abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 augustus 2017 @ 12:36:56 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173016691
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:04 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Ja of flevoland.

[..]

Dat laatste snap ik niet zo. Zo'n gebouw zorgt toch gewoon voor ruim voldoende eigen parkeerplaatsen in de kelder lijkt me.
Nee. Dat is veel te duur. Ze gaan er vanuit dat je met het ov reist, of te voet.
pi_173016692
Geweldig, het houdt het ongezellig ogende centrum in stand zullen we maar zeggen.
pi_173016695
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:32 schreef maily het volgende:

[..]

Mij ook. De hoogte, geen tuin .....
En Rotterdam... Blegh
  Spellchecker woensdag 9 augustus 2017 @ 12:37:40 #54
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173016705
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:37 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

En Rotterdam... Blegh
Ik wist dat ik wat vergeten was :D
  woensdag 9 augustus 2017 @ 12:40:19 #55
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173016756
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:37 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

En Rotterdam... Blegh
Niks mis mee hoor, prachtige architectuurstad. Mag zich wel profileren als één van de architectuursteden van Europa. En afgelopen 5 jaar erg voorruit gegaan :Y Fijne stad is het geworden
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 9 augustus 2017 @ 12:40:36 #56
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173016763
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Geweldig, het houdt het ongezellig ogende centrum in stand zullen we maar zeggen.
Helaas zie je die ellende ook overal vanuit het Groene Hart :(
pi_173016790
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:40 schreef richolio het volgende:

[..]

Niks mis mee hoor, prachtige architectuurstad. Mag zich wel profileren als één van de architectuursteden van Europa. En afgelopen 5 jaar erg voorruit gegaan :Y Fijne stad is het geworden
Ik woon er ook prima op zuid. Ik vind heel zuid meer sfeer hebben als het centrum. Het is allemaal te futuristisch, het straalt (voor mij) niets uit.
pi_173016829
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Daar worden veel mensen juist erg blij van, vooral architectuurliefhebbers. Bovendien vind ik mooi of lelijk niet eens zo interessant. Ik zie liever een uitgesproken ontwerp - dat dan per definitie uiteenlopende reacties oproept - dan een slaapverwekkend design waar eigenlijk niemand koud of warm van wordt.

Ik zie liever een Fiat Multipla dan een Opel Astra. Die eerste is spuuglelijk, maar getuigt tenminste van durf, eigen ideeën, een bepaalde visie, orginaliteit. Die tweede getuigt van... nou ja, van niks.
Ik heb op een opleiding voor architectuur en bouwkunde gezeten. We zijn ook eens met de klas in Rotterdam geweest. Onze docent was helemaal lyrisch over de skyline. Ik vind het oprecht de lelijkste stad van NL met al die spuuglelijke moderne gebouwen.

Blijft enorm jammer dat de Duitsers de zooi plat hebben gegooid in 1940.
pi_173016834
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb bij dat soort torens het idee dat het ontwerp uitgesproken moet zijn om het uitgesproken zijn. Dat men steeds iets gekkers bedenkt om maar iets aparts te willen. Functionaliteit en of het in de omgeving past wordt uit het oog verloren. Dan krijg je steeds gekkere gebouwen met schuine en gebogen vlakken die ieder gemak voor de gebruiker uit het oog zijn verloren.
Een Multipla is juist een heel bruikbare auto. Die is echt ontworpen met het gebruik in gedachten, waardoor er een nogal onaangepaste vorm is ontstaan. En welke auto denk je dat er over 100 jaar nog in een automuseum staat? De Multipla of de Astra.

Als je een gebouw neerzet dat drie of vier keer zo hoog is als alles in de directe omgeving dan sluit je sowieso al niet aan op de omgeving. Er is geen enkele manier waarop zo'n gebouw op zal gaan in de omgeving alsof het er altijd al was. Doe het dan meteen goed. Er is geen enkele reden om er zo'n saai ontwerp van te maken.
pi_173016900
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Een Multipla is juist een heel bruikbare auto. Die is echt ontworpen met het gebruik in gedachten, waardoor er een nogal onaangepaste vorm is ontstaan. En welke auto denk je dat er over 100 jaar nog in een automuseum staat? De Multipla of de Astra.

Als je een gebouw neerzet dat drie of vier keer zo hoog is als alles in de directe omgeving dan sluit je sowieso al niet aan op de omgeving. Er is geen enkele manier waarop zo'n gebouw op zal gaan in de omgeving alsof het er altijd al was. Doe het dan meteen goed. Er is geen enkele reden om er zo'n saai ontwerp van te maken.
Ik heb het niet over de auto, en ik vind het ontwerp van deze toren in rotterdam ook niet echt spannend maar ik had het over die toren in new york. Dat vind ik een lelijk ding en ik heb sterk het idee dat men vooral iets aparts wilde.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173016915
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:44 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik heb op een opleiding voor architectuur en bouwkunde gezeten. We zijn ook eens met de klas in Rotterdam geweest. Onze docent was helemaal lyrisch over de skyline. Ik vind het oprecht de lelijkste stad van NL met al die spuuglelijke moderne gebouwen.

Blijft enorm jammer dat de Duitsers de zooi plat hebben gegooid in 1940.
Heel jammer, maar wel een feit. Dat wordt dan je nieuwe uitgangspunt. Je kunt moeilijk de tijd terugdraaien.

Als iedereen maar was blijven bouwen wat we altijd al bouwden, dan leefden we nu nog steeds in plaggenhutten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 12:50:59 ]
pi_173016925
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de auto, en ik vind het ontwerp van deze toren in rotterdam ook niet echt spannend maar ik had het over die toren in new york. Dat vind ik een lelijk ding en ik heb sterk het idee dat men vooral iets aparts wilde.
Ik had het ook niet over de auto. Je snapt de analogie toch wel?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 12:51:54 #63
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173016977
*O* Wanneer start de verkoop? :P
So we just called him Fred
pi_173017005
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:51 schreef FredvZ het volgende:
*O* Wanneer start de verkoop? :P
Voor 80m2 kun je dan weer 4 ton op tafel gooien gok ik zo :')
pi_173017021
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik had het ook niet over de auto. Je snapt de analogie toch wel?
Dat snap ik. Maar dat de multipla een bruikbare auto is lijkt me niet zo relevant in deze. Dat het een apart ontwerp is zie ik ook.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 9 augustus 2017 @ 12:55:59 #66
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173017056
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:34 schreef Dven het volgende:
Maar om toch nog eventjes alles in perspectief te zetten :+

[ afbeelding ]
Hoogste gebouw ter wereld in aanbouw versus de zalmhaven :P (uiteraard zou je zo'n toren niet in Nederland willen, totaal niet economisch ook, maar voor het perspectief :D )

Helaas nog geen diagram van de hoogste observatietoren in Dubai, die net in aanbouw is gegaan. Die laat deze toren hieronder weer klein lijken.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:00:03 #67
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_173017129
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:34 schreef Dven het volgende:
Maar om toch nog eventjes alles in perspectief te zetten :+

[ afbeelding ]
Wat ziet de Big Ben er vreemd uit.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:00:39 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173017142
Cool. In een stad als Rotterdam komt dat prima tot z'n recht. En het spaart zeldzaam groen in het buitengebied. Ik ben voorstander van dit soort bouw in een beperkt aantal steden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_173017178
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:44 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Blijft enorm jammer dat de Duitsers de zooi plat hebben gegooid in 1940.
Dat de Duitsers Rotterdam egaliseerden is niet eens de grootste ramp. De wederopbouw was een drama, waarbij er bewust voor werd gekozen om van Rotterdam en het centrum een 'werkstad' te maken. Onbegrijpelijk. Ik kom zelf uit Vlaardingen en hou van Rotterdam, maar nog steeds vind ik het centrum wanstaltig.
pi_173017188
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Heel jammer, maar wel een feit. Dat wordt dan je nieuwe uitgangspunt. Je kunt moeilijk de tijd terugdraaien.

Als iedereen maar was blijven bouwen wat we altijd al bouwden, dan leefden we nu nog steeds in plaggenhutten.
Natuurlijk, de tijd is niet terug te draaien en vanuit het oogpunt van een moderne stad begrijp ik alle nieuwbouw. Maar persoonlijk zie ik liever oude gebouwen opnieuw gebouwd worden met een wat minder futuristische uitstraling. Nogmaals, allemaal persoonlijk.

Ik woon in Den Haag en bv. het hele gebied rondom het Kurhaus hebben ze de afgelopen 40 jaar ook kapotgemaakt met moderne gebouwen. Het was ooit een prachtig plein. Niks meer van over.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:05:16 #71
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173017219
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:03 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Natuurlijk, de tijd is niet terug te draaien en vanuit het oogpunt van een moderne stad begrijp ik alle nieuwbouw. Maar persoonlijk zie ik liever oude gebouwen opnieuw gebouwd worden met een wat minder futuristische uitstraling. Nogmaals, allemaal persoonlijk.

Ik woon in Den Haag en bv. het hele gebied rondom het Kurhaus hebben ze de afgelopen 40 jaar ook kapotgemaakt met moderne gebouwen. Het was ooit een prachtig plein. Niks meer van over.
Goede vormen met een mooie bakstenen of natuurstenen gevel is inderdaad het beste. Kan prima in een hele moderne vorm worden gegoten. Probleem met futuristische gebouwen is dat ze 9 van de 10 keer niet meer futuristisch lijken na jaar of 15. In New York worden een paar echt mooie wolkenkrabbers gebouwd. Even zoeken.



en deze prachtige gevel





en





Niet perse futuristisch met veel wit en glas, maar wel gewoon mooie uitstraling.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 09-08-2017 13:10:57 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173017471
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar dat de multipla een bruikbare auto is lijkt me niet zo relevant in deze. Dat het een apart ontwerp is zie ik ook.
Dan snap je de analogie kennelijk toch niet volledig. De Hearst Tower heeft die vorm niet (alleen) omdat het er zo lekker origineel uitziet. Het heeft gezorgd voor een besparing van 20% op het staal, in vergelijking met een meer traditioneel ontwerp. Bovendien is het een prima bruikbaar gebouw; binnen vind je vooral veel rechttoe-rechtaan kantoorverdiepingen.

pi_173017788
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hoogste gebouw ter wereld in aanbouw versus de zalmhaven :P (uiteraard zou je zo'n toren niet in Nederland willen, totaal niet economisch ook, maar voor het perspectief :D )

Helaas nog geen diagram van de hoogste observatietoren in Dubai, die net in aanbouw is gegaan. Die laat deze toren hieronder weer klein lijken.

[ afbeelding ]
Kijk bouw dan meteen zoiets in Rotterdam. Dan heb je pas iets...
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:32:34 #74
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_173017815
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Goede vormen met een mooie bakstenen of natuurstenen gevel is inderdaad het beste. Kan prima in een hele moderne vorm worden gegoten. Probleem met futuristische gebouwen is dat ze 9 van de 10 keer niet meer futuristisch lijken na jaar of 15. In New York worden een paar echt mooie wolkenkrabbers gebouwd. Even zoeken.

[ afbeelding ]

en deze prachtige gevel

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Niet perse futuristisch met veel wit en glas, maar wel gewoon mooie uitstraling.
Hoe blijft zo'n dunne stengel staan tijdens een storm?
pi_173017868
Gers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')