dat je je wettelijke garantie verspeelt.
Leandradonderdag 10 augustus 2017 @ 20:23
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:26 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Hahah :D Had ik maar een Kenwood aangeschaft, dit is van een andere merk.
Ja, ik ben erg content met mijn Kenwood idd, heel fijn ding.
lighteddonderdag 10 augustus 2017 @ 21:32
Wat is dat toch met allemaal mailen. Je kan toch wel je punt maken aan de telefoon en op strepen gaan staan? Hoef je helemaal niet met allerlei wettermen over de mail te gaan smijten, zorg gewoon dat ze je serieus nemen om puur fatsoen.
ITradedonderdag 10 augustus 2017 @ 22:00
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:01 schreef Kotsemmer het volgende:
Ik had een keer iets vergelijkbaars met de V&D & een digitale camera die we daar gekocht hadden. Camera defect, teruggebracht en na weken konden we hem weer ophalen met de mededeling dat ze hem niet konden repareren, en het advies om maar direct contact op te nemen met Kodak. :')

Over Kodak overigens niets dan lof, binnen een paar dagen hadden we een nieuwe camera (nadat ze de defecte door een koerier op hadden laten halen). Maar sindsdien neem ik bij storingen e.d. altijd direct contact op met de fabrikant en niet met de verkoper, het scheelt een hoop ergernis en tijd.
Zowel Kodak als ook V&D zijn falliet, uit welk jaar komt dit verhaal?
lightedvrijdag 11 augustus 2017 @ 07:16
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:00 schreef ITrade het volgende:

[..]

Zowel Kodak als ook V&D zijn falliet, uit welk jaar komt dit verhaal?
Wat doet het ertoe, gaat om de strekking van het advies? Heel erg scherp van je hoor, laat maar aan de meester zien.