abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:32:27 #1
286575 Roces18
Chef de party
pi_172990887
Ik werk nu al een x aantal maanden in mijn nieuwe baan. Maar het is niet echt wat ik ervan verwacht had.

Opdrachten die in een veel te kort tijdsbestek moeten worden uitgevoerd, wat vervolgens niemand haalt omdat het zeer onrealistisch is. Vervolgens lever je in op kwaliteit omdat je het anders niet haalt krijg je daar gezeik over. Hangt constant een negatieve werksfeer waarin fouten van iedereen worden uitvergroot tijdens de vergaderingen om te laten zien; kijk mij eens goed zijn en jou eens slecht zijn. Bedrijf zwemt in het geld, maar het is alleen maar bezuinigen, bezuinigen en nog meer bezuinigen. En ik ben er een beetje klaar mee om 2x zo hard als de rest te werken en nog steeds een lading negativiteit te ontvangen. Een compliment is er nooit bij.

En dan zeggen ze dat ze zelf wel die opdrachten keurig binnen x tijd af zouden hebben alsof ik een amateur ben. Wanneer ik om feedback vraag, hoe ik (en de rest) het wel zouden kunnen halen, krijg ik vage antwoorden i.p.v. concrete verbeterpunten. Maar wel achteraf klagen dat ik te 'langzaam' ben i.p.v. tussentijds met opbouwend kritiek te komen om dit te voorkomen. Nou langzaam is wel het laatste wat in mijn woordenboek staat. Nu weet ik dat ze dit bijhouden in mijn dossier... (mooi man!)

Ik moest dit gewoon even van mij afschrijven... daar ik niet zo goed weet wat ik er nu mee moet doen want dit heeft natuurlijk ook zijn invloed op mijn privé wanneer je elke dag thuiskomt met gezeik aan je kop..

Nu ben ik sowieso van plan om eens een goed gesprek te hebben met mijn directeur zodra die terug is van vakantie want ik ben er een beetje klaar mee aangezien dit is gewoon een voorbode dat ze mijn contract niet gaan verlengen... (terwijl ik juist deze baan uit 3/4 opties had gekozen) |:(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172990984
Aangeven en maandelijks een voortgang/evaluatie inplannen. En dan concrete voorbeelden benoemen. Enige wat je kan doen.

En solliciteren natuurlijk.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:39:50 #3
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172991019
Ik zou zelf ook beginnen om een dossier bij te houden. En lekker een andere baan zoeken. Verwacht niet dat een gesprek met de directeur iets oplost, die zal je klachten hoogstwaarschijnlijk gewoon terugschoppen naar beneden. En dan heb je mogelijk bonje met je directe leidinggevende.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172991030
Staan de andere baanopties nog open?
Noot noot.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:50:37 #5
286575 Roces18
Chef de party
pi_172991260
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:38 schreef Sovieto het volgende:
Aangeven en maandelijks een voortgang/evaluatie inplannen. En dan concrete voorbeelden benoemen. Enige wat je kan doen.

En solliciteren natuurlijk.
Mijn directeur zie ik nooit en mijn 'leidinggevende' eigenlijk maar 1x per week voor een paar uurtjes. Dus het feedback dat ik van hun hoor te krijgen is gebaseerd op hoor en wederhoor en de cijfertjes. En die liegen natuurlijk niet... Als ik feedback krijg is het; Ja je moet gewoon efficienter werken.. Zeg ik ja, hoe dan? Ja daar zijn heel veel manieren voor [einde].. :')

Het is hun taak om mij te ontwikkelen en mij te motiveren, dat verwachten ze van mij tegenover mijn medewerkers maar andersom geven ze niet thuis!? Nu is NL onderverdeeld in meerdere districten dus misschien is een overplaatsing beter?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:53:24 #6
286575 Roces18
Chef de party
pi_172991342
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:40 schreef Jojoortje het volgende:
Staan de andere baanopties nog open?
Geen idee. Ik had juist voor deze gekozen omdat dit het meest prestigieuze bedrijf en ik heb tegen de anderen gezegd dat ik momenteel voorzien ben maar dat we in de toekomst misschien wat voor elkaar kunnen betekenen. Nu weet ik het niet zeker maar volgens mij zei er 1 in elk geval dat ik altijd even kon bellen mocht het hier niet lekker gaan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172991923
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:50 schreef Roces18 het volgende:

Het is hun taak om mij te motiveren,
Dat snap ik nooit zo goed.
Als jij jezelf niet eens kunt motiveren kan een ander dat ook niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  FOK!fotograaf dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:31:20 #8
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_172992013
Ik zou sowieso aan de directeur aangeven dat je juist voor hun gekozen hebt uit 4 bedrijven omdat je hoge verwachtingen van ze had.
ook even het andere bedrijf bellen of het aanbod open staat.
Van daaruit sta je ook wat sterker in je gesprek, ze moeten jou wat tegenmoet komen anders zijn ze je waarschijnlijk kwijt.
Hou in je achterhoofd dat zij jou ook gekozen hebben uit waarschijnlijk veel meer andere sollicitanten.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:32:39 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172992039
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:31 schreef fraubitch het volgende:
Ik zou sowieso aan de directeur aangeven dat je juist voor hun gekozen hebt uit 4 bedrijven omdat je hoge verwachtingen van ze had.
ook even het andere bedrijf bellen of het aanbod open staat.
Van daaruit sta je ook wat sterker in je gesprek, ze moeten jou wat tegenmoet komen anders zijn ze je waarschijnlijk kwijt.
Hou in je achterhoofd dat zij jou ook gekozen hebben uit waarschijnlijk veel meer andere sollicitanten.
Zij hebben dus ook hoge verwachtingen van TS, die hij blijkbaar niet waar kan maken.
And so is the past
pi_172992193
Work smarter, not harder.
Klinkt als een bedrijf waar ik me ook alleen maar zou zitten ergeren.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:51:03 #11
286575 Roces18
Chef de party
pi_172992366
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat snap ik nooit zo goed.
Als jij jezelf niet eens kunt motiveren kan een ander dat ook niet.
Het enige wat ze doen is mij demotiveren. Dat doen ze overigens wel goed.
Ik kan mijzelf wel motiveren, maar niet als je constant kritiek krijgt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:52:07 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_172992379
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:32 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Zij hebben dus ook hoge verwachtingen van TS, die hij blijkbaar niet waar kan maken.
Die niemand waar kan maken.... Zat zelf ook te denken aan overplaatsing misschien... (ergens waar de druk wat lager ligt)

[ Bericht 7% gewijzigd door Roces18 op 08-08-2017 12:02:06 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  FOK!fotograaf dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:06:21 #13
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_172992585
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:32 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Zij hebben dus ook hoge verwachtingen van TS, die hij blijkbaar niet waar kan maken.
Iets met wisselwerking.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_172992609
Tip: kom tijdens dat goede gesprek met concrete voorbeelden en niet met vage dingen. Anders heeft zo'n gesprek geen zin en wordt het al gauw zoiets als TS is geïrriteerd omdat hij niet mee blijkt te kunnen.

Verder gaat dit in veel bedrijven natuurlijk zo. Veel bedrijven bezuinigingen vrijwel doorlopend omdat het kostenniveau uit de hand is gelopen ooit en de wereld ook verandert. Veel loonslaven, vooral in staf functies zijn dan ook alleen maar bezig met eigen baanbehoud en laten zien hoe goed ze wel niet zijn.
pi_172994079
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Mijn directeur zie ik nooit en mijn 'leidinggevende' eigenlijk maar 1x per week voor een paar uurtjes.
Als je over je onvrede wil praten dan is level skipping geen goed idee. Praat met je eigen leidinggevende ipv met de directeur. Tenzij je je relatie met je chef duurzaam wil ontwrichten, dan is het juist een goed idee !
pi_172994408
Ik zou die 3 andere bedrijven alsnog weer aanschrijven. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172994419
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:04 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Als je over je onvrede wil praten dan is level skipping geen goed idee. Praat met je eigen leidinggevende ipv met de directeur. Tenzij je je relatie met je chef duurzaam wil ontwrichten, dan is het juist een goed idee !
Dat lijkt mij ook ja.

Verder lijken de dingen waar jij niet blij mee bent vooral een bedrijfscultuur te zijn. Je moet je afvragen of je daar tegen wil vechten of dat je liever naar een bedrijf opzoek gaat dat beter bij jouw wensen aansluit.
pi_172995260
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:32 schreef Roces18 het volgende:
Ik werk nu al een x aantal maanden in mijn nieuwe baan. Maar het is niet echt wat ik ervan verwacht had.

Opdrachten die in een veel te kort tijdsbestek moeten worden uitgevoerd, wat vervolgens niemand haalt omdat het zeer onrealistisch is. Vervolgens lever je in op kwaliteit omdat je het anders niet haalt krijg je daar gezeik over. Hangt constant een negatieve werksfeer waarin fouten van iedereen worden uitvergroot tijdens de vergaderingen om te laten zien; kijk mij eens goed zijn en jou eens slecht zijn. Bedrijf zwemt in het geld, maar het is alleen maar bezuinigen, bezuinigen en nog meer bezuinigen. En ik ben er een beetje klaar mee om 2x zo hard als de rest te werken en nog steeds een lading negativiteit te ontvangen. Een compliment is er nooit bij.

En dan zeggen ze dat ze zelf wel die opdrachten keurig binnen x tijd af zouden hebben alsof ik een amateur ben. Wanneer ik om feedback vraag, hoe ik (en de rest) het wel zouden kunnen halen, krijg ik vage antwoorden i.p.v. concrete verbeterpunten. Maar wel achteraf klagen dat ik te 'langzaam' ben i.p.v. tussentijds met opbouwend kritiek te komen om dit te voorkomen. Nou langzaam is wel het laatste wat in mijn woordenboek staat. Nu weet ik dat ze dit bijhouden in mijn dossier... (mooi man!)

Ik moest dit gewoon even van mij afschrijven... daar ik niet zo goed weet wat ik er nu mee moet doen want dit heeft natuurlijk ook zijn invloed op mijn privé wanneer je elke dag thuiskomt met gezeik aan je kop..

Nu ben ik sowieso van plan om eens een goed gesprek te hebben met mijn directeur zodra die terug is van vakantie want ik ben er een beetje klaar mee aangezien dit is gewoon een voorbode dat ze mijn contract niet gaan verlengen... (terwijl ik juist deze baan uit 3/4 opties had gekozen) |:(
Werk je bij de hypothekengroep in Amersfoort? :')
pi_172995303
Haha, een collega meldt zich :') _O-
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:45:49 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_173002204
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:17 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook ja.

Verder lijken de dingen waar jij niet blij mee bent vooral een bedrijfscultuur te zijn. Je moet je afvragen of je daar tegen wil vechten of dat je liever naar een bedrijf opzoek gaat dat beter bij jouw wensen aansluit.
Ik weet wel dat het in andere vestigingen veel rustiger eraan toe gaat. En daarnaast lijkt het mij ook dom op mijn c.v. om zo kort ergens gewerkt te hebben. En wat moet ik zeggen dan bij een andere werkgever die precies hetzelfde doet; 'Ja de bedrijfscultuur lag me niet', wedervraag; 'ja waarom zou die je hier dan wel liggen' , 'stilte...'
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:46:13 #21
286575 Roces18
Chef de party
pi_173002214
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:53 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Werk je bij de hypothekengroep in Amersfoort? :')
nee? sales/ict
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:47:46 #22
286575 Roces18
Chef de party
pi_173002242
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:07 schreef Halcon het volgende:
Tip: kom tijdens dat goede gesprek met concrete voorbeelden en niet met vage dingen. Anders heeft zo'n gesprek geen zin en wordt het al gauw zoiets als TS is geïrriteerd omdat hij niet mee blijkt te kunnen.

Verder gaat dit in veel bedrijven natuurlijk zo. Veel bedrijven bezuinigingen vrijwel doorlopend omdat het kostenniveau uit de hand is gelopen ooit en de wereld ook verandert. Veel loonslaven, vooral in staf functies zijn dan ook alleen maar bezig met eigen baanbehoud en laten zien hoe goed ze wel niet zijn.
En wat voor concrete voorbeelden kan ik benoemen. Ik kan eigenlijk alleen bedenken dat ik achteraf een hoop gezeik krijg terwijl ik voor de rest niets te horen krijg.

Ik mis dus; 'coaching on the job' en vaste evaluatie/feedbackmomenten. Dat is denk ik het grootste punt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173002311
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:47 schreef Roces18 het volgende:

[..]

En wat voor concrete voorbeelden kan ik benoemen. Ik kan eigenlijk alleen bedenken dat ik achteraf een hoop gezeik krijg terwijl ik voor de rest niets te horen krijg.

Ik mis dus; 'coaching on the job' en vaste evaluatie/feedbackmomenten. Dat is denk ik het grootste punt.
Dat weet ik niet, ik was er niet bij. Dat weet jij zelf het beste. Als je concrete dingen hebt, dan kan zo'n baas er wat mee. Als het allemaal vaag en wazig geneuzel is, dan niet. Zeker als je er pas net werkt, komt dat al gauw over als zeuren en smoesjes.

En geef ook aan wat je ermee denkt te bereiken. Als ik je binnengehaald zou hebben als die zelfredzame zwoeger met verantwoordelijkheid, dan zou ik me bekocht voelen als de hele dag iemand je handje vast moet houden.
pi_173004271
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:47 schreef Roces18 het volgende:

[..]

En wat voor concrete voorbeelden kan ik benoemen. Ik kan eigenlijk alleen bedenken dat ik achteraf een hoop gezeik krijg terwijl ik voor de rest niets te horen krijg.

Ik mis dus; 'coaching on the job' en vaste evaluatie/feedbackmomenten. Dat is denk ik het grootste punt.
Plan een tweewekelijkse of maandelijkse bila in met je leidinggevende.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:20:47 #25
286575 Roces18
Chef de party
pi_173005041
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Plan een tweewekelijkse of maandelijkse bila in met je leidinggevende.
Ga ik ook zeer zeker doen!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')