abonnement Unibet Coolblue
pi_173001685
Ik wil testen of mijn usb adapter een defect heeft waardoor het een apparaat dat ermee opgeladen wordt kan beschadigen.

Wat moet ik dan allemaal testen?

Voltage: testen of het niet meer dan 5V levert.

Stroom: Dat is afhankelijk van het hoeveel stroom het apparaat trekt en niet van de adapter toch?

Enige wat ik nog kan bedenken is stabiliteit. Dat het zeg maar niet plots en random voltage pieken heeft, dat je niet kan detecteren met een momentopname van de voltage. Ik heb echter geen oscilloscoop dus geen idee hoe ik dat moet testen :P

Zijn er nog andere dingen?
Sisco Certified
pi_173002127
Niemand?
Sisco Certified
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:12:20 #3
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_173002741
Meten is weten, maar dat zegt niet veel over de veiligheid van het ding.
Daarvoor moet je hem open maken en de printplaat zelf bekijken. Het belangrijkste is de afstand tussen het 220v deel en het deel aan de USB kant.

Hier heeft iemand een reeks laders getest.
pi_173012209
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:12 schreef Mano_ het volgende:
Meten is weten, maar dat zegt niet veel over de veiligheid van het ding.
Daarvoor moet je hem open maken en de printplaat zelf bekijken. Het belangrijkste is de afstand tussen het 220v deel en het deel aan de USB kant.

Hier heeft iemand een reeks laders getest.
Ik snap niet dat ze het voor elkaar kriiven om 220v kan en 5v kan te plaatsen. Het is geen rocket science en het hoeft helemaal niet veel geld te maken ofzo. Gewoon voldoende ruimte laten tussen die twee delen van de voeding.
Sisco Certified
pi_173016268
Verdachte adapters moet je simpelweg vervangen. Ik heb na lang zoeken de Ikea Koppla gehaald; 3 USB poorten voor 8 euro. Echt belachelijk goedkoop.

Hier een technische teardown:
  woensdag 9 augustus 2017 @ 12:28:32 #6
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_173016518
Je wilt ook weten of hij met overcurrent, kortsluiting of oververhitting netjes uitschakelt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:17:24 #7
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_173018799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:15 schreef oheng het volgende:
Verdachte adapters moet je simpelweg vervangen. Ik heb na lang zoeken de Ikea Koppla gehaald; 3 USB poorten voor 8 euro. Echt belachelijk goedkoop.

Hier een technische teardown:
Big Clive _O_
pi_173034153
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:15 schreef oheng het volgende:
Verdachte adapters moet je simpelweg vervangen. Ik heb na lang zoeken de Ikea Koppla gehaald; 3 USB poorten voor 8 euro. Echt belachelijk goedkoop.

Hier een technische teardown:
Same here. Goedkoop en werkt prima.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_173034351
Sisco Certified
pi_173038032
quote:
Altijd grappig als je verwacht dat mensen er anders uitzien aan de hand van hun stem en accent.
IT'er in hart en nieren
pi_173041099
Chinese adapters zijn altijd onveilig, behalve als ze echt van een heel goed merk zijn: Xiaomi, Huawei enz. enz.

Je moet eigenlijk 2000 Volt zetten tussen de netaansluiting en de USB poort - als er dan stroom gaat lopen of vonken ontstaan in de adapter is het fout, dan is er een gevaar van elektrocutie als je de adapter gebruikt.

Als er geen stroom gaat lopen moet je daarna controleren of de adapter te warm wordt als hij vol wordt belast, want dan is er brandgevaar.

[ Bericht 62% gewijzigd door Z-A op 11-08-2017 09:41:24 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')