abonnement Unibet Coolblue
pi_173022669
Ik zag 3 maanden geleden in Ikea zo'n Tradfri, maar vraag me af wat ik precies nodig heb. De lampen en afstandsbediening sowieso al. Deze 2 zaken zijn vrij goedkoop maar iets zegt me dat ik die hub nodig heb?

Stel ik wil 3 slaapkamers, 1 woonkamer en mijn tuin gaan verlichten. Dan heb ik hoogstwaarschijnlijk de hub nodig? Wat doet die hub?

Of lukt het enkel en alleen met 1 afstandsbediening per kamer en gewoon de lampen in het armatuur te draaien?

Lampen en afstandsbediening: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/70338932/
Hub: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40337806/

In mijn Ikea-vestiging is nog van alles voorhanden, dus geen probleem met stock. Ik wil enkel weten wat ik nodig heb en wat de hub precies doet?
In oktober 2017 komt er een nieuwe hub uit die aan te sluiten is op de HomeKit van Apple. Maar ik hoef mijn tuinverlichting niet te kunnen regelen via mijn telefoon. Ik wil gewoon de afstandsbediening in de keuken leggen en druk wel op de knop om mijn tuin te verlichten.
Cindy De Vuyst
  Forum Admin woensdag 9 augustus 2017 @ 18:24:20 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_173024137
Met die hub kan je lampen aansturen met je mobiele telefoon en een app. Ook kan je makkelijker lampen indelen in groepen en kan je instellen dat ze op bepaalde tijden aan en uit gaan. Ik had begrepen dat er geen nieuwe hub uitkomt maar de huidige hubs voorzien worden van nieuwe firmware met meer functionaliteit.
pi_173033204
Dus het kan wel? Gewoon lampen van Ikea indraaien, de afstandsbediening kopen en klaar?
Als ik later alsnog de app wil, koop ik gewoon 1 hub voor mijn hele huis?


Iemand al tradfri gekocht?
Cindy De Vuyst
pi_173042194
Een lamp kost ¤10, denken jullie dat zo'n dimmer (lamp) op termijn kan dalen naar ¤5 à ¤6?
Cindy De Vuyst
  Forum Admin donderdag 10 augustus 2017 @ 15:56:55 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_173042522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 04:39 schreef einzeinz het volgende:
Dus het kan wel? Gewoon lampen van Ikea indraaien, de afstandsbediening kopen en klaar?
Als ik later alsnog de app wil, koop ik gewoon 1 hub voor mijn hele huis?

Iemand al tradfri gekocht?
Ja, je kan meerdere lampen koppelen aan een afstandsbediening. Dan gaan ze allemaal tegelijk aan of uit of veranderen ze van kleur als je die lampen gekocht hebt.

Ik heb drie tradfri lampen een afstandsbediening en een hub.
pi_173071068
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:42 schreef einzeinz het volgende:
Een lamp kost ¤10, denken jullie dat zo'n dimmer (lamp) op termijn kan dalen naar ¤5 à ¤6?
Die lamp van ¤10 heeft alleen witte kleur. Die van ¤20 heeft ook blauwig en gelige kleur.
Die set van ¤85 is trouwens duur, is goedkoper als je de onderdelen los koopt.
pi_173095064
Ik zal het voorlopig houden op een set lampen en de afstandsbediening, maar wacht eventjes tot de nieuwe lampen in de winkel liggen, mogelijk krijgen de huidige dan een prijsverlaging.

Als het me bevalt wil ik over nu en 2 jaar de bridge van Philips hue kopen, die is perfect combineerbaar en zou blijkbaar ook beter zijn? Wil ik IFTTT er op, als ik een mailtje krijgt dat mijn lichten subtiel opkleuren ;)
Cindy De Vuyst
pi_173152591
1 lamp verbruikt 6W, stel dat ik de dimfunctie gebruik via de afstandsbediening. Blijft dit 6W of vermindert de stroom (en is dat dus goedkoper)?
Cindy De Vuyst
  Forum Admin dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:33:45 #9
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_173153074
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:58 schreef einzeinz het volgende:
1 lamp verbruikt 6W, stel dat ik de dimfunctie gebruik via de afstandsbediening. Blijft dit 6W of vermindert de stroom (en is dat dus goedkoper)?
Er zal wellicht iets vanaf gaan ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')