abonnement Unibet Coolblue
pi_173017347
quote:
5s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:57 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Even een vraag aan onze jurist: als de Eerste Kamer een motie van wantrouwen indient tegen een minister, moet deze dan aftreden?
Bestaat geen eenduidigheid over. Een hoop staatsrecht is "gewoonterecht", waarvan maar wordt aangenomen dat het bestaat omdat het nergens in een wet is vastgelegd. Maar of het dan ook echt zo is kan pas met zekerheid worden gezegd als zo'n conventie regelmatig in werking treedt. En dit is dan zoiets dat, naar mijn weten althans, een zuiver theoretisch vraagstuk is omdat het in de praktijk (bijna) nooit voorkomt. Daardoor weet je ook niet echt hoe het zit met de vertrouwensregel.

quote:
De vertrouwensregel geldt niet alleen ten opzichte van de Tweede Kamer, maar ook ten aanzien van de Eerste Kamer. De regering overwoog bij de grondwetsherziening 1983 dat formeel aan de Eerste Kamer de bevoegdheid niet was ontzegd om uit te spreken dat zij in een minister of kabinet geen vertrouwen meer heeft. De regering voegde hieraan toe dat de Eerste Kamer in de loop der jaren in dit opzicht grote terughoudendheid heeft betracht. De vraag of ten opzichte van de Eerste Kamer de vertrouwensregel geldt, werd bij de grondwetsherziening 1983 door zowel de regering als de meeste fracties in de kamers bevestigend beantwoord (MvA, Kamerstukken II 1978/79 14222, 7, p. 25-26, VV, Kamerstukken II 1978/79 14222, 6, p. 9, p. 14; C.A.J.M. Kortmann, De Grondwetsherzieningen 1983 en 1987, Deventer: Kluwer 1987, p. 194 e.v.).
Maar ik kan me goed voorstellen dat de inzichten daarover mogelijk weer heel anders liggen. In modernere artikelen zie ik bijvoorbeeld, onder verwijzing naar het standaardwerk van Kortmann (redelijk vooraanstaand jurist) weer dit:

quote:
Het is omstreden of de regel voor beide kamers geldt, dan wel alleen voor de rechtstreeks gekozen Tweede Kamer.
pi_173017348
Rotterdam *O*
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:12:19 #103
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173017359
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:07 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ze zijn ook natuurlijk. Dat ontkent niemand. Maar je zou misschien anders tegen vooroordelen aankijken als je een dikke homofiele nikker zou zijn. Dan komt het je niet allemaal aanwaaien. Dan heb je er elke dag mee te maken.

Jij hebt de wind nooit tegen. Ik ook niet. Dan is het heel makkelijk om te zeggen dat zij die er wel last van hebben, zich gewoon niet zo druk moeten maken en dat alles dan vanzelf wel goed komt. Wat voor jou en mij werkt, werkt voor hun dus niet. Vanwege die vooroordelen. Vooroordelen zijn zelden positief. Waarom je iets wat voor bepaalde groepen mensen dus bijna altijd negatief uitpakt zou moeten accepteren, snap ik niet zo goed.
Vooroordelen zijn regelmatig positief. Alleen zijn het vaak mensen die voldoen aan de norm die baat hebben bij de positieve vooroordelen. Denk bijvoorbeeld aan mannen die automatisch als betere leiders worden gezien dan vrouwen.

Verder ben ik het wel met je eens.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:12:50 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173017375
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:01 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Een onbeschreven blad is inderdaad onhaalbaar, maar het lijkt me wenselijk dat mensen over het algemeen bewust zijn van hun vooringenomenheid. Dat geldt even hard voor wetenschappers trouwens; bewustwording van onze bias in de eerste stap richting kritisch denken en gedegen onderzoek.
Maar kinderen hebben dat nog helemaal niet, die boeit het niet of een ander kind dik, dun, zwart, wit, pimpelpaars is (okay, dat vinden ze misschien wel wat vreemd), rood haar, of blond kroeshaar heeft, ze gaan daar pas een probleem van maken als ze verteld wordt dat er is mis/anders/raars/minderwaardigs is aan dat andere.

Mijn jongste (6½) vindt het idd raar als iemand paars haar heeft, herkent de uitzondering ook wel als hij een volwassene tegenkomt die net zo groot is als hij en benoemt beide dan omdat het dingen zijn die niet in zijn dagelijkse mensbeeld passen, maar een kind met een andere huidskleur? Geen probleem, hij realiseert zich niet eens dan het "anders" is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173017379
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:01 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Een onbeschreven blad is inderdaad onhaalbaar, maar het lijkt me wenselijk dat mensen over het algemeen bewust zijn van hun vooringenomenheid. Dat geldt even hard voor wetenschappers trouwens; bewustwording van onze bias in de eerste stap richting kritisch denken en gedegen onderzoek.
Iemand die consequent zijn vooringenomenheid handhaaft heeft daar dan zelf ook voornamelijk het meeste last van denk ik. Het doet denk ik afbreuk aan het vermogen om het beste uit een situatie te halen omdat je afsluit voor kritisch denken. Dus mijn idee zou zijn, in zijn algemeenheid lekker laten bestaan die vooroordelen, maar er in specifieke situaties niet strikt aan vasthouden.

Overigens zijn vooroordelen ook vaak leuk. Ze zijn toch de basis voor veel grappen.
pi_173017401
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:12 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Vooroordelen zijn regelmatig positief. Alleen zijn het vaak mensen die voldoen aan de norm die baat hebben bij de positieve vooroordelen. Denk bijvoorbeeld aan mannen die automatisch als betere leiders worden gezien dan vrouwen.

Verder ben ik het wel met je eens.
Dat is waar.
pi_173017405
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:10 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Mijn vraag was dan ook of die ongeschreven vertrouwensregel ook geldt voor de Eerste Kamer. De literatuur is hier blijkbaar verdeeld over.
Zoals je zelf (en Pokkel ook) zegt bestaat hier simpelweg geen duidelijkheid over. Er zijn auteurs die menen dat de Eerste Kamer ook het vertrouwen op kan zeggen en auteurs die menen dat dat niet zo is, en dan ook nog verschillende gradaties daartussen.
pi_173017447
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zoals je zelf (en Pokkel ook) zegt bestaat hier simpelweg geen duidelijkheid over. Er zijn auteurs die menen dat de Eerste Kamer ook het vertrouwen op kan zeggen en auteurs die menen dat dat niet zo is, en dan ook nog verschillende gradaties daartussen.
Zie ook dat vrijwel direct na de grondwetswijziging er een discussie is losgebarsten in de literatuur.

Mooi. Hebben die staatsrechtsgeleerden ook nog iets om zich mee bezig te houden.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:16:38 #109
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173017461
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar kinderen hebben dat nog helemaal niet, die boeit het niet of een ander kind dik, dun, zwart, wit, pimpelpaars is (okay, dat vinden ze misschien wel wat vreemd), rood haar, of blond kroeshaar heeft, ze gaan daar pas een probleem van maken als ze verteld wordt dat er is mis/minderwaardigs is aan dat andere.

Mijn jongste (6½) vindt het idd raar als iemand paars haar heeft, herkent de uitzondering ook wel als hij een volwassene tegenkomt die net zo groot is als hij en benoemt beide dan omdat het dingen zijn die niet in zijn dagelijkse mensbeeld passen, maar een kind met een andere huidskleur? Geen probleem, hij realiseert zich niet eens dan het "anders" is.
Kinderen hebben wel degelijk vooroordelen. Het poppen-experiment is daar een voorbeeld van. Kleuters linken daar huidskleur aan concepten zoals 'schoonheid', 'leiderschap' en hoe lief iemand is. Dat doen ze dan op basis van wat ze kennen. Is mama wit en de juf ook? Grote kans dat de witte pop dan liever en mooier is. Zwarte kinderen neigen dan weer eerder naar de zwarte pop omdat mama zwart is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 09-08-2017 13:22:11 ]
pi_173017484
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een saai ontwerp.

[ afbeelding ]
Ach, in Amsterdam komen ze met veel hangen en wurgen boven de 100 meter uit. :P Overigens is het project veel groter dan alleen de woontoren. Er zitten ook een aantal lagere bijgebouwen bij.
pi_173017495
quote:
6s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:17 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ach, in Amsterdam komen ze met veel hangen en wurgen boven de 100 meter uit. :P Overigens is het project veel groter dan alleen de woontoren. Er zitten ook een aantal lagere bijgebouwen bij.
Lekker relevant allemaal. Is gewoon een saai ontwerp.
pi_173017535
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lekker relevant allemaal. Is gewoon een saai ontwerp.
Nou en.
pi_173017561
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:12 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Iemand die consequent zijn vooringenomenheid handhaaft heeft daar dan zelf ook voornamelijk het meeste last van denk ik. Het doet denk ik afbreuk aan het vermogen om het beste uit een situatie te halen omdat je afsluit voor kritisch denken. Dus mijn idee zou zijn, in zijn algemeenheid lekker laten bestaan die vooroordelen, maar er in specifieke situaties niet strikt aan vasthouden.

Overigens zijn vooroordelen ook vaak leuk. Ze zijn toch de basis voor veel grappen.
Dat is heel nobel gedacht, maar zo werkt het in de praktijk volgens mij niet. Een vooroordeel neem je altijd mee. Stel, je krijgt twee sollicitanten voor een functie in de financiële sector: Jaap en Mohammed. Ze lijken gelijk geschikt. In de meeste gevallen zal Jaap gekozen worden. Er zijn nu eenmaal de nodige vooroordelen over mensen die Mohammed heten en veel van die vooroordelen zijn statistisch nog te onderbouwen ook.

Misschien gaat het bedrijf over jaren wel failliet en had Mohammed geweten hoe je dat had kunnen voorkomen. Dan kun je niet achteraf zeggen: "Had ik Mohammed maar aangenomen". Want je wéét niet of dat een betere keuze was geweest. Dat is het punt met vooroordelen. Als je ze hebt, dan heb jij er geen last van. Je geeft de baan aan Jaap, en hoeft er verder niet wakker van te liggen. Maar Mohammed heeft dus geen baan, die heeft wel iets meer last van dat vooroordeel dan dat jij hebt.

Dus nee, ik denk niet dat zij die een vooroordeel hebben uiteindelijk het deksel op hun neus krijgen. Ze zullen, als het gebeurt, dat nooit toeschrijven aan die vooroordelen, want dat is vrijwel onmogelijk.
pi_173017570
Het gaat om de hoogste toren, niet de mooiste toren. Lekker relevant allemaal.
pi_173017579
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lekker relevant allemaal. Is gewoon een saai ontwerp.
Maar ze hebben dan wel de grootste.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:21:46 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173017587
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:16 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Kinderen hebben wel degelijk vooroordelen. Het poppen-experiment is daar een voorbeeld van. Kleuters linken daar huidskleur aan concepten zoals 'schoonheid', 'leiderschap' en hoe lief iemand is. Dat doen ze dan op basis van wat ze kennen. Is mama wit en de juf ook? Grote kans dat de witte pop dat liever en mooier is. Zwarte kinderen neigen dan weer eerder naar de zwarte pop omdat mama zwart is.
Ze zoeken dus wat eigen is.... ik vind het nogal dubieus om dat onder vooroordelen te zetten.

Ik heb een rustig kind, als ik mijn kind een keuze moet maken tussen twee groepen om bij te gaan spelen, en de ene groep staat te schreeuwen, gillen springen en duwen en de andere groep zit rustig te spelen dan zoekt hij ook die laatste groep op, omdat hij zich daar veiliger bij voelt, ongeacht of het jongens of meisjes zijn en ongeacht wat de raciale samenstelling van de groep is.

De enige uitzondering die ik daar op kan bedenken is wanneer het een groep blanke stuiterballen is vs een groep donkere rustige kinderen, maar als hij dan voor de blanke stuiterballen kiest dan zal dat eerder zijn om zelf niet de uitzondering in de groep te zijn.

Zou wel een interessant experiment zijn trouwens.... wat doet mijn rustige kind, en wat doet een stuiterbal als de groep met het eigen karakter een andere huidskleur heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173017599
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Nou en.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:21 schreef Tem het volgende:
Het gaat om de hoogste toren, niet de mooiste toren. Lekker relevant allemaal.
Ik houd wel van wat spannendere architectuur. Nederlandse "wolkenkrabbers" zijn veel te vaak rechthoekig en veilig. Dat sommige mensen meteen in de "ja maar Amsterdam"-reflex schieten is nogal triest. Ook in Amsterdam zijn bijna alle hoge gebouwen saai.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:22:34 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173017606
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:21 schreef Tem het volgende:
Het gaat om de hoogste toren, niet de mooiste toren. Lekker relevant allemaal.
Blijft een wedstrijd tussen jongetjes hè...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173017611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zoals je zelf (en Pokkel ook) zegt bestaat hier simpelweg geen duidelijkheid over. Er zijn auteurs die menen dat de Eerste Kamer ook het vertrouwen op kan zeggen en auteurs die menen dat dat niet zo is, en dan ook nog verschillende gradaties daartussen.
Wat een kloteantwoord. :(
pi_173017638
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:22 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Wat een kloteantwoord. :(
Probeer het gewoon uit. Word verkozen tot de EK, vorm een meerderheid, breng een motie van wantrouwen in stemming en zie wat er gebeurt.
pi_173017650
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:22 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Wat een kloteantwoord. :(
Het is buiten de theoretische discussie gewoon niet zo'n boeiende vraag. De Eerste Kamer heeft geen band met ministers zoals de Tweede Kamer dat heeft en het probleem doet zich in de praktijk dus niet voor. Daarbij is een aanzienlijk deel van de politiek en rechtswetenschap inmiddels voor afschaffing van de Eerste Kamer dus de Senatoren willen ook niet hun hand overspelen en een politieke rel veroorzaken.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:24:52 #122
165633 eriksd
The grand facade...
pi_173017654
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een saai ontwerp.

[ afbeelding ]
Net de Rembrandttoren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:24:54 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173017655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een saai ontwerp.

[ afbeelding ]
Net het Empire State Building.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173017661
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lekker relevant allemaal. Is gewoon een saai ontwerp.
Ik vind het nog wel mooi. Het doet mij aan het Empire State Building denken.
pi_173017668
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Net de Rembrandttoren.
Twee druppels water inderdaad.
pi_173017673
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Net het Empire State Building.
Voila.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:26:54 #127
165633 eriksd
The grand facade...
pi_173017698
Achja, Rotterdam. Degelijke mensen, degelijke toren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_173017703
quote:
11s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:22 schreef Tchock het volgende:

[..]


[..]

Ik houd wel van wat spannendere architectuur. Nederlandse "wolkenkrabbers" zijn veel te vaak rechthoekig en veilig. Dat sommige mensen meteen in de "ja maar Amsterdam"-reflex schieten is nogal triest. Ook in Amsterdam zijn bijna alle hoge gebouwen saai.
Blijft altijd enigszins een fallussymbool. De Rotterdam van Rem Koolhaas is wel een mooi ontwerp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 13:27:18 ]
pi_173017712
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:23 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Probeer het gewoon uit. Word verkozen tot de EK, vorm een meerderheid, breng een motie van wantrouwen in stemming en zie wat er gebeurt.
Dit zal mijn nieuwe levenstaak worden. Verkozen worden tot D66-senator en onder het mom van 'jongens, dit lijkt me wel lachen' zo'n 37 mede-senatoren zo ver krijgen om een motie van wantrouwen door die Kamer heen te jassen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:27:36 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173017717
quote:
6s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:25 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Voila.
Jaren 30 bouwstijl is weer hip hè ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:27:49 #131
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173017720
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze zoeken dus wat eigen is.... ik vind het nogal dubieus om dat onder vooroordelen te zetten.

Ik heb een rustig kind, als ik mijn kind een keuze moet maken tussen twee groepen om bij te gaan spelen, en de ene groep staat te schreeuwen, gillen springen en duwen en de andere groep zit rustig te spelen dan zoekt hij ook die laatste groep op, omdat hij zich daar veiliger bij voelt, ongeacht of het jongens of meisjes zijn en ongeacht wat de raciale samenstelling van de groep is.

De enige uitzondering die ik daar op kan bedenken is wanneer het een groep blanke stuiterballen is vs een groep donkere rustige kinderen, maar als hij dan voor de blanke stuiterballen kiest dan zal dat eerder zijn om zelf niet de uitzondering in de groep te zijn.

Zou wel een interessant experiment zijn trouwens.... wat doet mijn rustige kind, en wat doet een stuiterbal als de groep met het eigen karakter een andere huidskleur heeft.
De meeste vooroordelen zijn volgens mij ook onbewust en juist door die kleine dingen uit de omgeving ontstaan. In een museum lopen we eerder naar een blonde vrouw van veertig dan naar een zwarte jongen van twintig omdat we de eerste eerder onbewust associëren met musea en kennis. Waarschijnlijk is dat vooroordeel o.a. ontstaan tijdens onze schooltijd toen we witte juffies hadden.
pi_173017724
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:27 schreef Tem het volgende:

[..]

Blijft altijd enigszins een fallussymbool. De Rotterdam van Rem Koolhaas is wel een mooi ontwerp.
Ja, dat vind ik ook :)
pi_173017732
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jaren 30 bouwstijl is weer hip hè ;)
Al die nieuwbouwprojecten zijn in die stijl inderdaad.
pi_173017733
Bovendien, een skyline met alleen maar architectonische hoogstandjes doet erg druk aan vind ik. Een zekere grauwe massa is nodig om de toppers qua architectuur te kunnen laten schitteren.
pi_173017742
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:28 schreef Kowloon het volgende:
Bovendien, een skyline met alleen maar architectonische hoogstandjes doet erg druk aan vind ik. Een zekere grauwe massa is nodig om de toppers qua architectuur te kunnen laten schitteren.
Dit gebouw blijft jaren de hoogste van Nederland, dat zou je topper moeten zijn :P
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:29:49 #136
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173017754
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:28 schreef Kowloon het volgende:
Bovendien, een skyline met alleen maar architectonische hoogstandjes doet erg druk aan vind ik. Een zekere grauwe massa is nodig om de toppers qua architectuur te kunnen laten schitteren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173017764
quote:
3s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:41 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Invalidenrij bij de Efteling.
Yep het eerst wat onze zoon dan vraagt, pap jij mag toch nergens in, geef mij dat ding.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:32:28 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173017812
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

De meeste vooroordelen zijn volgens mij ook onbewust en juist door die kleine dingen uit de omgeving ontstaan. In een museum lopen we eerder naar een blonde vrouw van veertig dan naar een zwarte jongen van twintig omdat we de eerste eerder onbewust associëren met musea en kennis. Waarschijnlijk is dat vooroordeel o.a. ontstaan tijdens onze schooltijd toen we witte juffies hadden.
Ik heb dat niet zo, maar ik zou niet weten waarom ik naar een blonde mevrouw zou moeten lopen die niet bij het museum werkt, het is natuurlijk wel zo dat zo'n blonde mevrouw gevoelsmatig wat veiliger is als je kwetsbaar zou zijn.

Ik vertel mijn kind altijd dat als hij me kwijt is hij naar een mevrouw met kindjes moet gaan.... nou kan zij die roedel kinderen ook wel hebben omdat ze een ervaren kinderlokster is, maar daar ga ik niet op voorhand vanuit :D
En ja, ook omdat een mevrouw met kindjes wel weet wat ze moet doen als een kind z'n moeder kwijt is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173017830
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
En dat terwijl ik helemaal niks kan. Zelfs php heeft in principe nog meer vakkennis, met z'n godse schrale accountant-geneuzel.
Je kunt hier toch al van de daken roepen, is toch al iets toch.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:33:39 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173017840
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:28 schreef Tem het volgende:

[..]

Al die nieuwbouwprojecten zijn in die stijl inderdaad.
Nou, als ik het vergelijk met die totale rotzooi die de afgelopen 25 jaar in de Amersfoortse nieuwbouwwijken is neergeplempt dan kan ik het alleen maar toejuichen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173017875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb dat niet zo, maar ik zou niet weten waarom ik naar een blonde mevrouw zou moeten lopen die niet bij het museum werkt, het is natuurlijk wel zo dat zo'n blonde mevrouw gevoelsmatig wat veiliger is als je kwetsbaar zou zijn.
Het is juist belangrijk om te realiseren, vind ik, dat echt iedereen vooroordelen heeft en dat ze meestal onbewust werken. Natuurlijk weet je rationeel dat er misschien geen verschil is maar dat is juist niet waar je vooroordelen invloed op hebben.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:36:22 #142
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173017890
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb dat niet zo, maar ik zou niet weten waarom ik naar een blonde mevrouw zou moeten lopen die niet bij het museum werkt, het is natuurlijk wel zo dat zo'n blonde mevrouw gevoelsmatig wat veiliger is als je kwetsbaar zou zijn.

Ik vertel mijn kind altijd dat als hij me kwijt is hij naar een mevrouw met kindjes moet gaan.... nou kan zij die roedel kinderen ook wel hebben omdat ze een ervaren kinderlokster is, maar daar ga ik niet op voorhand vanuit :D
En ja, ook omdat een mevrouw met kindjes wel weet wat ze moet doen als een kind z'n moeder kwijt is :')
Ja maar dat laatste is bewust en rationeel. Je redeneert dat het handig en (waarschijnlijk) veiliger is dat je kind naar een moeder met kinderen loopt en daarom leer je hem dat. Veel vooroordelen gaan juist over onbewuste neigingen.
pi_173018005
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ja maar dat laatste is bewust en rationeel. Je redeneert dat het handig en (waarschijnlijk) veiliger is dat je kind naar een moeder met kinderen loopt en daarom leer je hem dat. Veel vooroordelen gaan juist over onbewuste neigingen.
Er ligt hier op de wc een boekje over vooroordelen etc getiteld "Ik heb niets tegen Nederlanders". Staan best wat verfrissende inzichten in, al is het al een jaar of 20 oud en nogal aanmatigend geschreven.
pi_173018006
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, als ik het vergelijk met die totale rotzooi die de afgelopen 25 jaar in de Amersfoortse nieuwbouwwijken is neergeplempt dan kan ik het alleen maar toejuichen.
:Y vind het ook wel charmant.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:45:50 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173018110
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ja maar dat laatste is bewust en rationeel. Je redeneert dat het handig en (waarschijnlijk) veiliger is dat je kind naar een moeder met kinderen loopt en daarom leer je hem dat. Veel vooroordelen gaan juist over onbewuste neigingen.
Hij zal dan best een keuze maken voor de moeder waarin hij zichzelf (of mij) het meest herkent, dat geloof ik ook wel, maar ik denk meer dat dat dan te maken heeft met een gevoel van veiligheid, want herkenning.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173018129
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:21 schreef remlof het volgende:
Hark Rutte.
Dokter Pia, blonde engel, noem maar op het is naar mijn idee 1 pot nat.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:55:17 #147
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_173018341
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij zal dan best een keuze maken voor de moeder waarin hij zichzelf (of mij) het meest herkent, dat geloof ik ook wel, maar ik denk meer dat dat dan te maken heeft met een gevoel van veiligheid, want herkenning.
Ik heb geen psychologie gestudeerd, maar dit lijkt mij wel de oorsprong van veel vooroordelen. Het is dan ook niet zo maar te veranderen. Zo'n 90% van de Nederlanders heeft een witte moeder. Daarbij zijn veel kleuterjuffen ook wit. Geborgenheid wordt dus al vrij snel gelinkt aan witte vrouwen. Puur door herkenning. Het lijkt mij dan ook iets dat 'we' moeten accepteren. Alleen kan het geen kwaad om te erkennen dat dergelijke vooroordelen bestaan en dat dit vervelende consequenties kan hebben voor anderen. Als je in een boekhandel werkt als zwarte jongen en je merkt dat de klanten steeds naar je witte vrouwelijke collega lopen met hun vragen is dat niet erg leuk.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:56:08 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173018356
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:41 schreef Tem het volgende:

[..]

:Y vind het ook wel charmant.
Het geeft vooral weer het gevoel van degelijkheid natuurlijk ;)

Maar het gaat wel weer voorbij aan de ideeën van de interbellum architectuur, want daar hoorden in de toenmalige buitenwijken ook ruime lanen en grote tuinen bij.
En tegenwoordig wordt er gewoon een weiland in het midden van niets volgeplempt met huizen op een postzegelkavel en amper voldoende parkeerruimte voor één auto per huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:11:10 #149
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173018667
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het geeft vooral weer het gevoel van degelijkheid natuurlijk ;)

Maar het gaat wel weer voorbij aan de ideeën van de interbellum architectuur, want daar hoorden in de toenmalige buitenwijken ook ruime lanen en grote tuinen bij.
En tegenwoordig wordt er gewoon een weiland in het midden van niets volgeplempt met huizen op een postzegelkavel en amper voldoende parkeerruimte voor één auto per huis.
Dat dit kan in Nederland.
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 14:15:58 #150
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173018778
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Blijft een wedstrijd tussen jongetjes hè...
_O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173018837
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:11 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat dit kan in Nederland.
Ga nu niet vanuit België lacherig doen over de Nederlandse woningbouw. Met jullie gebrek aan welstandscommissies.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:20:06 #152
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173018849
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:19 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ga nu niet vanuit België lacherig doen over de Nederlandse woningbouw. Met jullie gebrek aan welstandscommissies.
Hier kun je gewoon bouwen wat je wilt. Vrijheid blijheid.
pi_173019315
quote:
11s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Ik houd wel van wat spannendere architectuur. Nederlandse "wolkenkrabbers" zijn veel te vaak rechthoekig en veilig. Dat sommige mensen meteen in de "ja maar Amsterdam"-reflex schieten is nogal triest. Ook in Amsterdam zijn bijna alle hoge gebouwen saai.
De skyline van R'dam is alles behalve saai te noemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173019347
Hoge gebouwen in Amsterdam, waar dan :?
pi_173019386
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:40 schreef Kaas- het volgende:
Hoge gebouwen in Amsterdam, waar dan :?
En dat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173019399
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De skyline van R'dam is alles behalve saai te noemen.
Ben toch altijd een beetje wantrouwend richting mensen met jouw religieuze achtergrond en een interesse in westerse skylines.
pi_173019403
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:40 schreef Kaas- het volgende:
Hoge gebouwen in Amsterdam, waar dan :?
Ze meten vanaf de bodem van de grachten hè.
pi_173019467
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:42 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ben toch altijd een beetje wantrouwend richting mensen met jouw religieuze achtergrond en een interesse in westerse skylines.
Mijn interesse in Oosterse skylines is nog veel groter. Zelfs Riyadh heeft een betere skyline dan een gemiddelde stad in Europa.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173019502
quote:
6s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijn interesse in Oosterse skylines is nog veel groter. Zelfs Riyadh heeft een betere skyline dan een gemiddelde stad in Europa.
Ah, daar hebben ze al ingespeeld op mijn insinuaties door een vliegtuigvormige opening aan te brengen in de skyline:

pi_173019541
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:48 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ah, daar hebben ze al ingespeeld op mijn insinuaties door een vliegtuigvormige opening aan te brengen in de skyline:

[ afbeelding ]
Interessant die foto. Ik kwam net die wijk anno nu tegen :)

Allah Al Watan Al Malik
pi_173019598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Interessant die foto. Ik kwam net die wijk anno nu tegen :)

[ afbeelding ]
Da's een beste vulpen.

En aan al die hijskranen te zien is de bouwlust nog steeds niet gestild.
pi_173019600
Wat een teringgrote bierflesopener
pi_173019665
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:52 schreef Kaas- het volgende:
Wat een teringgrote bierflesopener
Ik dacht eerst hier aan:



Maar ik ben dan ook een notoire islamofoob.
pi_173019684
Oh, superfijn dat die foto direct wordt geresized naar 5x4 pixels.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:55:27 #165
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173019692
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:54 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik dacht eerst hier aan:

[ afbeelding ]

Maar ik ben dan ook een notoire islamofoob.
Hehe, ik dacht exact hetzelfde.
pi_173019810
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:55 schreef Reya het volgende:

[..]

Hehe, ik dacht exact hetzelfde.
Ongemakkelijke fantasy-nerd-high-five.
pi_173019849
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De skyline van R'dam is alles behalve saai te noemen.
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:40 schreef Kaas- het volgende:
Hoge gebouwen in Amsterdam, waar dan :?
Op een paar uitzonderingen na zijn alle hoge gebouwen in Nederland niet heel boeiend qua ontwerp. Zowel in Rotterdam als daarbuiten. En inderdaad, relatief gezien zijn er überhaupt geen hoge gebouwen in Nederland. Drie boven de 150 meter, echt zielig :')
pi_173019880
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:52 schreef Kaas- het volgende:
Wat een teringgrote bierflesopener
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:54 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik dacht eerst hier aan:

[ afbeelding ]

Maar ik ben dan ook een notoire islamofoob.
Dit zegt veel over jullie persoonlijkheden.
pi_173020104


Voor de context: dat witte gebouw links naast de Burj Khalifa is bijna twee keer zo hoog als het grootste gebouw van Nederland. :')
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:16:10 #170
66825 Reya
Fier Wallon
pi_173020219
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:11 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de context: dat witte gebouw links naast de Burj Khalifa is bijna twee keer zo hoog als het grootste gebouw van Nederland. :')
Ga je toch lekker daar wonen.
pi_173020255
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Op een paar uitzonderingen na zijn alle hoge gebouwen in Nederland niet heel boeiend qua ontwerp. Zowel in Rotterdam als daarbuiten. En inderdaad, relatief gezien zijn er überhaupt geen hoge gebouwen in Nederland. Drie boven de 150 meter, echt zielig :')
Zo noodzakelijk zijn die hoge gebouwen toch niet?
pi_173020324
quote:
6s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Hier kun je gewoon bouwen wat je wilt. Vrijheid blijheid.


"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173020325
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:18 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zo noodzakelijk zijn die hoge gebouwen toch niet?
Gezien onze bevolkingsdichtheid zou de hoogte in bouwen misschien logischer moeten zijn. Maar inderdaad, dat klopt.
pi_173020551
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:16 schreef Reya het volgende:

[..]

Ga je toch lekker daar wonen.
De Brusselse bureaucraat spreekt.
pi_173020806
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:54 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar ik ben dan ook een notoire islamofoob.
Dat is gewoon een feit, daar hoeven we geen grapjes over te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173020859
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is gewoon een feit, daar hoeven we geen grapjes over te maken.
Eens, die Pokkelmans zit zelfs in de kroeg te haten op moslims. Beetje jammer.
pi_173020885
quote:
13s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:41 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Eens, die Pokkelmans zit zelfs in de kroeg te haten op moslims. Beetje jammer.
Pokkelmans meent dat zelfs een vastgelopen drol in zijn darmkanaal de schuld is van moslims en de Islam. Wat dat betreft kan hij een verbond sluiten met zijn vriendjes in NWS.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173020949
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Pokkelmans meent dat zelfs een vastgelopen drol in zijn darmkanaal de schuld is van moslims en de Islam. Wat dat betreft kan hij een verbond sluiten met zijn vriendjes in NWS.
Bruin=bruin. Daar ben ik gewoon heel principieel in.
pi_173020950
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Pokkelmans meent dat zelfs een vastgelopen drol in zijn darmkanaal de schuld is van moslims en de Islam. Wat dat betreft kan hij een verbond sluiten met zijn vriendjes in NWS.
Erkenning voor het doodsimpele feit dat verreweg het overgrote deel moslims ook maar lui zijn die een normaal leven willen is ook al te veel gevraagd. Nee, allemaal potentiële terroristensteuners en als dat niet glashard ontkend wordt, zijn ze stiekem maar al te blij met IS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 15:46:11 ]
pi_173021161
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Erkenning voor het doodsimpele feit dat verreweg het overgrote deel moslims ook maar lui zijn die een normaal leven willen is ook al te veel gevraagd. Nee, allemaal potentiële terroristensteuners en als dat niet glashard ontkend wordt, zijn ze stiekem maar al te blij met IS.
Ho ho, ook wanneer ze wél ontkennen weet ik dat het allemaal slechts toepassing van de taqiya is.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:54:27 #181
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173021195
Lelijkste skyline: Mekka.
Wat een circustent.

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173021218
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:54 schreef GSbrder het volgende:
Lelijkste skyline: Mekka.
Wat een circustent.

[ afbeelding ]
Gruwelijk. Heb je de heiligste plaats ter wereld en dan zet je er zulke afzichtelijke gebouwen omheen. Hebben ze nooit van een welstandscommissie gehoord?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:57:13 #183
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173021272
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gruwelijk. Heb je de heiligste plaats ter wereld en dan zet je er zulke afzichtelijke gebouwen omheen. Hebben ze nooit van een welstandscommissie gehoord?
Big Ben staat er ook.
Begrijp er niets van, zoiets zou in het Vaticaan niet kunnen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173021337
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Erkenning voor het doodsimpele feit dat verreweg het overgrote deel moslims ook maar lui zijn die een normaal leven willen is ook al te veel gevraagd. Nee, allemaal potentiële terroristensteuners en als dat niet glashard ontkend wordt, zijn ze stiekem maar al te blij met IS.
Een normaal islamitisch leven. Daarin schuilt een veel groter gevaar dan wat opblaasmoslims. Ik begrijp niet waarom dat zo moeilijk te bevatten blijkt.
pi_173021370
Daarnaast hebben torens sowieso veel meer te vrezen van zionisten/joden/Mossad en hun handpoppetjes.
pi_173021384
Oh kijk wie er ook weer uit zijn bed is komen rollen.
pi_173021396
Nee joh, ben al uren wakker en wijsheden aan het spuien.
pi_173021399
quote:
9s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Big Ben staat er ook.
Begrijp er niets van, zoiets zou in het Vaticaan niet kunnen.
Zowel de klok (grootste ter wereld) als het ontwerp van de toren (600m) is gedaan door Duitsers lees ik.

edit:

Die klok _O- Alle foto's in dit plaatje zijn op dezelfde schaal.

pi_173021416
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Een normaal islamitisch leven. Daarin schuilt een veel groter gevaar dan wat opblaasmoslims. Ik begrijp niet waarom dat zo moeilijk te bevatten blijkt.
Daar zul je het vriendje van Pokkelmans hebben. Ook al zo'n succesvol figuur.
pi_173021433
Een cultuur waarin creativiteit onder het zand begraven is + toevallige rijkdom =

quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:54 schreef GSbrder het volgende:
Lelijkste skyline: Mekka.
Wat een circustent.



[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 16:03:27 ]
pi_173021504
quote:
11s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zowel de klok (grootste ter wereld) als het ontwerp van de toren (600m) is gedaan door Duitsers lees ik.

edit:

Die klok _O- Alle foto's in dit plaatje zijn op dezelfde schaal.

[ afbeelding ]
Nepfoto's. In moslimlanden is het altijd vijf voor twaalf.
pi_173021554
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:05 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Nepfoto's. In moslimlanden is het altijd vijf voor twaalf.
Vreselijk onhandig tijdens de ramadan.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 16:08:03 #193
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173021565
quote:
14s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:03 schreef LelijKnap het volgende:
Een cultuur waarin creativiteit onder het zand begraven is + toevallige rijkdom =

[..]

Ze zijn in andere Arabische plekken best in staat fatsoenlijke skylines te bouwen, maar dit is gewoon om te janken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173021569

pi_173021595
Tinky is overduidelijk D66, die rooie natuurlijk SP, de groene vanzelfsprekend GL maar wie kan de gele zijn? VVD?
pi_173021635
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:08 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ze zijn in andere Arabische plekken best in staat fatsoenlijke skylines te bouwen, maar dit is gewoon om te janken.
Ja, maar die skylines zijn natuurlijk ook gewoon copy-paste werk gedaan door een westers bedrijf.
pi_173021695
Dit is wel iets voor LK:

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173021737
Omdat ik Tinky nog wel van naam ken?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 16:14:07 ]
pi_173021821
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:54 schreef GSbrder het volgende:
Lelijkste skyline: Mekka.
Wat een circustent.

[ afbeelding ]
Ik vind het op zich best mooi te noemen.
pi_173021955
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:54 schreef GSbrder het volgende:
Lelijkste skyline: Mekka.
Wat een circustent.

[ afbeelding ]
De helft van de gebouwen op die foto bestaat niet eens meer.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')