abonnement Unibet Coolblue
pi_173006588
Ik was bij een speciaal zaak voor wat vragen over een radiator, één daarvan was of het nut heeft om radiator folie te gebruiken, wat je achter de radiator op de muur plakt of dat wat je tegen de radiator plakt.

Het antwoord dat ik kreeg dat zij dit nooit adviseren, omdat het te weinig rendament oplevert.
Wat is jullie ervaring hiermee ?
pi_173006646
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:12 schreef Piet200 het volgende:
Ik was bij een speciaal zaak voor wat vragen over een radiator, één daarvan was of het nut heeft om radiator folie te gebruiken, wat je achter de radiator op de muur plakt of dat wat je tegen de radiator plakt.

Het antwoord dat ik kreeg dat zij dit nooit adviseren, omdat het te weinig rendament oplevert.
Wat is jullie ervaring hiermee ?
Wat de speciaalzaak aangeeft.
pi_173008532
Gezien de kostprijs van een rolletje folie, is het rendement al heel snel voldoende om 'genoeg' op te leveren.

Ik heb beneden bij de ongeisoleerde muur de folie op de radiator geplakt, en merk nu flink verschil in de temperatuur achter de radiator. Bij goed geïsoleerde muren zal het veel minder helpen.
pi_173008617
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:21 schreef Ivo1985 het volgende:
Gezien de kostprijs van een rolletje folie, is het rendement al heel snel voldoende om 'genoeg' op te leveren.

Ik heb beneden bij de ongeisoleerde muur de folie op de radiator geplakt, en merk nu flink verschil in de temperatuur achter de radiator. Bij goed geïsoleerde muren zal het veel minder helpen.
Goed antwoord

Net zo goed als de slimme HR-Radiatorfolie van TONZON
pi_173012629
Vroeger deed ik het wel, en heb er van geleerd dat het vooral los ging zitten, krullen en tegen de radiator hing. Dus als je het doet, bevestig het degelijk aan de muur. Hetgeen weer gelazer geeft als je het wilt verwijderen. Al met al: matig. In m'n huidige woning niet gedaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173012955
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:24 schreef Adames het volgende:

[..]

Goed antwoord

Net zo goed als de slimme HR-Radiatorfolie van TONZON
:+
  woensdag 9 augustus 2017 @ 10:00:11 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173013510
Het zal er vanaf hangen of je een enkelsteens woning uit 1700 hebt of een drievoudig geisoleerd huis uit 2016. In het eerste geval zullen alle beetje helpen, ook de folie.
Tot nooit .......
pi_173029891
Het helpt altijd, en zo'n rolletje kost amper wat dus ik zou het doen.

Maak het wel wat kleiner dan de radiator zodat het niet in het zicht zit.
Montage heb ik gedaan met montagekit en kleine spijkertjes.

Wel ben ik van mening dat bij een paneelradiator het wat minder belangrijk is als bij een oude ledenradiator die zijn warmte puur afgeeft als straling.
Een paneelradiator werkt via het tegenstroomprincipe, het warme water gaat boven de radiator in en koel dan naar beneden af en verlaat aan de onderkant de radiator via de retourleiding.
Warme lucht stijgt dus het gebeurt vooral tussen de 2 platen waar de convectie zit.

Hou maar eens een licht papiertje boven de radiator als deze staat te loeien.

Maar zoals gezegd schaadt het niet, maar rijk ervan worden zal ook niet gebeuren ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')