abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173033921
In de asiel aanvraag meenemen, geen zwemdiploma: Geen asiel, leuker kunnen we het niet maken wel moeilijker om hier in het walhalla te komen.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 08:34:11 #227
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_173033963
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar mijn zoon zwemles geeft, kost de contributie slechts 36 euro per kwartaal. Kinderen kunnen er het zwem-abc halen, maar ook leren reddings zwemmen en snorkelen.
Dan is het goedkoop bij jullie... voor mijn dochtertje betaal ik dat per maand
My mind is leaving, my body follows...
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:07:37 #228
3542 Gia
User under construction
pi_173034243
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:23 schreef Physsic het volgende:
Fijn dat ze dat in hebben gezien. :) Hebben ze dat zelf bedacht of hadden zij goede begeleiding bij het 'inburgeren'?
Ik denk bij het inburgeren. Zij hebben goede begeleiding.
Maar dan blijven er nog wat problemen over zoals niet auto mogen rijden. Te voet naar het zwembad is best een eind. Maar ze kunnen al fietsen en zijn al met rijlessen bezig. Maar goed, dat is allemaal best moeilijk. Het theorie-examen. Ga er maar aan staan met je gebrekkig Nederlands en 3 seconden bedenktijd. Of zo?
pi_173034248
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:18 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Moeten ze die wel kunnen betalen. Zwemles hoort gewoon gratis te zijn voor alle kinderen.
Wat een onzin, als ouder heb je gewoon de verantwoording om je kind te leren zwemmen. Waarom moeten we alles afwimpelen op de maatschappij?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173034253
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:18 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Moeten ze die wel kunnen betalen. Zwemles hoort gewoon gratis te zijn voor alle kinderen.
Gratis bestaat niet.
pi_173034384
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:26 schreef Eldiablo het volgende:

[..]

Maar dat kost geld.. ze willen het gratis
Daarom komen ze ook hierna toe. Parasiteren op de kosten van een andere maatschappij.

Als men zo dom is om in het water te springen terwijl je weet dat je niet kunt zwemmen. Dan vraag je er toch zelf om? Ga dat niet afwimpelen op onze maatschappij.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:19:17 #232
3542 Gia
User under construction
pi_173034392
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 08:34 schreef Eldiablo het volgende:
Dan is het goedkoop bij jullie... voor mijn dochtertje betaal ik dat per maand
Het is een vereniging. Een Reddingsbrigade om precies te zijn.
Maar kinderen beginnen er met het gewone zwem-ABC. Het is ook maar 1 keer in de week en dan drie kwartier, met kleine groepjes. Daarnaast kunnen kinderen die verder zijn ook de diploma's voor reddingszwemmen gaan halen, EHBO en reanimatie, vaarbewijzen, reddend snorkelen, EHAD-wedstrijden met een team en zelfs een niveau 3 instructeursdiploma. Sommigen liggen er op zaterdag 3 x drie kwartier in het water. Allemaal voor dezelfde contributieprijs.
Je kunt ook gewoon stoppen na het ABC.

Ik hoor ook weleens van mensen dat hun kinderen op zo'n dure zwemles zit en soms ook nog met grote groepen waardoor ze lang op de kant staan. Dat is jammer, vind ik. En zonde van het geld.

Wij hebben hier 2 brigades, ik denk dat in grote steden aan de kust er wel meer zijn. Maar er zijn er sowieso ook in de meeste steden in den lande.
Mijn zoon heeft er vanaf zijn 11de gesnorkeld en reddend zwemmen geleerd. Daarna is hij doorgegaan. Heeft alles wat er te halen valt, inclusief EHBO en reanimatie. Hij heeft een leuke bijbaan, naast zijn studie fysio, bij een bungalowpark en werkt enkele weken in de zomer op het strand. Daarnaast geeft hij als vrijwilliger zwemles, o.a. aan veel buitenlandse kindjes. (lage contributie hŤ)
Hij zit inmiddels ook in het bestuur van de vereniging.
pi_173034496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarom komen ze ook hierna toe. Parasiteren op de kosten van een andere maatschappij.

Als men zo dom is om in het water te springen terwijl je weet dat je niet kunt zwemmen. Dan vraag je er toch zelf om? Ga dat niet afwimpelen op onze maatschappij.
Daarom snap ik de PVV ook niet, het gaat niet om of de grenzen dicht zijn of niet. Portugal heeft ook open grenzen, maar geen massa immigratie. Asielzoekers komen niet omdat de grenzen toevallig open zijn, maar wat er hier te halen is. Namelijk gratis geld, gratis huizen en gratis zorg....voor het leven....en 0 verantwoordelijkheden. Alles is vrijblijvend. Dat is allemaal niet te krijgen in Portugal, dus gaan ze daar niet naar toe.

Let maar op het NOS, de journalisten vragen nooit aan die vluchtelingen waarom ze specifiek naar Nederland of Duitsland willen komen. De waarom vraag mag niet worden gesteld.
pi_173034565
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:25 schreef Homey het volgende:

[..]

Daarom snap ik de PVV ook niet, het gaat niet om of de grenzen dicht zijn of niet. Portugal heeft ook open grenzen, maar geen massa immigratie. Asielzoekers komen niet omdat de grenzen toevallig open zijn, maar wat er hier te halen is. Namelijk gratis geld, gratis huizen en gratis zorg....voor het leven....en 0 verantwoordelijkheden. Alles is vrijblijvend. Dat is allemaal niet te krijgen in Portugal, dus gaan ze daar niet naar toe.

Let maar op het NOS, de journalisten vragen nooit aan die vluchtelingen waarom ze specifiek naar Nederland of Duitsland willen komen. De waarom vraag mag niet worden gesteld.
Even los wat je vindt van "alles gratis en goedkoop", maar dan zou je het dus voor iedereen af moeten schaffen, puur en alleen omdat er anders een hoop gelukszoekers komen?

Ik snap wel dat mensen die (deels) afhankelijk zijn van die voorzieningen dat niet zo'n goed plan vinden.

Verder klopt het wel wat je zegt. Zie bv dit:

quote:
Tara noastra trebuie sa primeasca 2000 de migranti, insa pana acum au ajuns mai putin de 200, pentru ca multi refuza sa vina in Romania.
Daar staat gewoon 'omdat veel weigeren naar RoemeniŽ te gaan. Simpelweg omdat ze dan grotendeels hun eigen boontjes zullen moeten gaan doppen.

Bron: http://stirileprotv.ro/st(...)ial-din-giurgiu.html
pi_173034685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:25 schreef Homey het volgende:

[..]

Hongarije heeft laten zien dat dichte grenzen wel degelijk werkt. Polen heeft laten zien dat het niet buigen voor het EU ideaal om zoveel mogelijk asielzoekers hier te herverdelen wel degelijk werkt.

De grootste boosdoeners zijn onze pro-Europese zittende partijen die door middel van hun kartelpolitiek de macht naar zich toe blijft trekken en alles braaf uitvoert wat Duitsland, Frankrijk en Brussel hun dicteert. Zelfs als een ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking middels twee gehouden referendum zich ertegen blijft uitspreken.

Tja geef die economische gelukzoeker, de gevluchte buitenlandse crimineel en de geradicaliseerde oorlogsmisdadiger dan maar eens ongelijk binnen een Europees open grenzen systeem naar die landen te gaan die buiten hun kapitaal steunt op achterhaalde ideologische opvattingen, een lachwekkend strafrechtsysteem en geen politieke ruggengraat kent. Natuurlijk komen ze dan deze kant uit. Hoe verleidelijk is het dan om de kip met de gouden eieren te gaan slachten? Zelfs al zit er een beetje luizenbestrijdingsmiddel in die eieren? :')
pi_173034732
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Even los wat je vindt van "alles gratis en goedkoop", maar dan zou je het dus voor iedereen af moeten schaffen, puur en alleen omdat er anders een hoop gelukszoekers komen?

Ik snap wel dat mensen die (deels) afhankelijk zijn van die voorzieningen dat niet zo'n goed plan vinden.

[..]

Daar staat gewoon 'omdat veel weigeren naar RoemeniŽ te gaan. Simpelweg omdat ze dan grotendeels hun eigen boontjes zullen moeten gaan doppen.

Nee, een Canadees systeem invoeren dat je alleen hier kan komen op basis van merits of je hebt een individuele sponsor gevonden die voor jou betaalt. In Canada werkt dat prima, dat land wordt door het NOS vaak betiteld als 'heel humaan voor vluchtelingen'. Vreemd, omdat hun immigratie veel selectiever is dan Nederland.
pi_173034758
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hongarije heeft laten zien dat dichte grenzen wel degelijk werkt. Polen heeft laten zien dat het niet buigen voor het EU ideaal om zoveel mogelijk asielzoekers hier te herverdelen wel degelijk werkt.

De grootste boosdoeners zijn onze pro-Europese zittende partijen die door middel van hun kartelpolitiek de macht naar zich toe blijft trekken en alles braaf uitvoert wat Duitsland, Frankrijk en Brussel hun dicteert. Zelfs als een ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking middels twee gehouden referendum zich ertegen blijft uitspreken.

Tja geef die economische gelukzoeker, de gevluchte buitenlandse crimineel en de geradicaliseerde oorlogsmisdadiger dan maar eens ongelijk binnen een Europees open grenzen systeem naar die landen te gaan die buiten hun kapitaal steunt op achterhaalde ideologische opvattingen, een lachwekkend strafrechtsysteem en geen politieke ruggengraat kent. Natuurlijk komen ze dan deze kant uit. Hoe verleidelijk is het dan om de kip met de gouden eieren te gaan slachten? Zelfs al zit er een beetje luizenbestrijdingsmiddel in die eieren? :')
Verschil met Polen en Hongarije is dat nationalisme daar nog wat meer gemeengoed is. Met nationalisme heb je trots op eigen waarden en cultuur en wil je dat beschermen. Nederland is eerder anti-nationalistisch, alles is te koop of in te ruilen. De 2e Kamer is het enige parlementsgebeuren in de wereld waar de nationale vlag niet hangt bijvoorbeeld, dat zegt wel wat.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:45:40 #238
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_173034776
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is een vereniging. Een Reddingsbrigade om precies te zijn.
Maar kinderen beginnen er met het gewone zwem-ABC. Het is ook maar 1 keer in de week en dan drie kwartier, met kleine groepjes. Daarnaast kunnen kinderen die verder zijn ook de diploma's voor reddingszwemmen gaan halen, EHBO en reanimatie, vaarbewijzen, reddend snorkelen, EHAD-wedstrijden met een team en zelfs een niveau 3 instructeursdiploma. Sommigen liggen er op zaterdag 3 x drie kwartier in het water. Allemaal voor dezelfde contributieprijs.
Je kunt ook gewoon stoppen na het ABC.

Ik hoor ook weleens van mensen dat hun kinderen op zo'n dure zwemles zit en soms ook nog met grote groepen waardoor ze lang op de kant staan. Dat is jammer, vind ik. En zonde van het geld.

Wij hebben hier 2 brigades, ik denk dat in grote steden aan de kust er wel meer zijn. Maar er zijn er sowieso ook in de meeste steden in den lande.
Mijn zoon heeft er vanaf zijn 11de gesnorkeld en reddend zwemmen geleerd. Daarna is hij doorgegaan. Heeft alles wat er te halen valt, inclusief EHBO en reanimatie. Hij heeft een leuke bijbaan, naast zijn studie fysio, bij een bungalowpark en werkt enkele weken in de zomer op het strand. Daarnaast geeft hij als vrijwilliger zwemles, o.a. aan veel buitenlandse kindjes. (lage contributie hŤ)
Hij zit inmiddels ook in het bestuur van de vereniging.
Dat vind ik erg goed opgelost. Ik had graag gezien dat ze dat hier aan zouden bieden. Hier is het rond de 36 per maand, voor 1x per week...
My mind is leaving, my body follows...
pi_173034783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:41 schreef Homey het volgende:

[..]

Nee, een Canadees systeem invoeren dat je alleen hier kan komen op basis van merits of je hebt een individuele sponsor gevonden die voor jou betaalt. In Canada werkt dat prima, dat land wordt door het NOS vaak betiteld als 'heel humaan voor vluchtelingen'. Vreemd, omdat hun immigratie veel selectiever is dan Nederland.
Die spelen het een stuk slimmer. Ook met Syrische vluchtelingen. Ze zijn zelf wat vluchtelingen gaan selecteren en hebben die naar Canada gehaald. Je zag Trudeau vooral in de weer met gezinnetjes, niet met wandelende campingtenten en ongewassen woestijnbaarden. Daarna heeft Turkije er nog een beetje uitgepikt wat ze nodig hebben en het overschot is in Europa gedumpt.

Door het Europese systeem krijg je inderdaad niet de mensen die wat kunnen, maar de mensen die niets kunnen, niets willen en daardoor elders niet in aanmerking komen voor verblijf. En dan eist men ook nog eens een verblijf in Nederland, Duitsland of Zweden, want Portugal, Griekenland en RoemeniŽ zijn niet goed genoeg blijkbaar.

Dat individuele sponsorgedoe lijkt me ook niks trouwens. Dan tikt iemand voor een jaartje af en dan kom je niet meer van zo iemand af.

Het beste gewoon binnenhalen wat je niet hebt, maar wel nodig hebt. En dat is op dit moment niet een heel leger aan ongeschoolde, opgefokte en onwillende jongemannen.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 10:00:26 #240
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173034995
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:55 schreef tong80 het volgende:

Het schoolzwemmen niet herinvoeren. :D :{ Hoeveel jaar gaat het nog duren voordat alle foute beslissingen met de VVD aan de macht zijn teruggedraaid ?

Schoolzwemmen is nooit 'afgeschaft'. Alleen hebben heel veel gemeenten besloten om scholen er geen geld meer voor te geven, omdat ze minder subsidie voor sport kregen van de staat, als gevolg van de crisis die in 2008 begonnen is.

Dus er is geen 'foute beslissing' van de VVD.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173035365
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

[..]

je zou natuurlijk ook een soort green card systeem in kunnen voeren. Dus niet meteen naturaliseren en meteen alle rechten. Maar eerst 10 jaar je eigen boontjes doppen en dan pas naturalisatie.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173035417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die spelen het een stuk slimmer. Ook met Syrische vluchtelingen. Ze zijn zelf wat vluchtelingen gaan selecteren en hebben die naar Canada gehaald. Je zag Trudeau vooral in de weer met gezinnetjes, niet met wandelende campingtenten en ongewassen woestijnbaarden. Daarna heeft Turkije er nog een beetje uitgepikt wat ze nodig hebben en het overschot is in Europa gedumpt.

Door het Europese systeem krijg je inderdaad niet de mensen die wat kunnen, maar de mensen die niets kunnen, niets willen en daardoor elders niet in aanmerking komen voor verblijf. En dan eist men ook nog eens een verblijf in Nederland, Duitsland of Zweden, want Portugal, Griekenland en RoemeniŽ zijn niet goed genoeg blijkbaar.

Dat individuele sponsorgedoe lijkt me ook niks trouwens. Dan tikt iemand voor een jaartje af en dan kom je niet meer van zo iemand af.

Het beste gewoon binnenhalen wat je niet hebt, maar wel nodig hebt. En dat is op dit moment niet een heel leger aan ongeschoolde, opgefokte en onwillende jongemannen.
Zou jij als je bepaalde gewilde kennis hebt, als vluchteling kiezen voor Europa of Noord Amerika? De krenten uit de vluchtelingenstroom zijn allang verwijderd. Wij krijgen alleen koude pap.
pi_173035493
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:22 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zou jij als je bepaalde gewilde kennis hebt, als vluchteling kiezen voor Europa of Noord Amerika? De krenten uit de vluchtelingenstroom zijn allang verwijderd. Wij krijgen alleen koude pap.
Voor Noord-Amerika. Het Europese systeem is vooral gericht op het opvegen van de restanten. Het Noord-Amerikaanse systeem vooral op kansen geven aan mensen die wat kunnen. Een land als Nederland heeft volgens mij ook behoorlijke problemen met het aantrekken van kennismigranten. In een land als Frankrijk is veel kennis vertrokken naar IsraŽl.

quote:
je zou natuurlijk ook een soort green card systeem in kunnen voeren. Dus niet meteen naturaliseren en meteen alle rechten. Maar eerst 10 jaar je eigen boontjes doppen en dan pas naturalisatie.
Zoiets. Of dat iemand ook vertrekt als de grond van z'n verblijf is komen te vervallen. Nu blijft iedereen maar. Vluchtelingen ook. Als de oorlog over is, blijft vrijwel iedereen gewoon. Sommigen gaan op vakantie naar landen die door Nederland als "gevaarlijk" worden bestempeld.
pi_173035610
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Voor Noord-Amerika. Het Europese systeem is vooral gericht op het opvegen van de restanten. Het Noord-Amerikaanse systeem vooral op kansen geven aan mensen die wat kunnen. Een land als Nederland heeft volgens mij ook behoorlijke problemen met het aantrekken van kennismigranten. In een land als Frankrijk is veel kennis vertrokken naar IsraŽl.
Precies, als geschoolde Syrier met bepaalde vaardigheden kom je Amerika wel in en dan heb je het waarschijnlijk beter als in Europa. Europa is een walhalla voor ongeschoolde niets kunnende vluchtelingen. Maar niet voor de mensen die bereid zijn moeite te doen om wat te maken van je leven. Dan ontmoet je vooral tegenwerking.

quote:
Zoiets. Of dat iemand ook vertrekt als de grond van z'n verblijf is komen te vervallen. Nu blijft iedereen maar. Vluchtelingen ook. Als de oorlog over is, blijft vrijwel iedereen gewoon. Sommigen gaan op vakantie naar landen die door Nederland als "gevaarlijk" worden bestempeld.
Vluchtelingen die hier heen komen en beweren gevlucht te zijn uit eigen land en vervolgens terug erheen gaan op vakantie moet je direct de verblijfsvergunning ontnemen. Dat is niet eens discussie waardig, die hebben gewoon keihard gelogen
pi_173035649
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies, als geschoolde Syrier met bepaalde vaardigheden kom je Amerika wel in en dan heb je het waarschijnlijk beter als in Europa. Europa is een walhalla voor ongeschoolde niets kunnende vluchtelingen. Maar niet voor de mensen die bereid zijn moeite te doen om wat te maken van je leven. Dan ontmoet je vooral tegenwerking.

[..]

Vluchtelingen die hier heen komen en beweren gevlucht te zijn uit eigen land en vervolgens terug erheen gaan op vakantie moet je direct de verblijfsvergunning ontnemen. Dat is niet eens discussie waardig, die hebben gewoon keihard gelogen
Succesvolle migranten uit het verleden waren vaak ook hoog opgeleide, politieke vluchtelingen uit bv. Iran of Afghanistan. Dat zijn ook mensen die zelf een land uitkiezen en dan niet op basis van waar ze het makkelijkst hun handje op kunnen houden. Europa is niet zo interessant voor hen. Terwijl de VS niet interessant is (ze komen er waarschijnlijk gewoon niet in) voor de ongeschoolde lamstraal die niet wil werken, maar wel gratis van alles wil krijgen.

Helemaal mee eens. Maar ook daar is Europa allemaal veel te slap in. Gedateerde verdragen, zogenaamd onveilige landen, een heel leger een advocaten, etc. Het is een grote industrie die met gedateerde verdragen de boel gijzelt. De politiek staat erbij en kijkt er naar. :{
pi_173036170
europa maakt het actief zeer lastig voor kennismigranten om hiert te komen werken. Daar zit een bepaalde gedachte achter maar om de grens dan voor alle kanslozen wijd open te zetten is een beetje apart.

het is lastiger om als hooggeschoolde dokter of engineer hier aan de slag te komen, dan ali die nog niet eens zijn veters kan strikken.
Eerstgenoemde wordt door de bureaucratie tegengehouden, laatstgenoemde wordt overstelpt met uitkeringen en geld om hier te komen nietsnutten.
There are only 151 Pokťmon.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 11:07:08 #247
3542 Gia
User under construction
pi_173036387
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:45 schreef Eldiablo het volgende:
Dat vind ik erg goed opgelost. Ik had graag gezien dat ze dat hier aan zouden bieden. Hier is het rond de 36 per maand, voor 1x per week...
Veel ouders weten niet dat er verenigingen zijn die ook het zwem ABC aanbieden.
Je bent dan niet 'op zwemles', maar bent lid van een vereniging die ook zwemles aanbiedt.

Ik heb net op een kaartje gekeken, maar richting de noordelijke provincies zit inderdaad geen Reddingsbrigade. Hier in de buurt en Limburg zijn er best veel. Die houden ook onderlinge wedstrijden. Erg leuk.

Jammer dat dit in het noorden niet is. Zou eigenlijk wel moeten, want daar is toch ook veel water te beveiligen, zou je zeggen. Zeker in Friesland.
pi_173036418
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:58 schreef Eenskijken het volgende:
europa maakt het actief zeer lastig voor kennismigranten om hiert te komen werken. Daar zit een bepaalde gedachte achter maar om de grens dan voor alle kanslozen wijd open te zetten is een beetje apart.

het is lastiger om als hooggeschoolde dokter of engineer hier aan de slag te komen, dan ali die nog niet eens zijn veters kan strikken.
Eerstgenoemde wordt door de bureaucratie tegengehouden, laatstgenoemde wordt overstelpt met uitkeringen en geld om hier te komen nietsnutten.
Klopt. Kennismigranten moeten geloof ik iets van 57k per jaar verdienen als ze 30+ zijn.

Slaat natuurlijk nergens op als je ziet dat de huidige asielstroom niks toevoegd aan de maatschappij/arbeidsmarkt. Kijk naar de cijfers van SomaliŽrs/EritreeŽrs 70% werkt niet.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 11:12:44 #249
3542 Gia
User under construction
pi_173036509
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:27 schreef Halcon het volgende:
Als de oorlog over is, blijft vrijwel iedereen gewoon. Sommigen gaan op vakantie naar landen die door Nederland als "gevaarlijk" worden bestempeld.
Sterker nog, ik denk dat juist de laagopgeleiden blijven, maar de hoogopgeleiden weer terug zullen gaan. Eer die hier aan 't werk kunnen in hun vakgebied ben je 5 jaar verder.

Mijn buurman is cardioloog, had een eigen kliniek, maar moet nu terug naar school omdat zijn diploma's hier niet meer waard zijn dan een eerstejaars master. Om op die opleiding toegelaten te worden, moet zijn Nederlands op Havo-niveau zijn. Best lastig als je al over de 40 bent, om dit nog allemaal aan te pakken.

Het zou mij niet verbazen als ze terug zouden gaan als de oorlog over is.
Wel jammer voor hun kinderen, want die doen het hier erg goed.

't Is niet allemaal zo makkelijk voor die mensen.
pi_173036579
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Sterker nog, ik denk dat juist de laagopgeleiden blijven, maar de hoogopgeleiden weer terug zullen gaan. Eer die hier aan 't werk kunnen in hun vakgebied ben je 5 jaar verder.

Mijn buurman is cardioloog, had een eigen kliniek, maar moet nu terug naar school omdat zijn diploma's hier niet meer waard zijn dan een eerstejaars master. Om op die opleiding toegelaten te worden, moet zijn Nederlands op Havo-niveau zijn. Best lastig als je al over de 40 bent, om dit nog allemaal aan te pakken.

Het zou mij niet verbazen als ze terug zouden gaan als de oorlog over is.
Wel jammer voor hun kinderen, want die doen het hier erg goed.

't Is niet allemaal zo makkelijk voor die mensen.
Dat ligt voor de hand ja. Hoogopgeleiden hebben opties genoeg, iemand die de hele dag het handje ophoudt heeft maar een beperkt aantal opties en zal niet vertrekken als dat handje wordt gevuld.

Voor hoogopgeleiden is het ook allemaal nog niet zo simpel. Ken een Indonesische tandarts en die heeft nog stevig aan moeten poten om in Nederland als tandarts aan de slag te kunnen.

Een Engelstalig land ligt vaak ook meer voor de hand dan Nederlands. Hoogopgeleiden zullen over het algemeen redelijk Engels spreken. Met wat studie is dat prima te perfectioneren. Nederlands van scratch af aan leren is natuurlijk niet zo heel erg simpel.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')