abonnement Unibet Coolblue
pi_173001712
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En dan kun je nog altijd besluiten om die klik niet te doen. Er zet niemand een wapen tegen je hoofd, je doet het geheel vrijwillig. De info heb je beschikbaar, en dan besluit je het tóch te doen.

Dat is simpelweg geen oplichting, dat is domheid.
Het is wanhoop. En het zijn ratten.
pi_173001716
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En dan kun je nog altijd besluiten om die klik niet te doen. Er zet niemand een wapen tegen je hoofd, je doet het geheel vrijwillig. De info heb je beschikbaar, en dan besluit je het tóch te doen.

Dat is simpelweg geen oplichting, dat is domheid.
Dus jij vind het prima een worst voor te houden en die dan weg te trekken en extra voorwaarden te stellen? De worst-eter heeft honger.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:19:42 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173001737
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus jij vind het prima een worst voor te houden en die dan weg te trekken en extra voorwaarden te stellen? De worst-eter heeft honger.
Die worsteter heeft geen honger, die heeft trek, en hij heeft alle andere worsten al opgegeten etc, en in plaats van verstandig te zijn doen ze dan dit soort dingen.

Als je voor een bedragje van 300 euro dit soort constructies aan WIL gaan dan heb je echt wel een verleden m.b.t. domme financiële keuzes, en dan zijn de normale wegen om aan geld te komen ook niet meer toereikend.

Wat ik zeg; het verdient niet de schoonheidsprijs, maar het is simpelweg geen oplichting, hoe graag je dat er ook van wil maken.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:20:05 #105
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173001741
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:17 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Het is wanhoop. En het zijn ratten.
Dat is ook best, maar die mensen hebben zich wel zélf in die positie gebracht he, niet anderen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173001900
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is ook best, maar die mensen hebben zich wel zélf in die positie gebracht he, niet anderen.
Ongetwijfeld. Veroorzaakt door een gebrek aan discipline, korte-termijn denken en gebrekkig financieel inzicht. Daarom moet je ook roofdieren die exclusief op dit type jagen zo hard mogelijk verbieden. Sterker nog, dat is allang gedaan, maar de ratjes hebben een omweg gevonden.

Ik ben daarom voor een veel algemenere regelgeving, naast de hele specifieke over woekerrentes. Algemene richtlijnen/zorgplicht die neerkomt op 'wees geen rat'.
pi_173001919
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die worsteter heeft geen honger, die heeft trek, en hij heeft alle andere worsten al opgegeten etc, en in plaats van verstandig te zijn doen ze dan dit soort dingen.

Als je voor een bedragje van 300 euro dit soort constructies aan WIL gaan dan heb je echt wel een verleden m.b.t. domme financiële keuzes, en dan zijn de normale wegen om aan geld te komen ook niet meer toereikend.

Wat ik zeg; het verdient niet de schoonheidsprijs, maar het is simpelweg geen oplichting, hoe graag je dat er ook van wil maken.
Het niet hebben van een koelkast geld in deze maatschappij wel degelijk onder honger.

Maar woekerwinsten maken ten koste van de niet zo sterken inde samenleving is toch wel erg min. Zeker als dat gedaan wordt via min of meer misleiding en tariefgen die in het normale spraakgebruik oplichting genoemd worden.

Nogmaals mee eens dat die mensen vaak geen grip op de financiën hebben. Dus is het slimmer die mensen te begeleiden en te beschermen tegen woekerwinstbedrijven. Uiteindelijk betaald de maatschappij de dikke auto van de directeur en dat gun ik hem/haar niet als ik er aanmoet mee betalen.
pi_173001923
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:14 schreef The_Temp het volgende:
Oh god! De het-is-niet-verboden-dus-het-is-goed brigade is weer terug.. Net toen we dachten dat we ze na 2008 voorgoed kwijt waren!
Ik vind het een moreel verwerpelijk verdienmodel, ongeacht of het legaal is of niet, maar ik vind de klanten van dit soort bedrijven nou ook niet echt slachtoffers. Ze tekenen hier zelf voor, ze weten wat het kost (ook al staat het niet meteen op de homepage) en het is niet dat hier in het verleden nooit voor is gewaarschuwd.
pi_173002006
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus jij vind het prima een worst voor te houden en die dan weg te trekken en extra voorwaarden te stellen? De worst-eter heeft honger.
Die voorwaarden waren al bekend. Dat de worstenvreter die niet doorleest is 'n ander verhaal, maar dat kun je Ferratum moeilijk aanrekenen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:48:23 #110
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173002257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En dan kun je nog altijd besluiten om die klik niet te doen. Er zet niemand een wapen tegen je hoofd, je doet het geheel vrijwillig. De info heb je beschikbaar, en dan besluit je het tóch te doen.

Dat is simpelweg geen oplichting, dat is domheid.
Types zoals jij is precies de reden wat er mis is met deze wereld. Gewoon anderen oplichten binnen de regels van de wet.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:50:42 #111
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173002293
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die voorwaarden waren al bekend. Dat de worstenvreter die niet doorleest is 'n ander verhaal, maar dat kun je Ferratum moeilijk aanrekenen.
Ze weten precies hoe ze hun klanten binnen de wet kunnen misleiden. Ze weten ook wel dat hun slachtoffer het geheel niet overziet. Deze mensen moeten beschermd worden, niet leeggeroofd.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_173002334
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:50 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ze weten precies hoe ze hun klanten binnen de wet kunnen misleiden. Ze weten ook wel dat hun slachtoffer het geheel niet overziet. Deze mensen moeten beschermd worden, niet leeggeroofd.
Zoals ik al zei:dan moet je zo iemand onder curatele stellen als familie. Dan kan hij blijkbaar niet voor zichzelf sturen. Onder curatele is dan de oplossing. Dan mag hij niks meer zelf tekenen, kan hij ook niet meer in zee gaan met het grote, boze Ferratum en kun je elke ochtend z'n kont af komen vegen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:55:27 #113
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173002374
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:dan moet je zo iemand onder curatele stellen als familie. Dan kan hij blijkbaar niet voor zichzelf sturen. Onder curatele is dan de oplossing. Dan mag hij niks meer zelf tekenen, kan hij ook niet meer in zee gaan met het grote, boze Ferratum en kun je elke ochtend z'n kont af komen vegen.
En tot die tijd mag je hem leegroven? Ik denk dat het IQ gedeelte tussen 80 en 100 compleet niet in staat is om dit soort materie te begrijpen. En dat is een zeer grote groep. Ook impulsieve jongeren die door gebrek aan levenservaring nog niet de ervaring hebben.

Dat iemand oplichtbaar is betekend nog niet dat je hem dan ook maar op moet lichten, in welke legale constructie dan ook. Dit soort bedrijven moeten door de overheid moeten worden bestreden.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_173002528
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:53 schreef Halcon het volgende:
Zoals ik al zei:dan moet je zo iemand onder curatele stellen als familie.
Ik vrees dat je de voorwaarden daarvan niet helemaal begrijpt. Iemand onder curatele stellen is wel iets meer voor nodig dan een verzoekje van de familie.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:04:39 #115
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173002553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:48 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Types zoals jij is precies de reden wat er mis is met deze wereld. Gewoon anderen oplichten binnen de regels van de wet.
Nee hoor, want ik leen niemand ook maar een cent uit. Wat er mis is met de wereld is dat mensen niet met geld om kunnen gaan en dan maar dit soort onbezonnen acties gaan doen. Maar probeer het gerust nog een keer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173002602
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:48 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Types zoals jij is precies de reden wat er mis is met deze wereld. Gewoon anderen oplichten binnen de regels van de wet.
lol

mad
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:11:19 #117
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173002707
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

lol

mad
Echt he :D En dan vooral de schuld niet leggen bij de mensen die niet met geld om kunnen gaan. Als je gewoon een balansboekje positief kunt houden hoef je helemaal niet bij een Ferratum aan te kloppen, maar blijkbaar is die logica te lastig 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173006007
Hij heeft al bij de schuldsanering gezeten. Hij is daar alleen mee gestopt omdat hij 50euro per week niet genoeg vond om mee rond te komen. ..
Ja
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:53:38 #119
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173006009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Echt he :D En dan vooral de schuld niet leggen bij de mensen die niet met geld om kunnen gaan. Als je gewoon een balansboekje positief kunt houden hoef je helemaal niet bij een Ferratum aan te kloppen, maar blijkbaar is die logica te lastig 8)7
Voor een balansboekje moet je al best wel wat vaardigheden bezitten. Denken dat dat vanzelf komt met een IQ tussen de 80 en 100.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:55:59 #120
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173006082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:53 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Voor een balansboekje moet je al best wel wat vaardigheden bezitten. Denken dat dat vanzelf komt met een IQ tussen de 80 en 100.
Het enige wat je dan hoeft te snappen is dat Inkomen - uitgaven > 0.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173006305
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:53 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Voor een balansboekje moet je al best wel wat vaardigheden bezitten. Denken dat dat vanzelf komt met een IQ tussen de 80 en 100.
Hij is niet helemaal een mongool hé. Volgens mij kan iedere halve tamme opschrijven wat de inkomsten zijn en wat de uitgaven zijn. Dat sommige mensen er te lui danwel gemakzuchtig voor zijn, tja...
pi_173006578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Echt he :D En dan vooral de schuld niet leggen bij de mensen die niet met geld om kunnen gaan. Als je gewoon een balansboekje positief kunt houden hoef je helemaal niet bij een Ferratum aan te kloppen, maar blijkbaar is die logica te lastig 8)7
Morgen driehonderd euro hebben klinkt voor die mensen natuurlijk prachtig. Hoe dat dan afgelost gaat worden zien ze over twee weken wel weer. Op dat soort emotie en stress spelen deze kredietverstrekkers in. En zo komen ze in een vicieuze cirkel terecht, om weer te lenen om de vorige af te betalen. Een balans opmaken is heel makkelijk gezegd, maar meestal niet de oplossing als de stress en emotie continue aanwezig is, dan denk je daar gewoon niet aan.
pi_173006928
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En dan kun je nog altijd besluiten om die klik niet te doen. Er zet niemand een wapen tegen je hoofd, je doet het geheel vrijwillig. De info heb je beschikbaar, en dan besluit je het tóch te doen.

Dat is simpelweg geen oplichting, dat is domheid.
Neemt niet weg dat kredietverstrekkers een bepaalde zorgplicht hebben (ogv onrechtmatige daad dus niet oplichting) om domme mensen tegen zichzelf te beschermen, zie de jurisprudentie inzake aandelenlease en optiecontracten.
Play hard, go pro.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:24:43 #124
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_173006935
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:53 schreef Demon90 het volgende:
Hij heeft al bij de schuldsanering gezeten. Hij is daar alleen mee gestopt omdat hij 50euro per week niet genoeg vond om mee rond te komen. ..
Dan je handen er vanaf trekken en zorgen dat je partner ook niets voor hem (be-)tekent op dit gebied. Al helemaal niet als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent.

Als hij die stap niet wilde zetten dan is het duidelijk dat hij niet openstaat om de onderliggende problematiek aan te pakken; als professionals met enige afstand het niet lukte moet je je hieraan niet blootstellen.

Heeft hij nog andere schuldeisers/schulden?
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:29:19 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173007067
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:53 schreef Demon90 het volgende:
Hij heeft al bij de schuldsanering gezeten. Hij is daar alleen mee gestopt omdat hij 50euro per week niet genoeg vond om mee rond te komen. ..
Lieve hemel!

Laat je niet meezuigen in zijn ellende.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173007227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:24 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Dan je handen er vanaf trekken en zorgen dat je partner ook niets voor hem (be-)tekent op dit gebied. Al helemaal niet als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent.

Als hij die stap niet wilde zetten dan is het duidelijk dat hij niet openstaat om de onderliggende problematiek aan te pakken; als professionals met enige afstand het niet lukte moet je je hieraan niet blootstellen.

Heeft hij nog andere schuldeisers/schulden?
Ja iets van 10,000 schuld of 15,000 .. Maar die andere kunnen niks doen gelukkig , als hij zijn huur gas licht en water maar betaald..
Ja
pi_173007246
Binnenkort krijgt hij 8500 euro terug.
Ja
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:35:52 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173007261
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:35 schreef Demon90 het volgende:
Binnenkort krijgt hij 8500 euro terug.
Waarvan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_173007309
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarvan?
pensioen fonds
Ja
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:38:29 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173007346
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:37 schreef Demon90 het volgende:

[..]

pensioen fonds
Kan hij mooi zijn schulden aflossen.

Man, man, man.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173007658
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:53 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Voor een balansboekje moet je al best wel wat vaardigheden bezitten. Denken dat dat vanzelf komt met een IQ tussen de 80 en 100.
De helft van de mensen heeft een IQ lager dan 100, het lijkt me niet dat zoiets al te hoog gegrepen is voor de helft van de bevolking. Sterker, vanaf een IQ van 80 mag je toch wel verwachten dat mensen dit (op zijn minst enigzins) kunnen.
pi_173007755
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:53 schreef Demon90 het volgende:
Hij heeft al bij de schuldsanering gezeten. Hij is daar alleen mee gestopt omdat hij 50euro per week niet genoeg vond om mee rond te komen. ..
Klinkt als erg kortetermijn denken, wat waarschijnlijk ook verklaart waarom ie in de schulden zit, zo'n type lening afsluit en waarschijnlijk in deze negatieve spiraal zal blijven zitten :{
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:03:07 #133
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173008043
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:48 schreef MrBadGuy het volgende:
De helft van de mensen heeft een IQ lager dan 100, het lijkt me niet dat zoiets al te hoog gegrepen is voor de helft van de bevolking. Sterker, vanaf een IQ van 80 mag je toch wel verwachten dat mensen
Je overschat mensen. Vooral mensen met een IQ van 80. Dat zijn hele simpele arbeiders die alleen basale brieven begrijpen en vaak amper boven basisschool niveau uitkomen. Een IQ van 80 tot 85 word zwakbegaafd genoemd en heeft hulp nodig bij complexe maatschappelijke situaties zoals invullen van formulieren of officiële instanties zoals artsbezoeken of verzekeraars.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_173008183
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Klinkt als erg kortetermijn denken, wat waarschijnlijk ook verklaart waarom ie in de schulden zit, zo'n type lening afsluit en waarschijnlijk in deze negatieve spiraal zal blijven zitten :{
Hoe komt hij eruit dan?
Ja
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:10:43 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173008222
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:09 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Hoe komt hij eruit dan?
Met die ¤8500 komt hij al een heel eind. Met de schuldeisers die dan nog overblijven betalingsregelingen afspreken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173008323
Zou het nou niet voor ons allemaal véél beter (want/en in elk geval veel goedkoper), zijn wanneer al die overheidsbemoeienis, schuldhulpverlening e.d. zou verdwijnen?

Dat iedereen het moet doen met wat er binnenkomt. Op is op.

Al die adviesraden, commissies van toezicht, het monitoren, de onderzoeksinstituten, de adviseurs, etc. etc. Het is een hele industre geworden waar -dus- vooral de overheid aan verdient.
En de mensen die niet met geld om kunnen gaan, speelbal zijn.

De hele discussie inzake "er staat nergens in de wet dat het verboden is, dus het is toegestaan".... daar kunnen wij van alles van vinden, mar juist politici doen dit soort uitspraken als zij door de mand dreigen te vallen.
Hoe kunnen wij dan van commerciële bedrijven verwachten dat zij te allen tijde eerzaam te werk gaan?

Of zijn er echt mensen die denken dat heel veel geld uitgeven voor nog meer beleidsmedewerkers, nog meer wet- en regelgeving, monitoring, controle e.d. door de overheid zal leiden tot betere rekenvaardigheden van degenen die niet met geld om kunnen gaan of dat die consumenten daardoor slimmer gedrag gaan vertonen?

Een overheid die stimuleert dat mensen schulden maken (denk ook aan het toeslagen systeem) en die zegt dat burger moeten sparen (maar dit tegelijk zo ontmoedigt door het te bestraffen middels de VRH), is overduidelijk slechts bezig andere/eigen belangen te dienen.
En niet met het beschermen van de burger.

Schulden maken loont nu eenmaal; was het niet zo dat de schuld van jongeren in Den Haag ad 10.000,- wordt kwijtgescholden omdat het 'zo zielig zou zijn' wanneer je zó jong al met zo'n enorme schuld zit?
Welnu: kópen dus die scooter, die dure kleding en schoenen.... díe 10.000,- zijn alvast binnen!
Daarna zien ze wel verder.... en anders "gaan ze in de schuldsanering".

Intussen roept men quasi "bezorgd" maar wat; over "financieel zelfredzaam zijn" en over "moeten sparen voor je pensioen".... maar wat is de werkelijke bedoeling?

Zo gek, toen de schuldsanering er nog niet was, kwamen er veel minder mensen in de financiële problemen. Toen was er namelijk nog geen andere optie dan 'het doen met wat je hebt'.
  Spellchecker dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:19:36 #137
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173008488
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:13 schreef Vermar het volgende:
Zou het nou niet voor ons allemaal véél beter (want/en in elk geval veel goedkoper), zijn wanneer al die overheidsbemoeienis, schuldhulpverlening e.d. zou verdwijnen?

Dat iedereen het moet doen met wat er binnenkomt. Op is op.

Al die adviesraden, commissies van toezicht, het monitoren, de onderzoeksinstituten, de adviseurs, etc. etc. Het is een hele industre geworden waar -dus- vooral de overheid aan verdient.
En de mensen die niet met geld om kunnen gaan, speelbal zijn.

De hele discussie inzake "er staat nergens in de wet dat het verboden is, dus het is toegestaan".... daar kunnen wij van alles van vinden, mar juist politici doen dit soort uitspraken als zij door de mand dreigen te vallen.
Hoe kunnen wij dan van commerciële bedrijven verwachten dat zij te allen tijde eerzaam te werk gaan?

Of zijn er echt mensen die denken dat heel veel geld uitgeven voor nog meer beleidsmedewerkers, nog meer wet- en regelgeving, monitoring, controle e.d. door de overheid zal leiden tot betere rekenvaardigheden van degenen die niet met geld om kunnen gaan of dat die consumenten daardoor slimmer gedrag gaan vertonen?

Een overheid die stimuleert dat mensen schulden maken (denk ook aan het toeslagen systeem) en die zegt dat burger moeten sparen (maar dit tegelijk zo ontmoedigt door het te bestraffen middels de VRH), is overduidelijk slechts bezig andere/eigen belangen te dienen.
En niet met het beschermen van de burger.

Schulden maken loont nu eenmaal; was het niet zo dat de schuld van jongeren in Den Haag ad 10.000,- wordt kwijtgescholden omdat het 'zo zielig zou zijn' wanneer je zó jong al met zo'n enorme schuld zit?
Welnu: kópen dus die scooter, die dure kleding en schoenen.... díe 10.000,- zijn alvast binnen!
Daarna zien ze wel verder.... en anders "gaan ze in de schuldsanering".

Intussen roept men quasi "bezorgd" maar wat; over "financieel zelfredzaam zijn" en over "moeten sparen voor je pensioen".... maar wat is de werkelijke bedoeling?

Zo gek, toen de schuldsanering er nog niet was, kwamen er veel minder mensen in de financiële problemen. Toen was er namelijk nog geen andere optie dan 'het doen met wat je hebt'.
Qft.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:25:29 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173008637
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:19 schreef maily het volgende:

[..]

Qft.
Ja joh, goed idee. We schaffen alle schuldhulpverlening af. :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_173009142
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Met die ¤8500 komt hij al een heel eind. Met de schuldeisers die dan nog overblijven betalingsregelingen afspreken.
Dan moet hij dat wel gaan betalen natuurlijk en niet opmaken aan onzin.
Ja
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:47:08 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173009194
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:45 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Dan moet hij dat wel gaan betalen natuurlijk en niet opmaken aan onzin.
Je hebt er een hard hoofd in?
The love you take is equal to the love you make.
pi_173009310
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:19 schreef maily het volgende:

[..]

Qft.
Dit woord (of deze afkorting) ken ik niet. Ik kan er dus helaas niet op reageren.

Uiteraard kunnen we er ook voor kiezen om alle uitkeringen af te schaffen.
Maar zolang iedereen recht heeft op geld om in zijn basisbehoeften te voorzien, is er op zich geen reden om anderen direct of indirect te laten betalen voor keuzes die een ander maakt als deze niet binnen diens budget vallen.
Trouwen, kinderen, te groot/duur huis, e.d.: allemaal keuzes.

Zolang de maatschappij de eventuele negatieve gevolgen van (verkeerde) keuzes op anderen afwentelt, zal er echt niets veranderen aan het gedrag. Er is immers geen noodzaak: hoe diep je jezelf ook in de schulden steekt, het bestaansminimum is altijd gegarandeerd.

Ik heb al vele mensen meegemaakt die uit de WSNP of schuldsanering zijn gezet.
Zij zeggen dan 'gewoon' dat het niet lukt.
Terwijl hele volksstammen van hetzelfde geld -of minder- (in dezelfde omstandigheden) prima rondkomen. Maar als het niet hoeft, waarom zou je dan?

Heb nog nooit gehoord van iemand die is overleden wegens gebrek aan een abonnement van 56,- per maand voor zijn smartphone - maar ik kom bij deze groep zelden een abonnement tegen van minder dan 40,- per maand.
Zelfs zonder koelkast kun je prima overleven. Ook in deze tijd. Doe je op de camping ook.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 23:56:22 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173009410
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:52 schreef Vermar het volgende:

[..]

Dit woord (of deze afkorting) ken ik niet. Ik kan er dus helaas niet op reageren.

Uiteraard kunnen we er ook voor kiezen om alle uitkeringen af te schaffen.
Maar zolang iedereen recht heeft op geld om in zijn basisbehoeften te voorzien, is er op zich geen reden om anderen direct of indirect te laten betalen voor keuzes die een ander maakt als deze niet binnen diens budget vallen.
Trouwen, kinderen, te groot/duur huis, e.d.: allemaal keuzes.

Zolang de maatschappij de eventuele negatieve gevolgen van (verkeerde) keuzes op anderen afwentelt, zal er echt niet veranderen aan het gedrag. Er is immers geen noodzaak, hoe diep je jezelf ook in de schulden steekt, het betaansmnimum is altijd gegarandeerd.

Ik heb al vele mensen meegemaakt die uit de WSNP of schuldsanering zijn gezet.
Zeggen gewoon dat het niet lukt.
Terwijl hele volksstammen van hetzelfde geld -of minder- in dezelfde omstandigheden prima rondkomen. Maar als het niet hoeft, waarom zou je dan?

Heb nog nooit gehoord van iemand die is overleden wegens gebrek aan een abonnement van 56,- per maand voor zijn smartphone - maar ik kom bij deze groep zelden een abonnement tegen van minder dan 40,- per maand.
Zelfs zonder koelkast kun je prima overleven. Ook in deze tijd. Doe je op de camping ook.
Beetje tendentieus, hoor. Als we alle schuldhulpverlening afschaffen, gaan mensen ineens wél keurig netjes de tering naar de nering zetten? Nee, er zal altijd een problematische groep blijven, die consequenties van eigen handelen maar beperkt kan overzien. Of die door schade en schande uiteindelijk wel wijzer worden. Waarom zou je die mensen niet ondersteunen door ze te leren schulden af te lossen en te budgetteren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_173009691
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hebt er een hard hoofd in?
Waarschijnlijk wordt het onzin kopen ;)
Ja
pi_173009732
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:52 schreef Vermar het volgende:

[..]

Dit woord (of deze afkorting) ken ik niet. Ik kan er dus helaas niet op reageren.

Uiteraard kunnen we er ook voor kiezen om alle uitkeringen af te schaffen.
Maar zolang iedereen recht heeft op geld om in zijn basisbehoeften te voorzien, is er op zich geen reden om anderen direct of indirect te laten betalen voor keuzes die een ander maakt als deze niet binnen diens budget vallen.
Trouwen, kinderen, te groot/duur huis, e.d.: allemaal keuzes.

Zolang de maatschappij de eventuele negatieve gevolgen van (verkeerde) keuzes op anderen afwentelt, zal er echt niets veranderen aan het gedrag. Er is immers geen noodzaak: hoe diep je jezelf ook in de schulden steekt, het bestaansminimum is altijd gegarandeerd.

Ik heb al vele mensen meegemaakt die uit de WSNP of schuldsanering zijn gezet.
Zij zeggen dan 'gewoon' dat het niet lukt.
Terwijl hele volksstammen van hetzelfde geld -of minder- (in dezelfde omstandigheden) prima rondkomen. Maar als het niet hoeft, waarom zou je dan?

Heb nog nooit gehoord van iemand die is overleden wegens gebrek aan een abonnement van 56,- per maand voor zijn smartphone - maar ik kom bij deze groep zelden een abonnement tegen van minder dan 40,- per maand.
Zelfs zonder koelkast kun je prima overleven. Ook in deze tijd. Doe je op de camping ook.
Klopt, je hebt ook goedkope koelkasten van 50 euro tweedehands bijvoorbeeld..
Ja
  woensdag 9 augustus 2017 @ 00:18:51 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173009807
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:11 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wordt het onzin kopen ;)
Hou je er dus maar beter buiten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173010197
Rente over rente totdat je dat niet meer kan betalen dat noemen Woekerrente en degene die uitlenen woekeraars,Jezus Christus heeft de woekeraars de tempel ooit uitgejaagd (voor die gesloopt werd) naar men zegt is de klaagmuur het overgebleven deel en zou die door de armen zijn bekostigd,Joden gaan daarheen om te bidden en stoppen briefjes tussen de stenen,na verloop van tijd worden die verwijderd maar er mag niets weggegooid worden alles word zorgvuldig opgeslagen.
Er schijnt zelfs een mogelijkheid te zijn om per email een gebed te sturen,die word dan uitgeprint en tussen de stenen gestopt.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_173011995
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:38 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Als het in de voorwaarden staat, dan is het juist geen oplichting.
NSIS
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173012127
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:11 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wordt het onzin kopen ;)
Hoog tijd voor een budgetcoach.

Die 8500 euro, dat is zeker ook afkoop in 1 keer. Waardoor er straks geen maandelijks pensioen is naast de AOW?
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 08:28:39 #149
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173012266
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Hoog tijd voor een budgetcoach.

Die 8500 euro, dat is zeker ook afkoop in 1 keer. Waardoor er straks geen maandelijks pensioen is naast de AOW?
indien een huurwoning moet dar geen punt zijn. Toeslagen trekken
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 08:29:28 #150
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173012277
Maar interessant. Ga ik vanavond ff lezen :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 9 augustus 2017 @ 11:08:23 #151
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_173014834
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 07:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

NSIS
?
pi_173014847
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:08 schreef Sheffield het volgende:

[..]

?
Not Sure If Serious. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 11:10:57 #153
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_173014901
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Not Sure If Serious. :)
Serious.

Veel mensen zien het verschil niet tussen oplichting en op een veel te duur voorstel in gaan
pi_173022893
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:03 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik vrees dat je de voorwaarden daarvan niet helemaal begrijpt. Iemand onder curatele stellen is wel iets meer voor nodig dan een verzoekje van de familie.
Je kunt een verzoek indienen bij de kantonrechter hoor.
pi_173024593
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 23:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hebt er een hard hoofd in?
Dit soort debielen verbrassen het en gaan dan weer lenen. Lekker makkelijk allemaal, want als ze muurvast zitten, gaan ze lekker de WSNP in. :r
pi_173024653
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:55 schreef trigt013 het volgende:

[..]

En tot die tijd mag je hem leegroven? Ik denk dat het IQ gedeelte tussen 80 en 100 compleet niet in staat is om dit soort materie te begrijpen. En dat is een zeer grote groep. Ook impulsieve jongeren die door gebrek aan levenservaring nog niet de ervaring hebben.

Dat iemand oplichtbaar is betekend nog niet dat je hem dan ook maar op moet lichten, in welke legale constructie dan ook. Dit soort bedrijven moeten door de overheid moeten worden bestreden.
Oplichting? Zoals in dit topic al een paar keer is uitgelegd, is er geen sprake van oplichting in dit geval.

Iemand 300 euro lenen voor een maand, heel de papierhandel afhandelen en dan 15% rente op jaarbasis vragen, daarmee kom je niet echt uit de kosten.
pi_173025264
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Iemand 300 euro lenen voor een maand, heel de papierhandel afhandelen en dan 15% rente op jaarbasis vragen, daarmee kom je niet echt uit de kosten.
Dat is precies het idee natuurlijk. De hoogte van de rente loopt gelijk op met het risico op wanbetaling. Als je met 15% op jaarbasis niet uitkomt, leen je dús geld uit aan mensen waarvan je zeker weet dat je ze alleen maar verder in de problemen brengt.

Die grens van 14% zou dus een zelfreinigend moeten hebben.
pi_173025474
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:31 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Dat is precies het idee natuurlijk. De hoogte van de rente loopt gelijk op met het risico op wanbetaling. Als je met 15% op jaarbasis niet uitkomt, leen je dús geld uit aan mensen waarvan je zeker weet dat je ze alleen maar verder in de problemen brengt.

Die grens van 14% zou dus een zelfreinigend moeten hebben.
Dat is het niet zo zeer. Dit gaat ook over korte termijn. Het werk van 'n lening zit 'm over het algemeen in het begin. De aanvraagprocedure, beoordeling en goedkeuring kost natuurlijk tijd (en dus geld).

Bij 15 % op ¤ 300 pak je op een maand ¤ 3,75 rente. Daarvan kun je net de postzegel betalen zeg maar. Langere looptijd pak je dat elke maand, terwijl je er - als het goed is - niet veel werk meer aan hebt. Of in ieder geval minder. Al vraag je 30%, dan kom je nog niet uit en dat komt dan nog niet eens zo zeer door de debiteurenopslag die in het tarief zit.

De korte looptijd en het lage bedrag drukken die opslag overigens ook al.
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 22:16:28 #159
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173029527
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dit soort debielen verbrassen het en gaan dan weer lenen. Lekker makkelijk allemaal, want als ze muurvast zitten, gaan ze lekker de WSNP in. :r
eenmalig. Bij uitzondering tweemaal. Daarna ben je de lul.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173029561
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:16 schreef Renesite het volgende:

[..]

eenmalig. Bij uitzondering tweemaal. Daarna ben je de lul.
Het zou wat zijn als je 3 keer zo goedkoop van je zelf veroorzaakte financiële puinhoop af kan komen.
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 22:23:42 #161
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173029693
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zou wat zijn als je 3 keer zo goedkoop van je zelf veroorzaakte financiële puinhoop af kan komen.
verplichte bewindvoerder voor eeuwig 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173029771
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:23 schreef Renesite het volgende:

[..]

verplichte bewindvoerder voor eeuwig 8-)
Dan heeft iemand ook al twee keer dat traject gehad. Hebben twee keer mensen kunnen fluiten naar hun centen.

Vroeger werktechnisch weleens mee te maken gehad. Vond vaak toch wel dat mensen er zelf een behoorlijke puinhoop van maakten. Vaak ook lui die weigerden verantwoordelijkheid te nemen. Heel makkelijk allemaal. De eerste keer al.

Mag hopen dat het ondertussen, we spreken over 10 jaar geleden, strenger is geworden.
  Moderator woensdag 9 augustus 2017 @ 22:29:58 #163
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173029847
Daarom verplichte curatele of beschermingbewindvoerder. Opdat de vaste lasten in ieder geval maar betaald worden. Ik heb er werktechnisch nog steeds mee te maken. Don't get me started.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173030176
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:29 schreef Renesite het volgende:
Daarom verplichte curatele of beschermingbewindvoerder. Opdat de vaste lasten in ieder geval maar betaald worden. Ik heb er werktechnisch nog steeds mee te maken. Don't get me started.
Ik ben blij er van 'verlost' te zijn. Het werkte als een rode lap op iedereen. De financieel directeur wilde zelfs Kamervragen laten stellen. Schuldhulpbureaus werkten vaak ook alleen maar om mensen in de WNSP te duwen, weer een dossiertje klaar. Heb woningen waar een bod van een potentiële koper lag, moeten veilen, omdat zo'n schuildhulpfiguur en daarna bewindvoerder liepen te kloten.

Soms ook van mensen die wel gewoon betaalden en echt niet goedkoper konden gaan wonen.

Drama, drama, drama.
pi_173031722
quote:
6s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ben blij er van 'verlost' te zijn. Het werkte als een rode lap op iedereen. De financieel directeur wilde zelfs Kamervragen laten stellen. Schuldhulpbureaus werkten vaak ook alleen maar om mensen in de WNSP te duwen, weer een dossiertje klaar. Heb woningen waar een bod van een potentiële koper lag, moeten veilen, omdat zo'n schuildhulpfiguur en daarna bewindvoerder liepen te kloten.

Soms ook van mensen die wel gewoon betaalden en echt niet goedkoper konden gaan wonen.

Drama, drama, drama.
Dat komt omdat er bij de schuldhulpbureaus zelfbenoemde specialisten werken en de gemeenten targets opleggen die gehaald moeten worden, anders gaat de geldkraan dicht.

Ofwel: lekker gesubsidieerd over de rug van een ander een goede boterham verdienen met een beetje hobbyen en zonder enig risico.

Uiteraard gaat het lang niet overal zo, maar wegens gebrek aan controle en toezicht is het aantal rotte appels in de branche veel te hoog. Idem bij incassobureaus. Ten koste van de zwakkere burgers in de maatschappij.
pi_173037951
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Hoog tijd voor een budgetcoach.

Die 8500 euro, dat is zeker ook afkoop in 1 keer. Waardoor er straks geen maandelijks pensioen is naast de AOW?
Klopt, hij krijgt straks alleen nog maar AOW.
Ja
pi_173039456
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:11 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Klopt, hij krijgt straks alleen nog maar AOW.
Dat is lekker korte termijn denken.

Hij is het beste geholpen als je hem niet helpt. Dit moet totaal de soep indraaien wil hij het leren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 10 augustus 2017 @ 14:06:35 #168
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_173040324
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan hij mooi zijn schulden aflossen.

Man, man, man.
En jij denkt dat dat gaat gebeuren als 50euro leefgeld al niet geaccepteerd wordt? ;)

quote:
6s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ben blij er van 'verlost' te zijn. Het werkte als een rode lap op iedereen. De financieel directeur wilde zelfs Kamervragen laten stellen. Schuldhulpbureaus werkten vaak ook alleen maar om mensen in de WNSP te duwen, weer een dossiertje klaar. Heb woningen waar een bod van een potentiële koper lag, moeten veilen, omdat zo'n schuildhulpfiguur en daarna bewindvoerder liepen te kloten.

Soms ook van mensen die wel gewoon betaalden en echt niet goedkoper konden gaan wonen.

Drama, drama, drama.
Een groot gedeelte van schuldhulp zijn gewoon profiteurs, zelfde met incasso bureaus die blijven stapelen en bedragen van een paar tientjes exponentieel kunnen verhogen. Vervolgens een bureau erop die hun werk niet goed doen en mensen zitten helemaal in shit waar ze nooit meer uit komen behalve door 3-5jaar in de wsnp te gaan.

Als ze dat meer reguleren zou een groot gedeelte van degene die schulden hebben al geholpen zijn.
pi_173058061
In dit soort gevallen zou verplichte bewindvoering toch wel makkelijk te regelen moeten zijn, maar zo werkt het niet geloof ik.

Heb je je er weleens in verdiept TS, of jullie schoonvader onder curatele/bewindvoering kunnen krijgen?
pi_173058211
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:06 schreef S95Sedan het volgende:

Een groot gedeelte van schuldhulp zijn gewoon profiteurs, zelfde met incasso bureaus die blijven stapelen en bedragen van een paar tientjes exponentieel kunnen verhogen. Vervolgens een bureau erop die hun werk niet goed doen en mensen zitten helemaal in shit waar ze nooit meer uit komen behalve door 3-5jaar in de wsnp te gaan.

Als ze dat meer reguleren zou een groot gedeelte van degene die schulden hebben al geholpen zijn.
Dat loopt nu toch al vaak via de gemeente? De schuldhulpverlening bedoel ik dan.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:27:26 #171
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_173064564
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat loopt nu toch al vaak via de gemeente? De schuldhulpverlening bedoel ik dan.
Dat ligt er net aan waarvoor gekozen wordt, kan zowel via de gemeente of als via een derde partij.
pi_173066245
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan hij mooi zijn schulden aflossen.

Man, man, man.
Dat geloof jij? Die betaald helemaal niets af.
Als zo iemand schuldsanering niet eens kan accepteren, en geloof me, dat is het mooiste aanbod dat je kan krijgen als je in die ellende zit, dan tikt e iets niet helemaal jovel en betaald hij helemaal geen moer af.
En als persoon de week niet doorkomen, lijkt me ook sterk. Er zijn gezinnen met 4 man die het met 2 tientjes meer moeten doen.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:57:08 #173
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173066431
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 09:44 schreef GMTA het volgende:
In dit soort gevallen zou verplichte bewindvoering toch wel makkelijk te regelen moeten zijn, maar zo werkt het niet geloof ik.

Heb je je er weleens in verdiept TS, of jullie schoonvader onder curatele/bewindvoering kunnen krijgen?
curatele is een optie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173068388
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

curatele is een optie.
Maar zonder toestemming van schoonvader zelf zal het niet zo evident zijn om die curatele voor elkaar te krijgen in dit geval verwacht ik?
pi_173068419
Ik heb veel ervaring met ferratum. De lening gewoon niet terug betalen en als ze het komen eisen dan gewoon in termijnen aflossen.
Nosce te ipsum.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:05:52 #176
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173068529
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:06 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat gaat gebeuren als 50euro leefgeld al niet geaccepteerd wordt? ;)

[..]

Een groot gedeelte van schuldhulp zijn gewoon profiteurs, zelfde met incasso bureaus die blijven stapelen en bedragen van een paar tientjes exponentieel kunnen verhogen. Vervolgens een bureau erop die hun werk niet goed doen en mensen zitten helemaal in shit waar ze nooit meer uit komen behalve door 3-5jaar in de wsnp te gaan.

Als ze dat meer reguleren zou een groot gedeelte van degene die schulden hebben al geholpen zijn.
Wat dacht je van PGB beheer en persoonlijk begeleiding. Net zo'n wereld van geld cashen en niets doen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_173068673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:56 schreef AlexanderC het volgende:
Ik heb veel ervaring met ferratum. De lening gewoon niet terug betalen en als ze het komen eisen dan gewoon in termijnen aflossen.
WTF? Dit meen je niet haha.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:17:35 #178
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173068714
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:56 schreef AlexanderC het volgende:
Ik heb veel ervaring met ferratum. De lening gewoon niet terug betalen en als ze het komen eisen dan gewoon in termijnen aflossen.
:') 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_173068725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:56 schreef AlexanderC het volgende:
Ik heb veel ervaring met ferratum. De lening gewoon niet terug betalen en als ze het komen eisen dan gewoon in termijnen aflossen.
Heb jij ze even tuk, pauper :')
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:41:17 #180
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173069054
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:52 schreef GMTA het volgende:

[..]

Maar zonder toestemming van schoonvader zelf zal het niet zo evident zijn om die curatele voor elkaar te krijgen in dit geval verwacht ik?
Tenzij er heel veel aantoonbare redenen zijn waardoor het een dwang wordt. Ik zeg het dus wel, 'een optie' maar ik verwcht van niet.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173072001
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

Tenzij er heel veel aantoonbare redenen zijn waardoor het een dwang wordt. Ik zeg het dus wel, 'een optie' maar ik verwcht van niet.
En dat is best jammer, want uiteindelijk wordt het (voor een deel) toch weer op de samenleving afgewenteld.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:50:19 #182
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173072347
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:39 schreef GMTA het volgende:

[..]

En dat is best jammer, want uiteindelijk wordt het (voor een deel) toch weer op de samenleving afgewenteld.
Mee eens, los van het feit dat bewind ook weer opgeheven kan worden vind ik dat mensen gerust levenslang mogen krijgen :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:52:21 #183
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_173072423
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:40 schreef Demon90 het volgende:

[..]

Is dat zo raar dan? ;)
Ja. 300 euro delen door 60 maanden is 5 euro aflossing per maand. En ws 10 euro rente. Echt wtf zijn dat voor leningen.
pi_173073662
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:56 schreef AlexanderC het volgende:
Ik heb veel ervaring met ferratum. De lening gewoon niet terug betalen en als ze het komen eisen dan gewoon in termijnen aflossen.
Ben je achterlijk of volkomen achterlijk?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:29:34 #185
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173075437
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 11:10 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Serious.

Veel mensen zien het verschil niet tussen oplichting en op een veel te duur voorstel in gaan
Misleiding binnen de wettelijke kaders word door sommige mensen commercieel slim gezien, ik vind het gewoon gewetenloos en oplichting.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:30:41 #186
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173075475
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:30 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ben je achterlijk of volkomen achterlijk?
Als je veel ervaring hebt met flitskredieten ben je gewoon volkomen achterlijk.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:41:12 #187
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173077920
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:30 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Als je veel ervaring hebt met flitskredieten ben je gewoon volkomen achterlijk.
of gewoon iemand die snel van zijn geld af wil
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:48:30 #188
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173078075
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:41 schreef RAVW het volgende:

[..]

of gewoon iemand die snel van zijn geld af wil
ach ik heb ze gezien die maken het nog gekker , de boel bij elkaar lenen dan voor het gerecht komen ,en dan zeggen dat hij het niet kunnen betalen ......
bewindvoerder er op , laat zich ontslaan bij zijn werkgever door zijn baas een klap te verkopen , wordt onbemiddelbaar verklaart ..

wordt onvindbaar , maar zijn ex kan dus wel even voor zijn opgelopen schulden gaan betalen omdat zij ten tijden van de begin van zijn schulden er bij was ....

hij onvindbaar , dus ze gaan het geld bij haar halen ...

dus die zit nu met een schuld van 85.000 ( gelukkig maar de helft van de hele rekening ) maar toch als je zelf wegging terwijl er maar 5000 was .. doet het toch pij.. maar sommige mensen hebben geen geweten
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  Spellchecker vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:50:27 #189
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173078115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:48 schreef RAVW het volgende:

[..]

ach ik heb ze gezien die maken het nog gekker , de boel bij elkaar lenen dan voor het gerecht komen ,en dan zeggen dat hij het niet kunnen betalen ......
bewindvoerder er op , laat zich ontslaan bij zijn werkgever door zijn baas een klap te verkopen , wordt onbemiddelbaar verklaart ..

wordt onvindbaar , maar zijn ex kan dus wel even voor zijn opgelopen schulden gaan betalen omdat zij ten tijden van de begin van zijn schulden er bij was ....

hij onvindbaar , dus ze gaan het geld bij haar halen ...

dus die zit nu met een schuld van 85.000 ( gelukkig maar de helft van de hele rekening ) maar toch als je zelf wegging terwijl er maar 5000 was .. doet het toch pij.. maar sommige mensen hebben geen geweten
Je quote jezelf? ;)
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:57:47 #190
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173078273
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:50 schreef maily het volgende:

[..]

Je quote jezelf? ;)
ja moest wijzigen hebben , maar het is al laat en een drukke dag
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 07:24:10 #191
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173080500
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:48 schreef RAVW het volgende:

[..]

ach ik heb ze gezien die maken het nog gekker , de boel bij elkaar lenen dan voor het gerecht komen ,en dan zeggen dat hij het niet kunnen betalen ......
bewindvoerder er op , laat zich ontslaan bij zijn werkgever door zijn baas een klap te verkopen , wordt onbemiddelbaar verklaart ..

wordt onvindbaar , maar zijn ex kan dus wel even voor zijn opgelopen schulden gaan betalen omdat zij ten tijden van de begin van zijn schulden er bij was ....

hij onvindbaar , dus ze gaan het geld bij haar halen ...

dus die zit nu met een schuld van 85.000 ( gelukkig maar de helft van de hele rekening ) maar toch als je zelf wegging terwijl er maar 5000 was .. doet het toch pij.. maar sommige mensen hebben geen geweten
Schulden gemaakt na het scheiden van huis en bed komen ten gunste aan de maker. Dus ik zou maar eens een zaak van maken.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:40:02 #192
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173081206
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 07:24 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Schulden gemaakt na het scheiden van huis en bed komen ten gunste aan de maker. Dus ik zou maar eens een zaak van maken.
is al 4 keer voor het gerecht geweest 3 keer in haar voordeel , en de laatste keer was in haar nadeel , dat was vlak na dat hij onbemiddelbaar was verklaart en ze hem dus niet meer konden vinden ...
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:55:19 #193
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173081367
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 09:40 schreef RAVW het volgende:

[..]

is al 4 keer voor het gerecht geweest 3 keer in haar voordeel , en de laatste keer was in haar nadeel , dat was vlak na dat hij onbemiddelbaar was verklaart en ze hem dus niet meer konden vinden ...
Rattenstreek, maar ook van rechters die voor bedrijven kiezen ipv gerechtigheid.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:30:27 #194
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173082873
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 09:55 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Rattenstreek, maar ook van rechters die voor bedrijven kiezen ipv gerechtigheid.
Ik weet er alles van

Ik heb in 2001 een rechtszaak gewonnen van een bedrijf , tot op heden hebben ze daar niets mee gedaan , maar je kan nergens terecht wat betreft je klachten , gezondheid ( burnout PTSS ..

en nu nog mag dat bedrijf mijn loon bepalen , wel raar in mijn ogen ze zijn fout bevonden wegens foutieve beoordelingen maar ze kunnen nu nog bepalen wat ik doe :-(
terwijl in 2011 veel hoge functies zijn ontslagen wegens wanbeleid.
maar ik heb daar helemaal niets van terug gezien en het word gewoon weggezet als:
je moet het vergeten en verder kijken

Maar als je elke dag nog word geconfronteerd met de woede aanvallen , nachtmerries , driftbuien , angst aanvallen , tot zelfs zware depressies aan toe ..

maar nee we kunnen niets voor je doen en maar weer proberen door te gaan , en dat terwijl je nu al 20 jaar op het zelfde loon niveau ligt en je nu al weet dta er de komende 10 jaar niets meer zal bij komen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173087480
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 09:55 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Rattenstreek, maar ook van rechters die voor bedrijven kiezen ipv gerechtigheid.
Wat een rare opmerking. Ze kiezen niet. Ze volgen de wet.
pi_173088332
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:') 8)7
dat ja slechste advies ever
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:11:08 #197
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173088363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:32 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Wat een rare opmerking. Ze kiezen niet. Ze volgen de wet.
Niet altijd. Soms moeten ze belangen afwegen. Als haar man echt de schulden heeft gemaakt nadat ze feitelijk gescheiden waren maar nog niet juridisch dan is hij verantwoordelijk voor de schulden en niet zij. Dan kunnen ze ook niet de schulden bij haar verhalen. En aangezien er drie keer in haar voordeel is gesproken en alleen de laatste keer in haar nadeel geeft al aan dat dit een nuance zaak was.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_173124484
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:30 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ben je achterlijk of volkomen achterlijk?
hoezo dat dan?
Nosce te ipsum.
pi_173124687
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:40 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

hoezo dat dan?
Ik had m'n antwoord natuurlijk al lang gekregen. Mensen die regelmatig gebruik maken van een flitskrediet zijn volslagen, maar dan ook echt volslagen achterlijk.
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 09:38:36 #200
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_173129323
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:48 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik had m'n antwoord natuurlijk al lang gekregen. Mensen die regelmatig gebruik maken van een flitskrediet zijn volslagen, maar dan ook echt volslagen achterlijk.
Dit ja.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:09:09 #201
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_173179006
Belachelijk dat mensen zulke kleine bedragen lenen, wetende dat je uiteindelijk meer moet terugbetalen. Kan je die ¤300 niet gewoon lenen van familie of iets dergelijks?

Als ik zulke dingen lees ben ik blij dat ik financieel onafhankelijk ben van zulke praktijken..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')