abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173022401
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:37 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat moeten ze hoor. Ze doen gewoon hun werk.
Deden ss'ers en is'ers ook. 'gewoon hun werk'.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173022413
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar ik vind het stom. En daar kunnen zij niks aan doen hoor. Maar het is wel irritant. Soms zijn er trouwens die het niet vragen, ik zou het zelf ook niet doen als ik daar werkte. Leve de anarchie!
Misschien ook eens een hele moeilijke vraag verzinnen, dat is misschien ook wel leuk.
Je kunt ook gewoon geduldig zijn. Even tussen haakjes: door kruidvat, door zo'n dame dus, kwam ik er achter dat ik geen aspirine mag gebruiken als (licht) astmapatient. Dus het heeft zeker een functie.

Laat die meiden toch gewoon joh, ze staan daar voor een armoeloontje en ze doen hun best. Ik heb wel waardering voor ze.
Ik vind mijn buurman een toffe peer
pi_173022427
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:37 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dan zeg je: ho ho, even wachten, wat gebeurt er met de informatie, zoiets.
Maar dat weet je zelf toch wel. Als je boos kunt worden, kun je dat ook wel.
Je was er niet bij dus je maakt aannames.

Vaak wordt de ID uit je hand gepakt om de geboortedatum in te voeren in de kassa, ik dacht dat dit weer zou gebeuren, maar voor ik het wist was hij er al doorheen getrokken.
pi_173022439
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:42 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon geduldig zijn. Even tussen haakjes: door kruidvat, door zo'n dame dus, kwam ik er achter dat ik geen aspirine mag gebruiken als (licht) astmapatient. Dus het heeft zeker een functie.

Laat die meiden toch gewoon joh, ze staan daar voor een armoeloontje en ze doen hun best. Ik heb wel waardering voor ze.
Het heeft niks met geduld te maken, want het kost geen extra tijd.
pi_173022461
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:42 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ging je daar naar vragen dan toen je ze kocht? Had je toch gewoon kunnen googlen. En wist zo'n kind dat uit haar hoofd? Sterk verhaal.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 16:51:24 #81
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173022586
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:12 schreef hugecooll het volgende:
Gek h
Als je daar iedere dag je peuken haalt, je iedere dag identificeert en iedere dag nog steeds meerderjarig bent. Keertje id vergeten en je hebt pech want 'zo kan ik niet checken of u meerderjarig bent meneer' :T
Het is ook waanzin. Maar het probleem ligt bij de controle als er zo een nsber in je zaak staat en vraagt niet om de id en je dan tegen een boete oploopt. Regels en nog eens regels.

Dan te bedenken dat ik als twaalfjarige in mijn tijd gewoon sigaren in een winkel kon kopen en gewoon een biertje kon bestellen. Ik leef nog altijd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 9 augustus 2017 @ 16:51:29 #82
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173022588
het is volgens de wet nog eens verboden dan iemand buiten

1. Politieagenten
a. "Gewone" politieambtenaren
b. Vreemdelingenpolitie
2. Buitengewoon opsporingsambtenaren

3. Militairen van de Koninklijke Marechaussee.

dus waarom word dat dan niet gestraft ?

quote:
Wie mogen er vragen om een identiteitsbewijs?

Alleen de personen, genoemd in de Wet Identificatieplicht (WID) en de Politiewet (Polwet), mogen om een identiteitsbewijs vragen, dit zijn de volgende drie personen:

1. Politieagenten
a. “Gewone” politieambtenaren
b. Vreemdelingenpolitie

Dus volgens de wet mag een gewoon burger die bij een winkel werkt niet om je ID vragen ,

dat is dus leuk vraag hij er niet om , dan is hij strafbaar , maar vraag hij er wel om mag je het weigeren omdat hij niet bevoegd is tot het vragen naar een ID
dat mag alleen bovengenoemde mensen
"Ik ben nooit getrouwd geweest omdat vrouwen het niet lang volhouden bij me, ik doorzie hun leugens te snel."
pi_173022625
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:27 schreef drexciya het volgende:
Al die debielen die zo agressief menen te moeten doen, moeten even nadenken waarom een winkelier of horeca gelegenheid dit doet. Een boete van 1350 euro is niet niks, en de sancties kunnen eventueel nog verder gaan. Is het nu zo moeilijk om je even in de positie van de andere partij in te leven?
De praktijk leert dat agressief gedrag je kan helpen om je zin te krijgen. Soms had je vanaf begin af aan gelijk, maar kreeg je het niet, soms krijg je gelijk, omdat de ander geen zin heeft in problemen.

Dan maakt het dus niks uit wie de regel bedacht heeft. Het gaat er namelijk niet om de regel voortaan te veranderen. Het gaat erom dat ze op dat moment hun zin krijgen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 16:54:54 #84
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173022631
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:51 schreef RAVW het volgende:

1. Politieagenten
b. Vreemdelingenpolitie

[..]

Dus volgens de wet mag een gewoon burger die bij een winkel werkt niet om je ID vragen ,

dat is dus leuk vraag hij er niet om , dan is hij strafbaar , maar vraag hij er wel om mag je het weigeren omdat hij niet bevoegd is tot het vragen naar een ID
Alleen zal hij je dan niets mogen verkopen als je het niet wil tonen.
pi_173022685
De wet die de overheid heeft bedacht is onzinnig. Laatst kregen een maat en ik (hij 28, ik bijna 30) bijna geen bier mee bij de AH, omdat ik mijn portemonnee met daarin mijn ID niet bij me had :') . Dat schiet elk doel voorbij.
pi_173022703
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is ook waanzin. Maar het probleem ligt bij de controle als er zo een nsber in je zaak staat en vraagt niet om de id en je dan tegen een boete oploopt. Regels en nog eens regels.

Dan te bedenken dat ik als twaalfjarige in mijn tijd gewoon sigaren in een winkel kon kopen en gewoon een biertje kon bestellen. Ik leef nog altijd.
Survivor's bias
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:01:30 #87
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173022720
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De wet die de overheid heeft bedacht is onzinnig. Laatst kregen een maat en ik (hij 28, ik bijna 30) bijna geen bier mee bij de AH, omdat ik mijn portemonnee met daarin mijn ID niet bij me had :') . Dat schiet elk doel voorbij.
Klopt. Alleen moet je wel het personeel daar niet mee belasten en agressief worden. Het personeel achter de kassa kan hier ook niets aan doen.
pi_173022722
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:
In de VS ooit meegemaakt dat een bejaarde man geen drank meekreeg omdat hij zich niet kon identificeren op dat moment. Gaat inderdaad helemaal nergens meer om 8)7
pi_173022747
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:01 schreef boekenplank. het volgende:

[..]

In de VS ooit meegemaakt dat een bejaarde man geen drank meekreeg omdat hij zich niet kon identificeren op dat moment. Gaat inderdaad helemaal nergens meer om 8)7
Ik zou bijna zeggen: terecht (moeten we hier ook naar toe), maar toen bedacht ik me dat iedereen daar gewoon een shotgun in huis mag hebben. :(
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:03:28 #90
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173022759
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

Alleen zal hij je dan niets mogen verkopen als je het niet wil tonen.
Laat hij maar bewijzen dat ik geen 18 ben ?
daarin tegen is het in nederland pas schuldig als het is bewezen , en niet al bij voorbaat ,
, niet al strafbaar bevonden en dat jij je (on) gelijk moet bewijzen

dat is in de VS wel zo maar in nederland gelukkig niet

het aantonen van een strafbaarfeit is moeilijker dan dat die persoon zijn onschuld moet bewijzen ...
"Ik ben nooit getrouwd geweest omdat vrouwen het niet lang volhouden bij me, ik doorzie hun leugens te snel."
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:04:46 #91
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173022779
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Klopt. Alleen moet je wel het personeel daar niet mee belasten en agressief worden. Het personeel achter de kassa kan hier ook niets aan doen.
die kan op grond van de regel in het wetboek zeggen dat hij niet bevoegd is om naar een ID te vragen :-)

het is geen agent , Boa of douanebeambte
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:07:47 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173022839
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:04 schreef RAVW het volgende:

[..]

die kan op grond van de regel in het wetboek zeggen dta hij nietbevoegd is om naar een ID te vragen :-)

het is geen agent , Boa of duanebeamte
Hij is niet bevoegd en je bent daarom ook niet verplicht het te tonen. Maar hij mag wel niets verkopen als het niet getoond word. Dat ligt niet aan de verkoper maar aan de regels waar zware sancties op staan voor een winkelier als er iemand in burger een controle uitvoerd. Ze willen schijnbaar dat risico niet lopen.
pi_173022911
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:51 schreef RAVW het volgende:

1. Politieagenten
b. Vreemdelingenpolitie

[..]

:')
Iedereen mag jou om je ID vragen. Je bent verplicht om die te tonen bij degene die je opnoemt.
Bij winkelpersoneel maar ook bijvoorbeeld beveiligers, rijinstructeurs of pakketbezorgers ben je niet verplicht om die te tonen.

Alleen zal je dan raar aangekeken worden en krijg je geen tabak, toegang tot een club of publiek gebouw, rijlessen of je pakket. Je bent tevens je geld kwijt bij je rijschool of PostNL en je zal altijd met de nek aangekeken worden.

Dacht je nu echt dat al die honderden bedrijven illegaal bezig waren :') |:( :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173022923
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:04 schreef RAVW het volgende:

[..]

die kan op grond van de regel in het wetboek zeggen dat hij niet bevoegd is om naar een ID te vragen :-)

het is geen agent , Boa of douanebeambte
Hoe dom kan je zijn :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173022976
Wat een gezeur zeg voor het tonen van een id.
Wat zijn jullie toch een stelletje kinderachtige zeikerds bij elkaar.
Wat maakt het nou uit?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:14:49 #96
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173022979
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:')
Iedereen mag jou om je ID vragen. Je bent verplicht om die te tonen bij degene die je opnoemt.
Bij winkelpersoneel maar ook bijvoorbeeld beveiligers, rijinstructeurs of pakketbezorgers ben je niet verplicht om die te tonen.

Alleen zal je dan raar aangekeken worden en krijg je geen tabak, toegang tot een club of publiek gebouw, rijlessen of je pakket. Je bent tevens je geld kwijt bij je rijschool of PostNL en je zal altijd met de nek aangekeken worden.

Dacht je nu echt dat al die honderden bedrijven illegaal bezig waren :') |:( :')
Precies. Als ik bij een bank iets wil regelen willen ze ook graag weten met wie ze te maken hebben. Ben niet verplicht mij te legitimeren maar dan zullen zij mij ook niet gaan helpen ben ik bang😁
pi_173022993
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:03 schreef RAVW het volgende:

[..]

Laat hij maar bewijzen dat ik geen 18 ben ?
daarin tegen is het in nederland pas schuldig als het is bewezen , en niet al bij voorbaat ,
, niet al strafbaar bevonden en dat jij je (on) gelijk moet bewijzen

dat is in de VS wel zo maar in nederland gelukkig niet

het aantonen van een strafbaarfeit is moeilijker dan dat die persoon zijn onschuld moet bewijzen ...
Als je een ouwe kop met rimpels hebt straks van het roken lul je hier niet meer om.

Trouwens, van roken en drinken word je snel oud, dus je hoeft je niet zo druk te maken.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:17:04 #98
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173023014
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hij is niet bevoegd en je bent daarom ook niet verplicht het te tonen. Maar hij mag wel niets verkopen als het niet getoond word. Dat ligt niet aan de verkoper maar aan de regels waar zware sancties op staan voor een winkelier als er iemand in burger een controle uitvoerd. Ze willen schijnbaar dat risico niet lopen.
Ja dus letterlijk zou je dus een moeder of vader met minder jarige kinderen nooit drank of rokenswaar mogen verkopen omdat zij niet kan aantonen of het voor haar is of voor haar kinderen ?

En daarbij het is toch van 16-20 jaar dat ze je id of zo mogen vragen ,,, daarboven mogen ze het niet maar hoe kan zo'n kassa meisje zien of jij 20 / 21 ben , bij hoger dan 20 jaar mogen ze het niet eens meer vragen :-)
leuk he die regels maar vind het niet vreemd dat sommige mensen boos worden ..ligt niet aan de winkel maar aan de achterlijke regels uit Den haag
pi_173023022
Ik word ook agressief van die 15 jarige kassameisjes die even gaan vragen aan een 27jarige man of die wel een flesje wijn mag kopen.

De goeden lijden wederom onder de slechten.
There are only 151 Pokmon.
pi_173023040
quote:
9s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:24 schreef PandaDrop het volgende:
Gaat dit nou over tabak of alcohol?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij de dierenwinkel kan je ether scoren
Op zondag 2 november 2014 18:23 schreef MMGYMCMB het volgende:
Wtf, gezien en dacht dat je zat te trollen, wejema kifesh Mur is best knap (no homo).
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')