abonnement Unibet Coolblue
pi_173013500
Beste FOKkers,

afgelopen vrijdag 4 augustus heb ik lekker gewindsurfed op het strand van Makkum. Bij het aftuigen liep ik met het zeil naar de auto en liet het boord alleen achter op het strand. Dit boord had ik, klaarblijkelijk, niet vast genoeg gezet. Het stormde erg deze dag en dit surfboard is toen buiten mijn oog met de baseplate (waar de giek op vast zit) op een ander surfboard gewaaid/gevallen en heeft een gat veroorzaakt. Zie dit als een metalen spijker.

Dit is door de wind gebeurd en buiten mijn oog. Nu wil de tegenpartij mij aansprakelijk stellen, mag dit? Het board zelf (welke schade veroorzaakt heeft) is een geleend board van de surfvereniging en ik wist niet hoe ik het board neer moest zetten om dit dus te voorkomen. Dit omdat ik een beginneling bij de vereniging ben en het mij niet verteld is hoe ik het juist neer moest zetten.

Zelf heb ik geen WA-verzekering, dus als ik aansprakelijk ben moet ik mijn ouders vragen of zij het willen dekken met hun WA (als het er onder valt, windsurfen is niet echt een standaard sport) :') Hoop dat iemand mij kan helpen.
pi_173013558
Ik vrees dat je dit voorval toch zal dienen te vergoeden.

Stel je leent/huurt een fiets ergens, en die zet je ergens niet goed neer en valt tegen een andere fiets/scooter/auto aan en veroorzaakt schade.

Toch kan jij op jouw beurt weer richting de vereniging gaan en hen proberen aan te klagen omdat ze je geen goed advies gaven.
pi_173013571
De wind kan je niet aansprakelijk stellen en dat jij niet weet hoe je veilig met spullen moet omgaan is ook geen excuus.
Je had uitleg kunnen vragen hoe dat neerzetten moest.

maar jij bent wel de eerste aansprakelijke.
pi_173013645
Ugh, ok dat wordt dan de WA-verzekering van mijn ouders proberen... Desnoods vraag ik of zijn inboedelverzekering het dekt.
Want als ik er zelf een aansprakelijkheidsverzekering afsluit dan geldt die niet voor wat al gebeurd is lijkt mij, toch? Zal wel handig zijn ;)
pi_173013700
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:06 schreef AwesomeArnold het volgende:
Ugh, ok dat wordt dan de WA-verzekering van mijn ouders proberen... Desnoods vraag ik of zijn inboedelverzekering het dekt.
Want als ik er zelf een aansprakelijkheidsverzekering afsluit dan geldt die niet voor wat al gebeurd is lijkt mij, toch? Zal wel handig zijn ;)
Help, mijn huis is afgefikt; kan ik alsnog bij u een brandverzekering afsluiten? :o

Nee, dat gaat niet werken. Verder zou het vreemd zijn als zijn inboedelverzekering schade toegebracht door derden vergoedt. Misschien vergoeden ze het wel, maar komen dan bij jou om te innen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 10:16:38 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173013852
Woon je bij je ouders TS?

Als je inmiddels uitwoont zal de WA van je ouders ook niet staan te springen om uit te keren.

-edit- En tenzij ik je verkeerd begrijp is dit een schade van een paar tientjes? Een gat zo groot als een spijker?
And so is the past
pi_173013876
Ja, ik woon thuis maar ben wel 24 jaar dus... (ga volgend jaar master beginnen, zit nu in tussenfase)
Het gat is denk ik 10cm diep en heeft een diameter van 1,5 duim dik.
pi_173013982
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:17 schreef AwesomeArnold het volgende:
Ja, ik woon thuis maar ben wel 24 jaar dus...
In dat geval ben je gewoon meeverzekerd onder de AVP van je ouders....
pi_173014013
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:17 schreef AwesomeArnold het volgende:
Ja, ik woon thuis maar ben wel 24 jaar dus... (ga volgend jaar master beginnen, zit nu in tussenfase)
Het gat is denk ik 10cm diep en heeft een diameter van 1,5 duim dik.
dafuq je gaat aan je masters beginnen maar je hebt geen flauw benul of je wel/niet aansprakelijk bent voor schade die je door jouw onoplettendheid is veroorzaakt?

waar moet dat heen met de jeugd van tegenwoordig
pi_173014053
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:22 schreef paardendokter het volgende:
In dat geval ben je gewoon meeverzekerd onder de AVP van je ouders....
Jij kent de verzekering van de ouders van TS? :o
pi_173014116
10 cm diep is bijna door en door?

Dat ga je niet meer kunnen fixen ben ik bang :'(
pi_173014123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:59 schreef AwesomeArnold het volgende:
Dit is door de wind gebeurd en buiten mijn oog. Nu wil de tegenpartij mij aansprakelijk stellen, mag dit? Het board zelf (welke schade veroorzaakt heeft) is een geleend board van de surfvereniging en ik wist niet hoe ik het board neer moest zetten om dit dus te voorkomen. Dit omdat ik een beginneling bij de vereniging ben en het mij niet verteld is hoe ik het juist neer moest zetten.
Je wringt je wel erg in bochten om je niet aansprakelijk te voelen. Je bent het wel. Misschien ben je er voor verzekerd maar je blijft gewoon zelf aansprakelijk en het zou je sieren dat je niet probeert te verschuilen achter de wind, de vereniging en de rest van de wereld.

Wordt volwassen en loop niet weg voor verantwoordelijkheden.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 10:58:51 #13
396386 sturmpie
for night & nature
pi_173014640
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:59 schreef AwesomeArnold het volgende:
Het stormde erg deze dag en dit surfboard is toen buiten mijn oog met de baseplate (waar de giek op vast zit) op een ander surfboard gewaaid/gevallen en heeft een gat veroorzaakt. Zie dit als een metalen spijker.
baseplate waar je de mast op klikt. ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_173014821
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:59 schreef AwesomeArnold het volgende:
Zelf heb ik geen WA-verzekering, dus als ik aansprakelijk ben moet ik mijn ouders vragen of zij het willen dekken met hun WA (als het er onder valt, windsurfen is niet echt een standaard sport) :') Hoop dat iemand mij kan helpen.
Wat een vreemde redenering? Omdat jij ervoor kiest je ergens niet tegen te verzekeren moet iemand anders zijn of haar verzekering aanspreken? Zo werkt het natuurlijk niet. Als jij je ergens niet tegen verzekerd kies je er blijkbaar voor om eventuele schade zelf te betalen.

En serieus, een AVP verzekering is enkele euros per maand waarbij je voor schades van een miljoen of meer gedekt bent.Wil je dat risico echt lopen?
pi_173015828
Als je ouders geen AVP hebben, of jij daar geen dekking op hebt, dan maakt dat niet dat je niet aansprakelijk bent; je zult de schade dan zelf moeten vergoeden.

Oh, en een WA-verzekering is een (verplichte) verzekering voor wettelijke aansprakelijkheid voor autobezitters. Een AVP is niet verplicht, en ook een ander product.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173015998
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:54 schreef baskick het volgende:
Als je ouders geen AVP hebben, of jij daar geen dekking op hebt, dan maakt dat niet dat je niet aansprakelijk bent; je zult de schade dan zelf moeten vergoeden.

Oh, en een WA-verzekering is een (verplichte) verzekering voor wettelijke aansprakelijkheid voor autobezitters. Een AVP is niet verplicht, en ook een ander product.
Behalve wanneer je een kerncentrale bezit. Dan weer wel :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_173016981
Natuurlijk ben je aansprakelijk. Jij had het surfboard geleend. Tijdens die periode dien je zorgvuldig met het ding om te gaan en ben je verantwoordelijk voor eventuele schade als je dat niet doet. Ook voor schade aan derden.
pi_173017475
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Behalve wanneer je een kerncentrale bezit. Dan weer wel :7
Wellicht dat de eigenaar van een kerncentrale verplicht is een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten (alhoewel ik de kans klein acht dat een particulier eigenaar is van een kerncentrale en als dat zo is, dat een avp, een product voor de particuliere markt, zakelijke dekking biedt) :s)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173024983
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:58 schreef sturmpie het volgende:

[..]

baseplate waar je de mast op klikt. ?
Ja. Dat metalen ding is er dus doorheen geboord.
pi_173027752
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:25 schreef Queller het volgende:

[..]

Jij kent de verzekering van de ouders van TS? :o
studerend en thuiswonend is altijd meegedekt , ten zij zn ouders hem al van de polis af hebben gebonjourd
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_173027773
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Wellicht dat de eigenaar van een kerncentrale verplicht is een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten (alhoewel ik de kans klein acht dat een particulier eigenaar is van een kerncentrale en als dat zo is, dat een avp, een product voor de particuliere markt, zakelijke dekking biedt) :s)
avb - b staat voor bedrijven
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_173033926
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:17 schreef Thezappa het volgende:

[..]

avb - b staat voor bedrijven
Wellicht, maar ik reageerde op iemand die suggereerde dat eigenaren van kerncentrales verplicht een AVP moeten afsluiten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:01:44 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_173034179
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:59 schreef AwesomeArnold het volgende:

Dit is door de wind gebeurd en buiten mijn oog. Nu wil de tegenpartij mij aansprakelijk stellen, mag dit? Het board zelf (welke schade veroorzaakt heeft) is een geleend board van de surfvereniging en ik wist niet hoe ik het board neer moest zetten om dit dus te voorkomen. Dit omdat ik een beginneling bij de vereniging ben en het mij niet verteld is hoe ik het juist neer moest zetten.
Dus omdat het je niet verteld hebt wil je het zelf ook niet weten? Of had je niet zelf even dienen te informeren hoe je met spullen van een ander dient om te gaan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:06:12 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173034231
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:18 schreef AwesomeArnold het volgende:

[..]

Ja. Dat metalen ding is er dus doorheen geboord.
Dat kost je gewoon een nieuw board... of je nou wel of niet verzekerd bent is verder jouw eigen probleem..
Als onwetende op een enorm drukke plek leren surfen is natuurlijk al vragen om problemen..
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:10:02 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173034261
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:28 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
10 cm diep is bijna door en door?

Dat ga je niet meer kunnen fixen ben ik bang :'(
Ook als dat wel zou kunnen, een beetje board is waardeloos dan.. Ze zijn juist met de insteek gemaakt om zo licht mogelijk te zijn.. en een reparatieplek hoort daar niet bij..
Dat is trouwens voor het geleende board niet anders...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')