abonnement Unibet Coolblue
pi_173002609
Ee vriend heeft aan mij voorgesteld om voor hem te gaan werken. Hij heeft een bedrijf in het VK en is van plan om uit te breiden in Nederland. Ik zou kunnen fungeren als een vertaalmiddel die het e.e.a. vanuit huis zou kunnen regelen/uitzoeken. Momenteel zit ik echter in de bijstand en ik vraag mij af of ik mijn werk bij hem onder de categorie 'hobbyisme' zou kunnen schuiven. Gezien het een stevig verankerde vriendschap betreft zou ik er op kunnen vertrouwen dat ik zonder contract voor hem kan werken om in een latere periode beloont te worden. Op die manier zou ik mijn bijstand en daarmee zekerheid op inkomen kunnen behouden, die via hem niet voor een langere termijn (niet langer dan 2 á 3 maanden) verzekerd kan worden.

Mijn vraag is: is het legaal/mogelijk om zonder loon en contract voor iemand te werken zonder te erkennen dat het werk betreft? En zou ik daarbij een vriendenafspraak kunnen maken om op een ander moment betaald te worden? Bijvoorbeeld wanneer ik bij hem vast in dienst ga en/of (om andere redenen) uit de bijstand stap? Zou ik bijvoorbeeld, wanneer er meer zekerheid is m.b.t. zijn uitbreiding in Nederland, bij hem in dienst kunnen komen en een 'bonus' of -tijdelijk- hoger loon kunnen ontvangen waarmee hij mijn uren die ik eerder gemaakt heb uitbetaald? Dat zou eventueel zelfs mogelijk zijn als zijn uitbreiding niet lukt, maar ik wel uit de bijstand ben geraakt. Wat betreft de belastingdienst zie ik niet zo snel een probleem; de inkomsten zullen gewoon belast worden, maar dat 'werken als hobby' tijdens het ontvangen van bijstand, met zo'n deal op de achtergrond, ruikt niet helemaal zuiver. Hoe zit dat nou technisch...juridisch gezien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 20:14:14 ]
pi_173002719
Zou ten eerste privé en zakelijk ten zeerste uit elkaar houden. Geeft uiteindelijk altijd gezeik.
Kan ook vrijwilligerswerk bijv doen.
pi_173002727
Wat heb je te verliezen door gewoon voor hem te gaan werken? Dan krijg je betaald, en ben je niet meer afhankelijk van bijstand.

Als het niets wordt, kan je altijd alsnog terugvallen op de bijstand. Ik zie het probleem niet.
pi_173002729
En wanneer er "opeens" een baan voor je is ga je die aannemen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:22:45 #5
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173003036
De bijstand kan hier wel een probleem van maken. Ookal ben je niet betaald op papier kunnen ze nog de indruk krijgen dat je zwart betaald krijgt. Ik zou hier heel voorzichtig mee zijn aangezien de bijstand een berekening gaat maken zodra ze je verdacht vinden over hoeveel uur je zwart verdiend hebt.. Dit kan oplopen tot duizenden euro's ook al heb je geen schuld..
pi_173003051
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:12 schreef Hamzoef het volgende:
Wat heb je te verliezen door gewoon voor hem te gaan werken? Dan krijg je betaald, en ben je niet meer afhankelijk van bijstand.

Als het niets wordt, kan je altijd alsnog terugvallen op de bijstand. Ik zie het probleem niet.
Omdat de aanmeldprocedure een hel (en langdurig) is. Ook moet nog uitgevogeld worden hoeveel werk (en dus loon) er exact beschikbaar zal zijn. Hij is wel bereid mij een inkomen te beloven voor minimaal 2 of 3 maanden, ongeacht de hoeveelheid beschikbaar werk, maar daar wil ik niet mee akkoord gaan omdat het de verhouding scheef zet.
pi_173003081
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:11 schreef Maxycosy het volgende:
Zou ten eerste privé en zakelijk ten zeerste uit elkaar houden. Geeft uiteindelijk altijd gezeik.
Kan ook vrijwilligerswerk bijv doen.
We hebben het risico overwogen. Maar bedoel je onder de noemer vrijwilligerswerk? Dat lijkt me niet handig. Dat moet ook op basis van een contract. En het is nog maar de vraag of ze het betreffende type werk wel accepteren als 'vrijwilligerswerk'.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 20:25:02 ]
pi_173003098
Ik ga mijn week vanaf nu ook als hobbyisme doen, en stop met belasting betalen. Dan droogt de inkomstenbron voor jouw bijstand ook vanzelf een keer op.
pi_173003169
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En wanneer er "opeens" een baan voor je is ga je die aannemen?
Ik ga binnenkort kwart-time aan de slag met de belofte dat dat voorlopig afdoende is (vanwege bep. omstandigheden). Mocht ik plots fulltime aan de bak moeten dan zou ik ter zijner tijd een afweging moeten maken.
pi_173003171
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:22 schreef Puk1234 het volgende:
De bijstand kan hier wel een probleem van maken. Ookal ben je niet betaald op papier kunnen ze nog de indruk krijgen dat je zwart betaald krijgt.
En terecht!!!
pi_173003205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:22 schreef Puk1234 het volgende:
De bijstand kan hier wel een probleem van maken. Ookal ben je niet betaald op papier kunnen ze nog de indruk krijgen dat je zwart betaald krijgt. Ik zou hier heel voorzichtig mee zijn aangezien de bijstand een berekening gaat maken zodra ze je verdacht vinden over hoeveel uur je zwart verdiend hebt.. Dit kan oplopen tot duizenden euro's ook al heb je geen schuld..
Ja, maar technisch gezien krijg ik dus niet 'zwart' betaald; ik word immers niet betaald tot ik betaald word (en dat is wanneer ik uit de bijstand ben). En wanneer ik betaald wordt, dan wordt het gewoon dmv een loonconstructie (icm een bonus eventueel) gedaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 20:29:04 ]
pi_173003234
Als je met hem afspreekt om op een later moment geld te ontvangen voor werk dat je nu voor hem doet, dan is dat gewoon loon. Ook als je dat niet afspreekt, maar hij geeft je daar toch geld voor dan is dat ook loon. Daarbij maakt het voor de regels van de bijstand niet uit of je dat onder een contract doet of niet en ook niet hoe jullie dit zelf noemen.

Dit niet melden is in strijd met de regels van de bijstand en zal lijden tot terugbetaling van bijstand plus een forse boete indien ze daar achter komen.

Dit werk doen zonder financieele tegenprestatie zal waarschijnlijk wel goedgekeurd worden. Afspreken met hem om jou eventueel aan te nemen wanneer het bedrijf in Nederland gevestigd is, mag dus gewoon.
Wel zal je volledig beschikbaar moeten zijn voor betaald werk indien jouw verplichte sollicitaties daartoe lijden. Ook zal je dit werk moeten melden bij jouw contactpersoon.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173003307
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:11 schreef Maxycosy het volgende:
Zou ten eerste privé en zakelijk ten zeerste uit elkaar houden. Geeft uiteindelijk altijd gezeik.
En zeker bij vage constructies zoals TS voorstelt.

Vroeg of laat gaat TS het tijd vinden dat er wordt afgerekend en dan vind die vriend misschien van niet.
Of TS gaat zich eraan ergeren als die vriend zich te veel als opdrachtgever gaat gedragen voor iets wat TS 'gratis' doet.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_173003502
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

We hebben het risico overwogen. Maar bedoel je onder de noemer vrijwilligerswerk? Dat lijkt me niet handig. Dat moet ook op basis van een contract. En het is nog maar de vraag of ze het betreffende type werk wel accepteren als 'vrijwilligerswerk'.
Ik zou mijn handen maar niet branden aan zulke materie als ik jou was. Ten eerste is de bijstand al heel vaak besodemieterd. Als ze enige lucht krijgen dat dit via een kennis/vanuit familiare kringen is en je ook nog vanuit hobbyisme werkt ze je per direct zullen verdenken van zwarte bijverdiensten. Ook kan die betreffende vriend je als jullie ooit in conflict komen bedonderen bij de bijstand. Ik zal er vanaf weten als ik jou was en zien waar andere mogelijkheden liggen. Instanties zoals UWV zijn niet mak!
pi_173003706
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je met hem afspreekt om op een later moment geld te ontvangen voor werk dat je nu voor hem doet, dan is dat gewoon loon. Ook als je dat niet afspreekt, maar hij geeft je daar toch geld voor dan is dat ook loon. Daarbij maakt het voor de regels van de bijstand niet uit of je dat onder een contract doet of niet en ook niet hoe jullie dit zelf noemen.

Dit niet melden is in strijd met de regels van de bijstand en zal lijden tot terugbetaling van bijstand plus een forse boete indien ze daar achter komen.

Dit werk doen zonder financieele tegenprestatie zal waarschijnlijk wel goedgekeurd worden. Afspreken met hem om jou eventueel aan te nemen wanneer het bedrijf in Nederland gevestigd is, mag dus gewoon.
Wel zal je volledig beschikbaar moeten zijn voor betaald werk indien jouw verplichte sollicitaties daartoe lijden. Ook zal je dit werk moeten melden bij jouw contactpersoon.
Maar theoretisch gezien zouden we, mocht men er überhaupt achter komen dat ik 'uren heb gemaakt', dan toch kunnen stellen dat al het gepleegde werk van 'voor het contract' gratis -in de vorm van hobbyisme- was? Hij betaalt mij vervolgens d.m.v. een hoger loon dan normaal (of via een bonus) om die eerdere uren te compenseren. Het enige wat ze feitelijk kunnen zien is dat ik op een bepaald moment ben aangenome met een riant salaris.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 20:48:09 ]
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:44:33 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173003792
Ook vrijwilligerswerk is aan vrij strenge regels gebonden als je een uitkering hebt, omdat je geacht wordt beschikbaar te zijn voor werk.

Daarnaast is de manier waarop je het systeem wil misbruiken natuurlijk weer te walgelijk voor woorden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173003857
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:36 schreef Maxycosy het volgende:

[..]

Ik zou mijn handen maar niet branden aan zulke materie als ik jou was. Ten eerste is de bijstand al heel vaak besodemieterd. Als ze enige lucht krijgen dat dit via een kennis/vanuit familiare kringen is en je ook nog vanuit hobbyisme werkt ze je per direct zullen verdenken van zwarte bijverdiensten. Ook kan die betreffende vriend je als jullie ooit in conflict komen bedonderen bij de bijstand. Ik zal er vanaf weten als ik jou was en zien waar andere mogelijkheden liggen. Instanties zoals UWV zijn niet mak!
Ja, het is inderdaad wel een gevaarlijk terrein wat dat betreft. De verdenking alleen al kan ongewenste consequenties opleveren. Ik zou, om het zo veilig mogelijk te spelen, misschien beter lager kunnen instappen. Niet meer uren maken dan x - wat -ook gevoelsmatig- meer op hobbyisme/een vriendendienst, lijkt. Begint de groei ergens op te lijken, of bevalt het mij echt, dan moet ik gewoon de sprong uit de bijstand wagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 20:46:45 ]
pi_173003888
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, het is inderdaad wel een gevaarlijk terrein wat dat betreft. De verdenking alleen al kan ongewenste consequenties opleveren. Ik zou, om het zo veilig mogelijk te spelen, misschien beter lager kunnen instappen. Niet meer uren maken dan x - wat echt meer op hobbyisme/vriendendienst, lijkt. Begint de groei ergens op te lijken, of bevalt het mij echt, dan moet ik gewoon de sprong uit de bijstand wagen.
Werken met behoud van bijstand kan toch?
pi_173003904
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:44 schreef Janneke141 het volgende:
Ook vrijwilligerswerk is aan vrij strenge regels gebonden als je een uitkering hebt, omdat je geacht wordt beschikbaar te zijn voor werk.

Daarnaast is de manier waarop je het systeem wil misbruiken natuurlijk weer te walgelijk voor woorden.
Janneke, het is beter dan thuis zitten en een uitkering krijgen. Er bestaan vrijwilligerscontracten en frequent beschikbaar zijn lijkt mij de normaalste zaak in de wereld.
Dat moet (bijna) iedereen. De wekker gaat en de werkdag begint!
pi_173003980
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:44 schreef Janneke141 het volgende:
Ook vrijwilligerswerk is aan vrij strenge regels gebonden als je een uitkering hebt, omdat je geacht wordt beschikbaar te zijn voor werk.

Daarnaast is de manier waarop je het systeem wil misbruiken natuurlijk weer te walgelijk voor woorden.
Ja, maar het is een hobby, hč. Werk i.p.v. gamen. Dus ik ben gewoon 'beschikbaar' - tot ik dat niet meer wens te zijn.
pi_173004009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:42 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar theoretisch gezien zouden we, mocht men er überhaupt achter komen dat ik 'uren heb gemaakt', dan toch kunnen stellen dat al het gepleegde werk van 'voor het contract' gratis -in de vorm van hobbyisme- was? Hij betaalt mij vervolgens d.m.v. een hoger loon dan normaal (of via een bonus) om die eerdere uren te compenseren. Het enige wat ze feitelijk kunnen zien is dat ik op een bepaald moment ben aangenomen voor een baan met een riant salaris.
Als je bedoeld of ze er op deze manier achter kunnen komen dan is het antwoord dat die kans niet heel groot is. Je bent overigens dan wel geheel afhankelijk van de beloftes van jouw vriend. Zoals al eerder gesteld is, moet je dergelijke constructies niet te makkelijk nemen.

Op je vraag of dit mag volgens de regels, daarop is het antwoord nee. Het is gewoon bijstandsfraude en mochten ze er achter komen, dan zal je daarover flink beboet gaan worden.

En op de ongestelde vraag of dit moreel/ethisch verantwoord is is het antwoord nog simpeler: :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173004193
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je bedoeld of ze er op deze manier achter kunnen komen dan is het antwoord dat die kans niet heel groot is. Je bent overigens dan wel geheel afhankelijk van de beloftes van jouw vriend. Zoals al eerder gesteld is, moet je dergelijke constructies niet te makkelijk nemen.

Op je vraag of dit mag volgens de regels, daarop is het antwoord nee. Het is gewoon bijstandsfraude en mochten ze er achter komen, dan zal je daarover flink beboet gaan worden.

En op de ongestelde vraag of dit moreel/ethisch verantwoord is is het antwoord nog simpeler: :')
Ja, maar ik probeer te ontdekken of er wel iets is om 'achter te komen', omdat het technisch gezien gewoon zuiver 'kan zijn'. We kunnen namelijk daadwerkelijk als vrienden gewoon doodleuk tegen elkaar zeggen; ''Oke, ik ga jou als vriend (een beetje) helpen, en als ik ooit bij je in dienst kom, dan ga ik lekker veel verdienen.'' Of we dat 'menen' is een kwestie van intentie - waarover niets zinnigs gezegd kan worden door de belastingdienst of gemeente.

Maar goed, ja, of ik hem wel of niet kan vertrouwen is een andere maar ook belangrijke kwestie ja.

En tja, ethiek. Daarover heb ik ook wel het e.e.a. te zeggen. Die discussie zou ik zonder problemen met gemeente willen aangaan.
pi_173004326
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, maar het is een hobby, hč. Werk i.p.v. gamen. Dus ik ben gewoon 'beschikbaar' - tot ik dat niet meer wens te zijn.
Nee het is geen hobby'en. Want ik verneem eigenlijk uit je berichten dat je een aantal maanden werkzaam wilt zijn voor hem om vervolgens uit betaald te krijgen en verder te groeien in zijn bedrijf. Ik snap jouw insteek maar het is frauderen. Ik heb vaker verhalen gehoord over mensen die hun gehele uitkering mochten terugbetalen omdat ze gewoon betrapt waren op werkzaamheden zoals dit. Denk maar aan een boetes van tientallen duizenden euro's.
Als je uit de bijstand wilt zijn er meer alternatieven. Uiteraard is dit jouw risico. Succes ermee.
pi_173004337
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, maar ik probeer te ontdekken of er wel iets is om 'achter te komen', omdat het technisch gezien gewoon zuiver 'kan zijn'. We kunnen namelijk daadwerkelijk als vrienden gewoon doodleuk tegen elkaar zeggen; ''Oke, ik ga jou als vriend (een beetje) helpen, en als ik ooit bij je in dienst kom, dan ga ik lekker veel verdienen.'' Of we dat 'menen' is een kwestie van intentie - waarover niets zinnigs gezegd kan worden door de belastingdienst of gemeente.

Maar goed, ja, of ik hem wel of niet kan vertrouwen is een andere maar ook belangrijke kwestie ja.

En tja, ethiek. Daarover heb ik ook wel het e.e.a. te zeggen. Die discussie zou ik zonder problemen met gemeente willen aangaan.
Een bonus, hoger loon bij een latere baan of loon dat op een later moment uitbetaald word, dat is gewoon bijstandsfraude. Zonder verdere afspraken bij hem gaan werken met de eventuele mogelijkheid om daar later een vast contract aan over te houden is dat niet. Als je niets afspreekt en hij doet later een vriendendienst dan is dat ook geen fraude.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173004580
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:01 schreef Maxycosy het volgende:

[..]

Nee het is geen hobby'en. Want ik verneem eigenlijk uit je berichten dat je een aantal maanden werkzaam wilt zijn voor hem om vervolgens uit betaald te krijgen en verder te groeien in zijn bedrijf. Ik snap jouw insteek maar het is frauderen. Ik heb vaker verhalen gehoord over mensen die hun gehele uitkering mochten terugbetalen omdat ze gewoon betrapt waren op werkzaamheden zoals dit. Denk maar aan een boetes van tientallen duizenden euro's.
Als je uit de bijstand wilt zijn er meer alternatieven. Uiteraard is dit jouw risico. Succes ermee.
Daarom dus dit topic. Ik ben geen voorstander van fraude - en zou ik me ook niet aan wagen, maar mazen vinden en mis/gebruiken, vind ik toch wel een ander verhaal. Moreel gezien niet helemaal, maar ook weer wel, als je me begrijpt :+.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 21:08:54 ]
pi_173004773
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Daarom dus dit topic. Ik ben geen voorstander van fraude - en zou ik me ook niet aan wagen, maar mazen vinden en mis/gebruiken, vind ik toch wel een ander verhaal. Moreel gezien niet helemaal, maar ook weer wel, als je me begrijpt :+.
Ik snap het. Ik denk dat je je antwoord eerlijk gezegd niet echt gaat vinden op FOK!
Ik denk dat je beter met een professional kan praten. (Bijstands advocaat/adviseur)?
pi_173004795
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een bonus, hoger loon bij een latere baan of loon dat op een later moment uitbetaald word, dat is gewoon bijstandsfraude. Zonder verdere afspraken bij hem gaan werken met de eventuele mogelijkheid om daar later een vast contract aan over te houden is dat niet. Als je niets afspreekt en hij doet later een vriendendienst dan is dat ook geen fraude.
'Loon op een later moment ontvangen' zonder dat te vermelden is fraude. Een 'hoger loon' zonder verdere toelichting (zoals: ''omdat je voor mij gewerkt hebt'' ...) of een bonus (omdat ik er knap uitzie bv) niet. Dus om fraude te ontlopen moeten we dus simpelweg ''niets afspreken''.
pi_173004894
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

'Loon op een later moment ontvangen' zonder dat te vermelden is fraude. Een 'hoger loon' zonder verdere toelichting (zoals: ''omdat je voor mij gewerkt hebt'' ...) of een bonus (omdat ik er knap uitzie bv) niet. Dus om fraude te ontlopen moeten we dus simpelweg ''niets afspreken''.
Correct.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:19:44 #29
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_173005003
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

'Loon op een later moment ontvangen' zonder dat te vermelden is fraude. Een 'hoger loon' zonder verdere toelichting (zoals: ''omdat je voor mij gewerkt hebt'' ...) of een bonus (omdat ik er knap uitzie bv) niet. Dus om fraude te ontlopen moeten we dus simpelweg ''niets afspreken''.
Niet geheel waar. Als je gezien ervaring/scholing/schaal een veel te hoog salaris ontvangt, zeker in vergelijking met collega's, en je uren zijn wel daadwerkelijk geregistreerd kan het alsnog vallen onder een ontwijkingsconstructie
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_173005052
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:13 schreef Maxycosy het volgende:

[..]

Ik snap het. Ik denk dat je je antwoord eerlijk gezegd niet echt gaat vinden op FOK!
Ik denk dat je beter met een professional kan praten. (Bijstands advocaat/adviseur)?
Ja, goede tip. Hij gaat daarnaast ook in overleg met zijn bedrijfsjurist om te kijken of er voor hem (belastingtechnische) problemen in kunnen zitten.
pi_173005105
Lijkt mij sowieso de beste oplossing. Je voorkomt er een hoop prive ellende mee met je vriend door geen tegenprestatie te verwachten en tevens een flinke boete achteraf.

Meld hoe dan ook bij je contactpersoon dat je dit vrijwilligerswerk wilt gaat dioen en begin er pas aan nadat je toestemming hebt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat thuis niks doen snel gaat vervelen en een vriend helpen is ook prettig. Zeker als je er achteraf een baan aan over kan houden. Dus ga dit werk zeker doen, maar verwacht er niets van.
Je doet het dan volgens de regels en kan alleen maar verrast worden achteraf.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:24:14 #32
286575 Roces18
Chef de party
pi_173005151
Ik vind het altijd zo mooi hoe mensen over iemand als TS vallen, die gewoon kleine gaten in de wet benut. Ruzie maken om de kleine centen. Terwijl de grote centen jullie uitlachen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173005153
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:19 schreef imikethat het volgende:

[..]

Niet geheel waar. Als je gezien ervaring/scholing/schaal een veel te hoog salaris ontvangt, zeker in vergelijking met collega's, en je uren zijn wel daadwerkelijk geregistreerd kan het alsnog vallen onder een ontwijkingsconstructie
Wat weer motivatie kan zijn om uit te zoeken wat ik *in het verleden* heb gedaan? Geeft iets in de ontdekking van die discrepantie hen (wie?) het recht om bv mijn (computer/internet)geschiedenis na te pluizen om er bv achter te komen of ik inderdaad een ontwijkingsconstructie had opgericht?
pi_173005474
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:47 schreef Maxycosy het volgende:

[..]

Janneke, het is beter dan thuis zitten en een uitkering krijgen. Er bestaan vrijwilligerscontracten en frequent beschikbaar zijn lijkt mij de normaalste zaak in de wereld.
Dat moet (bijna) iedereen. De wekker gaat en de werkdag begint!
Dat "vrijwilligers" gebeuren loopt ook overal uit de hand, wat vroeger banen waren zijn nu vrijwilligersplaatsen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:35:27 #35
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_173005507
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat weer motivatie kan zijn om uit te zoeken wat ik *in het verleden* heb gedaan? Geeft iets in de ontdekking van die discrepantie hen (wie?) het recht om bv mijn (computer/internet)geschiedenis na te pluizen om er bv achter te komen of ik inderdaad een ontwijkingsconstructie had opgericht?
Bijvoorbeeld. Ik weet niet wat ze wettelijk gezien mogen maar je krijgt (uitgesteld) loon, uren worden geregisteerd, verricht arbeid en hebt een gezagsverhouding dus genoeg reden voor twijfel
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_173005571
Sorry maar dit is vanuit een bijstandssituatie kansloos. Het kent geen hobbyisme. Gratis werken is niet toegestaan bij commerciële instanties. Dan is namelijk indirect sprake van overheidssteun en concurrentievervalsing. De gemeente gaat de uren dat je daar werkt als op geldwaardbare arbeid aanmerken kan jou fictieve loon dat je met deze werkzaamheden zou kunnen vinden korten op de uitkering. Ze gaan dan uit van het minimum uurloon. Kom je boven je bijstandsnorm uit, dan word je uitkering beëindigd.

Meld je het niet en ze kom erachter dan ben je helemaal de lul. Dan krijg je een fraude vordering aan je broek met een bestuurlijke boete. Bij het verzwijgen van arbeid geldt dan een voorwaardelijk opzet kwalificatie, wat leidt tot een boete van 75% van het benadelingsbedrag.

Doe dit alleen wanneer je vriend een betaalde baan kan regelen.
pi_173005813
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:24 schreef Roces18 het volgende:
Ik vind het altijd zo mooi hoe mensen over iemand als TS vallen, die gewoon kleine gaten in de wet benut. Ruzie maken om de kleine centen. Terwijl de grote centen jullie uitlachen.
Die door de TS veronderstelde mazen zijn allang gedicht in jurisprudentie van de Centrale Raad van Beroep. De bijstand kent geen hobbyisme of gratis werken. Als daarmee geld kan worden verdiend, dan zijn in het in aanmerking te nemen (fictieve) inkomsten die van de ontvangen bijstand worden afgetrokken.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:58:00 #38
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')