abonnement Unibet Coolblue
pi_173059408
Ik heb om een bezorgadres gevraagd maar het blijft stil. Ik heb niet zo'n zin om naar ze te emailen buiten marktplaats om. Heb wel hun emailadres verspreid onder verveelde nerds :P
-nee-
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:09:05 #52
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173061348
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:43 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wel vreemd, als ik hier iets overmaak wat ik niet heb dan ga ik of het rood in of het kan gewoon niet totdat ik geld aanvul op de rekening.
Apart dat er dus banken zijn die gewoon geld overmaken zonder voorwaarden aangezien ze het geld gewoon terug halen.
Een cheque moet natuurlijk eerst administratief verwerkt worden door beide partijen en dat duurt even.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_173062149
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:09 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Een cheque moet natuurlijk eerst administratief verwerkt worden door beide partijen en dat duurt even.
Maar nogmaals, dan lijkt het me heel logisch dat de bank deze eerst verwerkt voordat ze een betaling doen waar ze op geen enkele manier aan de ontvanger laten zien dat deze onder voorbehoud is.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:52:50 #54
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173062415
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:38 schreef manifold het volgende:

[..]

Maar nogmaals, dan lijkt het me heel logisch dat de bank deze eerst verwerkt voordat ze een betaling doen waar ze op geen enkele manier aan de ontvanger laten zien dat deze onder voorbehoud is.
Tja, dat lijkt logisch maar dat doen ze niet. En van dat misverstand maken oplichters al jaren gretig misbruik van.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_173062537
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:52 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Tja, dat lijkt logisch maar dat doen ze niet. En van dat misverstand maken oplichters al jaren gretig misbruik van.
Is dat zo? Bij de Rabobank zijn internationale betalingen gewoon gegarandeerd:

quote:
Geld ontvangen uit het buitenland via een overschrijving
Een overschrijving vanuit het buitenland kan met een Eurobetaling of een Wereldbetaling, afhankelijk van het land.

Eurobetaling

-voor het betalingsverkeer in euro’s binnen Nederland en andere SEPA-landen
-geld laten bijschrijven tegen binnenlandse tarieven
-ontvangen bedragen zijn gegarandeerd

Wereldbetaling

-voor ontvangsten afkomstig uit landen die niet deelnemen aan SEPA
-voor ontvangsten in een andere valuta dan euro, ook als deze afkomstig zijn uit landen die deelnemen aan SEPA
-ontvangen bedragen zijn gegarandeerd
-gemiddeld na drie werkdagen het geld ontvangen
-kosten afhankelijk van kostenoptie

Bron: https://www.rabobank.nl/b(...)angen/overboekingen/
Ik geloof echt dat er een addertje onder het gras zit en dat er een kans is om opgelicht te worden, maar ik kan nergens een bron vinden dat een overschijving ongedaan gemaakt kan worden.
pi_173062714
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:57 schreef manifold het volgende:

[..]

Is dat zo? Bij de Rabobank zijn internationale betalingen gewoon gegarandeerd:

[..]

Ik geloof echt dat er een addertje onder het gras zit en dat er een kans is om opgelicht te worden, maar ik kan nergens een bron vinden dat een overschijving ongedaan gemaakt kan worden.
Een cheque betaling is niet hetzelfde als een internationale betaling, een chequebetaling heeft andere voorwaarden en andere kosten dan een internetovermaking.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_173062829
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:05 schreef Essebes het volgende:

[..]

Een cheque betaling is niet hetzelfde als een internationale betaling, een chequebetaling heeft andere voorwaarden en andere kosten dan een internetovermaking.
Dankjewel voor deze info, maar zowel TS als ik hebben het toch niet over een chequebetaling toch?
pi_173062930
quote:
5s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:09 schreef Marsenal het volgende:
Heeft het zin om marktplaats in te lichten?
Nee. Boeit marktplaats geen reet.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_173062983
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:16 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Nee. Boeit marktplaats geen reet.
Daar staat het al ergens genoemd dat als je mails uit Nigeria krijgt ofzo dat het dan te mooi om waar te zijn is
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:44:29 #60
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173063494
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:11 schreef manifold het volgende:

[..]

Dankjewel voor deze info, maar zowel TS als ik hebben het toch niet over een chequebetaling toch?
Die negerianen gaan het via Western Union doen die dezelfde systeem hanteren als een cheque betaling.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_173064982
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:44 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Die negerianen gaan het via Western Union doen die dezelfde systeem hanteren als een cheque betaling.
Maar nogmaals de vraag: bestaat er zoiets als een voorwaardelijke bankoverschijving die ik op mijn gewone Nederlandse bankrekening ontvang waarvan ik het risico loop dat deze niet gedekt is en teruggeboekt wordt? Dat is nu een aantal keer geroepen in dit topic maar dat is nog nergens door een bron bevestigd.
pi_173065092
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:11 schreef manifold het volgende:

[..]

Dankjewel voor deze info, maar zowel TS als ik hebben het toch niet over een chequebetaling toch?
Nou uh, lees post 54 en 55 nog eens, dan zie je in iedergeval waar ik op reageer.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:01:46 #63
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173065313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:46 schreef manifold het volgende:

[..]

Maar nogmaals de vraag: bestaat er zoiets als een voorwaardelijke bankoverschijving die ik op mijn gewone Nederlandse bankrekening ontvang waarvan ik het risico loop dat deze niet gedekt is en teruggeboekt wordt? Dat is nu een aantal keer geroepen in dit topic maar dat is nog nergens door een bron bevestigd.
Ik zou zeggen verkoop je Iphone aan een Nigeriaanse prins en kom er proefondervindelijk achter. Laat je het ons weten wat je ervan vond?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_173065510
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:01 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen verkoop je Iphone aan een Nigeriaanse prins en kom er proefondervindelijk achter. Laat je het ons weten wat je ervan vond?
Kinderachtige reactie. Jij beweert stellig dat het mogelijk is om een internationale bankoverschijving terug te draaien als die niet gedekt blijkt te zijn , maar ik kan nergens iets van een bron (bijvoorbeeld een bank) online terugvinden dat dit zo is. Is toch geen hele rare vraag dan in WGR?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:26:53 #65
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173065828
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:11 schreef manifold het volgende:

[..]

Kinderachtige reactie. Jij beweert stellig dat het mogelijk is om een internationale bankoverschijving terug te draaien als die niet gedekt blijkt te zijn , maar ik kan nergens iets van een bron (bijvoorbeeld een bank) online terugvinden dat dit zo is. Is toch geen hele rare vraag dan in WGR?
Dat zeg ik niet. Jij leest gewoon verdomd slecht. Dan ben ik er na 10 replys gewoon klaar mee.

https://www.thebalance.com/western-union-scams-315825

Met paypal werkt deze truc ook, dat altijd mensen het laten betalen als gift.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_173066011
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:26 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Jij leest gewoon verdomd slecht. Dan ben ik er na 10 replys gewoon klaar mee.

https://www.thebalance.com/western-union-scams-315825

Met paypal werkt deze truc ook, dat altijd mensen het laten betalen als gift.
Blijkbaar hebben we het de hele tijd over twee verschillende dingen: Jij hebt het dus over financiele instellingen als Western Union, etc, en ik heb het over een internationale overschijring via "normale" banken als ABN, Rabo, ING, etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')