quote:Op zondag 13 augustus 2017 14:13 schreef replay11nl het volgende:
[..]
Geen idee, heb op vrijwel alles wel 2 staps verificatie, op PSN niet schijnbaar
Je ziet andere spelers als orb volgens mij, dus toch niet helemaal co-up.quote:Op zondag 13 augustus 2017 13:58 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
je kunt nu samen exploreren volgens de trailert.
Ik vermaak me er prima mee. Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Had eigenlijk verwacht dat het op de Close Combat serie zou lijken, maar het is totaal anders.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:18 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hoe vind je'm tot nu toe? Controls goed te doen op PS4?
Ik heb hem op pc maar ben wel een beetje teleurgesteld. Tactische opties zijn extreem beperkt, het is een soort uitgeklede arcade-versie van het 11 jaar(!) oudere Company of Heroes. Speelt op zich best lekker weg, ziet er ook goed uit, maar wel echt heel veel minpunten.
Nu is CoH een moeilijk te evenaren meesterwerk, maar ze doen ook niet echt hun best om te verbloemen dat ze er veel leentjebuur hebben gedaan. Best lelijk als de game dan uiteindelijk zelf véél beperkter is, minder opties, minder units, minder skills per unit, lachwekkend upgradesysteem.. Iets betere graphics misschien, maar wel weer mindere physics. Ook multiplayer is een lachertje, vier maps, één gamemodus.
quote:Op zondag 13 augustus 2017 17:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vermaak me er prima mee. Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Had eigenlijk verwacht dat het op de Close Combat serie zou lijken, maar het is totaal anders.
De controls zijn het minste punt van de game. Vooral het selecteren van 1 unit in een groep en het selecteren van een specifieke groep is erg lastig. Gelukkig heb je meestal alle tijd om een aanval of verdediging te plannen en daardoor zijn de controls hooguit tijdrovend. Ik heb nog geen MP gespeeld, maar ik kan me goed voorstellen dat de controls hier wel voor irritatie gaat zorgen.
Ik ben blij dat er 3 moeilijkheidsniveaus zijn. Op easy verken ik de levels en save ik hooguit 1 keer. Als je geen domme dingen doet, dan haal je dit zonder problemen. Op normal verlies ik de meeste units wel en moet ik wat vaker laden als het fout gaat maar ook dat is goed te doen. Dat kunnen saven en loaden in een level voelt trouwens als cheaten, daar hadden ze beter iets anders op kunnen vinden.
Leuk wordt het bij de challenge. mode. Je moet hier echt een level kennen, vooruit plannen en gebruik maken van alle mogelijkheden die je eenheden hebben.
Het is jammer dat de leercurve ineens zo omhoog gaat en ze niet al moeilijker begonnen en net iets moeilijker eindigen. Easy is te makkelijk. Het verschil tussen easy en normal is te klein omdat je bij iedere fout je oude game weer kan laden en je fout ongedaan kan maken. En de stap van normal naar challenge is voor sommige spelers misschien te groot. Zeker bij de langere gevechten.
Het kiezen van een bevelhebber bij ieder gevecht is leuk gedaan. Het verschil tussen de verschillende generaals is merkbaar, maar niet genoeg om een gevecht heel anders te laten verlopen. Ze hadden de verschillen net wat groter moeten maken.
Het upgraden is inderdaad slecht uitgevoerd. Ik zit in de Duitse campagne in het laatste gevecht in Rusland en kan al best veel upgraden. Als je alles eerst op easy en normal speelt, dan begin je je challenge gevechten met alle upgrades. Dit systeem hadden ze beter uit de game kunnen laten.
Er is best wel wat tactiek, maar tegen de AI is het wel vanzelfsprekend hoe je die in moet vullen zodra je weet welke eenheden je waar tegen gaat komen. Het ideale scenario in welke volgorde je eenheden op moet stellen is altijd hetzelfde, maar vaak niet mogelijk vanwege de omstandigheden.
In de MP wordt de tactiek veel interessanter. Je kan dan gevechten gaan krijgen om de beste locaties op een map. Maar tegelijkertijd kan je ook makkelijk om die loopgraven, gebouwen of beschutte velden en bossen heen en de vijand van de andere kant aanvallen.
Ik ga alle gevechten in de challenge mode proberen te voltooien. De uitwerking van de MP zal bepalen of ik het spel daarna zal blijven spelen. De potentie voor de MP is er, maar misschien pakt het wel verkeerd uit.
Als je een challenge wil uitspelen dan mag je niet saven. Je krijgt (in de Duitse campagne) een ridderkruis met eikenblad onderscheiding, 1 extra upgradepunt en een trophy op je PSN als je niet gesaved/geload hebt.quote:Op zondag 13 augustus 2017 19:08 schreef 2dope het volgende:
[..]
Vermaak me ook wel hoor, heb alles op Normal gedaan (German en Allied campaigns inmiddels uitgespeeld). Die challenges heb ik even bekeken maar waren in veel gevallen nog niet unlocked (geen 3 sterren). Vond ik er ook niet heel interessant uitzien, 'doe de missie nog een keer maar nu zonder air support' ofzo. Dat betekent in de praktijk gewoon vaker saven/loaden zodat je weet waar hinderlagen gaan plaatsvinden en waar vijandelijk geschut staat. Die difficulty spikes zijn inderdaad bizar, merkte in de German campaign dat de eerste drie (of vier) missies extreem simpel waren en daarna volgde opeens een supermoeilijke missie waar je iedere centimeter je tactiek moet heroverwegen en eigenlijk nauwelijks units mag kwijtraken. Dat had als gevolg dat ik alle missies daarna weer uitzonderlijk voorzichtig ging spelen wat onnodig lang duurde, en achteraf helemaal niet nodig bleek.
Grootste ergernis vind ik de debiele line of sight i.c.m. de fog of war. Vijanden zien (en beschieten) jou van 100 meter afstand, jij hen van 5 meter. Dat betekent dat je infanterie moet gaan opofferen als kanonnenvoer om de locatie van vijanden te kunnen tonen. In sommige gevallen moet je met een tank een bepaald gebied verkennen, dan word je helemaal naar de tyfus geschoten vanuit een bepaalde richting, je kunt niets terugdoen dus rijd je er maar opaf, en pas als je zo'n beetje tegen de betreffende vijand aan staat kun je terugschieten. Ook verschillen in effective range onder tanks zijn slecht (lees: niet) uitgewerkt. er zit alleen verschil tussen tanks en artillerie qua schietafstand. Verder gewoon weinig verschillende units, en nog minder individuele skills, iets waar ze juist mee pronkten voor release. Ik blijf het tot in den treure vergelijken met CoH - daar ontkom je niet aan als je die game kent - die deed heel veel hetzelfde maar dan 10x beter/uitgebreider/veelzijdiger.
De doctrines vind ik ook lui gedaan, temeer omdat veel dezelfde skills terugkomen bij alle doctrines. Bovendien vind ik dat sommige skills gewoon from scratch beschikbaar moeten zijn zoals handgranaten.
Klinkt allemaal erg negatief maar zoals gezegd vermaak ik me nog steeds best wel goed, het is grotendeels teleurstelling dat het geen CoH 3 is Dat is ook niet de juiste instelling om met die verwachting aan de game te beginnen, alleen SS4 probeert zo hard CoH te zijn op bepaalde vlakken dat de vergelijking onvermijdelijk is.
Gewoon doen, DaSo 3 is top.quote:Op zondag 13 augustus 2017 20:34 schreef thedeedster het volgende:
Bloodborne uitgespeeld. DLC gestopt bij Orpan of Kos en toen even snel laatste twee reguliere eindbazen ausradiert.
Was er echt helemaal klaar mee.
Geweldig spel, maar had gewoon geen zin meer.
Het is meer doorzetten, dan pure skill, maar het voelt wel als een prestatie.
Twijfel nu serieus of ik DS3 snel ga oppakken.
Eerst maar ff bijkomen. Ik kan hem al voor 30euro zonder dlc krijgen.quote:
Ik vind de DLC juist het hoogtepunt van de hele game. Ik zou gewoon voor de GOTY gaan en hem niet in een ruk uitspelen.quote:Op zondag 13 augustus 2017 21:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Eerst maar ff bijkomen. Ik kan hem al voor 30euro zonder dlc krijgen.
Twijfel dus over de GOTY editie. Bloodborne duurde - mét de DLC - mij net wat te lang.
Heb je het nu over Bloodborne of Dark Souls?quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:03 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Ik vind de DLC juist het hoogtepunt van de hele game. Ik zou gewoon voor de GOTY gaan en hem niet in een ruk uitspelen.
Eerste deel ging over Bloodborne, 2e deel over Dark souls.quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:14 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Heb je het nu over Bloodborne of Dark Souls?
Thanks.quote:Op zondag 13 augustus 2017 22:19 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Eerste deel ging over Bloodborne, 2e deel over Dark souls.
Rebuild database heeft bij mij wel geholpen daarmee, zie googlequote:Op zondag 13 augustus 2017 19:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is er iets dat ik kan doen om het menu van een PS4 wat sneller te maken? Voordat alles geladen is ben ik minuten verder. Daarnaast klapt het internet er regelmatig uit (vandaag lukt het helemaal niet om verbinding te maken). Ik zit gewoon bekabeld en heb 200 GB vrij op de HDD.
TLoU 2quote:
Ik kan je geen antwoord geven, maar ik heb het na de 3e poging om het spel weer op te pakken wéér opgegeven. Ik vond het een prachtig spel, ik vond het heerlijk spelen, de sfeer prima, maar wat jij zegt; ik ging me zo genadeloos irriteren dat ik er niets van kon dat ik het nu definitief vaarwel heb gezegd.quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:06 schreef Joosterd het volgende:
Welke spel is het minst moeilijk om in te stappen, Dark Souls of Blood Bourne? Ik heb nog nooit een spel van hen aangeraakt omdat ik bang ben dat ik mij ga irriteren aan de moeilijkheidsgraad..
Het mooiste is om gewoon te beginnen met Dark Souls, of evt. zelfs Demon's Souls als je nog een PS3 hebt staan (zit niet in PS Now vlgs mij).quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:06 schreef Joosterd het volgende:
Welke spel is het minst moeilijk om in te stappen, Dark Souls of Blood Bourne? Ik heb nog nooit een spel van hen aangeraakt omdat ik bang ben dat ik mij ga irriteren aan de moeilijkheidsgraad..
quote:Op maandag 14 augustus 2017 18:37 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Ik zou denk ik voor Dark souls gaan, daar heb je iig een schild.
Sonicquote:Op maandag 14 augustus 2017 19:26 schreef MMaRsu het volgende:
Gaat iemand hier nog Sonic Mania halen? De game komt morgen uit en krijgt enorm goede reviews.
Ik ben een oldschool sonic fan, heb 1,2,3 & Sonic & Knuckles gespeeld op de Megadrive. Daarna zijn de meeste sonic games nogal matig geweest . Dit lijkt erop alsof ze het bij Sega eindelijk hebben begrepen..
100%. Sega heeft grote namen uit de Sonic fangame community ingehuurd, die sinds jaar en dag bezig zijn met het maken van custom Sonic levels en anime is uitbesteed aan de zeer getalenteerde Tyson Hesse.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:26 schreef MMaRsu het volgende:
Gaat iemand hier nog Sonic Mania halen? De game komt morgen uit en krijgt enorm goede reviews.
Ik ben een oldschool sonic fan, heb 1,2,3 & Sonic & Knuckles gespeeld op de Megadrive. Daarna zijn de meeste sonic games nogal matig geweest . Dit lijkt erop alsof ze het bij Sega eindelijk hebben begrepen..
Ach ja, soms zit hij er naast. Over het algemeen de keren dat ik het niet met hem eens benquote:Op maandag 14 augustus 2017 19:45 schreef MMaRsu het volgende:
Mja Jim Sterling vind ik wel een chief, normaal gesproken ben ik over t algemeen altijd wel met hen eens maar bv Assassins Creed 2 had die een 4 gegeven ofzo . Terwijl dat imo ook een mastergame is.
quote:Originally Posted by Hideki Kamiya (Translated)
Nier's success has to this point given Platinum a new fanbase, a growing staff, a brilliant success story, an increase in qualified job applicants, and a great benefit. Normally, I can't help but do everything by myself... it's a pitiful story, but to say that Yoko-san saved Platinum would not be an exaggeration. I cannot thank him enough.
Geweldig spel of niet? Dat is toch dat vrouwtje?quote:Op maandag 14 augustus 2017 21:47 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Dit weekend 12 uur nioh gespeeld
Ook echt denken dat je goed bent totdat je bij de tweede boss staat.
Nee joh, Platinum is een triple A studio die genoeg geld en mensen heeft voor hun games.quote:Op maandag 14 augustus 2017 22:05 schreef MMaRsu het volgende:
Stond Platinum (Nier/Bayonetta) aan het randje van de afgrond?
[..]
Er zijn meerdere teams bij platinum. Helaas ook meerdere kwaliteitniveaus. Nier, Bayonetta: duidelijk hun A-Team. Transformers: had-beter-gekund-team, die teenage mutant ninja turtles: holy-wat-een-crap-team.quote:Op maandag 14 augustus 2017 22:58 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik denk dat bayonetta, ondanks dat het een super toffe game was, geen groot succes is geweest. Zeker omdat deel 2 alleen voor de Wii u was. Idem voor de transformers game.
Het cancellen van scalebound zal ook wel wat hebben gekost.
Waarschijnlijk op de Switchquote:Op maandag 14 augustus 2017 19:26 schreef MMaRsu het volgende:
Gaat iemand hier nog Sonic Mania halen? De game komt morgen uit en krijgt enorm goede reviews.
Ik ben een oldschool sonic fan, heb 1,2,3 & Sonic & Knuckles gespeeld op de Megadrive. Daarna zijn de meeste sonic games nogal matig geweest . Dit lijkt erop alsof ze het bij Sega eindelijk hebben begrepen..
<3quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 23:52 schreef DKUp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vermaak me momenteel prima met Just Cause 3, Dying Light en de nieuwe versie van No Man's Sky
hoe is 't leven dan ouwe gabbahquote:
Hij is episch. Dat level design van Chemical plant 2quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 00:05 schreef MMaRsu het volgende:
Omg sonic mania is gruweliiiijjjjk als je fan bent van oude sonic (megadrive tijd)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |