abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:08:54 #1
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_172995542

Dit topic bespreekt de Moonhoax, de stelling dat de bemande maanlandingen zoals die aan ons, publiek getoond zijn, als onderdeel van het Apolloprogramma niet echt gebeurd zijn.

De Apollo-maanlandingscomplottheorie is een complottheorie die stelt dat de Verenigde Staten niet echt astronauten naar de maan hebben gestuurd. De meeste wetenschappers, technici en ruimtevaartkenners schuiven de theorie als ongegrond terzijde. Er is een overvloed aan fysiek bewijs voor het tegendeel van de complottheorie.

Volgens deze complottheorie hebben de maanlandingen binnen het Apollo-ruimtevaartprogramma in de jaren 1969 tot 1972 niet daadwerkelijk plaatsgevonden, maar zijn ze door de NASA en de Amerikaanse regering in scène gezet. Het commerciële Amerikaanse televisiestation Fox News Channel heeft op 15 februari 2001 een documentaire over deze theorie uitgezonden.

De aanhangers van deze theorie voeren een aantal argumenten aan. Zo zouden er schaduwen zijn waargenomen op de foto's die op de maan zijn genomen, waarbij sprake zou zijn van meerdere lichtbronnen in plaats van één. Andere bekende argumenten zijn het ontbreken van sterren op de foto's, en de wapperende Amerikaanse vlag.

Een mogelijk motief van de Amerikanen om de landing in scène te zetten in plaats van daadwerkelijk naar de maan te reizen zou zijn dat het niet mogelijk was om mensen naar de maan te sturen vanwege de vele onopgeloste problemen



Pro-maanlandingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Argumenten voor maancomplottheorie met tegenargumenten:


Effect van straling op filmemulsie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kruisdraden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwaliteit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schaduwen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achtergronden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aantal foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Problemen met straling en hitte. Van Allen-gordels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Relevante informatie:


De fotograaf in deze video stelt dat faken moeilijker is dan gaan. Zonder daar bewijs voor te leveren.

De A7L maanpakken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volledige Apollo 17 missie in real-time met foto's, live beelden, 16mm beelden, geluid en transcript:
http://apollo17.org/
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_172995555
foei!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:18:50 #3
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_172995710
Apollo missies signalen werden ontvangen door HAM radio:

http://www.dd1us.de/spacesounds%201.html
(Scroll naar 1968)

http://observatory.jctcfaculty.org/APOLLO11/Default.htm

http://www.svengrahn.pp.se/trackind/Apollo17/APOLLO17.htm

En natuurlijk door de +10 ground stations over de wereld met +25m schotelantennes

[ Bericht 9% gewijzigd door t4600c op 08-08-2017 14:25:42 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:21:39 #4
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_172998315
Dus ik heb al eerder foto's van sterren besproken. Daar ga ik later een vervolg over schrijven met foto's van andere missies.

Maar voordat iemand beweerd dat NASA de foto's van sterren later heeft genept met moderne computers:

Boek: APOLLO Dossier van het Project
Datum: 1973
ISBN: 90 6010 104-9
Mijn foto's van boek:
https://drive.google.com/open?id=0BxS3Nsrmk63eNUpXOGl1anJCYnc

Apollo 15
AS15-100-13528:



Apollo 16

AS16-123-XXXXX


Video:
https://www.dropbox.com/s(...)nd%20Camera.mp4?dl=0

LM inslag op Maan, zoals gezien met ALSEP instrumenten:
https://www.dropbox.com/s/7wtc1kiz8eh2p8k/ALSEP-IMPACT.jpg?dl=0

[ Bericht 4% gewijzigd door t4600c op 08-08-2017 18:45:21 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:28:25 #5
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173068866
Hoeveel mensen wisten dat alles genept moest worden?

Wisten de contractors daar van?
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_173080695
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:28 schreef t4600c het volgende:
Hoeveel mensen wisten dat alles genept moest worden?

Wisten de contractors daar van?
Geld, angst enz. kunnen mensen erg stil houden.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_173081220
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 08:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Geld, angst enz. kunnen mensen erg stil houden.
Slap excuus
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173081558
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 08:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Geld, angst enz. kunnen mensen erg stil houden.
Projectie.
Conscience do cost.
pi_173086908
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 08:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Geld, angst enz. kunnen mensen erg stil houden.
Dat, maar onbekendheid is nog sterker. De meesten van die ingenieurs geloven werkelijk dat ze werkelijk werkten aan het verwezenlijken van een menselijke droom om de ruimte in te gaan.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173087047
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:06 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dat, maar onbekendheid is nog sterker. De meesten van die ingenieurs geloven werkelijk dat ze werkelijk werkten aan het verwezenlijken van een menselijke droom om de ruimte in te gaan.
Dat zeker. Maar als je je twijfels over de hele project/contract had, aan wie ga je dat vermelden?
Je zou niet zo snel ga blaren dat 't allemaal BS is.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_173087066
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:06 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dat, maar onbekendheid is nog sterker. De meesten van die ingenieurs geloven werkelijk dat ze werkelijk werkten aan het verwezenlijken van een menselijke droom om de ruimte in te gaan.
Jij zou toch met onweerlegbaar bewijs komen dat we deze aardbol niet af kunnen? Tot die tijd neem ik dit soort knik-posts met een schepje zout als je het niet erg vind.

Ik ben overigens oprecht benieuwd naar dat bewijs; als het zo goed is moet het mijn beeld van ruimtevaart wel omvormen.
pi_173087374
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:13 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat zeker. Maar als je je twijfels over de hele project/contract had, aan wie ga je dat vermelden?
Je zou niet zo snel ga blaren dat 't allemaal BS is.
Nee precies, en ondertussen moet de hypotheek afbetaald worden en verwachten de kindjes wel dat ze dit jaar weer naar de Maagdeneilanden gaan.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173087506
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:27 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Nee precies, en ondertussen moet de hypotheek afbetaald worden en verwachten de kindjes wel dat ze dit jaar weer naar de Maagdeneilanden gaan.
:) En dat je vrouw leuke schoenen,handtasjes en accessoires kan kopen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_173088157
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

:) En dat je vrouw leuke schoenen,handtasjes en accessoires kan kopen.
Terwijl ondertussen de halve wereld gelooft dat er mensjes op de Maan hopten.

In 1969. _O-
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173088232
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:02 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Terwijl ondertussen de halve wereld gelooft dat er mensjes op de Maan hopten.

In 1969. _O-
Maar jij had toch bewijs dat dat tegensprak? _O-
pi_173088744
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

:) En dat je vrouw leuke schoenen,handtasjes en accessoires kan kopen.
Ik proef een hoop frustratie bij jullie 2 ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173088879
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:14 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Jij zou toch met onweerlegbaar bewijs komen dat we deze aardbol niet af kunnen? Tot die tijd neem ik dit soort knik-posts met een schepje zout als je het niet erg vind.

Ik ben overigens oprecht benieuwd naar dat bewijs; als het zo goed is moet het mijn beeld van ruimtevaart wel omvormen.
Nou, je hebt antwoord gekregen, de maanlanding is gefaked om dames accessoires te kopen, de hypotheek te betalen en vakantie voor de kinderen.
Want als ingenieur kun je niet op een andere manier aan je inkomsten komen . ....

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 12-08-2017 20:43:45 (woordje weggevallen) ]
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:00:13 #18
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173093194
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 08:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Geld, angst enz. kunnen mensen erg stil houden.
Geen antwoord op mijn vraag:

Hoeveel mensen wisten het?

Wisten contractors daarvan?
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:01:26 #19
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173093223
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:06 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dat, maar onbekendheid is nog sterker. De meesten van die ingenieurs geloven werkelijk dat ze werkelijk werkten aan het verwezenlijken van een menselijke droom om de ruimte in te gaan.
Ah, dus de contractors wisten het niet?

Ze werden dus betaald. Logische manier om geld te stelen van taxpayers, het uitgeven aan de bouw van spullen die je toch niet nodig hebt.

Ze maakten dus echt de spullen die nodig waren.

En die spullen zijn niet gebruikt omdat?
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:24:08 #20
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173093921
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:06 schreef illusions het volgende:

[..]

Maar jij had toch bewijs dat dat tegensprak? _O-
Die komt niet verder dan een beetje trollen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_173094412
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 20:01 schreef t4600c het volgende:

[..]

Ah, dus de contractors wisten het niet?

Ze werden dus betaald. Logische manier om geld te stelen van taxpayers, het uitgeven aan de bouw van spullen die je toch niet nodig hebt.

Ze maakten dus echt de spullen die nodig waren.

En die spullen zijn niet gebruikt omdat?
Ja, geweldig niet? De miljarden zijn gegaan naar het ontwikkelen en fabriceren van producten die vervolgens linea recta de container in konden...
Want dat is de meest logische uitleg ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:52:32 #22
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173094620
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 20:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, geweldig niet? De miljarden zijn gegaan naar het ontwikkelen en fabriceren van producten die vervolgens linea recta de container in konden...
Want dat is de meest logische uitleg ;)
Wel dat dingen achtergehouden voor Skylab, dat gebruikten de CSM en Saturn-V

Dat moet dus ook maar een hoax zijn.

Raar dat je nooit wat hoord over Mercury, Gemini, Skylab en Space Shuttle.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:17:37 #23
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173095308
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 20:52 schreef t4600c het volgende:

[..]

Wel dat dingen achtergehouden voor Skylab, dat gebruikten de CSM en Saturn-V

Dat moet dus ook maar een hoax zijn.

Raar dat je nooit wat hoord over Mercury, Gemini, Skylab en Space Shuttle.
Tingo denkt dat die inderdaad allemaal nep zijn ja, op mogelijk de eerste Mercury Redstone missies na.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_173095616
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 20:52 schreef t4600c het volgende:

[..]

Wel dat dingen achtergehouden voor Skylab, dat gebruikten de CSM en Saturn-V

Dat moet dus ook maar een hoax zijn.

Raar dat je nooit wat hoord over Mercury, Gemini, Skylab en Space Shuttle.
Wel over ISS, die is uiteraard nep. Dat is een vermomd vliegtuig of zo
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:30:23 #25
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173095724
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 21:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wel over ISS, die is uiteraard nep. Dat is een vermomd vliegtuig of zo
Hellaas is er geen bewijs dat het een vliegtuig is, die theorie is uit het niets verzonnen.

Simpele vragen zoals: Wat voor soort vliegtuig, hoe hoog, hoe snel, hoe brandstof bijvullen? hoe 24/7 ? moeten ze nog verzinnen.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_173101864
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 21:30 schreef t4600c het volgende:

[..]

Hellaas is er geen bewijs dat het een vliegtuig is, die theorie is uit het niets verzonnen.

Simpele vragen zoals: Wat voor soort vliegtuig, hoe hoog, hoe snel, hoe brandstof bijvullen? hoe 24/7 ? moeten ze nog verzinnen.
Geldt voor al die ontkenningen, ze komen met luie oppervlakkige verzinsels om verschijnselen die hun ontkenning tegenspreken te verklaren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 13 augustus 2017 @ 19:26:05 #27
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173117690
Ik ben met iemand aan het praten die in bezit is van twee Ampex Quadruplex 2 inch video spoelen. Waarschijnelijk van een TV station.

1 groot en 1 "klein"

Op de banden staan Apollo live beelden, ik denk Apollo 17 omdat ik Eugene Cernan zag op de grote spoel.

Hij gaat proberen beide banden te digitalizeren na 2 weken.

Hier een screenshot van de video, de speler was hier nog in restauratie (2016) en speelt nu veel beter af:


Verder heb ik via iemand nog een bron van banden gevonden, deze keer Apollo 16.
Hier het bericht:

"In 2013 I visited the 20 meter ground station in XXXXXXXX, Germany, now operated by the German branch of the AMSAT (Radio Amateur Satellite) group, of which I am a member. I was surprised to see an old RCA TR-70B quad VTR on display; in my college years I'd operated this same model as a summer broadcast engineering intern at WMPB-TV in Baltimore. Judging from the English and the crowfoot power outlets, it appeared to be an Australian or New Zealand model; they used PAL as did Germany.

I learned that during Apollo this site had recorded video directly from the moon; the tape on the machine was labeled Apollo 16. However, both it and the machine were in terrible shape and would obviously require a lot of TLC to make functional again. And I don't know if the tapes would be recoverable. I think I was told that additional tapes were in storage. If anybody ever wanted to investigate reading them, I'm sure they'd be happy to help."

Hem heb ik een bericht gestuurd over de banden en speler, hopelijk kunnen de Apollo 16 banden waarop het signaal direct van de Maan is opgenomen afgespeeld worden.

Video link en verderen details laat ik expres weg omdat ik niet wil dat ze gespamd worden.
Als ik meer weet laat ik dat horen.

Als er vragen zijn kan ik die doorsturen.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:12:23 #28
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173123463
Maar zijn satellieten dan ook nep? Waar gaan die raketten naartoe die opstijgen?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:31:46 #29
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173124214
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:12 schreef trigt013 het volgende:
Maar zijn satellieten dan ook nep? Waar gaan die raketten naartoe die opstijgen?
Die keren terug naar de Aarde:

Zie je? met een boog terug naar de grond.

En alle space fans zijn er voor gevallen :')
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:42:50 #30
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173291101
7,76 Gigapixel photo of Apollo AGC ferrite memory core

https://viewer.gigamacro.com/view/72dd1ab4978924b0

"Info

7 Aug 2015
Image: Gene Cooper, GIGAmacro ⧉
Subject: Joe Cychosz ⧉

7.76 gigapixels
87,352 x 88,846 pixels
291.2 in X 296.2 in at 300dpi
17,551 pixels per inch

The Apollo Guidance Computer (AGC) was a digital computer produced for the Apollo program that was installed on board each Apollo Command Module (CM) and Lunar Module (LM). The AGC provided computation and electronic interfaces for guidance, navigation, and control of the spacecraft. The AGC had a 16-bit word length, with 15 data bits and one parity bit. Most of the software on the AGC was stored in a special read only memory known as core rope memory, fashioned by weaving wires through magnetic cores, though a small amount of read-write core memory was provided. Source: Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Guidance_Computer
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  maandag 21 augustus 2017 @ 00:06:45 #31
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173292657
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:42 schreef t4600c het volgende:
7,76 Gigapixel photo of Apollo AGC ferrite memory core

https://viewer.gigamacro.com/view/72dd1ab4978924b0

"Info

7 Aug 2015
Image: Gene Cooper, GIGAmacro ⧉
Subject: Joe Cychosz ⧉

7.76 gigapixels
87,352 x 88,846 pixels
291.2 in X 296.2 in at 300dpi
17,551 pixels per inch

The Apollo Guidance Computer (AGC) was a digital computer produced for the Apollo program that was installed on board each Apollo Command Module (CM) and Lunar Module (LM). The AGC provided computation and electronic interfaces for guidance, navigation, and control of the spacecraft. The AGC had a 16-bit word length, with 15 data bits and one parity bit. Most of the software on the AGC was stored in a special read only memory known as core rope memory, fashioned by weaving wires through magnetic cores, though a small amount of read-write core memory was provided. Source: Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Guidance_Computer
Prachtige technologie :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 21 augustus 2017 @ 16:51:47 #32
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173303241
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 00:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Prachtige technologie :)
Tijdens Apollo gebruikte NASA en MiT ruim 60% van geproduceerde Integrated Circuits. Het was bleeding-edge technologie, maar het kon niet anders.

Hoewel computers met ICs al bestonden, is de AGC de eerste computer die enkel ICs gebruikte voor het logische circuit.

Hier wat IC technologie uitgekomen net toen er naar de AGC gekeken werd. Goede timing dus:

https://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Solid_Logic_Technology
https://en.wikipedia.org/wiki/Flatpack_(electronics)
https://en.wikipedia.org/wiki/Flip_chip

IBM maakten de Saturn V Launch Vehicle Digital Computer (LVDC) met hun Solid Logic Technology (SLT) technolgie.

Hier is over SLT chippen van de LVDC meer info te vinden: http://www.frantone.com/d(...)s_LVDC.html#LVDCcode


En hier een core rope memory module van de AGC:
En in 1971 kwam de Intel 4004 uit , de eerste microprocesor voor consumenten

[ Bericht 5% gewijzigd door t4600c op 21-08-2017 17:18:00 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  maandag 21 augustus 2017 @ 17:55:03 #33
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173304673
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:37:18 #34
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173305512
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 16:51 schreef t4600c het volgende:

[..]

Tijdens Apollo gebruikte NASA en MiT ruim 60% van geproduceerde Integrated Circuits. Het was bleeding-edge technologie, maar het kon niet anders.

Hoewel computers met ICs al bestonden, is de AGC de eerste computer die enkel ICs gebruikte voor het logische circuit.

Hier wat IC technologie uitgekomen net toen er naar de AGC gekeken werd. Goede timing dus:

https://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Solid_Logic_Technology
https://en.wikipedia.org/wiki/Flatpack_(electronics)
https://en.wikipedia.org/wiki/Flip_chip

IBM maakten de Saturn V Launch Vehicle Digital Computer (LVDC) met hun Solid Logic Technology (SLT) technolgie.

Hier is over SLT chippen van de LVDC meer info te vinden: http://www.frantone.com/d(...)s_LVDC.html#LVDCcode


En hier een core rope memory module van de AGC:
En in 1971 kwam de Intel 4004 uit , de eerste microprocesor voor consumenten
Ik ben op het moment bezig om een simpele 8bit computer te bouwen van 74LSxx chips, wat effectief een paar jaar jonger is dan de chips die ze in de AGC gebruikten. Misschien ben je die ook wel eens tegen gekomen, de breadboard computer van Ben Eater.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 24 augustus 2017 @ 18:55:09 #35
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173368225
Busting myths about the Apollo 11 TV

Why the picture was ‘ghostly’.
(Quick answer: an artefact of the scan conversion on Earth, at Goldstone, Honeysuckle Creek and Sydney.)

Is it true the US networks were refused a clean feed and had to point their cameras at the big screen in Mission Control?
(Quick answer: No. They were given a clean feed.)

Was there really a 6 second delay in the picture in case of a disaster?
(Quick answer: No, it was all live.)

Bron: https://web.archive.org/w(...)Apollo_11/index.html
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  donderdag 24 augustus 2017 @ 19:18:54 #36
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173368817
On my request, Zdenek digitized his 2 inch Ampex Quadruplex reel labled Apollo 16.

Thank you very much Zdenek for making this possible.



More might come from an other, much bigger +10inch reel that may contain Apollo 17 footage.

2 inch Ampex Quadruplex reel, labled Apollo 16 being played on restored Ampex VR-2000B. Contains AS 16 Launch, live footage and splashdown.

Raw unedited footage of the tape from 3:01

Source:


Uploads to internet made by me in case YT source goes down:

This video file has been downloaded from YT with 4kvideodownloader set to original resolution, MP4.

As long as the YT link is still up, it is preferred as it naturally has less compression than this download. That is the nature of YT video and lossy codexes, it is out of my hands.
https://drive.google.com/(...)NGM/view?usp=sharing
https://archive.org/details/AS16AMPEX1

Discuss!

[ Bericht 13% gewijzigd door t4600c op 24-08-2017 20:13:56 ]
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_173378369
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:12 schreef trigt013 het volgende:
Maar zijn satellieten dan ook nep? Waar gaan die raketten naartoe die opstijgen?
Wat bedoel je met "nep"?
Waar gaan die heen inderdaad?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:47:28 #38
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_173394771
@ Hekje

C64 machine taal is hetgenene om 74ls series te begrijpen

zeker Boleaanse algebra erbij nemen

if not then otherwise

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fortran

ponskaarten

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ponskaart

mijn eerste OC was kristal op een 8068 board van 3.14 Mhz naar 7 nog wat solderen......had een dx40 naar 50 a 55 FSB was 1 op 1

Decent zag er toen decent uit ;) :Y

[ Bericht 13% gewijzigd door DeMolay op 25-08-2017 23:01:45 ]
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:04:48 #39
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_173396099
Coole opname Bedankt voor dat !

hebbie nog opnames van het opknapen van die ampex ?
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:10:45 #40
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173396224
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:04 schreef DeMolay het volgende:
Coole opname Bedankt voor dat !

hebbie nog opnames van het opknapen van die ampex ?
Ik heb ze niet gemaakt, iemand anders.

Ja, het opknappen kan je hier volgen:
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:11:11 #41
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_173396237
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:11:56 #42
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173396252
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:47 schreef DeMolay het volgende:
@ Hekje

C64 machine taal is hetgenene om 74ls series te begrijpen

zeker Boleaanse algebra erbij nemen

if not then otherwise

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fortran

ponskaarten

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ponskaart

mijn eerste OC was kristal op een 8068 board van 3.14 Mhz naar 7 nog wat solderen......had een dx40 naar 50 a 55 FSB was 1 op 1

Decent zag er toen decent uit ;) :Y

Mijn breadboard pctje (of het begin daarvan) werkt vooralsnog op max een tiental Hz ;) Die DX40 hadden mijn ouders toen ook. Ook veel Decent op gespeeld :Y en dingen als TIE Fighter.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:14:33 #43
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_173396306
C64 was 3.17....nasa ?
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:23:11 #44
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_173396490
breadboard.... :D ik heb mijn keyboardchip van mn c64 eruit gebrand door mijn V1 gunther drayer plaatjes

ook met die draadjes bezig geweest...schema nodig :P :o
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:26:15 #45
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_173396562
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:23 schreef DeMolay het volgende:
breadboard.... :D ik heb mijn keyboardchip van mn c64 eruit gebrand door mijn V1 gunther drayer plaatjes

ook met die draadjes bezig geweest...schema nodig :P :o
Dit idee? :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:27:11 #46
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173396588
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:14 schreef DeMolay het volgende:
C64 was 3.17....nasa ?
C64 was toch 0.97Mhz of 1.02Mhz afhankelijk van PAL of NTSC model

Bron wikipedia
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:27:30 #47
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_173396597
yup wel nixi tubes gebruiken !

1 Mhz trouwens
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:27:56 #48
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_173396606
spuit 11 :D

kiek dit


De Man van 6 miljioen !
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:32:05 #49
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_173396688
De lancering op de video lijkt van Apollo 15 te zijn, maar verder is alles van Apollo 16.

Raar, Misschien hadden ze betere beelden van Apollo 15 lancering dan van Apollo 16.

Either way, if anyone claims NASA edited old live recordings with modern CGI, they now have a third party source to prove this.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:33:46 #50
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_173396720
Hey heb net een VR set voormn samsung Ook de apollo landing ...lol ^O^
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')