abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173023683
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, vooral Sunny Bergman.
pi_173023698
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, je hele geraaskal over sikhs en hoofddoeken is gebaseerd op één ding. Het ontbreken van de gun-factor. Ik gun iemand anders niet iets wat ik niet mag of kan krijgen. Dat is funest voor een samenleving als deze en vormt de grondslag voor verdere segregratie en radicalisering.

De vraag is in hoeverre je last hebt van iemand die een hoofddoek draagt of een tulband. Los daarvan is het woord privilege simpelweg misplaatst. Een uitzondering op een regel maakt iets niet meteen een privilege.

Het is gejank wat bijna altijd uit een niet nader te noemen hoek komt. Komt altijd zo calimero over. En om dan te bewijzen dat ze echte calimero's zijn, gaan ze zelf een 'religie' stichten. Puur om de gunfactor. Wat voor leven heb je dan?
Welnee. _O- Wat een gebakken lucht zeg. Ik hoor ook absoluut niet in de hoek waar je me zo suggestief in probeert te duwen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:56:17 #3
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173023708
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nu trek je mijn stelling in het extreme. Dat ik iets wat werkelijk gebeurt onwenselijk vind, wil niet zeggen dat kinderen gehandicapt worden of al het religieze onderwijs fantasie is of dat het onderwijs uit niets anders bestaat. Die stellingen heb ik ook helemaal niet geplaatst, zo is een discussie niet echt mogelijk.
Prima, dan trek ik terug dat kinderen op religieuze scholen gehandicapt worden in jouw ogen.
Blijft staan dat "wat werkelijk gebeurt" een exces is, waar volgens mij ook prima tegenop getreden kan worden, want daar doorbreekt de religieuze kant van de school de educatieve basis die de school aan haar leerlingen moet bieden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173023714
''Mja, hartstikke leuk dan, van die hardcore atheistjes die een geloof aanhangen om de hypocrisie bloot te leggen, maar dat maakt gelovigen niet minder hypocriet.''

Het gaat om het 'hypocriete' beleid van de staat!!!! De gelovigen of hoofddoek zelf zijn geenszins relevant. Tering zeg.
pi_173023730
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:52 schreef Mutant01 het volgende: [..] Nee, je hele geraaskal over sikhs en hoofddoeken is gebaseerd op één ding. Het ontbreken van de gun-factor. Ik gun iemand anders niet iets wat ik niet mag of kan krijgen. Dat is funest voor een samenleving als deze [..]
Ik geloof dat ik het tot zover met je eens ben, Mutant. Een unicum is onze FOK!-historie, volgens mij. :P
pi_173023732
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Prima, dan trek ik terug dat kinderen op religieuze scholen gehandicapt worden in jouw ogen.
Blijft staan dat "wat werkelijk gebeurt" een exces is, waar volgens mij ook prima tegenop getreden kan worden, want daar doorbreekt de religieuze kant van de school de educatieve basis die de school aan haar leerlingen moet bieden.
Hoe kan daar dan tegen opgetreden worden? Het is volstrekt toegelaten om creationisme te onderwijzen op een bijzondere basisschool. Sterker nog, de grondwet verbiedt zelfs om in te grijpen zolang de kwaliteit van het onderwijs niet in gevaar is.
pi_173023752
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Welnee. _O- Wat een gebakken lucht zeg. Ik hoor ook absoluut niet in de hoek waar je me zo suggestief in probeert te duwen.
Welke hoek je ook hoort, het is gejank wat verdacht veel uit die hoek komt. Dat is wat ik zei. Het onderliggende verhaal is ook heel anders. Pastefari's zijn niet oprecht overtuigd ten aanzien van hun eigen religie, ze weten dat het is bedacht om de vermeende hypocrisie van staat ten aanzien van dit soort regels aan te kaarten.

Dat is volstrekt anders dan bij bijv. moslims, christenen, joden, sikhs etc. Terecht dat de staat dat soort 'grapjes' niet als religie beschouwd. Dat jij dat dan weer niet begrijpt, begrijp ik ten zeerste.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173023761
quote:
6s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:57 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik het tot zover met je eens ben, Mutant. Een unicum is onze FOK!-historie, volgens mij. :P
Maar het is helemaal niet waar. Dat ik een fundamenteel probleem heb met hoe religies juridisch worden behandeld en hoe de overheid een schijn-onderscheid aanbrengt tussen "echte" religies en "nep"-religies heeft werkelijk niets met gunnen te maken. Nul komma nul.
pi_173023772
Ah ja, de vraag om gelijkheid geeft blijk van de afwezigheid van 'de gunfactor'. Dit soort centralistische slachtofferschap is echt tot een kunst verheven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 18:01:48 ]
pi_173023776
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welke hoek je ook hoort, het is gejank wat verdacht veel uit die hoek komt. Dat is wat ik zei. Het onderliggende verhaal is ook heel anders. Pastefari's zijn niet oprecht overtuigd ten aanzien van hun eigen religie, ze weten dat het is bedacht om de vermeende hypocrisie van staat ten aanzien van dit soort regels aan te kaarten.

Dat is volstrekt anders dan bij bijv. moslims, christenen, joden, sikhs etc. Terecht dat de staat dat soort 'grapjes' niet als religie beschouwd. Dat jij dat dan weer niet begrijpt, begrijp ik ten zeerste.
Je bent blijkbaar zo verblind dat je mijn kritiek, die ik expres niet op één specifieke religie richt, niet kunt onderscheiden van islamofobie of xenofobie. Jammer.

edit: en jij doet het trouwens ook, voor anderen bepalen dat zij niet echt in hun religie geloven terwijl [groep x] dat zeker wel doet! Precies de hypocrisie die ik bedoelde.
pi_173023798
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je bent blijkbaar zo verblind dat je mijn kritiek, die ik expres niet op één specifieke religie richt, niet kunt onderscheiden van islamofobie. Jammer.
Dat is volstrekt geen inhoudelijke post.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173023820
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is volstrekt geen inhoudelijke post.
Dat is het zeker wel. Ik probeer een vrij fundamentele discussie over bijzonder onderwijs te voeren en jij probeert me weg te zetten als PVV'er, extreemrechts, dat ik anderen niets gun, wat ik zeg de grondslag is voor segregratie etc. Ik heb door wat je doet en dat laat ik niet over me heen gaan.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:03:15 #13
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173023824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zei simpelweg dat het niet moet gebeuren en dat de meerderheid er niet in gelooft. Ik heb de suggestie gewekt dat ik het tweede als een argument voor het eerste zie maar voor de duidelijkheid: ook als 100% van Nederland ergens in geloofde hoeft het van mij niet met overheidsgeld onderwezen te worden (dat is dan ook niet nodig want iedereen gelooft het al, maar je snapt mijn punt).
Dat is dan juist nodig, want ouders willen het overbrengen aan hun kinderen ;).
Waar het me meer om gaat, is dat je altijd religieuzen zal hebben die lobby'en voor religieus onderwijs en atheïsten die een pleidooi houden voor uitsluitend seculier onderwijs. Daarmee is het een soort politieke "strijd" geworden tussen grosso modo GL/PvdA/D66 en SGP/CU/CDA. Eventueel zou je, in de huidige omstandigheden, DENK nog kunnen toevoegen aan het laatste clubje.

quote:
Het gaat hier ook meer om de inrichting van ons onderwijs (en zelfs de grondwet) en niet om de praktische uitvoering. Al ben ik het zeker met je eens dat docenten vaak niet neutraal zijn, en dat vind ik zeer negatief.

Zo had ik een extreemlinkse ex-kraker als Maatschappijleerdocent, ik heb weinig objectiefs van die man geleerd.
Ik deel jouw bevindingen, maar ik vraag me wel af of het (extreme) voorbeeld wat ik schets, dat je in het onderwijs slechts onweerlegbare waarheden mag doceren, goed is voor het kind. Religieus onderwijs kan ook wat goeds brengen, net zoals maatschappijleer heus wel een zeker doel dient. Maar in praktijk is het nauwelijks objectief te doceren - en dat willen ouders en docenten ook niet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173023836
Dat was een mooie documentaire: "Wit is ook een kleur"

Thanks voor de tip!
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:04:05 #15
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173023839
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
''Mja, hartstikke leuk dan, van die hardcore atheistjes die een geloof aanhangen om de hypocrisie bloot te leggen, maar dat maakt gelovigen niet minder hypocriet.''

Het gaat om het 'hypocriete' beleid van de staat!!!! De gelovigen of hoofddoek zelf zijn geenszins relevant. Tering zeg.
Hoe komt die staat hypocriet, denk je?
Hebben ze toch echt te danken aan >3 miljoen gelovigen in Nederland.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173023841
quote:
Het heelal is geschapen door het Vliegend Spaghettimonster.
Al het bewijs voor evolutie is aangebracht door zijn Noedelige Aanhangsels.
Bobby Henderson is de profeet van dit geloof.
De opwarming van de Aarde is een rechtstreeks gevolg van de afname van het aantal piraten sinds de 19e eeuw. Een grafiek[17] in de officiële brief van Henderson (vastgelegd in de Gospel), toont duidelijk het verband tussen beide zaken aan. Piraten worden dan ook als heilig gezien.
Het uitverkoren kostuum voor zijn volgelingen is een volledig piratenpak. Daarnaast wordt ook een vergiet gebruikt als religieus hoofddeksel.
De volgelingen noemen zich pastafari (een woordspeling op rastafari), soms ook pastafariër of pastafariaan.
Wie zich aan de Liever-nieten houdt, kan na zijn of haar dood in de Hemel komen. Deze staat vol met stripperfabrieken en biervulkanen. Wie zich misdraagt gaat naar de Hel. Deze is vrijwel identiek aan de hemel, alleen hebben de strippers SOA's en is het bier verschaald.
Iedere vrijdag is een religieuze feestdag.
De mens is vrij van religieuze plichten of beperkingen.
Het enige dogma is de afwijzing van iedere vorm van dogmatisme.
Gebeden worden afgesloten met het woord 'Ramen' in plaats van Amen (ramen is een van oorsprong Japanse noedelsoort; gewoonlijk wordt deze 'heilige' bezwering gespeld met twee hoofdletters aan het begin).
Hoezo geen 'echte religie'? Waar is de gunfactor, pastafarianifoob.
pi_173023866
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar het is helemaal niet waar. Dat ik een fundamenteel probleem heb met hoe religies juridisch worden behandeld en hoe de overheid een schijn-onderscheid aanbrengt tussen "echte" religies en "nep"-religies heeft werkelijk niets met gunnen te maken. Nul komma nul.
Vanwaar die drang naar gelijkheid dan? Want je wil niet dat de overheid onderscheid maakt tussen die pastafari-trollen en echte geloven, met gebedshuizen, geschriften, rituelen en inhoudelijke overtuiging. Ik vind het binnen het huidige stelsel prima dat de overheid daar wat ordening in aanbrengt.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:06:41 #18
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173023885
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe kan daar dan tegen opgetreden worden? Het is volstrekt toegelaten om creationisme te onderwijzen op een bijzondere basisschool. Sterker nog, de grondwet verbiedt zelfs om in te grijpen zolang de kwaliteit van het onderwijs niet in gevaar is.
Daar waar het conflicteert met een seculiere basis voor geschiedenis.
Geschiedenis op de basisschool gaat ook niet verder terug dan 6000 jaar.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173023906
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Vanwaar die drang naar gelijkheid dan? Want je wil niet dat de overheid onderscheid maakt tussen die pastafari-trollen en echte geloven, met gebedshuizen, geschriften, rituelen en inhoudelijke overtuiging. Ik vind het binnen het huidige stelsel prima dat de overheid daar wat ordening in aanbrengt.
Nee, dat wil ik juist absoluut niet! Dat is precies het probleem namelijk. De overheid oordeelt wat gerechtvaardigde dingen zijn om te geloven, en welke niet. Dit is lijnrecht in strijd met de scheiding van kerk en staat en het verbod op discriminatie naar religie.

En ja, ik weet uiteraard ook wel dat pastafari's vaak trollen zijn. Maar dat is niet waar het om gaat, want trollen is de enige manier waarop je dit fundamentele probleem kunt aankaarten.
pi_173023923
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hoe komt die staat hypocriet, denk je?
Hebben ze toch echt te danken aan >3 miljoen gelovigen in Nederland.
Er valt uit te leggen waarom ze hypocriet geboren was, niet waarom ze dat nog steeds is. Wdb heeft Frankrijk haar zaakjes veel beter op orde.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:10:31 #21
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173023936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er valt uit te leggen waarom ze hypocriet geboren was, niet waarom ze dat nog steeds is. Wdb heeft Frankrijk haar zaakjes veel beter op orde.
Oh ja, het Frankrijk waar ze de burkini wilden verbieden op de stranden van Nice.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173023937
Intentie noch inhoud vd religie en haar aanhangers mogen relevant zijn.
pi_173023953
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oh ja, het Frankrijk waar ze de burkini wilden verbieden op de stranden van Nice.
Op basis van welk argument?
pi_173023961
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik deel jouw bevindingen, maar ik vraag me wel af of het (extreme) voorbeeld wat ik schets, dat je in het onderwijs slechts onweerlegbare waarheden mag doceren, goed is voor het kind. Religieus onderwijs kan ook wat goeds brengen, net zoals maatschappijleer heus wel een zeker doel dient. Maar in praktijk is het nauwelijks objectief te doceren - en dat willen ouders en docenten ook niet.
Natuurlijk kun en moet je zelfs religie doceren, al was het maar omdat het zeer belangrijk is voor de geschiedenis en huidige staat van ons land (om nog maar niet te beginnen over onze Judeo-Christelijke waarden!). Maar ik vind het wel zorgwekkend dat 1 op de 5 Nederlanders denkt dat de aarde ontstaan is door een schepping in 6 dagen. Tel daar het aantal mensen dat in andere scheppingsverhalen gelooft daar nog bij op. :P

Ik houd van wetenschap en kennis en het feit dat er zo veel mensen zijn die geloven in een soort alternatieve waarheid staat mij tegen. En de staat financiert dit, ook al is het inderdaad zo dat lang niet elke bijzondere school indoctrineert ofzoiets.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:13:35 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173023983
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Op basis van welk argument?
http://www.huffingtonpost(...)n-th_b_11845732.html
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')