abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173028319
Hallo FOK!kers en FOK!sters,

Voor moederdag had ik voor mijn geliefde moeder een keukenmachine besteld via een site. Laten we dit even lekker makkelijk KM noemen. Dat ding wordt geleverd, prima op tijd. Mijn moeder kon het gebruiken om deegwaren te kneden etc. Alleen, deksel van keukenmachine past er niet helemaal op (het is te groot en zo hoort het niet te zijn), waardoor alles uit de mengkom wordt gemieterd door de keukenmachine. Enfin, ik had KM hierover gemaild. Krijgen we een maand (!) later een ernstig beschadigde deksel (krassen, dekseltje op deksel ontbreekt en het past totaal niet want de zijkanten zijn erafgebroken). Weer gemaild, kreeg een slap mailtje over dat KM fabrikant van de keukenmachine hierover ging mailen. Toen bleef het weer een maand stil :'). Dus in juli mail ik ze met de vraag van hoe en wat en waar blijft de deksel... kreeg ik als antwoord dat fabrikant met vakantie is en KM geen extra deksel heeft liggen. En of we de beschadigde deksels willen gebruiken tot er een nieuwe deksel geleverd kan worden :')!!!!

Long story short: dit duurt mij te lang. Mijn moeder kan het niet gebruiken, dus willen we het terugsturen en ons geld terug. Kan dat zomaar?
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_173028496
Nou nee dat kan niet zomaar.
Je zult ze eerst in gebreken moeten stellen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:46:38 #3
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_173028615
Sorry, maar het moet even: je kreeg het deksel op de neus dus
pi_173028638
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:46 schreef Jinkx het volgende:
Sorry, maar het moet even: je kreeg het deksel op de neus dus
En nu probeert ze het onderste uit de kan te halen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_173030584
moederdag was 3 maanden geleden, de termijn is verstreken
5 Ferrari's op videoband!
pi_173033156
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
moederdag was 3 maanden geleden, de termijn is verstreken
Het probleem was ruim binnen de garantieperiode aangekaart.
pi_173034144
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 03:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het probleem was ruim binnen de garantieperiode aangekaart.
Maar zonder herroeping. Dus nee, onder koop op afstand wordt het lastig. En ik haal uit niets dat TS zich op garantie beroept.

Ingebrekestelling sturen, termijn stellen en dan... Tja, dan is het gelijk hebben vs. gelijk krijgen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173038599
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 08:57 schreef baskick het volgende:

[..]

Maar zonder herroeping. Dus nee, onder koop op afstand wordt het lastig. En ik haal uit niets dat TS zich op garantie beroept.

Ingebrekestelling sturen, termijn stellen en dan... Tja, dan is het gelijk hebben vs. gelijk krijgen.
Volgende keer voor je bloedeigen moeder gewoon naar een echte winkel gaan, zodat je bij de verkoper je geld terugeist en hij het verder uitzoekt met de fabriek.
5 Ferrari's op videoband!
pi_173040724
Ik lees in KM automagisch K-mix :@
Daarvan zit het anti-spatdeksel wel wat los trouwens, maar het valt niet van de bovenkant af als je de bovenkant omhoog doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173041829
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:26 schreef Leandra het volgende:
Ik lees in KM automagisch K-mix :@
Daarvan zit het anti-spatdeksel wel wat los trouwens, maar het valt niet van de bovenkant af als je de bovenkant omhoog doet.
Hahah :D Had ik maar een Kenwood aangeschaft, dit is van een andere merk.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:01:39 #11
284036 Kotsemmer
Uit naastenliefde
pi_173042598
Ik had een keer iets vergelijkbaars met de V&D & een digitale camera die we daar gekocht hadden. Camera defect, teruggebracht en na weken konden we hem weer ophalen met de mededeling dat ze hem niet konden repareren, en het advies om maar direct contact op te nemen met Kodak. :')

Over Kodak overigens niets dan lof, binnen een paar dagen hadden we een nieuwe camera (nadat ze de defecte door een koerier op hadden laten halen). Maar sindsdien neem ik bij storingen e.d. altijd direct contact op met de fabrikant en niet met de verkoper, het scheelt een hoop ergernis en tijd.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:08:11 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173042707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:26 schreef Leandra het volgende:
Ik lees in KM automagisch K-mix :@
Daarvan zit het anti-spatdeksel wel wat los trouwens, maar het valt niet van de bovenkant af als je de bovenkant omhoog doet.
Kitchen Maid.

Kenwood zijn bazenapparaten. De mijn doet het al meer dan tien jaar.
And so is the past
pi_173042825
quote:
12s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:08 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kitchen Maid.

Kenwood zijn bazenapparaten. De mijn doet het al meer dan tien jaar.
Ook geen Kitchen Maid :D iets met Royal.....

quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:01 schreef Kotsemmer het volgende:
Ik had een keer iets vergelijkbaars met de V&D & een digitale camera die we daar gekocht hadden. Camera defect, teruggebracht en na weken konden we hem weer ophalen met de mededeling dat ze hem niet konden repareren, en het advies om maar direct contact op te nemen met Kodak. :')

Over Kodak overigens niets dan lof, binnen een paar dagen hadden we een nieuwe camera (nadat ze de defecte door een koerier op hadden laten halen). Maar sindsdien neem ik bij storingen e.d. altijd direct contact op met de fabrikant en niet met de verkoper, het scheelt een hoop ergernis en tijd.
hmm ik ga dit ook maar eens even proberen, misschien dat het sneller is. Thanks!
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  donderdag 10 augustus 2017 @ 20:21:17 #14
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173048184
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:01 schreef Kotsemmer het volgende:
Maar sindsdien neem ik bij storingen e.d. altijd direct contact op met de fabrikant en niet met de verkoper, het scheelt een hoop ergernis en tijd.
Fabrieksgarantie is alleen geen recht. Wettelijke garantie / recht op een deugdelijk product loopt via de verkoper. En garantie door derden (zoals fabrikant) kan er wel eens voor zorgen dat je je wettelijke garantie verspeelt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_173048267
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:26 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Hahah :D Had ik maar een Kenwood aangeschaft, dit is van een andere merk.
Ja, ik ben erg content met mijn Kenwood idd, heel fijn ding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173050409
Wat is dat toch met allemaal mailen. Je kan toch wel je punt maken aan de telefoon en op strepen gaan staan? Hoef je helemaal niet met allerlei wettermen over de mail te gaan smijten, zorg gewoon dat ze je serieus nemen om puur fatsoen.
pi_173051245
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:01 schreef Kotsemmer het volgende:
Ik had een keer iets vergelijkbaars met de V&D & een digitale camera die we daar gekocht hadden. Camera defect, teruggebracht en na weken konden we hem weer ophalen met de mededeling dat ze hem niet konden repareren, en het advies om maar direct contact op te nemen met Kodak. :')

Over Kodak overigens niets dan lof, binnen een paar dagen hadden we een nieuwe camera (nadat ze de defecte door een koerier op hadden laten halen). Maar sindsdien neem ik bij storingen e.d. altijd direct contact op met de fabrikant en niet met de verkoper, het scheelt een hoop ergernis en tijd.
Zowel Kodak als ook V&D zijn falliet, uit welk jaar komt dit verhaal?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173056829
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:00 schreef ITrade het volgende:

[..]

Zowel Kodak als ook V&D zijn falliet, uit welk jaar komt dit verhaal?
Wat doet het ertoe, gaat om de strekking van het advies? Heel erg scherp van je hoor, laat maar aan de meester zien.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')