abonnement Unibet Coolblue
pi_173032986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:34 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Gewoon geen eieren eten, en geen producten waar ei in zit.
De lijst van producten met ei erin is enorm... even cronee worden dan.
pi_173032998
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:38 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

De lijst van producten met ei erin is enorm... even cronee worden dan.
Word veganist, nergens last van.
pi_173033007
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:41 schreef Hdero het volgende:

[..]

Word veganist, nergens last van.
Een mens kan prima zonder dierlijke produkten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_173033027
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:43 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Een mens kan prima zonder dierlijke produkten.
Tegenwoordig wel want de wetenschap heeft er zoveel mooie en gelijkwaardige alternatieven bedacht.

Maar ik kan me nog herinneren dat in de jaren 80, ik en mijn moeder moeite moesten doen in de supermarktrijen om een beetje smakend én gezond eten te vinden. Wilden we cookies, hadden die een of ander dierlijk vet zoals rundervet en dan waren we echt beperkt. En driekwart van de medewerkers wist niet wat een veggieburger was en de andere kwart dacht letterlijk dat het gestampte groenten waren toegevoegd aan deeg. :')

En toen moest je ook altijd proteïnetekort in je achterhoofd houden want dat was een reeël gevaar. Later werd ons bekend dat er ook vaak B-vitamines in ons dieeët konden ontbreken, dus ook dat even erbij.
pi_173033133
quote:
5s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:26 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Is er een samenvatting van wat nog wel en/of niet kan?
Ja, alles met mate. Zie site voedingscentrum. Eieren kan je dus idd beter niet teveel eten, is niet goed voor je cholesterol, aldus Katan.
pi_173033535
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:35 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Fipronil is helemaal niet schadelijk in deze concentraties. In anti vlooimiddel voor huisdieren
zit ook fipronil.

Alle boeren die schade ondervinden moeten gecompenseerd worden door de NVWA. Totaal incompetente organisatie. Ze hebben totaal geen idee van wat voor schade ze aanrichten.

En het belachelijke is in België en Duitsland pas bij veel hogere waarden de eieren worden afgekeurd.
Ik wil gewoon geen gif in mijn ei en in mijn lijf. Het hoort daar niet!
Voor zwakkeren en zieken is fipronil wel degelijk gevaarlijk en voor kinderen ook.
asbest was vroeger ook zogenaamd ongevaarlijk.
Straks over 10 jaar heb je kanker door het zogenaamde ongevaarlijke fipronil.
pi_173034798
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:38 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Niets, was net op de radio. De NVWA maakte niet de link tussen fipronil in de stallen en fipronil in het ei. De Belgen vroegen per mail om info maar kregen nooit antwoord. Pas toen de Belgen kwamen met info over fipronil in het ei in juni 2017, nadat een bedrijf daar zelf een test had uitgevoerd, werd er actie ondernomen. De Belgen vroegen toen een lijst van Belgische klanten. Daar moesten ze een maand op wachten.
Minister van Landbouw Denis Ducarme haalt uit naar Nederland om de aandacht af te leiden van wat de FAVV deed (of niet deed). Na de dioxinecrisis in België was één van de kritieken dat het Federaal Voedselagentschap (dat moet toezien op de voedselveiligheid) onder de bevoegdheid van de minister van landbouw valt, ipv de minister van volksgezondheid. Nu, 20 jaar later, is dat nog steeds zo. De verantwoordelijkheid voor de voedselveiligheid ligt dus bij het ministerie dat de belangen van de landbouwsector moet behartigen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173035271
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 06:29 schreef quirina het volgende:

[..]

Ik wil gewoon geen gif in mijn ei en in mijn lijf. Het hoort daar niet!
Voor zwakkeren en zieken is fipronil wel degelijk gevaarlijk en voor kinderen ook.
asbest was vroeger ook zogenaamd ongevaarlijk.
Straks over 10 jaar heb je kanker door het zogenaamde ongevaarlijke fipronil.
Jij weet het natuurlijk beter dan alle wetenschappers. Als jij geen eieren wilt eten, prima, dan eet je ze toch lekker niet.

Mijn punt is dat er nu onnodig faillissementen ontstaan door zwaar overdreven acties van de NVWA.
pi_173035323
quote:
5s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 01:26 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Is er een samenvatting van wat nog wel en/of niet kan?
Ja, gewoon lekker genieten van het ei.

Vanmorgen ontbeten met een lekkere omelet. Heerlijk met veel peper en zout.

Advies: laat je niet gek maken.
pi_173036352
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ja, gewoon lekker genieten van het ei.

Vanmorgen ontbeten met een lekkere omelet. Heerlijk met veel peper en zout.

Advies: laat je niet gek maken.
Dat zout is niet goed voor je bloeddruk though
pi_173036381
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:05 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Dat zout is niet goed voor je bloeddruk though
Ik weet het, maar ik ben een echte zoutverslaafde. Daarom heb ik ook een hogere bloeddruk dan wenselijk is.
pi_173038740
Zout is het nieuwe roken.
pi_173039646
Omelette a la fipronil
Check it out
pi_173039802
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wel bizar dat ze in België een zes- tienvoudige hoeveelheid van dat luizenmiddel accepteren in hun eieren en dat wij ze hier vervolgens uit de schappen halen. :?
Dat komt omdat België een ander land is, waar ander beleid gevoerd wordt. En blijkbaar hebben beide landen bepaalde redenen voor die verschillende geaccepteerde waarden.

Wil jij dan wellicht dat er een overkoepelende instantie is, zeg bv op Europees gebied (waardoor die landen samen een soort van unie worden), die dat soort regels tussen landen gelijk trek?

Hoe zouden we zo'n unie van Europese landen die op bepaalde gebieden samen beleidsafspraken maken dan gaan noemen ...? Moeilijk moeilijk moeilijk ...

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 10-08-2017 13:45:12 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 10 augustus 2017 @ 13:42:54 #105
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173039867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat komt omdat België een ander land is, waar ander beleid gevoerd wordt.

Wil jij dan dat er een overkoepelende instantie is, zeg bv op Europees gebied (waardoor die landen samen een soort van unie worden), die dat soort regels tussen landen gelijk trek?
Ja!

Niet alleen mbt dit soort stoffen, maar ook eisen voor de houderij van dieren e.d.
Sterker nog, wereldwijd zou ik nog beter vinden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173039897
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja!

Niet alleen mbt dit soort stoffen, maar ook eisen voor de houderij van dieren e.d.
Sterker nog, wereldwijd zou ik nog beter vinden.
Elzies is nogal anti-EU, waarbij 'nogal' een understatement is. Vandaar mijn vraag ..

Maar verder .. Ja, mee eens. Totaal niet haalbaar, maar een aardig utopisch idee.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173041141
Beide bestuurders van Chickfriend opgepakt..
pi_173041183
Net nog een eitje gegeten. :9
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:58:32 #109
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173041327
quote:
99s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:48 schreef Amplifier het volgende:
Beide bestuurders van Chickfriend opgepakt..
Ahh.. waar zaten ze verscholen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173044310
De anonieme tip over het gebruik van de verboden stof om bloedluizen te bestrijden leidde niet meteen tot onderzoek. Maar daar komen Schippers en Van Dam nu van terug. Met de kennis van nu 'over de omvang van het gebruik en de aanwezigheid van fipronil in eieren' zou het bureau anders hebben geoordeeld.

De vraag of er gevaar was voor de volksgezondheid is destijds voorgelegd aan het zogeheten Bureau Risicobeoordeling en Onderzoeksprogrammering (BuRo) van de NVWA. Uiteindelijk is geoordeeld dat er 'geen acuut gevaar dreigde' voor de volksgezondheid. BuRo stelt dat het nu geadviseerd zou hebben om 'handhavingsacties te starten en niet alleen het traject van het strafrechtelijk onderzoek te volgen'.
http://www.ad.nl/dossier-(...)-onderzoek~a6f82111/

Dan vraag ik me af wat voor handhavingsacties er gedaan zijn. En hoe ze tot de conclusie kwamen dat er geen acuut gevaar was voor de volksgezondheid, zónder monsters te nemen van vlees en eieren.
Toch ook leip om geen strafrechtelijk onderzoek te starten als er met een verboden en gevaarlijk middel gewerkt wordt in kippenstallen? En waarvan bekend is dat het de hoofdoorzaak is van de bijensterfte in Nederland?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:41:56 #111
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_173045835
geen profielen van mensen posten aub.

[ Bericht 93% gewijzigd door Straatcommando. op 10-08-2017 18:44:21 ]
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_173050096
De twee sukkels zijn gearresteerd door NVWA. _O- :X
  Boks-Chick donderdag 10 augustus 2017 @ 21:49:47 #113
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173050950
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:22 schreef Hdero het volgende:
De twee sukkels zijn gearresteerd door NVWA. _O- :X
GC / Ik ga een tijd weg van FoK

nou hup, vergeet je niet de deur achter je dicht te doen O+?
lolwut
pi_173050973
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:49 schreef BrandX het volgende:

[..]

GC / Ik ga een tijd weg van FoK

nou hup, vergeet je niet de deur achter je dicht te doen O+?
Ik reken af met de topics waaraan ik reeds heb deelgenomen, anders past het niet.
  Boks-Chick donderdag 10 augustus 2017 @ 21:52:35 #115
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173051028
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:50 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik reken af met de topics waaraan ik reeds heb deelgenomen, anders past het niet.
Ohw... Dan is FOK! bij deze een hotel California voor je dan. Dat gaat je nooit lukken. Welkom terug dan maar, het waren twee mooie seconden :*
lolwut
  donderdag 10 augustus 2017 @ 21:54:53 #116
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173051099
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:50 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik reken af met de topics waaraan ik reeds heb deelgenomen, anders past het niet.
Neeee ga niet weg :'(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173051171
quote:
19s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:52 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ohw... Dan is FOK! bij deze een hotel California voor je dan. Dat gaat je nooit lukken. Welkom terug dan maar, het waren twee mooie seconden :*
Het is verslavend, en niets dat verslavend is kan goeds brengen. Dat geef ik je toe.

quote:
9s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Neeee ga niet weg :'(
:')
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 01:15:46 #118
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173056405
Dom van die bedrijven om blijkbaar giftig spul te gebruiken. Moet je maar op een ethische manier ondernemen.
pi_173056726
Kakelvers nieuws:

Fipronil ook in voer kip’

Mill - Het Openbaar Ministerie heeft een derde Nederlander op de korrel die verdacht wordt van handel in het giftige bestrijdingsmiddel fipronil dat in miljoenen eieren terechtkwam. Het bedrijf Pro-farma van deze Nick H. (28) wordt ook in verband gebracht met kippenvoer waarin fipronil zou zitten. Gisteren werd de voordeur van H.’s woning in het Brabantse Mill door de politie opengebroken. Zelf was hij op vakantie.

Dit melden goed ingevoerde bronnen rond het strafrechtelijk onderzoek aan De Telegraaf. Naast de twee bestuurders van het Barneveldse bedrijf Chickfriend, die beiden gisteren door justitie werden gearresteerd op verdenking van het in gevaar brengen van de volksgezondheid, wordt nu ook Nick H. uit Mill aangemerkt als verdachte.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_voer_kip___.html

Fipronil hier, fipronil daar, fipronil in al uw waar! Dag bijen, vlinders en rupsen, welterusten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')