abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 23:31:31 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172985874
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja,mwant (een klein deel van) het WH wordt gerenoveerd/opgeknapt. Maar hij is NIET op vakantie, hij werkt KEIHARD!!!!

Om 15 min na die tweet gespot te worden in golfkledij in een golfkarretje _O-
Als Trump zegt dat gras groen is ga ik even naar buiten om te checken of dat nog steeds het geval is, de man kan werkelijk geen zijn uitbrengen zonder te liegen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 7 augustus 2017 @ 23:33:12 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172985931
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:31 schreef Nintex het volgende:

[..]

Obama had het over 'the sobering experience of this office' etc. etc. . De man werd met de dag grijzer. Trump daarentegen is iets minder oranje geworden, omdat hij wat minder tijd heeft om zijn fake tan bij te werken, maar buiten dat is het nog steeds dezelfde Trump.

Ik meen dat Bush iets bij Oprah zei over pouring whiskey in the fish bowl.
Geloof je het zelf allemaal echt, of is het wel een leuk tijdverdrijf, dat trollen hier?
Ik gok op optie nummero 2
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172985991
In dat geval nog een artikel over de leugens van presidenten en die van Trump in het bijzonder:

Many Politicians Lie. But Trump Has Elevated the Art of Fabrication.

quote:
Whit Ayres, a Republican political consultant here, likes to tell his clients that there are “three keys to credibility.”

“One, never defend the indefensible,” he says. “Two, never deny the undeniable. And No. 3 is: Never lie.”

Would that politicians took his advice.

Fabrications have long been a part of American politics. Politicians lie to puff themselves up, to burnish their résumés and to cover up misdeeds, including sexual affairs. (See: Bill Clinton.) Sometimes they cite false information for what they believe are justifiable policy reasons. (See: Lyndon Johnson and Vietnam.)

But President Trump, historians and consultants in both political parties agree, appears to have taken what the writer Hannah Arendt once called “the conflict between truth and politics” to an entirely new level.

From his days peddling the false notion that former President Barack Obama was born in Kenya, to his inflated claims about how many people attended his inaugural, to his description just last week of receiving two phone calls — one from the president of Mexico and another from the head of the Boy Scouts — that never happened, Mr. Trump is trafficking in hyperbole, distortion and fabrication on practically a daily basis.

In part, this represents yet another way that Mr. Trump is operating on his own terms, but it also reflects a broader decline in standards of truth for political discourse. A look at politicians over the past half-century makes it clear that lying in office did not begin with Donald J. Trump. Still, the scope of Mr. Trump’s falsehoods raises questions about whether the brakes on straying from the truth and the consequences for politicians’ being caught saying things that just are not true have diminished over time.

Etc....
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 7 augustus 2017 @ 23:35:27 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172986001
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als Trump zegt dat gras groen is ga ik even naar buiten om te checken of dat nog steeds het geval is, de man kan werkelijk geen zijn uitbrengen zonder te liegen.
Pcies. Intriest.

Maar oh, wat vervult hij het ambt vsn president moeiteloos _O_ Iedereen loopt met hem weg, in binnen-en buitenland, binnen de politiek en buiten de politiek, en de kiezer nog veel meer _O_

ROFLMAO _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 7 augustus 2017 @ 23:36:17 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172986033
quote:
12s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Niet echt de discussie waard maar ik denk dat Tijger Nintex niet geloofde. En Trump begon al te twitteren vlak na het interview op CNN met Blumenthal, dus ik denk dat hij wel degelijk zat te kijken naar CNN.
Dat is het punt niet :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172986076
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is het punt niet :*
Ok ikke niet snap :@
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 7 augustus 2017 @ 23:40:38 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172986158
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ok ikke niet snap :@
Geeft niks :*
Hint: Glijdt_licht kwam een eind in de richting ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172986217
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ok ikke niet snap :@
Waarom zou Trump reageren op nieuws waar hij toch niet in gelooft? Waarom kijkt hij er überhaupt naar?

Als hij gelooft dat het niet waar is, is er toch geen reden om een aanval te plaatsen op Blumenthal :')
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_172986233
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geloof je het zelf allemaal echt, of is het wel een leuk tijdverdrijf, dat trollen hier?
Ik gok op optie nummero 2
Was even zoeken, maar dit waren de uitspraken van Obama:

quote:
"Regardless of what experience or assumptions he brought to the office, this office has a way of waking you up,"
quote:
Asked if the weight of history would put a constraint on Trump, Obama said he believes sitting behind the desk in the Oval Office is “sobering” and that it would have an effect on Trump “as it has on every president.”
pi_172986235
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geeft niks :*
Hint: Glijdt_licht kwam een eind in de richting ;)
Ik zie geen verband. Leg het uit of laat het anders, zo boeiend is het niet ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_172986284
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:43 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Waarom zou Trump reageren op nieuws waar hij toch niet in gelooft? Waarom kijkt hij er überhaupt naar?
Ja dat weet iedereen, heeft CNN zelfs een artikel aan gewijd. :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 7 augustus 2017 @ 23:48:31 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172986347
quote:
6s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik zie geen verband. Leg het uit of laat het anders, zo boeiend is het niet ;)
Zo moeilijk is het allemaal niet. Maar ik laat het.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_172986630
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja dat weet iedereen, heeft CNN zelfs een artikel aan gewijd. :D
Ik vraag me nu oprecht af of je aan het trollen bent, of dat je het punt echt lijkt te missen.. maar goed, het zal wel :)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_172986808
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:02 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik vraag me nu oprecht af of je aan het trollen bent, of dat je het punt echt lijkt te missen.. maar goed, het zal wel :)
Nee hoor, ik heb dat artikel zelfs al gepost:

POL / [AMV] Amerikaanse politiek #362 Tweeter in Chief
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_172986831
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zal het netjes zeggen: de hypocrisie :r
5 times draft dodger
"My personal Vietnam"
"I always wanted a Purple Heart, but this way is much easier"
"He was a war hero because he was captured. I like people that weren't captured"
Etc
:r
Oom Donald had liever iemand op 5th Avenue neergeschoten dan iemand in Vietnam, zo'n patriot is het wel.
pi_172986904
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:31 schreef Nintex het volgende:

[..]

Obama had het over 'the sobering experience of this office' etc. etc. . De man werd met de dag grijzer. Trump daarentegen is iets minder oranje geworden, omdat hij wat minder tijd heeft om zijn fake tan bij te werken, maar buiten dat is het nog steeds dezelfde Trump.

Ik meen dat Bush iets bij Oprah zei over pouring whiskey in the fish bowl.
Komt omdat oom Donald de helft van de tijd met vakantie is, of hij staat te golfen, of te tweeten.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:06:30 #117
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_172987423
Wat is het vooruitzicht wat betreft de RAISE act? Denken jullie dat deze door het Huis en de Senaat heen komt?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_172989114
quote:
4s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:46 schreef Kijkertje het volgende:
Ik heb een abonnement genomen een paar maanden geleden *O*
Ik ook. :D
pi_172989380
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja dat weet iedereen, heeft CNN zelfs een artikel aan gewijd. :D
Een wat cynische blik op de "strijd" tussen CNN en Trump, maar niet heel ver bezijden de waarheid, denk ik:

https://www.currentaffair(...)be-good-for-humanity
pi_172989387
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:07 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Ik ook. :D
Ik niet en vertrouw op jullie quote kunsten.

Overigens gisteravond bij summer late night show een zelfbenoemde amerika kenner, die voorzag burgeropstanden en wapengeweld bij mogelijke impeachment van trump door diehard fans.

Weet iemand of de barbie & ken reporters bij bijv. cnn en trumps staatszender opgeleide journalisten zijn? die van hoor en wederhoor bijvoorbeeld en van objectief.
  Overall beste user 2022 dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:59:57 #121
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_172989588
Wie zegt dat journalisten objectief moeten zijn? Als dat zo is kun je Foxnews wel afschaffen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_172989753
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:59 schreef Ulx het volgende:
Wie zegt dat journalisten objectief moeten zijn? Als dat zo is kun je Foxnews wel afschaffen.
Nou ja, dat vraag ik mij dus al langer af.

Als je een beroepsopleiding volgt ( en soms universitair vervolgt) en wordt beoordeeld tijdens de opleiding op journalistieke skills en inzichten...
Dan voelt het - lijkt mij - tegennatuurlijk om het beroep op een discutabele niét objectieve en manipulerende
wijze uit te voeren.
# noem mij naïef.
pi_172989776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:59 schreef Ulx het volgende:
Wie zegt dat journalisten objectief moeten zijn? Als dat zo is kun je Foxnews wel afschaffen.
Dat zeggen degenen die het toevallig niet eens zijn met wat een bepaald medium of journalist schrijft.
pi_172989893
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:20 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nou ja, dat vraag ik mij dus al langer af.

Als je een beroepsopleiding volgt ( en soms universitair vervolgt) en wordt beoordeeld tijdens de opleiding op journalistieke skills en inzichten...
Dan voelt het - lijkt mij - tegennatuurlijk om het beroep op een discutabele niét objectieve en manipulerende
wijze uit te voeren.
# noem mij naïef.
Een journalist moet het nieuws duiden. Als het blijft bij 'he said, she said' dan is er niet veel voor nodig om journalist te kunnen zijn. Een journalist mag dus best een overtuiging hebben, als de wijze van berichtgeving maar voldoet aan journalistieke principes.

Er is namelijk geen objectieve waarheid in zaken als bijvoorbeeld politiek. Daar kun je dus nooit objectief over berichten.
pi_172989944
OK. Er zijn dus journalistieke principes en er zijn overtuigingen.
Duidelijk-er. Merci.
pi_172990076
Goede actie van Jeff Sessions ^O^

http://time.com/4890898/jeff-sessions-chicago-sanctuary-cities/

Chicago kan fluiten naar federaal geld wanneer ze actief ICE blijven dwarsbomen.

quote:
(CHICAGO) — Mayor Rahm Emanuel has taken his fight against President Donald Trump's immigration policies to court, with Chicago becoming one of the first cities Monday to sue over what many U.S. cities argue are illegal bids to withhold public safety grants from so-called sanctuary cities.
Hours later, Attorney General Jeff Sessions hit back at Chicago, saying the Trump administration "will not simply give away grant dollars to city governments that proudly violate the rule of law and protect criminal aliens at the expense of public safety."
pi_172990511
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:46 schreef Refragmental het volgende:
Goede actie van Jeff Sessions ^O^

http://time.com/4890898/jeff-sessions-chicago-sanctuary-cities/

Chicago kan fluiten naar federaal geld wanneer ze actief ICE blijven dwarsbomen.

[..]

Daar gaat die rechtszaak om he, of dat mag. Sessions herhaalt gewoon het standpunt van de regering.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:09:12 #128
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172990512
Het valt te bezien of dat legaal is. Je mag kennelijk niet zomaar federaal geld achterhouden als aan ander ongerelateerd beleid geen gehoor gegeven wordt. Zie bv. deze op-ed van Elizabeth Price Foley die zichzelf omschrijft als "a conservative who teaches and practices constitutional law".
pi_172990608
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daar gaat die rechtszaak om he, of dat mag. Sessions herhaalt gewoon het standpunt van de regering.
Eerste keer dat Sessions zich zo publieke erover uitspreekt.
Tis een stap in de juiste richting.

Semi ongerelateerd... de meest gewelddadige steden in de VS worden allemaal gerund door democraten :')
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:19:22 #130
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172990668
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Semi ongerelateerd... de meest gewelddadige steden in de VS worden allemaal gerund door democraten :')
Volstrekt ongerelateerd zelfs. Grote steden kennen meer gewelddadige misdaad en linkser kiespubliek. Maar hey, met deze logica kunnen we dat dus ook zo projecteren dat linkser beleid economisch goed is?
pi_172990698
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:15 schreef Refragmental het volgende:

Semi ongerelateerd... de meest gewelddadige steden in de VS worden allemaal gerund door democraten :')
32 van de 50 grootste steden zijn dan ook Democratisch, van de top 10 is er maar 1 in handen van de republikeinen en 1 onafhankelijk.

https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States
pi_172990702
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:25 schreef Refragmental het volgende:
Oef!!! Lynch heeft gelogen onder ede?

http://www.foxnews.com/po(...)-tarmac-meeting.html

[..]

Smerige democraten met hun corruptie en fraude :r
Dit kan trouwens ook nog een staartje krijgen voor Comey.

Comey heeft verklaard dat er geen documenten waren mbt de Lynch-Clinton tarmac meeting.
Of de FBI is zo incapabel dat ze dit soort dingen niet kunnen vinden. Of Comey heeft gelogen.
pi_172990707
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:15 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Eerste keer dat Sessions zich zo publieke erover uitspreekt.
http://www.foxnews.com/po(...)arns-on-funding.html

quote:
Tis een stap in de juiste richting.
Hangt er uiteraard vanaf wat je de juiste richting vindt.

quote:
Semi ongerelateerd... de meest gewelddadige steden in de VS worden allemaal gerund door democraten :')
Maar dat zijn lang niet allemaal sanctuary cities, verder. Dat zijn alleen Detroit en Baltimore.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172990725
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Volstrekt ongerelateerd zelfs. Grote steden kennen meer gewelddadige misdaad en linkser kiespubliek. Maar hey, met deze logica kunnen we dat dus ook zo projecteren dat linkser beleid economisch goed is?
Chicago al 80+ jaar geen republikein meer aan de macht geweest.
Wel de moordhoofdstad van de VS.

In plaats van dat de burgemeester daar zich bezig houdt met landelijke politiek zou hij zich meer moeten richten op het fixen van zijn eigen shitstad.
pi_172990760
Die quote bewaren we even voor een geschikt moment om hem vervolgens keihard terug te boomerangen.
pi_172990762
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

http://www.foxnews.com/po(...)arns-on-funding.html

[..]

Hangt er uiteraard vanaf wat je de juiste richting vindt.

[..]

Maar dat zijn lang niet allemaal sanctuary cities, verder. Dat zijn alleen Detroit en Baltimore.
Volgens mij is Chicago ook een sanctuary city, daar gaat dit hele gedoe namelijk om.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:29:24 #137
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172990835
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:23 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Chicago al 80+ jaar geen republikein meer aan de macht geweest.
Wel de moordhoofdstad van de VS.

In plaats van dat de burgemeester daar zich bezig houdt met landelijke politiek zou hij zich meer moeten richten op het fixen van zijn eigen shitstad.
Leuk, maar hoe ondersteunt dit het punt wat je maakte, dat democratisch beleid juist zou leiden tot meer geweld? Waar is de causaliteit? Neem bv. nog een leuk lijstje: Homicide rate by state. Daar bestaat de top3 uit: Louisiana, Mississippi en Missouri. Moeten we dus maar concluderen dat het dus republikeins beleid is wat leidt tot een hoger moordcijfer? Natuurlijk niet, dat is veel te simplistisch.
pi_172990840
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Volgens mij is Chicago ook een sanctuary city, daar gaat dit hele gedoe namelijk om.
Chicago is een sanctuary city, maar hoort niet bij 'de meest gewelddadige steden van Amerika'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172990864
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:23 schreef Refragmental het volgende:

Wel de moordhoofdstad van de VS.

Nee, dat zijn achtereenvolgens St Louis, Baltimore en Detroit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172990870
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:23 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Chicago al 80+ jaar geen republikein meer aan de macht geweest.
Wel de moordhoofdstad van de VS.

In plaats van dat de burgemeester daar zich bezig houdt met landelijke politiek zou hij zich meer moeten richten op het fixen van zijn eigen shitstad.
Nou nee, Chicago staat op de 15e plek. Toch jammer dat je voordat je iets post niet eerst eens uit gaat zoeken of je wel een punt hebt, met 1 simpele google search had je dit kunnen vinden.

http://www.worldatlas.com(...)e-united-states.html
pi_172990914
Refregmental denkt dat we nog in de tijd van de drooglegging leven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_172990954
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, dat zijn achtereenvolgens St Louis, Baltimore en Detroit.
Allemaal democraten :')
pi_172990974
Jullie vergeten dat we in het tijdperk van de alternative facts leven. Sommigen vinden tegenwoordig gewoon wat in ons straatje past. Laat ze in hun waarde anders trekken ze zich alleen maar verder in hun bubbel terug.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:38:12 #144
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172990976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nou nee, Chicago staat op de 15e plek. Toch jammer dat je voordat je iets post niet eerst eens uit gaat zoeken of je wel een punt hebt, met 1 simpele google search had je dit kunnen vinden.

http://www.worldatlas.com(...)e-united-states.html
Dat is een beetje het probleem als iemand begint te redeneren vanuit de conclusie.
pi_172991003
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nou nee, Chicago staat op de 15e plek. Toch jammer dat je voordat je iets post niet eerst eens uit gaat zoeken of je wel een punt hebt, met 1 simpele google search had je dit kunnen vinden.

http://www.worldatlas.com(...)e-united-states.html
Ach, van de echte grote steden staat ie toch behoorlijk bovenaan.
Leuke is wel dat we hier nu massaal op zoek gaan naar steden die erger zijn.... en die blijken allemaal gerund door... jawel... democraten :')
pi_172991009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Allemaal democraten :')
Heb je al gekeken naar de moordcijfers per staat, allemaal republikeinen

Moeilijk he toegeven dat je totale onzin loopt te verkondigen?
pi_172991022
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Allemaal democraten :')
Dus?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172991036
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:39 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ach, van de echte grote steden staat ie toch behoorlijk bovenaan.
Leuke is wel dat we hier nu massaal op zoek gaan naar steden die erger zijn.... en die blijken allemaal gerund door... jawel... democraten :')
Ja en als we naar staten kijken is de top 3 republikeins, hoe verklaar je dat dan simplistje?

Nogmaals van de top 10 grote steden in de VS zijn 8 democratisch en 1 onafhankelijk'.

Zelfs van de echt grote steden staat Chicago niet eens boven aan, is het zo lastig voor je om eerst eens te kijken of de onzin die je in je kop hebt zitten wel klopt met de werkelijkheid. Binnen een minuut waren er al meerdere users die je van het juiste lijstje konden voorzien maar jij blijft als een malloot vasthouden aan je eigen geneuzel

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 10:43:44 ]
pi_172991081
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heb je al gekeken naar de moordcijfers per staat, allemaal republikeinen

Moeilijk he toegeven dat je totale onzin loopt te verkondigen?
Allemaal?
De 2 ergste zijn toch echt democratisch.

https://en.wikipedia.org/(...)ited_States_by_state
Washington DC en Louisiana.
pi_172991134
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja en als we naar staten kijken is de top 3 republikeins, hoe verklaar je dat dan simplistje?

Nogmaals van de top 10 grote steden in de VS zijn 8 democratisch en 1 onafhankelijk'.

Zelfs van de echt grote steden staat Chicago niet eens boven aan, is het zo lastig voor je om eerst eens te kijken of de onzin die je in je kop hebt zitten wel klopt met de werkelijkheid. Binnen een minuut waren er al meerdere users die je van het juiste lijstje konden voorzien maar jij blijft als een malloot vasthouden aan je eigen geneuzel
Jouw definitie van grote stad zal wel anders zijn dan die van mij.
1+mil inwoners, staat Chicago toch op een mooie 2e plek, na Philly (D)
pi_172991146
Correlatie versus causaliteit.

[ Bericht 75% gewijzigd door Reya op 08-08-2017 11:12:46 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_172991152
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Allemaal?
De 2 ergste zijn toch echt democratisch.

https://en.wikipedia.org/(...)ited_States_by_state
Washington DC en Louisiana.
Hoe is Louisiana democratisch, of kijkt ons simplistje niet verder dan de gouverneur?:

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 10:46:46 ]
pi_172991167
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:43 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Allemaal?
De 2 ergste zijn toch echt democratisch.

https://en.wikipedia.org/(...)ited_States_by_state
Washington DC en Louisiana.
Louisiana democratisch? Que?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:47:03 #154
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172991169
DC is geen staat.
pi_172991188
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jouw definitie van grote stad zal wel anders zijn dan die van mij.
1+mil inwoners, staat Chicago toch op een mooie 2e plek, na Philly (D)
:') Zoals al gezegd is van de top 10 steden er maar 1 republikeins, dus wat wil je met deze onzin?
pi_172991213
Ik snap werkelijk waar niet wat Refragmental nu probeert te zeggen :') Steden hebben een hoger criminaliteitscijfer omdat ze democratisch zijn? Whut? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_172991226
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Louisiana democratisch? Que?
Alleen de gouverneur, beide senatoren zijn republikeins en voor het huis is 5 republikeins vs 1 democraat maar ja het moordcijfer ligt hoog dus volgens idioten als refragmental, die ook al niet duidelijk kan maken wat hij er mee wil zeggen, moet het dan wel democratisch zijn.
pi_172991234
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:48 schreef Barbusse het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet wat Refragmental nu probeert te zeggen :') Steden hebben een hoger criminaliteitscijfer omdat ze democratisch zijn? Whut? :')
Democraten doen wel alsof ze supergoed zijn, maar onder Republikeinen wordt de misdaad pas echt aangepakt terwijl het in democratische steden floreert.

Ik spreek inmiddels een aardig woordje Refragmental.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172991242
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je moet echt hulp zoeken, die obsessie voor pizza en trump van je begint echt zorgwekkende vormen aan te nemen.

Krijg je hem intussen ook niet meer omhoog zonder aan je oranje aartsvijand te denken?
Maar Seth Rich! Waar rook is, is vuur, wat ik je brom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:50:42 #160
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172991262
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Alleen de gouverneur, beide senatoren zijn republikeins en voor het huis is 5 republikeins vs 1 democraat maar ja het moordcijfer ligt hoog dus volgens idioten als refragmental, die ook al niet duidelijk kan maken wat hij er mee wil zeggen, moet het dan wel democratisch zijn.
Nog los van Huis en Senaat op federaal niveau, de Senaat en het Huis van de staat Louisiana zijn beide republikeins.
pi_172991314
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Democraten doen wel alsof ze supergoed zijn, maar onder Republikeinen wordt de misdaad pas echt aangepakt terwijl het in democratische steden floreert.

Ik spreek inmiddels een aardig woordje Refragmental.
Ik niet. Ik snap werkelijk waar niet wat hij hiermee wilt zeggen en waar hij deze onzin vandaan haalt :') Alsof politieke voorkeur effect heeft op criminaliteit. Of zoiets.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_172991328
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nog los van Huis en Senaat op federaal niveau, de Senaat en het Huis van de staat Louisiana zijn beide republikeins.
Ja maar ze moorden er op los daar en dat is natuurlijk de schuld van de Democratische gouverneur
pi_172991373
Maar goed Chicago zakt al op de zelfverzonnen ranglijst van refragmental van 1 naar 2, dus nog een paar van zulke onzinnige discussies en die stad zakt op zijn lijst wel naar de juiste positie.
pi_172991384
Het gros van de moorden in de grote steden wordt natuurlijk gepleegd door Clinton en haar handlangers. Of niet, Refregmental?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_172991411
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik niet. Ik snap werkelijk waar niet wat hij hiermee wilt zeggen en waar hij deze onzin vandaan haalt :') Alsof politieke voorkeur effect heeft op criminaliteit. Of zoiets.
Democratische burgemeesters zoals die in chigago zijn meer bezig met virtue signaling en het bemoeien met nationale politiek terwijl hun steden steeds meer in stront veranderen. Laat ze hun eigen shit opruimen en zich houden aan federale wetten.

Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat steden zich aan de wet moeten houden.
pi_172991435
Maar Refragmental, wat wilde je nu precies beweren dan met die (onjuiste) stelling?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_172991483
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Democratische burgemeesters zoals die in chigago zijn meer bezig met virtue signaling en het bemoeien met nationale politiek terwijl hun steden steeds meer in stront veranderen. Laat ze hun eigen shit opruimen en zich houden aan federale wetten.

Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat steden zich aan de wet moeten houden.
Boude stelling. Kun je dat onderbouwen? Met bewijs dat ze het een -virtue signalling, whatever the dusty fuck that is- meer doen dan het besturen van hun stad? Because I call bullshit on that. Voor zover ik de laatste berichten las is ook in de Amerikaanse steden de criminaliteit dalende, al jaren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:59:56 #168
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172991488
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:48 schreef Barbusse het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet wat Refragmental nu probeert te zeggen :') Steden hebben een hoger criminaliteitscijfer omdat ze democratisch zijn? Whut? :')
Beetje van het niveau van:

pi_172991538
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Democratische burgemeesters zoals die in chigago zijn meer bezig met virtue signaling en het bemoeien met nationale politiek terwijl hun steden steeds meer in stront veranderen.


Lijkt me redelijk stabiel sinds 2005, met een grote daling daarvoor. Er kan altijd een jaar een uitschieter tussen zitten natuurlijk (zoals in 2016), een bendeoorlog of iets dergelijks merk je in de cijfers, maar ik zou niet zeggen dat de steden volledig wegzakken.

Chicago is ook niet héél bovengemiddeld als je andere grote steden erbij pakt.

Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172991562
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:57 schreef Barbusse het volgende:
Maar Refragmental, wat wilde je nu precies beweren dan met die (onjuiste) stelling?
Democraten moeten meer werken en minder minderheden knuffelen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172991591
New York is trouwens een leuk voorbeeld van een stad die van 50 jaar Democratisch bewind over ging naar Republikeins bewind in de jaren 90, en er vrij snel een stevige daling in criminaliteit te zien is.

Democraten zijn gebaat bij een grote arme onderlaag in de bevolking, die stemmen doorgaans democratisch, omdat alles de schuld is van republikeinen :')
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:07:06 #172
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_172991613
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Allemaal democraten :')
Heb jij een LVB?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:07:42 #173
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172991622
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:05 schreef Refragmental het volgende:
New York is trouwens een leuk voorbeeld van een stad die van 50 jaar Democratisch bewind over ging naar Republikeins bewind in de jaren 90, en er vrij snel een stevige daling in criminaliteit te zien is.
Net als de meeste andere grote steden in de VS onafhankelijk van welk kleurtje de burgemeester had.
pi_172991626
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Beetje van het niveau van:

[ afbeelding ]
Ja, precies. Ik krijg dat idee erbij ja.

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_172991632
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, precies. Ik krijg dat idee erbij ja.

[ afbeelding ]
_O-
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172991639
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, precies. Ik krijg dat idee erbij ja.

[ afbeelding ]
Niet geheel een vreemd verband overigens.
pi_172991691
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Niet geheel een vreemd verband overigens.
Still calling bullshit on your stupid claims.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_172991692
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:05 schreef Refragmental het volgende:
New York is trouwens een leuk voorbeeld van een stad die van 50 jaar Democratisch bewind over ging naar Republikeins bewind in de jaren 90, en er vrij snel een stevige daling in criminaliteit te zien is.

Democraten zijn gebaat bij een grote arme onderlaag in de bevolking, die stemmen doorgaans democratisch, omdat alles de schuld is van republikeinen :')
Toen was Clinton overigens president. Dankjewel Clintons.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172991715
DOJ in paniek modus na uitlekken de Lynch-Clinton meeting _O-

https://townhall.com/tips(...)was-exposed-n2364588

400+ documenten gerelateerd aan deze meeting en Comey durft doodleuk te beweren dat er geen documenten waren :') FBI zwaar incompetent, of Comey heeft gelogen.

Ook leuk weer de samenwerking tussen de media en Clinton in dit geval.
pi_172991722
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Toen was Clinton overigens president. Dankjewel Clintons.
Al heeft Clinton er wel eigenhandig voor gezorgd dat het aantal verkrachtingen flink is gestegen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:14:59 #181
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172991741
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:14 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Al heeft Clinton er wel eigenhandig voor gezorgd dat het aantal verkrachtingen flink is gestegen.
Is hij daarvoor veroordeeld? Zoniet, dan mag je dergelijke vreemde claims, net als andere samenzweringstheorieën, best achterwege laten.
pi_172991766
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Is hij daarvoor veroordeeld? Zoniet, dan mag je dergelijke vreemde claims, net als andere samenzweringstheorieën, best achterwege laten.
Daar houd ik je aan. ^O^
Niet veroordeeld, achterwege laten.

Nu graag ook toepassen op alle claims in dit topic ajb.
Trump niet veroordeeld voor samenwerking met Russen.

Of is dat anders?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:17:31 #183
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_172991798
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:13 schreef Refragmental het volgende:
DOJ in paniek modus na uitlekken de Lynch-Clinton meeting _O-

https://townhall.com/tips(...)was-exposed-n2364588

400+ documenten gerelateerd aan deze meeting en Comey durft doodleuk te beweren dat er geen documenten waren :') FBI zwaar incompetent, of Comey heeft gelogen.

Ook leuk weer de samenwerking tussen de media en Clinton in dit geval.
Ik heb een goed idee:

Als wij hier nou gezamenlijk onze anti-Trump obsessie temperen, dan mag jij je anti-Clinton obsessie laten vallen.

Deal?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:17:39 #184
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172991802
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Daar houd ik je aan. ^O^
Niet veroordeeld, achterwege laten.

Nu graag ook toepassen op alle claims in dit topic ajb.
Trump niet veroordeeld voor samenwerking met Russen.

Of is dat anders?
Daar wordt op dit moment onderzoek naar gedaan. Waar wordt precies onderzoek gedaan naar verkrachtingen door welke Clinton dan ook?
pi_172991831
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Net als de meeste andere grote steden in de VS onafhankelijk van welk kleurtje de burgemeester had.
Klopt ja, wat nou precies de oorzaken is achter de neerwaartse misdaadtrends in de jaren '90 in de VS (en eigenlijk bijna de hele Westerse wereld) is nog steeds onderwerp van veel debat waar nog niet echt een helder beeld uit is ontstaan. Er zweven vele mogelijke oorzaken van hardere aanpak / langer opsluiten tot economische welvaart tot Roe v. Wade tot het verwijderen van lood uit benzine, maar geen van allen lijkt nou echt een hele sterke verklarende factor te zijn.

Ironisch genoeg wordt die forse daling van de gewelddadige criminaliteit niet als zodanig ervaren door inwoners van de VS. Bepaalde users in sommige subfora zouden dan beweren dat er helemaal geen daling is maar dat de aangiftebereidheid slechts gedaald is. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172991841
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:17 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik heb een goed idee:

Als wij hier nou gezamenlijk onze anti-Trump obsessie temperen, dan mag jij je anti-Clinton obsessie laten vallen.

Deal?
Ik zie het verband niet? :?
Dit is gewoon nieuws, waarom mag dat niet gezegd worden in dit topic?
Misschien onwelgevallig nieuws, maar nog steeds nieuws.

Tis ook geen alu-hoedjes onzin ofzo.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:20:42 #187
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172991855
Discussies over wie welke obsessie heeft mogen ook gerust wegblijven.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:22:26 #188
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172991879
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:19 schreef Monolith het volgende:
Ironisch genoeg wordt die forse daling van de gewelddadige criminaliteit niet als zodanig ervaren door inwoners van de VS. Bepaalde users in sommige subfora zouden dan beweren dat er helemaal geen daling is maar dat de aangiftebereidheid slechts gedaald is.
Heh ja, naja ik begreep dat daarom het moordcijfer wel juist een mooie is. Dat staat praktisch los van aangiftebereidheid en wordt internationaal ook nog eens overal hetzelfde geteld in tegenstelling tot een aantal andere zaken.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:23:13 #189
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172991893
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Heh ja, naja ik begreep dat daarom het moordcijfer wel juist een mooie is. Dat staat praktisch los van aangiftebereidheid en wordt internationaal ook nog eens overal hetzelfde geteld in tegenstelling tot een aantal andere zaken.
Tenzij je beweert dat er tegenwoordig meer lichamen verdwijnen, uiteraard :P
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:24:27 #190
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172991912
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom we het over users hebben die hier niet posten? :? Ook dat mag gerust achterwege blijven.
pi_172991967
Ik zou toch wel graag wat onderbouwing willen zien van Refragmentals' claim dat criminaliteit te danken zou zijn aan de politieke voorkeur van een burgemeester...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:29:36 #192
66825 Reya
Fier Wallon
pi_172991984
Discussies over Zweden hebben eveneens niets met dit topic te maken.
pi_172992044
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:13 schreef Refragmental het volgende:
DOJ in paniek modus na uitlekken de Lynch-Clinton meeting _O-

https://townhall.com/tips(...)was-exposed-n2364588

400+ documenten gerelateerd aan deze meeting en Comey durft doodleuk te beweren dat er geen documenten waren :') FBI zwaar incompetent, of Comey heeft gelogen.

Ook leuk weer de samenwerking tussen de media en Clinton in dit geval.
Waar heeft Comey eigenlijk gezegd dat er geen documenten waren? Dat kan ik niet zo één twee drie terugvinden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172992110
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:17 schreef Reya het volgende:

[..]

Daar wordt op dit moment onderzoek naar gedaan. Waar wordt precies onderzoek gedaan naar verkrachtingen door welke Clinton dan ook?
Reddit en 4chan, voornamelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:36:58 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_172992119
http://www.nu.nl/buitenla(...)-niet-gebruiken.html

:')

Gelukkig is, volgens het artikel, vooral symbolisch en blijft men wel bepaalde zaken in de gaten houden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:38:26 #196
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_172992142
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:28 schreef Barbusse het volgende:
Ik zou toch wel graag wat onderbouwing willen zien van Refragmentals' claim dat criminaliteit te danken zou zijn aan de politieke voorkeur van een burgemeester...
Nou ja, beleid heeft invloed op criminaliteit. Dat lijkt me geen controversiële claim. Alleen gratuit het in de schoenen schuiven van 1 partij zonder een notie van welk beleid dan welke invloed zou hebben vind ik nogal ondoordacht.
pi_172992181
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nou ja, beleid heeft invloed op criminaliteit. Dat lijkt me geen controversiële claim. Alleen gratuit het in de schoenen schuiven van 1 partij zonder een notie van welk beleid dan welke invloed zou hebben vind ik nogal ondoordacht.
Precies, en daarom vraag ik het. Als een stad een democratische burgemeester heeft, wordt dan het roer ineens omgegooid qua criminaliteitsbestrijding? De wet overtreden blijft de wet overtreden namelijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_172992286
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Heh ja, naja ik begreep dat daarom het moordcijfer wel juist een mooie is. Dat staat praktisch los van aangiftebereidheid en wordt internationaal ook nog eens overal hetzelfde geteld in tegenstelling tot een aantal andere zaken.
Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook en claims over een dalende aangiftebereidheid worden eigenlijk ook nooit ondersteund met cijfers die de daling ook daadwerkelijk bevestigen.
Op de relatief korte termijn lijkt het moordcijfer in de VS cyclisch:



Kijk je echter naar de wat langere termijn, dan zie je wel een duidelijk dalende trend:



Een aardige, korte analyse:

quote:
How might any of this explain the latest — the post-1990 — downswing in homicide and in criminal violence more generally? The rates are now approaching the level of the least violent era in American history, the late 1950s.

Researchers point to some similar factors, although they disagree about their relative importance. Some stress government authority, namely that longer criminal sentences and the prison-building boom kept many more “bad actors” off the streets longer. Others point to the economic boom of the 1990s, when unemployment, even in poor communities, sunk to low levels. And others argue — although it is difficult to confirm with “hard data” – that a cultural shift occurred, that increasing revulsion toward violence eventually spread into even the most violent communities and corners of the United States.

Recently, scholars have added yet another explanation: Immigration. Cities and neighborhoods that have received the largest influx of immigrants (including Mexican immigrants) have had — despite popular stereotypes to the contrary — the largest drops in criminal violence. (See, e.g., here and here.) Thus, increased immigration may explain part of the crime drop since 1990.

In a wider view, perhaps the more puzzling part of the story is the rapid upswing in violence from around 1960 to 1990 (see first graph above). Two generations of scholars have yet (it appears to me) to satisfactorily explain why that happened. Some of the upswing in crime can be attributed to the baby boom: Put a lot more 15-to-25-year-old males into a society and you will get an upsurge of violence. Some of it has to do with what happened in the black ghettos of the North: The population grew rapidly just when the well-paying blue-collar jobs for men were disappearing. Some of it involved the growing drug trade. And perhaps some of the upswing reflected a short-term cultural shift — maybe the baby boom generation’s rejection of authority — that encouraged violence.

Whatever the reason, the latest news — that violent crime in the U.S., although still high by first-world standards, is trending downward — seems consistent with our longer history. It is the upsurge of violent crime starting in the early 1960s and now ending that remains the larger puzzle.
bron

Ik heb zelf ook het idee dat je wel redelijk zou kunnen spreken van een 'regression to the mean', nadat de oververtegenwoordiging van de probleemgroep (jonge mannen) in de bevolkingspyramide weer afnam in combinatie met grootschalige oorlogen met diensplichten met alle gevolgen voor teruggekeerde getraumatiseerden van dien. Het blijft echter wel een complex geheel aan factoren dat de verklaring biedt voor dergelijke trends.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:47:37 #199
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_172992312
En vergeet niet dat de KKK door Democraten zijn opgericht.
Géén kloon van tvlxd!
pi_172992373
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waar heeft Comey eigenlijk gezegd dat er geen documenten waren? Dat kan ik niet zo één twee drie terugvinden.
Heb het nog even nagezocht, bronnen spreken elkaar tegen.
Blijkt dus niet Comey zelf te zijn, maar "Comey's FBI".

Bij een FOIA request in juli stelde "Comey's FBI" dat er geen documenten waren gerelateerd aan de tarmac meeting. Duidelijk niet waar dus, aangezien een aantal dagen er opeens 400+ documenten naar buiten komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')