abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 13:34:24 #76
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173017857
De VS is op het moment niet in staat om NK snel uit te schakelen. Niet zonder een artilleriebarrage van NK op Seoul. Om die uit te schakelen hebben ze weken nodig. Verder zitten er nog (tien)duizenden Amerikanen in die stad. Politiek gezien niet handig als die daar granaten gaan koppen. Dus wil je ook evacueren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:36:42 #77
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173017897
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:34 schreef Ulx het volgende:
De VS is op het moment niet in staat om NK snel uit te schakelen. Niet zonder een artilleriebarrage van NK op Seoul. Om die uit te schakelen hebben ze weken nodig. Verder zitten er nog (tien)duizenden Amerikanen in die stad. Politiek gezien niet handig als die daar granaten gaan koppen. Dus wil je ook evacueren.
En een pre-emptive nuclear strike op de artillerie installaties is ook redelijk zinloos aangezien de fallout al genoeg is om Seoul te vergiftigen.

Tomahawks zijn ook geen optie, want daarvoor zijn het er teveel.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173017901
quote:
Alleen vanuit evangelische hoeken wordt onvoorwaardelijke steun voor de president uitgesproken. ,,God heeft Trump de autoriteit gegeven om Kim Jong-un uit te schakelen'', aldus Robert Jeffress, voorganger in een van de grootste en invloedrijkste kerken in Texas.

Bron
Aparte gasten, die religieuzen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 13:41:20 #79
3928 Ulx
pi_173018008
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En een pre-emptive nuclear strike op de artillerie installaties is ook redelijk zinloos aangezien de fallout al genoeg is om Seoul te vergiftigen.

Tomahawks zijn ook geen optie, want daarvoor zijn het er teveel.
Trump heeft inderdaad weinig of geen opties. Het is gewoon een voldongen feit dat NK een kernmacht is en dat de VS eigenlijk heeft verloren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:42:59 #80
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173018041
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:34 schreef Ulx het volgende:
'At least they are dying over there and not here' :) :) /L. Graham
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_173018061
Panetta over Trump / Noord-Korea:
quote:
Panetta: Does Trump think 'North Korean leader is attacking his manhood?'

SEASIDE, Calif. — Leon Panetta, the former secretary of defense, CIA director and ex-Clinton White House chief of staff, says President Donald Trump’s incendiary vow to North Korean leader Kim Jong-Un Tuesday to deliver “fire and fury like the world has never seen” is disturbing evidence of a White House that is increasingly raising the stakes of a cataclysmic nuclear war.

“You’ve got two bullies chiding each other with outrageous comments — and it doesn’t help the situation in terms of trying to resolve something that has to be resolved peacefully...because the consequences of nuclear war would be devastating," Panetta told POLITICO Tuesday at the Panetta Institute for Public Policy at California State University, Monterey Bay.

"The question is: “Does (Trump) get so frustrated with the North Korean leader — who’s yelling every other day — that he feels that somehow the North Korean leader is attacking his manhood?”

“And (Trump) this is a guy who, if he feels that, does he decide, 'OK, enough is enough?' So we’re living on that brink right now,'' Panetta said. "We’re not sure what direction this is going to take...it’s a very dangerous world that’s out there and it’s going to require a lot of decisions on some tough issues.”

The stakes for average Americans, he said, are becoming too high. “I know the mood of the American people is, 'Yeah this is Trump…but I have to take care of my family, life goes on'...But reality is, the commander-in-chief can make a helluva decision that could really impact the lives of Americans.”

Panetta’s comments, his sharpest to date on Trump’s foreign policy and national security efforts, came in an interview with POLITICO and during a session with congressional interns at the public policy institute founded by he and his wife Sylvia. The former CIA director expressed deep concern not only about Trump’s engagement — or lack of it — in foreign policy, but also the methods by which the current White House is approaching problems that may quickly spiral out of control.

With reports that North Korea may have produced a compact nuclear warhead, "there’s only one strategy you can use with North Korea — and it’s containment and deterrence,’’ Panetta said, adding that the time has come to open a dialogue with North Korea. “You have to make very clear that if they do anything that is provocative, that we can come back in a way that will end the regime. That, frankly, for 60 years, is what we’ve been doing — and as a result, we’ve been able to avoid war.”

“The real problem is that...the failure of the foreign policy dealing with North Korea — it really does represent a direct threat to the United States. So this really is a moment in time where we have got to take steps, militarily, diplomatically, to do everything possible to bring North Korea to the negotiating table,’’ he said. America must have a dialogue with them, or to make clear to them that failure to engage in dialogue “is to put them on a path towards the loss of the regime,'' he said.

But Panetta said he’s concerned with reports of how the president makes major decisions, and is approaching major foreign policy issues.

“I’ve heard of briefings being presented to the president — and because he has this limited attention span, he kind of immediately goes to the political argument as opposed to the substance,’’ the former CIA director said. In Afghanistan, for instance, reports are that "the military is recommending a strategy that should be done; but the president and (advisor Steve) Bannon don’t think that strategy really gives them what they want in order to deal with the political side of the ledger. So he’s basically sent the military packing — to try and come back with something different.”

Panetta, who has one of the deepest public service resumes in Washington — he's a former House member from California who went on to manage the White House Office of Management and Budget, and served as White House chief of staff, head of the CIA and secretary of defense — says that Trump's methods represent a stark shift from past practice on crisis management.

“For 25 years, trying to live with danger zones that are out there in the world, you always felt there were rational minds that understood that at some point you’ll find a way to deal with it,’’ he said. “That chemistry has changed. So it makes it very unpredictable.”

Among other observations from Panetta:

— On Trump's unorthodox approach to foreign policy issues: “This is a bizarre world, OK? I’m used to — you go through a national security consult, you have deputies’ meetings; you have principles meeting, you talk about substance of the issue, the crisis, the options, you try to develop consensus. You present it to the president; the president asks questions and makes a decision. That’s usually the process. It was true for Clinton, it was true for Bush, it was true for Obama. (Today) this is not the way it works. And it makes it very unpredictable as to what happens.”

— On Trump’s White House team: “I’ve thought that Trump’s national security team is probably the best thing he’s done, in appointing people like [Secretary of Defense James] Mattis and [National Security Advisor H.R.] McMaster, now [General John] Kelly as chief of staff and [Secretary of State Rex] Tillerson — even though he’s struggling, his head seems to be at least in the right place.”

— On North Korean dictator Kim Jong-Un: “He’s totally bizarre and uncertain. When I was CIA director the one area I thought we did not have really great intelligence was in the inner circles of North Korea..it was tough to get really good information. Normally, you get pretty good intelligence about what a leader was doing...we never could get that. So you don’t know. The only guy this guy seems to like is (Dennis) Rodman.”
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173018123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aparte gasten, die religieuzen.
Het Amerikaanse evangelisme is veelal ook gewoon een bizarre, geperverteerde vorm van het christendom.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 13:55:34 #83
3928 Ulx
pi_173018348
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:22 schreef AnneX het volgende:
Trump liet de militaire beslissingen toch over aan Defensie en generalen?
En die zijn toch wijzer, mag ik hopen...

Ja, de varkensbaai kan ik mij nog de angsten en griezels van mijn ouders herinneren.
Komt het iedere generatie terug of zo?
De beslissing is aan Trump.

Ik hoop niet dat er nu weer onthullingen over Rusland komen, dan gaat Trump nog meer over de zeik.
pi_173018398
In geruststellend nieuws, zijn laatste tweet:

realDonaldTrump twitterde op woensdag 09-08-2017 om 13:56:33 My first order as President was to renovate and modernize our nuclear arsenal. It is now far stronger and more powerful than ever before.... reageer retweet
Hopelijk volgen we deze op met 'maar we gaan het natuurlijk niet echt gebruiken' in plaats van 'en om dat te bewijzen schiet ik er om 5 uur live op TV een paar af'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173018423
quote:
10s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:58 schreef Ludachrist het volgende:

realDonaldTrump twitterde op woensdag 09-08-2017 om 13:56:33 My first order as President was to renovate and modernize our nuclear arsenal. It is now far stronger and more powerful than ever before.... reageer retweet
Totale onzin natuurlijk maar wel weer in het bijennest porren. :')
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 14:00:40 #86
3928 Ulx
pi_173018460
Gelukkig maar, we kunnen weer rustig slapen.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 14:02:33 #87
3928 Ulx
pi_173018489
En straks hoor je Kim: Wij ook!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:03:01 #88
192592 SureD1
------------------------------
pi_173018498
quote:

Hopelijk volgen we deze op met 'maar we gaan het natuurlijk niet echt gebruiken' in plaats van 'en om dat te bewijzen schiet ik er om 5 uur live op TV een paar af'.
Binnen 6 maanden?!? Hahahahaha en gij geleuf da?
pi_173018511
quote:

In 8 maanden? Knap van onze Trumpgod.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_173018531
realDonaldTrump twitterde op woensdag 09-08-2017 om 14:03:21 ...Hopefully we will never have to use this power, but there will never be a time that we are not the most powerful nation in the world! reageer retweet
#stoer #hetmannetje
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173018541
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:03 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Binnen 6 maanden?!? Hahahahaha en gij geleuf da?
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:03 schreef vipergts het volgende:

[..]

In 8 maanden? Knap van onze Trumpgod.
Trump loog in februari dat hij het arsenaal zou verbeteren omdat het achter liep. Nu liegt hij dat hij het heeft gerenoveerd.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:13:22 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173018719
Octaaf de Bolle in het Witte Huis.
quote:
Kernkoppen renoveren, dat is nu toevallig een van mijn specialiteiten. Mijn Ivanka zegt dat ook altijd: Pa, zegt ze, zoals jij kan kernkoppen renoveren, ja, zo renoveer ik kernkoppen, hè?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_173018804
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:04 schreef Ludachrist het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 09-08-2017 om 14:03:21 ...Hopefully we will never have to use this power, but there will never be a time that we are not the most powerful nation in the world! reageer retweet
#stoer #hetmannetje
Het is anders vrij waarschijnlijk dat die tijd er wel aan gaat komen, tenzij hij preventief landen als China wil platgooien met nucleaire wapens.
pi_173018840
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zullen ze in Zuid-Korea blij mee zijn.
Mocht Zuid-Korea een klap terug krijgen dan wordt een kleine militaire interventie al snel een grote militaire interventie. Noord-Korea gaat vooral over regime survival en dat doen ze allemaal vanuit de consequent zelfde ideologische benadering. Een echt grote reactie van Noord-Korea zie ik niet zo snel gebeuren. Indien wel moeten we niet vergeten dat ook Zuid-Korea behoorlijk nationalistisch is te noemen. Het is een gecompliceerd land wat dat betreft.

https://www.theatlantic.c(...)-north-korea/527139/

Ik denk dat de Zuid-Koreanen zich ook al een tijdje het publiek aan het voorbereiden zijn op een mogelijke actie-reactie in dit conflict.
pi_173018866
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mocht Zuid-Korea een klap terug krijgen dan wordt een kleine militaire interventie al snel een grote militaire interventie. Bovendien moeten we niet vergeten dat ook Zuid-Korea behoorlijk nationalistisch is te noemen. Het is een gecompliceerd land wat dat betreft.

https://www.theatlantic.c(...)-north-korea/527139/

Ik denk dat de Zuid-Koreanen zich ook al een tijdje het publiek aan het voorbereiden zijn op een mogelijke actie-reactie in dit conflict.
Zuid-Korea is de grootste verliezer als het tot een gewapend conflict met Noord-Korea komt. Het is logisch dat ze zich voorbereiden.
pi_173018889
quote:

Kan Trump weer zo'n countdown inzetten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173018896
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zuid-Korea is de grootste verliezer als het tot een gewapend conflict met Noord-Korea komt. Het is logisch dat ze zich voorbereiden.
Als China Noord-Korea in een mogelijk conflict niet steunt. Dat is het beste scenario dat Zuid-Korea kan hebben om van dit probleem af te komen momenteel.
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 14:22:38 #98
54278 crew  Tijger_m
pi_173018898
Even in de NK discussie niet vergeten dat NK ook nog biologische en chemische wapens heeft, nukes tijdig uitschakelen is mischien mogelijk, heel mischien, maar de rest van het arsenaal word al veel moeilijker.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 9 augustus 2017 @ 14:22:58 #99
3928 Ulx
pi_173018904
realDonaldTrump twitterde op woensdag 09-08-2017 om 14:03:21 ...we have more beautiful cities than SAD North-Korea. So in the event of a war we will win! reageer retweet
pi_173018910
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
Even in de NK discussie niet vergeten dat NK ook nog biologische en chemische wapens heeft, nukes tijdig uitschakelen is mischien mogelijk, heel mischien, maar de rest van het arsenaal word al veel moeilijker.
En ook nog heel veel conventionele artillerie. Seoul kan met de grond gelijk gemaakt worden en dat kan niemand voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')