abonnement Unibet Coolblue
pi_173035677
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:23 schreef ML45 het volgende:

[..]

Er staat nog ruim een ton open op dit moment. Ik zelf pak hem niet mee, het verhaal is voor mij te mooi om waar te zijn.
Voor mij geldt hetzelfde. Soms moet je ook gewoon afgaan op je buikgevoel, zeker als dat niet goed is...
pi_173036049
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:36 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Voor mij geldt hetzelfde. Soms moet je ook gewoon afgaan op je buikgevoel, zeker als dat niet goed is...
Hier precies hetzelfde, al hoop ik natuurlijk voor alle mensen die wel mee doen, dat ik ernaast zit.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 10:58:37 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_173036191
Het is officieel, per vandaag heb ik via crowdfunding meer ontvangen dan dat ik heb geīnvesteerd. Heb ooit 4000 euro in crowdfunding gestoken en de teller staat nu op 4.013 euro terug ontvangen. Dus alles wat ik nu binnenkrijg is puur rendement. Ik krijg nog ruim ¤500 van GvE

Ondertussen doe ik overigens niks meer met crowdfunding, ik stop nu alles in indexfondsen.
pi_173036233
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:58 schreef Blik het volgende:
Het is officieel, per vandaag heb ik via crowdfunding meer ontvangen dan dat ik heb geīnvesteerd. Heb ooit 4000 euro in crowdfunding gestoken en de teller staat nu op 4.013 euro terug ontvangen. Dus alles wat ik nu binnenkrijg is puur rendement. Ik krijg nog ruim ¤500 van GvE

Ondertussen doe ik overigens niks meer met crowdfunding, ik stop nu alles in indexfondsen.
Gefeliciteerd!!! Goed te horen dat er mensen zijn de een positief rendement gerealiseerd hebben. *O*

Voor mij zal het nog wel enige tijd duren voordat ik zo ver ben en het kan nog alle kanten op. Heb je een idee wat je uiteindelijk voor rendement gaat maken als alles verder goed verloopt?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_173036288
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:58 schreef Blik het volgende:
Het is officieel, per vandaag heb ik via crowdfunding meer ontvangen dan dat ik heb geīnvesteerd. Heb ooit 4000 euro in crowdfunding gestoken en de teller staat nu op 4.013 euro terug ontvangen. Dus alles wat ik nu binnenkrijg is puur rendement. Ik krijg nog ruim ¤500 van GvE

Ondertussen doe ik overigens niks meer met crowdfunding, ik stop nu alles in indexfondsen.
Gefeliciteerd! *O*

Ik zou overigens niet alleen kiezen voor indexfondsen maar voor de verdere spreiding ook kijken naar andere investeringen.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 11:06:33 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_173036379
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:00 schreef komrad het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!! Goed te horen dat er mensen zijn de een positief rendement gerealiseerd hebben. *O*

Voor mij zal het nog wel enige tijd duren voordat ik zo ver ben en het kan nog alle kanten op. Heb je een idee wat je uiteindelijk voor rendement gaat maken als alles verder goed verloopt?
Ik krijg nog ruim 500, dus ik kom uit op ruim 4500 met 4000 geīnvesteerd.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 11:07:14 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_173036391
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*

Ik zou overigens niet alleen kiezen voor indexfondsen maar voor de verdere spreiding ook naar andere investeringen.
voorlopig heb ik indexfondsen, obligatiefondsen en ik los af op mijn hypotheek. Voorlopig divers genoeg naar mijn smaak.
pi_173036393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik krijg nog ruim 500, dus ik kom uit op ruim 4500 met 4000 geīnvesteerd.
Over welke termijn?
pi_173036457
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:02 schreef Horsemen het volgende:
Ik zou overigens niet alleen kiezen voor indexfondsen maar voor de verdere spreiding ook naar andere investeringen.
Ik denk dat je dan een iets te nauwe definitie van "indexfondsen" hanteert, want daarin is een enorme variëteit die juist een zeer brede spreiding mogelijk maakt. Er zijn bijvoorbeeld ook indexfondsen voor staats- en bedrijfsobligaties (en daarbinnen weer voor specifieke gemiddelde duration, kredietwaardigheid, etc), indexfondsen voor aandelen in specifieke sectoren, indexfondsen voor specifieke geografische gebieden, indexfondsen voor large/mid/small cap, etc, etc.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 11:12:12 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_173036500
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Over welke termijn?
De laatste betaling pas in februari 2020

Ik krijg nu nog ruim 140 dit jaar, 250 in 2018, 115 in 2019 en 8 euro in 2020
pi_173036670
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:10 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan een iets te nauwe definitie van "indexfondsen" hanteert, want daarin is een enorme variëteit die juist een zeer brede spreiding mogelijk maakt. Er zijn bijvoorbeeld ook indexfondsen voor staats- en bedrijfsobligaties (en daarbinnen weer voor specifieke gemiddelde duration, kredietwaardigheid, etc), indexfondsen voor aandelen in specifieke sectoren, indexfondsen voor specifieke geografische gebieden, indexfondsen voor large/mid/small cap, etc, etc.
Dat denk ik niet. Ik investeer zelf uiteraard ook in een leuke combinatie van bovengenoemde fondsen. Er is nog zoveel meer. Zoals inderdaad een eigenhuis of voor de kleinere investeringen zonnepanelen maar ook bijvoorbeeld fysieke edelmetalen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Spreiden, spreiden, spreiden en niet alleen maar via fondsen maar kijk ook eens verder.
pi_173036747
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ik investeer zelf uiteraard ook in een leuke combinatie van bovengenoemde fondsen. Er is nog zoveel meer. Zoals inderdaad een eigenhuis of voor de kleinere investeringen zonnepanelen maar ook bijvoorbeeld fysieke edelmetalen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Spreiden, spreiden, spreiden en niet alleen maar via fondsen maar kijk ook eens verder.
Ok, excuses ;)
Ik dacht dat je misschien bij "indexfondsen" vooral dacht aan fondsen die een beursindex zoals de AEX volgen (wat veel mensen lijken te doen).
  donderdag 10 augustus 2017 @ 11:26:37 #113
132191 -jos-
Money=Power
pi_173036795
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ik investeer zelf uiteraard ook in een leuke combinatie van bovengenoemde fondsen. Er is nog zoveel meer. Zoals inderdaad een eigenhuis of voor de kleinere investeringen zonnepanelen maar ook bijvoorbeeld fysieke edelmetalen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Spreiden, spreiden, spreiden en niet alleen maar via fondsen maar kijk ook eens verder.
Voor de woningmarkt, zonne/groene energie en edelmetalen bestaan ook gewoon indexfondsen hoor :)

Bij mij zal het zo te zien nog wel zo'n 2 jaar duren voordat ik echt kan zeggen dat ik een positief rendement heb gehaald met crowdfunding.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_173036887
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:26 schreef -jos- het volgende:

[..]

Voor de woningmarkt, zonne/groene energie en edelmetalen bestaan ook gewoon indexfondsen hoor :)
Ik denk niet dat het hier de plek is om alle voor en nadelen hiervan te bespreken. Mijn tip was om vooral veel te spreiden. Alleen spreiden binnen fondsen geeft namelijk op bepaalde vlakken ook weer een risico verhoging ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:24 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ok, excuses ;)
Ik dacht dat je misschien bij "indexfondsen" vooral dacht aan fondsen die een beursindex zoals de AEX volgen (wat veel mensen lijken te doen).
Geen enkel probleem en excuses niet nodig hoor :)
  donderdag 10 augustus 2017 @ 11:32:04 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_173036934
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ik investeer zelf uiteraard ook in een leuke combinatie van bovengenoemde fondsen. Er is nog zoveel meer. Zoals inderdaad een eigenhuis of voor de kleinere investeringen zonnepanelen maar ook bijvoorbeeld fysieke edelmetalen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Spreiden, spreiden, spreiden en niet alleen maar via fondsen maar kijk ook eens verder.
Zonnepanelen heb ik ook, alleen de fysieke edelmetalen ontbreken
pi_173036976
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Zonnepanelen heb ik ook, alleen de fysieke edelmetalen ontbreken
^O^
pi_173037057
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9% rente bij Collin, dan weet je het wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 10-08-2017 11:42:54 ]
pi_173037088
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 10:32 schreef Horsemen het volgende:
Voor de liefhebbers van de 1e schijf bij SiG staat de laatste 1050 euro open van de Schiedamseweg R'dam (nu met 25 euro premie voor nieuwe investeerders). 1e schijf van project Mathenesserweg is inmiddels vol zag ik.
Is nu vol op 50 euro na.

Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is dat schijf 1 van de Slotboomstraat maar niet vol wil komen. Van tranche 2 kan ik het beter begrijpen maar schijf 1 lijkt me toch vrij risicoloos?
Pecunia non olet
pi_173037167
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Is nu vol op 50 euro na.

Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is dat schijf 1 van de Slotboomstraat maar niet vol wil komen. Van tranche 2 kan ik het beter begrijpen maar schijf 1 lijkt me toch vrij risicoloos?
Misschien toch door de opmerking over het faillissement? Er wordt zo wie zo op dit moment vrij weinig via SiG geīnvesteerd.
pi_173037192
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Is nu vol op 50 euro na.

Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is dat schijf 1 van de Slotboomstraat maar niet vol wil komen. Van tranche 2 kan ik het beter begrijpen maar schijf 1 lijkt me toch vrij risicoloos?
Ik zie ook niet in waarom deze zo moeilijk gaat. Het enige wat bij een aantal investeerders tegen staat in dat het wederom Rotterdam is en wederom dhr. Koole als geldnemer. Ik zie ook geen extra risico en zeker niet in schijf 1. Ik heb er overigens ook in geīnvesteerd.
pi_173037532
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zie ook niet in waarom deze zo moeilijk gaat. Het enige wat bij een aantal investeerders tegen staat in dat het wederom Rotterdam is en wederom dhr. Koole als geldnemer. Ik zie ook geen extra risico en zeker niet in schijf 1. Ik heb er overigens ook in geīnvesteerd.
Het kan er ook mee te maken hebben dat SiG een beperkte investeerdersbasis heeft en dat de investeerders niet te snel in te veel projecten van een beginnend platform willen stappen. Daarbij nog de overweging van Rotterdam en dhr. Koole. Dat zijn voor mij redenen om te temporiseren. Niets mis met dit project maar ik wil niet straks zwaar overwogen zijn in SiG en in Rotterdam. Omdat het daarbij aflossingsvrije leningen zijn neemt het saldo ook niet af waarder er minder herinvesteringen zijn.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_173038273
https://www.collincrowdfund.nl/bereik-3/
Bereik 3 vandaag om 11.36 uur iemand ¤ 80.000,= gestort. nu voor 93 % geīnvesteerd.
Ik zit in Bereik 1, vind het prima als Bereik 3 vol komt.
pi_173038789
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:36 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9% rente bij Collin, dan weet je het wel.
Wederom dank voor het delen.
Op zich geen onaardig concept. Redelijke rente van 9% maar wel een hoog risico en 0 zekerheden.
Verder is de verwachting dat ze dit jaar 40k verlies gaan maken omdat er te weinig binnen komt om ook maar de aflossingsverplichtingen te kunnen voldoen.
Ik laat hem dus maar weer aan mij voorbij gaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 12:55:57 #124
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173038792
Bij LAH: Zambiaan
12 maanden
4%
partner: AMZ
pi_173039265
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Er zijn in het verleden al meerdere projecten geweest met fundingszekerheid dus met 18 projecten zit je eigenlijk al zeker in 1 of meerdere projecten waarbij dit van toepassing is geweest aangezien er momenteel 20 tot stand gekomen projecten zijn (mooie spreiding heb je trouwens ^O^). Afgelopen december hebben NRDZ en ik een bezoek gebracht aan SiG. Toen hebben wij deze uitleg gekregen naar aanleiding van vragen hieromtrent van onze kant. Deze andere investeerder krijgt deze extra 1% omdat hij op voorhand de garantie afgeeft om het volledige bedrag aan te vullen. Dit kan dus tienduizenden tot in deze situatie tonnen zijn. Voor deze fundingszekerheid betaald de geldnemer 1% extra aan deze investeerder.
Als je een zakelijke investeerder bent (particuliere investeerders kunnen maar max 80k inleggen) die dergelijke bedragen wil investeren kan je je melden bij SiG en hier ook voor kiezen (mits een geldnemer kiest voor fundingszekerheid). Je krijgt dan met name die projecten in portefeuille waar andere minder in geīnteresseerd zijn en dus niet volkomen maar wel tegen een hogere vergoeding.
Voor SiG is het voordeel dat ze minder investeerders nodig hebben en er meer projecten tot stand kunnen komen. Als starter erg prettig natuurlijk. Ik als kleine investeerder heb hier indirect ook voordeel van omdat anders minder projecten waarin ik wil investeren tot stand zouden komen.
Zo zat het inderdaad. De investeerder die de fundingszekerheid afgeeft krijgt inderdaad 1% van de hoofdsom extra per jaar als premie, welke betaald wordt door de leningnemer. Voor de leningnemer is dit dus met name interessant als hij direct tot koop en betaling wil overgaan en niet afhankelijk wil zijn van de "grillen" van de Crowd. Degene die de zekerheid geeft moet diepe zakken hebben want die zou als het tegen zit dus de gehele eerste en tweede schijf moeten financieren. Als de lening goed loopt en de crowd alles volstort heeft hij een aantrekkelijke garantstelling gedaan hij heeft dan "niets" hoeven inleggen en vangt toch jaarlijks 1% van de hoofdsom.
Dit is de variant van garantstelling die toen is uitgelegd. misschien zijn er inmiddels meer varianten.
Men had in december een tekort aan garantstellers bij SIG en kon er nog wel een paar gebruiken. Dus ik zou zeggen als je er wat in ziet en je hebt diepe zakken, meld je aan bij SIG.
Ik zie met Horseman geen nadelen voor de crowd investeerders voor deze garantstellingsregeling. Immers deze garantsteller heeft dezelfde rechten als de andere investeerders als het mis gaat, hij krijgt alleen een premie voor het risico dat hij loopt om de lening tot 100% aan te vullen.
Het moet natuurlijk wel eenduidig gecommuniceerd worden. Als ik achteraf daar naar kijk is dat niet goed gebeurd. Toen wij in december SIG bezochten waren er echter wel wat belangrijkere zaken die voor verbetering in aanmerking kwamen! :)
Kennelijk is het nu de tijd om de communicatie van deze garantstelingsregeling in het prioriteiten lijstje van verbeteringen van SIG te zetten. Misschien iets voor djh77 als groot verbruiker van SIG om hier met SIG over te communiceren?
pi_173039340
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de lening nemer is dit dus met name interessant als hij direct tot koop en betaling wil overgaan en niet afhankelijk wil zijn van de "grillen" van de Crowd.
Hoe zie je dit nu met deze projecten? De leningnemer is nog steeds voor 50% afhankelijk van de grillen van de crowd.
pi_173039516
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hoe zie je dit nu met deze projecten? De leningnemer is nog steeds voor 50% afhankelijk van de grillen van de crowd.
Dit is dus kennelijk een nieuwe variant van zekerheidstelling en wel voor 50%. Aardig om te weten wat hier de premie is. :)
Kennelijk wil de garantsteller zich maar voor 50% garant stellen en is de leningnemer en SIG daarmee akkoord gegaan. Ik heb de pitch niet goed gelezen maar als ik het goed begrijp uit wat ik op het forum lees betreft dit niet een aankoop maar een herfinanciering. Misschien is de garantsteller wel de huidige financier? Stof om na te vragen bij SIG zou ik zeggen. Ik heb heb op dit moment even niet veel tijd. 8-) c_/
pi_173039680
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173039987
Is jullie het nieuwe logo van FNC ook al opgevallen?
pi_173040134
Ik zit ook al even op lah te wachten, zou redelijke uitbetaling moeten hebben deze maand.
pi_173040410
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Kennelijk is het nu de tijd om de communicatie van deze garantstelingsregeling in het prioriteiten lijstje van verbeteringen van SIG te zetten. Misschien iets voor djh77 als groot verbruiker van SIG om hier met SIG over te communiceren?
Ik heb vanmorgen al gebeld met SiG. Ze gaan dit oppakken en er gaat een toelichting komen op de site.
pi_173040429
Hallo, lurk al een tijd mee, en heb ik wel eens wat gepost. Dank voor alle info!

Toch nog even voorstellen.
Ik heb nu 76 projecten plus 23 bij LAH.
Ik heb met name geīnvesteerd via GVE (36 gestart, 13 afgerond), IVM (8/1), KOM (10/1) CCF (3/0), LAH (23/18) en Greencrowd (10/2). Twee defaults (bekende) slechts, plus LAH-gedoe en de steigerbouwer.
Ik ben net als velen zeer terughoudend: KOM, LAH, GVE bouw ik af. Elke maand ben ik weer dankbaar dat er geen default bij is gekomen.

SiG probeer ik nu uit, maar die drie nieuwe projecten zijn idd bijzonder. Zoveel geld proberen op te halen met zo weinig goede toelichting....
pi_173040481
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:34 schreef Mijnenveger het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als daar slecht nieuws is hebben ze het nog lang volgehouden. Elke dag wordt je gebombadeerd met reclame va nTIX maar echt nooit van hen..
pi_173040588
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:56 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik zit ook al even op lah te wachten, zou redelijke uitbetaling moeten hebben deze maand.
LAH is inderdaad meestal eerder met de uitbetaling.
pi_173040598
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:56 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik zit ook al even op lah te wachten, zou redelijke uitbetaling moeten hebben deze maand.
Mongolie en Maxima (Cambodja) zijn binnen. De rest nog niet. De 10 werkdagen zijn nog niet voorbij.
pi_173040659
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:34 schreef Mijnenveger het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het facebook account en de site zijn nog actief.
Daarnaast een vacature (stageplek) online sinds 2 weken.
pi_173041384
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:34 schreef Mijnenveger het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop dat dit niet het bekende signaal tot aanstaande default is, dat zou wel een enorme zijn.
Wel opvallend dat er op Trustpilot 144 recensies zijn, maar geen enkele meer na januari 2017.
pi_173041465
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 13:34 schreef Mijnenveger het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was toen echt wel een prestige project van GvE. Ik denk dat ik hem nu niet meer had meegenomen... Hopen dat het gewoon een kleine vertraging is...
pi_173041496
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:24 schreef peterc het volgende:

[..]

Goed gevonden, correct, dit is het pand. Te koop, kan ik me nog iets bij voorstellen, te huur ?? De outlet zal geen 270k huur betalen op een omzet van circa 800k, daar heb je echt wel 2.000k omzet voor nodig zoals de prognose uit de pitch. GVE maar eens de vraag stellen hoe het zit met deze funda adver
Had GVE nog een antwoord gestuurd over de situatie rondom het pand van Take-it ?
pi_173041562
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 12:28 schreef Appeltje58 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/bereik-3/
Bereik 3 vandaag om 11.36 uur iemand ¤ 80.000,= gestort. nu voor 93 % geīnvesteerd.
Ik zit in Bereik 1, vind het prima als Bereik 3 vol komt.
Net nog eens 20k. Project zit vol nu.
pi_173041749
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 11:55 schreef komrad het volgende:

[..]

Het kan er ook mee te maken hebben dat SiG een beperkte investeerdersbasis heeft en dat de investeerders niet te snel in te veel projecten van een beginnend platform willen stappen. Daarbij nog de overweging van Rotterdam en dhr. Koole. Dat zijn voor mij redenen om te temporiseren. Niets mis met dit project maar ik wil niet straks zwaar overwogen zijn in SiG en in Rotterdam. Omdat het daarbij aflossingsvrije leningen zijn neemt het saldo ook niet af waarder er minder herinvesteringen zijn.
Dit zijn ook voor mij de redenen dat ik maar beperkt instap in dit project. Voor de projecten in Limburg, deze laat ik aan mij voorbijgaan. Bij Heidestraat 35 een waarde obv de huur die ver boven de vrije verkoopwaarde uitkomt gebaseerd op een huurinkomsten van ruim 65.000 per jaar waar geen enkele toelichting opgegeven wordt hoe dit is opgebouwd. Mi is dit een project met een groot risico gehalte ook in schijf 1.
pi_173042440
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:20 schreef djh77 het volgende:

[..]

Mongolie en Maxima (Cambodja) zijn binnen. De rest nog niet. De 10 werkdagen zijn nog niet voorbij.
Bij mij zijn alle LaH betalingen voor deze maand binnengekomen vandaag
pi_173042447
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:07 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Had GVE nog een antwoord gestuurd over de situatie rondom het pand van Take-it ?
Over de evt. verkoop weet ik niets. Wel weet ik dat het mogelijk was om hypothecaire zekerheid af te geven aan de investeerders. De ondernemers hebben bewust gekozen om geen hypotheek te vestigen. Reden is dat de beheermaatschappij eigendom is van 3 kinderen en de 3e geen bemoeienis heeft in take-it. Ook zouden ze de verhoudingen tussen broer/zus en de andere 2 ondernemers niet gelijk vinden als er een hypotheek gevestigd zou worden. De materiële zekerheid van broer en zus heeft wel te maken met de waarde van het pand. GvE had liever gezien dat er wel een hypotheek zou zijn gevestigd. Ik zelf ook. Nu doe ik niet mee.
pi_173042596
Nieuwe SIG stap ik niet in.
Van cijfers klopt geen hout.
die biesstraat wel, maar bij
nr. 35 schijf 1 is te hoog (meer dan 55%) schijf 2 is veel te laag
nr. 37 schijf 1 ook te hoog en 2 ook veel te laag.
Als de percentages al niet kloppen wat moet ik dan denken van de huuropbrengsten.
pi_173042647
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173043327
Nog een nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173043685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:20 schreef djh77 het volgende:

[..]

Mongolie en Maxima (Cambodja) zijn binnen. De rest nog niet. De 10 werkdagen zijn nog niet voorbij.
Kwartiertje geleden laatste meldingen gehad.
pi_173043879
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:46 schreef Jaerock het volgende:
Nog een nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondanks de forse eigen inbreng en het ontbreken van een grootbank, blijft het een horeca starter zonder extra zekerheden.
Ik ken de omgeving 's-Gravenzande vrij goed: het horecaplein leent zich wel voor extra horeca, restaurants zitten in de weekenden vaak vol. Doordeweeks is dit minder het geval.

De recensies uit Noordwijk waren overigens prima:
https://www.eet.nu/noordwijk/het-galjoen

Ik ga er wel een keer eten, maar investeer er niet in.
pi_173045150
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:06 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Dit was toen echt wel een prestige project van GvE. Ik denk dat ik hem nu niet meer had meegenomen... Hopen dat het gewoon een kleine vertraging is...
Mijn gedachten precies. Er zitten wat grote investeerders achter, maar het is volgens mij wel geflopt. Zoals eerder gezegd is het een vrij onzichtbare speler (weinig tot geen reclame). En in de e-commerce game draait het om kleine marges dus je hebt veel klanten nodig.

Ik heb er bewust (voor de lol) in geīnvesteerd om te zien hoe zo'n groot project zal aflopen. Jammer dat updates schaars zijn of volledig ontbreken. Niet alleen bij dit project.
pi_173045521
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:07 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Had GVE nog een antwoord gestuurd over de situatie rondom het pand van Take-it ?
Een netwerk-invest-maatje heeft de vraag uitgezet naar GVE ; ik zelf sla het project over.
Hij zit meer in het netwerk daar lokaal.

http://vsrmakelaars.nl/BO(...)33688178/tekoop.html
pi_173046014
Is de betaling van de paddenstoelenman van KOM al binnen? Hij zou vandaag betalen maar ik heb nog niets ontvangen (of gehoord).
pi_173046985
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:49 schreef Camogli het volgende:
Is de betaling van de paddenstoelenman van KOM al binnen? Hij zou vandaag betalen maar ik heb nog niets ontvangen (of gehoord).
Hij zou vandaag aan KoM betalen. Dan moet het nog doorgestort worden.Zo snel gaat dat niet.
pi_173047336
Weer een project met fantastische cijfers. Al 3 jaar geen cent verdiend (en dat zonder personeelskosten):


[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 10-08-2017 19:59:30 ]
pi_173059754
Nog 17,5K te gaan op Platowood........
Pecunia non olet
pi_173060140
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16710
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Lees verder over crowdfunding via http://bit.ly/2igaysN

Naam: Aflossen krediet
Leendoel: Herfinanciering
Bedrag: 5.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 1
Graydon rating:

Man, man, man. Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken. Hopelijk krijgt hij niet met defaults te maken want dan krijg je een ketting reactie :'(
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:25:20 #156
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_173061805
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:20 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16710
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Lees verder over crowdfunding via http://bit.ly/2igaysN

Naam: Aflossen krediet
Leendoel: Herfinanciering
Bedrag: 5.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 1
Graydon rating:

Man, man, man. Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken. Hopelijk krijgt hij niet met defaults te maken want dan krijg je een ketting reactie :'(
60 maanden...
pi_173062097
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:25 schreef xzaz het volgende:

[..]

60 maanden...
¤ 94 per maand rente en aflossing / bij de bank betaal je meer rente / zit al vol / ik hoop dat hij er tegen aan gaat en de boel vervroegd kan aflossen / succes / denk dat dit wel goedkomt / anders verkoop je toch gewoon de boot... eh Jeep *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door peterc op 11-08-2017 13:14:52 ]
pi_173062271
quote:
Limburgse projecten alweer van de site gehaald. 0% gefund.
quote:
Projecten Geleen en Brunssum
Het is ons opgevallen dat er weinig animo is om te investeren in deze 3 projecte­n. In combinatie met reacties uit de mar­kt, na de introductie van de 3 nieuwe pr­ojecten, zijn wij tot de conclusie gekom­en dat deze projecten op dit moment niet geschikt zijn als SamenInGeld project.

Wij hebben daarom be­sloten om vandaag de­ze projecten van de site te halen.
pi_173062632
CCF project dat vanaf Januari alleen rente betaalt. Dat gaat volgens het plaatselijke nieuws niet goed komen.

https://www.weespernieuws(...)ekhandel-stukgelopen
pi_173062880
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:43 schreef djh77 het volgende:

[..]

Limburgse projecten alweer van de site gehaald. 0% gefund.

[..]

Goed tot inzicht gekomen en daarna eerlijke communicatie hieromtrent. +1 voor SiG
pi_173062898
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:43 schreef djh77 het volgende:

[..]

Limburgse projecten alweer van de site gehaald. 0% gefund.

[..]

Heel verstandig om niet verder door te modderen.
pi_173062907
Voor wie weinig rendement maakt met BOX 3 geld. (veel defaults :( :), spaarrekeningen met lage rente etc ) . Hier een aardige uitleg over "fonds van gemene rekening" om belasting in BOX 3 te besparen. Beetje of topic maar met al die defaults van de laatste tijd................

https://www.schippergroep(...)gemene%20rekening%20(OFGR).pdf
pi_173063058
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Heel verstandig om niet verder door te modderen.
Ik had vanochtend de pitches nog even doorgelezen maar ik kon me ook niet aan de indruk onttrekken dat de taxaties van dit onroerend goed wel erg optimistisch waren.
Zelfs box 1 bracht naar mijn idee behoorlijke risico's met zich mee.
Zou me niets verbazen dat hier de gevraagde lening de huidige hypothecaire lening die afgelost moest worden met een factor 2 zou overstijgen. Toeval die 50% funding garantie?
Afijn project weg...... geen verdere ergernis.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-08-2017 13:29:32 ]
pi_173064254
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
CCF project dat vanaf Januari alleen rente betaalt. Dat gaat volgens het plaatselijke nieuws niet goed komen.

https://www.weespernieuws(...)ekhandel-stukgelopen
Heel jammer, tevens mijn eerste default bij CCF. Deze zou anno nu zeker niet meer in mijn profiel passen, maar toen dacht ik, kom laat ik het meiske eens helpen met haar boekhandeltje in het dorp <O) Slechte gedachte......
Pecunia non olet
pi_173065449
4% rente voor een 5-project. Moet niet gekker worden...
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16237
pi_173065705
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:09 schreef djh77 het volgende:
4% rente voor een 5-project. Moet niet gekker worden...
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16237
En dat voor een risico classificatie 5
:W


EDIT na lezing pitch: wel met tweede hypotheekrecht op bedrijfspand als zekerheid. Desalnietemin laat ik hem voorbij gaan
pi_173065731
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:09 schreef djh77 het volgende:
4% rente voor een 5-project. Moet niet gekker worden...
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16237
het recht van tweede hypotheek op het bedrijfspand moet de 4% goed maken denk ik. Ik laat deze graag aan anderen.
pi_173065787
Wat een pareltjes op GVE vandaag. Ik hoop dat ik niemand op dit forum beledig, maar tjonge, jonge wat een aanvraag die 'aflossen krediet'. Niet genoeg middelen achter de hand hebben, mede omdat je je geld in crowdfunding hebt zitten en dat dan tegen 5% + kosten moeten lenen. De AFM zal wel denken: "Zie je wel..." En de zoveelste sportschool is ook weer een pareltje...
pi_173065799
Nieuwe CCF. Vastgoed met hypothecaire dekking

¤ 350.000 | 6,5% rente | 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing van ¤ 2.500,- per maand

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal alles nog eens goed doornemen, maar ziet er goed uit.
pi_173066006
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:24 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuwe CCF. Vastgoed met hypothecaire dekking

¤ 350.000 | 6,5% rente | 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing van ¤ 2.500,- per maand

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal alles nog eens goed doornemen, maar ziet er goed uit.
+ Kaartjes voor Ouwehands dierenpark als incentive
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:40:20 #171
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173066070
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
CCF project dat vanaf Januari alleen rente betaalt. Dat gaat volgens het plaatselijke nieuws niet goed komen.

https://www.weespernieuws(...)ekhandel-stukgelopen
begrijp ik nou dat ccf zelf de pers heeft gezocht? Als je het project wil laten klappen moet je vooral de pers zoeken zodat ook dd leveranciers lucht krijgen van de problemen.
Tot nooit .......
pi_173066220
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

begrijp ik nou dat ccf zelf de pers heeft gezocht? Als je het project wil laten klappen moet je vooral de pers zoeken zodat ook dd leveranciers lucht krijgen van de problemen.
Geen idee. Toen er alleen rente betaald ging worden had het krantje daar ook een bericht over. Misschien heeft de verslaggever geīnvesteerd. :) Als ik het goed begrijp uit het stuk heeft Collin een brief gestuurd naar de investeerders. Maar dat moet @Obli kunnen vertellen die zit in het project.
pi_173066387
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:24 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuwe CCF. Vastgoed met hypothecaire dekking

¤ 350.000 | 6,5% rente | 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing van ¤ 2.500,- per maand

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal alles nog eens goed doornemen, maar ziet er goed uit.
Die ziet er inderdaad goed uit! 1 ste hypotheek , borgstelling van 100k van materiele waarde en leningen vennoten achtergesteld. Dat moet wel heel gek lopen als je hier je geld niet terug krijgt!
pi_173066457
Bericht van GvE inzake #9002 Rock&Royal:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan niet geloven dat zo'n groot deel van de investeerders akkoord is gegaan met het betalingsvoorstel. Op FOK heb ik enkel maar afwijzingen gelezen.
pi_173066566
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:58 schreef william0199 het volgende:
Bericht van GvE inzake #9002 Rock&Royal:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan niet geloven dat zo'n groot deel van de investeerders akkoord is gegaan met het betalingsvoorstel. Op FOK heb ik enkel maar afwijzingen gelezen.
Volgens mij is de stemprocedure nog niet veranderd.
Dus als wie niet stemt geacht wordt voor te stemmen dan kom je al snel op 95% voor!
Slechte zaak!!
pi_173066774
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Die ziet er inderdaad goed uit! 1 ste hypotheek , borgstelling van 100k van materiele waarde en leningen vennoten achtergesteld. Dat moet wel heel gek lopen als je hier je geld niet terug krijgt!
Lijkt op het eerste gezicht een goed project. Vraag me alleen af hoe courant de onderpanden zijn, maar dan nog zou het geen probleem moeten zijn.
pi_173067058
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:07 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Had GVE nog een antwoord gestuurd over de situatie rondom het pand van Take-it ?
Update:
quote:
Update 11-08-2017: Met betrekking tot het Project Take-It willen wij u namens de ondernemers deelgenoot maken van de recente, positieve ontwikkelingen met betrekking tot het vastgoed.

Huisvesting:
Zoals in de publicatie is toegelicht, is het pand aan De Run 4202 te Veldhoven eigendom van Kuijpers Beheermaatschappij BV waarvan de aandelen in handen zijn van beide ondernemers Bart en Melissa Kuijpers alsmede hun jongere broer. De overwaarde van het pand (taxatie 2013) ten opzichte van de financiering bedraagt ruim ¤ 1.000.000,- en daarmee wordt de huidige materiële waarde van de hoofdelijke aansprakelijkheid van beide ondernemers ondersteund. Omdat het hier een ruim pand met veel mogelijkheden betreft dat feitelijk te groot is voor Outlet-Veldhoven, wordt sinds ruim een halfjaar naar betere exploitatie mogelijkheden gezocht. Om die reden stond het pand momenteel nog te huur. Naast de verhuur aan Take-It, wordt het horeca gedeelte inmiddels langjarig verhuurd aan “Bij Puur”. Daarnaast is er voor de verhuur van het resterende deel van het pand inmiddels ook overeenstemming bereikt met een sterk groeiende keten die ten opzichte van Take-It complementaire artikelen in de outdoor-branche verkoopt. De huurovereenkomst voor 5 + 5 jaar is inmiddels getekend. Vanwege contractuele afspraken kan deze huurder hier echter nog niet worden genoemd. Wel kan worden gezegd dat daarmee een nieuwe situatie ontstaat en met deze nieuwe huurder gezamenlijk een nog krachtiger marketingbeleid kan worden neergezet. Daarmee is het pand totaal verhuurd en zullen de verhuurpogingen worden gestaakt. De totale huuropbrengsten ten opzichte van de totale financieringslasten laten een overschot zien van ¤ 65.000,-.
pi_173067127
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Die ziet er inderdaad goed uit! 1 ste hypotheek , borgstelling van 100k van materiele waarde en leningen vennoten achtergesteld. Dat moet wel heel gek lopen als je hier je geld niet terug krijgt!
Enige punten van aandacht:
1. Ik lees dat de omzet van 2016 naar 2017 stijgt met 50.000( 1.210 -/- 1.158), de uitgaven voor dividend( +65) en aflossing( + 30) en rente( + +/- 20) totaal met 115. De cashflow stijgt met 19( 48 -/- 29). Mi is dit alleen te realiseren wanneer de uitgaven/kosten met 85 dalen. Is dit reëel?
2. Ik lees dat jullie de materiele waarde belangrijk achten, zelf acht ik deze niet zo erg belangrijk omdat je mag veronderstellen dat deze materiele waarde voordat het fout gaat wel weggesluisd gaat worden.
3. De hypotheek is wel een sterk aspect
4. Mij roept het vragen op wanneer ik de wat kromme zin lees met betrekking tot de situatie van VSS in 2013 met een doorstart in overleg met de curator. Ik lees dus faillissement hetgeen ook blijkt wanneer je op internet zoekt( 3 december 2013).

Ik stap dus niet in door het mi te veel gegoochel.
pi_173067209
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:37 schreef djh77 het volgende:

[..]

+ Kaartjes voor Ouwehands dierenpark als incentive
Hmmm, ik had gehoopt dat ze die ook bij een NEC seizoenkaart zouden aanbieden, dus dan is dit een tweede kans :9 :9
Pecunia non olet
pi_173067262
Ik heb take-it na de laatste ontwikkeling maar meegepakt, de 2 verhuurovereenkomsten en de materiële HA van 3 geldnemers lijkt me genoeg om niet te veel risico te nemen.
pi_173067445
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geen idee. Toen er alleen rente betaald ging worden had het krantje daar ook een bericht over. Misschien heeft de verslaggever geīnvesteerd. :) Als ik het goed begrijp uit het stuk heeft Collin een brief gestuurd naar de investeerders. Maar dat moet @Obli kunnen vertellen die zit in het project.
De krant is inderdaad goed geīnformeerd en ik kan daar weinig aan toevoegen. De dame in kwestie lijkt weinig inschikkelijk en ik hoop dat haar breedbeeld tv nog enige waarde heeft.
Pecunia non olet
pi_173067453
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Volgens mij is de stemprocedure nog niet veranderd.
Dus als wie niet stemt geacht wordt voor te stemmen dan kom je al snel op 95% voor!
Slechte zaak!!
Nee, de stemprocedure is nog niet veranderd en ik heb er ook niets meer over gehoord. GvE is hier blijkbaar erg blij mee.

Ik zie de passage in de mail “Inmiddels is meer dan 95% van de investeerders akkoord gegaan waarmee we het voorstel conform toezegging ten uitvoer zullen brengen.” als pure misleiding van de investeerders. Een zeer slechte zaak en GvE geeft hiermee weer eens duidelijk te kennen helemaal maling te hebben aan haar investeerders en zaken die vooral in haar eigenbelang zijn gewoon door te drukken.

Ik zie stemmingen als “wie zwijgt stemt toe” niet anders als onbetrouwbare praktijken :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 11-08-2017 16:54:30 ]
pi_173068726
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hij zou vandaag aan KoM betalen. Dan moet het nog doorgestort worden.Zo snel gaat dat niet.
Ook vandaag nog geen centjes gezien (of een bericht van KOM ontvangen)....
pi_173068868
Ik heb een update gevraagd voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanwege het uitblijven van betaling.
Ik verwacht weinig goed nieuws gezien 'de directie v het project eind volgende week met een update komt hierover'
pi_173068919
Voor nog één liefhebber staat de laatste 300 euro open in de eerste schijf van SiG project Schiedamseweg (en voor nieuwe investeerders ook nog met 25 euro extra bonus korting)
pi_173068939
Zie onderstaande mail van KNAB. Bevestigd maar weer het grote nadeel van KNAB en van CCF. Vooraf betalen geeft een extra risico op lager rendement. Deze is inmiddels bijna twee maanden geleden betaald. Voor mij een extra rede om terughoudend te zijn bij KNAB en CCF

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173068940
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:28 schreef jsuijker het volgende:
Ik heb een update gevraagd voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanwege het uitblijven van betaling.
Ik verwacht weinig goed nieuws gezien 'de directie v het project eind volgende week met een update komt hierover'
Pfff, nou dat gaat een klapper worden.
pi_173069450
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Pfff, nou dat gaat een klapper worden.
Zou wat zijn zeg. Dat zal een flinke deuk zijn voor geldvoorelkaar. Maar laten we het maar even afwachten.
pi_173069737
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:02 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Zou wat zijn zeg. Dat zal een flinke deuk zijn voor geldvoorelkaar. Maar laten we het maar even afwachten.
Dit project was voor mij dé reden om fors af te bouwen op GvE en deels met crowdfunding. Helaas nog wel defaults bij KoM opgelopen maar voor mijn gevoel ben ik de ergste shit misgelopen. Het merendeel van projecten loopt nu drie jaar en gaat hopelijk het eind halen.
pi_173069802
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Pfff, nou dat gaat een klapper worden.
Van onze favoriete intermediair
quote:
Bij de totstandkoming van het project werd Mondygo geadviseerd en begeleid door crowdfundingspecialist Mendel Chiu AA van OAMKB Twente
pi_173070086
Daar staat dan nog ongeveer 60% hoofdsom open. Het project was 48 weken. Hopelijk is er een borgsteller of moederbedrijf? Ik zit er dus niet in maar heeft iemand de pitch misschien?
pi_173074732
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:18 schreef djh77 het volgende:

[..]

Van onze favoriete intermediair

[..]

Ja, is ook mijn favoriete intermediair. Naast Mondygo, zit ik o.a. ook in Rock&Royal en Wingman. Alle drie in de problemen en alle drie begeleid door deze meneer.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:30:17 #193
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_173075464
Opheffingsuitverkoop bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zag ik vorige week. Gelijk even een mailtje naar KOM gestuurd. Volgens Pim had ondernemer dit enige maanden geleden al netjes gemeld en wil hij zich nu volledig storten op de winkel van zijn vrouw. Doel is om de lening netjes terug te betalen.
Wel jammer, ik heb het project gesteund omdat ik het een prijzenswaardig initiatief vond, al had ik wel mijn bedenkingen bij de haalbaarheid.
pi_173076735
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:30 schreef InVestEerder het volgende:
Opheffingsuitverkoop bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zag ik vorige week. Gelijk even een mailtje naar KOM gestuurd. Volgens Pim had ondernemer dit enige maanden geleden al netjes gemeld en wil hij zich nu volledig storten op de winkel van zijn vrouw. Doel is om de lening netjes terug te betalen.
Wel jammer, ik heb het project gesteund omdat ik het een prijzenswaardig initiatief vond, al had ik wel mijn bedenkingen bij de haalbaarheid.
Uit de pitch:
quote:
Naast deze hoofdelijke aansprakelijkheidsstelling zal ook de voorraad worden verpand welke een inkoopwaarde vertegenwoordigt van 75K. De persoonlijke borgstelling wordt onderschreven met een overwaarde in de eigen woning. De WOZ-waarde bedraagt 204K, met een totale financiering van actueel 132K.
Van die uitverkoop mag dan wel de lening worden afgelost omdat het pandrecht verdwijnt.
Project van de partner had ik trouwens nog minder vertrouwen in.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:08:04 #195
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_173076913
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:28 schreef jsuijker het volgende:
Ik heb een update gevraagd voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanwege het uitblijven van betaling.
Ik verwacht weinig goed nieuws gezien 'de directie v het project eind volgende week met een update komt hierover'
Zou wel een soort investeringsfonds(?) bij in zitten dat zorg zou dragen voor de aflossing en rente betaling aan GVE, wat denk jij daarvan?

Site en alles daarom heen lijkt ook nog wel gewoon goed actief, dus ben benieuwd waar ze mee komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door AQuila360 op 11-08-2017 23:13:11 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_173077221
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:30 schreef InVestEerder het volgende:
Opheffingsuitverkoop bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zag ik vorige week. Gelijk even een mailtje naar KOM gestuurd. Volgens Pim had ondernemer dit enige maanden geleden al netjes gemeld en wil hij zich nu volledig storten op de winkel van zijn vrouw. Doel is om de lening netjes terug te betalen.
Wel jammer, ik heb het project gesteund omdat ik het een prijzenswaardig initiatief vond, al had ik wel mijn bedenkingen bij de haalbaarheid.
Dat is jammer inderdaad. Ik ben in de beginfase ook bij de beste man in de winkel geweest (om mijn incentive te verzilveren). Hij zat toen al erg krap en zat te springen op zijn belastingteruggave. Toen dacht ik al.. :X Jammer, nu maar hopen dat hij netjes blijft doorbetalen. (Als ik het goed heb nog 9 termijnen te gaan dus dat moet te doen zijn...

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 11-08-2017 23:29:24 ]
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:33:12 #197
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_173077736
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is jammer inderdaad. Ik ben in de beginfase ook bij de beste man in de winkel geweest (om mijn incentive te verzilveren). Hij zat toen al erg krap en zat te springen op zijn belastingteruggave. Toen dacht ik al.. :X Jammer, nu maar hopen dat hij netjes blijft doorbetalen. (Als ik het goed heb nog 9 termijnen te gaan dus dat moet te doen zijn...
Hij heeft deze maand zijn 27e termijn overgemaakt. Heeft er dus nog 21 te gaan...
pi_173077844
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:33 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Hij heeft deze maand zijn 27e termijn overgemaakt. Heeft er dus nog 21 te gaan...
Dat is toch nog zo'n 25.000 euro, excl rente, schat ik. Ik ben benieuwd of de uitverkoop voldoende oplevert. Als alles tegen inkoopprijs weggaat zou het moeten lukken.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 00:14:07 #199
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_173078565
KOM moet eigenlijk wel op die voorraad gaan zitten en zorgen dat de opbrengst naar de crowd gaat. Due was immers verpand.
Tot nooit .......
pi_173078607
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Update:

[..]

Dank voor de toelichting (Take-it), extra huurinkomsten is een goede aanvulling.
Maar de actuele hoogte van de hypotheekinschrijving/financiering geven ze niet ?
Overwaarde op basis van een onbekende & oude taxatie zegt me nog niet zo veel, zeker niet bij zo'n groot pand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')