abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173017917
Klacht indienen tegen de huisarts. Die shit met die morfinenaald kan gewoon echt niet, hij laat zich beïnvloeden door je moeder. En je moeder heeft geen fuck met jou als patient te maken. Daarbij ze ook even laten weten dat vanaf nu jij en alleen jij om herhaal-recepten vraagt en ze anders niet op jouw naam meegegeven mogen worden.

Je ma zeggen dat ze van je medicatie afblijft en niet meer voor je langs de hypotheek gaat.

Apotheek bellen dat recepten voor jou alleen aan jou meegegeven mogen worden.

Maare .. (en dit gaat heel heel erg hard klinken .. sorry daarvoor ..) wat wil en denk je nog te kunnen bereiken in deze laatste weken?

Iig heel veel sterkte.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:02:52 #102
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_173018496
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:02 schreef AnanYaw het volgende:
Het valt me op dat je je kratomgebruik totaal niet benoemt. Nu ben ik niet zo hysterisch aangelegd, als het aankomt op het gebruik van welke middelen dan ook (in het andere topic had ik enkel kritiek op het feit dat je op eigen houtje aan je medicatie ging tornen), maar dit geeft te denken dat je een neiging hebt dat te verbergen.

Nu is kratom relatief onschuldig, maar je kunt je voorstellen dat het gebruik ervan mensen opvalt, al weten ze dan niet precies wat het is. Zou dat niet de bron zijn van de vermoedens van zowel je huisarts als je ouders?
Omdat ik kratom geen drugs vind. Ik verberg dat helemaal niet, anders had ik het ook niet in de eerste alinea van de OP genoemd ;)
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_173019400
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:02 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Omdat ik kratom geen drugs vind. Ik verberg dat helemaal niet, anders had ik het ook niet in de eerste alinea van de OP genoemd ;)
Wat is jouw definitie van drugs?

Zijn je ouders en huisarts bekend met je kratomgebruik?

Denk je dat je kratomgebruik mee zou kunnen spelen, in hun idee dat je opiaten zou misbruiken?
  Vis een optie? woensdag 9 augustus 2017 @ 15:09:16 #104
70532 loveli
N
pi_173020049
Wel knap om over internet diagnoses te stellen :')

Gefeliciteerd, je ma heeft Munchhausen. Doei he..
crap in = crap out
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:17:13 #105
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_173020239
Wauw dit topic leest als van iemand die slachtoffer Is van huiselijk geweld maar niet bij machte is dit in te zien danwel er wat mee te doen en het voor zichzelf goed praat 'want hij heeft ook zijn lieve kanten'. 8)7
Ik zie raakvlakken in ieder geval.

Heb je vrienden/vriendinnen/andere familieleden waar je evt zo lang kan verblijven?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:19:33 #106
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_173020284
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:09 schreef loveli het volgende:
Wel knap om over internet diagnoses te stellen :')

Gefeliciteerd, je ma heeft Munchhausen. Doei he..
Overdrijven is ook een vak.
Dat het in iemand opkomt is wat anders dan stellen dat het zo is hè?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_173020339
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:19 schreef Elpis het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak.
Dat het in iemand opkomt is wat anders dan stellen dat het zo is hè?
Nou inderdaad, ik vind het nogal een bijzonder verhaal, op het randje van de dood en niemand die weet wat het is en ma blijft medicatie ophalen. Niet zo gek dat dat door je heen gaat toch?
pi_173020341
zoek een vriend en ga gewoon bij hem wonen dan
pi_173021244
of bel de politie
pi_173021846
ik had aangifte gedaan tegen die huisarts(voor dat platspuiten, poging doodslag of verzin iets), maar ik ben dan weer zo een geval die liever strijdend ten onder gaat dan nog even wil genieten. Ik ben ook niet ziek dus heb makkelijk praten maar sterkte ermee iig.
pi_173022512
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:21 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Nou inderdaad, ik vind het nogal een bijzonder verhaal, op het randje van de dood en niemand die weet wat het is en ma blijft medicatie ophalen. Niet zo gek dat dat door je heen gaat toch?
Het is denk ik een gevolg van een gebrek aan eigen ziekteinzicht. Ik zou een second opinion aanvragen in ieder geval.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:01:59 #112
132191 -jos-
Money=Power
pi_173022731
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:08 schreef CoolGuy het volgende:
Dit verhaal rammelt aan alle kanten. TS heeft nu al tig dingen geschreven die tegen elkaar in gaan.
Dit dus. Maar ja, dat je met je moeder in 1 huis woont en dat je elkaar niet zonder ruzie kunt zien en maar mailt als je vragen hebt kan ik me dan ook moeilijk voorstellen. (En dan ook nog eens terwijl zij je enige contactpersoon is en je medicatie haalt, boodschappen haalt, etc...)
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:06:14 #113
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173022807
Ik zou me niet zo'n zorgen maken om dat ze jou een junk noemen, maar me zorgen maken om waar die medicijnen dan wel blijven/heen gaan.

Er is blijkbaar een enorme bak medicijnen 'kwijt'. Waar zijn die gebleven, wat is ermee gebeurd?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173022855
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik zou me niet zo'n zorgen maken om dat ze jou een junk noemen, maar me zorgen maken om waar die medicijnen dan wel blijven/heen gaan.

Er is blijkbaar een enorme bak medicijnen 'kwijt'. Waar zijn die gebleven, wat is ermee gebeurd?
verkocht aan lokale junkies
pi_173022865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:09 schreef loveli het volgende:
Wel knap om over internet diagnoses te stellen :')

Gefeliciteerd, je ma heeft Munchhausen. Doei he..
:D
pi_173022950
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:00 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Misschien moet je jezelf gelukkig prijzen dat je niet zoveel pijn hebt dat ook de arts morfine-achtige stoffen als enige verlichting ziet.

[..]

Klopt, punt is alleen dat de apotheek geen legimatie vraagt... en onze stemmen lijken enorm op elkaar, dus ik weet ook niet onder welke naam m'n moeder ze bestelt.

[..]

Farmaceutische kosten staan niet gespecificeerd. En de HA denkt ook dat ik ze met sloten tegelijk naar binnen gooi, juist omdat m'n moeder blijkbaar al zo lang aan het stoken geweest (eerste keer dat ik ze kreeg is september vorig jaar) is en ik me daar niet bewust van, en ik dus ook nooit een weerwoord heb kunnen voeren.
Ga erheen, naar de apotheek. Geef aan dat je bang bent dat iemand op jouw naar drugs besteld, en vraag ze als iemand jouw naar gebruikt jouw te bellen. Laat je id zien, zodat ze weten dat je bent wie je zegt dat je bent.
pi_173025106
Voor opiaten is altijd een recept vereist; een apotheek mag niet zelf 'herhaalrecepten' afgeven en al helemaal geen opiaten.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_173025432
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:25 schreef CartWOman het volgende:
Voor opiaten is altijd een recept vereist; een apotheek mag niet zelf 'herhaalrecepten' afgeven en al helemaal geen opiaten.
Benzo's zijn ook opiaten?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:51:45 #119
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_173025706
Ik zou inderdaad ook langs de apotheek gaan en doorgeven dat je wil dat ze alles alleen aan jou moeten meegeven en niet aan familie.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:59:40 #120
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173025856
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:38 schreef 8777 het volgende:

[..]

Benzo's zijn ook opiaten?
Nee.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173026023
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee.
Ja ik krijg beide niet, verslavingsgevoelig
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:13:30 #122
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173026245
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:05 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ja ik krijg beide niet, verslavingsgevoelig
Snap ik. Maar benzo's zijn geen opiaten.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173027913
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:44 schreef Sotchi2014 het volgende:
Dit gaat vast vreemd klink, want ik was ook ontzettend verbaasd toen dit boven tafel kwam,

Vorig jaar heb ik een keer vanwege zeer hevige en chronische pijn, opiaten gekregen van de huisarts. paar keer genomen, had er geen baat bij, en verder nooit meer gebruikt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De keren dat ik daarna bij de HA kwam zei hij telkens al wel dat ik een zwaar morfinegebruik had, wat ik verbaasd ontkende en zei dat ik nog 24 van de 28 tabletten had die hij me voorgeschreven had. Zijn reactie was een mompelend 'mij maakt het niet uit hoe je eraan komt'.
Dat is een domme opmerking, want het is in ieder geval al duidelijk voor hem dat het redelijke zware gebruik via zijn praktijk komt. Ongeacht of jij elders spul haalt.

quote:
Uiteindelijk bleek dat ze zelf (!) een doos pijnstillers 'voor mij' besteld had en die waren kwijt. Dus kreeg ik de schuld dat ik ze snel op at. Terwijl de achteraf achter de kast bleken te liggen (per ongeluk of expres laat ik me niet over uit). Ik wist er iig niets van.
Het is dus geen afspraak dat zij weleens je meds bestelt en/of afhaalt? Jij bent wel in staat om dit zelf te doen? Geen benevelde hersenen/geheugenproblemen, etc?

Zo ja, dan zou het een koud kunstje moeten zijn om in overleg met de huisarts het recept/de recepten voor de meuk die je niet slikt stop te zetten en dit ook aan je apotheek door te geven. Spreek af dat indien nodig is je in eigen persoon je recept af komt halen bij de praktijk zodat zij zien dat het op jouw iniatief is en niet die van je ma. Is het risico redelijk dat je zelf niet altijd kan afhalen? Kijk dan of je een codewoord af kan spreken zodat het duidelijk is dat jij de besteller bent.

Niet lullig bedoelt, maar heb je wel iets van een eigen inkomen en draag je financieel iets bij thuis? Een vergezochte optie zou kunnen zijn dat je ma ze niet zelf slikt en doorverkoopt voor de centjes. Doorgaans niet iets waar je je terminale dochter mee lastig wil vallen..
pi_173045903
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:16 schreef Miss-X het volgende:
Een van de dingen die bij me opkomt als ik dit topic zo lees is munchhausen by proxy
Dat TS dadelijk miraculeus beter wordt als ze dadelijk in een hospice zit omdat haar moeder dan geen kans meer heeft de zware opiaten, die ze op naam van haar dochter bij de huisarts bestelt, stiekem door haar eten te mixen?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:47:32 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173045981
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:44 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Dat TS dadelijk miraculeus beter wordt als ze dadelijk in een hospice zit omdat haar moeder dan geen kans meer heeft de zware opiaten, die ze op naam van haar dochter bij de huisarts bestelt, stiekem door haar eten te mixen?
Dan was dat niet zo mis gegaan met die morfine-injectie.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')