abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 oktober 2017 @ 18:44:59 #101
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_174355214
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 18:15 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Jij bent echt een walgelijk kwalletje of niet. Bah. Zelden zo'n misselijk type meegemaakt.
Kalm, kalm. Iedereen met een persoonlijkheidsstoornis reageert weer anders op zijn of haar stoornis. Bij mij verschilt het van dag tot dag. Heb zelf borderline, maar functioneer momenteel prima. Althans, voor mijn doen. :P
soooo, da's mooi!
pi_174355657
Ik heb overigens niet het idee dat ik iets verkeerds heb gedaan :?
pi_174355802
Guys, kunnen we a.u.b. stoppen met de persoonlijke aanvallen?
Posts van die aard worden vanaf nu direct verwijderd.
Alvast bedankt.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 19:34:43 #104
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_174356955
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:00 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik heb overigens niet het idee dat ik iets verkeerds heb gedaan :?
Heb je ook niet. Lekker laten gaan, joh.
soooo, da's mooi!
  woensdag 11 oktober 2017 @ 20:58:53 #105
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174359769
Je weet gelijk in welk topic je bent beland :D

Nou luitjes, eigenlijk voel ik me sinds een week weer veel beter. Doei ^O^
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:25:55 #106
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_174367063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:58 schreef Quotidien het volgende:
Je weet gelijk in welk topic je bent beland :D

Nou luitjes, eigenlijk voel ik me sinds een week weer veel beter. Doei ^O^
Niets te danken, graag gedaan! ;)
soooo, da's mooi!
pi_174390829
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 18:44 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Kalm, kalm. Iedereen met een persoonlijkheidsstoornis reageert weer anders op zijn of haar stoornis. Bij mij verschilt het van dag tot dag. Heb zelf borderline, maar functioneer momenteel prima. Althans, voor mijn doen. :P
Fijn om dat laatste te lezen ^O^

Hier gaat het momenteel wat minder. Ben mezelf weer een beetje aan het verliezen wat betreft irl contact met een man/online contact met andere mannen en mn gevoel van leegte/eenzaamheid zo proberen op te vullen. Lukt dan niet om bij mezelf te blijven en mn eigen ding te blijven doen.

Ik stel me meteen weer zo afhankelijk op van de situatie en daar baal ik van. Het is meteen weer alles of niets en de balans is ver te zoeken. En op deze manier kost het me eigenlijk meer dan dat het oplevert.

Ik onderneem wel dingen buiten de deur en dan gaat het wel goed. Maar alleen thuis lukt het niet en komen die gevoelens (leegte/eenzaamheid/verlangen) en daar weet ik nu opeens niet meer mee om te gaan terwijl het de eerste maanden dat ik hier woonde juist wel lukte. Maar nu sinds die contacten dus opeens niet meer :?

Ik weet genoeg manieren om andere afleiding te zoeken, maar het lukt me niet om me ertoe te zetten en dan zit ik toch weer uren op de bank op Whatsapp/Snapchat/Kik/Tinder.
Terwijl ik ook wel weet dat ik mezelf gelukkig moet maken en het niet bij een man/mannen moet zoeken.
Maar dat lukt dus even niet zo goed...

Het is gewoon zo obsessief meteen weer en als het niet over mannen gaat dan is het wel wat betreft afvallen . Want ook daar verlies ik mezelf in. Ik moet ook wel afvallen omdat ik overgewicht heb en het afvallen zelf gaat goed (10+ kg kwijt nu) maar de manier waarop is gewoon niet gezond. In het begin ging het wel op een gezonde manier, maar ook dit begint steeds obsessiever te worden met verkeerde gedachten en angsten en steeds minder eten :@

En ik weet het allemaal weer prima dat het niet verstandig is en niet goed gaat, maar om het weer om te draaien is dus lastig en lukt nog niet :{

En dat vrijwilligerswerk zoeken ligt ook vanwege omstandigheden even stil dus ik heb ook gewoon veel te veel tijd om me hiermee bezig te houden...

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 13-10-2017 08:11:33 ]
pi_174391081
Dit is een heel vervelend probleem. Als dating een verslaving is, zou ik denken aan alle mannen die vreemdgaan, die een relatie zoeken omdat het lekker makkelijk is en ze verzorgd worden, die alleen maar uit zijn op seks, die geen rekening houden met de gevoelens van de vrouw en haar dumpen als het ze uitkomt. Dan ben je snel genezen toch? Kans van 1 op 5 of zo dat de mannen waar je mee chat ook zo zijn.

[ Bericht 20% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-10-2017 08:37:32 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:39:28 #109
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_174392071
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 07:59 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Fijn om dat laatste te lezen ^O^

Hier gaat het momenteel wat minder. Ben mezelf weer een beetje aan het verliezen wat betreft irl contact met een man/online contact met andere mannen en mn gevoel van leegte/eenzaamheid zo proberen op te vullen. Lukt dan niet om bij mezelf te blijven en mn eigen ding te blijven doen.

Ik stel me meteen weer zo afhankelijk op van de situatie en daar baal ik van. Het is meteen weer alles of niets en de balans is ver te zoeken. En op deze manier kost het me eigenlijk meer dan dat het oplevert.

Ik onderneem wel dingen buiten de deur en dan gaat het wel goed. Maar alleen thuis lukt het niet en komen die gevoelens (leegte/eenzaamheid/verlangen) en daar weet ik nu opeens niet meer mee om te gaan terwijl het de eerste maanden dat ik hier woonde juist wel lukte. Maar nu sinds die contacten dus opeens niet meer :?

Ik weet genoeg manieren om andere afleiding te zoeken, maar het lukt me niet om me ertoe te zetten en dan zit ik toch weer uren op de bank op Whatsapp/Snapchat/Kik/Tinder.
Terwijl ik ook wel weet dat ik mezelf gelukkig moet maken en het niet bij een man/mannen moet zoeken.
Maar dat lukt dus even niet zo goed...

Het is gewoon zo obsessief meteen weer en als het niet over mannen gaat dan is het wel wat betreft afvallen . Want ook daar verlies ik mezelf in. Ik moet ook wel afvallen omdat ik overgewicht heb en het afvallen zelf gaat goed (10+ kg kwijt nu) maar de manier waarop is gewoon niet gezond. In het begin ging het wel op een gezonde manier, maar ook dit begint steeds obsessiever te worden met verkeerde gedachten en angsten en steeds minder eten :@

En ik weet het allemaal weer prima dat het niet verstandig is en niet goed gaat, maar om het weer om te draaien is dus lastig en lukt nog niet :{

En dat vrijwilligerswerk zoeken ligt ook vanwege omstandigheden even stil dus ik heb ook gewoon veel te veel tijd om me hiermee bezig te houden...
Jeetje, wat een verhaal ook weer. Zijn er geen andere manieren voor jezelf om die leegte op te vullen? Ik neem aan dat je toch wel hobby's hebt of misschien zou je iets met sport kunnen gaan doen? Waarom zijn je nieuwe contacten stil komen te liggen?

Het is zeer lastig om met die leegte om te gaan. Ik weet er alles van. Probeer het voor mezelf zo veel mogelijk op te vullen met allerlei gekke interesses en niet met iemand anders. Vind het een vreselijke gedachte dat diegene weer zou verdwijnen en ik weer in dat zwarte gat achterblijf. Ja, momenteel voel ik mij goed en daar ben ik erg dankbaar voor. Er zijn de laatste tijd een hoop positieve dingen gebeurt. :) Het vervelende is, dat volgende week alles weer anders kan zijn.
soooo, da's mooi!
pi_174392272
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:39 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Jeetje, wat een verhaal ook weer. Zijn er geen andere manieren voor jezelf om die leegte op te vullen? Ik neem aan dat je toch wel hobby's hebt of misschien zou je iets met sport kunnen gaan doen? Waarom zijn je nieuwe contacten stil komen te liggen?

Het is zeer lastig om met die leegte om te gaan. Ik weet er alles van. Probeer het voor mezelf zo veel mogelijk op te vullen met allerlei gekke interesses en niet met iemand anders. Vind het een vreselijke gedachte dat diegene weer zou verdwijnen en ik weer in dat zwarte gat achterblijf. Ja, momenteel voel ik mij goed en daar ben ik erg dankbaar voor. Er zijn de laatste tijd een hoop positieve dingen gebeurt. :) Het vervelende is, dat volgende week alles weer anders kan zijn.
Ja ik sport wel gewoon 4x in de week (2x fitness en 2x zwemmen) en ik heb wel genoeg hobby's, maar dat zijn allemaal dingen die je voornamelijk alleen/thuis doet.
Bijvoorbeeld ook mn thuiscursus van de NTI die ik echt binnen een maand moet afronden.
Maar dan lukt het dus niet zo goed om me ertoe te zetten.

Ik ben een paar weken geleden van de fiets af gereden door een auto en kan daardoor zelf maar max 5 minuten fietsen nog nu (met veel pijn). Dus mn wereldje is daardoor ook erg klein momenteel.

Fijn dat je die positieve dingen hebt meegemaakt en ik hoop voor jou dat het voorlopig gewoon goed blijft gaan dan ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 13-10-2017 10:00:47 ]
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:45:44 #111
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_174400752
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:51 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja ik sport wel gewoon 4x in de week (2x fitness en 2x zwemmen) en ik heb wel genoeg hobby's, maar dat zijn allemaal dingen die je voornamelijk alleen/thuis doet.
Bijvoorbeeld ook mn thuiscursus van de NTI die ik echt binnen een maand moet afronden.
Maar dan lukt het dus niet zo goed om me ertoe te zetten.

Ik ben een paar weken geleden van de fiets af gereden door een auto en kan daardoor zelf maar max 5 minuten fietsen nog nu (met veel pijn). Dus mn wereldje is daardoor ook erg klein momenteel.

Fijn dat je die positieve dingen hebt meegemaakt en ik hoop voor jou dat het voorlopig gewoon goed blijft gaan dan ;)
Goed bezig met sporten hoor. :) Dat is wel iets om trots op te zijn. Wat voor cursus ben je aan het volgen?

Vervelend dat je momenteel in de kreukels ligt. Is er niemand die je eventueel kan helpen?
soooo, da's mooi!
pi_174402634
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:45 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Goed bezig met sporten hoor. :) Dat is wel iets om trots op te zijn. Wat voor cursus ben je aan het volgen?

Vervelend dat je momenteel in de kreukels ligt. Is er niemand die je eventueel kan helpen?
Dankje. Ik doe de cursus journalistiek schrijven. Maar heb hem al met een half jaar verlengt en moet nog 4 opdrachten. Is op zich wel te doen in een maand maar moet ik mezelf dus wel schop onder mn kont geven ;)

En het gaat wel beter dus hoef op zich niet geholpen te worden door mensen maar kan alleen nog niet ver fietsen en dat is lastig ;)
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:24:42 #113
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_174402679
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:22 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Dankje. Ik doe de cursus journalistiek schrijven. Maar heb hem al met een half jaar verlengt en moet nog 4 opdrachten. Is op zich wel te doen in een maand maar moet ik mezelf dus wel schop onder mn kont geven ;)

En het gaat wel beter dus hoef op zich niet geholpen te worden door mensen maar kan alleen nog niet ver fietsen en dat is lastig ;)
Dat heb je volgens mij weleens eerder verteld. Ga je er ook iets mee doen? Dat zou wel leuk zijn.

Zal ik je dan maar een schop geven? ;)
soooo, da's mooi!
pi_174403709
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:24 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dat heb je volgens mij weleens eerder verteld. Ga je er ook iets mee doen? Dat zou wel leuk zijn.

Zal ik je dan maar een schop geven? ;)
Geen idee, doe wel vrijwilligerswerk als editor voor website al en had pas gesolliciteerd om digitale nieuwsbrief voor instelling te doen waar ik woonbegeleiding van krijg. Zou kennismakingsgesprek krijgen maar nog niks van gehoord. Volgende week maar ff achteraan gaan. Maar zou wel leuk zijn als ik er meer mee kan doen ja.

Vandaag een dagje naar een vriendin geweest en dat was wel fijn om met haar te kunnen praten ook. Wel weer wat nieuwe inzichten opgedaan ook ^O^
pi_174408871
Lastig om de knop weer om te zetten Hestia. Misschien elke dag even je post hier een paar keer per dag lezen om vervolgens toch aan de hobby of studie te gaan ipv andere nutteloze websites te bezoeken. :)
Fijn dat het je toch met een vriendin hebt kunnen afspreken, dat is je wel gelukt. Dus er zijn ook goede dingen!
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:01:05 #116
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_174410297
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:15 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Geen idee, doe wel vrijwilligerswerk als editor voor website al en had pas gesolliciteerd om digitale nieuwsbrief voor instelling te doen waar ik woonbegeleiding van krijg. Zou kennismakingsgesprek krijgen maar nog niks van gehoord. Volgende week maar ff achteraan gaan. Maar zou wel leuk zijn als ik er meer mee kan doen ja.

Vandaag een dagje naar een vriendin geweest en dat was wel fijn om met haar te kunnen praten ook. Wel weer wat nieuwe inzichten opgedaan ook ^O^
Kijk aan, je bent dus aan het werk in dat wereldje. Goed bezig hoor. :)

Dat word dus vaker op bezoek gaan, haha. Het doet je duidelijk goed. :)
soooo, da's mooi!
pi_174420315
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:51 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja ik sport wel gewoon 4x in de week (2x fitness en 2x zwemmen) en ik heb wel genoeg hobby's, maar dat zijn allemaal dingen die je voornamelijk alleen/thuis doet.
Bijvoorbeeld ook mn thuiscursus van de NTI die ik echt binnen een maand moet afronden.
Maar dan lukt het dus niet zo goed om me ertoe te zetten.

Ik ben een paar weken geleden van de fiets af gereden door een auto en kan daardoor zelf maar max 5 minuten fietsen nog nu (met veel pijn). Dus mn wereldje is daardoor ook erg klein momenteel.
Is het een idee om de opdrachten van de cursus buiten de deur te maken ? In de bieb oid ? Jezelf bezighouden zonder vaste dagbesteding is lastig, zeker als je niet verplicht de deur uit moet. (Merkte dat zelf ook toen ik werkloos was en in mijn geval kon ik niet heel makkelijk een opleiding doen omdat ik dan het instellingscollegegeld moet betalen)

Beterschap trouwens, die aanrijding klinkt pijnlijk. :*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_174420636
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 04:32 schreef appelsap het volgende:
Lastig om de knop weer om te zetten Hestia. Misschien elke dag even je post hier een paar keer per dag lezen om vervolgens toch aan de hobby of studie te gaan ipv andere nutteloze websites te bezoeken. :)
Fijn dat het je toch met een vriendin hebt kunnen afspreken, dat is je wel gelukt. Dus er zijn ook goede dingen!
Dankjewel en ja met die vriendin was erg fijn. Buiten de deur afspreken/dingen doen werkt beter dan thuis afleiding zoeken heb ik al gemerkt. Gister dus hele dag weggeweest en vanmiddag de stad in geweest en dan gaat het wel een stuk beter.
En ik heb Tinder maar weer verwijderd en op wat andere apps al tegen een paar mannen gezegd dat ik ff meer op mezelf moet richten ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:01 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Kijk aan, je bent dus aan het werk in dat wereldje. Goed bezig hoor. :)

Dat word dus vaker op bezoek gaan, haha. Het doet je duidelijk goed. :)
Dankje en dat doet het idd :Y
Jammer alleen dat al mn vriendinnen dus zo ver weg wonen, heb hier in de stad nog niemand verder.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:28 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Is het een idee om de opdrachten van de cursus buiten de deur te maken ? In de bieb oid ? Jezelf bezighouden zonder vaste dagbesteding is lastig, zeker als je niet verplicht de deur uit moet. (Merkte dat zelf ook toen ik werkloos was en in mijn geval kon ik niet heel makkelijk een opleiding doen omdat ik dan het instellingscollegegeld moet betalen)

Beterschap trouwens, die aanrijding klinkt pijnlijk. :*
Dankjewel en dat is ook wel een goed idee idd! ^O^
  zondag 12 november 2017 @ 19:00:36 #119
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175026243
Hoe gaat het inmiddels met iedereen? Er is toch geen collectieve zelfmoord gaande? ;)
soooo, da's mooi!
pi_175026896
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 19:00 schreef LordofLeaves het volgende:
Hoe gaat het inmiddels met iedereen? Er is toch geen collectieve zelfmoord gaande? ;)
Ik ben m'n vakantie aan het plannen. :D
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 12 november 2017 @ 19:50:28 #121
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175027601
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2017 19:28 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik ben m'n vakantie aan het plannen. :D
Dat heeft toch niks met een collectieve zelfmoord te maken?! :D
soooo, da's mooi!
pi_175032874
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2017 19:28 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik ben m'n vakantie aan het plannen. :D
En ik ben vandaag net thuis gekomen van vakantie :D

Maar verder gaat wel goed hier. Begonnen met vrijwilligerswerk op 2 plekken (digitale nieuwsbrief en kinderclub) en met herstelgroep begonnen.
En ik heb mn thuiscursus eindelijk afgerond, met gemiddeld een 9.1 ^O^
Dus gewoon lekker bezig :s)
  zondag 12 november 2017 @ 22:47:02 #123
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175032925
Tweede ronde na hier een aanvaring gehad te hebben een tijdje terug. Zitten er hier mensen met ontwijkende/vermijdende ps en zoja hoe gaan die hier mee om? Wat doen jullie in het dagelijks leven?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  maandag 13 november 2017 @ 09:44:56 #124
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175038059
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 22:44 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

En ik ben vandaag net thuis gekomen van vakantie :D

Maar verder gaat wel goed hier. Begonnen met vrijwilligerswerk op 2 plekken (digitale nieuwsbrief en kinderclub) en met herstelgroep begonnen.
En ik heb mn thuiscursus eindelijk afgerond, met gemiddeld een 9.1 ^O^
Dus gewoon lekker bezig :s)
Leuk hoor, waar ben je naar toe geweest? :) En verder: ^O^ Goed bezig!
soooo, da's mooi!
  maandag 13 november 2017 @ 09:47:59 #125
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175038095
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 22:47 schreef Quotidien het volgende:
Tweede ronde na hier een aanvaring gehad te hebben een tijdje terug. Zitten er hier mensen met ontwijkende/vermijdende ps en zoja hoe gaan die hier mee om? Wat doen jullie in het dagelijks leven?
Ik had kenmerken van een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis, maar daar heb ik (gelukkig) genoeg aan kunnen sleutelen. Ik trok mij onnodig terug en ging geen confrontaties aan. Vaak gaf ik mensen ook gelijk omdat ik bang was dat ze dan boos zouden worden. Heb er zo goed als geen last meer van.
soooo, da's mooi!
pi_175041056
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 22:44 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

En ik ben vandaag net thuis gekomen van vakantie :D

Maar verder gaat wel goed hier. Begonnen met vrijwilligerswerk op 2 plekken (digitale nieuwsbrief en kinderclub) en met herstelgroep begonnen.
En ik heb mn thuiscursus eindelijk afgerond, met gemiddeld een 9.1 ^O^
Dus gewoon lekker bezig :s)
Gewoon lekker bezig? Je bent supergoed bezig.
Trots op je.
pi_175041214
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 22:47 schreef Quotidien het volgende:
Tweede ronde na hier een aanvaring gehad te hebben een tijdje terug. Zitten er hier mensen met ontwijkende/vermijdende ps en zoja hoe gaan die hier mee om? Wat doen jullie in het dagelijks leven?
Ik heb lang 1-op-1 therapie om onder andere minder vermijdend zijn te en andere coping aan te leren. Maar ik ken ook mensen met een vermijdende/ontwijkende persoonlijkheidsstoornis die groepstherapie volgen om er beter mee te kunnen omgaan in het dagelijkse leven.

Dus hoe ga ik hier mee om. Ik volg (schema)therapie en probeer te achterhalen waarom ik wil vermijden. Relativeren, heel veel, en proberen niet de vermijding in te gaan.
Dat lukt me tegenwoordig vaak doordat ik weet waardoor ik vermijd en doordat ik geleerd heb dat niet-vermijden vaak op de lange duur prettiger is en een alternatief kiezen.
Ik moet zeggen dat ik toch nog regelmatig wel in de vermijding schiet, voornamelijk om rust te hebben. Maar het lukt me nu goed om bijvoorbeeld telefoontjes te plegen. Het lukt me beter om vriendschappen te onderhouden. En zo zijn er nog meer dingen.

Als je niet weet wat schematherapie is dan wil ik het wel uitleggen of kan je er kort wat over opzoeken als het je interesseert.
pi_175041504
Hier gaat het naar omstandigheden goed.
Ik ben sinds 2 weken thuis na 11 weken crisisopname. Vorige week ging het nog slecht omdat ik weet niet kon slapen dus weer psychotische klachten. Nadat m’n medicatie is aangepast voor slapen/antipsychotica gaat het stukken beter, ook met mijn stemming.
Heb nog een aantal weken hulp thuis (IHT) en dan pak ik het ambulant weer op met mijn eigen behandelaar.
Er werd dagbehandeling geadviseerd maar ik wil zelf eigenlijk zo snel mogelijk weer aan het werk, zodra het kan natuurlijk.
Enige wat een beetje minder gaat is het verwerken van alles. Het overvalt me soms echt, als ik aan mezelf terugdenk in de psychose. Hoe erg ik mezelf niet was, zo vreemd. Maar ook dat zal wel goedkomen. :)
pi_175042844
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 09:44 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Leuk hoor, waar ben je naar toe geweest? :) En verder: ^O^ Goed bezig!
Ik ben lekker 5 dagen met een vriendin naar Praag geweest. Super mooie stad! O+
Dankjewel! :*

quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 12:21 schreef appelsap het volgende:

[..]

Gewoon lekker bezig? Je bent supergoed bezig.
Trots op je.
Ahw lief! Dankjewel :*

quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:41 schreef appelsap het volgende:
Hier gaat het naar omstandigheden goed.
Ik ben sinds 2 weken thuis na 11 weken crisisopname. Vorige week ging het nog slecht omdat ik weet niet kon slapen dus weer psychotische klachten. Nadat m’n medicatie is aangepast voor slapen/antipsychotica gaat het stukken beter, ook met mijn stemming.
Heb nog een aantal weken hulp thuis (IHT) en dan pak ik het ambulant weer op met mijn eigen behandelaar.
Er werd dagbehandeling geadviseerd maar ik wil zelf eigenlijk zo snel mogelijk weer aan het werk, zodra het kan natuurlijk.
Enige wat een beetje minder gaat is het verwerken van alles. Het overvalt me soms echt, als ik aan mezelf terugdenk in de psychose. Hoe erg ik mezelf niet was, zo vreemd. Maar ook dat zal wel goedkomen. :)
Fijn dat je weer thuis bent en het nu beter gaat met slapen en daardoor ook met de rest. Goed dat je nog wel wat extra hulp hebt en het daarna weer met je eigen behandelaar kunt oppakken.
En niet zo gek dat het lastig is om alles te verwerken, lijkt me ook erg heftig om daar aan terug te denken. Geef het de tijd :*

quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 22:47 schreef Quotidien het volgende:
Tweede ronde na hier een aanvaring gehad te hebben een tijdje terug. Zitten er hier mensen met ontwijkende/vermijdende ps en zoja hoe gaan die hier mee om? Wat doen jullie in het dagelijks leven?
Ik heb kenmerken van de vermijdende/ontwijkende PS en voor mij geldt een beetje hetzelfde verhaal als appelsap heeft verteld. Ik heb ook schematherapie gehad ( zowel klinisch als deeltijd) voor mijn Persoonlikheidsstoornis NAO ( omdat ik dus van meerdere PS kenmerken heb) en dat heeft mij ook geholpen om erachter te komen WAAROM ik dingen vermijd. En dan is het dus de uitdaging om met kleine stapjes tegen je drang om te vermijden in te gaan en jezelf uit te dagen om niet te vermijden. Het lukt me nu dus ook beter om er tegen in te gaan, alhoewel ik ook nog wel heb dat het minder goed gaat als ik slechter in mn vel zit.
  maandag 13 november 2017 @ 18:54:02 #130
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175049143
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:41 schreef appelsap het volgende:
Hier gaat het naar omstandigheden goed.
Ik ben sinds 2 weken thuis na 11 weken crisisopname. Vorige week ging het nog slecht omdat ik weet niet kon slapen dus weer psychotische klachten. Nadat m’n medicatie is aangepast voor slapen/antipsychotica gaat het stukken beter, ook met mijn stemming.
Heb nog een aantal weken hulp thuis (IHT) en dan pak ik het ambulant weer op met mijn eigen behandelaar.
Er werd dagbehandeling geadviseerd maar ik wil zelf eigenlijk zo snel mogelijk weer aan het werk, zodra het kan natuurlijk.
Enige wat een beetje minder gaat is het verwerken van alles. Het overvalt me soms echt, als ik aan mezelf terugdenk in de psychose. Hoe erg ik mezelf niet was, zo vreemd. Maar ook dat zal wel goedkomen. :)
Hoe kwam je zo ineens op de crisis terecht?
soooo, da's mooi!
  maandag 13 november 2017 @ 18:54:34 #131
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175049159
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:42 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ik ben lekker 5 dagen met een vriendin naar Praag geweest. Super mooie stad! O+
Dankjewel! :*

Praag? Doe maar weer duur! ;)
soooo, da's mooi!
pi_175049522
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Praag? Doe maar weer duur! ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 november 2017 @ 20:11:41 #133
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175051197
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 19:11 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus? Doe maar weer zeg... goedkoop! ;)
soooo, da's mooi!
pi_175052735
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 22:47 schreef Quotidien het volgende:
Tweede ronde na hier een aanvaring gehad te hebben een tijdje terug. Zitten er hier mensen met ontwijkende/vermijdende ps en zoja hoe gaan die hier mee om? Wat doen jullie in het dagelijks leven?
Ja en doe vrijwilligerswerk.
pi_175053625
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 22:47 schreef Quotidien het volgende:
Tweede ronde na hier een aanvaring gehad te hebben een tijdje terug. Zitten er hier mensen met ontwijkende/vermijdende ps en zoja hoe gaan die hier mee om? Wat doen jullie in het dagelijks leven?
Present! Ik ga ermee om door veel veel veel therapie, crisismanagement en het proberen op te bouwen van veilige relaties waarbinnen ik me wel genoeg durf te uiten. Ik denk dat het uiteindelijk ook een kwestie gaat worden van zoveel mogelijk zelf de grens proberen te verleggen. En in het dagelijks leven ga ik naar stage, school en werk. Behoorlijk pittig maar beter dan thuis zitten depressief doen naar mijn mening.
pi_175053696
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:41 schreef appelsap het volgende:
Hier gaat het naar omstandigheden goed.
Ik ben sinds 2 weken thuis na 11 weken crisisopname. Vorige week ging het nog slecht omdat ik weet niet kon slapen dus weer psychotische klachten. Nadat m’n medicatie is aangepast voor slapen/antipsychotica gaat het stukken beter, ook met mijn stemming.
Heb nog een aantal weken hulp thuis (IHT) en dan pak ik het ambulant weer op met mijn eigen behandelaar.
Er werd dagbehandeling geadviseerd maar ik wil zelf eigenlijk zo snel mogelijk weer aan het werk, zodra het kan natuurlijk.
Enige wat een beetje minder gaat is het verwerken van alles. Het overvalt me soms echt, als ik aan mezelf terugdenk in de psychose. Hoe erg ik mezelf niet was, zo vreemd. Maar ook dat zal wel goedkomen. :)
Fijn dat je weer thuis bent 😘 probeer het een beetje rustig aan op te bouwen met werken he, je werkt om te leven en niet andersom
pi_175060529
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:54 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Hoe kwam je zo ineens op de crisis terecht?
In enkele maanden tijd zeer ernstig depressief geraakt. Hierdoor slaapproblemenen gekregen. In augustus in een periode van een week slechts enkele uren geslapen en daarna 4 nachtdiensten gewerkt. Toen ben ik psychotisch geraakt.

quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 21:29 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Fijn dat je weer thuis bent 😘 probeer het een beetje rustig aan op te bouwen met werken he, je werkt om te leven en niet andersom
Bedankt. :* Ik ga proberen daar wel op te letten, daarom ook wanneer het weer kan. Ik wil niet te snel gaan, maar ik wil ook niet onnodig lang de tijd nemen.
Voor mijn depressie die nu wel aan de beterende hand is met medicatie is het goed als ik actief blijf. Maar ik heb ook in mijn hoofd dat het heel langzaam zal moeten. Ik ben echt de oude nog niet.
Fijn om te lezen hoe goed jij bezig bent, ook al is het pittig. Ik denk regelmatig aan je.
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:55:28 #138
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175061479
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:39 schreef appelsap het volgende:

[..]

In enkele maanden tijd zeer ernstig depressief geraakt. Hierdoor slaapproblemenen gekregen. In augustus in een periode van een week slechts enkele uren geslapen en daarna 4 nachtdiensten gewerkt. Toen ben ik psychotisch geraakt.

Wooow... wist niet dat zoiets zo snel kon gebeuren. Hoelang duurt een (mogelijk) herstel dan meestal?
soooo, da's mooi!
pi_175067577
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:41 schreef appelsap het volgende:
Hier gaat het naar omstandigheden goed.
Ik ben sinds 2 weken thuis na 11 weken crisisopname. Vorige week ging het nog slecht omdat ik weet niet kon slapen dus weer psychotische klachten. Nadat m’n medicatie is aangepast voor slapen/antipsychotica gaat het stukken beter, ook met mijn stemming.
Heb nog een aantal weken hulp thuis (IHT) en dan pak ik het ambulant weer op met mijn eigen behandelaar.
Er werd dagbehandeling geadviseerd maar ik wil zelf eigenlijk zo snel mogelijk weer aan het werk, zodra het kan natuurlijk.
Enige wat een beetje minder gaat is het verwerken van alles. Het overvalt me soms echt, als ik aan mezelf terugdenk in de psychose. Hoe erg ik mezelf niet was, zo vreemd. Maar ook dat zal wel goedkomen. :)
Heftig hoor! Sterkte ermee!

Was er een aanleiding dat je daarin kwam? Heb je langdurig stress gehad of raakte je geconfronteerd met bepaalde herinneringen?

Troost je dat je niet de enige bent, want toen ik in klinische behandeling was, kregen heel veel groepsgenoten ook daar last van.

Verder moet je doen wat voor jou het beste is. Dat je niet in dagbehandeling wilt, kan ik me voorstellen. Maar los van wel of niet willen: is het iets wat je nodig hebt?

Het is daarbij jammer dat behandelaars de oplossing alleen zoeken in therapie. Uiteindelijk gaat het om jouw leven wat jij zelf invult en stuurt. In therapie kan je wat handvaten opdoen en vaardigheden leren, doch vertoef je je dan wel in een omgeving aan de zijkant van het leven.

Je zou ook kunnen zoeken naar ambulante woonbegeleiding. Je krijgt dan een coach toegewezen, maar in plaats van dat die persoon je gaat helpen met huishouden etc, kan hij/zij je ook helpen met hoe je je leven gaat vormgeven wat betreft werk, relaties en sociale netwerken. Hij/zij kan ook een signaleringsplan opstellen om crisissituaties te voorkomen en desnoods een bed op recept te regelen.
pi_175123672
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 09:55 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Wooow... wist niet dat zoiets zo snel kon gebeuren. Hoelang duurt een (mogelijk) herstel dan meestal?
Het valt eigenlijk niet te zeggen hoe lang zoiets duurt. De een krijgt tijdens het herstel weer flarden van psychosen ertussen door en de ander knapt in één keer goed op. Weer een ander knapt nooit meer goed op..Ik heb het gevoel dat ik nu de laatste twee weken ineens redelijk snel aan het herstellen ben, terwijl het daarvoor heel langzaam ging.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Heftig hoor! Sterkte ermee!

Was er een aanleiding dat je daarin kwam? Heb je langdurig stress gehad of raakte je geconfronteerd met bepaalde herinneringen?

Troost je dat je niet de enige bent, want toen ik in klinische behandeling was, kregen heel veel groepsgenoten ook daar last van.

Verder moet je doen wat voor jou het beste is. Dat je niet in dagbehandeling wilt, kan ik me voorstellen. Maar los van wel of niet willen: is het iets wat je nodig hebt?

Het is daarbij jammer dat behandelaars de oplossing alleen zoeken in therapie. Uiteindelijk gaat het om jouw leven wat jij zelf invult en stuurt. In therapie kan je wat handvaten opdoen en vaardigheden leren, doch vertoef je je dan wel in een omgeving aan de zijkant van het leven.

Je zou ook kunnen zoeken naar ambulante woonbegeleiding. Je krijgt dan een coach toegewezen, maar in plaats van dat die persoon je gaat helpen met huishouden etc, kan hij/zij je ook helpen met hoe je je leven gaat vormgeven wat betreft werk, relaties en sociale netwerken. Hij/zij kan ook een signaleringsplan opstellen om crisissituaties te voorkomen en desnoods een bed op recept te regelen.
Ik denk niet dat ik dagbehandeling nodig heb. Het was eerlijk gezegd nog niet in me opgekomen toen ze het opperden. Normaal gesproken werk ik. Ik heb gewoon een baan, dus leek het me logischer te werken aan herstel en re-integratie.
Mijn psychose en ernstige depressie zijn niet veroorzaakt door bijvoorbeeld een trauma, maar waarschijnlijk puur door het uit balans raken van stoffen en het niet slapen. Ik zie daarom het nut van dagbehandeling niet zo in op het moment.
Ja, ik loop tegen dingen aan doordat mijn hersenen nog niet volledig functioneren (mogelijk ook door de medicatie?), maar of ik daar therapie voor nodig heb...dat geloof ik niet
Het gaat nu ook best wel ineens snel beter. Ik krabbel per dag/week op. We hebben nu afgesproken dat ik me ga richten op herstel thuis en met de bedrijfsarts ga praten over re-integratie. Mocht me dat niet lukken omdat het toch te lastig blijkt te zijn, op welk moment dan ook, dan kan ik alsnog starten met dagbehandeling.

Verder gaat mijn ambulant begeleider mij helpen met de zaken die jij noemt, relaties, sociale netwerken. Dat deed ze daarvoor eigenlijk ook al. Mocht er meer nodig zijn, dan kan er meer ingeschakeld worden en zal ik dat zeker in mijn achterhoofd houden. Heb daar namelijk laatst nog iets positiefs over op tv gezien (volgens mij bij BNN). Aangezien ik niet alleen woon en wel wat contacten heb denk ik dat het wel gaat lukken.
Ik heb een goed crisissignaleringsplan sinds deze opname. Had ambulant al een plan i.v.m. borderline en crisismomenten, maar nog niet zo gericht op mij, meer algemeen.. Nu is het erg uitgebreid, steeds weer aangepast en gericht op mij. Ik werk er nu actief mee en het helpt me om stabiel te blijven tot nu toe. Het is enerzijds op de korte termijn gericht, maar ook op de langere termijn. En mijn omgeving is er ook in betrokken. Bijvoorbeeld mochten zij signalen ervaren dat het niet goed gaat en ik trek niet zelf aan de bel, dat zij dat dan contact opnemen met mijn ambulante begeleider.

Bed op recept / telefoon op recept heb ik in het verleden allemaal gehad, maar dat werkt niet voor me. De drempel is voor mij te groot om daar gebruik van te maken en het voelde nutteloos.
Ik heb de afspraak dat ik altijd mijn ambulant begeleider mag bellen als zij aan het werk is en dat dat ik direct toegang heb tot de crisisdienst.
  vrijdag 17 november 2017 @ 10:22:13 #141
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175128094
[quote]0s.gif Op donderdag 16 november 2017 23:21 schreef appelsap het volgende:

[..]

Het valt eigenlijk niet te zeggen hoe lang zoiets duurt. De een krijgt tijdens het herstel weer flarden van psychosen ertussen door en de ander knapt in één keer goed op. Weer een ander knapt nooit meer goed op..Ik heb het gevoel dat ik nu de laatste twee weken ineens redelijk snel aan het herstellen ben, terwijl het daarvoor heel langzaam ging.

[quote]

Pffff... wat een ellende allemaal. Ik hoop voor je dat je er snel weer bovenop komt en dat je je doelstellingen gaat bereiken. :)
soooo, da's mooi!
pi_175219618
Ik voeg me toe hier. Beetje onwennig schuif ik binnen. Vind het lastig wat wel en niet te vertellen op zo'n open forum.

Maar ehh... Hoi :@ ik ben ConqueringChaos, 29 en heb sinds 2012 diagnose borderline. Heb sindsdien ook een wajong, volledig afgekeurd. Daarna heel veel therapie gehad, inclusief jaar opname. Nu zit ik volledig thuis, geen therapie meer. Wel even terug geweest maat soort van uitbehandeld. Meer weet ik niet te vertellen :@


Vroeg me ook af: hebben jullie ook zo'n gruwelijke sombere stemming nu het zo megagrijs buiten is ? Ik stond op (gister merkte ik het ook al ) en wilde spontaan omdraaien n terug mijn be in.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  dinsdag 21 november 2017 @ 18:52:25 #143
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175222867
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:07 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ik voeg me toe hier. Beetje onwennig schuif ik binnen. Vind het lastig wat wel en niet te vertellen op zo'n open forum.

Maar ehh... Hoi :@ ik ben ConqueringChaos, 29 en heb sinds 2012 diagnose borderline. Heb sindsdien ook een wajong, volledig afgekeurd. Daarna heel veel therapie gehad, inclusief jaar opname. Nu zit ik volledig thuis, geen therapie meer. Wel even terug geweest maat soort van uitbehandeld. Meer weet ik niet te vertellen :@

Vroeg me ook af: hebben jullie ook zo'n gruwelijke sombere stemming nu het zo megagrijs buiten is ? Ik stond op (gister merkte ik het ook al ) en wilde spontaan omdraaien n terug mijn be in.
Welkom bij de club! Schuif je stoel maar bij! ;)

Ja, dat grijze weer is niet fijn nee. Maar van de hele dag in je bed liggen word je ook niet vrolijk.

Hoe komt het zo dat je bent uitbehandeld?
soooo, da's mooi!
pi_175223461
Ik moet echt even spuien 😾 voel me zo waardeloos en vreselijk weer de afgelopen dagen, loop steeds op mn tenen. Ben er zó klaar mee dat ik niet ‘gewoon’ kan leven zoals ieder ander van mijn leeftijd. Ik zit echt weer in die puberale ‘ik haat de wereld en de wereld haat mij’ gedachten. Blegh
pi_175224235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 18:52 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Welkom bij de club! Schuif je stoel maar bij! ;)

Ja, dat grijze weer is niet fijn nee. Maar van de hele dag in je bed liggen word je ook niet vrolijk.

Hoe komt het zo dat je bent uitbehandeld?
Omdat GGZ in mijn woonplaats zegt : wij bieden alleen MBTbehandeling. En mijn 1 jaar durende opname was dus 5 dagen vol MBT en daarbna nog 9 maanden nabehandeling MBT gevolgd.

Ze zeiden dat ik alles zelf wel wist (is ook verstandelijl, qua gevoel lukt het niet allemaal). En ook niet echt behandeling meer wisten.

Ik ga even het topic doorlezen :) dan weetik iig waar jullie ee beete staan.

Enne ik kom we uit bed ;) heb ook gedouched en gegeten. En probeer wat was te doen. Zelfzorg blijft op de meh-dagen lastig. Maar ik blijf het wel doen. Zelden dat het écht niet lukt.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_175224568
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 19:18 schreef Franknfurter het volgende:
Ik moet echt even spuien 😾 voel me zo waardeloos en vreselijk weer de afgelopen dagen, loop steeds op mn tenen. Ben er zó klaar mee dat ik niet ‘gewoon’ kan leven zoals ieder ander van mijn leeftijd. Ik zit echt weer in die puberale ‘ik haat de wereld en de wereld haat mij’ gedachten. Blegh
Oh die dagen heb ik ook wel eens !!
Heel vervelend ja! Hopelijk kom je de avond wel oke door.


Kwam er trouwens achter dat ik a eerder mee proberen te praten in dit topic haha. Maarnu heb ikmij dan ietsje voorgesteld. Ofzo.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_175224860
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 19:18 schreef Franknfurter het volgende:
Ik moet echt even spuien 😾 voel me zo waardeloos en vreselijk weer de afgelopen dagen, loop steeds op mn tenen. Ben er zó klaar mee dat ik niet ‘gewoon’ kan leven zoals ieder ander van mijn leeftijd. Ik zit echt weer in die puberale ‘ik haat de wereld en de wereld haat mij’ gedachten. Blegh
Kut is dat hè. Even een paar dagen balen, tegen alles en iedereen aanschoppen.. Maar dan herpak je jezelf weer; keep on going. Ook jij komt er wel dan. Je bent toch nog met een opleiding bezig..?
pi_175225438
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 20:23 schreef appelsap het volgende:

[..]

Kut is dat hè. Even een paar dagen balen, tegen alles en iedereen aanschoppen.. Maar dan herpak je jezelf weer; keep on going. Ook jij komt er wel dan. Je bent toch nog met een opleiding bezig..?
Ergens in de verte voel ik nog wel eens dat ik daarmee bezig ben ja, dat is nu ook het voornaamste pijnpunt.
pi_175225557
Lukt niet echt? Welke opleiding doe je?

Wat gaat er mis?
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  woensdag 22 november 2017 @ 09:25:01 #150
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175234237
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 19:56 schreef ConqueringChaos het volgende:

[..]

Omdat GGZ in mijn woonplaats zegt : wij bieden alleen MBTbehandeling. En mijn 1 jaar durende opname was dus 5 dagen vol MBT en daarbna nog 9 maanden nabehandeling MBT gevolgd.

Ze zeiden dat ik alles zelf wel wist (is ook verstandelijl, qua gevoel lukt het niet allemaal). En ook niet echt behandeling meer wisten.

Ik ga even het topic doorlezen :) dan weetik iig waar jullie ee beete staan.

Enne ik kom we uit bed ;) heb ook gedouched en gegeten. En probeer wat was te doen. Zelfzorg blijft op de meh-dagen lastig. Maar ik blijf het wel doen. Zelden dat het écht niet lukt.
Wat houdt een MBT behandeling allemaal in?

Goed van je dat je tijdens je meh-dagen bezig blijft. Zo hoort het ook! ^O^
soooo, da's mooi!
pi_175241075
Even van internet:

Behandeldoel:
Mentaliseren houdt in, dat u uw eigen gedrag en dat van anderen kunt begrijpen en verklaren vanuit achterliggende gevoelens, gedachten, behoeften en motivatie. Bij mensen met een borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS) neemt het mentaliserend vermogen snel af bij verhoogde spanning, bijvoorbeeld wanneer contacten met anderen intenser en hechter worden. MBT behandelingen zijn gericht op het versterken van het mentaliserend vermogen.


Ik kan het zelf altijd moeilijk uitleggen haha. Maar het ook vooral heel erg kijken waarom reageer ik op bepaalde situaties op een bepaalde manier. En hoe kan ik hier anders mee omgaan/tegenaan kijken.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  woensdag 22 november 2017 @ 18:38:52 #152
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175244568
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 15:32 schreef ConqueringChaos het volgende:
Even van internet:

Behandeldoel:
Mentaliseren houdt in, dat u uw eigen gedrag en dat van anderen kunt begrijpen en verklaren vanuit achterliggende gevoelens, gedachten, behoeften en motivatie. Bij mensen met een borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS) neemt het mentaliserend vermogen snel af bij verhoogde spanning, bijvoorbeeld wanneer contacten met anderen intenser en hechter worden. MBT behandelingen zijn gericht op het versterken van het mentaliserend vermogen.


Ik kan het zelf altijd moeilijk uitleggen haha. Maar het ook vooral heel erg kijken waarom reageer ik op bepaalde situaties op een bepaalde manier. En hoe kan ik hier anders mee omgaan/tegenaan kijken.
Oh, maar dat kende ik wel. Heb je het idee dat het gaat werken bij jezelf?
soooo, da's mooi!
pi_175244816
Ik heb het al gehad ;) in opname we kaar in '13 en in '14 de 2daagse9 maanden.
Heeft me zeker heel veel geholpen :Y

Helaas kwam ik wel tot de conclusie dat sommige dingen blijvend zijn.
Ik dacht (vooral met de opname) redelijk borderline-af te worden e genezen. Maar dat werkt zo niet.
Maar in principe raad ik iedereen wel aan om een MBT behandeling te volgen mocht je veel last hebben ondervinden.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  woensdag 22 november 2017 @ 20:24:21 #154
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175247027
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:50 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ik heb het al gehad ;) in opname we kaar in '13 en in '14 de 2daagse9 maanden.
Heeft me zeker heel veel geholpen :Y

Helaas kwam ik wel tot de conclusie dat sommige dingen blijvend zijn.
Ik dacht (vooral met de opname) redelijk borderline-af te worden e genezen. Maar dat werkt zo niet.
Maar in principe raad ik iedereen wel aan om een MBT behandeling te volgen mocht je veel last hebben ondervinden.
Okee, klinkt goed. Waarin heeft het je allemaal dan geholpen?

Dat bepaalde borderline dingen blijvend zijn, klopt wel ja. Helaas wel. Ik merk het aan mezelf nog maar veel te vaak. Momenteel is het weer zo erg dat ik relaties en vriendschappen weer laat doodbloeden. Van de ene kant vind ik dat heel erg, maar het kan mij ook weer niet zoveel schelen. Zit weer heerlijk in mijn ivoren toren. :P Te triest voor woorden.
soooo, da's mooi!
pi_175247761
Oh dat dubbele herken ik wel ja. Zijn er wel mensen waar je op terug kunt vallen of zit je jezelf helemaal te isoleren?.

Een voorbeeld is: ik dacht dat mensen aardig tegen mij deden omdat ze iets van mij moesten (nodig hadden). Mijn zelfbeeld was totaal niet hoe anderen tegen mij aan kijken. Vaak kijk ik zo helaas nog wel tegen mezelf aan, maar ik kan nu wel inzien dat anderen mij wel tof vinden om mee om te gaan.

Ik heb wel meer geleerd ook qua verantwoordelijkheid nemen voor gedrag. Ik ben niet zo iemand die aan de bel trekt. Dus ik heb dat wel moeten leren. Was een van de weinige die geen heftige symthoomgedrag vertoonde. Ik had wel een verleden met automutilatie, drank en wietgebruik maar was ondanks dat ik daar zat wel vaak in gedrag stabiel. Ik bevries als het ware. Moeilijk te omschrijven. Maar trek iig biet mijn mond open en vond mezelf niet de moeite om aandacht (therapietijd) op te eisen. Maar ik wilde therapie en niet stagneren dus ik moest wel gaan praten.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_175248333
Hoi, OPS laait hier als een malle op en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hier tegenaan lopen en mogelijk kunnen helpen...

Ik ben begeleider in een GGZ-instelling en ben deelnemer aan een onderzoek naar het inzetten van ervaringskennis (zelf opgedane kennis binnen de GGZ dus) door medewerkers. Het triggert als de neten, heb naast OPS ook een gegeneraliseerde angststoornis, ADHD en ben bekend met depressie en burn-out. Met de triggers kan ik best goed omgaan, door zelfreflectie of de spiegel die m'n vriend of andere mensen in mijn omgeving mij voorhouden.

Nu komt er een congres aan waaraan deelname verplicht is, er wordt oa beeldmateriaal verzameld (dmv interviews, rollenspel).

Bam, ik ben van slag :')

Nu wou ik niet meteen de handdoek in de ring gooien, dat is oud gedrag (bovendien levert het mij aan het eind van de rit een mooi diploma en een schat aan ervaring op), maar ik vind dit wel een enorm rigoureuze vorm van exposure.

Heeft er iemand tips of handvatten om hier op een goede manier mee om te gaan? Het grootste euvel zit voor mij in het mogelijke oordelen van anderen in de breedste zin.
Het congres is pas in februari maar ik lig er nu al wakker van.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  donderdag 23 november 2017 @ 09:25:58 #157
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175253898
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 20:55 schreef ConqueringChaos het volgende:
Oh dat dubbele herken ik wel ja. Zijn er wel mensen waar je op terug kunt vallen of zit je jezelf helemaal te isoleren?.

Een voorbeeld is: ik dacht dat mensen aardig tegen mij deden omdat ze iets van mij moesten (nodig hadden). Mijn zelfbeeld was totaal niet hoe anderen tegen mij aan kijken. Vaak kijk ik zo helaas nog wel tegen mezelf aan, maar ik kan nu wel inzien dat anderen mij wel tof vinden om mee om te gaan.

Ik heb wel meer geleerd ook qua verantwoordelijkheid nemen voor gedrag. Ik ben niet zo iemand die aan de bel trekt. Dus ik heb dat wel moeten leren. Was een van de weinige die geen heftige symthoomgedrag vertoonde. Ik had wel een verleden met automutilatie, drank en wietgebruik maar was ondanks dat ik daar zat wel vaak in gedrag stabiel. Ik bevries als het ware. Moeilijk te omschrijven. Maar trek iig biet mijn mond open en vond mezelf niet de moeite om aandacht (therapietijd) op te eisen. Maar ik wilde therapie en niet stagneren dus ik moest wel gaan praten.
Niet stagneren is heel herkenbaar. Daarom ging ik ook in therapie, al heeft het weinig geholpen. Het enige dat voor mij hielp, was de assertiviteitscursus. Het heeft mij veel mondiger en onverschilliger gemaakt.

Veel mensen om op terug te vallen heb ik niet. Net als jij ben ik altijd bang dat mensen iets van mij willen en daarom alleen met mij om willen gaan. Diep van binnen ben ik een gemene hater geworden, mede door alle teleurstellingen in mensen.

Ach, voor nu vind ik het wel lekker. Geen gezeur aan m'n kop. :)
soooo, da's mooi!
pi_175268214
Nou, ik heb vandaag een gesprek gehad op school met mijn begeleider en dat was wel vruchtbaar. Voornamelijk veel gehuild :') maar ook fijn gepraat over wat ik nou aanmoet met al mijn twijfels en wat ik nu het beste kan doen.
pi_175268804
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:40 schreef Franknfurter het volgende:
Nou, ik heb vandaag een gesprek gehad op school met mijn begeleider en dat was wel vruchtbaar. Voornamelijk veel gehuild :') maar ook fijn gepraat over wat ik nou aanmoet met al mijn twijfels en wat ik nu het beste kan doen.
En wat is eruit gekomen?
pi_175268996
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:07 schreef appelsap het volgende:

[..]

En wat is eruit gekomen?
Dat ik moet gaan bekijken of ik deze opleiding nog wel moet doen, aangezien ik hierna sowieso nog psychologie wil gaan studeren (handig met een PS ja :') ), of dat ik gewoon meteen ga overschakelen. En dat ik naar de studieadviseur ga om te kijken hoe ik dit jaar kan gaan inplannen, en dat gaat hij dan echt week voor week met me inplannen :). En verder dus vooral fijn om even te hebben gespard en ook fijn om even ergens op school kwetsbaar te kunnen en mogen zijn.
pi_175277471
Ik moet mobiel fokken, dus delen quoten en op reageren is lastig. Maar geld voor een nieuwe laptop zit er helaas (nog) niet in.

Maar franknfuther spannend ! Het js mogelijk hoor :) Ik ken iemand van internet. Als puber regelmatig opnames ed. Nu succesvol psychologie afgestudeerd en werkzaam binnen een ggz instelling.


@LordOfLeaves yep ! Herkenbaar. Ik heb wel wat vriendinnen die ik prima even links kan laten liggen. Die appen of bellen af en toe gewoon even. Zelf ook borderline. Die hebben zelf ook: hebben we dr zin in contacten/meeten we,zo niet ook prima.
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_175277495
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:20 schreef minthy het volgende:
Hoi, OPS laait hier als een malle op en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hier tegenaan lopen en mogelijk kunnen helpen...

Ik ben begeleider in een GGZ-instelling en ben deelnemer aan een onderzoek naar het inzetten van ervaringskennis (zelf opgedane kennis binnen de GGZ dus) door medewerkers. Het triggert als de neten, heb naast OPS ook een gegeneraliseerde angststoornis, ADHD en ben bekend met depressie en burn-out. Met de triggers kan ik best goed omgaan, door zelfreflectie of de spiegel die m'n vriend of andere mensen in mijn omgeving mij voorhouden.

Nu komt er een congres aan waaraan deelname verplicht is, er wordt oa beeldmateriaal verzameld (dmv interviews, rollenspel).

Bam, ik ben van slag :')

Nu wou ik niet meteen de handdoek in de ring gooien, dat is oud gedrag (bovendien levert het mij aan het eind van de rit een mooi diploma en een schat aan ervaring op), maar ik vind dit wel een enorm rigoureuze vorm van exposure.

Heeft er iemand tips of handvatten om hier op een goede manier mee om te gaan? Het grootste euvel zit voor mij in het mogelijke oordelen van anderen in de breedste zin.
Het congres is pas in februari maar ik lig er nu al wakker van.
Ik snap dit heel goed. Heb er dan ook geen zinnig woord over te zeggen. Behalve dan als tip misschien mediteren ofzo. Mindfull proberen in hier en nu te blijven ipv al met je hoofd in februari?
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  vrijdag 24 november 2017 @ 19:12:07 #163
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175284839
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:12 schreef ConqueringChaos het volgende:

@LordOfLeaves yep ! Herkenbaar. Ik heb wel wat vriendinnen die ik prima even links kan laten liggen. Die appen of bellen af en toe gewoon even. Zelf ook borderline. Die hebben zelf ook: hebben we dr zin in contacten/meeten we,zo niet ook prima.
Dan bof je maar met zulke vriendinnen. Hebben zij ook borderline of lees ik dat verkeerd? :P
soooo, da's mooi!
pi_175284851
Nee lees je goed ;)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  vrijdag 24 november 2017 @ 19:14:32 #165
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175284883
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:12 schreef ConqueringChaos het volgende:
Nee lees je goed ;)
Allejezus... En die vriendschappen werken goed? :D
soooo, da's mooi!
pi_175284946
Ja gek genoeg wel :)
Hebben vaak juist ook herkenning. Ik heb 3 vriendinnen die ik het meest spreek. 1 daarvan geen borderline. Maar de andere 2 hebben wel ook dezelfde therapie gehad. Dus dan heb je dus die herkenning, maar je weet ook wel en en ander van elkaar waardoor je elkaar ook wel kunt helpen en begrijpen (en soms even een schop onder je kont verkopen).
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  vrijdag 24 november 2017 @ 20:19:22 #167
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175285987
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 19:18 schreef ConqueringChaos het volgende:
Ja gek genoeg wel :)
Hebben vaak juist ook herkenning. Ik heb 3 vriendinnen die ik het meest spreek. 1 daarvan geen borderline. Maar de andere 2 hebben wel ook dezelfde therapie gehad. Dus dan heb je dus die herkenning, maar je weet ook wel en en ander van elkaar waardoor je elkaar ook wel kunt helpen en begrijpen (en soms even een schop onder je kont verkopen).
Klinkt handig. Stuur ze maar door naar mij. ;)
soooo, da's mooi!
pi_175291694
Hahaha als dat es zou kunnen ;)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
  zaterdag 25 november 2017 @ 09:58:20 #169
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175294986
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 00:20 schreef ConqueringChaos het volgende:
Hahaha als dat es zou kunnen ;)
Wil je er graag vanaf? Whehehe. :P :D
soooo, da's mooi!
pi_175309942
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:16 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Dat ik moet gaan bekijken of ik deze opleiding nog wel moet doen, aangezien ik hierna sowieso nog psychologie wil gaan studeren (handig met een PS ja :') ), of dat ik gewoon meteen ga overschakelen. En dat ik naar de studieadviseur ga om te kijken hoe ik dit jaar kan gaan inplannen, en dat gaat hij dan echt week voor week met me inplannen :). En verder dus vooral fijn om even te hebben gespard en ook fijn om even ergens op school kwetsbaar te kunnen en mogen zijn.
Aan de ene kant lastig, want wel weer een opleiding die je niet afgemaakt hebt.
Aan de andere kant snap ik het goed als jouw wens echt is om psychologie te studeren.
Binnen de GGZ zijn trouwens genoeg ervaringsdeskundigen aan het werk, dat wordt soms als pré gezien. :)
Fijn dat je even ergens jouw gevoel kwijt kon en dat er een afspraak voor je gemaakt wordt met de studieadviseur.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 21:20 schreef minthy het volgende:
Hoi, OPS laait hier als een malle op en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hier tegenaan lopen en mogelijk kunnen helpen...

Ik ben begeleider in een GGZ-instelling en ben deelnemer aan een onderzoek naar het inzetten van ervaringskennis (zelf opgedane kennis binnen de GGZ dus) door medewerkers. Het triggert als de neten, heb naast OPS ook een gegeneraliseerde angststoornis, ADHD en ben bekend met depressie en burn-out. Met de triggers kan ik best goed omgaan, door zelfreflectie of de spiegel die m'n vriend of andere mensen in mijn omgeving mij voorhouden.

Nu komt er een congres aan waaraan deelname verplicht is, er wordt oa beeldmateriaal verzameld (dmv interviews, rollenspel).

Bam, ik ben van slag :')

Nu wou ik niet meteen de handdoek in de ring gooien, dat is oud gedrag (bovendien levert het mij aan het eind van de rit een mooi diploma en een schat aan ervaring op), maar ik vind dit wel een enorm rigoureuze vorm van exposure.

Heeft er iemand tips of handvatten om hier op een goede manier mee om te gaan? Het grootste euvel zit voor mij in het mogelijke oordelen van anderen in de breedste zin.
Het congres is pas in februari maar ik lig er nu al wakker van.
Het enige wat ik hier van kan zeggen (op basis van eigen ervaring) is dat het in jouw hoofd vaak veel groter is dan het in werkelijkheid is.
Wel is mijn ervaring dat als er rollenspellen en dergelijke aan te pas komen, dat er heel veel mensen tegenop zien.
Maar als het eenmaal voorbij is dat je denkt: oke... heb ik mij hier zo druk om gemaakt..? was dit het waard?

Het is jammer dat het pas in februari is. Dan kan je er nog lang wakker van liggen. :{
Probeer te relativeren. Waarom zouden mensen continu over jouw oordelen? Wat valt er dan over jou te zeggen? En is dat zo, of is dat iets wat jij alleen denkt?
Probeer het te toetsen bij anderen, praat erover.
Zouden die mensen niet net zo hard bezig zijn met zelf goed voor de dag te komen, dat zij zich daar drukker om maken?
En ik weet niet of jij nog iets van hulp hebt waar je dit kan bespreken?

[ Bericht 23% gewijzigd door appelsap op 26-11-2017 00:12:02 ]
pi_175395132
Hmmm ik heb heel erg lang mn OPS genegeerd (ontweken laten we maar zeggen :') ) maar ik ben in de afgelopen weken steeds meer tot inzicht gekomen dat het mij belemmerd in mn leven. :{ Best een klote realisatie.
De worsteling met elk klein dingetje en elke sociale interactie is zo vermoeiend.
pi_175396667
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 23:55 schreef Elvi het volgende:
Hmmm ik heb heel erg lang mn OPS genegeerd (ontweken laten we maar zeggen :') ) maar ik ben in de afgelopen weken steeds meer tot inzicht gekomen dat het mij belemmerd in mn leven. :{ Best een klote realisatie.
De worsteling met elk klein dingetje en elke sociale interactie is zo vermoeiend.
Dat kan ik me voorstellen. Ben of word je hiermee geholpen? Het lijkt me echt heel erg zwaar...
Hopelijk kun je wat met die realisatie
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175396682
Ik doe meld hier!
Telt een psychotische persoonlijkheidsstructuur/stoornis ook? Op dit moment wordt dat ineens hard aangepakt. Ik had last gekregen van meer klachten en de behandeling is nu even van PTSS en eetstoornis en stemmingsstoornis omgedraaid naar het behandelen van dit. Dat ervaar ik als best heftig, omdat ik het liefste deze diagnose negeer.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175397317
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 06:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen. Ben of word je hiermee geholpen? Het lijkt me echt heel erg zwaar...
Hopelijk kun je wat met die realisatie
Nee. Ik heb de diagnose, maar er is niks mee gedaan..
  donderdag 30 november 2017 @ 09:26:07 #175
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175397905
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 06:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik doe meld hier!
Telt een psychotische persoonlijkheidsstructuur/stoornis ook? Op dit moment wordt dat ineens hard aangepakt. Ik had last gekregen van meer klachten en de behandeling is nu even van PTSS en eetstoornis en stemmingsstoornis omgedraaid naar het behandelen van dit. Dat ervaar ik als best heftig, omdat ik het liefste deze diagnose negeer.
Ach Child, je bent hier toch altijd welkom?! :)
soooo, da's mooi!
  donderdag 30 november 2017 @ 09:27:06 #176
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175397915
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:40 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee. Ik heb de diagnose, maar er is niks mee gedaan..
Zo, dan hou je het knap vol. Heb je er zelf niks mee gedaan of je behandelaar?
soooo, da's mooi!
  donderdag 30 november 2017 @ 09:48:37 #177
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_175398227
Niet nieuw op het forum, wel in p&p, en ik zit met wat dingen die ik hier wel durf te luchten. Ik zit midden in een flinke depressie. Niet voor het eerst, maar wel de meest heftige tot nu toe. Paar maanden geleden voor het eerst hulp gezocht en nu een maandje in therapie. Gaandeweg de gesprekken met mijn behandelaar komen er steeds meer dingen naar boven die wijzen in de richting van een persoonlijkheidsstoornis, specifiek bps. Vanuit dat perspectief ben ik eens naar mijn leven gaan kijken naar de dingen waar ik steeds weer tegenaan liep/loop en de kreet FOK! komt wel regelmatig op. Ik ben midden 40, heb een goede en leuke baan (hoewel ik nu even niet werk), getrouwd, kind en ik had mezelf tot voor kort (dacht ik) goed in de hand. Maar de weg hier naartoe is al vanaf mijn studietijd behoorlijk hobbelig en niet doelgericht geweest en het in de hand houden kwam vooral neer op emotionele isolatie en vervreemding. Ik vind het ook ronduit schokkend om te merken dat kleine veranderingen in mijn gedrag zo'n enorm effect hebben (mn. proberen om mijn eigen gedachtenkronkels over mezelf niet op anderen te projecteren, wat btw verdomd moeilijk is). Waar ik mij vooral over verbaas is, dat ik dit niet eerder door had en ik vraag me af of ik de enige "laatbloeier" ben.
Never explain, never apologize.
  donderdag 30 november 2017 @ 09:59:41 #178
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175398357
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:48 schreef Lurf het volgende:
Niet nieuw op het forum, wel in p&p, en ik zit met wat dingen die ik hier wel durf te luchten. Ik zit midden in een flinke depressie. Niet voor het eerst, maar wel de meest heftige tot nu toe. Paar maanden geleden voor het eerst hulp gezocht en nu een maandje in therapie. Gaandeweg de gesprekken met mijn behandelaar komen er steeds meer dingen naar boven die wijzen in de richting van een persoonlijkheidsstoornis, specifiek bps. Vanuit dat perspectief ben ik eens naar mijn leven gaan kijken naar de dingen waar ik steeds weer tegenaan liep/loop en de kreet FOK! komt wel regelmatig op. Ik ben midden 40, heb een goede en leuke baan (hoewel ik nu even niet werk), getrouwd, kind en ik had mezelf tot voor kort (dacht ik) goed in de hand. Maar de weg hier naartoe is al vanaf mijn studietijd behoorlijk hobbelig en niet doelgericht geweest en het in de hand houden kwam vooral neer op emotionele isolatie en vervreemding. Ik vind het ook ronduit schokkend om te merken dat kleine veranderingen in mijn gedrag zo'n enorm effect hebben (mn. proberen om mijn eigen gedachtenkronkels over mezelf niet op anderen te projecteren, wat btw verdomd moeilijk is). Waar ik mij vooral over verbaas is, dat ik dit niet eerder door had en ik vraag me af of ik de enige "laatbloeier" ben.
Wat heet laat? Ik was ook in de 30 toen ik m'n diagnose kreeg.
soooo, da's mooi!
  donderdag 30 november 2017 @ 10:07:00 #179
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_175398467
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:59 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Wat heet laat? Ik was ook in de 30 toen ik m'n diagnose kreeg.
Waar ik vooral mee zit is, dat het nooit in me opgekomen is dat er zoiets aan de hand zou kunnen zijn. Dat ik al die jaren bij wijze van spreken met het idee heb rondgelopen dat ik de enige normale persoon in de wereld was (hoewel statistisch onwaarschijnlijk, en ik ook wel wat van statistiek weet. En nee, ik ben geen narcist).
Never explain, never apologize.
pi_175398763
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:40 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee. Ik heb de diagnose, maar er is niks mee gedaan..
Dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen...
Heel veel sterkte :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175398777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:26 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ach Child, je bent hier toch altijd welkom?! :)
Dank je wel, je bent lief :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175398809
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:48 schreef Lurf het volgende:
Niet nieuw op het forum, wel in p&p, en ik zit met wat dingen die ik hier wel durf te luchten. Ik zit midden in een flinke depressie. Niet voor het eerst, maar wel de meest heftige tot nu toe. Paar maanden geleden voor het eerst hulp gezocht en nu een maandje in therapie. Gaandeweg de gesprekken met mijn behandelaar komen er steeds meer dingen naar boven die wijzen in de richting van een persoonlijkheidsstoornis, specifiek bps. Vanuit dat perspectief ben ik eens naar mijn leven gaan kijken naar de dingen waar ik steeds weer tegenaan liep/loop en de kreet FOK! komt wel regelmatig op. Ik ben midden 40, heb een goede en leuke baan (hoewel ik nu even niet werk), getrouwd, kind en ik had mezelf tot voor kort (dacht ik) goed in de hand. Maar de weg hier naartoe is al vanaf mijn studietijd behoorlijk hobbelig en niet doelgericht geweest en het in de hand houden kwam vooral neer op emotionele isolatie en vervreemding. Ik vind het ook ronduit schokkend om te merken dat kleine veranderingen in mijn gedrag zo'n enorm effect hebben (mn. proberen om mijn eigen gedachtenkronkels over mezelf niet op anderen te projecteren, wat btw verdomd moeilijk is). Waar ik mij vooral over verbaas is, dat ik dit niet eerder door had en ik vraag me af of ik de enige "laatbloeier" ben.
Wat een heftig verhaal en wat goed dat je het deelt. Hopelijk helpt de hulp een beetje? Knap dat je je leven zo goed op de rit weet te houden.
Werk je momenteel niet door de BPS?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175399342
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:27 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Zo, dan hou je het knap vol. Heb je er zelf niks mee gedaan of je behandelaar?
Beide. Ik dwing mezelf om dingen te doen maar het kost me zoveel.moeite dat ik eerder dit jaar een burnout kreeg :')
  donderdag 30 november 2017 @ 11:11:07 #184
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_175399483
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Wat een heftig verhaal en wat goed dat je het deelt. Hopelijk helpt de hulp een beetje? Knap dat je je leven zo goed op de rit weet te houden.
Werk je momenteel niet door de BPS?
Even voor de duidelijkheid: ik heb (nog) geen bps diagnose, officieel "alleen" een zware depressie. Maar de dingen waar ik last van heb en waardoor ik in een depressie raak wijzen wel in de richting van bps en dat zijn dezelfde dingen waar ik als twintiger ook al last van had. Ik werk nu niet (althans gedeeltelijk niet) omdat het te zwaar werd in combinatie met therapie en ik de laatste tijd vooral bezig was met het vermijden van conflicten, wat helaas niet altijd lukte.
Never explain, never apologize.
  donderdag 30 november 2017 @ 13:01:01 #185
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175401949
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:02 schreef Elvi het volgende:

[..]

Beide. Ik dwing mezelf om dingen te doen maar het kost me zoveel.moeite dat ik eerder dit jaar een burnout kreeg :')
Dat is niet slim nee. Hoe gaat het nu verder? Wat hoop je te bereiken voor jezelf?
soooo, da's mooi!
  donderdag 30 november 2017 @ 13:02:14 #186
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175401976
[quote]0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:07 schreef Lurf het volgende:

[..]

Waar ik vooral mee zit is, dat het nooit in me opgekomen is dat er zoiets aan de hand zou kunnen zijn. Dat ik al die jaren bij wijze van spreken met het idee heb rondgelopen dat ik de enige normale persoon in de wereld was (hoewel statistisch onwaarschijnlijk, en ik ook wel wat van statistiek weet. En nee, ik ben geen narcist).
[/quote

Ha, dat is zo herkenbaar. Ik meende ook altijd dat iedereen gek was en ik niet. Zo zie je maar weer. :P
soooo, da's mooi!
pi_175405990
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:11 schreef Lurf het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: ik heb (nog) geen bps diagnose, officieel "alleen" een zware depressie. Maar de dingen waar ik last van heb en waardoor ik in een depressie raak wijzen wel in de richting van bps en dat zijn dezelfde dingen waar ik als twintiger ook al last van had. Ik werk nu niet (althans gedeeltelijk niet) omdat het te zwaar werd in combinatie met therapie en ik de laatste tijd vooral bezig was met het vermijden van conflicten, wat helaas niet altijd lukte.
Oh... Sorry dat had ik verkeerd gelezen. Het spijt me.
Vervelend dat je daardoor niet kan werken. Therapie volgen is an sich al een fulltime job. Wil je het laten onderzoeken of laat je dat? Geeft het idee je rust of juist meer onrust.
Sorry als ik je (weer) verkeerd lees... ik bedoel het echt goed
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 30 november 2017 @ 18:46:26 #188
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175409265
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh... Sorry dat had ik verkeerd gelezen. Het spijt me.
Vervelend dat je daardoor niet kan werken. Therapie volgen is an sich al een fulltime job. Wil je het laten onderzoeken of laat je dat? Geeft het idee je rust of juist meer onrust.
Sorry als ik je (weer) verkeerd lees... ik bedoel het echt goed
Dat word een pakje brillendoekjes kopen, Child! ;)
soooo, da's mooi!
pi_175411173
Op stage ging het alarm af (iemand houd een foutje gemaakt met de beveiliging). En dat roep bij mij allerlei beelden en dingen op. Deels door de PTSS en deels door de psychosegevoeligheid. Ik was aan het dissociëren en had allerlei dingen die ik waarnam die de rest niet meekreeg.
Ik ben er echt doodmoe van.

En ik heb gebeld om eindelijk te horen te krijgen of ik een psychotische persoonlijkheidsstoornis heb of schizofrenie. En dat vind ik heel erg eng. Ik wil geen schizofrenie
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 1 december 2017 @ 09:34:52 #190
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175419369
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op stage ging het alarm af (iemand houd een foutje gemaakt met de beveiliging). En dat roep bij mij allerlei beelden en dingen op. Deels door de PTSS en deels door de psychosegevoeligheid. Ik was aan het dissociëren en had allerlei dingen die ik waarnam die de rest niet meekreeg.
Ik ben er echt doodmoe van.

En ik heb gebeld om eindelijk te horen te krijgen of ik een psychotische persoonlijkheidsstoornis heb of schizofrenie. En dat vind ik heel erg eng. Ik wil geen schizofrenie
Waarom denk je dat je schizofreen zou zijn?
soooo, da's mooi!
pi_175420241
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 09:34 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Waarom denk je dat je schizofreen zou zijn?
Dat denk ik niet zelf. Alleen mijn omgeving en behandelaren wel helaas. Laatst een vragenlijst ingevuld en de twaalfde krijg ik te horen hoe het nou zit
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:01:37 #192
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_175421938
hey iedereen,

men zegt dat ik borderline heb maar ik heb nooit persoonlijkheidstesten oid dergelijks gedaan dus ga nu uitzoeken hoe en wat dmv toekomstige opname. ook denkt men dat ik een psychose heb gehad en moet ik nog enkele trauma's uit het verleden verwerken. ik lees graag mee in dit topic.
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_175422042
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:01 schreef spiritoffreedom het volgende:
hey iedereen,

men zegt dat ik borderline heb maar ik heb nooit persoonlijkheidstesten oid dergelijks gedaan dus ga nu uitzoeken hoe en wat dmv toekomstige opname. ook denkt men dat ik een psychose heb gehad en moet ik nog enkele trauma's uit het verleden verwerken. ik lees graag mee in dit topic.
Oh wat heftig.Staat de opname vast? En is die voor je psychose? Heel veel sterkte
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 1 december 2017 @ 12:10:17 #194
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_175422109
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oh wat heftig.Staat de opname vast? En is die voor je psychose? Heel veel sterkte
voor alles wat hierboven staat :)
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_175422267
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:10 schreef spiritoffreedom het volgende:

[..]

voor alles wat hierboven staat :)
:*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175422276
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op stage ging het alarm af (iemand houd een foutje gemaakt met de beveiliging). En dat roep bij mij allerlei beelden en dingen op. Deels door de PTSS en deels door de psychosegevoeligheid. Ik was aan het dissociëren en had allerlei dingen die ik waarnam die de rest niet meekreeg.
Ik ben er echt doodmoe van.

En ik heb gebeld om eindelijk te horen te krijgen of ik een psychotische persoonlijkheidsstoornis heb of schizofrenie. En dat vind ik heel erg eng. Ik wil geen schizofrenie
Wat is het verschil als ik vragen mag? Beide ziektebeelden maken dat je gevoelig bent voor psychoses, dus waar zit het verschil in?
pi_175423486
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat is het verschil als ik vragen mag? Beide ziektebeelden maken dat je gevoelig bent voor psychoses, dus waar zit het verschil in?
Ik heb er een beetje een nare bijsmaak bij ivm de taboe's e de mensen in mijn familie met schizofrenie hebben hele nare dingen bij me gedaan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:18:14 #198
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175425082
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 10:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat denk ik niet zelf. Alleen mijn omgeving en behandelaren wel helaas. Laatst een vragenlijst ingevuld en de twaalfde krijg ik te horen hoe het nou zit
Hoe komen ze er dan bij?
soooo, da's mooi!
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:19:42 #199
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_175425112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 12:01 schreef spiritoffreedom het volgende:
hey iedereen,

men zegt dat ik borderline heb maar ik heb nooit persoonlijkheidstesten oid dergelijks gedaan dus ga nu uitzoeken hoe en wat dmv toekomstige opname. ook denkt men dat ik een psychose heb gehad en moet ik nog enkele trauma's uit het verleden verwerken. ik lees graag mee in dit topic.
Laat je je testen bij de GGZ of een andere instelling? Anders word het lastig om een diagnose te krijgen. ;)

Wees welkom en pak een stoel om er bij te komen zitten. :) De drank moet je zelf meenemen. ;)
soooo, da's mooi!
pi_175425163
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:18 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Hoe komen ze er dan bij?
Door de dingen die ik hoor en zie en voel. Doordat ik wat van de negatieve symptomen heb en omdat het in de familie zit
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')