abonnement Unibet Coolblue
pi_173001585
Het valt mij op dat er grote verschillen zitten in volume schalling en de regeling. Bij sommige apparaten is dit heel grof en dat is soms irritant en soms ook lastig.
Hoe ervaren jullie dit? De volume regeling bij Android vind ik echt hopeloos, veel te grof gewoon.

Voorbeelden:

Android Tablet: 15 standen
Ubuntu Touch: 20 standen
VU+ STB: 20 standen
iPod/Sony: (rond) 30 standen
Mijn TV (Philips): 60 standen.
Samsung TV: 100 standen geloof ik.
Beyer headphone AMP: 135 standen
Marantz AV receiver: (rond) 196 standen.

De beyer heeft naar mijn ervaring de beste volume regeling, de Marantz heeft meer standen, maar is de minimum volume (0,5) vrij luid. Beyen schiet die vaak meerdere standen door. De Beyer heeft hele fijne accurate volume regeling. Je moet ongeveer 10 rondjes draaien om van min naar max te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 19:17:09 ]
pi_173001640
Minder standjes dan je moeder!

-ontopic-

Voor mijn laptop heb ik een amplifier (https://www.headphone.com/products/fiio-e10k-olympus-2) waarmee je wat beter het volume kan afstemmen.
pi_173001653
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:13 schreef NightH4wk het volgende:
Minder standjes dan je moeder!

-ontopic-

Voor mijn laptop heb ik een amplifier (https://www.headphone.com/products/fiio-e10k-olympus-2) waarmee je wat beter het volume kan afstemmen.
Op deze zie ik maar 8 standen?

Ja op de PC gebruik ik nu die beyer met 135 standen.
pi_173001717
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:14 schreef teenboy1 het volgende:

[..]

Op deze zie ik maar 8 standen?

Ja op de PC gebruik ik nu die beyer met 135 standen.
Ah, misschien niet heel duidelijk idd. Deze versterker heeft een draaiknop waarmee je het volume geleidelijk kan aanpassen, dus niet 8 discrete standen maar een hele bandbreedte.
pi_173001877
OK, en om hoeveel standen gaat het dan? (ongeveer)

Zo'n draaiknop is ook niet altijd even handig, van de discman vroeger weet ik dat je nogal welleens te ver draait/doorschiet. De Beyer van mij werkt ook met een draaiknop maar die kun je dan wel weer heel verfijnt regelen.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 19:37:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')