abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:55:15 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_172996488
De Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB) vindt dat asielzoekers zwemles moeten krijgen of in elk geval informatie moeten ontvangen over de gevaren van water. Aanleiding is het verdrinken van een zestienjarige asielzoeker uit Syrië maandag in een zwembad in Venlo.

170808_11389_fT2-gp0iMaM_XdLu_hWc1xgA2yNISB57eI1tfioV7SUxZ3pdyZ-KG50f9fQhaLkyOP_ISGsRD99TPQS9KDBEwws1024_800_547.jpeg

Volgens Alice Schols, die bij de bond over zwemlessen gaat, onderschatten asielzoekers de gevaren. Ze denken dat zwemmen makkelijk is omdat bijna iedereen in Nederland het kan, zo bevestigt ze een bericht van de NOS.

De zestienjarige jongen overleed nadat hij maandagmiddag in kritieke toestand uit het zwembad was gehaald. Twee jaar geleden verdronk een Syrisch meisje tijdens het schoolzwemmen in Rhenen.

Schoolzwemmen
In Nederland doen veel ouders hun kind op zwemles als ze vier of vijf jaar oud zijn. Bij ouders van niet-westerse afkomst, zoals met een Turkse en Marokkaanse achtergrond, gebeurt dat minder. Door bezuinigingen is schoolzwemmen in een aantal plaatsen in ons land afgeschaft.

Bij de meeste verdrinkingsgevallen in Nederland gaat het om toeristen of mensen die hier tijdelijk verblijven. Veel slachtoffers zijn afkomstig uit Oost-Europese landen als Polen.

Zwembond wil zwemles voor asielzoekers

Het schoolzwemmen niet herinvoeren. :D :{ Hoeveel jaar gaat het nog duren voordat alle foute beslissingen met de VVD aan de macht zijn teruggedraaid ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_172996572
Geef ze die les lekker in Libië, als ze op het punt staan om over te steken.

Misschien laten ze dat dan.
pi_172996587
Schoolzwemmen heb je ook alleen maar wat aan als je hier in de basisschoolleeftijd terecht komt.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:01:16 #4
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_172996632
KNZB denkt: Hoe exploiteren we deze tragedie om wat overheidsgeld/subsidies binnen te harken?
pi_172996640
Zwemles moet er gewoon voor iedereen zijn. Schoolzwemmen meteen weer invoeren en iedereen die 'de boot' gemist heeft of later ons land binnenkomt de mogelijkheid geven om alsnog een diploma te halen.

Ook wel schandalig dat de badmeesters in de gaten hebben dat hij niet kan zwemmen en hem daarna alsnog onder hun neus laten verdrinken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_172996655
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:01 schreef hooibaal het volgende:
Zwemles moet er gewoon voor iedereen zijn. Schoolzwemmen meteen weer invoeren en iedereen die 'de boot' gemist heeft of later ons land binnenkomt de mogelijkheid geven om alsnog een diploma te halen.

Ook wel schandalig dat de badmeesters in de gaten hebben dat hij niet kan zwemmen en hem daarna alsnog onder hun neus laten verdrinken.
Die mogelijkheid is er toch al? Genoeg plaatsen waar volwassenen zwemles kunnen nemen.
pi_172996698
Ik denk dat leren lezen en schrijven in het Nederlands beter is om dit soort problemen te voorkomen.
pi_172996710
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:02 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Die mogelijkheid is er toch al? Genoeg plaatsen waar volwassenen zwemles kunnen nemen.
Schoolzwemmen moet gewoon weer gratis zijn net als vroeger. Net als voor de mensen die die mogelijkheid op de basisschool niet hebben gehad.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_172996738
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:04 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Schoolzwemmen moet gewoon weer gratis zijn net als vroeger. Net als voor de mensen die die mogelijkheid op de basisschool niet hebben gehad.
Meh.
pi_172996798
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:01 schreef hooibaal het volgende:
Zwemles moet er gewoon voor iedereen zijn. Schoolzwemmen meteen weer invoeren en iedereen die 'de boot' gemist heeft of later ons land binnenkomt de mogelijkheid geven om alsnog een diploma te halen.

Ook wel schandalig dat de badmeesters in de gaten hebben dat hij niet kan zwemmen en hem daarna alsnog onder hun neus laten verdrinken.
Van wat ik begrepen heb van dit verhaal is dat de jongen gezegd is dat hij weg moest blijven bij het water en vervolgens daar geen gehoor aan geeft. De meeste badmeesters hebben niet ook nog eens ogen in hun rug om iedereen 100% van de tijd met elke beweging in de gaten te houden.

Ze hebben hem dus gewoon weggestuurd. Omdat ze al door hadden dat het niet veilig was.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:15:02 #11
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_172996957
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:08 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Van wat ik begrepen heb van dit verhaal is dat de jongen gezegd is dat hij weg moest blijven bij het water en vervolgens daar geen gehoor aan geeft. De meeste badmeesters hebben niet ook nog eens ogen in hun rug om iedereen 100% van de tijd met elke beweging in de gaten te houden.

Ze hebben hem dus gewoon weggestuurd. Omdat ze al door hadden dat het niet veilig was.
Maar niet gecontroleerd of hij ook echt wegging (had hij de opdracht überhaupt begrepen?), want hij is daarna toch weer het bad in gegaan.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_172997119
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar niet gecontroleerd of hij ook echt wegging (had hij de opdracht überhaupt begrepen?), want hij is daarna toch weer het bad in gegaan.
Als ze hem weggestuurd hadden was het weer racisme geweest.
Can't win.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:24:32 #13
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_172997176
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:22 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Als ze hem weggestuurd hadden was het weer racisme geweest.
Can't win.
Je zou ook kunnen zeggen dat deze wijze van handelen racistisch is, een asielzoeker laten verzuipen in de stad van Geert Wilders.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_172997200
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat deze wijze van handelen racistisch is, een asielzoeker laten verzuipen in de stad van Geert Wilders.
Absoluut, mensen die bij alles RACISME roepen vinden altijd wel een manier om iets racistisch te maken.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:26:12 #15
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_172997219
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:02 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Die mogelijkheid is er toch al? Genoeg plaatsen waar volwassenen zwemles kunnen nemen.
Maar dat kost geld.. ze willen het gratis
My mind is leaving, my body follows...
pi_172997358
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar niet gecontroleerd of hij ook echt wegging (had hij de opdracht überhaupt begrepen?), want hij is daarna toch weer het bad in gegaan.
Er lopen ontzettend veel mensen in zo'n zwembad rond. Je hebt iemand al vaker aangesproken en weggestuurd. Jij suggereert bijna dat het de schuld van zo'n badmeester zou zijn. Een badmeester moet ook nog de veiligheid van andere zwemmers waarborgen hij kan niet fulltime bij 1 jongen blijven. En had al ingegrepen bij deze jongen en hem weggestuurd. Begrijp me niet verkeerd, verschrikkelijk dat hij verdronken is maar hoe zou je niet kunnen snappen dat je weg moet blijven van het water. Hoe kan daar miscommunicatie over zijn? Je merkt toch zelf ook dat jij niet beweegt zoals anderen in het water.
pi_172997553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:55 schreef tong80 het volgende:
De Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB) vindt dat asielzoekers zwemles moeten krijgen of in elk geval informatie moeten ontvangen over de gevaren van water. Aanleiding is het verdrinken van een zestienjarige asielzoeker uit Syrië maandag in een zwembad in Venlo.
Deze jongen had informatie ontvangen, maar trok zich er niets van aan.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:41:27 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172997559
Zullen we alle asielzoekers gewoon een fulltime begeleider meegeven?
pi_172997775
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:01 schreef vincenzo78 het volgende:
KNZB denkt: Hoe exploiteren we deze tragedie om wat overheidsgeld/subsidies binnen te harken?
pi_172997800
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:41 schreef Twiitch het volgende:
Zullen we alle asielzoekers gewoon een fulltime begeleider meegeven?
En allemaal gratuit zwembandjes bij binnenkomst van het land.
pi_172997932
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:41 schreef Twiitch het volgende:
Zullen we alle asielzoekers gewoon een fulltime begeleider meegeven?
Of gewoon permanent opsluiten, blijkbaar zijn zij dus niet geschikt voor de maatschappij.
pi_172998085
Tegen domheid en koppigheid kun je geen maatregelen nemen.

Ik ben meer voorstander voor goed informeren, op de gevaren wijzen en verder is het de eigen verantwoordelijkheid. Persoonlijk ken ik 2 mensen van buitenlandse afkomst die op volwassen leeftijd op eigen initiatief en kosten nog een zwemdiploma hebben gehaald. Maar dat zijn dan ook normale intelligente mensen.

Ik kan me voorstellen dat als je onbekend bent met water en je ziet hier 6 jarigen het diepe in springen en er vrolijk weer uit klimmen dat het makkelijk lijkt. Vandaar goede voorlichting. Maar zoals ik al zei is er geen kruit gewassen tegen mensen die alle adviezen in de wind slaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172998143
Ja, en ze dan terug laten zwemmen over de Middellandse Zee.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:15:41 #24
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_172998204
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar niet gecontroleerd of hij ook echt wegging (had hij de opdracht überhaupt begrepen?), want hij is daarna toch weer het bad in gegaan.
Lekker met kansenparels in discussie bij je minimumloon bijbaantje, je moet er maar zin in hebben. Je bent badmeester, geen politieagent.
pi_172998432
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:15 schreef Nobu het volgende:

[..]

Lekker met kansenparels in discussie bij je minimumloon bijbaantje, je moet er maar zin in hebben. Je bent badmeester, geen politieagent.
Nou eigenlijk vind ik dat als iemand de eerste keer niet luistert hij er uit had moeten worden gezet. De regels niet opvolgen kan ernstige gevolgen hebben zoals is gebleken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172999645
quote:
Oprichter en voorzitter van PowNed Dominique Weesie heeft dinsdag zijn excuses aangeboden voor een artikel dat op de website van de omroep is verschenen. In het artikel werd onder meer gezegd dat de zestienjarige Syrische jongen die maandag verdronk in een zwembad in Venlo de andere bezoekers “een vervelende dag” had bezorgd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_172999679
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat zijn het toch ook sneue typetjes daar.
pi_172999695
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:01 schreef vincenzo78 het volgende:
KNZB denkt: Hoe exploiteren we deze tragedie om wat overheidsgeld/subsidies binnen te harken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172999709
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Deze jongen had informatie ontvangen, maar trok zich er niets van aan.
Dan ga je er vanuit dat 'ie er iets van begreep. Vind ik raar. Er wordt nota bene aangegeven dat er vooralsnog veel onbekend is over hoe en wat.
pi_172999723
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:34 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat 'ie er iets van begreep. Vind ik raar. Er wordt nota bene aangegeven dat er vooralsnog veel onbekend is over hoe en wat.
wat doe je eigenlijk in een zwembad als je niet kunt zwemmen? ik neem aan meisjes lastigvallen?
pi_172999733
Wat een grote bekken hier allemaal weer. En in het echt waarschijnlijk met de bek achteraan.
pi_172999741
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:34 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

wat doe je eigenlijk in een zwembad als je niet kunt zwemmen? ik neem aan meisjes lastigvallen?
Doe je dat? Is treurig, zou je niet moeten doen.
pi_172999743
wel weer bizar dat alles weer gratis moet zijn, terwijl nederlanders weer moeten betalen
pi_172999752
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:35 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Doe je dat? Is treurig, zou je niet moeten doen.
maar antwoord geven doe je niet, dus je bent het met me eens!
pi_172999778
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit artikel idd, volgens mij al weggehaald ook:

I´m back.
pi_172999801
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit artikel idd, volgens mij al weggehaald ook:

[ afbeelding ]
prima artikel
pi_172999809
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:38 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

prima artikel
pi_172999834
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:39 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

pi_172999904
Wat dacht die knul? Kom ik kan niet zwemmen en ben al door de badmeester weggestuurd, laat ik maar het bad in springen?

?????????
There are only 151 Pokémon.
pi_172999951
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:43 schreef Eenskijken het volgende:
Wat dacht die knul? Kom ik kan niet zwemmen en ben al door de badmeester weggestuurd, laat ik maar het bad in springen?

?????????
ja precies, meerdere keren gewaarschuwd. maar hem uit het bad zetten is natuurlijk 'racisme' dus je kunt het als badmeester bij dit soort lui nooit goed doen
pi_173000018
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:45 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

ja precies, meerdere keren gewaarschuwd. maar hem uit het bad zetten is natuurlijk 'racisme' dus je kunt het als badmeester bij dit soort lui nooit goed doen
dan heb je toch geen greintje denkvermogen of wat?
There are only 151 Pokémon.
pi_173000063
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:48 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

dan heb je toch geen greintje denkvermogen of wat?
_O_
pi_173000133
Een asielzoeker is iemand in de procedure dus ik vermoed dat gedoeld wordt op vluchteling. Moeten we dan iedere vluchteling, ongeacht leeftijd, zwemles aanbieden?

We kunnen beter het schoolzwemmen invoeren. Absurd en levensgevaarlijk dat in een land met overal water er geen zwemles wordt gegeven.
pi_173000136
Goed idee van de zwembond.
pi_173000152
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:01 schreef vincenzo78 het volgende:
KNZB denkt: Hoe exploiteren we deze tragedie om wat overheidsgeld/subsidies binnen te harken?
pi_173000173
Bij de NOS staat wat meer informatie:
https://nos.nl/artikel/21(...)iet-weggestuurd.html

quote:
Ook een ooggetuige bevestigt de waarschuwingen. "De jongen werd op zijn zwemvaardigheid aangesproken", vertelt de vrouw aan de NOS. "Aanwezigen vonden zijn vriend ook een slechte vriend, omdat hij hem het zwembad in liet gaan."

De jongen was alleen met zijn vrienden in het zwembad, zijn ouders waren niet aanwezig, zegt de politie.
Wat is dat toch altijd met die ouders die niet opletten en alles maar laten gebeuren? Overal in het openbaar zie je het weer. Je staat je kind van 16 dat niet kan zwemmen toch niet toe naar een zwembad gaan?

quote:
Maar het zwempersoneel heeft zijn werk goed gedaan, stelt de veiligheidscoördinator. "Mensen hebben hun werk gedaan zoals dat hoort." Er waren genoeg toezichthouders aanwezig.

Het zwembad wordt gerund door vrijwilligers. "Wij zijn vrijwilligers, maar werken toch op een professionele manier. Het bad is zo groot. Badtoezichthouders hebben er wel zicht op, maar het kan toch gebeuren dat kinderen zomaar in het water gaan spelen en het niet goed afloopt?"
Helemaal mee eens. Meerdere waarschuwingen gegeven. Je kunt niet alles continu in de gaten blijven houden. Als hij was weggestuurd, viel men vast daar weer over. En wie zegt dat hij dan niet later weer stiekem terug zou zijn gekomen?
pi_173000226
Incidentje oppakken om gelijk de noodklok te luiden. :') :N
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:07:06 #48
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_173000390
Een vrijwilligersorganisatie dus, omdat de gemeente niet meer wilde betalen. En dan krijg je dit.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_173000423
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:07 schreef hooibaal het volgende:
Een vrijwilligersorganisatie dus, omdat de gemeente niet meer wilde betalen. En dan krijg je dit.
:')
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:15:57 #50
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173000557
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:01 schreef hooibaal het volgende:
Zwemles moet er gewoon voor iedereen zijn. Schoolzwemmen meteen weer invoeren en iedereen die 'de boot' gemist heeft of later ons land binnenkomt de mogelijkheid geven om alsnog een diploma te halen.

Ook wel schandalig dat de badmeesters in de gaten hebben dat hij niet kan zwemmen en hem daarna alsnog onder hun neus laten verdrinken.
Welk diploma? Zwemdiploma is niet verplicht hoor. Ik heb er geen één. Ik ben gezakt voor duiken door een gat in het water. Maar ik kan gewoon zwemmen met kleding aan, schoolslag, rugslag, borstcrawl en natuurlijk watertrappelen. Vlinderslag kan ik niet. :')
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_173000570
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:04 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik denk dat leren lezen en schrijven in het Nederlands beter is om dit soort problemen te voorkomen.
Nederlands is echter een taal waarvoor men minstens een IQ van 130 of meer en een goed geheugen voor moet hebben. Anders heb je weinig aan het geschreven Nederlands.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:19:06 #52
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173000640
In een waterrijk land als Nederland zou elke inwoner, ongeacht afkomst, de mogelijkheid moeten hebben om al dan niet met een financiële tegemoetkoming het volgende te leren:
- zwemmen
- reddend zwemmen
- uit een auto klimmen die te water is geraakt
- man-overboord-manouvre kennen
- informatie over o.a. zwemmen in buitenwateren, waaronder rivieren en de zee
- wat te doen als je onder het ijs komt

Zonder de nodige diploma's geen toegang tot zwembaden, recreatiewater, boten etc. en voor het lessen alleen onder begeleiding, waarbij de begeleider (in bezit van diploma reddend zwemmen) de verantwoordelijkheid heeft.

Als asielzoekers/vluchtelingen gratis zwemles krijgen, moeten alle andere mensen in Nederland dat ook kunnen krijgen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:20:30 #53
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173000675
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:16 schreef torentje het volgende:

[..]

Nederlands is echter een taal waarvoor men minstens een IQ van 130 of meer en een goed geheugen voor moet hebben. Anders heb je weinig aan het geschreven Nederlands.
Dan moeten we eens gaan beseffen dat die mensen nooit mee zullen komen in Nederland, waar heel veel schriftelijk wordt gecommuniceerd. Dus drillen in het Nederlands (er zijn mogelijkheden) of een fraai toedeledoki en de groeten thuis.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:20:56 #54
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173000688
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:19 schreef Lunatiek het volgende:
In een waterrijk land als Nederland zou elke inwoner, ongeacht afkomst, de mogelijkheid moeten hebben om al dan niet met een financiële tegemoetkoming het volgende te leren:
- zwemmen
- reddend zwemmen
- uit een auto klimmen die te water is geraakt
- man-overboord-manouvre kennen
- informatie over o.a. zwemmen in buitenwateren, waaronder rivieren en de zee
- wat te doen als je onder het ijs komt

Zonder de nodige diploma's geen toegang tot zwembaden, recreatiewater, boten etc. en voor het lessen alleen onder begeleiding, waarbij de begeleider (in bezit van diploma reddend zwemmen) de verantwoordelijkheid heeft.

Als asielzoekers/vluchtelingen gratis zwemles krijgen, moeten alle andere mensen in Nederland dat ook kunnen krijgen.
Als kind is schoolzwemmen gratis, als schoolzwemmen niet wordt aangeboden, dan wordt het dokken.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_173000711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:00 schreef Craptacular het volgende:
Incidentje oppakken om gelijk de noodklok te luiden. :') :N
Echt hè. Dit verhaal: landelijk moet alles zo snel mogelijk anders.
Zo'n verhaal: incidentje. Dan wel.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:24:12 #56
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173000773
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:21 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Echt hè. Dit verhaal: landelijk moet alles zo snel mogelijk anders.
Zo'n verhaal: incidentje. Dan wel.
Asielzoeker vermoord z'n vriendin en agent.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schietpartij_in_Baflo
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_173000790
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:19 schreef Lunatiek het volgende:
In een waterrijk land als Nederland zou elke inwoner, ongeacht afkomst, de mogelijkheid moeten hebben om al dan niet met een financiële tegemoetkoming het volgende te leren:
- zwemmen
- reddend zwemmen
- uit een auto klimmen die te water is geraakt
- man-overboord-manouvre kennen
- informatie over o.a. zwemmen in buitenwateren, waaronder rivieren en de zee
- wat te doen als je onder het ijs komt

(...)

Als asielzoekers/vluchtelingen gratis zwemles krijgen, moeten alle andere mensen in Nederland dat ook kunnen krijgen.
Mee eens.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:19 schreef Lunatiek het volgende:
Zonder de nodige diploma's geen toegang tot zwembaden, recreatiewater, boten etc. en voor het lessen alleen onder begeleiding, waarbij de begeleider (in bezit van diploma reddend zwemmen) de verantwoordelijkheid heeft.
Ik weet niet om wat voor soort zwembad het hier ging, maar als er een ingang is, dan lijkt het me verstandig om bij jonge kinderen als deze (of andere kinderen bij wie het vermoeden bestaat dat ze over onvoldoende zwemvaardigheid beschikken) het bijzijn van ouders te verplichten.
pi_173000812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:16 schreef torentje het volgende:

[..]

Nederlands is echter een taal waarvoor men minstens een IQ van 130 of meer en een goed geheugen voor moet hebben. Anders heb je weinig aan het geschreven Nederlands.
Nederlands is inderdaad niet de makkelijkste taal om te leren, zeker niet als je uit een land komt waar je met een heel ander schrift bent opgegroeid.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:26:39 #59
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173000820
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:19 schreef Lunatiek het volgende:
In een waterrijk land als Nederland zou elke inwoner, ongeacht afkomst, de mogelijkheid moeten hebben om al dan niet met een financiële tegemoetkoming het volgende te leren:
- zwemmen
- reddend zwemmen
- uit een auto klimmen die te water is geraakt
- man-overboord-manouvre kennen
- informatie over o.a. zwemmen in buitenwateren, waaronder rivieren en de zee
- wat te doen als je onder het ijs komt

Zonder de nodige diploma's geen toegang tot zwembaden, recreatiewater, boten etc. en voor het lessen alleen onder begeleiding, waarbij de begeleider (in bezit van diploma reddend zwemmen) de verantwoordelijkheid heeft.

Als asielzoekers/vluchtelingen gratis zwemles krijgen, moeten alle andere mensen in Nederland dat ook kunnen krijgen.
Succes, zo'n zwemdiploma is zo groot als een A4. :')
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_173000836
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:25 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Mee eens.

[..]

Ik weet niet om wat voor soort zwembad het hier ging, maar als er een ingang is, dan lijkt het me verstandig om bij jonge kinderen als deze (of andere kinderen bij wie het vermoeden bestaat dat ze over onvoldoende zwemvaardigheid beschikken) het bijzijn van ouders te verplichten.
"De Wisselslag wordt gerund door vrijwilligers. Gisteren waren er zo’n tweehonderd bezoekers toen het drama zich afspeelde. „Bij elk bad hebben we dan minimaal een gediplomeerd toezichthouder. Gisteren zelfs meer bij het betreffende bad. Als we twijfelen of iemand kan zwemmen laten we hem een testje doen waaruit blijkt of iemand voldoende zwemvaardig is. Bij deze jongen was al vastgesteld dat hij dat niet was. Daarop is hij weggestuurd. Maar je kunt natuurlijk niet een op een toezicht houden. Op enig moment is hij toch het diepe ingegaan. Toen is het misgegaan”, aldus Ambroz. "

1. Hij wilde dus dood
OF
2. Hij kon niet zwemmen, luisterde niet naar de badmeesters dus hij was er alleen maar om meisjes lastig te vallen
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:27:43 #61
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_173000845
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:15 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Welk diploma? Zwemdiploma is niet verplicht hoor. Ik heb er geen één. Ik ben gezakt voor duiken door een gat in het water. Maar ik kan gewoon zwemmen met kleding aan, schoolslag, rugslag, borstcrawl en natuurlijk watertrappelen. Vlinderslag kan ik niet. :')
Tijd om het verplicht te maken dan.

Er zijn vast ook mensen zonder rijbewijs die kunnen auto rijden, maar je moet toch ergens op kunnen controleren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_173000855
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nederlands is inderdaad niet de makkelijkste taal om te leren, zeker niet als je uit een land komt waar je met een heel ander schrift bent opgegroeid.
Maar de verbale en non-verbale communicatie van uit het bad gestuurd worden, zouden toch wel duidelijk moeten zijn geweest?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:30:05 #63
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_173000888
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Tijd om het verplicht te maken dan.

Er zijn vast ook mensen zonder rijbewijs die kunnen auto rijden, maar je moet toch ergens op kunnen controleren.
Theorie- en praktijkexamen halen, en daarna rijbewijs ophalen bij de gemeente, hoezo?
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_173000895
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:27 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

"De Wisselslag wordt gerund door vrijwilligers. Gisteren waren er zo’n tweehonderd bezoekers toen het drama zich afspeelde. „Bij elk bad hebben we dan minimaal een gediplomeerd toezichthouder. Gisteren zelfs meer bij het betreffende bad. Als we twijfelen of iemand kan zwemmen laten we hem een testje doen waaruit blijkt of iemand voldoende zwemvaardig is. Bij deze jongen was al vastgesteld dat hij dat niet was. Daarop is hij weggestuurd. Maar je kunt natuurlijk niet een op een toezicht houden. Op enig moment is hij toch het diepe ingegaan. Toen is het misgegaan”, aldus Ambroz. "

1. Hij wilde dus dood
OF
2. Hij kon niet zwemmen, luisterde niet naar de badmeesters dus hij was er alleen maar om meisjes lastig te vallen
Of schijt aan autoriteit.
Of gewoon baldadigheid van een kind, maar daarom moeten de ouders er ook bij zijn.
pi_173000908
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:30 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Of schijt aan autoriteit.
Of gewoon baldadigheid van een kind, maar daarom moeten de ouders er ook bij zijn.
Mensen van 16 mogen niet meer alleen op pad?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:31:12 #66
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_173000909
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:19 schreef Lunatiek het volgende:
In een waterrijk land als Nederland zou elke inwoner, ongeacht afkomst, de mogelijkheid moeten hebben om al dan niet met een financiële tegemoetkoming het volgende te leren:
- zwemmen
- reddend zwemmen
- uit een auto klimmen die te water is geraakt
- man-overboord-manouvre kennen
- informatie over o.a. zwemmen in buitenwateren, waaronder rivieren en de zee
- wat te doen als je onder het ijs komt

Zonder de nodige diploma's geen toegang tot zwembaden, recreatiewater, boten etc. en voor het lessen alleen onder begeleiding, waarbij de begeleider (in bezit van diploma reddend zwemmen) de verantwoordelijkheid heeft.

Als asielzoekers/vluchtelingen gratis zwemles krijgen, moeten alle andere mensen in Nederland dat ook kunnen krijgen.
^O^
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_173000916
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:28 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Maar de verbale en non-verbale communicatie van uit het bad gestuurd worden, zouden toch wel duidelijk moeten zijn geweest?
Geen idee, ik was er niet bij namelijk.
pi_173000931
Verder dus juist gehandeld door het personeel. Gediplomeerde toezichthouder(s) aanwezig. Testje gedaan, onbekwaam gebleken dus weggestuurd. Meer kun je ook niet doen.
Zul je zien dat ze alsnog een taakstraf aan hun broek krijgen voor nalatigheid, zoals twee jaar geleden bij die andere zaak.
pi_173000970
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:19 schreef Lunatiek het volgende:
In een waterrijk land als Nederland zou elke inwoner, ongeacht afkomst, de mogelijkheid moeten hebben om al dan niet met een financiële tegemoetkoming het volgende te leren:
- zwemmen
- reddend zwemmen
- uit een auto klimmen die te water is geraakt
- man-overboord-manouvre kennen
- informatie over o.a. zwemmen in buitenwateren, waaronder rivieren en de zee
- wat te doen als je onder het ijs komt

Zonder de nodige diploma's geen toegang tot zwembaden, recreatiewater, boten etc. en voor het lessen alleen onder begeleiding, waarbij de begeleider (in bezit van diploma reddend zwemmen) de verantwoordelijkheid heeft.

Als asielzoekers/vluchtelingen gratis zwemles krijgen, moeten alle andere mensen in Nederland dat ook kunnen krijgen.
Ik stem voor.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:33:58 #70
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_173000977
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:30 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Theorie- en praktijkexamen halen, en daarna rijbewijs ophalen bij de gemeente, hoezo?
Rijbewijs ja. Zoiets moet er voor zwemmen dus ook komen. Inclusief (verplichte) schoolzwemlessen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:34:47 #71
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_173000993
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:27 schreef JoodBernal het volgende:

1. Hij wilde dus dood
OF
2. Hij kon niet zwemmen, luisterde niet naar de badmeesters dus hij was er alleen maar om meisjes lastig te vallen
Wat is dit nu weer voor flauwekul? Misschien was het wel gewoon een opstandige/overmoedige puber, of begreep hij helemaal niet wat de badmeester bedoelde.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_173000998
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Geen idee, ik was er niet bij namelijk.
Probeer het je eens voor te stellen. Bij herhaling verheven toon en wijzen 'eruit'. Zou het voor jou dan duidelijk zijn? Het waarom misschien niet, maar dat je er niet meer in mag zou ik dan wel beseffen.
pi_173001024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:34 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor flauwekul? Misschien was het wel gewoon een opstandige/overmoedige puber, of begreep hij helemaal niet wat de badmeester bedoelde.
Hij snapt toch ook wel dat hij niet kan zwemmen en dat die man met dat fluitje niet de toiletjuffrouw is?
pi_173001041
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:34 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor flauwekul? Misschien was het wel gewoon een opstandige/overmoedige puber, of begreep hij helemaal niet wat de badmeester bedoelde.
Ja goed idee he, om Nederland vol te stouwen met mensen uit de woestijn met een laag IQ?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:38:56 #75
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_173001067
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij snapt toch ook wel dat hij niet kan zwemmen en dat die man met dat fluitje niet de toiletjuffrouw is?
Dat mag ik hopen, maar de suggestie 'dat de jongen dus kwam om meisjes lastig te vallen' gaat helemaal nergens over.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_173001071
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij snapt toch ook wel dat hij niet kan zwemmen en dat die man met dat fluitje niet de toiletjuffrouw is?
Het IQ van mensen uit het Midden-Oosten ligt 15 tot 20 punten lager dan de gemiddelde Nederlander. Dus dan krijg je dat.
pi_173001085
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen, maar de suggestie 'dat de jongen dus kwam om meisjes lastig te vallen' gaat helemaal nergens over.
Niet? Want asielzoekers die meisjes lastigvallen in zwembaden is niet een epidemie die in heel Europa aan de gang is?
pi_173001090
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen, maar de suggestie 'dat de jongen dus kwam om meisjes lastig te vallen' gaat helemaal nergens over.
Geen onbekend terrein voor lieden uit die contreien toch?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:40:23 #79
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_173001091
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:39 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Niet? Want asielzoekers die meisjes lastigvallen in zwembaden is niet een epidemie die in heel Europa aan de gang is?
Ach gut, er is er weer eentje ontsnapt van Stormfront hoor.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_173001109
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:39 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Het IQ van mensen uit het Midden-Oosten ligt 15 tot 20 punten lager dan de gemiddelde Nederlander. Dus dan krijg je dat.
Dan hebben ze in Nederland dus echt geen fluit te zoeken. Ik dacht dat aan het Nederlandse volk tandartsen en raketgeleerden waren beloofd.

Maar Rutte heeft dus weer in de 5 voor 1 euro bak met randdebielen lopen grabbelen?
pi_173001115
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik heb geen argumenten meer!!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:41:57 #82
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173001120
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:39 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Het IQ van mensen uit het Midden-Oosten ligt 15 tot 20 punten lager dan de gemiddelde Nederlander. Dus dan krijg je dat.
en de gemiddelde Nederlander schat ik al niet hoog in dus >:)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173001121
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan hebben ze in Nederland dus echt geen fluit te zoeken. Ik dacht dat aan het Nederlandse volk tandartsen en raketgeleerden waren beloofd.

Maar Rutte heeft dus weer in de 5 voor 1 euro bak met randdebielen lopen grabbelen?
Vergeet de apothekers niet!!
pi_173001146
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:34 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat 'ie er iets van begreep. Vind ik raar. Er wordt nota bene aangegeven dat er vooralsnog veel onbekend is over hoe en wat.
Ik ga er wel vanuit dat hij het begreep. Als een badmeester naar je gebaard dat je er uit moet dan kan een normaal mens dat al begrijpen op basis van intonatie, lichaamstaal en mimiek.

Asielzoekers zijn niet achterlijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173001170
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Asielzoekers zijn niet achterlijk.
Blijkbaar wel.
Hij ging 1. naar een zwembad terwijl hij niet kon zwemmen = behoorlijk achterlijk
2. Luisterde niet naar de badmeester = behoorlijk achterlijk
pi_173001217
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:19 schreef Lunatiek het volgende:
In een waterrijk land als Nederland zou elke inwoner, ongeacht afkomst, de mogelijkheid moeten hebben om al dan niet met een financiële tegemoetkoming het volgende te leren:
- zwemmen
- reddend zwemmen
- uit een auto klimmen die te water is geraakt
- man-overboord-manouvre kennen
- informatie over o.a. zwemmen in buitenwateren, waaronder rivieren en de zee
- wat te doen als je onder het ijs komt

Zonder de nodige diploma's geen toegang tot zwembaden, recreatiewater, boten etc. en voor het lessen alleen onder begeleiding, waarbij de begeleider (in bezit van diploma reddend zwemmen) de verantwoordelijkheid heeft.

Als asielzoekers/vluchtelingen gratis zwemles krijgen, moeten alle andere mensen in Nederland dat ook kunnen krijgen.
Maak je een grapje of meen je dit?
I´m back.
pi_173001231
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:39 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Het IQ van mensen uit het Midden-Oosten ligt 15 tot 20 punten lager dan de gemiddelde Nederlander. Dus dan krijg je dat.
Ik denk dat jouw iq zomaar 25 tot 35 punten lager ligt dan de gemiddelde Nederlander.

#justsayin
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173001246
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:44 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Blijkbaar wel.
Hij ging 1. naar een zwembad terwijl hij niet kon zwemmen = behoorlijk achterlijk
2. Luisterde niet naar de badmeester = behoorlijk achterlijk
Misschien hoopte hij aanvankelijk op het droge wat dames te kunnen "benaderen" ?
pi_173001255
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:44 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Blijkbaar wel.
Hij ging 1. naar een zwembad terwijl hij niet kon zwemmen = behoorlijk achterlijk
2. Luisterde niet naar de badmeester = behoorlijk achterlijk
Er gaan zoveel mensen naar het zwembad zonder te kunnen zwemmen. Maar die zijn meestal verstandig genoeg niet in het diepe te springen of hebben bandjes om.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173001323
Hoort gratis zwemles nu ook al bij een opvang van vluchtelingen uit een oorlogsituatie?

Je zou denken, opvangen en als het veilig is terug, logisch. Nee hier is het eerst azc met zakgeld dan huis,uitkering,taalles, zwemles :') dus heeft niks meer met noodopvang te maken.

Dit is gewoon de schuld van de ouders. Moet zeker weer betaald worden met belastinggeld?
pi_173001358
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dan moeten we eens gaan beseffen dat die mensen nooit mee zullen komen in Nederland, waar heel veel schriftelijk wordt gecommuniceerd. Dus drillen in het Nederlands (er zijn mogelijkheden) of een fraai toedeledoki en de groeten thuis.
Inderdaad, de meeste en de beste Nederlanders zijn pennenlikkers.
pi_173001379
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dan moeten we eens gaan beseffen dat die mensen nooit mee zullen komen in Nederland, waar heel veel schriftelijk wordt gecommuniceerd. Dus drillen in het Nederlands (er zijn mogelijkheden) of een fraai toedeledoki en de groeten thuis.
Als het veilig is, gewoon weer terug. Niet iedereen laten plakken. Uiteindelijk heb je toch niks aan 99% van deze lui.
pi_173001392
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw iq zomaar 25 tot 35 punten lager ligt dan de gemiddelde Nederlander.

#justsayin
Ohneeee! Iemand heeft een andere mening!! Mag niet!! *SNELLLLL wegzetten als dom!!*
pi_173001410
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Misschien hoopte hij aanvankelijk op het droge wat dames te kunnen "benaderen" ?
Precies. "benaderen" inderdaad.
pi_173001412
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als het veilig is, gewoon weer terug. Niet iedereen laten plakken. Uiteindelijk heb je toch niks aan 99% van deze lui.
Ik ben eigenlijk voorstander er van om alleen vrouwen en kinderen opvang te geven en iedere man van 15 jaar en ouder een geweer en een goede uitrusting en ze terug te sturen om hun land te bevrijden
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173001425
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:58 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Ohneeee! Iemand heeft een andere mening!! Mag niet!! *SNELLLLL wegzetten als dom!!*
Het is niét op basis van je mening kan ik je verzekeren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173001427
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er gaan zoveel mensen naar het zwembad zonder te kunnen zwemmen. Maar die zijn meestal verstandig genoeg niet in het diepe te springen of hebben bandjes om.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Asielzoekers zijn niet achterlijk.
Spreek jezelf niet tegen joh ;-)
pi_173001459
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is niét op basis van je mening kan ik je verzekeren.
Oh ok, op basis van die IQ-test die ik heb gedaan dan? En die jij hebt ingezien? :')
pi_173001473
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:00 schreef JoodBernal het volgende:

[..]


[..]

Spreek jezelf niet tegen joh ;-)
De meeste asielzoekers zullen begrijpen dat ze niet in het diepe moeten springen. Dat deze jongen een idioot is betekent niet dat iedere asielzoeker achterlijk is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173001479
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk voorstander er van om alleen vrouwen en kinderen opvang te geven en iedere man van 15 jaar en ouder een geweer en een goede uitrusting en ze terug te sturen om hun land te bevrijden
Daar zit wat in. Dan blijft er van de huidige stroom al vrij weinig over. Wordt het daar misschien ook eens veilig, zodat iedereen weer veilig terug naar huis kan.
pi_173001494
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:02 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Oh ok, op basis van die IQ-test die ik heb gedaan dan? En die jij hebt ingezien? :')
Nee, op basis van je reacties. Dan heb je geen iq test meer nodig.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173001511
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, op basis van je reacties. Dan heb je geen iq test meer nodig.
Ah, dus toch op basis van mijn mening. Joh je hebt gelijk: iedereen met een andere mening = dom. Fantastisch wereldbeeld joh :D
pi_173001545
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:04 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Ah, dus toch op basis van mijn mening. Joh je hebt gelijk: iedereen met een andere mening = dom. Fantastisch wereldbeeld joh :D
Nee meer op basis van hoe je die verwoord en je beperkte manier van redeneren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173001554
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:04 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Ah, dus toch op basis van mijn mening. Joh je hebt gelijk: iedereen met een andere mening = dom. Fantastisch wereldbeeld joh :D
Aan zijn posts te lezen zit hij wel ongeveer hetzelfde in de wedstrijd hoor. :)
pi_173001588
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee meer op basis van hoe je die verwoord en je beperkte manier van redeneren.
Geen argumenten meer, dan maar de persoon zelf aanvallen. Het is weer duidelijk, GroenLinksgekkie
pi_173001613
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:09 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Geen argumenten meer, dan maar de persoon zelf aanvallen. Het is weer duidelijk, GroenLinksgekkie
Nou, ja... Het argument is dat je zo beperkt begaafd bent in redeneren, discussiëren en je mening uiten.

Groenlinks? Nee dankje.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:15:58 #107
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173001679
Een zwembadverbod voor asielzoekers illegale immigranten lijkt me dan veel effectiever.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_173001852
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:39 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Het IQ van mensen uit het Midden-Oosten ligt 15 tot 20 punten lager dan de gemiddelde Nederlander. Dus dan krijg je dat.
Geen verrassende cijfers.
pi_173001920
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:19 schreef Lunatiek het volgende:
Als asielzoekers/vluchtelingen gratis zwemles krijgen, moeten alle andere mensen in Nederland dat ook kunnen krijgen.
Vind ik ook. Er verdrinken jaarlijks (relatief) ook veel meer allochtone kinderen dan autochtone kinderen. Veel ouders zullen moeite hebben met het betalen van zwemlessen, bijvoorbeeld omdat ze in de bijstand zitten, of zijn onbekend met de noodzaak van zwemlessen. Ik begrijp niet waarom asielzoekers of vluchtelingen wel dat extra beetje veiligheid moet worden gegeven, en andere (allochtone, maar ook autochtone) kinderen niet..
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:39:44 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173002117
Zwemles? Leg ze maar uit dat ze niet moeten gaan zwemmen zolang ze dat nog niet hebben. Waarom moet alles voorgekauwd en betaald worden?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173002162
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Vind ik ook. Er verdrinken jaarlijks (relatief) ook veel meer allochtone kinderen dan autochtone kinderen. Veel ouders zullen moeite hebben met het betalen van zwemlessen, bijvoorbeeld omdat ze in de bijstand zitten, of zijn onbekend met de noodzaak van zwemlessen. Ik begrijp niet waarom asielzoekers of vluchtelingen wel dat extra beetje veiligheid moet worden gegeven, en andere (allochtone, maar ook autochtone) kinderen niet..
Wat een onzin zeg. Ze hebben vast wel geld voor andere zaken. Het is puur een gebrek van prioriteiten stellen. In plaats van de nieuwste iPhone kun je ook een aftandse Nokia nemen (daar kun je ook op gebeld worden) en je kinderen leren zwemmen of zo.
pi_173002730
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Vind ik ook. Er verdrinken jaarlijks (relatief) ook veel meer allochtone kinderen dan autochtone kinderen. Veel ouders zullen moeite hebben met het betalen van zwemlessen, bijvoorbeeld omdat ze in de bijstand zitten, of zijn onbekend met de noodzaak van zwemlessen. Ik begrijp niet waarom asielzoekers of vluchtelingen wel dat extra beetje veiligheid moet worden gegeven, en andere (allochtone, maar ook autochtone) kinderen niet..
Genoeg gemeentes hebben daar subsidies voor...
pi_173002750
Dat lijkt mij een zeer verstandig idee met alle water happende gelukzoekers.

Als ze 'm bij dat bad hadden weggestuurd had het weer over de bekende boeg gegooid geworden. Niks is goed.
pi_173002769
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:12 schreef Oerbeer het volgende:
Dat lijkt mij een zeer verstandig idee met alle water happende gelukzoekers.

Als ze 'm bij dat bad hadden weggestuurd had het weer over de bekende boeg gegooid geworden. Niks is goed.
Als de Syriër verzopen is dempt men de put.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173002793
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Zwemles? Leg ze maar uit dat ze niet moeten gaan zwemmen zolang ze dat nog niet hebben. Waarom moet alles voorgekauwd en betaald worden?
Omdat je een racist bent als je blank bent en hier iets van vindt.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:27:09 #116
3542 Gia
User under construction
pi_173003178
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:26 schreef Eldiablo het volgende:

Maar dat kost geld.. ze willen het gratis
Waar mijn zoon zwemles geeft, kost de contributie slechts 36 euro per kwartaal. Kinderen kunnen er het zwem-abc halen, maar ook leren reddings zwemmen en snorkelen.
pi_173003199
Eigen verantwoordelijkheid, als 16 jarige snap je toch wel dat je niet daarin moet springen als je niet kan zwemmen.

Nu moet er weer een geldpotje gemaakt worden om ze te leren zwemmen, doei !!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:29:54 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173003280
Waarom moeten asielzoekers altijd met alles bij de hand genomen worden? Die mensen moeten zelf maar zorgen dat ze iets van hun leven maken.
pi_173003997
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:01 schreef vincenzo78 het volgende:
KNZB denkt: Hoe exploiteren we deze tragedie om wat overheidsgeld/subsidies binnen te harken?
Dit inderdaad.
pi_173004060
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Ze hebben vast wel geld voor andere zaken. Het is puur een gebrek van prioriteiten stellen. In plaats van de nieuwste iPhone kun je ook een aftandse Nokia nemen (daar kun je ook op gebeld worden) en je kinderen leren zwemmen of zo.
Ook dat. Maar dat is voor vluchtelingen dat toch niet anders? Waarom zou het voor hen wel gratis moeten zijn en voor anderen niet?

quote:
2s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:12 schreef skrn het volgende:

[..]

Genoeg gemeentes hebben daar subsidies voor...
Dus niet allemaal?
pi_173005134
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ook dat. Maar dat is voor vluchtelingen dat toch niet anders? Waarom zou het voor hen wel gratis moeten zijn en voor anderen niet?

[..]

Dus niet allemaal?
Weet ik niet. Maar zwemles, nou het is echt niet de wereld die je zomaar weggeeft.
pi_173005920
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:23 schreef skrn het volgende:

[..]

Weet ik niet. Maar zwemles, nou het is echt niet de wereld die je zomaar weggeeft.
Vind ik geen reden om de ene groep kinderen wel (gratis) zwemles te geven en de andere groep niet. Als het niet belangrijk was, zou de zwembond nu ook niet met dat voorstel komen.
pi_173006092
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar mijn zoon zwemles geeft, kost de contributie slechts 36 euro per kwartaal. Kinderen kunnen er het zwem-abc halen, maar ook leren reddings zwemmen en snorkelen.
Klopt, is niet gek duur.
I´m back.
pi_173006144
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:26 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Geen verrassende cijfers.
[ afbeelding ]
Italië 102? Ten opzichte van de 100 van Fr dan, neem ik aan? En NL ook 100?
I´m back.
pi_173006205
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:50 schreef Physsic het volgende:

[..]

Vind ik geen reden om de ene groep kinderen wel (gratis) zwemles te geven en de andere groep niet. Als het niet belangrijk was, zou de zwembond nu ook niet met dat voorstel komen.
Nee maar het is blijkbaar wel geoorloofd dat de regelingen per gemeente anders zijn. Of je hebt het geluk dat een lokale zwemclub die lessen goedkoop aanbiedt om zo leden te trekken. En dat hogere inkomens wel uit eigen zak de lessen betalen.
pi_173006703
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:59 schreef skrn het volgende:

[..]

Nee maar het is blijkbaar wel geoorloofd dat de regelingen per gemeente anders zijn. Of je hebt het geluk dat een lokale zwemclub die lessen goedkoop aanbiedt om zo leden te trekken. En dat hogere inkomens wel uit eigen zak de lessen betalen.
Hier in de stad scheelt het per buurt zelfs. Ik mag dik dokken, mijn zus woont hemelsbreed 1,5 km verderop en voor haar kinderen is het gratis.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:29:26 #127
3542 Gia
User under construction
pi_173008741
Hier in de stad hebben we een zwembad wat zelf zwemlessen aanbiedt, niet goedkoop.
En 3 verenigingen waar je kunt leren zwemmen, waarvan één qua prijs zo duur dat alleen de gefortuneerde daar lid van willen worden.
Bij de vereniging waar mijn zoon vrijwilliger is, zitten heel wat islam kinderen en jongeren, waarvan sommigen misschien ook doorgaan om instructeur te worden.
Dat vind ik een goede zaak.

Misschien dat, in den lande, meer zwemverenigingen hiernaar willen streven.
Die mensen (en kinderen) zijn nu hier en daar moeten we als land iets mee.

Vond het overigens onzin om badmeesters de schuld te geven van verdrinkingsgevallen als deze.
pi_173009025
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hier in de stad scheelt het per buurt zelfs. Ik mag dik dokken, mijn zus woont hemelsbreed 1,5 km verderop en voor haar kinderen is het gratis.
Dat is verder onafhankelijk van het inkomen van de ouders dan? Ik vind het op die manier niet eerlijk voor de kinderen. We zijn in Nederland toch zo voor het 'gelijke kansen voor alle kinderen'?
pi_173009082
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:40 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is verder onafhankelijk van het inkomen van de ouders dan? Ik vind het op die manier niet eerlijk voor de kinderen. We zijn in Nederland toch zo voor het 'gelijke kansen voor alle kinderen'?
Dat is onafhankelijk van het inkomen. In dat stadsdeel mogen kinderen tot een bepaalde leeftijd 1 gratis sport beoefenen. Je kan ook voor iets anders kiezen.

Een kleine disclaimer: dat was 2 jaar geleden zo. Die regels wijzigen vaak dus het zou kunnen dat het inmiddels veranderd is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:50:30 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173009270
Waarom lees ik alleen maar telkens over verantwoordelijkheid van badmeesters en niks over verantwoordelijkheid van die mensen/jongeren zelf? Of zijn alle asielzoekers nu ineens geestelijk beperkten die helemaal niks zelf kunnen bedenken zonder hulp van anderen?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:59:38 #131
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_173009474
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom lees ik alleen maar telkens over verantwoordelijkheid van badmeesters en niks over verantwoordelijkheid van die mensen/jongeren zelf? Of zijn alle asielzoekers nu ineens geestelijk beperkten die helemaal niks zelf kunnen bedenken zonder hulp van anderen?
Begint zo wel over te komen ja , dat ze overal hulp voor nodig omdat ze ''primitief'' zijn
RED ONS HENNIEGOD
pi_173009797
Wat zou er in deze zaak nou zo anders zijn dan bij de verdrinking van Salam waardoor de betrokkenen in deze zaak niet vervolgd zullen worden?
Is dat omdat in de badmeesters in de zaak van Salam om dat moment zwemles gaven?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 00:34:03 #133
3542 Gia
User under construction
pi_173010020
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:18 schreef Physsic het volgende:
Wat zou er in deze zaak nou zo anders zijn dan bij de verdrinking van Salam waardoor de betrokkenen in deze zaak niet vervolgd zullen worden?
Is dat omdat in de badmeesters in de zaak van Salam om dat moment zwemles gaven?
Dat is natuurlijk wel een verschil.

Vind persoonlijk beide zaken een gevalletje "wie niet horen wil, moet maar voelen".

In Syrië zijn gevaren waar deze kinderen mee opgegroeid zijn. Hier zijn andere gevaren.

Je kunt nu eenmaal niet iedereen 100 % in het oog houden. Er is geen 1 op 1 toezicht.
Als ouder kun het dat toezicht wel houden. Dus, waar waren die?
pi_173010091
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:18 schreef Physsic het volgende:
Wat zou er in deze zaak nou zo anders zijn dan bij de verdrinking van Salam waardoor de betrokkenen in deze zaak niet vervolgd zullen worden?
Is dat omdat in de badmeesters in de zaak van Salam om dat moment zwemles gaven?
Zwemles geef je aan mensen die niet kunnen zwemmen. Daar heb je dan een extra verantwoordelijkheid. Als er gewoon vrij gezwommen wordt mag je ook uit gaan van een bepaalde mate gezond verstand. Bijvoorbeeld dat je niet in het diepe springt als je nog geen meter kunt zwemmen.

Dan maakt de leeftijd ook nog uit. Ik vind dat je bij een 16 jarige uit mag gaan van enige mate van eigen verantwoordelijkheid en enige mate van gezond verstand. Dat is bij een 5 jarige weer anders, dan ligt er een verantwoordelijkheid bij de ouders. Wanneer iemand zijn 5 jarig kind dat niet kan zwemmen in het diepe gooit en het kind verzuipt zal geen mens het in zijn hoofd halen de badmeester de schuld te geven. Iedereen zal de schuld bij de ouder leggen die zijn kind bewust in het diepe gooit. Wanneer een kind geen 5 is maar 16, en zelf na kan denken, en hij gooit zichzelf in het diepe terwijl hij niet kan zwemmen, waarom zou dan opeens de badmeester de schuld krijgen? Er van uitgaande dat hij niet YouTube filmpjes zat te kijken op zijn telefoon maar gewoon toezicht hield.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173010111
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel een verschil.

Vind persoonlijk beide zaken een gevalletje "wie niet horen wil, moet maar voelen".

In Syrië zijn gevaren waar deze kinderen mee opgegroeid zijn. Hier zijn andere gevaren.

Je kunt nu eenmaal niet iedereen 100 % in het oog houden. Er is geen 1 op 1 toezicht.
Als ouder kun het dat toezicht wel houden. Dus, waar waren die?
Ik zou als ouder van een 16 jarige er eigenlijk van uit gaan dat hij over genoeg helderheid van geest beschikt om niet in het diepe te springen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173011249
Misschien een idee ze gratis zwemles te geven met voorwaarde dat ze terug zwemmen naar land van herkomst
pi_173011306
Verzuipt er een Nederlands kind dan kraait er geen haan naar. Verzuipt er een vluchteling dan breekt de hel los. Welkom in de eenentwintigste eeuw waar je een tweederangsburger in je eigen land ben.
pi_173011357
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:54 schreef trippleh het volgende:
Hoort gratis zwemles nu ook al bij een opvang van vluchtelingen uit een oorlogsituatie?

Je zou denken, opvangen en als het veilig is terug, logisch. Nee hier is het eerst azc met zakgeld dan huis,uitkering,taalles, zwemles :') dus heeft niks meer met noodopvang te maken.

Dit is gewoon de schuld van de ouders. Moet zeker weer betaald worden met belastinggeld?
Ja natuurlijk.

Wist je dan nog niet dat als jij naar Oostenrijk toe gaat en je gaat skieën zonder daar ooit les in gehad te hebben en het gaat mis, dat iedereen die niet in Oostenrijk geboren is dan voortaan recht heeft op gratis ski-lessen, te betalen door de Oostenrijkse belastingbetaler?

En als je zonder lessen wil gaan skieën: je niet laten wegsturen door de een of ander instructeur of toezichthouder hoor!
Niks sneu aan de kant gaan staan,, gewoon meedoen!

Ook zonder lessen kun je gerust de zwarte piste nemen. Anderen gaan daar toch ook gewoon van af?
Als het fout gaat, kunnen alle buitenlanders voortaan gratis ski-les in Oostenrijk opeisen; "omdat wij Nederlanders nu eenmaal niet met bergen en met sneeuw en skieën zijn opgegroeid".
Er is vast een advocaat te vinden die dat wil bepleiten.
pi_173011846
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom lees ik alleen maar telkens over verantwoordelijkheid van badmeesters en niks over verantwoordelijkheid van die mensen/jongeren zelf? Of zijn alle asielzoekers nu ineens geestelijk beperkten die helemaal niks zelf kunnen bedenken zonder hulp van anderen?
het aanvragen van uitkeringen, toeslagen en sociale huurwoningen gaat ze prima af.
pi_173012720
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:04 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Schoolzwemmen moet gewoon weer gratis zijn net als vroeger. Net als voor de mensen die die mogelijkheid op de basisschool niet hebben gehad.
Ik denk dat de meeste scholen die het afgeschaft hebben helemaal niet zitten te wachten om het opnieuw in te voeren, na wat er de laatste tijd is gebeurt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173013110
Je kunt een campagne starten om nieuwkomers te sommeren zwemles te nemen.
De moeilijkheid is dan dat veel linksgeorienteerden dan weer bezwaren hebben over het opdringen van de "Nederlandse normen en waarden".
Er waren nl ook al bezwaren tegen een posteractie: "In NL kiezen we zelf onze partner uit", om te pleiten voor homo-acceptatie. Vanuit linkse hoek wordt dit gezien als etno-nationalisme. Dat zal met het pleiten voor zwemles ook gebeuren.
Overigens zullen deze linksen natuurlijk niet de verantwoordelijkheid op zich nemen als er dankzij hun vertragende discussie-cultuur de nodige verdrinkingen ontstaan. Dat komt natuurlijk weer door de "witte Nederlanders" en de overheid.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173013147
Dubbel onzin
pi_173013158
Geef ze toch het b-diploma papiertje, inholland stijl.
pi_173014192
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:41 schreef WodanIsGroot het volgende:
Geef ze toch het b-diploma papiertje, inholland stijl.
Daar heb je dus niks aan. Wij willen in ons land niet geconfronteerd worden met telkens een sterfgeval, hetzij door verdrinking, hetzij door andere oorzaak. Dat geldt voor zowel allochtonen als autochtonen. Nu is het de kunst om de asielzoekers die niet kunnen zwemmen (veelal boven de 18) te sommeren zwemles te nemen. De moeilijkheid is dat de ego-macho-cultuur van deze nieuwkomers zodanig is dat ze de zwemkunst denken machtig te zijn, terwijl dat niet zo is.
De nobele taak voor ons Nederlanders is om deze lieden toch te bewegen zwemles te nemen, maar dat wij daarbij onze betweterige etno-nationalistische dedain-houding achterwege kunnen laten. Kortom: een grote uitdaging.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173014349
Het is wachten op de eerste die zomaar gaat rijden in een auto en verongelukt, krijgen ze allemaal gratis rijles...
pi_173014564
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is wachten op de eerste die zomaar gaat rijden in een auto en verongelukt, krijgen ze allemaal gratis rijles...
Het verschil is:
Je valt niet per ongeluk in een auto, die vanzelf begint te rijden.
Je kunt wel per ongeluk in een sloot of beek vallen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173014651
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het verschil is:
Je valt niet per ongeluk in een auto, die vanzelf begint te rijden.
Je kunt wel per ongeluk in een sloot of beek vallen.
Volgens mij zijn de verdrinkingen tot nu toe niet het gevolg van per ongeluk in een sloot of beek vallen.

Het verschil is dat wij hier gewend zijn dat mensen grotendeels de regels volgen en dat de meeste nieuwkomers gewend zijn dat dat met harde hand wordt afgedwongen. Wanneer dat niet gebeurd volgen ze die dus ook gewoon niet op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173014746
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de verdrinkingen tot nu toe niet het gevolg van per ongeluk in een sloot of beek vallen.

Het verschil is dat wij hier gewend zijn dat mensen grotendeels de regels volgen en dat de meeste nieuwkomers gewend zijn dat dat met harde hand wordt afgedwongen. Wanneer dat niet gebeurd volgen ze die dus ook gewoon niet op.
Je hebt voor het grootste deel gelijk, maar naast de media-gevallen mbt het zwembadgebeuren zijn er natuurlijk ook verdrinkingen in sloten en beken.
Alleen bij het zwembad-gebeuren staan de ouders van de verdronken kinderen natuurlijk meteen klaar om de zwembad-overheden en andere autoriteiten op hun ...... te geven. Bij een verlaten beekje is dat wat moeilijker.

PS: Is er al wel een Offerfeest-schema voor het inroosteren van de zwemlessen. Anders krijg je weer allerlei claims.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173014765
Wanneer begint de eerste zwemles aan de kust van Libië?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_173015052
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je hebt voor het grootste deel gelijk, maar naast de media-gevallen mbt het zwembadgebeuren zijn er natuurlijk ook verdrinkingen in sloten en beken.
Alleen bij het zwembad-gebeuren staan de ouders van de verdronken kinderen natuurlijk meteen klaar om de zwembad-overheden en andere autoriteiten op hun ...... te geven. Bij een verlaten beekje is dat wat moeilijker.

PS: Is er al wel een Offerfeest-schema voor het inroosteren van de zwemlessen. Anders krijg je weer allerlei claims.
Prima. Dan wijs je ze op de gevaren en dat het in Nederland gebruikelijk is zwemles te nemen en adviseer je ze met klem dat ook te doen. Daarmee houdt de verantwoordelijkheid wat mij betreft op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173015065
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom lees ik alleen maar telkens over verantwoordelijkheid van badmeesters en niks over verantwoordelijkheid van die mensen/jongeren zelf? Of zijn alle asielzoekers nu ineens geestelijk beperkten die helemaal niks zelf kunnen bedenken zonder hulp van anderen?
Dat heet the racism of lower expectations. Google eens op deze term.

Het echte racisme vind je bij links, die zien vluchtelingen, of mensen met een huidskleur, in beginsel als incompetent, zwak, zielig en hulpbehoevend. Als iets mis gaat moet het dus wel de schuld zijn van een blanke. De oplossing ligt uiteraard ook bij de blanke, dat mes snijdt aan twee kanten. Vandaar die NGO's die zogenaamd de problemen in Afrika 'moeten oplossen'. Van Afrikanen wordt gelijk al geacht dat ze dat zelf niet kunnen, omdat ze zwart zijn. Het is links wat zo'n link legt tussen huidskleur en de capaciteiten om verantwoordelijkheden te kunnen dragen. Alias the racism of lower expectations.

Verklaart ook waarom linke media bolwerken als Jinek, DWDD, Pauw, de Correspondent, Volkskrant alleen blanken aannemen (ja echt, hun redacties zijn 100% blank). Die nemen ze serieus, mensen met een huidskleur worden niet serieus genomen en dus krijgen die geen baan.
  Spellchecker woensdag 9 augustus 2017 @ 11:23:15 #152
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173015159
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar niet gecontroleerd of hij ook echt wegging (had hij de opdracht überhaupt begrepen?), want hij is daarna toch weer het bad in gegaan.
Zijn vrienden hadden hem ook gewaarschuwd.
pi_173015245
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:23 schreef maily het volgende:

[..]

Zijn vrienden hadden hem ook gewaarschuwd.
Ik las wat anders:

quote:
Ook een ooggetuige bevestigt de waarschuwingen. "De jongen werd op zijn zwemvaardigheid aangesproken", vertelt de vrouw aan de NOS. "Aanwezigen vonden zijn vriend ook een slechte vriend, omdat hij hem het zwembad in liet gaan."

De jongen was alleen met zijn vrienden in het zwembad, zijn ouders waren niet aanwezig, zegt de politie.
https://nos.nl/artikel/21(...)iet-weggestuurd.html
pi_173015280
Geen verder strafrechtelijk onderzoek:

quote:
Verdrinking Syrische jongen was noodlottig ongeval; politie sluit onderzoek

De verdrinking van de 16-jarige Syrische jongen in een zwembad in Venlo, was een noodlottig ongeluk. Dat concludeert de politie na onderzoek. De zaak is daarmee afgerond.

Gisteren werd de jongen in kritieke toestand uit het water gehaald. Hij is nog gereanimeerd, maar overleed later in het ziekenhuis.

Vrienden van het slachtoffer, personeel van het zwembad en andere getuigen zijn de afgelopen uren allemaal gehoord. Ook zijn camerabeelden bekeken. Volgens de politie was het een tragisch ongeluk en blijkt er geen aanleiding te zijn voor een strafrechtelijk onderzoek.

De familie van de jongen is op de hoogte gesteld, meldt 1Limburg.
https://nos.nl/artikel/21(...)sluit-onderzoek.html

Nu hopen dat links/het deugvolk zich er ook bij neerlegt.
pi_173015507
Je ziet de moeilijkheid van Witte Nederlanders om het goed te doen.
Onlans heeft een schipper tijdens de Gay Pride tientallen Iraniërs van de verdrinkingsdood gered.
Want: ….. Lees artikel……

https://gay.nl/articles/2(...)per-ons-in-de-steek/

quote:
'De schipper heeft wel de juiste beslissing gemaakt, deze boot had nooit verhuurd moeten worden'
Maar…. Zie hieronder de reactie van "links" mbt deze weigering van de schipper om de mensen te vervoeren.

https://www.facebook.com/joke.kaviaar
(scrollen naar 7 augustus

quote:
Racism in the Pride. Skipper of Iranian boat refused to transport them
….. Racisme dus……

Kortom Witte Nederlanders: U doet het nooit goed.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173015823
Opvallend ook dat je nooit moslima's ziet bij vrije zwemuren. Het zijn altijd mannen. Geldt ook voor die Syriers. Je ziet alleen jongetjes zwemmen, nooit de meisjes. Links hoor je daar nooit over.
pi_173015901
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het verschil is:
Je valt niet per ongeluk in een auto, die vanzelf begint te rijden.
Je kunt wel per ongeluk in een sloot of beek vallen.
je valt ook niet "per ongeluk" in een zwembad, daarvoor moet je omkleden, een kaartje kopen en bewust naar de zwembadrand lopen.
pi_173015944
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

je valt ook niet "per ongeluk" in een zwembad, daarvoor moet je omkleden, een kaartje kopen en bewust naar de zwembadrand lopen.
Zie mijn bijdrage:

woensdag 9 augustus 2017 @ 11:03:33 #148
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173016634
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je hebt voor het grootste deel gelijk, maar naast de media-gevallen mbt het zwembadgebeuren zijn er natuurlijk ook verdrinkingen in sloten en beken.
Alleen bij het zwembad-gebeuren staan de ouders van de verdronken kinderen natuurlijk meteen klaar om de zwembad-overheden en andere autoriteiten op hun ...... te geven. Bij een verlaten beekje is dat wat moeilijker.

PS: Is er al wel een Offerfeest-schema voor het inroosteren van de zwemlessen. Anders krijg je weer allerlei claims.
Ik heb nog nooit een krantenartikel gelezen hier in Nederland waarbij een vluchteling/asielzoeker/nieuwe nederlander verzopen is in een sloot of beek.

Zwembaden of zwemplaatsen zijn imo een ander verhaal.
pi_173016782
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een krantenartikel gelezen hier in Nederland waarbij een vluchteling/asielzoeker/nieuwe nederlander verzopen is in een sloot of beek.

Zwembaden of zwemplaatsen zijn imo een ander verhaal.
Het kan zijn dat dit niet in de publiciteit komt, omdat er geen claims komen van de ouders van het kind. Bij verdrinking in een zwembad komt er natuurlijk een verantwoordelijkheidsvraag. Zwembaden worden gebouwd door overheden die daarna in zekere zin de verantwoordelijkheid dragen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 12:49:17 #161
3542 Gia
User under construction
pi_173016926
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind dat je bij een 16 jarige uit mag gaan van enige mate van eigen verantwoordelijkheid en enige mate van gezond verstand. Dat is bij een 5 jarige weer anders, dan ligt er een verantwoordelijkheid bij de ouders.
Salam was 9 en misschien net zo eigenwijs als deze 16-jarige. Willen bewijzen dat je het wel kan, want het is zo gemakkelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 04:50 schreef Vermar het volgende:

[..]

Ja natuurlijk.

Wist je dan nog niet dat als jij naar Oostenrijk toe gaat en je gaat skieën zonder daar ooit les in gehad te hebben en het gaat mis, dat iedereen die niet in Oostenrijk geboren is dan voortaan recht heeft op gratis ski-lessen, te betalen door de Oostenrijkse belastingbetaler?

En als je zonder lessen wil gaan skieën: je niet laten wegsturen door de een of ander instructeur of toezichthouder hoor!
Niks sneu aan de kant gaan staan,, gewoon meedoen!

Ook zonder lessen kun je gerust de zwarte piste nemen. Anderen gaan daar toch ook gewoon van af?
Als het fout gaat, kunnen alle buitenlanders voortaan gratis ski-les in Oostenrijk opeisen; "omdat wij Nederlanders nu eenmaal niet met bergen en met sneeuw en skieën zijn opgegroeid".
Er is vast een advocaat te vinden die dat wil bepleiten.
Uitstekende vergelijking. ^O^
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 07:22 schreef Wereldgozer het volgende:
het aanvragen van uitkeringen, toeslagen en sociale huurwoningen gaat ze prima af.
Daar krijgen ze begeleiding voor. Dit wordt hun uitgelegd, anders zouden ze het ook niet weten.
pi_173016972
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je hebt voor het grootste deel gelijk, maar naast de media-gevallen mbt het zwembadgebeuren zijn er natuurlijk ook verdrinkingen in sloten en beken.

Het gaat wat mij betreft over alle buitenlanders. Hier in mijn stad zijn er veel buitenlanders, bijvoorbeeld Chinezen, die studeren, en het gaat wel eens fout als die malloten in een boot stappen of een bootje huren. Een verkeerde inschatting of stuurfout en het is klaar. Ze verzuipen gewoon in slechts 2 meter diep water.
pi_173018291
Hij was meerdere keren gewaarschuwd. Dat heeft dan niks te maken met het vermogen tot zwemmen. Hij was gewoon eigenwijs en heeft dat betaald met zijn leven.
pi_173018557
Ouders kunnen toch zelf hun kinderen inschrijven voor zwemlessen?
pi_173018654
quote:
2s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:51 schreef skrn het volgende:

[..]

Het gaat wat mij betreft over alle buitenlanders. Hier in mijn stad zijn er veel buitenlanders, bijvoorbeeld Chinezen, die studeren, en het gaat wel eens fout als die malloten in een boot stappen of een bootje huren. Een verkeerde inschatting of stuurfout en het is klaar. Ze verzuipen gewoon in slechts 2 meter diep water.
Ten eerste quote je mij, maar is dat niet mijn quote.

Ten tweede hebben volwassenen helemaal een eigen verantwoordelijkheid.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173018679
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:05 schreef Lavenderr het volgende:
Ouders kunnen toch zelf hun kinderen inschrijven voor zwemlessen?
Door eeuwenlange westerse koloniale onderdrukking zijn de mensen uit de derde wereld in achterstand geraakt, waardoor het één en ander niet verwacht kan worden. We zullen de komende eeuwen onze schuld moeten inlossen door voorlopig dit niet te eisen van deze mensen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173019466
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Door eeuwenlange westerse koloniale onderdrukking zijn de mensen uit de derde wereld in achterstand geraakt, waardoor het één en ander niet verwacht kan worden. We zullen de komende eeuwen onze schuld moeten inlossen door voorlopig dit niet te eisen van deze mensen.
Juist door deze mensen te behandelen alsof ze zelf niets kunnen regelen en beslissen én betalen wordt de kloof steeds groter. Zelfde verantwoordelijkheden als de andere Nederlanders lijkt mij. Dus ook eigen verantwoording voor hun kinderen. En hun eventuele zwemles.
pi_173019560
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Door eeuwenlange westerse koloniale onderdrukking zijn de mensen uit de derde wereld in achterstand geraakt, waardoor het één en ander niet verwacht kan worden. We zullen de komende eeuwen onze schuld moeten inlossen door voorlopig dit niet te eisen van deze mensen.
Dit is een grap hoop ik?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173019636
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dit is een grap hoop ik?
Je wil ze de kost niet geven.... Degene die dit met droge ogen van a tot z op kunnen zeggen. En ook na tegenargumenten deze theorie kunnen blijven staven.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173019702
Begrijp ik nu dat schoolzwemmen er niet meer is ?
pi_173019747
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Door eeuwenlange westerse koloniale onderdrukking zijn de mensen uit de derde wereld in achterstand geraakt, waardoor het één en ander niet verwacht kan worden. We zullen de komende eeuwen onze schuld moeten inlossen door voorlopig dit niet te eisen van deze mensen.
Ze waren al in achterstand, daarom waren ze ook zo makkelijk te onderdrukken he.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:01:40 #172
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_173019868
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:54 schreef Homey het volgende:
Opvallend ook dat je nooit moslima's ziet bij vrije zwemuren. Het zijn altijd mannen. Geldt ook voor die Syriers. Je ziet alleen jongetjes zwemmen, nooit de meisjes. Links hoor je daar nooit over.
Dat is toch niet zo raar? Als het leeuwendeel van de vluchtelingen uit jonge mannen bestaat zal dat in een zwembad niet plotseling andersom zijn.
pi_173021014
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:55 schreef Sjemmert het volgende:
Begrijp ik nu dat schoolzwemmen er niet meer is ?
Het bestaat nog wel, alleen zijn de scholen die het geven in de minderheid in plaats van in de meerderheid zoals meer dan 20 jaar geleden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 16:06:51 #174
467193 Velda
Nieuwsgierig
pi_173021538
Ik vind het een goede zaak als dit gebeurt. Het zou toch verschrikkelijk zijn als iemand onnodig zou verdrinken.
  Spellchecker woensdag 9 augustus 2017 @ 16:08:03 #175
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173021567
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:06 schreef Velda het volgende:
Ik vind het een goede zaak als dit gebeurt. Het zou toch verschrikkelijk zijn als iemand onnodig zou verdrinken.
Je kan ook gewoon de aanwijzingen van het zwembadpersoneel opvolgen.
pi_173021638
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het bestaat nog wel, alleen zijn de scholen die het geven in de minderheid in plaats van in de meerderheid zoals meer dan 20 jaar geleden.
Ik heb het ook gehad (schoolzwemmen), maar het was een beetje hap snap, naast de echte zwemles. Ik kan me vrijwel niks herinneren van het schoolzwemmen. Des te meer van de zwemlesbitch (in de positieve zin van het woord) die de échte zwemles gaf. Niet met zo'n haak, maar in het ondiepe buitenbad van 80 cm waar je de helft van de tijd stond (kkkoud) en waar elke keer een slachtoffer op een soort strijkplank de slag voor mocht doen (kkkkkoud).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173021731
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:06 schreef Velda het volgende:
Ik vind het een goede zaak als dit gebeurt. Het zou toch verschrikkelijk zijn als iemand onnodig zou verdrinken.
Moeilijk in te plannen bij verschillend zwemvaardigheidsniveau van een schoolklas. Bovendien: fixe verantwoordelijkheid bij zo'n onderwijzer. Ik zeg: Ouders moeten het regelen en betalen. En bij financiële problemen: aankloppen bij gemeente voor bepaalde potjes.
Bovendien zijn veel volwassen asielzoekers de zwemles niet machtig. Wat wou je daaraan doen? En zo'n 16 jarige Mohammed. Die zit tussen de NL kinderen die al lang kunnen zwemmen. Hoe origaniseer je dat?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173021810
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:06 schreef Velda het volgende:
Ik vind het een goede zaak als dit gebeurt. Het zou toch verschrikkelijk zijn als iemand onnodig zou verdrinken.
Verschrikkelijk inderdaad, maar er verdrinken al jarenlang kinderen die geen zwemles hebben gekregen. Dus waarom zou dit alleen voor asielzoekers/vluchtelingen moeten gelden?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 16:18:25 #179
467193 Velda
Nieuwsgierig
pi_173021847
Ik ben het eens dat iedereen het zou moeten krijgen. En voor die asielzoekers kunnen aparte klasjes georganiseerd worden.
pi_173021867
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:18 schreef Velda het volgende:
Ik ben het eens dat iedereen het zou moeten krijgen. En voor die asielzoekers kunnen aparte klasjes georganiseerd worden.
En wie betaalt dat? Die asielzoekers kunnen ook gewoon hun gezonde verstand gebruiken.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 16:20:36 #181
467193 Velda
Nieuwsgierig
pi_173021890
We zijn rijk zat
pi_173021924
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:20 schreef Velda het volgende:
We zijn rijk zat
Dat geld kan beter besteed worden aan bijvoorbeeld ouderenzorg.
pi_173021942
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:47 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het bestaat nog wel, alleen zijn de scholen die het geven in de minderheid in plaats van in de meerderheid zoals meer dan 20 jaar geleden.
Dat is wel slecht dan. Heb zelf vroeger gewoon beide gehad.
pi_173021981
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:22 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dat geld kan beter besteed worden aan bijvoorbeeld ouderenzorg.
Nog meer geld naar de rijkste generatie van dit land _O_ _O_
  woensdag 9 augustus 2017 @ 16:25:54 #185
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173022002
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist door deze mensen te behandelen alsof ze zelf niets kunnen regelen en beslissen én betalen wordt de kloof steeds groter. Zelfde verantwoordelijkheden als de andere Nederlanders lijkt mij. Dus ook eigen verantwoording voor hun kinderen. En hun eventuele zwemles.
Vind ik ook. Begeleiden of adviseren: prima.

Alles voor ze voorkauwen en er bakken geld tegenaan smijten: liever niet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173022416
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ten eerste quote je mij, maar is dat niet mijn quote.

Ten tweede hebben volwassenen helemaal een eigen verantwoordelijkheid.
Die onvoldoende gevaren zelfstandig kunnen inschatten door gebrek aan ervaring.
pi_173022528
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:18 schreef Velda het volgende:
Ik ben het eens dat iedereen het zou moeten krijgen. En voor die asielzoekers kunnen aparte klasjes georganiseerd worden.
Ik ben het ook eens met dat iedereen het zou moeten krijgen maar dat is al jaren niet meer zo. Dat is altijd afgewenteld op eigen verantwoordelijkheid ook voor de minima die het nauwelijks op kunnen brengen. Nu verdrinken er een paar asielzoekers en moet opeens van alles geregeld worden wat jarenlang niet mogelijk was voor de eigen bevolking.

Zelfde met woningnood. Dat is al decennialang een probleem, de eigen bevolking mag verrotten maar nu hebben we opeens een enorme instroom van zielige mensen en moeten er opeens 100000 woningen worden bijgebouwd. Waarom kan dat nu opeens wel daadkrachtig worden aangepakt en is dat jaren niet mogelijk geweest.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173022934
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ook dat. Maar dat is voor vluchtelingen dat toch niet anders? Waarom zou het voor hen wel gratis moeten zijn en voor anderen niet?

Klopt. Dat is voor vluchtelingen niet anders. Ook voor vluchtelingen moet het niet gratis zijn, begrijp me niet verkeerd.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:40:32 #189
3542 Gia
User under construction
pi_173023428
Nog effe en we krijgen het verplichte diploma plaatje op de zwembroek weer terug.
  Spellchecker woensdag 9 augustus 2017 @ 17:50:22 #190
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173023587
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:40 schreef Gia het volgende:
Nog effe en we krijgen het verplichte diploma plaatje op de zwembroek weer terug.
En de gele/oranje/rode/witte plaatjes :Y
pi_173024059
quote:
"Het is een shock die onbegrijpelijk is. We zijn heel verdrietig, maar dit is het lot dat hem overkomen is", zegt zijn vader tegen regionale omroep L1. "We hopen dat anderen hier ook van leren. Zonder zwemdiploma moet je niet gaan zwemmen."
https://nos.nl/artikel/21(...)it-een-les-zijn.html

Valt me mee, de vader snapt het.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:39:08 #192
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_173028397
Goed plan! De asielzoeker kunnen nog wel een extra steuntje gebruiken, zelf de broek op houden zal er voor een merendeel de komende decennia niet in zitten. Heerlijk toch die verzorgingsstaat voor de nieuwe zorglurkende Medelander *O*.

Ondertussen is schoolzwemmen voor het basis onderwijs al geruime tijd geschrapt w/
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:49:40 #193
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173028701
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:19 schreef 8777 het volgende:

[..]

En wie betaalt dat? Die asielzoekers kunnen ook gewoon hun gezonde verstand gebruiken.
Pubers/kinderen?

Pubers/kinderen overschatten zichzelf vaak, zien vaak te weinig gevaar/gevolgen van hun daden.
Gras is groen, water is nat principe.

Die mag je best hier en daar tegen zichzelf beschermen, in deze door zwemles aan te bieden. Of igg door de ouders goed te wijzen op het risico en het belang van hun jongelingen op zwemles te zetten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173028705
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben het ook eens met dat iedereen het zou moeten krijgen maar dat is al jaren niet meer zo. Dat is altijd afgewenteld op eigen verantwoordelijkheid ook voor de minima die het nauwelijks op kunnen brengen. Nu verdrinken er een paar asielzoekers en moet opeens van alles geregeld worden wat jarenlang niet mogelijk was voor de eigen bevolking.

Zelfde met woningnood. Dat is al decennialang een probleem, de eigen bevolking mag verrotten maar nu hebben we opeens een enorme instroom van zielige mensen en moeten er opeens 100000 woningen worden bijgebouwd. Waarom kan dat nu opeens wel daadkrachtig worden aangepakt en is dat jaren niet mogelijk geweest.
Omdat die asielzoekers hier per se moeten blijven. Grote delen van Syrie is gewoon weer veilig, duizenden vluchtelingen keren weer terug om het land op te bouwen. Hoor je op het nieuws niets over. "In heel Syrie woedt nog een verschrikkelijke oorlog". Uhm....nee. Er zijn nog enkele pockets waar gevochten wordt, maar daar houdt het wel mee op.

Het zou best kunnen zijn dat over 50 jaar algemeen bekend wordt hoe extreem misleidend de media in Nederland is geweest heden wat die migranten problematiek, zoals nu ook algemeen bekend is wat voor propaganda je in de oude DDR had. En hoeveel onder de pet wordt geschoven.
pi_173028732
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Pubers/kinderen?

Pubers/kinderen overschatten zichzelf vaak, zien vaak te weinig gevaar/gevolgen van hun daden.
Gras is groen, water is nat principe.

Die mag je best hier en daar tegen zichzelf beschermen, in deze door zwemles aan te bieden.
Probleem is dat die zwemles alleen aan jongetjes worden gegeven, want meisjes mogen zich niet laten zien in zwembaden. Hoe ga je die meisjes dan bereiken? De cultuurverschillen zijn enorm.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:53:43 #196
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173028825
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:50 schreef Homey het volgende:

[..]

Probleem is dat die zwemles alleen aan jongetjes worden gegeven, want meisjes mogen zich niet laten zien in zwembaden. Hoe ga je die meisjes dan bereiken? De cultuurverschillen zijn enorm.
Door die ook gewoon zwemles te geven?
Het is maar een idee. En nee, niet gescheiden. Gelijk een lesje Nederlandse cultuur/gewoontes.

Dit zeker bij kinderen, dus pre puber. Bij pubers kan je er evt een eigen verantwoordelijkheid ding van maken, maar wel in combi met de ouders en pubers doordringen van het gevaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:01:03 #197
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_173029066
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Door die ook gewoon zwemles te geven?
Het is maar een idee. En nee, niet gescheiden. Gelijk een lesje Nederlandse cultuur/gewoontes.
Heerlijk die naïviteit, als de zwemlessen op onze voorwaarde (dus gemengd) worden gegeven dan zal er geen meisje op komen dagen. Het moet natuurlijk wel volgens de eigen cultuur gaan. Integratie moet immers andersom.

De linkse policor zal hier ongetwijfeld gehoor aan geven, stel je toch voor dat er iemand verdringt omdat deze niet aan de zwemles heeft deelgenomen door het gemengd zwemmen.
pi_173029557
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Door die ook gewoon zwemles te geven?
Het is maar een idee. En nee, niet gescheiden. Gelijk een lesje Nederlandse cultuur/gewoontes.

Dit zeker bij kinderen, dus pre puber. Bij pubers kan je er evt een eigen verantwoordelijkheid ding van maken, maar wel in combi met de ouders en pubers doordringen van het gevaar.
Lekker naief. Zoals ik al zei, de cultuurverschillen zijn enorm. Ga eens naar een zwembad waar Marokkanen komen. Je zult vrijwel geen Marokkaanse meiden zien. Het zijn altijd jongetjes. Die meisjes kan je niet bereiken, omdat ze vanuit huiselijke kring weinig mogen. Idem met uitgaan. Moslima's kom je zeer zelden tegen. Het is wat het is. Wensdenken zal niet helpen, hoe goedbedoeld ook.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:20:27 #199
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173029623
Hier in de polder worden er nog zwemlessen gegeven. Ook bij het asielzoekerscentrum is er een initiatief tot zwemlessen. De meisjes (zeker pre puberaal) doen daar gewoon aan mee.

Dat naïef valt dus wel mee. Tuurlijk zal het soms wat problemen opleveren, maar dat hele achter elke boom een beer zien slaat nergens op.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173029671
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Pubers/kinderen?

Pubers/kinderen overschatten zichzelf vaak, zien vaak te weinig gevaar/gevolgen van hun daden.
Gras is groen, water is nat principe.

Die mag je best hier en daar tegen zichzelf beschermen, in deze door zwemles aan te bieden. Of igg door de ouders goed te wijzen op het risico en het belang van hun jongelingen op zwemles te zetten.
Als je na 3x waarschuwen niet snapt dat je niet kan zwemmen en je 16 bent verdien je het gewoon :') Alsjeblieft zeg, met mn 17e woonde ik op mezelf.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:22:58 #201
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_173029672
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Vind ik ook. Er verdrinken jaarlijks (relatief) ook veel meer allochtone kinderen dan autochtone kinderen. Veel ouders zullen moeite hebben met het betalen van zwemlessen, bijvoorbeeld omdat ze in de bijstand zitten, of zijn onbekend met de noodzaak van zwemlessen. Ik begrijp niet waarom asielzoekers of vluchtelingen wel dat extra beetje veiligheid moet worden gegeven, en andere (allochtone, maar ook autochtone) kinderen niet..
Ik heb zwemdiplima A & B. Mijn moeder zit haar hele leven aan een uitkering zonder man en ik ben van buitenlandse afkomst. Ze stelde gewoon prioriteiten ipv de nieuwste tv of wasmachine. Daar gaat je theorie. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Dibble op 09-08-2017 22:28:15 ]
*Hosselcopter*
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:23:59 #202
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173029697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als je na 3x waarschuwen niet snapt dat je niet kan zwemmen en je 16 bent verdien je het gewoon :') Alsjeblieft zeg, met mn 17e woonde ik op mezelf.
En toen was je heilig? Ga toch heen zeg.
Je woonde misschien wel op jezelf, maar je deed zat domme dingen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173029734
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En toen was je heilig? Ga toch heen zeg.
Je woonde misschien wel op jezelf, maar je deed zat domme dingen.
Ze hadden de plaatselijke gezondheidszorg erop moeten attenderen dat deze jongen gespecialiseerde hulp nodig had. Niet hem zomaar naar een zwembad sturen.
pi_173030152
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:22 schreef Dibble het volgende:

[..]

Ik heb zwemdiplima A & B. Mijn moeder zit haar hele leven aan een uitkering zonder man en ik ben van buitenlandse afkomst. Ze stelde gewoon prioriteiten ipv de nieuwste tv of wasmachine. Daar gaat je theorie. :)
Nee, hoor. Moet je de post daarna ook even lezen.

Dat is overigens ook wat ik bedoelde te zeggen met "onbekend met de noodzaak van zwemlessen". De nieuwe TV gaat vóór zwemlessen, want dat is belangrijker.

[ Bericht 9% gewijzigd door Physsic op 09-08-2017 22:47:23 ]
pi_173030182
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Hier in de polder worden er nog zwemlessen gegeven. Ook bij het asielzoekerscentrum is er een initiatief tot zwemlessen. De meisjes (zeker pre puberaal) doen daar gewoon aan mee.

Dat naïef valt dus wel mee. Tuurlijk zal het soms wat problemen opleveren, maar dat hele achter elke boom een beer zien slaat nergens op.
Ja de toon is allemaal heel negatief hier. Voor iets wat je voor makkelijk 500 euro per kop zou kunnen organiseren. En dat geld komt veelal terecht bij sportverenigingen en zwembaden, de horror.

En desnoods schuif je met budgetten voor andere zaken voor inburgering of opvang, weet ik wat.
pi_173030203
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En toen was je heilig? Ga toch heen zeg.
Je woonde misschien wel op jezelf, maar je deed zat domme dingen.
Hij leeft nog wel.
pi_173030250
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar niet gecontroleerd of hij ook echt wegging (had hij de opdracht überhaupt begrepen?), want hij is daarna toch weer het bad in gegaan.
Lol. Dit is geen serieuze reactie toch?
pi_173030303
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:22 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dat geld kan beter besteed worden aan bijvoorbeeld ouderenzorg.
:')
pi_173030475
Hoe komt een geestelijk gehandicapte jongen uberhaupt zonder begeleiding het zwembad in?
pi_173030490
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:51 schreef Silven het volgende:
Hoe komt een geestelijk gehandicapte jongen uberhaupt zonder begeleiding het zwembad in?
Zelfde manier als ie het land in is gekomen zeker?
pi_173030711
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zelfde manier als ie het land in is gekomen zeker?
Op een rubberbootje en daarna achter in een vrachtwagen? Lijkt me sterk. En men moet bij de kassa/balie van het zwembad toch zien dat zo'n jongen niet 100 is of badmeesters dat zo'n jongen nooit geleert heeft te luisteren (en te zwemmen)? Ik snap ook de ophef niet over dat columnpje dat hij andere mensen een slechte dag heeft bezorgd. Lijkt me geen woord aan gelogen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 23:01:42 ]
pi_173030756
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:59 schreef Silven het volgende:

[..]

Op een rubberbootje en daarna achter in een vrachtwagen? Lijkt me sterk.
Nou nee. Gewoon door lopen bij het poortje. Of het nu zwembad is of een of andere grens.
pi_173030796
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nou nee. Gewoon door lopen bij het poortje. Of het nu zwembad is of een of andere grens.
Je hebt wel gelijk dat de grenscontroles weer terug moeten komen. Blijft ook raar dat ze het een grens blijven noemen, dat impliceerd dat je een een ander territorium ingaat waar je je aan de daar geldende normen en waarden zou moeten houden en dat ergens aan zou moeten voldoen. Nu is het enkel een heel vaag scheidingslijntje tussen landen op Google Maps waar elke debiel en onrendabele zo overheen wandelt. Wat dat betreft heeft Trump best goede ideeën.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 23:05:54 ]
  woensdag 9 augustus 2017 @ 23:09:12 #214
3542 Gia
User under construction
pi_173030981
Ik ben wel van mening dat er vanuit de vluchteling Hulp instanties, best wat meer pressie mag zijn over de noodzaak om te leren zwemmen.

Mijn buren, ze wonen er nog steeds, vroegen bij een van de eerste ontmoetingen met ons, naar de mogelijkheden om te leren zwemmen.
Waaruit ik opmaak dat zij de noodzaak van leren zwemmen wel inzien. Ik weet verder ook niet of de upperclass van Syrië wel aan zwemles deden, maar ze gingen met dat hete weer van afgelopen voorjaar, zwemmen in een afgraving hier in de buurt, waar wel gesurveilleerd wordt door een reddingbrigade, maar wat, in 't verleden ook wel verdrinkingsgevallen kent.
pi_173031300
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:09 schreef Gia het volgende:
Ik ben wel van mening dat er vanuit de vluchteling Hulp instanties, best wat meer pressie mag zijn over de noodzaak om te leren zwemmen.

Mijn buren, ze wonen er nog steeds, vroegen bij een van de eerste ontmoetingen met ons, naar de mogelijkheden om te leren zwemmen.
Waaruit ik opmaak dat zij de noodzaak van leren zwemmen wel inzien. Ik weet verder ook niet of de upperclass van Syrië wel aan zwemles deden, maar ze gingen met dat hete weer van afgelopen voorjaar, zwemmen in een afgraving hier in de buurt, waar wel gesurveilleerd wordt door een reddingbrigade, maar wat, in 't verleden ook wel verdrinkingsgevallen kent.
Fijn dat ze dat in hebben gezien. :) Hebben ze dat zelf bedacht of hadden zij goede begeleiding bij het 'inburgeren'?
pi_173031912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:09 schreef Gia het volgende:
Ik ben wel van mening dat er vanuit de vluchteling Hulp instanties, best wat meer pressie mag zijn over de noodzaak om te leren zwemmen.

Mijn buren, ze wonen er nog steeds, vroegen bij een van de eerste ontmoetingen met ons, naar de mogelijkheden om te leren zwemmen.
Waaruit ik opmaak dat zij de noodzaak van leren zwemmen wel inzien. Ik weet verder ook niet of de upperclass van Syrië wel aan zwemles deden, maar ze gingen met dat hete weer van afgelopen voorjaar, zwemmen in een afgraving hier in de buurt, waar wel gesurveilleerd wordt door een reddingbrigade, maar wat, in 't verleden ook wel verdrinkingsgevallen kent.
Hebben ze in dergelijke landen dan echt helemaal geen zwembaden of meertjes? Of een badkuip, of internet, of iets waaruit mensen enig idee krijgen wat water en zwemmen inhoud? Het zijn volgens GL en consorten toch ook allemaal geleerden en mensen met kennis en diploma's? Dan zijn dit toch ook voor hun basale dingen? Net als dat ik snap dat het daar warm is en ik me daar dus moet kleden en beschermen tegen de hitte? Nou weet ik wel vanuit niet-westerse allochtonen in mijn omgeving en berichten in de media dat kinderen en het opvoeden daarvan in het Midden-Oosten en Afrika niks waard is, maar komop zeg. Een beetje inzet kan geen kwaad.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 23:54:33 ]
pi_173032053
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:49 schreef Silven het volgende:

[..]

Hebben ze in dergelijke landen dan echt helemaal geen zwembaden of meertjes? Of een badkuip, of internet, of iets waaruit mensen enig idee krijgen wat water en zwemmen inhoud? Het zijn volgens GL en consorten toch ook allemaal geleerden en mensen met kennis en diploma's? Dan zijn dit toch ook voor hun basale dingen? Net als dat ik snap dat het daar warm is en ik me daar dus moet kleden en beschermen tegen de hitte? Nou weet ik wel vanuit niet-westerse allochtonen in mijn omgeving en berichten in de media dat kinderen en het opvoeden daarvan in het Midden-Oosten en Afrika niks waard is, maar komop zeg. Een beetje inzet kan geen kwaad.
Alsof raketgeleerden niet kunnen verzuipen.
pi_173032090
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:01 schreef skrn het volgende:

[..]

Alsof raketgeleerden niet kunnen verzuipen.
Hahaha. Bizar ja.
pi_173032114
Begin dan idd met het informeren van die mensen. Volgens mij heeft ieder middelgroot dorp wel een zwembad waar je zwemlessen kunt nemen dus die voorziening is er al lijkt me.
pi_173032167
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:04 schreef Silven het volgende:

[..]

Hahaha. Bizar ja.
Maar alle gekheid op een stokje: les werkt wel, vooral kennis wat je kan en niet kan. Er verdronken 100 jaar geleden hier een stuk meer mensen dan nu.

Ik vind het echt raar dat mensen zich niet kunnen inleven. Juist met het aanbieden van zwemlessen is het aantal doden omlaag gegaan.
pi_173032237
quote:
2s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:08 schreef skrn het volgende:

[..]

Maar alle gekheid op een stokje: les werkt wel, vooral kennis wat je kan en niet kan. Er verdronken 100 jaar geleden hier een stuk meer mensen dan nu.

Ik vind het echt raar dat mensen zich niet kunnen inleven. Juist met het aanbieden van zwemlessen is het aantal doden omlaag gegaan.
Ik blijf het zo bizar vinden dat een paar duizend kilometer verderop de ontwikkeling gewoon stilstaat terwijl daat volgens mij ook al gewoon dingen als internet voorhanden zijn. En dat we zoveel miljarden pompen in ontwikkelingshulp en men nog steeds niet snapt dat je van neuken zonder condoom aids kan krijgen en zwemmen zonder zwemvaardigheid kan verdrinken. Hoe lang moeten wij onze welvaart nog opofferen om die bodemloze put te proberen ontwikkelen? Terwijl aan de andere kant verderfelijke dingen als religie alles weer afbreken en terug de oertijd in gooien.

Prima als ze daar in de zandbak lekker zwemles gaan geven. Zie jij het al gebeuren?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2017 00:15:26 ]
pi_173032247
Stukje integratie lijkt me.
pi_173032299
quote:
2s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:08 schreef skrn het volgende:

[..]

Maar alle gekheid op een stokje: les werkt wel, vooral kennis wat je kan en niet kan. Er verdronken 100 jaar geleden hier een stuk meer mensen dan nu.

Ik vind het echt raar dat mensen zich niet kunnen inleven. Juist met het aanbieden van zwemlessen is het aantal doden omlaag gegaan.
Het gaat om asielzoekers, dat werkt kennelijk als een rode lap op een stier bij een aantal hier.
pi_173032855
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:43 schreef Silven het volgende:

[..]

Lol. Dit is geen serieuze reactie toch?
Jawel, hoezo? Vertrouwen is goed, controle is beter.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_173032871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:05 schreef Lavenderr het volgende:
Ouders kunnen toch zelf hun kinderen inschrijven voor zwemlessen?
Moeten ze die wel kunnen betalen. Zwemles hoort gewoon gratis te zijn voor alle kinderen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_173033921
In de asiel aanvraag meenemen, geen zwemdiploma: Geen asiel, leuker kunnen we het niet maken wel moeilijker om hier in het walhalla te komen.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 08:34:11 #227
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_173033963
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar mijn zoon zwemles geeft, kost de contributie slechts 36 euro per kwartaal. Kinderen kunnen er het zwem-abc halen, maar ook leren reddings zwemmen en snorkelen.
Dan is het goedkoop bij jullie... voor mijn dochtertje betaal ik dat per maand
My mind is leaving, my body follows...
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:07:37 #228
3542 Gia
User under construction
pi_173034243
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:23 schreef Physsic het volgende:
Fijn dat ze dat in hebben gezien. :) Hebben ze dat zelf bedacht of hadden zij goede begeleiding bij het 'inburgeren'?
Ik denk bij het inburgeren. Zij hebben goede begeleiding.
Maar dan blijven er nog wat problemen over zoals niet auto mogen rijden. Te voet naar het zwembad is best een eind. Maar ze kunnen al fietsen en zijn al met rijlessen bezig. Maar goed, dat is allemaal best moeilijk. Het theorie-examen. Ga er maar aan staan met je gebrekkig Nederlands en 3 seconden bedenktijd. Of zo?
pi_173034248
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:18 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Moeten ze die wel kunnen betalen. Zwemles hoort gewoon gratis te zijn voor alle kinderen.
Wat een onzin, als ouder heb je gewoon de verantwoording om je kind te leren zwemmen. Waarom moeten we alles afwimpelen op de maatschappij?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173034253
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:18 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Moeten ze die wel kunnen betalen. Zwemles hoort gewoon gratis te zijn voor alle kinderen.
Gratis bestaat niet.
pi_173034384
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:26 schreef Eldiablo het volgende:

[..]

Maar dat kost geld.. ze willen het gratis
Daarom komen ze ook hierna toe. Parasiteren op de kosten van een andere maatschappij.

Als men zo dom is om in het water te springen terwijl je weet dat je niet kunt zwemmen. Dan vraag je er toch zelf om? Ga dat niet afwimpelen op onze maatschappij.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:19:17 #232
3542 Gia
User under construction
pi_173034392
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 08:34 schreef Eldiablo het volgende:
Dan is het goedkoop bij jullie... voor mijn dochtertje betaal ik dat per maand
Het is een vereniging. Een Reddingsbrigade om precies te zijn.
Maar kinderen beginnen er met het gewone zwem-ABC. Het is ook maar 1 keer in de week en dan drie kwartier, met kleine groepjes. Daarnaast kunnen kinderen die verder zijn ook de diploma's voor reddingszwemmen gaan halen, EHBO en reanimatie, vaarbewijzen, reddend snorkelen, EHAD-wedstrijden met een team en zelfs een niveau 3 instructeursdiploma. Sommigen liggen er op zaterdag 3 x drie kwartier in het water. Allemaal voor dezelfde contributieprijs.
Je kunt ook gewoon stoppen na het ABC.

Ik hoor ook weleens van mensen dat hun kinderen op zo'n dure zwemles zit en soms ook nog met grote groepen waardoor ze lang op de kant staan. Dat is jammer, vind ik. En zonde van het geld.

Wij hebben hier 2 brigades, ik denk dat in grote steden aan de kust er wel meer zijn. Maar er zijn er sowieso ook in de meeste steden in den lande.
Mijn zoon heeft er vanaf zijn 11de gesnorkeld en reddend zwemmen geleerd. Daarna is hij doorgegaan. Heeft alles wat er te halen valt, inclusief EHBO en reanimatie. Hij heeft een leuke bijbaan, naast zijn studie fysio, bij een bungalowpark en werkt enkele weken in de zomer op het strand. Daarnaast geeft hij als vrijwilliger zwemles, o.a. aan veel buitenlandse kindjes. (lage contributie hè)
Hij zit inmiddels ook in het bestuur van de vereniging.
pi_173034496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarom komen ze ook hierna toe. Parasiteren op de kosten van een andere maatschappij.

Als men zo dom is om in het water te springen terwijl je weet dat je niet kunt zwemmen. Dan vraag je er toch zelf om? Ga dat niet afwimpelen op onze maatschappij.
Daarom snap ik de PVV ook niet, het gaat niet om of de grenzen dicht zijn of niet. Portugal heeft ook open grenzen, maar geen massa immigratie. Asielzoekers komen niet omdat de grenzen toevallig open zijn, maar wat er hier te halen is. Namelijk gratis geld, gratis huizen en gratis zorg....voor het leven....en 0 verantwoordelijkheden. Alles is vrijblijvend. Dat is allemaal niet te krijgen in Portugal, dus gaan ze daar niet naar toe.

Let maar op het NOS, de journalisten vragen nooit aan die vluchtelingen waarom ze specifiek naar Nederland of Duitsland willen komen. De waarom vraag mag niet worden gesteld.
pi_173034565
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:25 schreef Homey het volgende:

[..]

Daarom snap ik de PVV ook niet, het gaat niet om of de grenzen dicht zijn of niet. Portugal heeft ook open grenzen, maar geen massa immigratie. Asielzoekers komen niet omdat de grenzen toevallig open zijn, maar wat er hier te halen is. Namelijk gratis geld, gratis huizen en gratis zorg....voor het leven....en 0 verantwoordelijkheden. Alles is vrijblijvend. Dat is allemaal niet te krijgen in Portugal, dus gaan ze daar niet naar toe.

Let maar op het NOS, de journalisten vragen nooit aan die vluchtelingen waarom ze specifiek naar Nederland of Duitsland willen komen. De waarom vraag mag niet worden gesteld.
Even los wat je vindt van "alles gratis en goedkoop", maar dan zou je het dus voor iedereen af moeten schaffen, puur en alleen omdat er anders een hoop gelukszoekers komen?

Ik snap wel dat mensen die (deels) afhankelijk zijn van die voorzieningen dat niet zo'n goed plan vinden.

Verder klopt het wel wat je zegt. Zie bv dit:

quote:
Tara noastra trebuie sa primeasca 2000 de migranti, insa pana acum au ajuns mai putin de 200, pentru ca multi refuza sa vina in Romania.
Daar staat gewoon 'omdat veel weigeren naar Roemenië te gaan. Simpelweg omdat ze dan grotendeels hun eigen boontjes zullen moeten gaan doppen.

Bron: http://stirileprotv.ro/st(...)ial-din-giurgiu.html
pi_173034685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:25 schreef Homey het volgende:

[..]

Daarom snap ik de PVV ook niet, het gaat niet om of de grenzen dicht zijn of niet. Portugal heeft ook open grenzen, maar geen massa immigratie. Asielzoekers komen niet omdat de grenzen toevallig open zijn, maar wat er hier te halen is. Namelijk gratis geld, gratis huizen en gratis zorg....voor het leven....en 0 verantwoordelijkheden. Alles is vrijblijvend. Dat is allemaal niet te krijgen in Portugal, dus gaan ze daar niet naar toe.

Let maar op het NOS, de journalisten vragen nooit aan die vluchtelingen waarom ze specifiek naar Nederland of Duitsland willen komen. De waarom vraag mag niet worden gesteld.
Hongarije heeft laten zien dat dichte grenzen wel degelijk werkt. Polen heeft laten zien dat het niet buigen voor het EU ideaal om zoveel mogelijk asielzoekers hier te herverdelen wel degelijk werkt.

De grootste boosdoeners zijn onze pro-Europese zittende partijen die door middel van hun kartelpolitiek de macht naar zich toe blijft trekken en alles braaf uitvoert wat Duitsland, Frankrijk en Brussel hun dicteert. Zelfs als een ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking middels twee gehouden referendum zich ertegen blijft uitspreken.

Tja geef die economische gelukzoeker, de gevluchte buitenlandse crimineel en de geradicaliseerde oorlogsmisdadiger dan maar eens ongelijk binnen een Europees open grenzen systeem naar die landen te gaan die buiten hun kapitaal steunt op achterhaalde ideologische opvattingen, een lachwekkend strafrechtsysteem en geen politieke ruggengraat kent. Natuurlijk komen ze dan deze kant uit. Hoe verleidelijk is het dan om de kip met de gouden eieren te gaan slachten? Zelfs al zit er een beetje luizenbestrijdingsmiddel in die eieren? :')
pi_173034732
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Even los wat je vindt van "alles gratis en goedkoop", maar dan zou je het dus voor iedereen af moeten schaffen, puur en alleen omdat er anders een hoop gelukszoekers komen?

Ik snap wel dat mensen die (deels) afhankelijk zijn van die voorzieningen dat niet zo'n goed plan vinden.

Verder klopt het wel wat je zegt. Zie bv dit:

[..]

Daar staat gewoon 'omdat veel weigeren naar Roemenië te gaan. Simpelweg omdat ze dan grotendeels hun eigen boontjes zullen moeten gaan doppen.

Bron: http://stirileprotv.ro/st(...)ial-din-giurgiu.html
Nee, een Canadees systeem invoeren dat je alleen hier kan komen op basis van merits of je hebt een individuele sponsor gevonden die voor jou betaalt. In Canada werkt dat prima, dat land wordt door het NOS vaak betiteld als 'heel humaan voor vluchtelingen'. Vreemd, omdat hun immigratie veel selectiever is dan Nederland.
pi_173034758
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hongarije heeft laten zien dat dichte grenzen wel degelijk werkt. Polen heeft laten zien dat het niet buigen voor het EU ideaal om zoveel mogelijk asielzoekers hier te herverdelen wel degelijk werkt.

De grootste boosdoeners zijn onze pro-Europese zittende partijen die door middel van hun kartelpolitiek de macht naar zich toe blijft trekken en alles braaf uitvoert wat Duitsland, Frankrijk en Brussel hun dicteert. Zelfs als een ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking middels twee gehouden referendum zich ertegen blijft uitspreken.

Tja geef die economische gelukzoeker, de gevluchte buitenlandse crimineel en de geradicaliseerde oorlogsmisdadiger dan maar eens ongelijk binnen een Europees open grenzen systeem naar die landen te gaan die buiten hun kapitaal steunt op achterhaalde ideologische opvattingen, een lachwekkend strafrechtsysteem en geen politieke ruggengraat kent. Natuurlijk komen ze dan deze kant uit. Hoe verleidelijk is het dan om de kip met de gouden eieren te gaan slachten? Zelfs al zit er een beetje luizenbestrijdingsmiddel in die eieren? :')
Verschil met Polen en Hongarije is dat nationalisme daar nog wat meer gemeengoed is. Met nationalisme heb je trots op eigen waarden en cultuur en wil je dat beschermen. Nederland is eerder anti-nationalistisch, alles is te koop of in te ruilen. De 2e Kamer is het enige parlementsgebeuren in de wereld waar de nationale vlag niet hangt bijvoorbeeld, dat zegt wel wat.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 09:45:40 #238
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_173034776
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is een vereniging. Een Reddingsbrigade om precies te zijn.
Maar kinderen beginnen er met het gewone zwem-ABC. Het is ook maar 1 keer in de week en dan drie kwartier, met kleine groepjes. Daarnaast kunnen kinderen die verder zijn ook de diploma's voor reddingszwemmen gaan halen, EHBO en reanimatie, vaarbewijzen, reddend snorkelen, EHAD-wedstrijden met een team en zelfs een niveau 3 instructeursdiploma. Sommigen liggen er op zaterdag 3 x drie kwartier in het water. Allemaal voor dezelfde contributieprijs.
Je kunt ook gewoon stoppen na het ABC.

Ik hoor ook weleens van mensen dat hun kinderen op zo'n dure zwemles zit en soms ook nog met grote groepen waardoor ze lang op de kant staan. Dat is jammer, vind ik. En zonde van het geld.

Wij hebben hier 2 brigades, ik denk dat in grote steden aan de kust er wel meer zijn. Maar er zijn er sowieso ook in de meeste steden in den lande.
Mijn zoon heeft er vanaf zijn 11de gesnorkeld en reddend zwemmen geleerd. Daarna is hij doorgegaan. Heeft alles wat er te halen valt, inclusief EHBO en reanimatie. Hij heeft een leuke bijbaan, naast zijn studie fysio, bij een bungalowpark en werkt enkele weken in de zomer op het strand. Daarnaast geeft hij als vrijwilliger zwemles, o.a. aan veel buitenlandse kindjes. (lage contributie hè)
Hij zit inmiddels ook in het bestuur van de vereniging.
Dat vind ik erg goed opgelost. Ik had graag gezien dat ze dat hier aan zouden bieden. Hier is het rond de 36 per maand, voor 1x per week...
My mind is leaving, my body follows...
pi_173034783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:41 schreef Homey het volgende:

[..]

Nee, een Canadees systeem invoeren dat je alleen hier kan komen op basis van merits of je hebt een individuele sponsor gevonden die voor jou betaalt. In Canada werkt dat prima, dat land wordt door het NOS vaak betiteld als 'heel humaan voor vluchtelingen'. Vreemd, omdat hun immigratie veel selectiever is dan Nederland.
Die spelen het een stuk slimmer. Ook met Syrische vluchtelingen. Ze zijn zelf wat vluchtelingen gaan selecteren en hebben die naar Canada gehaald. Je zag Trudeau vooral in de weer met gezinnetjes, niet met wandelende campingtenten en ongewassen woestijnbaarden. Daarna heeft Turkije er nog een beetje uitgepikt wat ze nodig hebben en het overschot is in Europa gedumpt.

Door het Europese systeem krijg je inderdaad niet de mensen die wat kunnen, maar de mensen die niets kunnen, niets willen en daardoor elders niet in aanmerking komen voor verblijf. En dan eist men ook nog eens een verblijf in Nederland, Duitsland of Zweden, want Portugal, Griekenland en Roemenië zijn niet goed genoeg blijkbaar.

Dat individuele sponsorgedoe lijkt me ook niks trouwens. Dan tikt iemand voor een jaartje af en dan kom je niet meer van zo iemand af.

Het beste gewoon binnenhalen wat je niet hebt, maar wel nodig hebt. En dat is op dit moment niet een heel leger aan ongeschoolde, opgefokte en onwillende jongemannen.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 10:00:26 #240
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173034995
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:55 schreef tong80 het volgende:

Het schoolzwemmen niet herinvoeren. :D :{ Hoeveel jaar gaat het nog duren voordat alle foute beslissingen met de VVD aan de macht zijn teruggedraaid ?

Schoolzwemmen is nooit 'afgeschaft'. Alleen hebben heel veel gemeenten besloten om scholen er geen geld meer voor te geven, omdat ze minder subsidie voor sport kregen van de staat, als gevolg van de crisis die in 2008 begonnen is.

Dus er is geen 'foute beslissing' van de VVD.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173035365
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Even los wat je vindt van "alles gratis en goedkoop", maar dan zou je het dus voor iedereen af moeten schaffen, puur en alleen omdat er anders een hoop gelukszoekers komen?

Ik snap wel dat mensen die (deels) afhankelijk zijn van die voorzieningen dat niet zo'n goed plan vinden.

Verder klopt het wel wat je zegt. Zie bv dit:

[..]

Daar staat gewoon 'omdat veel weigeren naar Roemenië te gaan. Simpelweg omdat ze dan grotendeels hun eigen boontjes zullen moeten gaan doppen.

Bron: http://stirileprotv.ro/st(...)ial-din-giurgiu.html
je zou natuurlijk ook een soort green card systeem in kunnen voeren. Dus niet meteen naturaliseren en meteen alle rechten. Maar eerst 10 jaar je eigen boontjes doppen en dan pas naturalisatie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173035417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die spelen het een stuk slimmer. Ook met Syrische vluchtelingen. Ze zijn zelf wat vluchtelingen gaan selecteren en hebben die naar Canada gehaald. Je zag Trudeau vooral in de weer met gezinnetjes, niet met wandelende campingtenten en ongewassen woestijnbaarden. Daarna heeft Turkije er nog een beetje uitgepikt wat ze nodig hebben en het overschot is in Europa gedumpt.

Door het Europese systeem krijg je inderdaad niet de mensen die wat kunnen, maar de mensen die niets kunnen, niets willen en daardoor elders niet in aanmerking komen voor verblijf. En dan eist men ook nog eens een verblijf in Nederland, Duitsland of Zweden, want Portugal, Griekenland en Roemenië zijn niet goed genoeg blijkbaar.

Dat individuele sponsorgedoe lijkt me ook niks trouwens. Dan tikt iemand voor een jaartje af en dan kom je niet meer van zo iemand af.

Het beste gewoon binnenhalen wat je niet hebt, maar wel nodig hebt. En dat is op dit moment niet een heel leger aan ongeschoolde, opgefokte en onwillende jongemannen.
Zou jij als je bepaalde gewilde kennis hebt, als vluchteling kiezen voor Europa of Noord Amerika? De krenten uit de vluchtelingenstroom zijn allang verwijderd. Wij krijgen alleen koude pap.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173035493
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:22 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zou jij als je bepaalde gewilde kennis hebt, als vluchteling kiezen voor Europa of Noord Amerika? De krenten uit de vluchtelingenstroom zijn allang verwijderd. Wij krijgen alleen koude pap.
Voor Noord-Amerika. Het Europese systeem is vooral gericht op het opvegen van de restanten. Het Noord-Amerikaanse systeem vooral op kansen geven aan mensen die wat kunnen. Een land als Nederland heeft volgens mij ook behoorlijke problemen met het aantrekken van kennismigranten. In een land als Frankrijk is veel kennis vertrokken naar Israël.

quote:
je zou natuurlijk ook een soort green card systeem in kunnen voeren. Dus niet meteen naturaliseren en meteen alle rechten. Maar eerst 10 jaar je eigen boontjes doppen en dan pas naturalisatie.
Zoiets. Of dat iemand ook vertrekt als de grond van z'n verblijf is komen te vervallen. Nu blijft iedereen maar. Vluchtelingen ook. Als de oorlog over is, blijft vrijwel iedereen gewoon. Sommigen gaan op vakantie naar landen die door Nederland als "gevaarlijk" worden bestempeld.
pi_173035610
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Voor Noord-Amerika. Het Europese systeem is vooral gericht op het opvegen van de restanten. Het Noord-Amerikaanse systeem vooral op kansen geven aan mensen die wat kunnen. Een land als Nederland heeft volgens mij ook behoorlijke problemen met het aantrekken van kennismigranten. In een land als Frankrijk is veel kennis vertrokken naar Israël.
Precies, als geschoolde Syrier met bepaalde vaardigheden kom je Amerika wel in en dan heb je het waarschijnlijk beter als in Europa. Europa is een walhalla voor ongeschoolde niets kunnende vluchtelingen. Maar niet voor de mensen die bereid zijn moeite te doen om wat te maken van je leven. Dan ontmoet je vooral tegenwerking.

quote:
Zoiets. Of dat iemand ook vertrekt als de grond van z'n verblijf is komen te vervallen. Nu blijft iedereen maar. Vluchtelingen ook. Als de oorlog over is, blijft vrijwel iedereen gewoon. Sommigen gaan op vakantie naar landen die door Nederland als "gevaarlijk" worden bestempeld.
Vluchtelingen die hier heen komen en beweren gevlucht te zijn uit eigen land en vervolgens terug erheen gaan op vakantie moet je direct de verblijfsvergunning ontnemen. Dat is niet eens discussie waardig, die hebben gewoon keihard gelogen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173035649
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies, als geschoolde Syrier met bepaalde vaardigheden kom je Amerika wel in en dan heb je het waarschijnlijk beter als in Europa. Europa is een walhalla voor ongeschoolde niets kunnende vluchtelingen. Maar niet voor de mensen die bereid zijn moeite te doen om wat te maken van je leven. Dan ontmoet je vooral tegenwerking.

[..]

Vluchtelingen die hier heen komen en beweren gevlucht te zijn uit eigen land en vervolgens terug erheen gaan op vakantie moet je direct de verblijfsvergunning ontnemen. Dat is niet eens discussie waardig, die hebben gewoon keihard gelogen
Succesvolle migranten uit het verleden waren vaak ook hoog opgeleide, politieke vluchtelingen uit bv. Iran of Afghanistan. Dat zijn ook mensen die zelf een land uitkiezen en dan niet op basis van waar ze het makkelijkst hun handje op kunnen houden. Europa is niet zo interessant voor hen. Terwijl de VS niet interessant is (ze komen er waarschijnlijk gewoon niet in) voor de ongeschoolde lamstraal die niet wil werken, maar wel gratis van alles wil krijgen.

Helemaal mee eens. Maar ook daar is Europa allemaal veel te slap in. Gedateerde verdragen, zogenaamd onveilige landen, een heel leger een advocaten, etc. Het is een grote industrie die met gedateerde verdragen de boel gijzelt. De politiek staat erbij en kijkt er naar. :{
pi_173036170
europa maakt het actief zeer lastig voor kennismigranten om hiert te komen werken. Daar zit een bepaalde gedachte achter maar om de grens dan voor alle kanslozen wijd open te zetten is een beetje apart.

het is lastiger om als hooggeschoolde dokter of engineer hier aan de slag te komen, dan ali die nog niet eens zijn veters kan strikken.
Eerstgenoemde wordt door de bureaucratie tegengehouden, laatstgenoemde wordt overstelpt met uitkeringen en geld om hier te komen nietsnutten.
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 11:07:08 #247
3542 Gia
User under construction
pi_173036387
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:45 schreef Eldiablo het volgende:
Dat vind ik erg goed opgelost. Ik had graag gezien dat ze dat hier aan zouden bieden. Hier is het rond de 36 per maand, voor 1x per week...
Veel ouders weten niet dat er verenigingen zijn die ook het zwem ABC aanbieden.
Je bent dan niet 'op zwemles', maar bent lid van een vereniging die ook zwemles aanbiedt.

Ik heb net op een kaartje gekeken, maar richting de noordelijke provincies zit inderdaad geen Reddingsbrigade. Hier in de buurt en Limburg zijn er best veel. Die houden ook onderlinge wedstrijden. Erg leuk.

Jammer dat dit in het noorden niet is. Zou eigenlijk wel moeten, want daar is toch ook veel water te beveiligen, zou je zeggen. Zeker in Friesland.
pi_173036418
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:58 schreef Eenskijken het volgende:
europa maakt het actief zeer lastig voor kennismigranten om hiert te komen werken. Daar zit een bepaalde gedachte achter maar om de grens dan voor alle kanslozen wijd open te zetten is een beetje apart.

het is lastiger om als hooggeschoolde dokter of engineer hier aan de slag te komen, dan ali die nog niet eens zijn veters kan strikken.
Eerstgenoemde wordt door de bureaucratie tegengehouden, laatstgenoemde wordt overstelpt met uitkeringen en geld om hier te komen nietsnutten.
Klopt. Kennismigranten moeten geloof ik iets van 57k per jaar verdienen als ze 30+ zijn.

Slaat natuurlijk nergens op als je ziet dat de huidige asielstroom niks toevoegd aan de maatschappij/arbeidsmarkt. Kijk naar de cijfers van Somaliërs/Eritreeërs 70% werkt niet.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 11:12:44 #249
3542 Gia
User under construction
pi_173036509
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:27 schreef Halcon het volgende:
Als de oorlog over is, blijft vrijwel iedereen gewoon. Sommigen gaan op vakantie naar landen die door Nederland als "gevaarlijk" worden bestempeld.
Sterker nog, ik denk dat juist de laagopgeleiden blijven, maar de hoogopgeleiden weer terug zullen gaan. Eer die hier aan 't werk kunnen in hun vakgebied ben je 5 jaar verder.

Mijn buurman is cardioloog, had een eigen kliniek, maar moet nu terug naar school omdat zijn diploma's hier niet meer waard zijn dan een eerstejaars master. Om op die opleiding toegelaten te worden, moet zijn Nederlands op Havo-niveau zijn. Best lastig als je al over de 40 bent, om dit nog allemaal aan te pakken.

Het zou mij niet verbazen als ze terug zouden gaan als de oorlog over is.
Wel jammer voor hun kinderen, want die doen het hier erg goed.

't Is niet allemaal zo makkelijk voor die mensen.
pi_173036579
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Sterker nog, ik denk dat juist de laagopgeleiden blijven, maar de hoogopgeleiden weer terug zullen gaan. Eer die hier aan 't werk kunnen in hun vakgebied ben je 5 jaar verder.

Mijn buurman is cardioloog, had een eigen kliniek, maar moet nu terug naar school omdat zijn diploma's hier niet meer waard zijn dan een eerstejaars master. Om op die opleiding toegelaten te worden, moet zijn Nederlands op Havo-niveau zijn. Best lastig als je al over de 40 bent, om dit nog allemaal aan te pakken.

Het zou mij niet verbazen als ze terug zouden gaan als de oorlog over is.
Wel jammer voor hun kinderen, want die doen het hier erg goed.

't Is niet allemaal zo makkelijk voor die mensen.
Dat ligt voor de hand ja. Hoogopgeleiden hebben opties genoeg, iemand die de hele dag het handje ophoudt heeft maar een beperkt aantal opties en zal niet vertrekken als dat handje wordt gevuld.

Voor hoogopgeleiden is het ook allemaal nog niet zo simpel. Ken een Indonesische tandarts en die heeft nog stevig aan moeten poten om in Nederland als tandarts aan de slag te kunnen.

Een Engelstalig land ligt vaak ook meer voor de hand dan Nederlands. Hoogopgeleiden zullen over het algemeen redelijk Engels spreken. Met wat studie is dat prima te perfectioneren. Nederlands van scratch af aan leren is natuurlijk niet zo heel erg simpel.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 11:25:34 #251
3542 Gia
User under construction
pi_173036765
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat ligt voor de hand ja. Hoogopgeleiden hebben opties genoeg, iemand die de hele dag het handje ophoudt heeft maar een beperkt aantal opties en zal niet vertrekken als dat handje wordt gevuld.

Voor hoogopgeleiden is het ook allemaal nog niet zo simpel. Ken een Indonesische tandarts en die heeft nog stevig aan moeten poten om in Nederland als tandarts aan de slag te kunnen.

Een Engelstalig land ligt vaak ook meer voor de hand dan Nederlands. Hoogopgeleiden zullen over het algemeen redelijk Engels spreken. Met wat studie is dat prima te perfectioneren. Nederlands van scratch af aan leren is natuurlijk niet zo heel erg simpel.
De kinderen, tieners, spreken al erg goed Nederlands. Ook accentloos. Ze moeten alleen nog wat zoeken naar woorden. Wat ik heb als ik in Frankrijk ben. Niet alledaagse woorden, die je soms toch nodig hebt.
pi_173036772
Sprak laatst een hoogopgeleid persoon uit India die hier misschien wilde promoveren. Aangeraden om naar de VS of Canada uit te wijken. Mijn argumenten waren dat je daar veel makkelijk kan integreren en veel meer uit je papiertje kan halen. Ik dacht, doe maar eerlijk.

Nederland is een paradijs voor nietsnutten. Bedenk maar eens een ander land waar je geheel vrijblijvend goed kan leven van de staat, zonder enige vorm van eigen verantwoording of verplichtingen. Je hele leven lang. Naast Zweden of Duitsland kan ik niks bedenken. Ik heb in veel landen gereisd en mensen aldaar kunnen hun oren niet geloven als je dit uitlegt.

Dat zoveel mensen blijven stemmen op policor partijen is vanwege de eenzijdige informatievoorziening. Media maakt de publieke opinie, niet zozeer de feiten.
pi_173038089
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:25 schreef Gia het volgende:

[..]

De kinderen, tieners, spreken al erg goed Nederlands. Ook accentloos. Ze moeten alleen nog wat zoeken naar woorden. Wat ik heb als ik in Frankrijk ben. Niet alledaagse woorden, die je soms toch nodig hebt.
Mensen van enig niveau zullen daar natuurlijk ook wel aan werken, dat de kinderen de taal leren, een fatsoenlijke studie volgen, leren zwemmen, etc.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:27:37 #254
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_173040730
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Veel ouders weten niet dat er verenigingen zijn die ook het zwem ABC aanbieden.
Je bent dan niet 'op zwemles', maar bent lid van een vereniging die ook zwemles aanbiedt.

Ik heb net op een kaartje gekeken, maar richting de noordelijke provincies zit inderdaad geen Reddingsbrigade. Hier in de buurt en Limburg zijn er best veel. Die houden ook onderlinge wedstrijden. Erg leuk.

Jammer dat dit in het noorden niet is. Zou eigenlijk wel moeten, want daar is toch ook veel water te beveiligen, zou je zeggen. Zeker in Friesland.
Ik zal eens kijken of ze ook in overijssel zitten
My mind is leaving, my body follows...
pi_173042325
En rijbewijzen.
pi_173065377
"syrische vluchteling kopje onder in zwembad venlo"
Als je dit googlet staat het artikel van "PowNed" bovenaan. Maar als je er op klikt krijg je de 404 code.
Zelfs GeenStijl distantieert zich van dit artikel. Enfin. Toch goed dat er af en toe enige correctie is op de losgeslagen mensontering die er soms plaatsvindt in social media. Uiteindelijk is er een mens gestorven, en omdat dan af te doen met "vervelend voor de bezoekers" is wel erg onbeschoft.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173070843
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarom komen ze ook hierna toe. Parasiteren op de kosten van een andere maatschappij.

Als men zo dom is om in het water te springen terwijl je weet dat je niet kunt zwemmen. Dan vraag je er toch zelf om? Ga dat niet afwimpelen op onze maatschappij.
Ik zie menigeen appen achter de stuur. En iedereen weet dat het gevaarlijk is. En toch doet men het.
pi_173080657
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:00 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik zie menigeen appen achter de stuur. En iedereen weet dat het gevaarlijk is. En toch doet men het.
Dat betekent toch ook niet dat je gratis rijles krijgt. En bij de verdrinkingsgevallen van asielzoekers tnt werd vaak gewezen naar de verantwoordelijkheid bij de badmeester of de onderwijzer. Als een appende automobilist zichzelf doodrijdt zal niemand de verkeerspolitie de schuld geven.
Iemand haalde het voorbeeld aan van "skieen in Oostenrijk". Prima voorbeeld.
Als jij op je 20e naar Oostenrijk verhuist, is de kans heel groot dat je als polderjongen de ski-kunst nog niet (geheel) beheerst. Dus: Niet gelijk van de zwarte piste.... Eerst een beetje les nemen en oefenen bij dat bultje naast de Stube. Volgens mij zijn die lessen niet gratis, en is er ook niet zoiets als "schoolskieën".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173080833
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:00 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik zie menigeen appen achter de stuur. En iedereen weet dat het gevaarlijk is. En toch doet men het.
Appen achter het stuur is evenwel onverantwoordelijk, met dit verschil dat je hierbij andere verkeersslachtoffers kunt meenemen. Besluit je te gaan zwemmen terwijl je nooit zwemles hebt gehad dan is dat voor het eigen risico. Dan moet je dat risico niet gaan afwimpelen op een ander. Al ben ik wel voorstander voor schoolzwemmen als vak op de lagere school.

Maar appen achter het stuur moet veel strenger beboet worden. Begrijp sowieso die 24 uurs app verslaving niet. Ik vind het juist hoogst irritant wanneer men blijft door-appen terwijl de reden van de app al duidelijk is. Mij zal je ook nooit in een app-groep zien, want dan wordt je continue bestookt met irrelevante zaken.
pi_173080852
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 09:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

Besluit je te gaan zwemmen terwijl je nooit zwemles hebt gehad dan is dat voor het eigen risico.
Als het in een zwembad gebeurt niet natuurlijk. Je mag als zwembadexploitant regels stellen, en een zwemdiploma eisen voor het diepe bad. Los daarvan zullen mensen toch pogen de drenkeling te redden, met als gevaar (bij bv rivieren/sterke stroming) dat ook de potentiële redder ook verdrinkt. En: bij een verdrinking in het zwembad zullen velen ter verantwoording worden geroepen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173080905
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als het in een zwembad gebeurt niet natuurlijk. Je mag als zwembadexploitant regels stellen, en een zwemdiploma eisen voor het diepe bad. Los daarvan zullen mensen toch pogen de drenkeling te redden, met als gevaar (bij bv rivieren/sterke stroming) dat ook de potentiële redder ook verdrinkt. En: bij een verdrinking in het zwembad zullen velen ter verantwoording worden geroepen.
Allereerst is er de verantwoordelijkheid van de ouders. Is het veilig genoeg mijn kind naar een zwembad te sturen terwijl je weet dat die niet kan zwemmen.

Dan is er ook de verantwoordelijkheid van het kind zelf om in ondiep water te gaan terwijl je weet dat je niet kunt zwemmen.

Hoe triest zo'n uitkomst ook kan zijn, je kunt dit niet louter blijven afwimpelen op het personeel van zwembaden.
pi_173080967
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 09:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Allereerst is er de verantwoordelijkheid van de ouders. Is het veilig genoeg mijn kind naar een zwembad te sturen terwijl je weet dat die niet kan zwemmen.

Dan is er ook de verantwoordelijkheid van het kind zelf om in ondiep water te gaan terwijl je weet dat je niet kunt zwemmen.

Hoe triest zo'n uitkomst ook kan zijn, je kunt dit niet louter blijven afwimpelen op het personeel van zwembaden.
Helemaal mee eens. Jammer dat zo'n idioot van PowNed er zo laconiek over doet. Want hoe de verantwoordelijkheid ook mag lopen, er is een mens dood.
Hierdoor wordt iedere maatregel om de verantwoordelijkheid bij betrokkene en familie te leggen door sommigen meteen weer als "harteloos" en "racistisch" gezien.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:39:14 #263
3542 Gia
User under construction
pi_173085340
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 09:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Allereerst is er de verantwoordelijkheid van de ouders. Is het veilig genoeg mijn kind naar een zwembad te sturen terwijl je weet dat die niet kan zwemmen.

Dan is er ook de verantwoordelijkheid van het kind zelf om in ondiep water te gaan terwijl je weet dat je niet kunt zwemmen.

Hoe triest zo'n uitkomst ook kan zijn, je kunt dit niet louter blijven afwimpelen op het personeel van zwembaden.
In Nederland krijgen de meeste kinderen zwemles vanaf hun 4de. Schoolzwemmen was van oudsher pas in de 3de klas/groep 5. Er zullen dus maar een paar kinderen zijn die niet kunnen zwemmen. Schoolzwemmen is dan voor kinderen gewoon een leuk uitje, behalve voor degenen die nog niet kunnen zwemmen, die moeten werken/leren zwemmen en mogen niet meespelen met de rest.
Dat lijkt me niet leuk voor die kinderen.

Dus, doe dan schoolzwemmen op kleuterleeftijd. Dan kunnen ouders dat geld in hun zak houden, of er zelf mee doorgaan na de schoolzwemleeftijd bij een vereniging, bijvoorbeeld.
En dan moet de hele klas leren zwemmen.

Goed, dan blijf je natuurlijk zitten met de groep die pas na groep 1 en 2 naar Nederland komt.
Daarvoor moet het dan maar de eigen verantwoordelijkheid zijn, met wel een eis voor inburgering.
Bijvoorbeeld, je moet minimaal diploma A hebben, voordat je je inburgeringsexamen haalt/de Nederlandse nationaliteit kunt krijgen.

Nederland is een waterland, dat is een risico voor volwassenen en voor kinderen. Dus een dergelijke eis vind ik niet overdreven.
pi_173103728
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 13:39 schreef Gia het volgende:

[..]

In Nederland krijgen de meeste kinderen zwemles vanaf hun 4de. Schoolzwemmen was van oudsher pas in de 3de klas/groep 5. Er zullen dus maar een paar kinderen zijn die niet kunnen zwemmen. Schoolzwemmen is dan voor kinderen gewoon een leuk uitje, behalve voor degenen die nog niet kunnen zwemmen, die moeten werken/leren zwemmen en mogen niet meespelen met de rest.
Dat lijkt me niet leuk voor die kinderen.

Dus, doe dan schoolzwemmen op kleuterleeftijd. Dan kunnen ouders dat geld in hun zak houden, of er zelf mee doorgaan na de schoolzwemleeftijd bij een vereniging, bijvoorbeeld.
En dan moet de hele klas leren zwemmen.

Goed, dan blijf je natuurlijk zitten met de groep die pas na groep 1 en 2 naar Nederland komt.
Daarvoor moet het dan maar de eigen verantwoordelijkheid zijn, met wel een eis voor inburgering.
Bijvoorbeeld, je moet minimaal diploma A hebben, voordat je je inburgeringsexamen haalt/de Nederlandse nationaliteit kunt krijgen.

Nederland is een waterland, dat is een risico voor volwassenen en voor kinderen. Dus een dergelijke eis vind ik niet overdreven.
Allereerst: zwemmen leren op té jonge leeftijd lukt niet altijd. Hierdoor zijn dus gemeenschapsgelden "over de balk gegooid". En wie moet die zwemles geven? De onderwijzer? Wil hij/zij de verantwoordelijkheid dragen?

Nieuwkomers verplichten tot zwemles. Dat wordt moeilijk. Want dat is etno-nationalistische superioriteitswaan van de neo-koloniale Nederlandse machtswellustelingen. Er was pas nog een posteractie in R'dam met de boodschap "In NL kies je zelf je partner". Extreem links Nederland vond dit een zeer verkeerde aanpak. Want dit was etno-nationalisme. Net als dat Turkse pleegkinderen niet bij NL pleegouders mogen worden ondergebracht als er geen Turkse pleegouders zijn. Volgens links Nederland mogen allochtonen in hun eigen normen- en waardenpatroon blijven en moeten de Nederlanders maar een tandje bij zetten om te voorkomen dat er daardoor wat misgaat.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')