abonnement Unibet Coolblue
pi_173017548
Beste lezers,

Ik ben momenteel zwanger van mijn 1e kindje en mijn uitgerekende datum is 2 september.

Rond juni heb ik een gesprek gehad met mijn leidinggevende. Het werk wat ik doe werd mij te zwaar en we hebben afgesproken dat ik gedeeltelijk in de ziektewet ging. Tevens afgesproken dat ik 6 weken van te voren met verlof ga. Aangegeven dat mijn verlof momenteel nog niet goed staat in het rooster. Leidinggevende zei dat dit wel goed komt. Zwangerschapsverklaring met de uitgerekende datum heb ik rond maart al ingeleverd.

Begin juli: Mijn verlof staat nog steeds niet goed in het rooster. Volgens het rooster heb ik vanaf 22 juli vakantie en vanaf 14 augustus pas zwangerschapsverlof.Zwangerschapsverlof staat in het rooster tot onbepaalde tijd. Bericht gestuurd naar leidinggevende. Ik kreeg bericht dat ze dit eerst moest overleggen.
Op dat moment dacht ik: 'het zal wel, ik heb nog tijd voordat ik met verlof ga." Maar nu denk ik: "Hoezo overleggen.. Ik heb hier recht op!"

Leidinggevende is van meerdere locaties leidinggevende en omdat ik vooral 's avonds werk zie ik haar eigenlijk nooit. Contact gaat daardoor vooral via de mail of sms.

2 weken later.. Leidinggevende bericht gestuurd of ze overleg heeft gehad en het wilt aanpassen.

Laatste werkdag... Leidinggevende gebeld om het aan te passen. Dit zou ze doen..

Tijdens mijn verlof op het rooster gekeken.. Nog steeds staat er vakantie in i.p,v. zwangerschapsverlof. Leidinggevende gesmst met het verzoek dit aan te passen. Ze schreef terug dat ze hier 7 augustus naar ging kijken.

Zoals jullie zien in het inmiddels 9 augustus en keek net op mijn rooster.. En ja hoor... nog steeds vakantie. En zie ook dat mijn vakantie uren eraf zijn.

Omdat ik met verlof ben, is het eigenlijk niet de bedoeling dat ik bezig ben met werk en baal er best wel van dat mijn leidinggevende het niet gewoon aanpast.

Ik heb gehoord van iemand dat ze het rooster kunnen aanpassen tot 3 maanden terug. Klopt dit of is dit overal anders? Ik heb alle berichtjes bewaard dus ook genoeg bewijs mochten ze moeilijk doen.

Samenvatting voor de mensen met weinig tijd: Er staat vanaf 22 juli vakantie in mijn rooster terwijl dit zwangerschapsverlof hoort te zijn. Zwangerschapsverlof staat er pas in vanaf 14 augustus. Leidinggevende meerdere malen hierop aangesproken. Nog niet aangepast.

Mijn vraag is: Moet ik hier iets mee of kan ik dit zo laten? Of maak ik mij eigenlijk druk om niks: Zolang ik maar 16 weken verlof sta ingeroosterd? Vakantie wilde ik zoiezo er achteraan opnemen.
pi_173017652
Ik zou zelf contact opnemen met die leidinggevende waarmee dat overlegd zou moeten worden en zeggen dat ie het vandaag nog gaat aanpassen en wat ie zich wel niet meent dat omdat hij/zij zijn werk niet fatsoenlijk doet ondanks herhaaldelijk aangeven van jouw kant, dat jij je met dit soort futiliteiten bezig moet houden/druk om moet maken tijdens je zwangerschapsverlof en of hij/zij wel helemaal goed bij zijn hoofd is.

Tevens aangeven dat je eind deze week je volkomen onterecht afgeschreven verlofuren terug wil zien.

Wat een bokkelul. Ik kan me alweer precies een voorstelling maken bij wat voor omhoog gevallen HR kutje dit is. Man man man, wat heb ik een grafhekel aan dergelijke zelfingenomen personen :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173017870
Gewoon een duidelijke mail sturen, met deze opsomming er in. Hou het verder lekker neutraal maar geef wel aan dat dit niet bepaald bijdraagt aan een onbezorgd verlof en je teleurgesteld bent dat dit na herhaaldelijke sommaties nog niet geregeld is en je dus 'gedwongen' wordt in je verlof je hier nog mee bezig te houden.
pi_173018428
Stuur het hele verhaal, met je eisen en vragen, op een normale toon (niet dreigen(d) e.d.), naar je leidinggevende met zijn/haar leidinggevende in de Cc.

Ze kunnen overigens het rooster aanpassen sinds het begin van het bedrijf. Dat dat lastig is i.v.m. loonbetalingen, belasting etc is hun probleem. Als zij het rooster niet juist invullen, moeten zij het probleem ook weer oplossen.

Gefeliciteerd trouwens :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173018539
Bedankt Geralt, Cyanide en spijkerbroek voor jullie reactie ;)

Ik heb haar net een bericht gestuurd. Aangegeven dat ze maandag naar mijn rooster zou kijken maar dat ik zie dat ze dit niet heeft gedaan. Dat ik baalde dat ik tijdens mijn verlof hier achteraan moest ect. ect.

Binnen 2 minuten reactie dat ze het vreemd vindt en ging bellen met personeelszaken. Paar minuten later bericht dat ik vandaag nog verandering zal zien in mijn rooster. Dus ik ben benieuwd..
pi_173018627
Hou ons op de hoogte :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173020808
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:20 schreef Memoru het volgende:
Beste lezers,

Ik ben momenteel zwanger van mijn 1e kindje en mijn uitgerekende datum is 2 september.

Rond juni heb ik een gesprek gehad met mijn leidinggevende. Het werk wat ik doe werd mij te zwaar en we hebben afgesproken dat ik gedeeltelijk in de ziektewet ging. Tevens afgesproken dat ik 6 weken van te voren met verlof ga. Aangegeven dat mijn verlof momenteel nog niet goed staat in het rooster. Leidinggevende zei dat dit wel goed komt. Zwangerschapsverklaring met de uitgerekende datum heb ik rond maart al ingeleverd.

Begin juli: Mijn verlof staat nog steeds niet goed in het rooster. Volgens het rooster heb ik vanaf 22 juli vakantie en vanaf 14 augustus pas zwangerschapsverlof.Zwangerschapsverlof staat in het rooster tot onbepaalde tijd. Bericht gestuurd naar leidinggevende. Ik kreeg bericht dat ze dit eerst moest overleggen.
Op dat moment dacht ik: 'het zal wel, ik heb nog tijd voordat ik met verlof ga." Maar nu denk ik: "Hoezo overleggen.. Ik heb hier recht op!"

Leidinggevende is van meerdere locaties leidinggevende en omdat ik vooral 's avonds werk zie ik haar eigenlijk nooit. Contact gaat daardoor vooral via de mail of sms.

2 weken later.. Leidinggevende bericht gestuurd of ze overleg heeft gehad en het wilt aanpassen.

Laatste werkdag... Leidinggevende gebeld om het aan te passen. Dit zou ze doen..

Tijdens mijn verlof op het rooster gekeken.. Nog steeds staat er vakantie in i.p,v. zwangerschapsverlof. Leidinggevende gesmst met het verzoek dit aan te passen. Ze schreef terug dat ze hier 7 augustus naar ging kijken.

Zoals jullie zien in het inmiddels 9 augustus en keek net op mijn rooster.. En ja hoor... nog steeds vakantie. En zie ook dat mijn vakantie uren eraf zijn.

Omdat ik met verlof ben, is het eigenlijk niet de bedoeling dat ik bezig ben met werk en baal er best wel van dat mijn leidinggevende het niet gewoon aanpast.

Ik heb gehoord van iemand dat ze het rooster kunnen aanpassen tot 3 maanden terug. Klopt dit of is dit overal anders? Ik heb alle berichtjes bewaard dus ook genoeg bewijs mochten ze moeilijk doen.

Samenvatting voor de mensen met weinig tijd: Er staat vanaf 22 juli vakantie in mijn rooster terwijl dit zwangerschapsverlof hoort te zijn. Zwangerschapsverlof staat er pas in vanaf 14 augustus. Leidinggevende meerdere malen hierop aangesproken. Nog niet aangepast.

Mijn vraag is: Moet ik hier iets mee of kan ik dit zo laten? Of maak ik mij eigenlijk druk om niks: Zolang ik maar 16 weken verlof sta ingeroosterd? Vakantie wilde ik zoiezo er achteraan opnemen.
Je maakt je inderdaad druk om niets.
Vooral als je zelf vakantie erachter aan wil plannen. Als je maar in totaal 16 weken krijgt uitbetaald via je werkgever of direct via het UWV.

als je vakantie nu ervoor of erachter ingepland staat, per saldo is het niet verschillend.

Misschien is het alleen een issue als je baby veeeel te laat wordt geboren.
Dan mis je max 2 weken verlof even snel gerekend.
  Redactie Frontpage woensdag 9 augustus 2017 @ 15:48:12 #8
38148 crew  Innisdemon
pi_173021030
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:24 schreef Geralt het volgende:
Ik zou zelf contact opnemen met die leidinggevende waarmee dat overlegd zou moeten worden en zeggen dat ie het vandaag nog gaat aanpassen en wat ie zich wel niet meent dat omdat hij/zij zijn werk niet fatsoenlijk doet ondanks herhaaldelijk aangeven van jouw kant, dat jij je met dit soort futiliteiten bezig moet houden/druk om moet maken tijdens je zwangerschapsverlof en of hij/zij wel helemaal goed bij zijn hoofd is.

Tevens aangeven dat je eind deze week je volkomen onterecht afgeschreven verlofuren terug wil zien.

mag ik het doen? Ik ben dol op zulke gesprekken :D :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_173021125
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:40 schreef YebCar het volgende:

[..]

Je maakt je inderdaad druk om niets.
Vooral als je zelf vakantie erachter aan wil plannen. Als je maar in totaal 16 weken krijgt uitbetaald via je werkgever of direct via het UWV.

als je vakantie nu ervoor of erachter ingepland staat, per saldo is het niet verschillend.

Misschien is het alleen een issue als je baby veeeel te laat wordt geboren.
Dan mis je max 2 weken verlof even snel gerekend.
Dat is niet waar hoor; als je 6 weken van tevoren met verlof gaat (of 5, of 4) en je baby komt te laat, dan krijg je de extra dagen tussen je uitgerekende datum en je daarwerkelijke bevaldatum extra. Dus als je baby 2 weken te laat komt heb je 16+2 weken overtijd = 18 weken totaal verlof (op kosten van het uwv).

En als je niet je vakantie voor of na je verlof wil plakken loop je, in TS geval, natuurlijk wel scheef; vakantieuren kan je "sparen". Je verlof via uwv niet.
pi_173021397
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is niet waar hoor; als je 6 weken van tevoren met verlof gaat (of 5, of 4) en je baby komt te laat, dan krijg je de extra dagen tussen je uitgerekende datum en je daarwerkelijke bevaldatum extra. Dus als je baby 2 weken te laat komt heb je 16+2 weken overtijd = 18 weken totaal verlof (op kosten van het uwv).

En als je niet je vakantie voor of na je verlof wil plakken loop je, in TS geval, natuurlijk wel scheef; vakantieuren kan je "sparen". Je verlof via uwv niet.
uhm.. dat zeg ik indirect toch ook. :{
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 16:05:34 #11
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_173025054
quote:
3s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:05 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik je stukje 3 keer gelezen en snap ik nog niet wat je bedoeld.
ik zei kort samengevat:
je hebt max recht op 16 weken verlof (geld)
of je vakantie ervoor of erna is maakt voor de 16 weken niets uit.

Het is alleen een punt als je baby te laat geboren wordt. (aangezien in NL dit in 99,9% van de gevallen max 2 weken is) dan mis je dus max 2 weken verlof (dus 16 ipv 18)
pi_173025750
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:22 schreef YebCar het volgende:

[..]

ik zei kort samengevat:
je hebt max recht op 16 weken verlof (geld)
of je vakantie ervoor of erna is maakt voor de 16 weken niets uit.

Het is alleen een punt als je baby te laat geboren wordt. (aangezien in NL dit in 99,9% van de gevallen max 2 weken is) dan mis je dus max 2 weken verlof (dus 16 ipv 18)
Dat kan wettelijk gezien niet; je MOET 4 weken voor je uitgerekende datum met verlof. De enige manier dat je verlof zou kunnen missen in jouw redenatie is als je verlof pas in gaat na je bevalling, maar nogmaals; dat mag dus niet.
pi_173026815
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:22 schreef YebCar het volgende:

[..]

ik zei kort samengevat:
je hebt max recht op 16 weken verlof (geld)
of je vakantie ervoor of erna is maakt voor de 16 weken niets uit.

Het is alleen een punt als je baby te laat geboren wordt. (aangezien in NL dit in 99,9% van de gevallen max 2 weken is) dan mis je dus max 2 weken verlof (dus 16 ipv 18)
Volgens mij wil TS helemaal geen vakantie opnemen maar zijn die weken foutief ingeboekt in het rooster. Zou allemaal zwangerschapsverlof moeten zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:45:11 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_173026866
Heb je een HR afdeling .... daar moet je dit naar richten, die leidinggevende kan de pot op.
Dum de dum
  woensdag 9 augustus 2017 @ 23:01:22 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173030770
Als je deels in de ziektewet zit dan zou het wel kunnen dat dit al van je verlof afgaat, dus ik zou even met het UWV bellen om te vragen hoe eea nu zit.
Vroeger was het zo dat als je al (deels) in de ziektewet zat tijdens je zwangerschapsverlof, dat je verlof dan ook verplicht 6 weken van tevoren inging, dat je niet meer kon kiezen voor 4 weken voor de bevalling en 12 weken na de bevalling.

Zie ook in het stukje Ziek door zwangerschap in de 6 tot 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum
https://www.uwv.nl/partic(...)e-uitgerekende-datum
quote:
Bent u (nog) ziek in de periode tussen 6 en 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum (de flexibiliseringsperiode)? Wij trekken het aantal dagen dat u ziek bent in de flexibiliseringsperiode af van uw verlofperiode na de bevalling. Uw bevallingsverlof stopt dan waarschijnlijk eerder dan u had gepland.
Ze moeten dit op je werk dus goed doen, want het UWV haalt deze dagen van je zwangerschapsverlof af als je nog (deels) ziekgemeld staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173059510
Woensdag was het nog niet aangepast. Ik dacht ik geef ze nog een dag.. Helaas vandaag nog niks verandert. Leidinggevende is gisteren ook nog eens op vakantie gegaan :')
Ik heb het inmiddels hoger opgezocht en hopelijk gaan zij het in orde maken..

Cat-astrophe: Het is idd verkeerd ingeboekt. Ik wil na mijn zwangerschapsverlof er wel vakantie achteraan plakken.

Leandra: Ik werk in de zorg en bijna niemand houdt het vol tot 4 weken. Ik vind het daarom ook prima dat het 6 weken van te voren is i.p.v. 4. Maar je blijft altijd recht hebben op die 16 weken toch? Misschien iets meer dan 16 weken als de baby later komt.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:03:00 #18
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_173067716
Best kans dat ze je verlof nog niet hebben doorgegeven aan het UWV ook, als ik dit amateurisme zo hoor. Je hebt altijd recht op 16 weken. Dus het komt goed, maar dit is wel suf hoe het loopt.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_173093371
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:22 schreef YebCar het volgende:

[..]

ik zei kort samengevat:
je hebt max recht op 16 weken verlof (geld)
of je vakantie ervoor of erna is maakt voor de 16 weken niets uit.

Het is alleen een punt als je baby te laat geboren wordt. (aangezien in NL dit in 99,9% van de gevallen max 2 weken is) dan mis je dus max 2 weken verlof (dus 16 ipv 18)
Lekker tegenstrijdig :')

En 2 weken verlof is wel bijna een half maandsalaris, daar zou ik niet te licht over denken.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')