abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173044485
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:57 schreef Amavi het volgende:
kan iemand me uitleggen waarom ik me 100 procent kan vinden in elke stoornis in de tt?
Omdat je kenmerken herkent en er enige overlap is tussen stoornissen. Maar dingen herkennen is wat anders dan er on verschillend situaties consequent last van hebben. En je bent natuurlijk geen psycholoog. Zelfdiagnoses zijn niet voor niets enorm onbetrouwbaar.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:38:07 #27
339901 LordofLeaves
Why is all the rum gone?
pi_173045750
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:05 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Thnx :*

Gesprek met UWV was wel goed. Nog even stressen omdat toen ik aankwam de afspraak niet in het systeem stond. Maar uiteindelijk werd het wel geregeld. Aardige man die ziet dat ik wel veel in mn mars heb, maar dat het rustig opgebouwd moet worden. Hij zei wel dat het een nadeel was dat ik nu eerst met woonbegeleiding/trajectbegeleiding op zoek ga naar vrijwilligerswerk enzo, omdat ze van het UWV vinden dat ze meer mogelijkheden hebben. Maar dat zou dan daarna eventueel nog wel kunnen ( iets met werkfit maken en reïntegratietraject) Maar zolang ik nog bij Riwis loop houden ze zich er wel buiten verder als het goed is en daarna maar verder kijken.

Oh god, ik ruik de rookdampen van de gemeente slavernij al.
Helderziende én tevens spokenjager! Bel gerust voor een vrijblijvende afspraak! Let op! Ik schudt de kaarten maar één keer!
pi_173048344
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het gaat veel verder dan dat. Iemand met een persoonlijkheidsstoornis blijft bijvoorbeeld ook constant tegen hetzelfde aanlopen. Het is niet één ding. Het is jaar in, jaar uit hetzelfde.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Een persoonlijkheidsstoornis heeft niets te maken met opvattingen die iemand heeft. Als het zo simpel zou zijn, dan hoef jij je niet te laten behandelen.

Een persoonlijkheidsstoornis wil zeggen dat elke keer hetzelfde gedrag terugkomt wat destructief werkt op jouzelf en waar ook anderen hinder van ondervinden. Als elke keer hetzelfde gedrag terugkomt, komt ook dezelfde overtuiging terug. Vaak is die overtuiging: "Ik ben minderwaardig" Zelfs een narcist heeft die overtuiging, ook al maskeert hij die door zich boven anderen te plaatsen.

En verder valt het vaak echt te behandelen, al verschilt dat van persoon tot persoon.
Oke ja dank voor de reacties, dacht zelf ook wat jullie stellen. Vroeg het alleen omdat in de OP het ongeveer het eerste is wat je krijgt te lezen. Dus misschien dat dat wat aangepast/uitgebreid moet worden dan :p Voor het geval ik verkeerd dacht kon ik maar beter eerst even voor de zekerheid vragen dus ja
Fylax is op televisie geweest
pi_173048408
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:38 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Oh god, ik ruik de rookdampen van de gemeente slavernij al.
Ik lees het juist alsof ze het vrij netjes afhandelen. Ze hebben als doel om mensen te laten werken als ze kunnen werken. Werken in NL is geen slavernij.. gebonden aan allerlei regels etc.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:32:15 #30
339901 LordofLeaves
Why is all the rum gone?
pi_173057867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:29 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ik lees het juist alsof ze het vrij netjes afhandelen. Ze hebben als doel om mensen te laten werken als ze kunnen werken. Werken in NL is geen slavernij.. gebonden aan allerlei regels etc.
Jij hebt nog nooit in zo'n traject gezeten, ofwel?
Helderziende én tevens spokenjager! Bel gerust voor een vrijblijvende afspraak! Let op! Ik schudt de kaarten maar één keer!
pi_173072409
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:32 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Jij hebt nog nooit in zo'n traject gezeten, ofwel?
Ik heb 3 maanden in de ww gezeten en toen 2 maanden in de bijstand. Ik weet niet echt of het zo'n traject was maar tegen mij deden ze toen ook vrij redelijk. Maar ik reageer eigenlijk vooral op de informatie die ik lees hier en als iemand echt niet kan werken dan worden ze wel echt afgekeurd (bedoel die ervaring heb ik wel binnen mijn familie). Dus ik heb het idee dat er dus wel een normale kans is dat er nog gewerkt kan worden door hestia.. zonder te willen zeggen dat het echt zo is, misschien zijn de gemeentemedewerkers wel een stel bloedhonden, ik heb het alleen niet zelf zo ervaren en ook niet gehoord in mijn omgeving (en waar het om gaat, de reactie die ze gaven op haar geeft mij ook niet dat idee).
pi_173075010
Is dit een topic waar je vanaf deel #1 moet in zitten om mee te kunnen praten of hoe werkt het het in dit topic?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bottendaal op 11-08-2017 22:23:58 ]
pi_173075892
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:51 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ik heb 3 maanden in de ww gezeten en toen 2 maanden in de bijstand. Ik weet niet echt of het zo'n traject was maar tegen mij deden ze toen ook vrij redelijk. Maar ik reageer eigenlijk vooral op de informatie die ik lees hier en als iemand echt niet kan werken dan worden ze wel echt afgekeurd (bedoel die ervaring heb ik wel binnen mijn familie). Dus ik heb het idee dat er dus wel een normale kans is dat er nog gewerkt kan worden door hestia.. zonder te willen zeggen dat het echt zo is, misschien zijn de gemeentemedewerkers wel een stel bloedhonden, ik heb het alleen niet zelf zo ervaren en ook niet gehoord in mijn omgeving (en waar het om gaat, de reactie die ze gaven op haar geeft mij ook niet dat idee).
Ja klopt, ik kan in de toekomst als het goed is wel betaald werk gaan doen. En ik zie het ook zoals jij idd. Ze kijken echt wel naar je interesses en vaardigheden en zetten me echt niet aan het werk in de plantsoenendienst. Een vriendin van me doet ook een werkfit traject en mocht gewoon op verschillende plekken stagelopen.
En ik heb dus Wajong en geen bijstand en dat is sowieso al een groot verschil omdat het dus niet via de gemeente gaat maar via het UWV.
pi_173075917
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:13 schreef Bottendaal het volgende:
Is dit een topic waar je vanaf deel #1 moet in zitten om mee te kunnen praten of hoe werkt het het in dit topic?
Nee hoor, je kunt gewoon je eigen verhaal posten of aansluiten bij posts van anderen ^O^
pi_173075994
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:44 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt gewoon je eigen verhaal posten of aansluiten bij posts van anderen ^O^
Oké dat heb ik geprobeerd maar kreeg niet echt reactie misschien moet ik het anders aanpakken
pi_173076109
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:46 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Oké dat heb ik geprobeerd maar kreeg niet echt reactie misschien moet ik het anders aanpakken
Ik heb je post wel gelezen maar wist er niet echt op te reageren omdat ik nog met mn eigen verhaal in mn hoofd zat. Maar wel heftig wat je allemaal meegemaakt hebt. Wat voor therapie ga je nu doen dan? Maar echt top dat je die verslaving hebt overwonnen iig, maar vervelende is idd dat je dan met die gevoelens moet leren omgaan die je hebt weggemaakt.

En ja het gebeurd wel eens dat er niet op een post wordt gereageerd en het helpt sowieso als je zelf ook actief op anderen reageert ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door _Hestia_ op 11-08-2017 23:06:25 ]
pi_173076836
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:49 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ik heb je post wel gelezen maar wist er niet echt op te reageren omdat ik nog met mn eigen verhaal in mn hoofd zat. Maar wel heftig wat je allemaal meegemaakt hebt. Wat voor therapie ga je nu doen dan? Maar echt top dat je die verslaving hebt overwonnen iig, maar vervelende is idd dat je dan met die gevoelens moet leren omgaan die je hebt weggemaakt.
Ik doe groepstherapie, psychotherapie en later krijg ik ook nog emdr en ik krijg als het goed is ook nog RIBW die bij thuis komt voor zaken die ik niet kan handelen zoals de afronding van mijn bewindvoering.
Het is best wennen, nooit geen medicatie gehad en nu de laatste maanden slik ik 5 soorten waarvan er 3 dan zijn voor de psychische klachten, het is inderdaad top dat ik niet meer verslaafd ben, maar wat een ellende heb ik met de harddrugs weggedrukt zeg die krijg ik nu allemaal te verwerken en dat is gewoon te veel. Zo spijt dat ik ooit aan die troep begonnen ben.
ik ga eruit komen maar heb nog een lange weg te gaan
pi_173076966
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:05 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ik doe groepstherapie, psychotherapie en later krijg ik ook nog emdr en ik krijg als het goed is ook nog RIBW die bij thuis komt voor zaken die ik niet kan handelen zoals de afronding van mijn bewindvoering.
Het is best wennen, nooit geen medicatie gehad en nu de laatste maanden slik ik 5 soorten waarvan er 3 dan zijn voor de psychische klachten, het is inderdaad top dat ik niet meer verslaafd ben, maar wat een ellende heb ik met de harddrugs weggedrukt zeg die krijg ik nu allemaal te verwerken en dat is gewoon te veel. Zo spijt dat ik ooit aan die troep begonnen ben.
ik ga eruit komen maar heb nog een lange weg te gaan
Goed dat dat nu allemaal in gang is gezet iig. Het is een begin en ook al heb je nog een lange weg te gaan, je hebt de eerste stap gezet en dat is heel dapper van je ^O^
Aan spijt heb je helaas niet zoveel, maar je kunt wel de toekomst anders doen en heb er idd vertrouwen in dat je eruit komt. Zal met vallen en opstaan zijn, maar je bent iig wel gemotiveerd zo te lezen en dat is sowieso goed ^O^
En medicatie is niet fijn, maar kan net dat extra zetje geven om het wat makkelijker te maken allemaal.
pi_173080507
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:09 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Goed dat dat nu allemaal in gang is gezet iig. Het is een begin en ook al heb je nog een lange weg te gaan, je hebt de eerste stap gezet en dat is heel dapper van je ^O^
Aan spijt heb je helaas niet zoveel, maar je kunt wel de toekomst anders doen en heb er idd vertrouwen in dat je eruit komt. Zal met vallen en opstaan zijn, maar je bent iig wel gemotiveerd zo te lezen en dat is sowieso goed ^O^
En medicatie is niet fijn, maar kan net dat extra zetje geven om het wat makkelijker te maken allemaal.
Vallen en opstaan is sowieso een borderline trekje, bedankt voor je reactie
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:59:01 #40
339901 LordofLeaves
Why is all the rum gone?
pi_173081425
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:44 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]
Ze kijken echt wel naar je interesses en vaardigheden en zetten me echt niet aan het werk in de plantsoenendienst.
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:02:16 #41
339901 LordofLeaves
Why is all the rum gone?
pi_173081470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:51 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ik heb destijds ook 2 maanden in de bijstand gezeten en ik heb er alleen maar negatieve ervaringen mee. Dwangarbeid en kortingen, daar wist de gemeente maar al te gortig mee te strooien. Nee, dank je. Dat was eens, maar nooit weer. Het scheelt dat ik mij nu tot de tanden heb bewapend. Ik kijk erg uit naar het komende gesprek met het UWV.
pi_173081965
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:02 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ik heb destijds ook 2 maanden in de bijstand gezeten en ik heb er alleen maar negatieve ervaringen mee. Dwangarbeid en kortingen, daar wist de gemeente maar al te gortig mee te strooien. Nee, dank je. Dat was eens, maar nooit weer. Het scheelt dat ik mij nu tot de tanden heb bewapend. Ik kijk erg uit naar het komende gesprek met het UWV.
Bijstand is anders dan UWV zoals ik al zei ;) Jammer dat jij er negatieve ervaringen mee hebt, maar die herken ik persoonlijk dus niet.
pi_173083556
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:02 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Wat ik via via hoor heb je gelijk over de bijstand, de gekste banen worden je opgedrongen
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:44:42 #44
339901 LordofLeaves
Why is all the rum gone?
pi_173091256
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:38 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Bijstand is anders dan UWV zoals ik al zei ;) Jammer dat jij er negatieve ervaringen mee hebt, maar die herken ik persoonlijk dus niet.
Nee hoor, het verliep allemaal via het UWV. De gemeente mag invullen wat jij gaat doen.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:46:57 #45
339901 LordofLeaves
Why is all the rum gone?
pi_173091299
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 12:02 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Wat ik via via hoor heb je gelijk over de bijstand, de gekste banen worden je opgedrongen
Je moest eens weten. Ik heb in totaal 9 weken lang moertjes van schroefjes af mogen draaien voor 600 euro. Wel lekker voor 40 uur in de week om zogenaamd werkervaring op te mogen doen. Want hey, je moest toch wat terugdoen voor die uitkering!
pi_173100821
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:46 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Je moest eens weten. Ik heb in totaal 9 weken lang moertjes van schroefjes af mogen draaien voor 600 euro. Wel lekker voor 40 uur in de week om zogenaamd werkervaring op te mogen doen. Want hey, je moest toch wat terugdoen voor die uitkering!
Gewoon schandalig
  zondag 13 augustus 2017 @ 18:28:47 #47
339901 LordofLeaves
Why is all the rum gone?
pi_173116204
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:17 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Gewoon schandalig
Daarom vrees ik ook terecht dat het UWV mij nogmaals zo'n streek gaat leveren.
  donderdag 7 september 2017 @ 19:47:01 #48
339901 LordofLeaves
Why is all the rum gone?
pi_173644628
Even een update:

Had gisteren een gesprek met het UWV dat allemaal vlekkeloos verliep. Ik kom in aanmerking voor een omscholingstraject in combinatie met de GGZ. Alleen de puntjes moeten nog op de i worden gezet. :)

Grote opluchting.
pi_173645915
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 19:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Even een update:

Had gisteren een gesprek met het UWV dat allemaal vlekkeloos verliep. Ik kom in aanmerking voor een omscholingstraject in combinatie met de GGZ. Alleen de puntjes moeten nog op de i worden gezet. :)

Grote opluchting.
Wat fijn! Kan me voorstellen dat dat een grote opluchting is ja. Gefeliciteerd!

Hier loopt de woonbegeleiding inmiddels en sinds deze week ook trajectbegeleiding. Dinsdag gesprek gehad en vandaag belde ze al dat ze bij de instelling zelf redacteuren zoeken voor de nieuwsbrief, dus dat lijkt me wel leuk. Dus volgende week maar even terugbellen en mail sturen met motivatie en hopen dat het doorgaat :) En dan ook nog wel iets ernaast zoeken hoor, want dit is maar 6 uur per maand ongeveer, dus niet heel veel ;) En is toch weer meeste vanuit huis met af en toe IRL overleg. Wil ook nog wel iets anders waar ik echt de deur voor uit moet.
  donderdag 7 september 2017 @ 20:57:15 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173646455
Kwam deze tegen en moest aan Cots denken. Heb zelf last van depressies en kan bevestigen dat de hypothese van dit onderzoek weleens correct zou kunnen zijn (n=1).

http://www.nu.nl/gezondhe(...)tml?campaign_id=A100
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')