abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:03:05 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_173027339
http://www.hln.be/hln/nl/(...)audia-Airlines.dhtml

Als vrouw met blote armen of benen het vliegtuig opstappen? Niet toegestaan bij Saudia Airlines. De vliegtuigmaatschappij publiceerde een wel zeer strenge dresscode op hun website. Vrouwen die te dunne of dikke kledij dragen, worden ook niet toegelaten op het vliegtuig.

Saudia Airlines is de nationale vliegtuigmaatschappij van Saoedi-Arabië, waar strikt religieuze wetten gelden. Vrouwen moeten er hun lichaam volledig bedekken en mogen niet autorijden, naar het buitenland reizen of een medische behandeling ondergaan zonder toestemming van een mannelijke beschermer - meestal vaders of echtgenoten, maar soms ook zonen. Saoedi-Arabië is een van de weinig moslim meerderheidslanden die een dresscode oplegt via de wet.



Op vluchten van Saudia Airlines wordt dus ook streng toegezien op die regels. Vrouwen met ontblote armen of benen worden niet toegelaten. Maar opvallend: ook te dunne of dikke kledij wordt niet geaccepteerd. Mannen mogen overigens ook geen korte broeken dragen. "Wij vragen aan de reizigers om zich niet te kleden op een manier die voor andere reizigers onaangenaam of beledigend kan zijn", klinkt het bij de nationale vliegmaatschappij.

Meteen ontstond er discussie op sociale media over de opgelegde dresscode. Sommigen vinden het een goede zaak: "Ik kan niet verplicht worden om zulke kledij te zien in openbare plaatsen", reageert een Twitteraar. "Een geweldige beslissing van de vliegmaatschappij."

Anderen vroegen zich af of de dresscode ook van toepassing zal zijn voor het vliegpersoneel en hoe een vliegmaatschappij toerisme kan genereren als het dicteert wat de reizigers moeten dragen.

Het voormalige hoofd van de Saoedische toeristische sector reageerde dat "veel luchtvaartmaatschappijen een dresscode hanteren".
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:03:33 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:04:20 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_173027386
Je mag als vrouw verdomme al blij zijn dat ze je willen vervoeren

watser mis met 'te dikke kleding' dan?
pi_173027517
Gewoon aanpassen aan hun cultuur. Niet zo moeilijk toch.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:14:25 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173027670
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:09 schreef rosalinde93 het volgende:
Gewoon aanpassen aan hun cultuur. Niet zo moeilijk toch.
:')
pi_173027817
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:09 schreef rosalinde93 het volgende:
Gewoon aanpassen aan hun cultuur. Niet zo moeilijk toch.
Of gewoon niet vliegen met die maatschappij, genoeg andere opties.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173027966
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:09 schreef rosalinde93 het volgende:
Gewoon aanpassen aan hun cultuur. Niet zo moeilijk toch.
Dit dus.

Maar nee, als het hen niet opkomt, vinden fokkers aanpassen opeens niet zo belangrijk meer.
pi_173028083
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:09 schreef rosalinde93 het volgende:
Gewoon aanpassen aan hun cultuur. Niet zo moeilijk toch.
Dit dus. Daar geen policolors maar gewoon overheden en bedrijven die staan voor hun eigen
normen en waarden.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:00:02 #9
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173029038
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Of gewoon niet vliegen met die maatschappij, genoeg andere opties.
Ligt eraan waar je naartoe wilt, intern is er volgens mij niet zoveel anders.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173030580
Prima. Hun vliegtuig, hun regels. Kun je daar niet mee leven kies je een andere maatschappij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173030615
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:00 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je naartoe wilt, intern is er volgens mij niet zoveel anders.
Dat maakt ook niet uit want als het een binnenlandse vlucht is gelden die regels ook op plaats van vertrek en aankomst.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 9 augustus 2017 @ 23:01:38 #12
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173030778
Kunnen we dat kutblaadje niet afschaffen op FOK! ?

Verder: Als toerist word de pap niet zo heet gegeten...
Jij beetje respect voor hun cultuur, zij een beetje respect voor jouw cultuur.. Makkelijk he?
pi_173032852
Ik wacht nog met smart op de eerste maatschappij waarbij vrouwen en dan vooral stewardessen naakt moeten vliegen. :P
pi_173033135
quote:
Op donderdag 10 augustus 2017 01:16 schreef Hdero het volgende:
Ik wacht nog met smart op de eerste maatschappij waarbij vrouwen en dan vooral stewardessen naakt moeten vliegen. :P
pi_173033146
quote:
Site bestaat niet meer. ;(
pi_173033150
En volgens mij waren ze niet naakt of met ontblote borsten.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 05:50:05 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173033279
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:01 schreef Zolderkamer het volgende:
Kunnen we dat kutblaadje niet afschaffen op FOK! ?

Verder: Als toerist word de pap niet zo heet gegeten...
Jij beetje respect voor hun cultuur, zij een beetje respect voor jouw cultuur.. Makkelijk he?
Bijna geen toerisme in saudi, alleen voor andere GCC members en verder haj naar mekka en medina, maar dan mag je niet door het hele land reizen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  User die overal opduikt 2022 donderdag 10 augustus 2017 @ 06:24:26 #18
186611 Haags
pi_173033513
Lekker warm dan
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 10 augustus 2017 @ 06:29:32 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173033531
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 05:50 schreef nixxx het volgende:

[..]

Bijna geen toerisme in saudi, alleen voor andere GCC members en verder haj naar mekka en medina, maar dan mag je niet door het hele land reizen.
Gaat wel veranderen komende jaren. Ze bouwen die enorme stad nu bij Jeddah, met de hoogste toren ter wereld, en ze willen allerlei regels gaan veranderen met betrekking tot toerisme. Ze moeten wat nu er geen geld meer te verdienen valt aan olie. Je hebt nu ook een bikini strand bijvoorbeeld in Saudi Arabie. Klinkt voor ons heel normaal, maar als je dus ziet dat je zelfs bedekt moet zijn in het vliegtuig zegt dat wel wat :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 10 augustus 2017 @ 07:04:31 #20
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173033610
quote:
2s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 06:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Gaat wel veranderen komende jaren. Ze bouwen die enorme stad nu bij Jeddah, met de hoogste toren ter wereld, en ze willen allerlei regels gaan veranderen met betrekking tot toerisme. Ze moeten wat nu er geen geld meer te verdienen valt aan olie. Je hebt nu ook een bikini strand bijvoorbeeld in Saudi Arabie. Klinkt voor ons heel normaal, maar als je dus ziet dat je zelfs bedekt moet zijn in het vliegtuig zegt dat wel wat :D
Zijn geloof ik een paar stranden waar dat kan, Ras Tanura, Half Moon Beach, allemaal Aramco company stranden, geen openbare stranden.

Ze willen resorts gaan maken op een eiland in de rode zee, maar hoe ze dat precies gaan doen zijn ze ook nog niet uit. Waarschijnlijk visumvrij en met een eigen vliegveld. Maar dan dus niet mogelijk om naar het vasteland te gaan. De saudis die ik erover gedproken heb waren daar heel enthousiast over.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173034293
quote:
2s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 06:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Gaat wel veranderen komende jaren. Ze bouwen die enorme stad nu bij Jeddah, met de hoogste toren ter wereld, en ze willen allerlei regels gaan veranderen met betrekking tot toerisme. Ze moeten wat nu er geen geld meer te verdienen valt aan olie. Je hebt nu ook een bikini strand bijvoorbeeld in Saudi Arabie. Klinkt voor ons heel normaal, maar als je dus ziet dat je zelfs bedekt moet zijn in het vliegtuig zegt dat wel wat :D
Jij zou als toerist naar zo'n hypocriet land gaan?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:13:32 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173034302
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:12 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij zou als toerist naar zo'n hypocriet land gaan?
Nope. Jij?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:22:13 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173034434
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:01 schreef Zolderkamer het volgende:
Kunnen we dat kutblaadje niet afschaffen op FOK! ?

Verder: Als toerist word de pap niet zo heet gegeten...
Jij beetje respect voor hun cultuur, zij een beetje respect voor jouw cultuur.. Makkelijk he?
Was dat maar zo makkelijk. Het wahabisme loopt bepaald niet over wat het respect voor andere culturen en religies aangaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173034647
Zouden ze overal in moeten voeren. Uitzondering voor vrouwen met een mooi lichaam, die mogen best wat laten zien. Maar in een vliegtuig, waar de meesten opeen gepakt zittten als vee richting de slacht, is het niet fraai om geconfronteerd te worden met bv een brits wijf met overgewicht die toch sexy denkt te zijn als ze maar zo min mogelijk bedekt van wat niemand wenst te zien.

En dat geldt ook voor mannen.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:37:20 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173034668
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Was dat maar zo makkelijk. Het wahabisme loopt bepaald niet over wat het respect voor andere culturen en religies aangaat.
In die contreien hebben ze geen enkel probleem met toeristen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')