abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 augustus 2017 @ 11:07:12 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173014812


De sportzomer gaat nog even door. Ook de paardensport staat een continentaal kampioenschap voor de deur. Göteburg is de plaats van bestemming.

Vierspan
IJsbrand Chardon (Den Hoorn ZH)
Koos de Ronde (Zwartewaal)
Theo Timmerman (Varsseveld)

Paradressuur
* Nicole den Dulk (Elen B) – Wallace N.O.P. (Grade 2)
* Frank Hosmar (Haarle) – Alphaville N.O.P. (Grade 5)
* Lotte Krijnsen (Enschede) – Rosenstolz (Grade 4)
* Sanne Voets (Berghem) – Demantur (Grade 4)
* Reserve Rixt van der Horst (Nistelrode) – Uniek N.O.P. (Grade 3)

Springen
Marc Houtzager (Rouveen) - Sterrehof’s Calimero
Ruben Romp (Goirle) - Audi’s Teavanta II C Z
Harrie Smolders (Grobbendonk, Bel.) - Don VHP Z
Jur Vrieling (Holwierde) - VDL Glasgow vh Merelsnest
Aniek Poels (Swolgen) - Athene (reserve)

Dressuur
* Edward Gal (Oosterbeek) – Glock's Voice
* Hans Peter Minderhoud (Oosterbeek) – Glock's Johnson TN N.O.P.
* Madeleine Witte-Vrees (Schijndel) – Cennin
* Diederik van Silfhout (Lunteren) – Four Seasons
* Reserve Emmelie Scholtens (Gorinchem) – Apache

Officiële website

Nederland won twee jaar geleden de landenwedstrijd bij het springen en de dressuur. Brons was er voor Hans Peter Minderhoud en natuurlijk goud voor Jeroen Dubbeldam, die er nu niet bij is. Zenith is nog steeds in de stallen van Dubbbeldam te vinden, alleen het paard is hopeloos uit vorm.

Van 21 t/m 27 augustus is het weer knollentijd. w/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 augustus 2017 @ 17:19:24 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173114448
quote:
Springruiter Maikel van der Vleuten is zaterdag als derde geëindigd bij de Grand Prix van Valkenswaard, meetellend voor Global Champions Tour. Op het complex van Jan Tops moest hij op de rug van Verdi alleen de Italiaanse winnaar Lorenzo de Luca en Duitser Christian Ahlmann voor laten gaan.

Harrie Smolders eindigde als zesde met Emerald N.O.P. Hij blijft het klassement van de Global Champions Tour na dertien van de vijftien wedstrijden aanvoeren. Smolders verdedigt tijdens resterende wedstrijden in Rome en Doha een voorsprong van negen punten op Ahlmann.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173114678
Springen ^O^ Hopelijk wordt het ergens live uitgezonden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:43:16 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173158426
quote:
Op dinsdag 22 augustus start voor de dressuurruiters het Europees kampioenschap senioren in Gothenburg. Vandaag werd bekend dat GLOCK’s Johnson TN van Hans Peter Minderhoud een kleine blessure heeft opgelopen en daarom niet mee kan doen. Reservecombinatie Emmelie Scholtens met Apache reist daarom samen met Edward Gal met GLOCK’s Voice, Madeleine Witte-Vrees met Cennin en Diederik van Silfhout met Four Seasons af naar Zweden.

“Afgelopen week verloor GLOCK’s Johnson ’s nachts op stal een hoefijzer en stond vervolgens met zijn hoef in de lip van het ijzer,” vertelt GLOCK-ruiter Hans Peter Minderhoud. “Daar kom je dan pas ’s ochtends achter en we hebben toen gelijk de hoefsmid gebeld. Er is ondanks accuraat behandelen, toch een ontsteking ontstaan en het deed Johnson duidelijk pijn. Daarom kon ik hem de afgelopen week niet rijden. We moesten nu een beslissing nemen en ‘Johnny' is niet op tijd fit genoeg voor het EK. Heel veel pech, maar het paard staat op de eerste plaats en we hopen dat ‘Johnny’ er snel weer helemaal bovenop is. We wensen het Nederlandse team en Emmelie met Apache heel veel succes tijdens de kampioenschappen!”

“Heel spijtig,” vult bondscoach Rien van der Schaft aan, “Gelukkig kunnen Emmelie Scholtens en Apache mee en komen we straks nog steeds met een sterk team aan start.”
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 augustus 2017 @ 11:07:20 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173204368
quote:
Dinsdag werd bekend gemaakt dat Emmelie Scholtens met Apache tijdens het EK Dressuur de plek in zou nemen van Hans Peter Minderhoud, in verband met een hoefblessure van zijn paard GLOCK’S Johnson TN. Nu blijkt dat ook Apache kampt met een lichte blessure. Bondscoach Rien van der Schaft neemt nu Patrick van der Meer met Zippo als vierde combinatie mee naar Zweden.

“Ik was in eerste instantie natuurlijk heel blij dat ik toch mee mocht naar het EK,” vertelt Emmelie Scholtens. “Dat we nu toch niet kunnen gaan is een enorme teleurstelling. Gisteren merkte ik dat Apache tijdens de training niet helemaal zuiver liep. Na onderzoek is gebleken dat het herstel van deze blessure enkele weken nodig heeft en Apache dus niet op tijd fit genoeg is voor het EK.”

“Zaterdag komen alle Nederlandse dressuurruiters en hun paarden al aan in Gothenburg,” zegt Rien van der Schaft. “Het is heel fijn dat Patrick zijn plannen om heeft kunnen gooien en morgenavond af kan reizen om samen met Edward, Madeleine en Diederik aan start te komen.”
De wissel wordt vervangen....
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 augustus 2017 @ 14:44:15 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173209603
Vandaag is trouwens al het EK Eventing begonnen in Polen. Te volgen via http://results.strzegom2017.pl/

De starttijden van de twee amazones zijn als volgt:

Donderdag om 16:21 uur – Alice Naber-Lozeman met ACSI Harry Belafonte (v. Heraldik xx)
Vrijdag om 14:07 uur – Merel Blom met Rumour Has It N.O.P. (v. Esteban xx)

Er staat geen Nederlands team aan de start, omdat er in de ogen van Koninklijke Nederlandse Hippische Sportbond te weinig kwalitatief goede rijders beschikbaar zijn. https://www.knhs.nl/nieuw(...)k-eventing-strzegom/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 augustus 2017 @ 19:27:11 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173215444
Alice 24e van 39. Morgen is de tweede dag.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173215781
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:27 schreef borisz het volgende:
Alice 24e van 39. Morgen is de tweede dag.
De Nederlandse bondscoach (een Duitse) gaat aan de leiding. _O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:19:53 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173239847
Merel Blom 34e na de eerste dag. Alice 53e.
Hoy nog steeds aan de leiding.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:27:39 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173264706
Hoy heeft de cc niet overleefd en is net net zoals 13 anderen niet meer in de strijd.

Blom 40e. Naber 51e. Ingrid Klimke de nieuwe leider.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:27:10 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173327576
quote:
De Nederlandse para-dressuurruiters hebben vandaag teambrons gewonnen op het EK in Zweden. Het goud ging met overmacht en net als twee jaar geleden naar Groot-Brittannië, het zilver verrassend naar Denemarken. Frank Hosmar en Alphaville N.O.P. en Nicole den Dulk met Wallace N.O.P. reden mooie scores. Gisteren was Sanne Voets nog goed voor individueel goud, vandaag had Demantur teveel last van spanning en kreeg de combinatie een tegenvallend resultaat.

Frank Hosmar won gisteren de individuele proef in Grade V en had vandaag met 73.03% de hoogste teamscore. “Ik heb heel fijn gereden, Alphaville was heel relaxed, alleen helemaal in het begin reed ik een programmafoutje. Op het moment dat ik de volte inzette dacht ik: ‘oh nee, ik moet één letter verder’. Ik was wat overgeconcentreerd. Gelukkig raakte ik daardoor niet van slag en kon ik de proef verder lekker door rijden.“



Ook Nicole den Dulk was erg tevreden over haar tweede optreden in Gothenburg. “M’n zenuwen zijn weg en de traantjes van gisteren die zijn geweest,” zegt ze breed lachend. “Wallace liep echt heel goed, ik heb nergens iets laten liggen. Ik zat erop en ik stuurde. ‘Wally’ en ik zitten in de flow. Hij is zo constant, de overgangen waren goed, hij gooide geen een keer zijn hoofd omhoog of iets raars. Dan is het gewoon fijn en harmonieus rijden, dan ben je echt een team met je paard. Zo voelde het vandaag ook.”

Als laatste starter was alle hoop gevestigd op Sanne Voets. Helaas kreeg de Paralympische kampioene teveel last van spanning bij haar paard Demantur. “Het is hier een hele spannende baan, dat is zeker voor minder ervaren paarden een nadeel. Binnen de ring bouwde de spanning op en dan moet je er het beste van maken. Dat is bij stukken ook wel gelukt, maar in het galopgedeelte kreeg ik fouten. Dan geef je het gewoon helemaal uit handen. Dit is niet de medaille waar we voor kwamen, laten we eerlijk zijn.”

Lotte Krijnsen met Rosenstolz moest in de galoponderdelen wat foutjes incasseren en was vandaag het wegstreepresultaat.

“Voor de vierde keer op rij staat Nederland met het team op het podium op een internationaal kampioenschap,” reageert bondscoach Joyce Heuitink. “Ditmaal is het brons, in een kampioenschap dat voor het eerst ging over slechts een dag. Daardoor was het natuurlijk ook extra spannend, maar wel duidelijker voor iedereen om het te volgen. Nicole den Dulk reed een proef uit het boekje, Frank Hosmar ook alleen had hij meteen aan het begin van de proef een programmafout. Sanne Voets en Lotte Krijnsen begonnen beide ijzersterk in Grade 4, alleen kreeg Demantur last van spanning, waardoor hij erg heet werd. Lotte kreeg een fout in een dubbelteller, namelijk een overgang galop-draf-galop. Desondanks ben ik heel trots dat we nu de vierde medaille hebben binnen gesleept op dit kampioenschap. Morgen staat voor alle vier de kür op het programma, dan hopen we weer het niveau te halen van de eerste dag!”

Uitslag FEI European Team Championship Para Dressage
1) Groot-Brittannië - 223.776%
2) Denemarken- 220.351%
3) Nederland- 216.965%
Frank Hosmar (Haarle) - Alphaville N.O.P., 73.360% (Grade V)
Nicole den Dulk (Elen, B.) - Wallace N.O.P., 73.030% (Grade II)
Sanne Voets (Berghem) - Demantur, 70.575% (Grade IV)
Lotte Krijnsen (Enschede) - Rosenstolz, 67.825% (Grade IV)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:29:48 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173327655
EK Dressuur voor de niet-para's is ook begonnen
Helen Langehanenberg momenteel aan de leiding met bijna 75%.
Patrick vd Meer tweede en noteerde 71,114%.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:38:20 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173331488
Van Zilfhout 72.529 %.
NL nu tweede achter de Duitsers, want Dorothee Schneider zet ook bijna 75% neer.

Morgen dag II bij het dressuur en de kwalificatie bij het springen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 augustus 2017 @ 15:20:12 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173343803
quote:
De Nederlandse springruiters hebben op het eerste onderdeel van de Europese titelstrijd in Göteborg geen vooraanstaande rol vertolkt. De Oranje-ploeg staat voorlopig twaalfde in het landenklassement.
Jur Vrieling was de beste Nederlandse ruiter in de op tijd verreden openingsronde, waar elke springfout strafseconden opleverde, door met VDL Glasgow van Merelsnest op de voorlopige twintigste plek te eindigen. Harrie Smolders is met Don VHP Z voorlopig 31e. Beiden gooiden er één balk af.

Ruben Romp en Marc Houtzager maakten twee springfouten en staan nog lager in de rangschikking.

In het landenklassement staat Zwitserland vooralsnog bovenaane, voor Frankrijk en Zweden.

De voor eigen publiek startende Zweed Peder Fredricson leidt voorlopig in het individuele klassement. De Duitser Marcus Ehning staat tweede. De wedstrijden worden donderdag vervolgd.

Titelverdediger
"Het is gewoon teleurstellend", reageerde de Nederlandse bondscoach Rob Ehrens. "Geen enkele foutloze ronde, met als gevolg dat we zijn teruggeworpen in het klassement. Het enige wat we kunnen doen is de volgende ronde beter presteren. Vier keer ‘nul’ rijden is het enige wat telt.''

Ook Vrieling probeerde de moed er in te houden. "We kunnen nu alleen maar naar boven kijken en zorgen dat we een boel inhalen. De tweede dag gaat er ook altijd nog veel gebeuren. We moeten zorgen dat we geen fouten meer maken.''

Nederland is zowel individueel als in de landenwedstrijd titelverdediger. Twee jaar geleden in Aken won Jeroen Dubbeldam met Zenit goud. De combinatie is nu niet van de partij.

Ook Gerco Schröder en Maikel van der Vleuten van de gouden equipe van destijds doen niet mee in Göteborg. Alleen Vrieling is er nog.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 augustus 2017 @ 19:36:50 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173348156
quote:
Na het optreden van Madeleine Witte-Vrees vanmiddag in Gothenburg is een teammedaille voor de Nederlandse dressuurruiters op het EK heel ver weg. Oranje had een goede score nodig van Witte en de vanavond startende Edward Gal voor een medaille.

Madeleine Witte begon met haar Cennin ijzersterk aan de proef en haar score liep hoog op. Helaas ging het in de wissels om de pas mis en was ook de pirouette daarna echt niet goed. De score bleef steken op 71.643% en daarmee was ook het zicht op een teammedaille eigenlijk al verloren. Madeleine Witte vertelt over haar tegenvallende score: “Cennin kwam hier van de week niet helemaal fit aan. Ik heb gisteren eigenlijk pas weer wat kunnen werken en aan het einde van de proef merkte ik dat zijn energie gewoon op was. Het was vandaag al weer beter dan gisteren, maar de proef duurde net te lang. Hij loopt nu ruim een jaar op dit niveau en ik denk dat dit zijn laagste score in de Grand Prix tot nu toe is. Voor deze score ben ik natuurlijk niet hier gekomen. Cennin werd wel met de dag weer beter, met morgen nog een rust dag ga ik er vanuit dat we vrijdag de Grand Prix Special kunnen rijden.”

Edward Gal komt vanavond om 20.54 uur in de baan. Nadat drie van hun vier teamruiters zijn gestart, kan het teamgoud Duitsland alleen nog in theorie ontgaan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 augustus 2017 @ 21:08:51 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173350216
RuitersInOranje twitterde op woensdag 23-08-2017 om 21:07:30 Met 72.543% heeft Edward Gal met GLOCKS Voice het beste 🇳🇱 resultaat neergezet bij het EK @gothenburg... - https://t.co/ywNRWS2HTr reageer retweet
Score is niet genoeg om NL in de medailles te rijden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 augustus 2017 @ 22:08:50 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173351603
Isabel Werth 83.743 %
Duitsland met plek 1, 2 en 4 met een flinke voorsprong naar de Europese titel.

Ranking Landenprijs

1. Duitsland
2. Zweden
3. Groot-Brittannië (zonder streepresultaat)
4. Denemarken
5. Nederland
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 augustus 2017 @ 15:38:56 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173363893
Ondertussen bij het springen.
Smolders 1 fout. Romp 14 en 5 voor Houtzager. Straks nog Vrieling.

edit: Vrieling 4. :{
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 augustus 2017 @ 18:19:31 #19
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173367397
Oranje van plek 12 naar plek 10. Ze mogen daardoor als laatste door naar morgen in de landenwedstrijd :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173368616
Matig EK...
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:18:49 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173387811
Met nog zeven te gaan is het op de GP Speciaal ook geen goede dag
http://www.longinestiming(...)g/resultlist_D2.html
Madeleine Witte-Vrees 4e
vd Meer 13 en Gal 17.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:22:26 #22
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173406538
Isabel Werth in 1991 voor het eerst individueel Europees kampioen (1989 met het team) en in 2017 maakt ze weer de dubbelslag, of eigenlijk tripel (want ook met Duitsland). :)
16 Europese gouden medailles tot nu toe. _O_

[ Bericht 6% gewijzigd door borisz op 26-08-2017 18:27:50 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 augustus 2017 @ 12:51:13 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173419641
Toch succes voor NL. IJsbrand Chardon pakt goud bij het vierspannen en NL wint de landenwedstrijd. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173422976
Harrie Smolders op koers voor brons.

Dadelijk de laatste ronde, als hij foutloos is en binnen de tijd is brons zeker.
pi_173425079
Nu Smolders, door foutjes bij de concurrentie mag hij een tijdfout maken voor brons, zolang de balken maar blijven liggen
pi_173425118
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

MEDAILLE
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 augustus 2017 @ 16:34:37 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173425199
Balk bij de Ier :D
Ofwel zilver voor Smolders
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173425202
Fout bij de Ier, zelfs zilver voor Smolders :D
pi_173425208
De Zweed moet wel 2 balken eraf springen, wil Harrie goud alsnog pakken
  Moderator / Redactie Sport zondag 27 augustus 2017 @ 16:37:36 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173425269
5 punten, wel genoeg voor goud.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173425276
1 balk én een tijd fout, maar het is net genoeg voor de Zweed

Harrie op minder dan 1 punt zilver
pi_173429308
Met Chardon en Smolders uiteindelijk toch nog succes. :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')