abonnement Unibet Coolblue
pi_173028183
Voor mijn nieuwe woning waar helaas geen schuur of klusruimte bij zit, kwam ik in mijn zoektocht naar een oplossing uit bij de prefab betonnen garages.
Aangezien metselen op dit moment financieel niet haalbaar is vanwege de hoge verbouwingskosten, dacht ik dat dit misschien wel wat zou zijn.

Het zou gaan om een oppervlak van 24 m2, dus 6 bij 4. Is er iemand hier ervaring heeft met dit soort garages? Het is namelijk wel de bedoeling dat alles droog blijft binnen en dat het ook nog enigzins geïsoleerd is.

Het gaat om onderstaande garage :
http://www.sbnbouw.nl/nl/(...)-structuur/c112_p16/
pi_173028897
Isolatie zou je natuurlijk via de binnenzijde kunnen doen met voorzetwanden. Waarom zou je trouwens willen isoleren?

Als je bang bent voor vocht dan zou ik eerder de vloer aanpakken zodat hier geen vocht optrekt en zorgen voor voldoende ventilatie.
pi_173029072
Er komen wat motoren in te staan, niet dat er straks in de wintermaanden allemaal condens in komt. De vloer isoleren dat wilde ik al gaan doen, en het is ook redelijk simpel om het vanaf de binnenkant te isoleren, mocht dat nodig zijn.
Het scheelt gewoon teveel geld in vergelijking met een gemetselde schuur, maar of het dan ook kwaliteit is?
pi_173029189
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:01 schreef Dropkikker het volgende:
Er komen wat motoren in te staan, niet dat er straks in de wintermaanden allemaal condens in komt. De vloer isoleren dat wilde ik al gaan doen, en het is ook redelijk simpel om het vanaf de binnenkant te isoleren, mocht dat nodig zijn.
Het scheelt gewoon teveel geld in vergelijking met een gemetselde schuur, maar of het dan ook kwaliteit is?
Zorg dat er geen vocht door de vloer komt en dat er voldoende ventilatie is. Ik heb de motoren in een houten nieuwbouw schuur staan met golfplaten maar met een betonnen vloer. Door de openingen bij de golfplaten waait het lekker door. Ik heb nooit geen last van corrosie op de motoren en andere spullen die in de schuur staan (ook niet na de winter)

Een maatje heeft een enkel steenschuur, platdak maar gewoon stoeptegels op de grond, daar roest alles weg in de schuur.
pi_173030671
https://www.fonteyn.nl/tuinhuizen/garages/garage-lugarde-devon/

Zo iets dan? Lijkt ook al iets van isolatie in te zitten vanwege de dubbele ramen. Overige isolatie weet ik niet, dan zou je contact met hen op moeten nemen. Wellicht dat ze hem ook in de maat hebben die jij nodig hebt.
pi_173030878
Ik weet niet waar je woont dit loon wel een verschil tegenover hier ongeveer de helft.

https://www.baj.be/index.php/nl/foto/tuinhuizen.html
pi_173032468
Ik kom uit Lichtenvoorde, het oosten van het land dus :)
Dat van Baj spreekt mij wel aan, ik heb alles even bij elkaar opgeteld en het zou mij dan ongeveer 4500 euro kosten geplaatst en al, exclusief fundering dan. Dat is nog wel een keer te overzien natuurlijk!
pi_173032479
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:58 schreef ArnosL het volgende:
https://www.fonteyn.nl/tuinhuizen/garages/garage-lugarde-devon/

Zo iets dan? Lijkt ook al iets van isolatie in te zitten vanwege de dubbele ramen. Overige isolatie weet ik niet, dan zou je contact met hen op moeten nemen. Wellicht dat ze hem ook in de maat hebben die jij nodig hebt.
Ik heb ook eerst wel naar een houten garage gekeken, maar daar betaal je ook redelijk veel voor. En het is wel meer onderhoud wat je eraan moet doen. Dus de voorkeur gaat wel uit naar beton :)
pi_173033021
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:34 schreef Dropkikker het volgende:
Ik kom uit Lichtenvoorde, het oosten van het land dus :)
Dat van Baj spreekt mij wel aan, ik heb alles even bij elkaar opgeteld en het zou mij dan ongeveer 4500 euro kosten geplaatst en al, exclusief fundering dan. Dat is nog wel een keer te overzien natuurlijk!
Komen hier 40 mtr tuinafscheiding zetten, in 1 van die huisjes ben ik in geweest daar, ik zou er bijna in kunnen wonen denk ik?
pi_173033251
Is een complete prefab garagebox niks voor je. Even een mooi zandpakket leggen en daarop piepschuimplaten en plop garage er op zetten.

Deze is gratis dus het enig wat je aan kosten hebt is een vrachtauto met kraan.
Jeroentje.
pi_173034957
Ik zag die advertentie ook al op marktplaats, maar die is helaas te klein voor mij. Ik wil toch echt minimaal 4 meter breed :)
pi_173038137
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:57 schreef Dropkikker het volgende:
Ik zag die advertentie ook al op marktplaats, maar die is helaas te klein voor mij. Ik wil toch echt minimaal 4 meter breed :)
Ik heb zelf zo'n garage met betonpanelen gebouwd in 1980. Inmidels is alles een beetje gezet naar scheefstand. Omdat het eentje is uit een serie kan ik niks rechtzetten of ik moet de hele rij doen.

Mooiste, voor jou, zou zijn een aannemer een betonplaat te laten storten met vorstranden. Dan zelf of de aannemer 8 lagen metselwerk op de rand te zetten. En vandaar af zelf houtskeletbouw. Denk zelfde kosten maar een degelijker constructie.
Jeroentje.
  Moderator donderdag 10 augustus 2017 @ 18:35:47 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173064164
Of het echt veel goedkoper is weet ik niet, ik heb nog geen definitieve offerte mogen ontvangen helaas. Wel heb ik contact gehad met een maat van mij die metselaar is en hij had een ruwe schatting van 6500 euro voor een halfsteens schuurtje van 6 bij 4, daar komt dan natuurlijk nog wel het elektra werk bij.
Ik ben ondertussen ook aan het kijken naar een tuinhuisje, dit scheelt natuurlijk aanzienlijk in de kosten en met een beetje onderhoud blijft dit natuurlijk ook jaren staan.

https://www.fonteyn.nl/tu(...)IEAQYASABEgK97PD_BwE

Zoiets had ik dan in mijn gedachten.. Scheelt toch weer een hoop geld :)
pi_173065328
Kijk eens naar de meerkosten dan is het prijsverschil niet meer zoveel.

Hiernaast staat ook zo'n houten tuinhuisje en dat begint na 5 jaar toch wel slecht te worden. Die huisjes zijn gemaakt van dun kerstbomenhout.

Steen is veel beter onderhoudsarm en het blijft eeuwen staan. 6500 euro is best wel een nette prijs , ik hoor nu van aannemers alleen maar prijzen die in de tienduizenden euro's lopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')