abonnement Unibet Coolblue
pi_172986445
Voor de aanschaf van een tweedehands auto, zouden jullie dan alle mogelijke verkoopkanalen overwegen: merkdealer, onafhankelijk BOVAG-autobedrijf, universeel niet-BOVAG autobedrijf, particulier?

Sommige mensen willen absoluut niet kopen bij een autobedrijf dat niet is aangesloten bij de BOVAG, ook al is de auto zo laag geprijsd dat je er geen BOVAG-garantie op krijgt. Daar komt mijn vraag vooral vandaan. Wat vinden jullie daarvan? Met andere woorden: speelt de prijs/je budget ook nog een rol bij de keuze voor een verkoper?

Ik ben op zoek naar een eerste auto waarbij mijn budget op zijn hoogst ¤4500-¤5000 is. Natuurlijk wil ik het zo goedkoop hebben als mogelijk, maar ook niet té. Het oog moet ook wat en de auto moet ook wel degelijk zijn om er een aantal jaar in te kunnen rijden.

Aangezien ik totaal geen verstand heb van auto's, heb ik een lichte angst om 'genaaid' te worden en straks geld uitgegeven te hebben aan een hele slechte auto wat nog eens slecht voor de eigen veiligheid is ook.

Mijn eisen, voor zover ik van auto's snap en eisen heb:

- Benzine

- Handgeschakeld

- 2-3 jaar mee moeten kunnen rijden

- Zuinig

- Moet ermee op vakantie kunnen e.d. (snelwegen etc.)
pi_172986867
Als u een gebruikte auto koopt bij een BOVAG-autobedrijf, heeft u recht op minimaal zes maanden garantie. Daar zijn wel voorwaarden aan verbonden:

Ofwel de tweedehands gekochte auto heeft minimaal ¤ 4.500,- gekost.
Ofwel de aankoopwaarde van de tweedehands auto is minder dan ¤ 4.500,- maar is hoger dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.

Heb je al een bepaald model in gedachten? Dealers in de buurt? Ervaringen van mensen die je kent?

Denk dat fokkers niet zo veel kunnen met deze vraag
Feel the fuzz!
pi_172986920
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:16 schreef Kalebatz het volgende:
Als u een gebruikte auto koopt bij een BOVAG-autobedrijf, heeft u recht op minimaal zes maanden garantie. Daar zijn wel voorwaarden aan verbonden:

Ofwel de tweedehands gekochte auto heeft minimaal ¤ 4.500,- gekost.
Ofwel de aankoopwaarde van de tweedehands auto is minder dan ¤ 4.500,- maar is hoger dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.

Heb je al een bepaald model in gedachten? Dealers in de buurt? Ervaringen van mensen die je kent?

Denk dat fokkers niet zo veel kunnen met deze vraag
Woonachtig in omgeving Rdam.

Qua uiterlijk, zijn de eerste auto's die mij te binnenschieten:

- Peugeot 206 (vanaf 2001)
- Peugeot 207
- Opel Corsa (vanaf 2001)
- Opel Astra (niet de sedan versie, maar de hatchback achtige versie)
- Volkswagen Golf
- Volkswagen Polo
- Mazda 3 sedan
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:18:48 #4
202014 JJH
Knetter. O+
pi_172987565
Let op NAP, en zoveel mogelijk onderhoudshistorie. Daarnaast zou ik naar Japans kijken. Mazda 3(23), Subaru Impreza (geen dikke geblazen 2.0, die krijg je niet verzekerd, is er ook als 1.6) of Toyota Corolla/Auris.
Doodsaaie auto's maar ze houden het wel lang vol.

Neem iemand mee die handig is met auto's. Ga bij meerdere auto's van zelfde merk en type kijken. Wees niet bang om een auto te laten staan.
Het is wel een behoorlijke klap geld die je in één keer op tafel legt.

Oh, en Rotterdam? Loop met een groooote boog om jetcars heen. Verder geen ervaringen met bedeijven daar.
pi_172988165
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:18 schreef JJH het volgende:
Let op NAP, en zoveel mogelijk onderhoudshistorie. Daarnaast zou ik naar Japans kijken. Mazda 3(23), Subaru Impreza (geen dikke geblazen 2.0, die krijg je niet verzekerd, is er ook als 1.6) of Toyota Corolla/Auris.
Doodsaaie auto's maar ze houden het wel lang vol.

Neem iemand mee die handig is met auto's. Ga bij meerdere auto's van zelfde merk en type kijken. Wees niet bang om een auto te laten staan.
Het is wel een behoorlijke klap geld die je in één keer op tafel legt.

Oh, en Rotterdam? Loop met een groooote boog om jetcars heen. Verder geen ervaringen met bedeijven daar.
Voeg Liekendiek ook maar toe aan dat rijtje. Sterker nog; mijdt alle garagebedrijven in de Spaanse polder maar, allemaal oplichters daar.
pi_172988314
Op http://www.gaspedaal.nl/ kun je auto's uitzoeken op jouw criteria
Google is your friend, abuse your friends
pi_172988827
Toyota Yaris
Honda Jazz
Daihatsu Sirion 2
Mazda (32)3
pi_172990493
Groot nadeel van een Mazda 3, en alle Mazda's uit de Ford periode is dat ze nogal roestgevoelig zijn.
Een Mazda 3 is op zich weinig anders dan een Ford Focus of een Volvo C30/S40/V50 (na 2004). Allemaal zelfde onderstel en sommige motoren worden gedeeld.

Grootste verschil is dat de Volvo's wel een aardige anti roest behandeling hebben gehad, maar de Volvo's zijn ook stukken duurder
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_172990880
Mazda's roesten altijd. Of het nou een 626 uit 1988, MX5 uit 2000 of een 2 uit 2012 is.
pi_173008445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:18 schreef JJH het volgende:
Let op NAP, en zoveel mogelijk onderhoudshistorie. Daarnaast zou ik naar Japans kijken. Mazda 3(23), Subaru Impreza (geen dikke geblazen 2.0, die krijg je niet verzekerd, is er ook als 1.6) of Toyota Corolla/Auris.
Doodsaaie auto's maar ze houden het wel lang vol.

Neem iemand mee die handig is met auto's. Ga bij meerdere auto's van zelfde merk en type kijken. Wees niet bang om een auto te laten staan.
Het is wel een behoorlijke klap geld die je in één keer op tafel legt.

Oh, en Rotterdam? Loop met een groooote boog om jetcars heen. Verder geen ervaringen met bedeijven daar.
Zijn Opel Corsa en Peugeot 206 (niet) aan te raden?
pi_173009088
Corsa prima auto
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:45:29 #12
202014 JJH
Knetter. O+
pi_173009138
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:18 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Zijn Opel Corsa en Peugeot 206 (niet) aan te raden?
Peugeot 206 is echt een kleine eeuwigheid gemaakt, en zijn volgens mij best betrouwbaar.

Corsa ken ik niet, maar dit vond ik na 2,5 seconde googlen.
https://www.anwb.nl/auto/(...)8-01/2005-07-01/1356
  woensdag 9 augustus 2017 @ 16:18:17 #13
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_173021842
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:16 schreef Kalebatz het volgende:
Als u een gebruikte auto koopt bij een BOVAG-autobedrijf, heeft u recht op minimaal zes maanden garantie. Daar zijn wel voorwaarden aan verbonden:

Niet nodig, dit is alleen bedoeld voor mensen die geen verstand hebben van consumentenzaken.
Voor de wet ben je standaard 6 maanden beschermd, ook bij een tweedehandse auto.
Je moet dan wel zelf je recht halen met de wet aan jouw kant.
pi_173077628
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:45 schreef JJH het volgende:

[..]

Peugeot 206 is echt een kleine eeuwigheid gemaakt, en zijn volgens mij best betrouwbaar.

Klopt, kan ik over meepraten. Heb er zelf eentje gekocht een klein half jaar terug en inmiddels al dik 10k mee gereden zonder ook maar enig probleem. Zorg wel dat je een beetje een beeld hebt van de onderhoudshistorie en laat hem eventueel vóór de aankoop even op de brug zetten om de technische staat ervan te beoordelen, zodat je dat in de onderhandeling mee kan nemen. De motorsteun van de 1.4 8v motoren aan de bakzijde zijn wel een zwak punt maar die zou je kunnen vervangen voor een Powerflex exemplaar waardoor je er meteen voor de rest van de levensduur van de auto ook geen omkijken meer naar hebt, mocht je voor zo eentje gaan. Let vooral ook op de bovenkant van de veerpoten bij 206'jes, die zijn nogal gevoelig voor water daar en zijn ónder de veerpootlagers vaak nog rotter dan het deel eromheen. Zijn je veerpootlagers aan vervanging toe en is de bovenkant van de veerpoten redelijk aangetast dan is het raadzaam om dat deel goed te laten controleren voordat je nieuwe lagers laat monteren om ongelukken te voorkomen. Bleek bij die van mij namelijk ook zo te zijn en was er nog net op tijd bij. Voor de rest zijn het hele fijne auto's met een sportief karakter en een goede wegligging. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Garfield1985 op 12-08-2017 11:58:10 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')