abonnement Unibet Coolblue
pi_173028198
Hoi allen,

Vandaag een geweldig huis bekeken wat net compleet gerenoveerd is. Was geen officiële bezichtiging, maar heb brutaal gevraagd of we binnen mochten kijken, de aannemer was toen bezig met de laatste puntjes op de i te zetten. Vraagprijs is 225000 en ligt binnen ons budget. Direct hierna naar de verkopende makelaar gegaan en onze interesse kenbaar gemaakt. Nu is er vrijdag een open huis waar veel geïnteresseerden op af komen. Iedereen krijgt tot maandag de tijd om een bod uit te brengen.

Wij zouden erg graag dit huis willen kopen ovb van financiering, bouwkundige keuring. Momenteel in bezit van een koopwoning die snel zal verkopen.

Wat is nu slim om te doen?

Morgen een bos uitbrengen? (Max zou 235 zijn)
Morgen een aankoopmakelaar inschakelen die voor ons het proces begeleidt?
Anders, namelijk?

Huis staat te koop in een stad met een vrij overspannen markt. Veel aanbod wordt snel verkocht en we zijn verliefd op dit huis geworden!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 21:42:39 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173028504
Kun je 2 huizen naast elkaar bekostigen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173028564
Vraagprijs 225 k, max kun je bieden 235 k in een stad met overspannen markt...
Succes!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_173028640
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:42 schreef CoolGuy het volgende:
Kun je 2 huizen naast elkaar bekostigen?
Zou wel even kunnen. Verkoop een appartement in Amsterdam, dat zou geen problemen moeten opleveren
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173028655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vraagprijs 225 k, max kun je bieden 235 k in een stad met overspannen markt...
Succes!
Bedankt!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173028749
Wil je ook weer in Amsterdam kopen? Dan sowieso een aankoopmakelaar inschakelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 21:51:36 ]
pi_173028794
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:51 schreef k_man het volgende:
Wil je ook weer in Amsterdam kopen? Dan sowieso een aankoopmakelaar inschakelen.
Nope, in het zuiden des Lands. Heb daar al een groot deel van mijn leven gewoond dus ben bekend met de stad, wijk etc
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173029376
Morgen bod uitbrengen en vrijdag naar die open huizendag gaan en aan de bewoners kenbaar maken dat jullie degene zijn die het bod hebben uitgebracht.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173029440
Als dat een beetje aardig klikt dan zijn ze mogelijk geneigd om als eerste met jullie te onderhandelen, mits jullie bod een beetje reëel is. Wat reëel is in een overspannen markt weet ik niet. Wij hebben uiteindelijk vraagprijs op tafel gelegd. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173029458
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:11 schreef Geralt het volgende:
Morgen bod uitbrengen en vrijdag naar die open huizendag gaan en aan de bewoners kenbaar maken dat jullie degene zijn die het bod hebben uitgebracht.
Is geen huidige bewoner. Eigenaar was overleden, pand is opgekocht door de makelaar die de boel grondig heeft gerenoveerd !

Bod van boven de vraagprijs??
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173029486
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:14 schreef DeLoet het volgende:
Is geen huidige bewoner. Eigenaar was overleden, pand is opgekocht door de makelaar die de boel grondig heeft gerenoveerd !
Dan weet ik het niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173029652
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:15 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dan weet ik het niet.
Ik ook niet
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173029808
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:14 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Is geen huidige bewoner. Eigenaar was overleden, pand is opgekocht door de makelaar die de boel grondig heeft gerenoveerd !

Bod van boven de vraagprijs??
Daarom kan je denk ik het beste een aankoopmakelaar nemen want de vraagprijs is niet leidend maar dat weet jij ook wel
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:30:41 #14
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_173029864
Vraagprijs 225k, vrijdag open dag. Jij wilt nu een bod neerleggen met 2 voorbehouden erin. Je hebt 2 optie's of je knalt er zo'n goed bod in met de mededeling dat het voor het open huis geaccepteerd moet zijn en dat de verkoper niet om je heen kan of je gaat gewoon in de grote tombola na het open huis vrijdag en gaat in het weekend duimen dat je maandag het hoogste bod hebt. Maar zoals jij het schetst, net verbouwde (opgeknapte) woning, dus ik neem instapklaar in een overspannen markt, dan tsja, is het wat de gek er voor geeft.

(en dat is dan vaak niet een koper die net boven de vraagprijs kan bieden en ook nog 2 voorbehouden erin wil fietsen)
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_173030196
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:30 schreef Sandyman het volgende:
Vraagprijs 225k, vrijdag open dag. Jij wilt nu een bod neerleggen met 2 voorbehouden erin. Je hebt 2 optie's of je knalt er zo'n goed bod in met de mededeling dat het voor het open huis geaccepteerd moet zijn en dat de verkoper niet om je heen kan of je gaat gewoon in de grote tombola na het open huis vrijdag en gaat in het weekend duimen dat je maandag het hoogste bod hebt. Maar zoals jij het schetst, net verbouwde (opgeknapte) woning, dus ik neem instapklaar in een overspannen markt, dan tsja, is het wat de gek er voor geeft.

(en dat is dan vaak niet een koper die net boven de vraagprijs kan bieden en ook nog 2 voorbehouden erin wil fietsen)
Duidelijke post, zo denk ik er zelf ook over eigenlijk. Maar ben niet in de gelegenheid om erg hoog te gaan inzetten.. zeg >250k.

Ovv financiering en keuring lijkt mij evengoed wel standaard toch ? Financiering gaat geen probleem worden, kan hypotheek krijgen van 280, maar wil niet zulke hoge maandelijkse lasten. Bouwkundige keuring, tja, ze hebben het zelf gerenoveerd dus zullen dan wel weten dat we niks tegenkomen als het goed is?
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173030280
Als de vraagprijs biedt, zonder voorbehoud financiering en bouw kan je misschien wel eisen dat huis uit de verkoop gaat(en open huis wordt afgelast). Ik zou buiten A'dam niet zomaar boven vraagprijs bieden.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:47:20 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173030353
En anders ga je vrijdag vrolijk naar dat open huis, weet je gelijk of het daar een beetje druk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173031991
Wij hadden iets soortgelijks maar wilde wel graag dingen als een bouwkundig rapport. Doordat we een aankoopmakelaar hadden kon dat binnen 1 dag geregeld worden zodat het de verkoper geen vertraging opleverde.
Dus ik zou echt snel opzoek gaan naar een makelaar die je met die dingen kan helpen voor het weekend zodat jouw bod er uit kan springen doordat het niets vertragends heeft. Want ik gok dat er wel iemand meer boven de vraagprijs kan gaan zitten dan jij kunt

Hier ging het toen voor meer dan 10% boven de vraagprijs.
pi_173032005
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:44 schreef djh77 het volgende:
Als de vraagprijs biedt, zonder voorbehoud financiering en bouw kan je misschien wel eisen dat huis uit de verkoop gaat(en open huis wordt afgelast). Ik zou buiten A'dam niet zomaar boven vraagprijs bieden.
een aankoopmakelaar weet dit juist veel beter voor je in de lokale markt. Want dit is helaas in veel steden (in bepaalde wijken) wel normaal geworden
pi_173033548
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:56 schreef Allures het volgende:

[..]

een aankoopmakelaar weet dit juist veel beter voor je in de lokale markt. Want dit is helaas in veel steden (in bepaalde wijken) wel normaal geworden
Vaak zie de schaarste al terug in een snelle stijging van vraagprijzen in dit soort wijken. Als de dan ook nog eens boven vraagprijs gaat bieden is het vaak dubbelop. Een aankoopmakelaar kent de markt inderdaad het beste. Je kan zelf alvast kijken naar de vraagprijzen van vergelijkbare woningen en hoe lang deze te koop staan. Dit geeft al een beeld. Ik weet niet waar het zuiden des lands deze woning staat, maar heel veel plekken waar de schaarste speelt is er (los van enkele wijken in grote steden) niet.
pi_173033574
Waarschijnlijk kun je je vrijdag inschrijven om een bod te doen, die je maandag voor een bepaald tijdstip in moet leveren. Dus gewoon vrijdag naar het open huis gaan. Een eerder bod zullen ze hoogstwaarschijnlijk niks mee doen.

Overigens zou ik niet per se een aankoopmakelaar adviseren. Mijn ervaring is dat de meerwaarde heel laag is bij een overspannen markt, er valt immers erg weinig te onderhandelen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_173033602
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 06:41 schreef Ronaldsen het volgende:
Overigens zou ik niet per se een aankoopmakelaar adviseren. Mijn ervaring is dat de meerwaarde heel laag is bij een overspannen markt, er valt immers erg weinig te onderhandelen.
Dat is waar, je doet het niet voor de hulp, wel voor de toegang. In Utrecht in elk geval, als je belt zonder makelaar ben je vaak al te laat.
pi_173033647
Wij hebben een bod uitgebracht onder de voorwaarde dat die alleen staat als ze de open dag zou afzeggen. Zou het meteen geregeld zijn.
Ze heeft een dagje getwijfeld maae we hadden de mazzel dat ze snel wilde verkopen. In de randstad, zomer vorig jaar. We sloegen steil achterover toen ze ja zei. Wonen er nu met veel plezier. Hoewel ik denk dat bluffen minder zin heeft op dit moment.. Verkopen doen ze toch wel.
pi_173034028
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:47 schreef Leandra het volgende:

En anders ga je vrijdag vrolijk naar dat open huis, weet je gelijk of het daar een beetje druk is.
Dat!, straks komt er geen kip !
pi_173034256
Het voordeel van een aankoopmakelaar is dat ze elkaar wat gunnen. Zeker in middelgrote steden. Je ligt eerder bovenop op de stapel.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:50:56 #26
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_173034855
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:41 schreef DeLoet het volgende:

[..]
Bouwkundige keuring, tja, ze hebben het zelf gerenoveerd dus zullen dan wel weten dat we niks tegenkomen als het goed is?
Zeker wel die bouwkundige keuring doen: dit soort woningen zijn vooral in de steden nog al eens enkel kosmetisch gerenoveerd, niet structureel: een gipswandje voor een slechte muur ziet er strak uit, maar lost het probleem niet op. Ik ken woningen in Amsterdam dus nergens iets aan de muur kan hangen, ook al ziet het er allemaal erg strak uit.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 10:14:13 #27
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_173035250
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:50 schreef Clupea het volgende:

[..]

Zeker wel die bouwkundige keuring doen: dit soort woningen zijn vooral in de steden nog al eens enkel kosmetisch gerenoveerd, niet structureel: een gipswandje voor een slechte muur ziet er strak uit, maar lost het probleem niet op. Ik ken woningen in Amsterdam dus nergens iets aan de muur kan hangen, ook al ziet het er allemaal erg strak uit.
En hoe denk je dat ze dit kunnen zien bij een bouwkundige keuring?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 10:18:35 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173035342
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:50 schreef Clupea het volgende:

[..]

Zeker wel die bouwkundige keuring doen: dit soort woningen zijn vooral in de steden nog al eens enkel kosmetisch gerenoveerd, niet structureel: een gipswandje voor een slechte muur ziet er strak uit, maar lost het probleem niet op. Ik ken woningen in Amsterdam dus nergens iets aan de muur kan hangen, ook al ziet het er allemaal erg strak uit.
Je weet niet wat gipsplaatpluggen zijn?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 10:38:08 #29
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173035720
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:14 schreef Sandyman het volgende:

[..]

En hoe denk je dat ze dit kunnen zien bij een bouwkundige keuring?
Het verschil tussen een holle wand met gipsplaten en een een volle wand?
Als je dat verschil niet ziet zou ik zeker een bouwkundige inschakelen.
Tot nooit .......
  Moderator donderdag 10 augustus 2017 @ 10:38:56 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173035745
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:47 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Zou wel even kunnen. Verkoop een appartement in Amsterdam, dat zou geen problemen moeten opleveren
In theorie niet nee, maar de realiteit trekt zich niks aan van theorie.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173036582
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:09 schreef RamboDirk het volgende:
Het voordeel van een aankoopmakelaar is dat ze elkaar wat gunnen. Zeker in middelgrote steden. Je ligt eerder bovenop op de stapel.
Het is te achterlijk voor woorden dat het zo weer moet.

Dit gaat straks weer zo fout.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_173036709
let wel op NHG-limiet. Deze zal voor de koopsom op 231k zitten. Met kk erbij zit je net tegen de bruto grens van 245 aan. Dus niet te hoog bieden als je NHG wilt
pi_173036806
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:22 schreef athlonkmf het volgende:
let wel op NHG-limiet. Deze zal voor de koopsom op 231k zitten. Met kk erbij zit je net tegen de bruto grens van 245 aan. Dus niet te hoog bieden als je NHG wilt
Hele goeie tip!!! Bedankt!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173036838
Ik zou wel een makelaar inschakelen, zij moeten immers ook nog wat verdienen.
pi_173037717
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:28 schreef Apekoek het volgende:
Ik zou wel een makelaar inschakelen, zij moeten immers ook nog wat verdienen.
Dat zou een reden zijn, om geen aankoopmakelaar in te schakelen. Wat hij/zij verdient, gaat ten koste van de verkoper en/of koper.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173037718
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:28 schreef Apekoek het volgende:
Ik zou wel een makelaar inschakelen, zij moeten immers ook nog wat verdienen.
Die verdienen hun geld sowieso als je hun inschakelt voor een taxatierapport tbv hypotheek. Krijgen ze zo 500 euro voor 15 minuten werk.
pi_173038224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat zou een reden zijn, om geen aankoopmakelaar in te schakelen. Wat hij/zij verdient, gaat ten koste van de verkoper en/of koper.
Joh!
  donderdag 10 augustus 2017 @ 13:52:28 #38
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_173040063
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het verschil tussen een holle wand met gipsplaten en een een volle wand?
Als je dat verschil niet ziet zou ik zeker een bouwkundige inschakelen.

En hoe ga jij met je x-ray vision door de gipswand kijken om de constateren dat daarachter een slechte muur zit?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:19:28 #39
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173040576
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:30 schreef Sandyman het volgende:
Vraagprijs 225k, vrijdag open dag. Jij wilt nu een bod neerleggen met 2 voorbehouden erin. Je hebt 2 optie's of je knalt er zo'n goed bod in met de mededeling dat het voor het open huis geaccepteerd moet zijn en dat de verkoper niet om je heen kan of je gaat gewoon in de grote tombola na het open huis vrijdag en gaat in het weekend duimen dat je maandag het hoogste bod hebt. Maar zoals jij het schetst, net verbouwde (opgeknapte) woning, dus ik neem instapklaar in een overspannen markt, dan tsja, is het wat de gek er voor geeft.

(en dat is dan vaak niet een koper die net boven de vraagprijs kan bieden en ook nog 2 voorbehouden erin wil fietsen)
Ik heb de eerste optie gedaan en is gelukt.
Ze gingen akkoord met het bod en hebben de "open" middag geannuleerd.
Het huis was al eerder verkocht geweest maar die kopers trokken terug omdat ze de kopers van hun pand de financiering niet rond kregen.
Ik kon kopen omdat ik 100% mijn voorgaande woning had verkocht (mijn koper had geen financiering nodig).

[edit]
Heb mijn verkoopmakelaar van mijn oude woning wel meegenomen als aankoopmakelaar.
Dus dat zou ik wel aanraden om een aankoopmakelaar te gebruiken. Die kan ook dit proces goed voor je begeleiden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:36:19 #40
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_173040893
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:18 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je weet niet wat gipsplaatpluggen zijn?
Via mijn vriendin werd me gevraagd of ik er 'even' iets op wilde hangen. De dames aldaar wilden:

1. een metalen design kapstok van 40 cm diep en 80 breed. Als die vol hangt met zware winterjassen is dat een flinke hefboom op die gipsplaat.
2. Gordijnrails van 3m, enkel aan de uiteinden een klem op 1 schroef aan de wand en en met zware, verduisterende gordijnen eraan. Langs een deur dus er was geen ruimte voor een midddensteun.

Ik stond wel te kijken toen al de muren slechts voorzetwandjes bleken te zijn. Je verwacht het gewoon niet. Het appartement was gemaakt op de bovenste verdieping, waar normaal de bergingen zitten, en had wel meer rare dingen: de trap was mooi nieuw bekleed, maar eronder voelde je nog de versleten holle traptreden uit 1908... Alles zag er echt heel strak uit maar het was enkel cosmetisch, eronder was het nog gewoon oude meuk. je vraagt je af hoe ze de electra gerenoveerd hebben.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:40:33 #41
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173040990
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:36 schreef Clupea het volgende:

[..]

Via mijn vriendin werd me gevraagd of ik er 'even' iets op wilde hangen. De dames aldaar wilden:

1. een metalen design kapstok van 40 cm diep en 80 breed. Als die vol hangt met zware winterjassen is dat een flinke hefboom op die gipsplaat.
2. Gordijnrails van 3m, enkel aan de uiteinden een klem op 1 schroef aan de wand en en met zware, verduisterende gordijnen eraan. Langs een deur dus er was geen ruimte voor een midddensteun.

Ik stond wel te kijken toen al de muren slechts voorzetwandjes bleken te zijn. Je verwacht het gewoon niet. Het appartement was gemaakt op de bovenste verdieping, waar normaal de bergingen zitten, en had wel meer rare dingen: de trap was mooi nieuw bekleed, maar eronder voelde je nog de versleten holle traptreden uit 1908... Alles zag er echt heel strak uit maar het was enkel cosmetisch, eronder was het nog gewoon oude meuk. je vraagt je af hoe ze de electra gerenoveerd hebben.
Vandaar dat je die ook aan een balkje achter de gipsplaat moet schroeven...
Als dat het "niets meer aan de muur hangen" inhoud.. dan is het dus enkel een hele zware kapstok..en niet "alles"
Gordijnrails zijn er in 1001 soorten, maten en bevestigingen te krijgen.. dat is dus onzin..

Verder is een cosmetische renovatie in amsterdam de enige reden dat je niet een miljoen meer op tafel moet gooien..
pi_173046527
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:22 schreef athlonkmf het volgende:
let wel op NHG-limiet. Deze zal voor de koopsom op 231k zitten. Met kk erbij zit je net tegen de bruto grens van 245 aan. Dus niet te hoog bieden als je NHG wilt
En als er veel kijkers/bieders zijn, er net boven gaan zitten.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:37:11 #43
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_173047094
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:10 schreef Itam het volgende:

[..]

En als er veel kijkers/bieders zijn, er net boven gaan zitten.
of een dag eerder bieden en eisen dat ze de open dag aflassen :Y)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_173047289
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:50 schreef Clupea het volgende:

[..]

Zeker wel die bouwkundige keuring doen: dit soort woningen zijn vooral in de steden nog al eens enkel kosmetisch gerenoveerd, niet structureel: een gipswandje voor een slechte muur ziet er strak uit, maar lost het probleem niet op. Ik ken woningen in Amsterdam dus nergens iets aan de muur kan hangen, ook al ziet het er allemaal erg strak uit.
Precies dit advies.
Buiten een mannetje in dit topic die trots is op zijn pluggenkennis, is het zeker waar.
Heb zelf ervaring met een dergelijke woning. Doel van dergelijke renovaties is om zo goedkoop mogelijk zo cosmetisch mogelijk de woning te "verbeteren". De kans op onaangename problemen zijn juist veel groter..
pi_173047769
Bedankt voor alle input. Morgen met een aankoopmakelaar naar de open dag!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173049168
Bouwkundige keuring lijkt me zeker aan te raden. Hier in de wijk met verouderde, moeilijk verkoopbare woningen zie je het ook wel dat de boel wordt gekocht door een aannemer, die ramt er snel wat cosmetische verbeteringen in met een strakke en frisse uitstraling en zo snel mogeelijk de boel weer in de verkoop.

En de kopers kopen dan het duurste huis van de straat terwijl onder die strakke aankleding gewoon nog alle oude meuk te vinden is. Denk aan oude elektra bedrading, oude waterleidingen en afvoer, matige tot slechte isolatie, misschien schimmelplekken of scheuren in de muren die 'netjes' verborgen zijn achter een mooie stuclaag of voorzetwand.

Verliefd worden op iets wat er leuk uit ziet is makkelijk. Maar het gaat om wat er onder dat mooie huidje verstopt zit.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 21:50:56 #47
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173050972
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Bouwkundige keuring lijkt me zeker aan te raden. Hier in de wijk met verouderde, moeilijk verkoopbare woningen zie je het ook wel dat de boel wordt gekocht door een aannemer, die ramt er snel wat cosmetische verbeteringen in met een strakke en frisse uitstraling en zo snel mogeelijk de boel weer in de verkoop.

En de kopers kopen dan het duurste huis van de straat terwijl onder die strakke aankleding gewoon nog alle oude meuk te vinden is. Denk aan oude elektra bedrading, oude waterleidingen en afvoer, matige tot slechte isolatie, misschien schimmelplekken of scheuren in de muren die 'netjes' verborgen zijn achter een mooie stuclaag of voorzetwand.

Verliefd worden op iets wat er leuk uit ziet is makkelijk. Maar het gaat om wat er onder dat mooie huidje verstopt zit.
Mijn wij staat vol met dit soort appartementen.
Oudere wijk, huisjes gaan ongerenoveerd voor weinig weg. Enkel glas en al.
2 maanden later staat het weer te koop. Polen zijn er ff in geweest, kunstof kozijnen erin.
Poolse kwaliteit, ziet er echt niet uit. Maar de prijs is gewoon 30 gestegen.

De huizen worden als warme broodjes verkocht.
Tot nooit .......
pi_173054227
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:58 schreef Ivo1985 het volgende:
Bouwkundige keuring lijkt me zeker aan te raden. Hier in de wijk met verouderde, moeilijk verkoopbare woningen zie je het ook wel dat de boel wordt gekocht door een aannemer, die ramt er snel wat cosmetische verbeteringen in met een strakke en frisse uitstraling en zo snel mogeelijk de boel weer in de verkoop.

En de kopers kopen dan het duurste huis van de straat terwijl onder die strakke aankleding gewoon nog alle oude meuk te vinden is. Denk aan oude elektra bedrading, oude waterleidingen en afvoer, matige tot slechte isolatie, misschien schimmelplekken of scheuren in de muren die 'netjes' verborgen zijn achter een mooie stuclaag of voorzetwand.

Verliefd worden op iets wat er leuk uit ziet is makkelijk. Maar het gaat om wat er onder dat mooie huidje verstopt zit.
Gaan we zeker doen. Echter is er nieuwe betonvloer gestort beneden, nieuwe keuken, toilet, badkamer, vloeren en isolatie buitenmuur geplaatst (behalve voorzijde). Alle muren en plafonds gestuukt. Hiernaast alle leidingwerk radiatoren en cv-ketel vervangen en alle elektra vervangen. Tuin is ook opgeknapt. Enige wat niet gedaan is, is het dak. Die is volgens hen nog in orde. Wat je nu niet kunt zien is de staat van de muren achter het stukwerk en de kwaliteit van de bovenvloeren en riolering.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173054297
Wat een gekkenwerk. Vraagprijs bied je net voor open dag wanneer je huis graag wilt hebben en prijs ok is.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:28:10 #50
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_173064586
Bij mn ouders (woning staat niet te koop) belde gisteravond een stel aan. Ze boden ter plekke x. Mn ouders zeiden dat ze x+10% willen hebben. Kopers lieten vanochtend weten dat ze akkoord zijn. Zo snel kan het gaan :D
pi_173066257
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef Hi_flyer het volgende:
Bij mn ouders (woning staat niet te koop) belde gisteravond een stel aan. Ze boden ter plekke x. Mn ouders zeiden dat ze x+10% willen hebben. Kopers lieten vanochtend weten dat ze akkoord zijn. Zo snel kan het gaan :D
en nu moeten ze zelf een nieuwe woning zien te vinden?
pi_173069191
Ok, met aankoopmakelaar langs geweest op de open dag. Hij denkt dat we met een bod van 6000 boven de vraagprijs een goede kans maken. Hij raadt echter aan om een bouwkundige keuring niet als ontbindende voorwaarde te nemen, omdat dit in deze markt een obstakel is voor de verkoper. Dit voelt voor mij niet goed!!

Ok de woning is bijna volledig gerenoveerd, maar de staat van de buitenmuren, draagconstructie, plat dak en riolering weet ik niet. Hij zegt dat het raar is om dat te adviseren, maar dat er steeds vaker mensen zijn die geen keuring opnemen en daarmee interessanter zijn voor de verkopende partij. Zij hebben namelijk de woning in april aangekocht en als ze verkopen voor half oktober betalen ze geen overdrachtsbelasting. De verkoper is dus gebaat bij snelle verkoop.

Onze financiële situatie is gunstig, financiering wordt geen probleem. Tevens kunnen wij snel handelen en dus overdracht voor half oktober doen.

Maandag bod uit brengen. Wil graag bouwtechnische keuring opnemen als ontbindende voorwaarde. Wellicht het bod een klein beetje verhogen ?
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173069296
Zorgen dat je kan keuren binnen 3 dagen termijn!
pi_173069430
Een bouwkundige keuring kan voor eind volgende week volledig achter de rug zijn, inclusief rapportage. Een aankoopmakelaar zou dan ook niet richting koper moeten adviseren het niet uit te laten voeren.

Als de verkoper vertrouwen heeft in zijn 'product', zal een keuring hem ook niet afschrikken. De verkoper verwacht immers geen grote tegenvallers waardoor de koper mogelijk zou kunnen afhaken. Je kan natuurlijk melden dat je de keuring in, overleg met verkoper, zo snel mogelijk wilt laten plaatsvinden.

Hoe druk was het bij het open huis? En hoe reageerden de andere kijkers?
pi_173070611
Is dat huis niet gewoon door zo'n pandjes koper gekocht, opknapt en weer doorverkoopt? Die zit echt niet te wachten op zo'n keuring. Maar als je je er niet goed bij voelt om zonder bouwkeuring te kopen zeker niet doen.
pi_173070895
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:51 schreef RamboDirk het volgende:
Is dat huis niet gewoon door zo'n pandjes koper gekocht, opknapt en weer doorverkoopt? Die zit echt niet te wachten op zo'n keuring. Maar als je je er niet goed bij voelt om zonder bouwkeuring te kopen zeker niet doen.
Dat is volgens mij idd zo. Aankoopmakelaar zegt dat de mannen die het opgeknapt hebben dit vaker doen in de regio en het werk dat ze leveren kwaliteit is! Het is een jaren 30 woning dus vind het wel tricky om niet te laten keuren. Maar dan de kans dat t huis aan onze neus voorbij gaat! Dilemma
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173070929
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:01 schreef Ivo1985 het volgende:
Een bouwkundige keuring kan voor eind volgende week volledig achter de rug zijn, inclusief rapportage. Een aankoopmakelaar zou dan ook niet richting koper moeten adviseren het niet uit te laten voeren.

Als de verkoper vertrouwen heeft in zijn 'product', zal een keuring hem ook niet afschrikken. De verkoper verwacht immers geen grote tegenvallers waardoor de koper mogelijk zou kunnen afhaken. Je kan natuurlijk melden dat je de keuring in, overleg met verkoper, zo snel mogelijk wilt laten plaatsvinden.

Hoe druk was het bij het open huis? En hoe reageerden de andere kijkers?
Het was druk, man of 15 denk ik. Morgen staat er nog een ronde gepland op afspraak. Vind t ook gek dat dit geadviseerd wordt. Maar er wordt tegenwoordig veel zonder ontbindende voorwaarden gehandeld, zelfs financieel! Of dat slim is, is een tweede..
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173071227
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:02 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Dat is volgens mij idd zo. Aankoopmakelaar zegt dat de mannen die het opgeknapt hebben dit vaker doen in de regio en het werk dat ze leveren kwaliteit is! Het is een jaren 30 woning dus vind het wel tricky om niet te laten keuren. Maar dan de kans dat t huis aan onze neus voorbij gaat! Dilemma
Ik zou nooit een jaren 30 woning kopen zonder bouwkundige keuring. Ik woon zelf in een jaren 30 woning en enig onderhoud hou je altijd wel, dus verwacht geen schoon rapport.

Overigens is het de zwakste punt (de houten vloer ) aangepakt dus dat maakt eea wel minder risico vol. Maar zeker ook gezien het feit dat er niks aan het dak is gedaan zou ik dat wel even willen laten beoordelen. Je wilt straks niet in je 'droomhuis' wonen en een nieuwe dak moeten laten plaatsen.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:18:10 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173071325
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:14 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Ik zou nooit een jaren 30 woning kopen zonder bouwkundige keuring. Ik woon zelf in een jaren 30 woning en enig onderhoud hou je altijd wel, dus verwacht geen schoon rapport.

Overigens is het de zwakste punt (de houten vloer ) aangepakt dus dat maakt eea wel minder risico vol. Maar zeker ook gezien het feit dat er niks aan het dak is gedaan zou ik dat wel even willen laten beoordelen. Je wilt straks niet in je 'droomhuis' wonen en een nieuwe dak moeten laten plaatsen.
Dit. Ik heb (nou ja, ga nu maandag de handtekening zetten onder de definitieve hypotheekofferte) ook eigenlijk 'nu' een jaren 30 woning gekocht, maar ik heb wel degelijk een bouwtechnische keuring laten doen.

Nu is het huis in 2009 gerenoveerd, en dat blijkt ook uit de keuring, dus er is nauwelijks iets aan de hand, maar die keuring geeft toch een extra veilig gevoel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173071904
Wat was de aankoopprijs in april? Grondige renovatie met al het leidingwerk nieuw, deugdelijke isolatie rondom (minstens een cm of 12, liever 15cm of meer), bouwkundige herstelwerkzaamheden, nieuwe groepenkast, keuken, badkamer, technische installaties en afwerking ben je zo 25k aan materiaal kwijt voor een simpel rijtjeshuis met redelijk simpele afwerking van redelijke kwaliteit. Een wat ruimere woning met luxer afwerkingsniveau schieten de materiaalkosten omhoog. En dan nog minstens 1500 tot manuren en de kosten die gemaakt worden voor aanschaf en verkoop (makelaars, notaris, mogelijk een stukje financieringskosten of anders beoogd rendement op het vermogen wat gebruikt is)

Denk ook aan simpele dingen zoals B-merk vaatwasser oven of inductiekookplaat van 300 euro, Siemens van 600 of Miele van 1000. Lichtschakelaar van een paar euro van de bouwmarkt, van pakweg een tientje van een A merk of een A-merk dimmer van minstens 50 euro. Goedkoop laminaat van minder dan ¤10 per m² of een massief houten vloer of tegels van ¤50 per m². Is overal voor een goedkope optie van een bouwmarkt-huismerk of B-merk dan is de kans groot dat er vooral is gekozen voor winstoptimalisatie, en niet zozeer voor het leveren van een goede woning. Als dat voor de afwerking geldt, zal dat ook gelden voor alles wat 'onderhuids' zit.

Iemand die voor een aannemer offertes of calculaties maakt, kan een aardige inschatting maken van materiaalkosten en ingezette uren. Als je dan ook nog de oorspronkelijke aankoopprijs weet, kun je in elk geval terugrekenen of het verschil tussen aankoopprijs en verkoopprijs genoeg is om de boel grondig aan te pakken en er ook nog een leuk inkomen aan over te houden.
pi_173072125
Ik had gisteren al geregeld dat ik maandagochtend een afspraak had staan voor een bouwkundige keuring, dan weet je waar je op biedt en kun je die ontbindende voorwaarde eruit laten.
pi_173072283
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:44 schreef GMTA het volgende:
Ik had gisteren al geregeld dat ik maandagochtend een afspraak had staan voor een bouwkundige keuring, dan weet je waar je op biedt en kun je die ontbindende voorwaarde eruit laten.
Waarom zou een verkoper een bouwkundige keurig toelaten als er geen overeenstemming is over de prijs?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:12:39 #63
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173073071
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:48 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Waarom zou een verkoper een bouwkundige keurig toelaten als er geen overeenstemming is over de prijs?
omdat hij het huis wil verkopen en een mogelijke koper neemt de bouwkundige mee als adviseur. ik zie het probleem niet, zolang de mogelijke koper hem maar zelf betaald.

ik heb ooit bij een ingewikkeld huis een taxateur mee genomen, zodat ik mijn financiele positie wist voordat ik een bod deed.
Tot nooit .......
pi_173073181
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:49 schreef DeLoet het volgende:
Ok, met aankoopmakelaar langs geweest op de open dag. Hij denkt dat we met een bod van 6000 boven de vraagprijs een goede kans maken.
Wat een prutser.
pi_173073505
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

omdat hij het huis wil verkopen en een mogelijke koper neemt de bouwkundige mee als adviseur. ik zie het probleem niet, zolang de mogelijke koper hem maar zelf betaald.

ik heb ooit bij een ingewikkeld huis een taxateur mee genomen, zodat ik mijn financiele positie wist voordat ik een bod deed.
Dat snap ik in jouw geval. Een bouwkundige keuring vind ik iets heel anders. Veelal neem je een voorbehoud op in de trant van ' als er meer dan 5.000,- euro directe kosten uit komen gaan we her onderhandelen'. Als je als verkoper dit traject toestaat voordat je onder voorbehoud eruit bent dan geef je feitelijk die marge al meteen weg. Dom dus en zou ik nooit mee instemmen.
pi_173079147
Gewoon een bod doen en zorgen dat de bouwkundige keuring wordt uitgevoerd binnen je drie dagen bedenktijd.
pi_173079401
Aankoop en verkoopmakelaars komen elkaar bij het volgende object weer tegen. Zon aankoopmakelaar kost je alleen maar geld. Grootste onzin ooit. :O
  Moderator zaterdag 12 augustus 2017 @ 08:09:48 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173080624
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 01:03 schreef kikoooooo het volgende:
Aankoop en verkoopmakelaars komen elkaar bij het volgende object weer tegen. Zon aankoopmakelaar kost je alleen maar geld. Grootste onzin ooit. :O
deze man weet
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173080847
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:25 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Dat snap ik in jouw geval. Een bouwkundige keuring vind ik iets heel anders. Veelal neem je een voorbehoud op in de trant van ' als er meer dan 5.000,- euro directe kosten uit komen gaan we her onderhandelen'. Als je als verkoper dit traject toestaat voordat je onder voorbehoud eruit bent dan geef je feitelijk die marge al meteen weg. Dom dus en zou ik nooit mee instemmen.
Wat een dom geneuzel.
pi_173082229
Denk dat ik ovv financiering en keuring toch door ga zetten. Zou het verstandig/nodig zijn om daarbij een iets hoger bod uit te brengen? Om het 'obstakel' voor de verkopende partij interessanter te maken? We kunnen snel handelen wbt overdracht en zsm een keurig inplannen .
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173082300
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:36 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat was de aankoopprijs in april? Grondige renovatie met al het leidingwerk nieuw, deugdelijke isolatie rondom (minstens een cm of 12, liever 15cm of meer), bouwkundige herstelwerkzaamheden, nieuwe groepenkast, keuken, badkamer, technische installaties en afwerking ben je zo 25k aan materiaal kwijt voor een simpel rijtjeshuis met redelijk simpele afwerking van redelijke kwaliteit. Een wat ruimere woning met luxer afwerkingsniveau schieten de materiaalkosten omhoog. En dan nog minstens 1500 tot manuren en de kosten die gemaakt worden voor aanschaf en verkoop (makelaars, notaris, mogelijk een stukje financieringskosten of anders beoogd rendement op het vermogen wat gebruikt is)

Denk ook aan simpele dingen zoals B-merk vaatwasser oven of inductiekookplaat van 300 euro, Siemens van 600 of Miele van 1000. Lichtschakelaar van een paar euro van de bouwmarkt, van pakweg een tientje van een A merk of een A-merk dimmer van minstens 50 euro. Goedkoop laminaat van minder dan ¤10 per m² of een massief houten vloer of tegels van ¤50 per m². Is overal voor een goedkope optie van een bouwmarkt-huismerk of B-merk dan is de kans groot dat er vooral is gekozen voor winstoptimalisatie, en niet zozeer voor het leveren van een goede woning. Als dat voor de afwerking geldt, zal dat ook gelden voor alles wat 'onderhuids' zit.

Iemand die voor een aannemer offertes of calculaties maakt, kan een aardige inschatting maken van materiaalkosten en ingezette uren. Als je dan ook nog de oorspronkelijke aankoopprijs weet, kun je in elk geval terugrekenen of het verschil tussen aankoopprijs en verkoopprijs genoeg is om de boel grondig aan te pakken en er ook nog een leuk inkomen aan over te houden.
Aankoopprijs in april was 119.000.... alles wat er in is gezet lijkt van goede kwaliteit. Toilet en badkamer redelijk standaard, dus geen topkwaliteit maar gewoon oké. Keuken is Ikea. Laminaat is netjes maar geen idee van de kwaliteit of kosten hiervan en van de schakelaars e.d.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_173083872
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:48 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Waarom zou een verkoper een bouwkundige keurig toelaten als er geen overeenstemming is over de prijs?
Dit is niet uitzonderlijk hoor, in een oververhitte markt. Ik heb het zelf wel eens laten doen als koper en ook als verkoper, gewoon omdat je dan niet dat geneuzel met voorbehouden krijgt en het risico loopt dat je nogmaals het verkoopproces door moet.
pi_173083921
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:55 schreef DeLoet het volgende:
Denk dat ik ovv financiering en keuring toch door ga zetten. Zou het verstandig/nodig zijn om daarbij een iets hoger bod uit te brengen? Om het 'obstakel' voor de verkopende partij interessanter te maken? We kunnen snel handelen wbt overdracht en zsm een keurig inplannen .
Je moet bieden wat het huis waard is voor jou. Een extra voorbehoud maakt een huis niet meer waard, dus nee, niet meer bieden om die reden.
pi_173084301
Natuurlijk ben je zonder aantrekkelijker maar onze makelaar zei juist dat ie het nooit zou adviseren omdat je dan niet beschermd bent als er wel wat is

Niet aan je makelaar gevraagd of hij zijn contacten in kan zetten om er snel een te regelen? Nou ja ben je nu ook te laat mee maar goed
pi_173084443
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 12:18 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dit is niet uitzonderlijk hoor, in een oververhitte markt. Ik heb het zelf wel eens laten doen als koper en ook als verkoper, gewoon omdat je dan niet dat geneuzel met voorbehouden krijgt en het risico loopt dat je nogmaals het verkoopproces door moet.
wat bedoel je "als verkoper". Dat jij een bouwkundige keuring hebt laten doen of toestemming hebt gegeven aan een geïnteresseerde om een keuring uit te laten voeren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')