abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173001567
Ik woon sinds 3 jaar in een appartementencomplex, eerst allemaal pakhuizen, en sinds 2004 zitten hier 10 appartementen in. Boven mij woont een forse dame waarvan je elke stap hoort die ze zet, dit is in andere appartementen ook zo, maar omdat ze dik is extra vervelend en hoorbaar
Sinds 2 jaar is er onder mij een fietsenzaak gekomen, waar je ook van kan meegenieten. Aan het plafond heeft hij van die kettingen waar een fiets in hangt die in reparatie zijn en als hij er mee bezig is hoor ik heel de tijd het gebonk en trilt zelfs mijn vloer ervan. Als hij aan het timmeren of boren is hoor je dit ook. Kortom; best wel gehorig.

Had de woningbouw dit beter moeten isoleren of moet ik er gewoon mee dealen dat dit een gehorig pand is?
pi_173001662
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:07 schreef Garfield92 het volgende:
Ik woon sinds 3 jaar in een appartementencomplex, eerst allemaal pakhuizen, en sinds 2004 zitten hier 10 appartementen in. Boven mij woont een forse dame waarvan je elke stap hoort die ze zet, dit is in andere appartementen ook zo, maar omdat ze dik is extra vervelend en hoorbaar
Sinds 2 jaar is er onder mij een fietsenzaak gekomen, waar je ook van kan meegenieten. Aan het plafond heeft hij van die kettingen waar een fiets in hangt die in reparatie zijn en als hij er mee bezig is hoor ik heel de tijd het gebonk en trilt zelfs mijn vloer ervan. Als hij aan het timmeren of boren is hoor je dit ook. Kortom; best wel gehorig.

Had de woningbouw dit beter moeten isoleren of moet ik er gewoon mee dealen dat dit een gehorig pand is?
Het is oud, maar moet wel voldoen aan bepaalde eisen. Een stappenplan om tot een oplossing te komen:

Stap 1: meld bij je buren dat je overlast hebt en vraag of ze er rekening mee houden
Stap 2: houd een overlastdagboek bij (datum, tijd, veroorzaker, soort overlast)
Stap 3: Waarschuw je verhuurder dat je overlast hebt
Stap 4: Als er geen oplossing komt, vraag een geluidsmeting aan, laat de verhuurder aantonen dat de geluidsisolatie voldoet aan het bouwbesluit van het moment dat ze aan de vloeren/plafonds gewerkt hebben (2004?)
Stap 5: stap naar de huurcommissie als men je geen gelijk geeft en jij denkt dat de geluidsisolatie onvoldoende is.
dag
pi_173004226
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:07 schreef Garfield92 het volgende:
Ik woon sinds 3 jaar in een appartementencomplex, eerst allemaal pakhuizen, en sinds 2004 zitten hier 10 appartementen in. Boven mij woont een forse dame waarvan je elke stap hoort die ze zet, dit is in andere appartementen ook zo, maar omdat ze dik is extra vervelend en hoorbaar
Sinds 2 jaar is er onder mij een fietsenzaak gekomen, waar je ook van kan meegenieten. Aan het plafond heeft hij van die kettingen waar een fiets in hangt die in reparatie zijn en als hij er mee bezig is hoor ik heel de tijd het gebonk en trilt zelfs mijn vloer ervan. Als hij aan het timmeren of boren is hoor je dit ook. Kortom; best wel gehorig.

Had de woningbouw dit beter moeten isoleren of moet ik er gewoon mee dealen dat dit een gehorig pand is?
Waarom koop je dan niet gewoon een huis?
je moet ook aan de toekomst denken en hier is niet zoveel toekomst als ik het zo lees.
pi_173005503
Melding doen bij de gemeenten over geluidsoverlast van de fietszaak.
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 10:11:13 #5
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_173013724
Constructie is oorspronkelijk niet gemaakt op het gebruik zoals er nu is. Dat heeft zo zijn charmes (ws daarom vond je het appartement mooi) maar ook zijn nadelen (onverwachte klachten).

Voor het geluid, dat is al genoemd, daar zijn normen voor. Dus open de dialoog met de woningbouw (als die er is) of ze openstaan voor meten. Mogelijk willen ze dat niet en dan zal je het zelf moeten doen of laten uitvoeren. Heb je dan een case, dan is het vaak wel mogelijk om (een gedeelte van) die kosten terug te krijgen.

Voor de trillingen van de fietsenzaak, daar zou je ook eens naar moeten laten kijken (door een deskundige) over de contructie van die kettingen waar die mee werkt. Iedereen kiest altijd even de makkelijkste oplossing (hang maar aan het plafond) zonder te realizeren dat dat mogelijk veel overlast geeft (trilling in een contructie die toch anders dan anders is). Mogelijk is daar winst te halen (minder trilling) met een andere constructie.

Als de woningbouw wil meewerken, dan heb je mazzel, anders geldt heel vaak het bekende principe "wie eist bewijst". Oftewel, toon eerst maar aan dat het niet goed is.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_174665118
Net eindelijk iemand van de woningbouw gesproken en die zeggen niks qws issolatie te kunnen doen. Is dat niet raar? De reden is omdat het gaat over vrij oude pakhuizen die nou eenmaal gehorig zijn
pi_174665139
Op naar Frank Visser!!!

[ Bericht % gewijzigd door Armani XL op 26-10-2017 12:01:15 ]
pi_174666242
Ik vind dat altijd grappig dat gezeik op de buren. Je woont in een flat natuurlijk heb je last van elkaar, je zit zo dicht op elkaars lip. Als je rust wil ga je lekker op het platteland wonen waar je de eerste 10 km geen buren ziet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_174666854
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:25 schreef Roces18 het volgende:
Ik vind dat altijd grappig dat gezeik op de buren. Je woont in een flat natuurlijk heb je last van elkaar, je zit zo dicht op elkaars lip. Als je rust wil ga je lekker op het platteland wonen waar je de eerste 10 km geen buren ziet.
Sowieso heeft iedereen natuurlijk geld om een vrijstaand huis te kopen of de mogelijkheid om naar het oosten van 't land te verhuizen waar het betaalbaar is. Dat je in dat laatste geval dan misschien 4 uur reistijd per dag kwijt bent aan woon-werkverkeer moet je maar op de koop toenemen. Want anders ga je lekker in het westen in een flatje zitten toch?

Verder, je zou denken dat een oud pakhuis dat recent verbouwd is ook aan de eisen van nu voldoet. Als dat niet het geval is lijkt het me dat je zeker een zaak hebt tegen de verhuurder.
Het is ook lastig in dit geval om van tevoren in te schatten in welke mate je last gaat hebben van buren, het is geen bestaande woning waar je een bezichtiging kan doen ofzo.
pi_174667046
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:07 schreef Garfield92 het volgende:
Ik woon sinds 3 jaar in een appartementencomplex, eerst allemaal pakhuizen, en sinds 2004 zitten hier 10 appartementen in. Boven mij woont een forse dame waarvan je elke stap hoort die ze zet, dit is in andere appartementen ook zo, maar omdat ze dik is extra vervelend en hoorbaar
Sinds 2 jaar is er onder mij een fietsenzaak gekomen, waar je ook van kan meegenieten. Aan het plafond heeft hij van die kettingen waar een fiets in hangt die in reparatie zijn en als hij er mee bezig is hoor ik heel de tijd het gebonk en trilt zelfs mijn vloer ervan. Als hij aan het timmeren of boren is hoor je dit ook. Kortom; best wel gehorig.

Had de woningbouw dit beter moeten isoleren of moet ik er gewoon mee dealen dat dit een gehorig pand is?
Ik denk dat je je moet gaan verdiepen in het Bouwbesluit, en meer specifiek:
• artikel 3.18 (verbouw), https://rijksoverheid.bou(...)/hfd3/afd3-4/art3-18
https://rijksoverheid.bou(...)/hfd3/afd3-4/art3-17 inzake de fietsenwinkel
https://rijksoverheid.bou(...)hfd3/afd3-4/art3-17a inzake je buren
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174668911
Je kan er ook zelf iets aan doen. Waar ik woon is het ook gehorig, maar de vorige eigenaar heeft er een vloer in laten leggen die een ondervloer heeft die 20dB of zoiets dempt. Nergens geen last van de buren. Ik woon wel op de topvloer, dus bovenburen heb ik niet (afgezien van scharrelende duiven en kraaien) mischien dat dat ook scheelt.
pi_174668955
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:58 schreef hoechst het volgende:

[..]

Waarom koop je dan niet gewoon een huis?
je moet ook aan de toekomst denken en hier is niet zoveel toekomst als ik het zo lees.
Niet elk appartement is zo, meestal wel inderdaad die wel wat ouder zijn.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_174670797
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:39 schreef VanAvesaat het volgende:
Je kan er ook zelf iets aan doen. Waar ik woon is het ook gehorig, maar de vorige eigenaar heeft er een vloer in laten leggen die een ondervloer heeft die 20dB of zoiets dempt. Nergens geen last van de buren. Ik woon wel op de topvloer, dus bovenburen heb ik niet (afgezien van scharrelende duiven en kraaien) mischien dat dat ook scheelt.
Vaak is dat zelfs verplicht gesteld in appartementencomplexen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174671450
RIJDENDE RECHTER KOM MAAR IN! !!!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_175858221
Nogmaals de gehorigheid aangekaart en t lawaai die mn buurvrouw maakt,issoleren kan niet. Nu komen ze met t idee goede oordoppen aan te schaffen. Dat is de oplossing! --
pi_175858386
Heb je inmiddels al eens met je buurvrouw gepraat?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175858463
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:58 schreef hoechst het volgende:

[..]

Waarom koop je dan niet gewoon een huis?
je moet ook aan de toekomst denken en hier is niet zoveel toekomst als ik het zo lees.
Wat een onzin antwoord. Omdat ze een appartement gekocht heeft natuurlijk :')
pi_175858838
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 08:05 schreef Garfield92 het volgende:
Nogmaals de gehorigheid aangekaart en t lawaai die mn buurvrouw maakt,issoleren kan niet. Nu komen ze met t idee goede oordoppen aan te schaffen. Dat is de oplossing! --
Trap daar niet in aub...
  woensdag 20 december 2017 @ 09:29:09 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175859052
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 08:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heb je inmiddels al eens met je buurvrouw gepraat?
Als iemand normale gebruiksgeluiden maakt dan mag dat gewoon, dat mens woont daar en mag daar leven met de bijkomende gewone geluiden. Je kunt haar niet verbieden op een normale manier in haar eigen woning te lopen.
Het is anders als ze bijvoorbeeld laminaat heeft en er met leren zolen of hoge hakken overheen stampt.

Het wordt pas echt gezellig als er kinderen komen.

Bij de fietsenzaak zou je naar de vergunningen en het bestemmingsplan kunnen kijken. Wat zat er voordat de rijwielhersteller zich daar vestigde?
pi_175859077
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als iemand normale gebruiksgeluiden maakt dan mag dat gewoon, dat mens woont daar en mag daar leven met de bijkomende gewone geluiden. Je kunt haar niet verbieden op een normale manier in haar eigen woning te lopen.
Het is anders als ze bijvoorbeeld laminaat heeft en er met leren zolen of hoge hakken overheen stampt.

Het wordt pas echt gezellig als er kinderen komen.

Bij de fietsenzaak zou je naar de vergunningen en het bestemmingsplan kunnen kijken. Wat zat er voordat de rijwielhersteller zich daar vestigde?
Denk niet dat diedikke vrouwdie intentie heeft.
pi_175859300
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 08:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heb je inmiddels al eens met je buurvrouw gepraat?
Al 100 keer,maar het helpt niet
pi_175859375
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als iemand normale gebruiksgeluiden maakt dan mag dat gewoon, dat mens woont daar en mag daar leven met de bijkomende gewone geluiden. Je kunt haar niet verbieden op een normale manier in haar eigen woning te lopen.
Het is anders als ze bijvoorbeeld laminaat heeft en er met leren zolen of hoge hakken overheen stampt.

Het wordt pas echt gezellig als er kinderen komen.

Bij de fietsenzaak zou je naar de vergunningen en het bestemmingsplan kunnen kijken. Wat zat er voordat de rijwielhersteller zich daar vestigde?
Een cadeauwinkel waar ik totaal geen last van had. Het is gewoon zo dat als hij flink aan het repareren is je zelfs de vloer (laminaat) voelt trillen. Ik zou gewoon eens willen weten wat mag en wat niet en of ik überhaupt recht heb om te klagen
pi_175859421
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:15 schreef hoechst het volgende:

[..]

Trap daar niet in aub...
Ik snap best dat het oud is en gehorig kan zijn,maar zou de woningbouw er echt niks aan kunnen doen?
pi_175859767
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:48 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Ik snap best dat het oud is en gehorig kan zijn,maar zou de woningbouw er echt niks aan kunnen doen?
Er wordt pas iets gedaan als het in de media komt/dreigt te komen..

Anders willen ze voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Bij tv programma's als Bonje met de buren wordt het vaak netjes beter geisoleerd.
  woensdag 20 december 2017 @ 11:55:37 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175862047
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:46 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Een cadeauwinkel waar ik totaal geen last van had. Het is gewoon zo dat als hij flink aan het repareren is je zelfs de vloer (laminaat) voelt trillen. Ik zou gewoon eens willen weten wat mag en wat niet en of ik überhaupt recht heb om te klagen
Voor wat betreft de rijwielhersteller zou je bij de gemeente naar het bestemmingsplan kunnen kijken. Is er een woonfunctie, mag er horeca komen, een winkel of inderdaad ook een werkplaats? Een werkplaats moet sowieso aan andere wetten voldoen dan een winkel, dus het lijkt me sterk dat dat allemaal zomaar kan.
  woensdag 20 december 2017 @ 11:56:28 #26
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175862066
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:30 schreef hoechst het volgende:

[..]

Denk niet dat diedikke vrouwdie intentie heeft.
De intentie om kinderen te krijgen? Boeit niet. Voor hetzelfde geld verhuist ze en komt er iemand met kinderen.
pi_175872202
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:48 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Ik snap best dat het oud is en gehorig kan zijn,maar zou de woningbouw er echt niks aan kunnen doen?
Heb je ze schriftelijk al in gebreke gesteld vanwege aantasting van je woongenot?
dag
pi_175876900
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Heb je ze schriftelijk al in gebreke gesteld vanwege aantasting van je woongenot?
nee, ik ben 1 keer langsgegaan en toen hebben ze wat gedaan aan die kabels die aan de muur hangen, maar het getril van de vloer is nog steeds. Ik durf er alleen niet meer achteraan te gaan omdat die man niet de makkelijkste is en ik vast als reden krijg dat het overdag is en ik het moet accepteren
pi_175879977
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:18 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

nee, ik ben 1 keer langsgegaan en toen hebben ze wat gedaan aan die kabels die aan de muur hangen, maar het getril van de vloer is nog steeds. Ik durf er alleen niet meer achteraan te gaan omdat die man niet de makkelijkste is en ik vast als reden krijg dat het overdag is en ik het moet accepteren
Bij je verhuurder heb ik het dan over he?
dag
pi_175886049
Bij onze woningbouwvereniging is een laminaat vloer zelfs verboden in een flat of appartement.
Als dat bij jou ook zo is, dan moet je buurvrouw sowieso een andere vloeg leggen.
pi_175887029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:35 schreef Peter het volgende:

[..]

Bij je verhuurder heb ik het dan over he?
Ik heb niet echt een verhuurder omdat ik op een soort woonkamertraining woon. Ik heb t daar aangekaart en die verwezen me door naar de woningbouw
pi_175887239
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:10 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Ik heb niet echt een verhuurder omdat ik op een soort woonkamertraining woon. Ik heb t daar aangekaart en die verwezen me door naar de woningbouw
Wat houdt dat in dan, woonkamertraining?
pi_175887336
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:23 schreef hoechst het volgende:

[..]

Wat houdt dat in dan, woonkamertraining?
Een tussenstap om op jezelf te gaan wonen,maar daar gaat het niet om
pi_175895976
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:10 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Ik heb niet echt een verhuurder omdat ik op een soort woonkamertraining woon. Ik heb t daar aangekaart en die verwezen me door naar de woningbouw
Aan wie betaal je je huur?
dag
pi_175896108
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 10:31 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Een tussenstap om op jezelf te gaan wonen,maar daar gaat het niet om
Misschien wel?

Ik neem aan dat je bepaalde controles heb en dat je bij hun aan kan geven wat er mis is.
pi_175913814
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 17:06 schreef hoechst het volgende:

[..]

Misschien wel?

Ik neem aan dat je bepaalde controles heb en dat je bij hun aan kan geven wat er mis is.
Klopt,maar die doen er ook niks aan. Het gaat om eem vrouw met een kortetermijngeheugen ddie t vaak heel druk heeft en daar laten ze t bij
pi_175913819
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 17:01 schreef Peter het volgende:

[..]

Aan wie betaal je je huur?
De stichting van wie dat huis is
  vrijdag 22 december 2017 @ 07:45:32 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175913853
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 07:40 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Klopt,maar die doen er ook niks aan. Het gaat om eem vrouw met een kortetermijngeheugen ddie t vaak heel druk heeft en daar laten ze t bij
Met een kortetermijngeheugen? Dat hebben de meeste mensen. Waarom is dat een probleem?
The love you take is equal to the love you make.
pi_175913867
Heb je al een melding gedaan van geluidsoverlast?
Protège moi de mes désirs.
pi_175914356
Kan die fietsenzaak geen vrijstaand frame maken waaraan die kettingen hangen zodat er geen direct contact met hun plafond en jou vloer is?
pi_175915932
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 07:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Heb je al een melding gedaan van geluidsoverlast?
Een serieuze bedoel je? nee, dat durf ik nu al bijna niet meer doordat de meeste zeggen dat het gewoon leefgeluiden zijn en bij zijn werk hoort.
pi_175916159
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 09:48 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Ik snap best dat het oud is en gehorig kan zijn,maar zou de woningbouw er echt niks aan kunnen doen?
Natuurlijk kunnen ze dat wel, maar dat is waarschijnlijk vrij duur en dus niet rendabel. 't Is geen liefdadigheidsinstelling natuurlijk.
pi_175919883
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 07:40 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

De stichting van wie dat huis is
Daar schriftelijk melden dat je woongenot wordt aangetast.
dag
pi_175920973
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:14 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Een serieuze bedoel je? nee, dat durf ik nu al bijna niet meer doordat de meeste zeggen dat het gewoon leefgeluiden zijn en bij zijn werk hoort.
Zoals ik eerder al had aangegeven, kan je voor de geluiden van de fietsenmaker wel degelijk een melding van geluidsoverlast doen.
Dit kan gewoon online. Een toezichthouder zal dan gaan beoordelen of er inderdaad sprake is van overlast. Wat houdt je tegen?
Protège moi de mes désirs.
pi_175925758
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al had aangegeven, kan je voor de geluiden van de fietsenmaker wel degelijk een melding van geluidsoverlast doen.
Dit kan gewoon online. Een toezichthouder zal dan gaan beoordelen of er inderdaad sprake is van overlast. Wat houdt je tegen?
Als het pand van een corporatie is, wordt de klacht gewoon doorgezet naar hen, dan gaat de gemeente er niet mee aan de slag, zo is mijn ervaring..
dag
pi_175925894
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:04 schreef Peter het volgende:

[..]

Als het pand van een corporatie is, wordt de klacht gewoon doorgezet naar hen, dan gaat de gemeente er niet mee aan de slag, zo is mijn ervaring..
Rare ervaring. Het doet er niet toe of je als bewoner huurder of pandeigenaar bent bij het doen van een melding over overlast.
Protège moi de mes désirs.
pi_175926086
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Rare ervaring. Het doet er niet toe of je als bewoner huurder of pandeigenaar bent bij het doen van een melding over overlast.
Zo werken gemeenten in de praktijk nu eenmaal wanneer er geen strafbare feiten of overtredingen van de APV plaatsvinden.
dag
pi_176924915
https://www.facebook.com/(...)7427/?type=3&theater

Dit is de constructie van hun touwen, heel m'n vloer trilt ervan
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')