abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172975969
quote:
Een vakantie voor een gezin in Frankrijk is geëindigd in een enorme domper. De moeder van het gezin nam in haar boerkini een duik in het zwembad en kreeg daarom een rekening van 490 euro. De eigenaar van de vakantiewoning vond dat het zwembad gedesinfecteerd moest worden vanwege 'zwemmen met kleding aan'. De schoonmaakkosten waren voor het gezin.

Annabel van Gestel 07-08-17, 18:32
Het voorval kwam deze week naar boven nadat de CCIF, een Franse organisatie die islamofobie bestrijdt, het meldde op hun website. Het gezin, bestaande uit vader, moeder en drie kinderen, had een privéwoning gehuurd in La Ciotat, een dorpje nabij het Franse Marseille. Bij de woning hoorde ook een zwembad, waar het gezin maar al te graag gebruik van maakte.

'Gesluierde vrouw'
De moeder van het gezin zwom in boerkini. De eerste dag verliep de zwempartij nog zonder problemen, maar op de tweede dag sloeg de sfeer om. Terwijl het gezin aan het zwemmen was, riep de tuinman plots dat iedereen uit het water moest komen.

De moeder vertelde tegen de CCIF: ,,De eigenaar van het gebouw zou een telefoontje hebben gehad van de beheerder, die hem vertelde dat een gesluierde vrouw aan het zwemmen was. Hij zou me eerder hebben verzocht het zwembad te verlaten en ik zou geweigerd hebben. Ik was stomverbaasd, want niemand had er nog iets van gezegd."

De eigenaar zei vervolgens tegen de familie dat het verboden was om met kleren aan te zwemmen. Hij zou kosten aanrekenen voor het desinfecteren van het water, wat volgens hem nodig was nadat de moeder in boerkini in het zwembad gezwommen had.

Het zwembad moest voor de 'grote schoonmaak' leeggemaakt en terug gevuld worden, waardoor het twee dagen onbruikbaar zou zijn. Ook voor die kosten zouden de huurders moeten opdraaien.

Vernederd
De moeder mocht dus tijdens de rest van de vakantie geen gebruik meer maken van het zwembad, en voelde zich bovendien enorm vernederd door het voorval. Het koppel weigerde de 490 euro te betalen, omdat het zwembad naar hun zeggen nooit werd gereinigd of geleegd. De eigenaar liet het daar echter niet bij, en hield het bedrag af van hun waarborg.
http://www.ad.nl/buitenla(...)n-boerkini~a72d99dd/

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 07-08-2017 19:15:13 ]
pi_172976034
Niet meer dan normaal toch.
Ik zwaai naar dieren.
pi_172976107
Moet ze gewoon even een klassenfoto regelen. Kan ze prima de kosten van betalen.
pi_172976125
Beetje overdreven ja.
pi_172976146
Haha die verhuurder is geschift

Wat een nonreden om het zwembad volledig te "reinigen"
pi_172976369
In Frankrijk mag je alleen met een ballenknijper zwemmen. Boxer is verboden, laat staan een boerkini.

Ze moeten niet zo zeuren en het op rasisme gooien.
pi_172976380
Waarom moest het zwembad schoon gemaakt worden?
pi_172976381
Privé woning en zwembad, en nog in een boerkini, zeker bang dat het zoontje opgewonden zou raken.
pi_172976423
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:56 schreef ColtZ40 het volgende:
In Frankrijk mag je alleen met een ballenknijper zwemmen. Boxer is verboden, laat staan een boerkini.

Ze moeten niet zo zeuren en het op rasisme gooien.
Dit ja, kan mij nog herinneren dat er klasgenoten van de middelbare klas geweigerd werden in een Belgisch zwembad omdat ze een korte broek aanhadden. Dat was niet hygiënisch. En dan spreek ik al over zo'n dikke 20 jaar geleden, maar ja daar zaten geen moslims bij dus dan gaat het trekken van die discriminatie kaart zo moeilijk. :')
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 augustus 2017 @ 18:59:04 #10
408813 crew  trein2000
pi_172976428
Als de regel is niet met kleren aan zwemmen, dan geldt die ook voor moslims. Ondanks dat ze het zelf denken staan ze níet boven de wet en regelgeving.

Maar dan moest die regel wel vooraf bekend zijn bij de huurders.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 7 augustus 2017 @ 19:00:21 #11
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_172976457
Is gewoon een uitgekookte manier van de eigenaar om zijn zwembad te reinigen op de kosten van een ander.

Hij kan niet werkelijk aantonen dat het zwembadwater daadwerkelijk viezer was dan voorheen.
pi_172976565
quote:
3s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:00 schreef vincenzo78 het volgende:
Is gewoon een uitgekookte manier van de eigenaar om zijn zwembad te reinigen op de kosten van een ander.

Hij kan niet werkelijk aantonen dat het zwembadwater daadwerkelijk viezer was dan voorheen.
De man is een moslimhater. Discriminerende lul .
  maandag 7 augustus 2017 @ 19:06:13 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172976618
http://www.ad.nl/buitenla(...)n-boerkini~a72d99dd/

Als ik naar de foto kijk die je ziet als je hier naar onder scrolt dan hebben ze nog gelijk ook. Die vrouw is overdadig gekleed te water gegaan. Wie weet wat ze allemaal heeft opgepikt/geveegd met die kleding onderweg uit huis naar het zwemwater ?

En hoezo moslimhater ? Kun je beter naar de vrouwen hatende/vernederende islam gaan wijzen :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_172976706
Belachelijk. Ik heb destijds mijn zwemdiploma gehaald via de school.
Een van de opdrachten was zwemmen met je kleren aan.
O ja, ook nog even dit: je kreeg een reprimande van de badmeester als je geen badmuts op had.
Als je die 'vergeten' was, mocht je het bad verlaten en je gaan aankleden.
pi_172976811
Deze zomer voor het eerst een boerkini gezien en het is gewoon een badpak met lange mouwen.

Gewoon zwemkleding dus, niks "normale kleding".
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  maandag 7 augustus 2017 @ 19:14:21 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172976895
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:11 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Deze zomer voor het eerst een boerkini gezien en het is gewoon een badpak met lange mouwen.

Gewoon zwemkleding dus, niks "normale kleding".


Normaal badpak ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 7 augustus 2017 @ 19:16:32 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172976955
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Belachelijk. Ik heb destijds mijn zwemdiploma gehaald via de school.
Een van de opdrachten was zwemmen met je kleren aan.
O ja, ook nog even dit: je kreeg een reprimande van de badmeester als je geen badmuts op had.
Als je die 'vergeten' was, mocht je het bad verlaten en je gaan aankleden.

In Frankrijk is het gewoon wettelijk verplicht om in nauw sluitende zwemkleding te zwemmen.
pi_172977410
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

In Frankrijk is het gewoon wettelijk verplicht om in nauw sluitende zwemkleding te zwemmen.
Alleen in openbare gelegenheden en ik mocht er ook weleens in met short omdat ik niks anders had.
.
pi_172977504
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

In Frankrijk is het gewoon wettelijk verplicht om in nauw sluitende zwemkleding te zwemmen.
Moslims willen anders behandeld worden he
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 7 augustus 2017 @ 19:35:42 #20
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_172977555
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

In Frankrijk is het gewoon wettelijk verplicht om in nauw sluitende zwemkleding te zwemmen.
Wettelijk? Volgens mij verbiedt elke zwembadbeheerder bermudashorts. :@
Frankrijk is de enige land waar niemand je uitlacht als je met een ballenknijper zwemt. _O_
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_172978033
Terecht.
Je wordt ook weggetrapt met een boxer in Frankrijk. Dus niet de discriminatiekaart gaan trekken nu.

Ow wacht, dat is het altijd natuurlijk als een moslims wat negatiefs overkomt. Jankmuilen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 7 augustus 2017 @ 20:15:00 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172978732
quote:
9s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:35 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Wettelijk? Volgens mij verbiedt elke zwembadbeheerder bermudashorts. :@
Omdat de overheid verplicht is om zoveel keer per jaar de waterkwaliteit te controleren bij elk zwembad en diezelfde overheid heeft de bermuda's verboden ivm de hygiene/ filtering (de meeste zwembaden filteren over zand, vandaar ook die strenge regelgeving). Ergo, mochten er tijdens een controle lui in een short geschaakt worden gaat meteen het zwembad op slot en krijgt de eigenaar een fikse boete. Het is gewoon opgelegd dus en geen verzinsel van de zwembadbeheerder.
pi_172978797
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:49 schreef Red_85 het volgende:
Terecht.
Je wordt ook weggetrapt met een boxer in Frankrijk. Dus niet de discriminatiekaart gaan trekken nu.

Ow wacht, dat is het altijd natuurlijk als een moslims wat negatiefs overkomt. Jankmuilen.
mensen met een boxer worden in Frankrijk uit hun eigen zwembad weggetrapt, tuurlijk
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_172978830
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat de overheid verplicht is om zoveel keer per jaar de waterkwaliteit te controleren bij elk zwembad en diezelfde overheid heeft de bermuda's verboden ivm de hygiene/ filtering (de meeste zwembaden filteren over zand, vandaar ook die strenge regelgeving). Ergo, mochten er tijdens een controle lui in een short geschaakt worden gaat meteen het zwembad op slot en krijgt de eigenaar een fikse boete. Het is gewoon opgelegd dus en geen verzinsel van de zwembadbeheerder.
Maar het artikel gaat over een privewoning met privezwembad. Daar mag je neem ik aan toch induiken met wat je wil ? Of ligt dat anders omdat men verhuurt ?

Overigens zou ik het niet onredelijk vinden als de verhuurder dezelfde eisen aan gebruikers zou stellen als de overheid. Maar dan had hij dat wel moeten melden...
  maandag 7 augustus 2017 @ 20:35:22 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172979289
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar het artikel gaat over een privewoning met privezwembad. Daar mag je neem ik aan toch induiken met wat je wil ? Of ligt dat anders omdat men verhuurt ?
Als je verhuurt ga ik ervan uit dat je aan bepaalde regelgeving moet voldoen. Wat dat betreft is het niet veel anders als hier in Nederland lijkt me.

quote:
Overigens zou ik het niet onredelijk vinden als de verhuurder dezelfde eisen aan gebruikers zou stellen als de overheid. Maar dan had hij dat wel moeten melden...
Daar ben ik het wel mee eens, je hebt overigens goed kans dat de verhuurder zoiets als vanzelfsprekend ziet...
pi_172979421
Typisch voorbeeld weer van moslims die schijt hebben aan de daar geldende normen en waarden.
pi_172979631
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

mensen met een boxer worden in Frankrijk uit hun eigen zwembad weggetrapt, tuurlijk
Wat is er 'eigen' aan als je een huis moet huren?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172979909
Zwembadwater moet ontsmet worden als er iemand met kleren in gezwommen heeft?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_172979973
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:59 schreef Hathor het volgende:
Zwembadwater moet ontsmet worden als er iemand met kleren in gezwommen heeft?
Volgens de Franse hygiëne eisen wel ja.
pi_172980058
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Typisch voorbeeld weer van moslims die schijt hebben aan de daar geldende normen en waarden.
Gelukkig kunnen de Westerlingen Westers doen in Dubai en Abu Dhabi.
pi_172980083
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Volgens de Franse hygiëne eisen wel ja.
Hier bij ons niet?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:07:31 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172980136
Fransen en hygiëne :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172980268
Moet je in Frankrijk inmiddels ook met een plastic handschoentje over de groente afdeling ?
.
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:12:23 #34
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172980287
Een boerkini is van badpak stof gemaakt. Geen gewone kleding stof waar 'pulletjes' vanaf komen die het filtratie systeem belasten.

Dus of het was geen burkini, of die eigenaar lult uit zijn nek.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172980338
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:07 schreef Ringo het volgende:
Fransen en hygiëne :').
Dat ze eerst maar eens deodorant gaan gebruiken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:16:56 #36
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_172980449
Geweldig _O_
Hier word ik nou blij van :)
Leuk nieuws zo op de woensdagavond :7
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_172980508
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat de overheid verplicht is om zoveel keer per jaar de waterkwaliteit te controleren bij elk zwembad en diezelfde overheid heeft de bermuda's verboden ivm de hygiene/ filtering (de meeste zwembaden filteren over zand, vandaar ook die strenge regelgeving). Ergo, mochten er tijdens een controle lui in een short geschaakt worden gaat meteen het zwembad op slot en krijgt de eigenaar een fikse boete. Het is gewoon opgelegd dus en geen verzinsel van de zwembadbeheerder.
Is niet opgelegd. Uit Le Monde van vorig jaar:
quote:
La loi ne se prononce pas sur les tenues à adopter dans les établissements aquatiques. La circulaire sur la loi de 2010 concernant le voile intégral prohibe seulement la dissimulation du visage dans l’espace public, ce qui vise notamment le niqab. Le burkini, qui couvre le corps sans dissimuler le visage, est donc une tenue tout à fait légale.

En revanche, le règlement intérieur de chaque établissement définit les tenues autorisées ou non et prohibe par exemple celles qui sont jugées non adaptées ou pourraient poser des problèmes d’hygiène.

Il est courant dans des piscines publiques ou privées que le règlement proscrive les vêtements qui ne sont pas exclusivement réservés à la baignade, quand bien même ils seraient adaptés, pour éviter qu’un usager puisse se baigner avec une tenue utilisée à l’extérieur. Ce qui peut viser les shorts et les bermudas, mais aussi le burkini (même s’il n’est pas forcément explicitement nommé).
http://www.lemonde.fr/les(...)4979016_4355770.html
vertaling vetgedrukt:
De wet spreekt zich niet uit over kledingsvoorschriften voor zwemgelegenheden.

Het is gebruikelijk in openbare en private zwembaden dat het reglement kledij verbiedt die niet exclusief voor het zwemmen bedoeld is, om te vermijden dat men zwemt met kledij die men buiten gedragen heeft.

Het is mogelijk dat locale voorschriften zoiets opleggen, een hotel van Disney Parijs schreef in 2013 aan een Amerikaanse klant dat een nieuwe wet het verplichtte (post #14), maar best mogelijk dat ze kritiek van beide zijden willen vermijden: zich aanpassen aan de lokale norm, en buitenlanders vertellen dat het de wet is.

Artikel in Le Monde gaat trouwens over een zwembad dat door een organisatie afgehuurd werd om een burkini-only zwemdag te organiseren. De burgemeester wilde het beletten door gevaar voor ordeverstoring in te roepen, geen idee of dat gelukt is. Geeft wel aan dat er geen wet op verboden/verplichte zwemkledij bestaat die men kon inroepen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:20:53 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172980592
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:13 schreef Hathor het volgende:
Dat ze eerst maar eens deodorant gaan gebruiken.
Fransen?
Of gesluierde moslima's?
Of allebei? :@
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172981083
quote:
11s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Fransen?
Of gesluierde moslima's?
Of allebei? :@
Fransen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_172981120
Nice. Heel goed.

Domme boerkini-doos.
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:38:05 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172981759
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Google denkt daar anders over, maar goed...
Ja, mijn searches in het Frans en Engels gaven ook voldoende hits, maar allemaal "hearsay", nergens een link naar een wet of een officiele site. Eén claim dat de wet sinds 1903 bestaat en men de wet meermaals heeft willen wijzigen/afschaffen, maar nooit door het parlement raakte. Een andere claim dat de wet pas de laatste jaren wordt toegepast. De claim van het "Disney Parijs hotel" dat het een nieuwe wet (van 2013?) zou betreffen. Buitenlandse reisadviezen die zeggen dat de meeste zwembaden in Frankrijk speedo's verplichten, een bezoeker die schrijft dat in het zwembad in het Disney hotel het jaar voordien vooral shorts gedragen werden...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_172982695
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ja, mijn searches in het Frans en Engels gaven ook voldoende hits, maar allemaal "hearsay", nergens een link naar een wet of een officiele site. Eén claim dat de wet sinds 1903 bestaat en men de wet meermaals heeft willen wijzigen/afschaffen, maar nooit door het parlement raakte. Een andere claim dat de wet pas de laatste jaren wordt toegepast. De claim van het "Disney Parijs hotel" dat het een nieuwe wet (van 2013?) zou betreffen. Buitenlandse reisadviezen die zeggen dat de meeste zwembaden in Frankrijk speedo's verplichten, een bezoeker die schrijft dat in het zwembad in het Disney hotel het jaar voordien vooral shorts gedragen werden...
Is het relevant? Als de eigenaar van het zwembad het verplicht stelt heb je je er maar aan te houden. Als je dat niet wilt zul je op zoek moeten naar een ander zwembad
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172983128
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:56 schreef ColtZ40 het volgende:
In Frankrijk mag je alleen met een ballenknijper zwemmen. Boxer is verboden, laat staan een boerkini.

Ze moeten niet zo zeuren en het op rasisme gooien.
Als dat in dit zwembad ook zo was, is het inderdaad logisch dat je er niet met een boerkini mag zwemmen.

Een kennis van me heeft een camping (met zwembad) in Frankrijk en heeft ooit verteld hoe streng ze daar zijn mtb de kwaliteit van het water.

Edit; oh, het was een privewoning.

[ Bericht 2% gewijzigd door Physsic op 07-08-2017 22:34:29 ]
pi_172983394
quote:
3s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:00 schreef vincenzo78 het volgende:
Is gewoon een uitgekookte manier van de eigenaar om zijn zwembad te reinigen op de kosten van een ander.

Welnee..een uitgekookte manier om ¤490 in te kunnen pikken. Die kerel gaat het zwembad echt niet laten reinigen hoor. Denk dat dit voorval niks met moslimhaat heeft te maken maar puur met geld
pi_172983610
Zou een wetsuit wel mogen? Wel veiliger ivm huidkanker.
  maandag 7 augustus 2017 @ 22:43:17 #47
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172983842
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:34 schreef Hathor het volgende:
Fransen.
Zo'n dik pak aan lappen en sluiers doet ook geen goed, hoor.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172985157
Een burkini is gewoon zwemkleding en ook van zwempakstof gemaakt, ze is niet met haar normale kleding het water in gegaan en waarschijnlijk was ze zich van geen kwaad bewust, aangezien ze gewoon zwemkleding aan had. Dit is echt wel discriminatie. Belachelijk dat mensen dit normaal vinden.
pi_172985441
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Is het relevant? Als de eigenaar van het zwembad het verplicht stelt heb je je er maar aan te houden. Als je dat niet wilt zul je op zoek moeten naar een ander zwembad
Wie zegt dat hij dat (vooraf) verplicht stelde? Bovendien kunnen verhuurders niet eender welke eisen stellen, hoe zou je het vinden als je een villa huurt en de eigenaar komt je vertellen dat je binnen geen schoeisel mag dragen?

Als dit vooraf niet vermeld was moeten ze het voor de rechter slepen, ik verwacht dat ze dan meer dan die 490¤ toegewezen krijgen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_172985475
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:12 schreef waterloosunset het volgende:
Een burkini is gewoon zwemkleding en ook van zwempakstof gemaakt, ze is niet met haar normale kleding het water in gegaan en waarschijnlijk was ze zich van geen kwaad bewust, aangezien ze gewoon zwemkleding aan had. Dit is echt wel discriminatie. Belachelijk dat mensen dit normaal vinden.
Het is niet belachelijk..de meesten hier hebben nu eenmaal weinig sympathie voor boerkini gekkies en terecht
pi_172985501
Zéér goede zaak ongeacht of de argumentatie deugd ^O^.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2017 23:22:40 ]
  maandag 7 augustus 2017 @ 23:23:19 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172985560
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is niet belachelijk..de meesten hier hebben nu eenmaal weinig sympathie voor boerkini gekkies en terecht
Ik heb ook weinig sympathie voor jouw lelijke muil, maar er is helaas geen wet die 'm verbiedt!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172985651
In Frankrijk is het nou eenmaal niet gangbaar om te 'gekleed' te zwemmen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 7 augustus 2017 @ 23:31:41 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172985884
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:25 schreef Montagui het volgende:
In Frankrijk is het nou eenmaal niet gangbaar om te 'gekleed' te zwemmen.
En het zijn rasopportunisten; doorgewinterde belastingontduikers, hypocriet genoeg om hun boze buurman bij de fiscus aan te geven, mits ze daar zelf een voordeeltje mee kunnen halen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172985905
quote:
2s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

En het zijn rasopportunisten, geboren belastingontduikers die hun boze buurman met liefde bij de fiscus zouden aangeven als ze daar zelf een voordeeltje mee kunnen halen.
Exact, ook dat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172985957
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:21 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is niet belachelijk..de meesten hier hebben nu eenmaal weinig sympathie voor boerkini gekkies en terecht
Ik snap gewoon oprecht niet hoe jij er last van hebt als iemand in Frankrijk met een boerkini in een privézwembad ligt of als er iemand op het strand ligt met zo'n ding. Dan ben je echt gewoon een zielig persoon. Zoveel gezeik, terwijl het jou niks kost om een ander gewoon in zijn/haarwaarde te laten en te laten dragen wat hij/zij wil. Jammer gewoon dat je een hekel hebt aan iemand omdat ie moslim is.
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 augustus 2017 @ 23:37:50 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172986094
Ongeacht of het terecht is of niet, met het meteen betrekken van racisme en een fucking geldverslindend project genaamd meldpunt islamofobie ( :') ) doe je wel heel erg je best om nooit meer serieus genomen te worden.

En het maar raar vinden dat mensen soms minder zin hebben in die vuilniszakken...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172986157
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Normaal badpak ?
Precies. Badpak met geïntegreerde badmuts en lange mouwtjes en beentjes. Maar gewoon van badpakstof, dus niks aan het handje.

Een of andere achterlijke Frans die niet accepteert dat ik in een zwembroek zwem, zal ook de volle laag krijgen. Bemoei je met je eigen zaken.

Dat raciesmegejank is natuurlijk wel onzinnig, maar we hebbben het over Fransen, ongeveer het minst tolerante kutvolk op Aard'. :')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172986231
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:33 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Ik snap gewoon oprecht niet hoe jij er last van hebt als iemand in Frankrijk met een boerkini in een privézwembad ligt of als er iemand op het strand ligt met zo'n ding. Dan ben je echt gewoon een zielig persoon. Zoveel gezeik, terwijl het jou niks kost om een ander gewoon in zijn/haarwaarde te laten en te laten dragen wat hij/zij wil. Jammer gewoon dat je een hekel hebt aan iemand omdat ie moslim is.
Mwah, ik denk dat de meesten het niet eens zijn met de verontwaardigde moslim die het niet eens is met een gangbare (westerse) omgang, regel of wet waarbij dan onmiddellijk de discriminatie kaart gespeeld wordt. Dan is het eigenlijke gezeik niet die van de user maar van de 'verontwaardigde' moslim(a). De user is het als het ware 'meer dan zat' dat er wéér gezeik is doordat (in dit geval) de moslim het geloof boven de 'omgang, regel of wet' wil stellen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172986325
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:40 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Precies. Badpak met geïntegreerde badmuts en lange mouwtjes en beentjes. Maar gewoon van badpakstof, dus niks aan het handje.

Een of andere achterlijke Frans die niet accepteert dat ik in een zwembroek zwem, zal ook de volle laag krijgen. Bemoei je met je eigen zaken.

Dat raciesmegejank is natuurlijk wel onzinnig, maar we hebbben het over Fransen, ongeveer het minst tolerante kutvolk op Aard'. :')
Ik ben het er ook niet mee eens, maar 's Lands wijs, 's lands eer`
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172986569
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij dat (vooraf) verplicht stelde? Bovendien kunnen verhuurders niet eender welke eisen stellen, hoe zou je het vinden als je een villa huurt en de eigenaar komt je vertellen dat je binnen geen schoeisel mag dragen?

Als dit vooraf niet vermeld was moeten ze het voor de rechter slepen, ik verwacht dat ze dan meer dan die 490¤ toegewezen krijgen.
Ik heb toch regelmatig een kamer of huisje gehuurd waar ik bij aankomst pas de huisregels op een blaadje kreeg. Op het moment dat je dan niet rechtsomkeert maakt conformeer je je er aan. Verder heb je te maken met de gebruiken in een ander land, daar heb je je maar aan te houden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172986579
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mwah, ik denk dat de meesten het niet eens zijn met de verontwaardigde moslim die het niet eens is met een gangbare (westerse) omgang, regel of wet waarbij dan onmiddellijk de discriminatie kaart gespeeld wordt. Dan is het eigenlijke gezeik niet die van de user maar van de 'verontwaardigde' moslim(a). De user is het als het ware 'meer dan zat' dat er wéér gezeik is doordat (in dit geval) de moslim het geloof boven de 'omgang, regel of wet' wil stellen.
De "wet" is toch gewoon dat je in zwemkleding zwemt en niet in je gewone kleding? Dat is hoe ik het lees. En dat doet ze dus gewoon. Ze gaat er in ieder geval van uit dat ze dat doet en vervolgens gaat die verhuurder haar oplichten en een rekening sturen van 500 euro, voor het schoonmaken van het zwembad, wat niet nodig was en dus ook niet gebeurd volgens die mensen.
Hoe zou je het vinden als jij een huisje in Frankrijk huurde met zwembad en de tuinman jouw spotte met een andere zwembroek dan een speedo en je na twee dagen uit het water roept en de eigenaar erbij haalt, terwijl hij zegt dat hij het al heel vaak heeft gevraagd? Vervolgens zegt de eigenaar dat hij het zwembad moet schoonmaken omdat jij onbewust met de verkeerde ZWEMbroek hebt gezwommen en jou de rekening stuurt, terwijl hij het bad helemaal niet schoonmaakt?
pi_172986715
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:59 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

De "wet" is toch gewoon dat je in zwemkleding zwemt en niet in je gewone kleding? Dat is hoe ik het lees. En dat doet ze dus gewoon. Ze gaat er in ieder geval van uit dat ze dat doet en vervolgens gaat die verhuurder haar oplichten en een rekening sturen van 500 euro, voor het schoonmaken van het zwembad, wat niet nodig was en dus ook niet gebeurd volgens die mensen.
Hoe zou je het vinden als jij een huisje in Frankrijk huurde met zwembad en de tuinman jouw spotte met een andere zwembroek dan een speedo en je na twee dagen uit het water roept en de eigenaar erbij haalt, terwijl hij zegt dat hij het al heel vaak heeft gevraagd? Vervolgens zegt de eigenaar dat hij het zwembad moet schoonmaken omdat jij onbewust met de verkeerde ZWEMbroek hebt gezwommen en jou de rekening stuurt, terwijl hij het bad helemaal niet schoonmaakt?
Zie mijn reactie op Ringo. Ik vind die 'verhuurder' een mega zeiker. Niettemin is het zijn pand met de daarbij horende rechten/plichten. En in Frankrijk is het nou eenmaal gangbaar om niet 'gekleed' te zwemmen.

Ik sta verder achter de moslima, maar dat is zonder te weten waarom 'gekleed' zwemmen een probleem is.

Mocht niet 'gekleed' zwemmen ergens op gebaseerd zijn dan sta ik achter de verhuurder, maar ook dan vind ik hem een zeikerd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172986746
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:37 schreef Nattekat het volgende:
Ongeacht of het terecht is of niet, met het meteen betrekken van racisme en een fucking geldverslindend project genaamd meldpunt islamofobie ( :') ) doe je wel heel erg je best om nooit meer serieus genomen te worden.

En het maar raar vinden dat mensen soms minder zin hebben in die vuilniszakken...
Nee, heeft niets met racisme te maken, je zwembad desinfecteren nadat een moslima erin gezwommen heeft.... :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_172986888
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:06 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zie mijn reactie op Ringo. Ik vind die 'verhuurder' een mega zeiker. Niettemin is het zijn pand met de daarbij horende rechten/plichten. En in Frankrijk is het nou eenmaal gangbaar om niet 'gekleed' te zwemmen.

Ik sta verder achter de moslima, maar dat is zonder te weten waarom 'gekleed' zwemmen een probleem is.

Mocht niet 'gekleed' zwemmen ergens op gebaseerd zijn dan sta ik achter de verhuurder, maar ook dan vind ik hem een zeikerd.
Er zit gewoon een verschil tussen 'gekleed' en bedekt. Die gekke Fransen bedoelen met gekleed dat je geen "normale" buitenkleding aan mag zeg maar, vanwege hygiëne ofzo. En dat had ze niet, die kerel wilde het bad schoonmaken omdat ze er met buitenkleding in had gezwommen, maar het was bedekkende zwemkleding. Dat is waar volgens mij de kern van dit verhaal om draait. Maar fijn dat je achter de moslima staat :)
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:22:12 #66
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_172986932
Geen medelijden met deze parasol, moet ze er maar niet als een verlopen pinguïn bij gaan lopen als het volgens de wet verboden is :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:24:38 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172986966
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, heeft niets met racisme te maken, je zwembad desinfecteren nadat een moslima erin gezwommen heeft.... :')
Wat boeit het nou welk geloof iemand aanhangt? Al was het een hindoe, dan was die eigenaar ook niet blij met iemand die zonder normale badkleding gaat zwemmen.

Met het roepen van racisme en islamofobie zorg je juist voor een afkeer. Niet omdat moslims moslims zijn, maar omdat ze arrogant en respectloos zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172987029
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:40 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]
Een of andere achterlijke Frans die niet accepteert dat ik in een zwembroek zwem, zal ook de volle laag krijgen. Bemoei je met je eigen zaken.
Als het Frans' zwembad is, dan zijn het zijn zaken.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:32:46 #69
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172987054
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:36 schreef Zipportal het volgende:
De moeder mocht dus tijdens de rest van de vakantie geen gebruik meer maken van het zwembad
Dat mocht dus wel... Maar wel met normale zwemkleding
pi_172987078
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat boeit het nou welk geloof iemand aanhangt? Al was het een hindoe, dan was die eigenaar ook niet blij met iemand die zonder normale badkleding gaat zwemmen.

Met het roepen van racisme en islamofobie zorg je juist voor een afkeer. Niet omdat moslims moslims zijn, maar omdat ze arrogant en respectloos zijn.
Dit.

De moslima dient zich te informeren over de gebruiken in Frankrijk. Daarbij komt ze me over als een inwoonster van Frankrijk en dan weet ze dat zwemmen met dergelijke kledij not done is. Hopen op coulantie van een privé verhuurder kan nog (ik zou het bv toestaan als de Franse wet het ook toestaat), maar deze verhuurder was blijkbaar 'not amused' én beriep zich op de wet dat dit niet toegestaan is.....en of dat vanuit een wetstechnisch oogpunt is of vanuit Islamofobie is niet duidelijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:40:03 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172987143
Een sauna mag je in de meeste gevallen ook niet gekleed bezoeken trouwens.. heeft gewoon hygiënische redenen..
Ze hebben soms wel speciale dagen maar dan word er direct schoongemaakt..
pi_172987146
Fransozen kunnen er volgens mij moeilijk mee omgaan als men zich niet aan de sociale normen houdt. Burkinimevrouw was vast geen Fransoozin, anders zou ze weten dat ze die gekkigheid beter in Marseille kan laten.
pi_172987156
Fransen zijn vieze achterbakse criminelen. :r Te racistisch voor woorden!!
pi_172987160
Frankrijk is altijd al een raar land geweest.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:42:26 #75
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172987166
Is Frank wel rijk.. dat is de vraag...
pi_172987185
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
Fransen zijn vieze achterbakse criminelen. :r Te racistisch voor woorden!!
bron?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172987189
Daar heb je toch chloor voor?
pi_172987190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, heeft niets met racisme te maken, je zwembad desinfecteren nadat een moslima erin gezwommen heeft.... :')
Want van wel ras was deze mevrouw dan?
pi_172987204
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:44 schreef Montagui het volgende:

[..]

bron?
YouTube
pi_172987205
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Welnee..een uitgekookte manier om ¤490 in te kunnen pikken. Die kerel gaat het zwembad echt niet laten reinigen hoor. Denk dat dit voorval niks met moslimhaat heeft te maken maar puur met geld
Zwemwater schoonmaken moet je sws geregeld doen. Dus die kosten komen voor de verhuurder. Wat je je dan af moet vragen is, is de schoonmaak ivm deze gebeurtenis noodzakelijk én valt het buiten de normale op schema staande schoonmaakbeurt en bij dat laatste, waarom dan? Als je dat alles hard kan maken kom je mogelijk ergens als eiser.
pi_172987217
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:46 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

YouTube
Alle Fransen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:49:34 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172987236
Leuk topic dit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172987239
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij dat (vooraf) verplicht stelde? Bovendien kunnen verhuurders niet eender welke eisen stellen, hoe zou je het vinden als je een villa huurt en de eigenaar komt je vertellen dat je binnen geen schoeisel mag dragen?

Als dit vooraf niet vermeld was moeten ze het voor de rechter slepen, ik verwacht dat ze dan meer dan die 490¤ toegewezen krijgen.
Eerste alinea, helemaal mee eens.

Tweede alinea, welke juridische partij bedoel je? De moslims die betere kans maken in de rechtszaal?

quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:21 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is niet belachelijk..de meesten hier hebben nu eenmaal weinig sympathie voor boerkini gekkies en terecht
Je mag je mening hebben dat boerkini's/boerka's lelijk en 'gek' zijn maar het blijft totaal irrelevant in de kwestie van civielrechtelijke schuld.
pi_172987241
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alle Fransen?
50 %
pi_172987264
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:37 schreef Nattekat het volgende:
Ongeacht of het terecht is of niet, met het meteen betrekken van racisme en een fucking geldverslindend project genaamd meldpunt islamofobie ( :') ) doe je wel heel erg je best om nooit meer serieus genomen te worden.

En het maar raar vinden dat mensen soms minder zin hebben in die vuilniszakken...
Waar heb jij persoonlijke last van dat men ergens in de maatschappij het opneemt voor sommige traditioneel gediscrimineerde en gemarginaliseerde minderheidsgroeperingen? :?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:56:05 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172987304
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:51 schreef Hdero het volgende:

[..]

Waar heb jij persoonlijke last van dat men ergens in de maatschappij het opneemt voor sommige traditioneel gediscrimineerde en gemarginaliseerde minderheidsgroeperingen? :?
Omdat het complete bullshit is. Echte discriminatie komt bij lange na niet zo veel voor als men denkt. En dit soort meldpunten zorgen ervoor dat niemand het nog serieus neemt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172987330
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:51 schreef Hdero het volgende:

[..]

Waar heb jij persoonlijke last van dat men ergens in de maatschappij het opneemt voor sommige traditioneel gediscrimineerde en gemarginaliseerde minderheidsgroeperingen? :?
Omdat men tegenspraak wil generen tegen onwenselijke anti-wenselijke standpunten/uitingen/gedragingen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172987343
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat het complete bullshit is. Echte discriminatie komt bij lange na niet zo veel voor als men denkt. En dit soort meldpunten zorgen ervoor dat niemand het nog serieus neemt.
Nogmaals hoe impacteert het je eigen leven als men ergens anders zich gediscrimineerd voelt? Vragen ze dan om jouw geld of hulp? Waarom niet gewoon met je eigen bemoeien, dat kop voor je bord staat je anders gewoon goed, dus niet bij deze afdoen.
pi_172987363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat men tegenspraak wil generen tegen onwenselijke anti-wenselijke standpunten/uitingen/gedragingen?
genereREn?

Jij bepaalt niet wat onwenselijk is, dat doen de wet en de grondwet. En Frankrijk is verder een vrij land. Vind je het niet leuk, verhuis je dan maar naar een fascistisch blank land zoals Hongarije.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:01:17 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172987365
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:59 schreef Hdero het volgende:

[..]

Nogmaals hoe impacteert het je eigen leven als men ergens anders zich gediscrimineerd voelt? Vragen ze dan om jouw geld of hulp? Waarom niet gewoon met je eigen bemoeien, dat kop voor je bord staat je anders gewoon goed, dus niet bij deze afdoen.
Ik heb medeleiden met moslims die zich wel normaal kunnen gedragen en door dit soort domheid in een hokje gedrukt worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172987379
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:01 schreef Hdero het volgende:

[..]

genereREn?

Jij bepaalt niet wat onwenselijk is, dat doen de wet en de grondwet. En Frankrijk is verder een vrij land. Vind je het niet leuk, verhuis je dan maar naar een fascistisch blank land zoals Hongarije.
...met eigen leefregels.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172987393
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omdat het complete bullshit is. Echte discriminatie komt bij lange na niet zo veel voor als men denkt. En dit soort meldpunten zorgen ervoor dat niemand het nog serieus neemt.
Ik wil je dan ook nooit zien klagen in topics over incidenten waarin blanken door marokkanen worden aangepakt dat het discriminatie is, want dan gooi ik dit nonsensargument op je terug, discriminatie bestaat niet. :W
pi_172987410
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

...met eigen leefregels.
Je snapt niet eens het verschil tusen regels en wet, en dan moet ik je nog een discussie met je voeren?
pi_172987438
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet omdat moslims moslims zijn, maar omdat ze arrogant en respectloos zijn.
Doe maar eens dat modblauw in de prullenbak zeg, dit is ronduit beschamend, en getuigt van een bekrompenheid die ik zelfs op dit forum weinig tegenkom.
pi_172987451
Wow, iemand in Frankrijk krijgt een (mogelijk onterechte) boete _O- Wat een nieuws.
pi_172987458
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:18 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Er zit gewoon een verschil tussen 'gekleed' en bedekt. Die gekke Fransen bedoelen met gekleed dat je geen "normale" buitenkleding aan mag zeg maar, vanwege hygiëne ofzo. En dat had ze niet, die kerel wilde het bad schoonmaken omdat ze er met buitenkleding in had gezwommen, maar het was bedekkende zwemkleding. Dat is waar volgens mij de kern van dit verhaal om draait. Maar fijn dat je achter de moslima staat :)
Perfect verwoord.
pi_172987463
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:05 schreef Hdero het volgende:

[..]

Je snapt niet eens het verschil tusen regels en wet, en dan moet ik je nog een discussie met je voeren?
Ooit in Frankrijk op vakantie geweest?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:13:34 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172987516
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ooit in Frankrijk op vakantie geweest?
Nee, heb alleen DE, BE, NL en VK bezocht. Frankrijk nooit in geweest behalve luchthaven Charles de Gaulle.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:15:30 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172987528
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:05 schreef Hdero het volgende:

[..]

Je snapt niet eens het verschil tusen regels en wet, en dan moet ik je nog een discussie met je voeren?
En wat precies is het verschil vwb de uitvoering?
pi_172987538
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:18 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Er zit gewoon een verschil tussen 'gekleed' en bedekt. Die gekke Fransen bedoelen met gekleed dat je geen "normale" buitenkleding aan mag zeg maar, vanwege hygiëne ofzo. En dat had ze niet, die kerel wilde het bad schoonmaken omdat ze er met buitenkleding in had gezwommen, maar het was bedekkende zwemkleding. Dat is waar volgens mij de kern van dit verhaal om draait. Maar fijn dat je achter de moslima staat :)
Dat betwijfel ik. Zwemshorts voor mannen zijn ook gewoon bedoeld om mee te zwemmen, maar zijn toch in veel zwembaden daar niet toegestaan.
pi_172987545
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wat precies is het verschil vwb de uitvoering?
De handhaving zul je bedoelen.

Dat is simpel, de eigenaar van het erf ziet daarop toe, wb de wet handhaaft die de politie.

Wat nog meer zoal heb je verheldering van nodig?
pi_172987554
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:14 schreef Hdero het volgende:

[..]

Nee, heb alleen DE, BE, NL en VK bezocht. Frankrijk nooit in geweest behalve luchthaven Charles de Gaulle.
Dan weet je ook niet hoe het hele zwemgebeuren er in Frankrijk aan toe gaat. Ik wel, ik heb het meegemaakt wat voor absurde eisen (in mijn ogen) grevraagd worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:18:44 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172987563
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:17 schreef Hdero het volgende:

[..]

De handhaving zul je bedoelen.

Dat is simpel, de eigenaar van het erf ziet daarop toe, wb de wet handhaaft die de politie.

Wat nog meer zoal heb je verheldering van nodig?
Kortom, totaal niet relevant in dit geval.
pi_172987583
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dan weet je ook niet hoe het hele zwemgebeuren er in Frankrijk aan toe gaat. Ik wel, ik heb het meegemaakt wat voor absurde eisen (in mijn ogen) grevraagd worden.
De kennis van mij (met een eigen camping met zwembad in Frankrijk) vertelde dat als bij een onaangekondigde controle bleek dat de waterkwaliteit onvoldoende was, dat het zwembad dan voor de rest van het seizoen moest worden gesloten..

Ik weet alleen niet of zulke controles ook bij dit soort vakantiehuisjes worden uitgevoerd.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:24:13 #106
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_172987600
Als je je als een idioot gedraagt in het zwembad of kleedt in dit geval, kan je ook verwachten dat mensen er idioot op reageren.
pi_172987607
Ligt er een beetje aan wat de huisregels daar zijn denk ik.
pi_172987642
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

De kennis van mij (met een eigen camping met zwembad in Frankrijk) vertelde dat als bij een onaangekondigde controle bleek dat de waterkwaliteit onvoldoende was, dat het zwembad dan voor de rest van het seizoen moest worden gesloten..

Ik weet alleen niet of zulke controles ook bij dit soort vakantiehuisjes worden uitgevoerd.
Lijkt mij het andere extreme itt geen regels, geen eisen. Gekke Fransen. De waarheid ligt in het midden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:41 schreef Hdero het volgende:
Frankrijk is altijd al een raar land geweest.
pi_172987653
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:28 schreef Hdero het volgende:

[..]

Lijkt mij het andere extreme itt geen regels, geen eisen. Gekke Fransen. De waarheid ligt in het midden.

[..]

Er is een reden dat je in Frankrijk bijna nergens met shorts mag zwemmen. Dat is niet voor niets.
pi_172987654
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:24 schreef SugeLucky het volgende:
Als je je als een idioot gedraagt in het zwembad of kleedt in dit geval, kan je ook verwachten dat mensen er idioot op reageren.
Hetzelfde geldt voor reacties in discussiefora. :W
pi_172987661
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:24 schreef SugeLucky het volgende:
Als je je als een idioot gedraagt in het zwembad of kleedt in dit geval, kan je ook verwachten dat mensen er idioot op reageren.
Waarom vind jij dat idioot?

Ik vind een boerkini respectvol, maar degene die een boerkini draagt moet niet denken het gelijk aan haar zijde te hebben omdat dat dat volgens de Islam ok is. Je gedraagt je namelijk naar de gebruiken en zeden van het land waarin je je begeeft.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172987662
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er is een reden dat je in Frankrijk bijna nergens met shorts mag zwemmen. Dat is niet voor niets.
Vertel es. I am all ears. :)
pi_172987688
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er is een reden dat je in Frankrijk bijna nergens met shorts mag zwemmen. Dat is niet voor niets.
Net als Hdero ben ik all ears.

Maar tegelijkertijd boeit het me niet. Ik kleed me in zwemkleding, dat moet voldoende zijn. Als zo'n Franse kutnazi daar problemen van maakt, is dat zijn probleem, niet het mijne.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:35:34 #114
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_172987706
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waarom vind jij dat idioot?

Ik vind een boerkini respectvol, maar degene die een boerkini draagt moet niet denken het gelijk aan haar zijde te hebben omdat dat dat volgens de Islam ok is. Je gedraagt je namelijk naar de gebruiken en zeden van het land waarin je je begeeft.
Omdat ik het van weinig respect vind getuigen om met je godsdienstige pak, in een land waar dat niet gebruikelijk is, het zwembad in te gaan. Dit vind ik je visie teveel opdringen aan anderen die daar helemaal niet mee geconfronteerd willen worden.

Godsdienst is prima, maar hou het lekkers binnenshuis.

Nog even los van het feit dat in veel moslimlanden niemand met een boerkini gaat zwemmen en ik het voornamelijk aandachtstrekkerij vind.
pi_172987717
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:33 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Net als Hdero ben ik all ears.

Maar tegelijkertijd boeit het me niet. Ik kleed me in zwemkleding, dat moet voldoende zijn. Als zo'n Franse kutnazi daar problemen van maakt, is dat zijn probleem, niet het mijne.
Jij zou tegen de badmeesters ingaan? En als ze de beveiliging erbij halen hou je nog steeds vol? Tot hoever zou je gaan?
pi_172987726
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:33 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Net als Hdero ben ik all ears.

Maar tegelijkertijd boeit het me niet. Ik kleed me in zwemkleding, dat moet voldoende zijn. Als zo'n Franse kutnazi daar problemen van maakt, is dat zijn probleem, niet het mijne.
Tja, als je in ZIJN (Franse) zwembad wil zwemmen zal je je aan zijn regels moeten conformeren. Wil je dat niet, even goeie vrienden. Respect voor elkaars standpunten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:39:25 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172987731
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:33 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Net als Hdero ben ik all ears.

Maar tegelijkertijd boeit het me niet. Ik kleed me in zwemkleding, dat moet voldoende zijn. Als zo'n Franse kutnazi daar problemen van maakt, is dat zijn probleem, niet het mijne.
Als je niet van zwemmen houdt is het idd niet jouw probleem... _O-
pi_172987741
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:35 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Omdat ik het van weinig respect vind getuigen om met je godsdienstige pak, in een land waar dat niet gebruikelijk is, het zwembad in te gaan. Dit vind ik je visie teveel opdringen aan anderen die daar helemaal niet mee geconfronteerd willen worden.

Godsdienst is prima, maar hou het lekkers binnenshuis.

Nog even los van het feit dat in veel Arabische landen niemand met een boerkini gaat zwemmen en ik het voornamelijk aandachtstrekkerij vind.
Frankrijk is nog altijd een land dat vrijheid van godsdienst hoog houdt.

En vergelijkingen met andere landen zijn irrelevant, dit artikel gaat over Frankrijk. Maar als ik dar alsnog iets over moet zeggen, ik gok dat er in die 'Arabische' landen vrouwen sowieso niet in het openbaar zwemmen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 01:43:42 #119
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_172987761
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:40 schreef Hdero het volgende:

[..]

Frankrijk is nog altijd een land dat vrijheid van godsdienst hoog houdt.

En vergelijkingen met andere landen zijn irrelevant, dit artikel gaat over Frankrijk. Maar als ik dar alsnog iets over moet zeggen, ik gok dat er in die 'Arabische' landen vrouwen sowieso niet in het openbaar zwemmen.
Ik geef mijn mening, ik ben verder niet op een discussie uit want we gaan het toch nooit eens worden.
pi_172987808
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:36 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Jij zou tegen de badmeesters ingaan? En als ze de beveiliging erbij halen hou je nog steeds vol? Tot hoever zou je gaan?
Ik zou duidelijk maken dat ik mij in badkleding hijs en niet met mijn zwembroek op straat loop.

De beveiliging erbij halen, krijg een leven man. :')

Wellicht ben jij wat slaafser en volg jij "braaf" debiele regeltjes, ik denk liever zelf na.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172987826
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:52 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Ik zou duidelijk maken dat ik mij in badkleding hijs en niet met mijn zwembroek op straat loop.

De beveiliging erbij halen, krijg een leven man. :')

Wellicht ben jij wat slaafser en volg jij "braaf" debiele regeltjes, ik denk liever zelf na.
Niet direct persoonlijk worden. Ik stelde je gewoon een vraag. Waar je nog geen antwoord op hebt gegeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door RobbieRonald op 08-08-2017 02:08:15 ]
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 06:10:57 #122
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172988707
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Zwemshorts voor mannen zijn ook gewoon bedoeld om mee te zwemmen, maar zijn toch in veel zwembaden daar niet toegestaan.
Die zwemshorts zijn niet gemaakt van badpak stof. Een burqini wel.
Die Speedo, die bikini, dat badpak, de burqini, zelfde stof.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172988735
Ben in Frankrijk ook wel eens in een zwembad geweest waar een badmuts verplicht was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:00:20 #124
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_172989596
Terecht dat ze eruit gegooid is ivm kleding en regels, maar die boete is echt belachelijk, gewoon terugsturen en HA HA HA op de brief schrijven :)
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:04:19 #125
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_172989629
In Thailand gingen die gore Indiërs met kleren en al het zwembad in.
Alle overige mensen (voornamelijk blank) gingen meteen het zwembad uit :D
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:11:46 #126
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_172989685
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:44 schreef Kassamiep het volgende:
Moet ze gewoon even een klassenfoto regelen. Kan ze prima de kosten van betalen.
*proest* Koffie over m'n toetsenbord, dankjewel

quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:56 schreef ColtZ40 het volgende:
In Frankrijk mag je alleen met een ballenknijper zwemmen. Boxer is verboden, laat staan een boerkini.

Ze moeten niet zo zeuren en het op rasisme gooien.
Volledig mee eens inderdaad. In Frankrijk zijn de regels qua zwemkleding sowieso strikter. Boxers zijn verboden, laat staan langere kleding. Helaas dat zulke regelgevingen nu in aanraking met het 'Geloof' komen, waardoor alles in een keer gevoeliger ligt.

Al moet ik wel zeggen dat de boete een overdreven maatregel is die bijna smeekt om een rechtzaak. Als ik vroeger met mijn boxer in het Franse water dook werd ik er netjes uitgevist en daar werd het bij gelaten. De boete is fiks en daarentegen ook een overdreven maatregel. Nergens lees ik dat de vrouw eerst een waarschuwing had gehad. - Wat wel op zijn plaats is.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_172990001
Dat je niet in een korte broek mag zwemmen, heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. (in Nederland)
Als het gewoon zo'n korte zwembroek betreft.

Met een lange korte broek, zo een die net over je knieën valt, dat dan weer wel.
Het blijft een rare regel, zolang die broeken voor zwemmen zijn gemaakt word het echt niet ranziger dan wat er van de meeste lichamen sowieso al afkomt tijdens het zwemmen, laat staan al dat pis in het water.

Het chloor zit er niet voor niets in he.
pi_172991271
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 06:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die zwemshorts zijn niet gemaakt van badpak stof. Een burqini wel.
Die Speedo, die bikini, dat badpak, de burqini, zelfde stof.
Ja, maar het gaat niet over het type stof dat is gebruikt.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:58:26 #129
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172991457
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat niet over het type stof dat is gebruikt.
Als het over vervuiling van het zwembad gaat gaat het daar wel over.

Gewone kleding, dus ook die shorts die als zwembroek gebruikt worden, gaan 'pullen', dat belast het filtratie systeem en maakt dat het algemeen sneller vies wordt. Het neemt ook meer zweet e.d. op waardoor de boel ook sneller vies wordt.

Zwemkleding van badpakstof doet dat niet, waardoor het geen extra belasting vormt voor het zwembad. Er is in wezen geen verschil tussen een badpak en een boerkini.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172991475
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat niet over het type stof dat is gebruikt.
Waarover wel dan? Want ik zie echt niet het verschil tussen een beetje badstof en drie keer zoveel badstof qua hygiëne? Als je dan met zijn vieren zwemt moet het zwembad zeker ook gereinigd worden vanwege de hoeveelheid badpakstof die de zwemmers gezamenlijk dragen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:06:14 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172991600
Dit is vooral een zaak van volkomen doorgeschoten Franse overregulering. Een beetje moeilijk doen over bepaalde kleding, en hysterische maatregelen wanneer deze overtreden worden, terwijl badgasten dat zwembad verder stiekem volzweten en pissen.

Dus gewoon weg met die regels. Laat moslima's lekker met hun Boerkini zwemmen en dan hoef ik ook geen ballenknijper meer aan mocht ik ooit nog eens in de gelegenheid komen om in Frankrijk te zwemmen.
pi_172991634
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:06 schreef Hexagon het volgende:
Dit is vooral een zaak van volkomen doorgeschoten Franse overregulering. Een beetje moeilijk doen over bepaalde kleding, en hysterische maatregelen wanneer deze overtreden worden, terwijl badgasten dat zwembad verder stiekem volzweten en pissen.

Dus gewoon weg met die regels. Laat moslima's lekker met hun Boerkini zwemmen en dan hoef ik ook geen ballenknijper meer aan mocht ik ooit nog eens in de gelegenheid komen om in Frankrijk te zwemmen.
Wat is er mis met een ballenknijper? Vind het wel fijn en de dames ook als ik de blikken mag geloven ;)
U MAD?
pi_172991677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:06 schreef Hexagon het volgende:
Dit is vooral een zaak van volkomen doorgeschoten Franse overregulering. Een beetje moeilijk doen over bepaalde kleding, en hysterische maatregelen wanneer deze overtreden worden, terwijl badgasten dat zwembad verder stiekem volzweten en pissen.

Dus gewoon weg met die regels. Laat moslima's lekker met hun Boerkini zwemmen en dan hoef ik ook geen ballenknijper meer aan mocht ik ooit nog eens in de gelegenheid komen om in Frankrijk te zwemmen.
Belachelijk om met die ingepakte zwarte doeken te moeten gaan zwemmen. Hou toch op met het promoten van die flauwekul. Gewoon een boete en dan direct de keuze geven tussen aanpassen of wegblijven.

Ik wordt toch ook niet getolereerd als ik met al mijn kleren aan in een zwembad duik? Waarom dan een uitzondering op de regel?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:14:34 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172991732
Een boerkini is toch gewoon badkleding, van badkledingstof. Redelijk nauwsluitend ook, volgens mij. Wat een onzin, dus.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:15:22 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172991749
Ik wordt :').
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:18:51 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172991827
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Belachelijk om met die ingepakte zwarte doeken te moeten gaan zwemmen. Hou toch op met het promoten van die flauwekul. Gewoon een boete en dan direct de keuze geven tussen aanpassen of wegblijven.

Ik wordt toch ook niet getolereerd als ik met al mijn kleren aan in een zwembad duik? Waarom dan een uitzondering op de regel?
Ik vind die buitenformaat badpakken ook geen gezicht maar ik heb er total geen last van aangezien ze ontworpen zijn als zwemkleding. Dus als jij graaf een Boerkini aan wilt dan is dat prima hoor.
pi_172992274
Wat ik me afvraag,
Hebben die mensen die altijd maar in een sluier,burqa,niqaab.weetikveelwat lopen niet een ontzettend vitamine D tekort?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:46:46 #138
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_172992290
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:40 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Precies. Badpak met geïntegreerde badmuts en lange mouwtjes en beentjes. Maar gewoon van badpakstof, dus niks aan het handje.

Een of andere achterlijke Frans die niet accepteert dat ik in een zwembroek zwem, zal ook de volle laag krijgen. Bemoei je met je eigen zaken.

Dat raciesmegejank is natuurlijk wel onzinnig, maar we hebbben het over Fransen, ongeveer het minst tolerante kutvolk op Aard'. :')
Nou dat ben ik niet met je eens. Als het over intolerantie gaat dan staat de islam aanhanger op een zeer eenzame, zeer hoge plek. Helemaal boven aan de lijst. :Y

Als jij denkt dat je je in Frankrijk niet aan regels hoeft te houden hoop ik dat JIJ degene bent die de volle laag krijgt. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_172992573
Persoonlijk vind ik die boerkini's niet ver genoeg gaan. Ze bedekken geeneens het gezicht van moslima's waardoor ik daar nu constant mee geconfronteerd moet worden.

Zag trouwens wel zo'n smeerlapperin eergister in een zwembad in Utrecht. Die had gewoon een longsleeve aan. Niets geen 'boerkini'.
Conscience do cost.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:24:55 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172992981
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:05 schreef ems. het volgende:
Persoonlijk vind ik die boerkini's niet ver genoeg gaan. Ze bedekken geeneens het gezicht van moslima's waardoor ik daar nu constant mee geconfronteerd moet worden.

Zag trouwens wel zo'n smeerlapperin eergister in een zwembad in Utrecht. Die had gewoon een longsleeve aan. Niets geen 'boerkini'.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172994578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:45 schreef julius123 het volgende:
Wat ik me afvraag,
Hebben die mensen die altijd maar in een sluier,burqa,niqaab.weetikveelwat lopen niet een ontzettend vitamine D tekort?
Ja, daar was laatst een artikel over, herinner ik me nu!
pi_172994996
Hahahahaha. Terecht! Betalen.

Bitch better have his money!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:07:55 #143
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172995528
En heeft de moslima de weg naar de advocaten al gevonden en dikke euro's schade vergoeding mogen ontvangen vanwege geleden (emotionele) schade? :)

Eigenaar heeft gewoon gelijk en ook gewoon recht om dit te mogen doen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:40:15 #144
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172996192
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:07 schreef 2NutZ het volgende:
En heeft de moslima de weg naar de advocaten al gevonden en dikke euro's schade vergoeding mogen ontvangen vanwege geleden (emotionele) schade? :)

Eigenaar heeft gewoon gelijk en ook gewoon recht om dit te mogen doen.
Hoezo heeft hij gelijk dan?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:46:36 #145
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172996305
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoezo heeft hij gelijk dan?
Dat staat al tientallen keren in dit topic? hygiëne wetten bijv. niet doen of je dom bent, dat ben je niet.

De manier van denken van mensen zoals jij baart mij wel zorgen trouwens, je doet namelijk alsof die eigenaar dat alleen doet om moslim te pesten ofzo. Probeer dat beeld bij te stellen, daar help je niemand mee.

Als er een blanke boerin elke dag in haar overalls zat te zwemmen had ie er ook wat van gezegd.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:55:15 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172996487
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:46 schreef 2NutZ het volgende:

Als er een blanke boerin elke dag in haar overalls zat te zwemmen had ie er ook wat van gezegd.
Je snapt dat een overall van ander materiaal is gemaakt dan een boerkini, een kledingstuk specifiek gemaakt om in te zwemmen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:57:03 #147
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172996532
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:46 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dat staat al tientallen keren in dit topic? hygiëne wetten bijv. niet doen of je dom bent, dat ben je niet.

De manier van denken van mensen zoals jij baart mij wel zorgen trouwens, je doet namelijk alsof die eigenaar dat alleen doet om moslim te pesten ofzo. Probeer dat beeld bij te stellen, daar help je niemand mee.

Als er een blanke boerin elke dag in haar overalls zat te zwemmen had ie er ook wat van gezegd.
En is even vaak ontkracht, simpelweg omdat een boerkini gemaakt is van badpakstof. Speciaal ontwikkeld om juist geen extra vervuiling van zwemwater te geven en niet vol te zuigen met water waardoor het (te) zwaar wordt.
Een boerkini is niet meer en minder dan een tweedelig badpak met lange mouwen, lange pijpen en hoofddoek. Allemaal van diezelfde stof gemaakt die geschikt is om in te zwemmen (ook in zwembaden).

Dit gaat dus niet om in je overall, spijkerbroek, tuinbroek, soepjurk of wat dan ook. Dan had de verhuurder idd een punt gehad, gelijk gehad. Nu ligt de zaak anders omdat het zwemstof/badpakstof is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:57:08 #148
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172996537
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je snapt dat een overall van ander materiaal is gemaakt dan een boerkini, een kledingstuk specifiek gemaakt om in te zwemmen?
7.gif
Rare vraag, nee dat weet ik niet want ik was er niet bij.

Voor jou een korte uitleg...er zijn namelijk burkini's van verschillende soorten stof ;) wist je dat? :)
:) hehe nee.

Ik heb ze hier regelmatig gezien met burkini's van niet zwemkledingstof. En dat is best vies.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:58:15 #149
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172996561
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En is even vaak ontkracht, simpelweg omdat een boerkini gemaakt is van badpakstof. Speciaal ontwikkeld om juist geen extra vervuiling van zwemwater te geven en niet vol te zuigen met water waardoor het (te) zwaar wordt.
Een boerkini is niet meer en minder dan een tweedelig badpak met lange mouwen, lange pijpen en hoofddoek. Allemaal van diezelfde stof gemaakt die geschikt is om in te zwemmen (ook in zwembaden).

Dit gaat dus niet om in je overall, spijkerbroek, tuinbroek, soepjurk of wat dan ook. Dan had de verhuurder idd een punt gehad, gelijk gehad. Nu ligt de zaak anders omdat het zwemstof/badpakstof is.
En dat is dus niet altijd zo, vaker niet zelfs.
De eigenaar had gewoon gelijk.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:58:53 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172996571
Oh?

quote:
De boerkini is ontworpen door de Libanees-Australische Aheda Zanetti die het omschreef als "de perfecte oplossing voor moslimvrouwen die willen zwemmen". De zwemkleding lijkt op een wetsuit met een ingebouwde hoofddoek in de kap, maar zit losser rond het lichaam en is gemaakt van zwemstof in plaats van rubber.[3] De boerkini is er in allerlei verschillende kleuren en met diverse dessins.
De prijs van een boerkini ligt tussen de 130 en 150 euro. Ze worden gemaakt van een speciale stof met een UV-beschermingsfactor 50. De stof droogt snel en plakt niet aan het lichaam. De drager heeft meer weerstand in het water.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:00:03 #151
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172996601
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:57 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Rare vraag, nee dat weet ik niet want ik was er niet bij.

Voor jou een korte uitleg...er zijn namelijk burkini's van verschillende soorten stof ;) wist je dat? :)
:) hehe nee.

Ik heb ze hier regelmatig gezien met burkini's van niet zwemkledingstof. En dat is best vies.
Dat zijn geen boerkini's, dat is gewoon zwemmen in dagelijkse kleding.
Boerkini's zijn altijd gemaakt van zwemstof/badpakstof. Is het daar niet van gemaakt is het geen boerkini, maar gewoon een soepjurk/harembroek/lang shirt e.d.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:01:19 #152
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172996635
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:58 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

En dat is dus niet altijd zo, vaker niet zelfs.
De eigenaar had gewoon gelijk.
Dat is wel altijd zo.

Dat er ook moslima's zijn die poedelen in niet zwemkleding doet daar niets vanaf.
Als het een boerkini is is hij gemaakt van zwemstof/badpakstof.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:01:22 #153
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172996636
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat zijn geen boerkini's, dat is gewoon zwemmen in dagelijkse kleding.
Boerkini's zijn altijd gemaakt van zwemstof/badpakstof. Is het daar niet van gemaakt is het geen boerkini, maar gewoon een soepjurk/harembroek/lang shirt e.d.
En toch gebruiken ze dat wel als burkini's..... en zwemmen ze daar vaker in dan een echte echte burkini.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:06:19 #154
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172996745
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:01 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

En toch gebruiken ze dat wel als burkini's..... en zwemmen ze daar vaker in dan een echte echte burkini.
Nee, dat gebruiken ze niet als boerkini, maar poedelen gewoon in gewone kleding.
Dat deden ze al veel langer en sommigen (velen?) doen dat nogsteeds.
De boerkini is ontwikkeld om een goed en hygiënisch alternatief te hebben. Sommigen vinden dat dat niet voldoet, anderen vinden dat wat ze altijd al deden prima genoeg is. Maar op geen enkel moment maakt dat van gewone kleding een boerkini.

Een boerkini is een tweedelig badpak, met lange mouwen, lange pijpen en ingebouwde hoofddoek. Al het andere is geen boerkini, maar zwemmen in gewone kleding.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:07:18 #155
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172996768
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, dat gebruiken ze niet als boerkini, maar poedelen gewoon in gewone kleding.
Dat deden ze al veel langer en sommigen (velen?) doen dat nogsteeds.
De boerkini is ontwikkeld om een goed en hygiënisch alternatief te hebben. Sommigen vinden dat dat niet voldoet, anderen vinden dat wat ze altijd al deden prima genoeg is. Maar op geen enkel moment maakt dat van gewone kleding een boerkini.

Een boerkini is een tweedelig badpak, met lange mouwen, lange pijpen en ingebouwde hoofddoek. Al het andere is geen boerkini, maar zwemmen in gewone kleding.
Jij mag het laatste woord hoor, ik heb mijn zegje gedaan en sta daar gewoon nog achter. Hier zitten ze massaal in stoffen burkini te badderen en te zwemmen. Vies :r
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:10:34 #156
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172996853
Dat zijn dan dus geen boerkinis, snuggertje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:11:16 #157
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172996869
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:07 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Jij mag het laatste woord hoor, ik heb mijn zegje gedaan en sta daar gewoon nog achter. Hier zitten ze massaal in stoffen burkini te badderen en te zwemmen. Vies :r
Dat zijn geen boerkini's!!!!

Als jij morgen een strakke onderbroek aantrekt en ermee wil zwemmen is het ook niet ineens een Speedo.

Ik ontken nergens dat er redelijk wat moslima's zijn die in gewone kleding poedelen. De boerkini is juist ontwikkeld omdat dat een probleem is. Qua hygiëne en veiligheid. Lang niet elke moslima maakt daar gebruik van.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:15:10 #158
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172996960
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat zijn geen boerkini's!!!!

Als jij morgen een strakke onderbroek aantrekt en ermee wil zwemmen is het ook niet ineens een Speedo.

Ik ontken nergens dat er redelijk wat moslima's zijn die in gewone kleding poedelen. De boerkini is juist ontwikkeld omdat dat een probleem is. Qua hygiëne en veiligheid. Lang niet elke moslima maakt daar gebruik van.
tomato tomatoe
Dat mierengeneuk over benaming van zo'n vod.... altijd hetzelfde met die sjw gekkies die de aandacht op het echte onderwerp slash probleem naast zich neerleggen door een hoop suffe details er bij te halen en daar op door te hameren.

Zelfs met zo'n suffe ECHTE burkini is er vele malen meer kans op viezigheid, immers de lap stof is meermalen groter dan een zwembroekje of bikini. Als jij dat niet snapt dan RIP.
Eigenaar heeft terecht gehandeld.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:17:13 #159
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172997003
:').
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_172997025
Dus.. In Frankrijk zijn ze niet op de hoogte van het feit dat bijvoorbeeld (kleine) kinderen regelmatig urineren in het water. 75 liter pies zit er in een gemiddeld (openbaar) zwembad.

Maar goed ja, dat boerkini-ding zorgt ervoor dat het zwembad compleet gereinigd moet worden. Je kunt er van vinden wat je wilt maar als dit bericht waar is slaat het als een tang op een varken.
pi_172998481
Dit is niks anders dan overdreven hygiëne paranoië. Je wordt niet ziek en al helemaal niet ernstig ziek van een beetje vies water waarin je zwemt. Ook niet als een beetje van dat water in je neus, ogen, mond of keel komt.

Het menselijke lichaam is gemaakt/geëvolueerd om tegen veel verschillende ziekteverwekkers te kunnen. We hebben duizenden jaar lang in vieze vijvers, rivieren, en meren gezwommen die geen enkele filtratie of reiniging hadden. Daarbij komt dat de gewone lucht wat je inademt ook vol zit met ziektekiemen en ook daartegen zijn we bestand. Het is niet anders dan bij een massa stilstaand water.

Een alledaagse, drukke openbare ruimte waar je komt zoals binnen een stadsbus of de stationshal en ik ga niet eens de wc opnoemen, is al makkelijk een factor honderd zo vies als een prive zwembad.

Als je ernstig ziek van dit alles zou worden dan ging de mensheid sws dood. En er zijn wel uitzonderingen onder ons, maar die lui moeten in de meeste gevallen niet onbegeleid hun woning uit laat staan partijtje gaan zwemmen.

Wat maken we het elkaar weer onnodig moeilijk.
pi_172998562
quote:
2s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:56 schreef ArnosL het volgende:
Waarom moest het zwembad schoon gemaakt worden?
Ja alsof je ongewassen penis of vagijn zo fris is.
5 Ferrari's op videoband!
pi_172998603
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ja alsof je ongewassen penis of vagijn zo fris is.
En als je haar vies is of een besmettingsbron, is een badmuts volkomen nutteloos wat hygiëne betreft.
pi_172998646
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:04 schreef RickoKun het volgende:
In Thailand gingen die gore Indiërs met kleren en al het zwembad in.
Alle overige mensen (voornamelijk blank) gingen meteen het zwembad uit :D
Ik woonde met een goor blank gezin dat wekenlang afval liet staan waaronder etensresten en vuile stapels natte was op de vloer. Er liepen talloze kakkerlakken rond in dat tokkiehuis. Ik heb zo snel ik kon rechtsomkeert gemaakt en ben daar weggegaan. :D
pi_172998665
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:30 schreef Hdero het volgende:
Dit is niks anders dan overdreven hygiëne paranoië.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar dan is het dus ook geen discriminatie, racisme of moslimhaat.
pi_172998741
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar dan is het dus ook geen discriminatie, racisme of moslimhaat.
Nee het een sluit het andere niet uit. Het kan overdreven gedoe over hygïene zijn die door racistische motieven is veroorzaakt. Laat ik het anders zeggen, omdat iemand paranoïde is, betekent niet dat hij geen racist is.
pi_173000256
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:45 schreef Hdero het volgende:

[..]

Nee het een sluit het andere niet uit. Het kan overdreven gedoe over hygïene zijn die door racistische motieven is veroorzaakt. Laat ik het anders zeggen, omdat iemand paranoïde is, betekent niet dat hij geen racist is.
Jij zegt: "dit is niets anders dan..."
pi_173001516
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 18:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jij zegt: "dit is niets anders dan..."
Niet gaan muggenziften met je taalnazigids.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:12:55 #169
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_173001636
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:40 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik woonde met een goor blank gezin dat wekenlang afval liet staan waaronder etensresten en vuile stapels natte was op de vloer. Er liepen talloze kakkerlakken rond in dat tokkiehuis. Ik heb zo snel ik kon rechtsomkeert gemaakt en ben daar weggegaan. :D
Dat zijn wel vuige smerige blankmensen inderdaad :r Zelf bij het afval zetten dat tuig!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:28:55 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173001902
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:30 schreef Hdero het volgende:
Dit is niks anders dan overdreven hygiëne paranoië. Je wordt niet ziek en al helemaal niet ernstig ziek van een beetje vies water waarin je zwemt. Ook niet als een beetje van dat water in je neus, ogen, mond of keel komt.

Het menselijke lichaam is gemaakt/geëvolueerd om tegen veel verschillende ziekteverwekkers te kunnen. We hebben duizenden jaar lang in vieze vijvers, rivieren, en meren gezwommen die geen enkele filtratie of reiniging hadden. Daarbij komt dat de gewone lucht wat je inademt ook vol zit met ziektekiemen en ook daartegen zijn we bestand. Het is niet anders dan bij een massa stilstaand water.

Een alledaagse, drukke openbare ruimte waar je komt zoals binnen een stadsbus of de stationshal en ik ga niet eens de wc opnoemen, is al makkelijk een factor honderd zo vies als een prive zwembad.

Als je ernstig ziek van dit alles zou worden dan ging de mensheid sws dood. En er zijn wel uitzonderingen onder ons, maar die lui moeten in de meeste gevallen niet onbegeleid hun woning uit laat staan partijtje gaan zwemmen.

Wat maken we het elkaar weer onnodig moeilijk.
Dat zal allemaal wel, neemt niet weg dat de regelgeving nou eenmaal zo is als hij is. Ik kan hier ook wel een heel betoog gaan ophangen over te hard rijden en dat het helemaal niet zo erg en gevaarlijk is en yadayadayada...

Daar wordt de boete niet minder van.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:32:11 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173001980
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:18 schreef naiipajiiau het volgende:
Dus.. In Frankrijk zijn ze niet op de hoogte van het feit dat bijvoorbeeld (kleine) kinderen regelmatig urineren in het water. 75 liter pies zit er in een gemiddeld (openbaar) zwembad.
In urine zitten dan ook geen bacterien...
pi_173002012
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel, neemt niet weg dat de regelgeving nou eenmaal zo is als hij is. Ik kan hier ook wel een heel betoog gaan ophangen over te hard rijden en dat het helemaal niet zo erg en gevaarlijk is en yadayadayada...

Daar wordt de boete niet minder van.
Ligt eraan hoe hard nl. Het is wetenschappelijk bewezen dat met iedere paar km/u sneller, reactietijd, controle over het stuur, afremmingstijd, en remafstand verhoogd oftewel negatief beïnvloed worden. Er staat dus een direct verband.
pi_173002037
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

In urine zitten dan ook geen bacterien...
Minimale hoeveelheden wel. De mythe van urine die steriel zou zijn is achterhaald. Google maar op.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:44:01 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173002183
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:33 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe hard nl. Het is wetenschappelijk bewezen dat met iedere paar km/u sneller, reactietijd, controle over het stuur, afremmingstijd, en remafstand verhoogd oftewel negatief beïnvloed worden. Er staat dus een direct verband.
Niet relevant, het gaat om de geldende regelgeving, jij bent het daar mbt het zwembad niet mee eens, dat mag, echter heb je je gewoon aan de regelgeving te houden, simpel zat. Dat hele verhaal van jou verandert daar niks aan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:35 schreef Hdero het volgende:

Minimale hoeveelheden wel. De mythe van urine die steriel zou zijn is achterhaald. Google maar op.
Kom maar met een link dan, Google is het met mij eens.
pi_173002250
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet relevant, het gaat om de geldende regelgeving, jij bent het daar mbt het zwembad niet mee eens, dat mag, echter heb je je gewoon aan de regelgeving te houden, simpel zat. Dat hele verhaal van jou verandert daar niks aan.

[..]

Kom maar met een link dan, Google is het met mij eens.
Je bent of een troll of lui. Ik hoop op dat laatste:

http://bfy.tw/1f2C
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:50:08 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173002280
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:47 schreef Hdero het volgende:

[..]

Je bent of een troll of lui. Ik hoop op dat laatste:

http://bfy.tw/1f2C
Ik heb je een link gegeven. Kom jij nu maar eens met iets wat het tegendeel beweert ipv bijdehand te lopen doen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:50:17 #177
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_173002323
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb je een link gegeven. Kom jij nu maar eens met iets wat het tegendeel beweert ipv bijdehand te lopen doen.
Troll dus. :X

Bye.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:54:19 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:54:31 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173002368
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:56 schreef ColtZ40 het volgende:
In Frankrijk mag je alleen met een ballenknijper zwemmen. Boxer is verboden, laat staan een boerkini.

Ze moeten niet zo zeuren en het op rasisme gooien.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:58:34 #182
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_173002416
http://www.nporadio2.nl/nieuws/14235

Hoor je het ook nog eens van een ander.
Prrrrr
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:03:48 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173002540
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:58 schreef mrspoeZ het volgende:
http://www.nporadio2.nl/nieuws/14235

Hoor je het ook nog eens van een ander.
Nogmaals, alleen vrouwen?

quote:
Bacteria have been discovered in the bladders of healthy women
quote:
In fact, the new research shows bacteria in the urine of healthy women
quote:
(though the women in this study did not have urinary tract infections).
quote:
Women with OAB have more diverse urinary microbiota than control patients
quote:
These findings further revealed that the bladder-inhabiting bacteria in women who had an overactive bladder were different and more diverse from those in healthy women
Optiefen met die wijven in het zwembad! :{w
pi_173002630
Verkapte moslimhaat dit.

Mensen die dit goedpraten. :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 20:08:22 ]
pi_173002679
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:49 schreef Red_85 het volgende:
Terecht.
Je wordt ook weggetrapt met een boxer in Frankrijk. Dus niet de discriminatiekaart gaan trekken nu.

Ow wacht, dat is het altijd natuurlijk als een moslims wat negatiefs overkomt. Jankmuilen.
Dat dus. Fuck de haters: jullie worden keihard uitgelachen door regelgeving. Kap met janken losers :)
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173002723
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:05 schreef Hdero het volgende:

[..]

Niet gaan muggenziften met je taalnazigids.
Jij bent toch echt degene die het zo stelt, dus kap met je racismekaart te trekken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:14:49 #187
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_173002813
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, alleen vrouwen?

Ik weet het niet, maar kan me bedenken dat de urinebuis van vrouwn bacterielozer is dan die van mannen.
Prrrrr
pi_173003032
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, alleen vrouwen?

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Optiefen met die wijven in het zwembad! :{w
Ben je ook meteen van die boerkini's af.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:25:16 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173003120
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:14 schreef mrspoeZ het volgende:

Ik weet het niet, maar kan me bedenken dat de urinebuis van vrouwn bacterielozer is dan die van mannen.
Het zijn je eigen bronnen die je met veel tamtam aan liep te kondigen. En na eea gelezen te hebben kan ik alleen maar concluderen dat het alleen over vrouwen gaat.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:25:36 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:27:27 #191
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_173003187
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zijn je eigen bronnen die je met veel tamtam aan liep te kondigen. En na eea gelezen te hebben kan ik alleen maar concluderen dat het alleen over vrouwen gaat.
Tamtam? Ik gaf de eerste 5 links die ik vond op 'urine sterile untrue'. Maar hey, jouw feestje.
Prrrrr
pi_173003229
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:14 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik weet het niet, maar kan me bedenken dat de urinebuis van vrouwn bacterielozer is dan die van mannen.
Juist niet. De plasbuis eindigt in een vochtiger bacterierijker gebied dan bij mannen. Daarnaast hebben bacteriën door de kortere urinebuis meer kans om een blaasontsteking te vormen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:42:15 #193
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_173003717
Eentje mét mannen:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25766599

En voor mevrouw Puff: volgens mij kun je uit rij 4 van deze tabel aflezen dat ook in 'gewone' mannen en vrouwen (tabel is onderdeel van een onderzoek naar bacterie-overbrenging van vrouwen met bacteriële vaginose op hun mannen) het aantal bactieriën hoger is dan bij mannen. Of lees ik dat verkeerd? En hoe dat dan zit weet ik ook niet hoor, jij bent hier de dokter. Ik zoek alleen wat ik me afvraag en maak er een voor mezelf logisch verhaal van.

[ Bericht 0% gewijzigd door mrspoeZ op 08-08-2017 20:59:52 ]
Prrrrr
pi_173004635
Die artikelen zeggen niet perse iets over de hoeveelheid bacteriën / hoeveelheid ziekteverwekkende bacteriën bij mannen of vrouwen. Er is vooral meer overeenkomst in 'flora' indien er een bacteriële vaginose is. Dat er meer soorten bacteriën zijn bij mannen, betekent nog niet meer ziekmakende bacteriën, misschien juist niet.
pi_173008653
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet relevant, het gaat om de geldende regelgeving, jij bent het daar mbt het zwembad niet mee eens, dat mag, echter heb je je gewoon aan de regelgeving te houden, simpel zat. Dat hele verhaal van jou verandert daar niks aan.

[..]

Kom maar met een link dan, Google is het met mij eens.
Urine is lichaamssteriel dat is iets anders dan steriel. Lichaamssteriel betekent dat je niet ziek kunt worden van je eigen urine omdat er uitsluitend bacterieen in voorkomen die al in je lichaam zitten. Van andermans urine kun je gewoon ziek worden als die persoon iets bij zich draagt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173008782
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:56 schreef ColtZ40 het volgende:
In Frankrijk mag je alleen met een ballenknijper zwemmen. Boxer is verboden, laat staan een boerkini.

Ze moeten niet zo zeuren en het op rasisme gooien.
Mijn zoon mocht twee weken geleden, nog niet eens in zijn boxer bij het zwembad rondlopen.

In Frankrijk.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_173010354
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Er is een reden dat je in Frankrijk bijna nergens met shorts mag zwemmen. Dat is niet voor niets.
Dezelfde reden als waarom het in Vlaanderen bijna nergens meer mag? Omdat men moslim jongeren wil weren?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173010386
quote:
Boerkinimoslima vervuilt zwembad, moet betalen.

Met kleren aan zwemmen is goor. Een moslima die in Frankrijk bij een gehuurd huisje in boerkini wilde zwemmen, is daarom door de eigenaar aangeslagen voor de schoonmaakkosten van het zwembad.
Volkomen terecht natuurlijk, maar laat het maar aan moslims over om in letterlijk alles de slachtofferrol te zoeken: via de CCIF, een Franse organisatie van de Moslimbroeders die professioneel islamdrammen met financiële steun van George Soros, klaagt de zwemdoek over discriminatie.

Want in islam is het 1 dag per jaar offerfeest, en de andere 364 dagen slachtofferfeest.

Mevrouw vond dat ze best in een uitgeholde smurf mag zwemmen en voelde zich vernederd. Ook stelde ze dat ze de rest van haar vakantie niet 'mocht' zwemmen. Gelul natuurlijk, want ofwel je trekt gewoon een badpak aan en de enige die dat verbiedt is allaaaaah, niet de huiseigenaar. Of je betaalt de kosten, het bad moest toch al gereinigd worden.

Maargoed, het verhaaltje is exemplarisch voor de islam in Europa: je bent op andermans terrein, daar misdraag je je en als iemand er wat van zegt ga je agressief drammen.
pi_173011376
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

De kennis van mij (met een eigen camping met zwembad in Frankrijk) vertelde dat als bij een onaangekondigde controle bleek dat de waterkwaliteit onvoldoende was, dat het zwembad dan voor de rest van het seizoen moest worden gesloten..

Ik weet alleen niet of zulke controles ook bij dit soort vakantiehuisjes worden uitgevoerd.
En hoe was de vorige controle (die resultaten moeten duidelijk zichtbaar opgehangen worden aan de ingang van het zwembad)? Het is mogelijk dat hij reeds eerder niet in orde was en daarom zo'n sanctie riskeert. Ben nog nergens een regel tegengekomen die verplichte sluiting voor een heel seizoen voorschrijft.

In Côtes-d'Armor: Als de kwaliteit matig is (gemeten waarden liggen tussen de "opgelegde" en de "onaanvaardbare" waarden) moet men maatregelen nemen maar wordt het niet gesloten. Als de kwaliteit slecht is kan een tijdelijke sluiting bevolen worden, of bij zware inbreuken een administratieve sluiting door de prefectuur. Dat lijkt ook in andere departementen de norm te zijn.
Gezien de onderhoudsvoorschriften lijkt het me haast onmogelijk om een controle te falen als je die opvolgt:

- De kwaliteit van het water minstens 2 en bij voorkeur 3 keer per dag controleren en indien nodig correctie uitvoeren:
pH: 6.9 tot 7.7; onaanvaardbaar: <5 of >9
vrije chloor: 2 tot 5; onaanvaardbaar: <1 of >6
stabilisator: minder dan 75; onaanvaardbaar: >100
chloramine: minder dan 0.6; onaanvaardbaar: meer dan 1.5
- meerdere malen per dag de omgeving van het zwembad met desinfectant schoonmaken.
- minstens 30 liter water per badgast per dag vervangen.
- filters en skimmers dagelijks checken
- debiet van pompen dagelijks checken
http://www.cotes-darmor.p(...)9/74892/file/ARS%20R

Het probleem in Frankrijk lijkt vooral dat veel uitbaters zich niet aan de voorschriften houden. In 2007 kregen 16.5% van de 16750 zwembaden administratieve sancties opgelegd.
quote:
Sanctions en cas de non-respect des normes

Le non-respect des conditions d’hygiène et de sécurité entrainent dans certains cas un dépôt de plainte des usagers auprès de la DDASS. Au total, en 2007, 383 plaintes ont été signalées en France. Les motifs les plus récurrents concernaient la qualité de l’eau et l’hygiène des locaux.

En cas de non-conformité répétée et lorsque la sécurité des usagers est menacée, la piscine peut faire l’objet d’une fermeture administrative par voie d’arrêté préfectoral, sur proposition de la DDASS-ARS. Sur les 16 750 établissements recensés en France, 16,5% ont fait l’objet de sanctions administratives en 2007.
http://www.guide-piscine.(...)es-de-piscines-354_C
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173011901
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:37 schreef Nattekat het volgende:
Ongeacht of het terecht is of niet, met het meteen betrekken van racisme en een fucking geldverslindend project genaamd meldpunt islamofobie ( :') ) doe je wel heel erg je best om nooit meer serieus genomen te worden.

En het maar raar vinden dat mensen soms minder zin hebben in die vuilniszakken...
Deze reactie is bij uitstek het bewijs dat islamofobie problematische vormen aanneemt. Dank.
Allah Al Watan Al Malik
pi_173012305
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind die buitenformaat badpakken ook geen gezicht maar ik heb er total geen last van aangezien ze ontworpen zijn als zwemkleding. Dus als jij graaf een Boerkini aan wilt dan is dat prima hoor.
Wanneer gaat tolerantie over in polarisatie? Iemand die een dergelijk onderscheid tolereert kan niet tegelijkertijd een gelijkheidsprincipe propageren binnen diezelfde samenleving.

Want de boerkini is niet zomaar een zwempak maar staat symbool voor een ideologie die in beginsel dat gelijkheidsprincipe verwerpt.

Dus ook hier een dubbele moraalvoering.
  Spellchecker woensdag 9 augustus 2017 @ 11:45:47 #202
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173015619
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:06 schreef deedeetee het volgende:
http://www.ad.nl/buitenla(...)n-boerkini~a72d99dd/

Als ik naar de foto kijk die je ziet als je hier naar onder scrolt dan hebben ze nog gelijk ook. Die vrouw is overdadig gekleed te water gegaan. Wie weet wat ze allemaal heeft opgepikt/geveegd met die kleding onderweg uit huis naar het zwemwater ?

En wat denk je van al het water wat uit het zwembad verdwijnt als zij uit het water gaat?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 12:17:50 #203
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173016312
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 01:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Iemand die ziet hoe het er echt voor staat _O_ een wijs persoon.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 07:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Deze reactie is bij uitstek het bewijs dat islamofobie problematische vormen aanneemt. Dank.
Idd, de islamfobie is echt een hels probleem in deze huidige wereld.
Hele steden worden afgebroken vanwege dit fenomeen.
Niet de schuld van die moslims in elk geval, dat we dat duidelijk stellen want moslims doen nooit iets verkeerd. De rest doet alles verkeerd.

Right? :)

:') _O-
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_173017778
Terechte boete :') Jankers over racisme zijn zeker zelf nog nooit wezen zwemmen in Frankrijk. Zelfs met een fucking zwemboxer ben ik wel eens weggestuurd bij een zwembad, het moest per se zo'n speedo zijn.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:34:12 #205
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173017852
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
Terechte boete :') Jankers over racisme zijn zeker zelf nog nooit wezen zwemmen in Frankrijk. Zelfs met een fucking zwemboxer ben ik wel eens weggestuurd bij een zwembad, het moest per se zo'n speedo zijn.
Een zwemboxer is niet gemaakt van zwemstof/badpakstof. Een boerkini wel.
Een zwemboxer neemt daardoor meer vocht op (ook zweet) en geeft 'pulletjes' wat sneller vervuild en het filtratie systeem belast.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173017882
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Een zwemboxer is niet gemaakt van zwemstof/badpakstof. Een boerkini wel.
Een zwemboxer neemt daardoor meer vocht op (ook zweet) en geeft 'pulletjes' wat sneller vervuild en het filtratie systeem belast.
Een zwemboxer is wel gemaakt van zwemstof :') Moet ik er een plaatje bij zoeken of kan je het dan helemaal niet meer aan?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:38:42 #207
3542 Gia
User under construction
pi_173017950
Belachelijk. Met die boerkini op de foto is niks mis. Het is geen kleding die je normaal draagt en dus vuil kan zijn. Het is zwemkleding.

Ik wil op campings de jongens niet de kost geven die spelen, slapen en zwemmen in hun korte broek. T-shirtje erbij aan en je bent aangekleed om uit te gaan eten!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:39:48 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173017975
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:38 schreef Gia het volgende:
Belachelijk. Met die boerkini op de foto is niks mis. Het is geen kleding die je normaal draagt en dus vuil kan zijn. Het is zwemkleding.

Ik wil op campings de jongens niet de kost geven die spelen, slapen en zwemmen in hun korte broek. T-shirtje erbij aan en je bent aangekleed om uit te gaan eten!
Nooit in Frankrijk geweest dus... Het gaat niet over Fort Oranje...
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:40:39 #209
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173017989
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Een zwemboxer is wel gemaakt van zwemstof :') Moet ik er een plaatje bij zoeken of kan je het dan helemaal niet meer aan?
Je bedoelt zo'n strakke (maar geen ballen knijper)? Dan heb je gelijk.
Is dan ook erg raar als dat niet mag.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:41:46 #210
3542 Gia
User under construction
pi_173018014
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:56 schreef ColtZ40 het volgende:
In Frankrijk mag je alleen met een ballenknijper zwemmen. Boxer is verboden, laat staan een boerkini.

Ze moeten niet zo zeuren en het op rasisme gooien.
Echt niet! Lang niet overal. Wij hebben tijdens onze vakanties naar Frankrijk één keer een camping getroffen waar een ballenknijper verplicht was. Moesten we eerst gaan shoppen voordat de kids konden zwemmen.
Maar verder nooit!
pi_173018016
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je bedoelt zo'n strakke (maar geen ballen knijper)? Dan heb je gelijk.
Is dan ook erg raar als dat niet mag.
Ja gewoon van zwemstof en strak ja. En ja dat was behoorlijk vreemd :') Maar Franse zwembaden zijn nu eenmaal belachelijk streng daarin.
Edit: Nu wil ik niet zeggen dat het altijd zo streng is daar, want ben ook wel eens bij zwembaden geweest waar een strakke boxer wel gewoon mocht. Maar het kan dus voorkomen.
pi_173018021
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
Terechte boete :') Jankers over racisme zijn zeker zelf nog nooit wezen zwemmen in Frankrijk. Zelfs met een fucking zwemboxer ben ik wel eens weggestuurd bij een zwembad, het moest per se zo'n speedo zijn.
Ah wel eens.
En had je toen al in het water gelegen met die niet-zwembroek?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:42:36 #213
3542 Gia
User under construction
pi_173018031
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:39 schreef AchJa het volgende:

Nooit in Frankrijk geweest dus... Het gaat niet over Fort Oranje...
Al heel vaak, ja! Met onze jongens en die zwommen in shorts/zwembroekjes.
pi_173018048
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah wel eens.
En had je toen al in het water gelegen met die niet-zwembroek?
Ja, daar is hij voor bedoeld he slimmerik
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:44:47 #215
3542 Gia
User under construction
pi_173018086
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je bedoelt zo'n strakke (maar geen ballen knijper)? Dan heb je gelijk.
Is dan ook erg raar als dat niet mag.

Zoiets! Dragen mijn mannen altijd op vakantie en tijdens het zwemmen.
Ideaal! 's Avonds even door een sopje en ze kunnen er weer een dag mee vooruit.
pi_173018107
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:43 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja, daar is hij voor bedoeld he slimmerik
Dus toen hebben je ouders een halve rug moeten betalen omdat het zwembad gedesinfecteerd moest worden?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:48:55 #217
3542 Gia
User under construction
pi_173018201
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:45 schreef opgebaarde het volgende:
Dus toen hebben je ouders een halve rug moeten betalen omdat het zwembad gedesinfecteerd moest worden?
Dat vind ik dus het ergste van dit verhaal.
Dat een zwembad regels heeft met betrekking tot zwemkleding, dat kan.
Maar om dan zo'n vrouw de kosten voor het desinfecteren van het zwembad te laten betalen, is ronduit beledigend ook. Daarmee beweren zij dat haar kleding smerig is, terwijl het niet smeriger is dan het eerste het beste badpak.

Mogen in die zwembaden wel bikini's met string? Getver, allemaal poepbacteriën in het zwembad.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:49:03 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173018207
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:42 schreef Gia het volgende:

Al heel vaak, ja! Met onze jongens en die zwommen in shorts/zwembroekjes.
Iedereen in dit topic die regelmatig in Frankrijk komt inclusief lui die campingeigenaren kennen hebben andere ervaringen (hell, ik post nu vanuit Frankrijk en ook hier is de boxershort niet toegestaan in het zwembad)....

Maar nee hoor, Gia heeft weer een 180 graden andere ervaring... :')
pi_173018215
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus toen hebben je ouders een halve rug moeten betalen omdat het zwembad gedesinfecteerd moest worden?
Nee want het was een zwembad op een camping en ik werd wel na ongeveer 1 minuut weggestuurd :') Misschien hadden ze geen boete gekregen als een kind het gedaan had? Beetje kort door de bocht om het op racisme te gooien als je weet dat het niet mag.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:53:06 #220
3542 Gia
User under construction
pi_173018295
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:49 schreef AchJa het volgende:

Iedereen in dit topic die regelmatig in Frankrijk komt inclusief lui die campingeigenaren kennen hebben andere ervaringen (hell, ik post nu vanuit Frankrijk en ook hier is de boxershort niet toegestaan in het zwembad)....

Maar nee hoor, Gia heeft weer een 180 graden andere ervaring... :')
Ik heb het echt pas één keer meegemaakt. En dat was in de Limousin.
Maar in het zuiden, Tarascon, Aureilhan, Vaison en nog enkele plekken, nooit.

Het is gewoon niet in heel Frankrijk verplicht. Veel campingeigenaren zijn niet zo'n zeikerds.

Zo mag je in Engeland niet met kinderen onder de 14 een restaurant met bar binnen om te gaan eten. Maar in de binnenlanden is veel minder controle en nemen ze het niet zo nauw.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:55:23 #221
3542 Gia
User under construction
pi_173018345
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

Nee want het was een zwembad op een camping en ik werd wel na ongeveer 1 minuut weggestuurd :') Misschien hadden ze geen boete gekregen als een kind het gedaan had? Beetje kort door de bocht om het op racisme te gooien als je weet dat het niet mag.
Onzin. In die baden sturen ze jongens en mannen met losse boxers gewoon het water uit, wijzend op een bord met voorschriften. Dat hadden ze ook met deze vrouw moeten doen.
Om haar te verklaren als vies/vuil is, volgens mij, erg denigrerend voor een moslima. En op mij komt het over dat dát ook net de bedoeling was.
pi_173018381
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Onzin. In die baden sturen ze jongens en mannen met losse boxers gewoon het water uit, wijzend op een bord met voorschriften. Dat hadden ze ook met deze vrouw moeten doen.
Om haar te verklaren als vies/vuil is, volgens mij, erg denigrerend voor een moslima. En op mij komt het over dat dát ook net de bedoeling was.
Ja op die campings enzo, maar dit was privé terrein. Vaak heb je daar dan wel een aantal huisregels waar je je aan moet houden en anders moet je dokken. Ben je het er niet mee eens kan je een ander onderkomen gaan zoeken. Ik kan mij zo voorstellen dat deze familie (zoals veel mensen dat doen) ze niet eens bekeken heeft.

Maar goed als het echt uit het niets kwam is het natuurlijk belachelijk en onterecht.
Edit: Maar dan is het nog steeds eerder geldklopperij dan racisme, die verblijven voor jongeren in Spanje zijn daar ook erg goed in.
pi_173018538
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:44 schreef Gia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zoiets! Dragen mijn mannen altijd op vakantie en tijdens het zwemmen.
Ideaal! 's Avonds even door een sopje en ze kunnen er weer een dag mee vooruit.
Voor zover ik het kan zien vanaf dit plaatje is dit geen badpakstof. Derhalve niet vergelijkbaar met burkini.
pi_173018561
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:04 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Voor zover ik het kan zien vanaf dit plaatje is dit geen badpakstof. Derhalve niet vergelijkbaar met burkini.
Ik ben als kind in zoiets weggestuurd:
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:08:50 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173018620
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:40 schreef Geerd het volgende:
Niet meer dan normaal toch.
Want?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173018651
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee want het was een zwembad op een camping en ik werd wel na ongeveer 1 minuut weggestuurd :') Misschien hadden ze geen boete gekregen als een kind het gedaan had? Beetje kort door de bocht om het op racisme te gooien als je weet dat het niet mag.
het is een boerkini. Een badkleding wat wij allemaal compleet debiel vinden en waar vorig jaar een hoop Franse steden deze badkleding tijdelijk hadden verboden totdat ze door de rechter op de vingers werden getikt.

Je verwijt anderen dat ze snel conclusies trekken maar je doet het zelf nog veel enthousiaster
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:11:39 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173018676
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb het echt pas één keer meegemaakt. En dat was in de Limousin.
Maar in het zuiden, Tarascon, Aureilhan, Vaison en nog enkele plekken, nooit.

Het is gewoon niet in heel Frankrijk verplicht. Veel campingeigenaren zijn niet zo'n zeikerds.
Ik liep net toch langs het zwembad en heb maar even een foto gemaakt van de regelementen die bij de ingang staan:



Links onderin.
pi_173018734
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Want?
Zijn gewoon de regels ? Mag niet daar, als je te hard rijdt loop je ook risico
Ik zwaai naar dieren.
pi_173018735
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

het is een boerkini. Een badkleding wat wij allemaal compleet debiel vinden en waar vorig jaar een hoop Franse steden deze badkleding tijdelijk hadden verboden totdat ze door de rechter op de vingers werden getikt.

Je verwijt anderen dat ze snel conclusies trekken maar je doet het zelf nog veel enthousiaster
Ik geef alleen aan dat er genoeg andere mogelijkheden zijn dan het racisme waar het nu op gegooid wordt. Wil niet zeggen dat het onmogelijk is dat het racisme is hoor, maar er maar vanuit gaan is wel heel kort door de bocht.
pi_173018742
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik liep net toch langs het zwembad en heb maar even een foto gemaakt van de regelementen die bij de ingang staan:

[ afbeelding ]

Links onderin.
Ok absoluut opgelost nu.
In geen enkel Frans zwembad mag je met een losse zwembroek het water in
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:14:43 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173018749
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik liep net toch langs het zwembad en heb maar even een foto gemaakt van de regelementen die bij de ingang staan:

[ afbeelding ]

Links onderin.
Geen kleine kinderen in het water mogen duwen :')
Niet met je baguetje en flesje rosé mogen zwemmen :')

Wat een land :N
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173018757
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ok absoluut opgelost nu.
In geen enkel Frans zwembad mag je met een losse zwembroek het water in
Klopt. Boete is meer dan terecht.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:16:04 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173018779
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Geen kleine kinderen in het water mogen duwen :')
Niet met je baguetje en flesje rosé mogen zwemmen :')

Wat een land :N
We waren het er geloof ik allemaal wel over eens dat ze in Frankrijk redelijk debiele regelgeving hebben mbt zwembaden. Neemt niet weg dat je je daar gewoon aan dient te houden of je gaat niet naar het zwembad, simpel zat.
pi_173018812
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:15 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Klopt. Boete is meer dan terecht.
Ze had geen zwembroek aan
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:19:35 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173018836
quote:
7s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:14 schreef opgebaarde het volgende:

Ok absoluut opgelost nu.
In geen enkel Frans zwembad mag je met een losse zwembroek het water in
Iedereen in dit topic die wel eens in Frankrijk komt heeft dezelfde ervaring. Alleen Gia loopt zoals zo vaak weer eens uit de pas.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:28:29 #236
3542 Gia
User under construction
pi_173019054
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik liep net toch langs het zwembad en heb maar even een foto gemaakt van de regelementen die bij de ingang staan:

[ afbeelding ]

Links onderin.
Dus, Achja treft een camping waar de short verboden is als zwembroek en dus is het in heel Frankrijk verboden?

Ik claim niet dat er geen campings zijn waar het verboden is, maar jij claimt wel dat het op alle campings in alle zwembaden verboden is.


Kijk in dit filmpje eens op 2.40. Je ziet daar mannen op de rand van het zwembad zitten met boxers tot aan de knieën en een paar seconden later duiken er ook een aantal jongens in met een dergelijke zwembroek.

Ik kan nog wel verder gaan zoeken naar filmpjes van Franse campings waar je wel mag zwemmen met korte broek/zwemboxer.
Ik heb overigens ook een filmpje gevonden van een camping die de speedo verplicht stelt, maar een t-shirtje weer wel toestaat. Hoezo krom?

[ Bericht 4% gewijzigd door Gia op 09-08-2017 14:36:51 ]
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:31:04 #237
3542 Gia
User under construction
pi_173019128
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen in dit topic die wel eens in Frankrijk komt heeft dezelfde ervaring. Alleen Gia loopt zoals zo vaak weer eens uit de pas.
Jij snapt echt sarcasme niet, is het wel? De opmerking van opgebaarde leek mij van sarcastische aard.

Jouw ervaring is niet maatgevend voor heel Frankrijk.

Ik heb echt maar één keer meegemaakt dat ze in speedo's moesten. Verder nooit.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:35:55 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:38:09 #239
3542 Gia
User under construction
pi_173019286
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:35 schreef AchJa het volgende:

Net zo min als jouw ervaring.
Maar ik beweer dat ook niet. Heb zelfs aangegeven dat wij dat ook ooit meegemaakt hebben dat het niet mocht.
Jij bent degene die zijn ervaring als regel ziet voor alle Franse campings. En dat is gewoon niet waar.
pi_173019353
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:56 schreef ColtZ40 het volgende:
In Frankrijk mag je alleen met een ballenknijper zwemmen. Boxer is verboden, laat staan een boerkini.

Ze moeten niet zo zeuren en het op rasisme gooien.
Ik snap niet waarom zo'n onderbroek überhaupt ballenknijper heet. Dat is een rare naam. En 't is vreemd dat je in Frankrijk alleen daarmee mag zwemmen ja.
pi_173019453
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:40 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom zo'n onderbroek überhaupt ballenknijper heet. Dat is een rare naam. En 't is vreemd dat je in Frankrijk alleen daarmee mag zwemmen ja.
Boven alles is dat uitzicht heel erg gay met mannen die bijna niks aan hebben. Ik ga zeker nooit naar een zwembad in Frankrijk. Ik ben zelfs niet zo'n fan van mannen die boxers dragen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 14:49:48 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173019544
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar ik beweer dat ook niet. Heb zelfs aangegeven dat wij dat ook ooit meegemaakt hebben dat het niet mocht.
Jij bent degene die zijn ervaring als regel ziet voor alle Franse campings. En dat is gewoon niet waar.
Dit moet ik dus anders lezen?:

quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:53 schreef Gia het volgende:

Het is gewoon niet in heel Frankrijk verplicht. Veel campingeigenaren zijn niet zo'n zeikerds.

Zo mag je in Engeland niet met kinderen onder de 14 een restaurant met bar binnen om te gaan eten. Maar in de binnenlanden is veel minder controle en nemen ze het niet zo nauw.
Jij zegt feitelijk dat de overkoepelende regelgeving mbt boxershorts bestaat/ zo is, echter houden de campingeigenaren zich er niet aan. Of is dat niet wat je bedoelt?
pi_173019828
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik liep net toch langs het zwembad en heb maar even een foto gemaakt van de regelementen die bij de ingang staan:

[ afbeelding ]

Links onderin.
En dan is er een deel, wrs het allerbelangrijkste, toch niet vertaald. Typisch Frans :') Als het geen gepruts is, dan is het arrogantie.
pi_173019888
Ik heb de derde en vierde van links onderin op de bodemrij niet kunnen ontcijferen.
pi_173019925
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:15 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Klopt. Boete is meer dan terecht.
Dit was een prive huiszwembad, sukkel.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:08:17 #246
3542 Gia
User under construction
pi_173020025
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:49 schreef AchJa het volgende:

Dit moet ik dus anders lezen?:

[..]

Jij zegt feitelijk dat de overkoepelende regelgeving mbt boxershorts bestaat/ zo is, echter houden de campingeigenaren zich er niet aan. Of is dat niet wat je bedoelt?
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Of, ik weet niet of er landelijke regels zijn met betrekking tot zwemkleding. Ik zeg alleen dat wij in Frankrijk veel op campings zijn geweest waar de korte broek/zwembroek wel mocht. En we zijn in Engeland geweest waar we met onze kinderen van 13 en 11 gewoon een bar/restaurant zijn binnengelopen om te eten, zonder problemen.
We zijn echter ook, in Newquay was dat, ergens binnen gelopen waar we meteen doorgestuurd werden naar de 'family room' vanwege de regels en onze 13-jarige zoon niet even zijn vader mocht helpen om de drankjes naar onze tafel te brengen. 2 pints en 2 large cola.

Maar misschien kun jij even de franse wetboeken er op naslaan of korte broekjes eigenlijk in heel Frankrijk verboden zijn in zwembaden.

Volgens mij ben jij zo'n zeiksnor die overal braaf in zijn ballenknijper naar het zwembad gaat en iedereen die een zwemshort aanheeft, aanwijst als 'in overtreding!'
En maar mopperen dat zoveel mensen zich niet aan de regels houden! Foei.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:10:06 #247
3542 Gia
User under construction
pi_173020071
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:59 schreef Hdero het volgende:
En dan is er een deel, wrs het allerbelangrijkste, toch niet vertaald. Typisch Frans :') Als het geen gepruts is, dan is het arrogantie.
En geen toezicht! Lekker als je daar als vluchteling komt.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:11:46 #248
3542 Gia
User under construction
pi_173020116
Volgens deze link is het, sinds dit jaar, overal verplicht:

https://www.frankrijkwijz(...)rplicht-voor-mannen/

Maar volgens deze link wordt dit niet door alle campings nageleefd.
Zwembroek regels in het buitenland:

https://www.zwembroeken.n(...)-het-buitenland.html

Tja, en wij zijn al sinds ik ziek ben geworden niet meer op vakantie geweest.
De video die ik plaatste komt wel van de website van een camping waar we een paar keer zijn geweest. Weet niet hoe recent die is.

[ Bericht 15% gewijzigd door Gia op 09-08-2017 15:18:54 ]
pi_173020199
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:10 schreef Gia het volgende:

[..]

En geen toezicht! Lekker als je daar als vluchteling komt.
Toezicht is niet wettelijk verplicht. Je kan ze ook niet aansprakelijk stellen ivm een ongeluk.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:18:27 #250
3542 Gia
User under construction
pi_173020263
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:15 schreef Hdero het volgende:

[..]

Toezicht is niet wettelijk verplicht. Je kan ze ook niet aansprakelijk stellen ivm een ongeluk.
Dat moeten we hier ook maar invoeren dan.

Maar goed, OT: vraag me af of ze na elke sprong met kleding aan, of duwtje vanaf de kant van iemand met een t-shirt aan, het zwembad desinfecteren. Ik blijf het een grove belediging vinden.
Dat ze eruit gestuurd is, niet. Maar dat ze wordt aangemerkt als zwembadvervuiler vind ik grof.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:18:48 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173020271
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:59 schreef Hdero het volgende:

[..]

En dan is er een deel, wrs het allerbelangrijkste, toch niet vertaald. Typisch Frans :') Als het geen gepruts is, dan is het arrogantie.
De temperatuur en/of openingsuren? :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:20:16 #252
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173020308
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:02 schreef Hdero het volgende:
Ik heb de derde en vierde van links onderin op de bodemrij niet kunnen ontcijferen.
Geen (eigen) eten en geen opblaasbedden. Zo lastig niet, toch?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173020310
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:18 schreef Dven het volgende:

[..]

De temperatuur en/of openingsuren? :?
Dat zal het zijn, ik dacht dat die tweede de verkleinvorm was van hors'd'oeuvres :')

Ach zal toch niet zo belangrijk zijn.
pi_173020335
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Geen (eigen) eten en geen opblaasbedden. Zo lastig niet, toch?
Niet als je direct ervoor staat, op mijn mobiel is het piepklein met de nodige beeldvertroebeling.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 15:22:05 #255
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173020355
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:21 schreef Hdero het volgende:

[..]

Niet als je direct ervoor staat, op mijn mobiel is het piepklein met de nodige beeldvertroebeling.
Vind het wel mooi dat ze in de picknickmand een baguette en wijnfles hebben gestopt _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 9 augustus 2017 @ 16:46:41 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173022499
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:08 schreef Gia het volgende:

Volgens mij ben jij zo'n zeiksnor die overal braaf in zijn ballenknijper naar het zwembad gaat en iedereen die een zwemshort aanheeft, aanwijst als 'in overtreding!'
En maar mopperen dat zoveel mensen zich niet aan de regels houden! Foei.
Je denkt toch niet echt dat als ik op vakantie ga ik de zee niet binnen loopafstand heb?

Maar goed, volgens mij lulden we langs elkaar heen omdat ik in de veronderstelling was dat je wist dat de regelgeving mbt boxershorts in zwembaden bestond.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 16:55:59 #257
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173022647
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:11 schreef Gia het volgende:
Volgens deze link is het, sinds dit jaar, overal verplicht:

https://www.frankrijkwijz(...)rplicht-voor-mannen/
Hoe lang het echt verplicht is weet ik niet. Maar voor mij is het zeker geen nieuws en hier op Fok! is het 15 jaar geleden ook al eens ter sprake gekomen zie ik.
pi_173022836
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 16:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe lang het echt verplicht is weet ik niet. Maar voor mij is het zeker geen nieuws en hier op Fok! is het 15 jaar geleden ook al eens ter sprake gekomen zie ik.
Het is ook vrij standaard in Franse zwembaden, al zullen er ook uitzonderingen zijn.
Ik vraag me af hoe het zit bij de zwembaden bij een vakantiehuisje, zoals hier het geval is.
pi_173023243
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het is ook vrij standaard in Franse zwembaden, al zullen er ook uitzonderingen zijn.
Ik vraag me af hoe het zit bij de zwembaden bij een vakantiehuisje, zoals hier het geval is.
Zolang die speedo-eis in de regelgeving en niet de wetgeving verankerd staat, gok ik dat de eigenaar zelf mag bepalen.
pi_173023477
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:29 schreef Hdero het volgende:

[..]

Zolang die speedo-eis in de regelgeving en niet de wetgeving verankerd staat, gok ik dat de eigenaar zelf mag bepalen.
Zou kunnen. Ik vind het lastig in te schatten, omdat zo'n vakantiehuisje mogelijk enkel bedoeld is voor de verhuur en de eigenaar dan misschien (zoals bij een openbaar zwembad of een zwembad op de camping) verantwoordelijk is voor de waterkwaliteit en moet voorkomen dat zijn gasten ziek worden door het water.

Ik neem aan dat iemand in zijn eigen zwembad in de achtertuin gewoon zelf mag bepalen wat hij in het zwembad gooit?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 17:48:41 #261
3542 Gia
User under construction
pi_173023555
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:29 schreef Hdero het volgende:

[..]

Zolang die speedo-eis in de regelgeving en niet de wetgeving verankerd staat, gok ik dat de eigenaar zelf mag bepalen.
Volgens de link die ik postte is het sinds dit jaar, 2017, wettelijk verplicht.

Ergens ook wel begrijpelijk, want kinderen dragen zo'n zwemshort gewoon dag en nacht. En tja, ergens is dat ook best wel onhygiënisch.
En dat is met zo'n boeking niet het geval. Die wordt alleen gebruikt om te zwemmen.
pi_173023557
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zou kunnen. Ik vind het lastig in te schatten, omdat zo'n vakantiehuisje mogelijk enkel bedoeld is voor de verhuur en de eigenaar dan misschien (zoals bij een openbaar zwembad of een zwembad op de camping) verantwoordelijk is voor de waterkwaliteit en moet voorkomen dat zijn gasten ziek worden door het water.

Ik neem aan dat iemand in zijn eigen zwembad in de achtertuin gewoon zelf mag bepalen wat hij in het zwembad gooit?
Het kan ook iets zijn dat per gemeente verschilt oftewel in de lokale verordeningen vastgelegd wordt. Ik ken de Franse wet en het Franse recht evenmin.
pi_173023611
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens de link die ik postte is het sinds dit jaar, 2017, wettelijk verplicht.

Ergens ook wel begrijpelijk, want kinderen dragen zo'n zwemshort gewoon dag en nacht. En tja, ergens is dat ook best wel onhygiënisch.
En dat is met zo'n boeking niet het geval. Die wordt alleen gebruikt om te zwemmen.
Overdreven gedoe over hygiëne. Je wordt echt niet ziek van een beetje vies in het water. Dagelijks kom je in contact met veel ergere besmettingsmogelijkheden. Daar heb je een immuunsysteem voor. ^O^ Zie mijn vroegere reactie voor een iets uitgebreidere reactie.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:25:25 #264
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 18:26:15 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173024170
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:51 schreef Hdero het volgende:

[..]

Overdreven gedoe over hygiëne. Je wordt echt niet ziek van een beetje vies in het water. Dagelijks kom je in contact met veel ergere besmettingsmogelijkheden. Daar heb je een immuunsysteem voor. ^O^ Zie mijn vroegere reactie voor een iets uitgebreidere reactie.
En zoals ook al eerder gezegd dat doet niks af aan de geldende regelgeving.
pi_173024453
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:48 schreef Hdero het volgende:

[..]

Het kan ook iets zijn dat per gemeente verschilt oftewel in de lokale verordeningen vastgelegd wordt. Ik ken de Franse wet en het Franse recht evenmin.
Dat zou kunnen. Ik wist niet dat er een verbod op zwemshorts was vastgelegd in regelgeving of wetten. Ik dacht dat zwembadeigenaren dat gewoon zelf kozen, omdat de eisen voor de waterkwaliteit daar zo enorm streng zijn. Als je pech hebt, kan je je zwembad sluiten en dan loop je de hele zomer heel veel inkomsten mis.
pi_173026719
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

En zoals ook al eerder gezegd dat doet niks af aan de geldende regelgeving.
En in de reactie waarop ik reageerde, deed degene alsof de Franse wetgeving logisch was en goed te verklaren. Vandaar.
pi_173026787
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 17:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens de link die ik postte is het sinds dit jaar, 2017, wettelijk verplicht.

Ergens ook wel begrijpelijk, want kinderen dragen zo'n zwemshort gewoon dag en nacht. En tja, ergens is dat ook best wel onhygiënisch.
En dat is met zo'n boeking niet het geval. Die wordt alleen gebruikt om te zwemmen.
Ja, wij waren in "Die" in Frankrijk en ik moet voor mijn zoon ter plaatse zo een Speedo zwembroek aanschaffen, anders mocht-ie nog niet eens het terrein bij het zwembad op.

Wordt echt heel streng nageleefd.

Stonden binnen vijf seconden bij hem.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')