abonnement Unibet Coolblue
pi_172975346
quote:
HAARLEM - Publicist Wim Dankbaar moet de moeder van de in 1999 vermoorde Marianne Vaatstra met rust laten. Dat blijkt maandag uit een vonnis van de rechtbank in Haarlem. De moeder had twee weken geleden een contactverbod geëist.

Dankbaar schrijft onder meer op internet regelmatig over zijn eigen theorieën rondom de moord uit 1999. Hij houdt vol dat er een groot complot is, waarbij een volgens hem schuldige vluchteling vrijuit ging en een onschuldige werd veroordeeld.

Moeder Maaike Terpstra gaf echter aan niet te willen dat zij er telkens bij gehaald wordt of over gebeld of gemaild, zeker niet na al die jaren. Bijna twintig jaar na de moord wordt moeder daarmee telkens op hinderlijke wijze met de zaak geconfronteerd, stelde Moszkowicz eerder.

Een van de pijnpunten was naast het belcontact het uit naam van de Friese moeder publiceren van brieven met Dankbaars visie op internet. Dat moet nu stoppen.

Naast het contactverbod waren een publicatieverbod, rectificaties voor eerdere uitingen en een schadevergoeding geëist. Er moeten nu rectificaties komen, aldus de rechtbank.

,,Hij moet nu dus eindelijk stoppen met het telkens maar weer contact zoeken. Anders wordt het ook duur voor hem, want er volgt in dat geval een dwangsom van twintigduizend euro bij de eerste keer’’, reageerde haar tevreden advocaat Yehudi Moszkowicz uit Utrecht. ,,Mevrouw Terpstra is daar blij mee! Nu krijgt ze de rust die ze zo graag wil.’’

bron: Telegraaf
quote:
De rechtbank in Haarlem heeft publicist Wim Dankbaar verboden op welke wijze ook contact te leggen met de moeder van de in 1999 vermoorde Marianne Vaatstra. Ook moet hij diverse rectificaties plaatsen.

In kort geding had de moeder de rechtbank gevraagd een contactverbod, rectificaties, een publicatieverbod en een schadevergoeding van 16.000 euro. De rechtbank komt daar nu voor een groot deel aan tegemoet, maar legt geen schadevergoeding op. De rectificatieplicht betreft onder meer brieven die de moeder aan Dankbaar zou hebben geschreven, terwijl die tekst door hem zelf was verzonnen.

In het vonnis gelast de rechtbank Dankbaar ook verschillende publicaties over de moord te verwijderen van zijn website en Facebookpagina. Voor iedere overtreding van het vonnis moet Dankbaar de moeder 20.000 euro per dag, tot een maximum van 500.000 euro betalen.

Dankbaar beweert al jaren dat de voor de moord veroordeelde veeboer Jasper S. niet de dader is. Volgens Yehudi Moszkowicz, advocaat van de moeder, belde de publicist zijn cliënt tot voor kort nog geregeld op en stuurde hij beledigende e-mails.

bron: Leeuwarder Courant
quote:
Publicist Wim Dankbaar moet moeder vermoorde Marianne met rust laten
Publicist Wim Dankbaar moet op straffe van hoge dwangsommen de moeder van de in 1999 vermoorde Marianne Vaatstra met rust laten. Dat heeft de rechtbank in Haarlem bepaald. Ook moet hij enkele publicaties over haar rectificeren en een paar berichten van zijn website en Facebook verwijderen.

Chris Klomp 07-08-17, 08:30 Laatste update: 18:00
152
30
De moeder stapte twee weken geleden naar de rechter om een contactverbod af te dwingen. Volgens Maaike Terpstra maakt Dankbaar haar emotioneel kapot door steeds contact te zoeken en haar te betrekken in zijn onderzoek naar een vermeend complot rond de moord op haar dochter. Zo publiceerde hij op zijn site onder meer brieven uit haar naam, die naar later bleek door hemzelf waren geschreven. Ook verwijt hij haar 'het ultieme verraad aan haar dochter'. Dankbaar is van mening dat de moeder hem moet steunen in zijn verhaal.

Volgens haar advocaat Yehudi Moszkowicz is moeder Maaike Terpstra helemaal klaar met activist Dankbaar. ,,Deze arme vrouw wil rust en voor zover dat nog mogelijk is een kalme oude dag. Na alles wat ze heeft meegemaakt. Dankbaar heeft dit inmiddels verziekt en maakt dit blijvend onmogelijk.''

Contactverbod
De rechter verbiedt in het vonnis Dankbaar nu om 'in persoon, telefonisch, per post, per e-mail, ander elektronisch medium, of op welke wijze dan ook in contact te treden of te doen treden'. Ook moet hij drie maanden lang een rectificatie boven zijn website plaatsen, om aan te geven dat Maaike Terpstra geen brieven aan hem heeft geschreven. Hij moet onder meer schrijven dat 'de daarin opgenomen lofprijzingen aan mijn adres in werkelijkheid door mijzelf verzonnen en opgeschreven zijn'.

Ook moet Dankbaar in de toekomst publicaties waarin hij woorden van Maaike gebruikt die niet letterlijk uit verifieerbare bron komen, voorzien van de tekst dat de woorden 'aan zijn eigen fantasie ontsproten zijn'.

Als Dankbaar zich niet aan het vonnis van de rechter kan of wil houden, moet hij voor iedere overtreding 20.000 euro betalen, met een maximum van 500.000 euro. De door Maaike Terpstra gevraagd schadevergoeding van 16.000 euro verwijst de rechter naar een bodemprocedure.

Maaike Terpstra laat via haar advocaat weten verheugd te zijn dat het contactverbod is toegewezen. Tegelijkertijd stelt ze te hopen dat Dankbaar nu niet in hoger beroep zal gaan, 'omdat het dan nog niet over is'.

Jasper S.
In 2013 werd de Friese veeboer Jasper S. op basis van stevig DNA-bewijs en een bekentenis veroordeeld voor de moord op Marianne Vaatstra (16). Dankbaar meent echter dat de overheid tot op het hoogste niveau bewust de verkeerde man op heeft laten draaien voor de moord, om zo een asielzoeker de hand boven het hoofd te houden. Daarvoor zou zelfs gebruik zijn gemaakt van vervalst DNA-bewijs.

Op zijn eigen website liet Dankbaar gisteren al weten dat hij vandaag veroordeeld gaat worden. Hij heeft geen vertrouwen in de rechter. Die zou speciaal 'op de zaak zijn gezet' om hem te veroordelen. Eerder sprak hij op zijn website nog het vertrouwen uit dat de rechter rechtvaardig zou handelen.

Er lopen meer juridische procedures tegen Wim Dankbaar. Hij werd al eens wegens smaad veroordeeld tot enkele maanden celstraf, die zaak loopt nog in hoger beroep. Het Openbaar Ministerie heeft in een van de procedures een psychiater gevraagd om Dankbaar te onderzoeken, maar de publicist heeft aangegeven niet mee te willen werken. De man stelt dat hij 'niet gek' is en dat het zijn plicht is om misstanden aan de kaak te stellen, ongeacht de gevolgen voor de nabestaanden.

Bron: Algemeen Dagblad
De dader zit al een paar jaar vast na een DNA-match, heeft bekend maar volgens het alu-hoedje Wim Dankbaar is de dader toch echt een vluchteling en is alles 1 groot complot.

Hopelijk is deze dwangsom eindelijk genoeg om hem te stoppen.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 07-08-2017 18:05:58 ]
pi_172975451
Ik vrees dat gedwongen opname de enige manier is om hem te stoppen. De idioot is in ieder geval rijp voor het gesticht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172975918
Ik vind dat hij een punt heeft, en waarom heeft die moeder dit dan in haar dagboek geschreven? Moge de waarheid ooit WEL uitkomen!!
pi_172976019
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:33 schreef JoodBernal het volgende:
Ik vind dat hij een punt heeft, en waarom heeft die moeder dit dan in haar dagboek geschreven? Moge de waarheid ooit WEL uitkomen!!
jou mogen ze ook in hetzelfde gesticht opnemen.
pi_172976050
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:39 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

jou mogen ze ook in hetzelfde gesticht opnemen.
ohneeeeeee iedereen met een andere mening dan de mijne moet in het gesticht!!!
pi_172976062
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:41 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

ohneeeeeee iedereen met een andere mening dan de mijne moet in het gesticht!!!
wel als je zo'n mening hebt ja. 8)7
pi_172976093
Ah
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:33 schreef JoodBernal het volgende:
Ik vind dat hij een punt heeft, en waarom heeft die moeder dit dan in haar dagboek geschreven? Moge de waarheid ooit WEL uitkomen!!
"dit dan"? Je bedoelt dat ze vraagtekens had bij het politieonderzoek? De "waarheid"?

Kijk, dat bedoel ik, al zou Jasper S. zich vrijwillig aangemeld hebben, inclusief beeldmateriaal van zijn daden, het mes en 3 kilo DNA, dan nog hou je dit soort fantasten.
pi_172976104
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:41 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

ohneeeeeee iedereen met een andere mening dan de mijne moet in het gesticht!!!
Wat denk je te bereiken met een "andere mening" als de feiten en bewijzen die inmiddels hebben ingehaald?

En vind je niet dat de moeder van Marianne Vaatstra het recht heeft om met rust gelaten te worden door hem?
pi_172976119
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:43 schreef MaGNeT het volgende:
Ah

[..]

"dit dan"? Je bedoelt dat ze vraagtekens had bij het politieonderzoek? De "waarheid"?

Kijk, dat bedoel ik, al zou Jasper S. zich vrijwillig aangemeld hebben, inclusief beeldmateriaal van zijn daden, het mes en 3 kilo DNA, dan nog hou je dit soort fantasten.
Maar de vraag beantwoord je niet: waarom schreef de moeder dit in haar dagboek?
pi_172976145
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:45 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

Maar de vraag beantwoord je niet: waarom schreef de moeder dit in haar dagboek?
Wat schreef ze in haar dagboek? Er stond heel veel in, wees specifieker.
pi_172976168
Klinkt als behoorlijk ziek gedrag, vooral dat publiceren van brieven onder de moeder's naam.
pi_172976216
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat schreef ze in haar dagboek? Er stond heel veel in, wees specifieker.
geen weet hebben van de hele zaak, van het dagboek maar wel een mening denken te hebben en anderen die een andere mening hebben voor rotte vis denken te kunnen uitmaken. ja ok. laat maar.
pi_172976242
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:33 schreef JoodBernal het volgende:
Ik vind dat hij een punt heeft, en waarom heeft die moeder dit dan in haar dagboek geschreven? Moge de waarheid ooit WEL uitkomen!!
Dankbaar blijkt een hele hoop van wat ze volgens hem opgeschreven zou hebben zelf uit zijn dikke duim te hebben gezogen. Laat ie nu net daarvoor veroordeeld zijn.
pi_172976258
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:49 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

geen weet hebben van de hele zaak, van het dagboek maar wel een mening denken te hebben en anderen die een andere mening hebben voor rotte vis denken te kunnen uitmaken. ja ok. laat maar.
Oh ja...

Jij vraagt "waarom schreef ze dat dan in haar dagboek?"

Ik vraag "wat schreef ze in haar dagboek"... er stond heel veel in, het ging om 40 pagina's... ik vraag je om specifiek te zijn... blijkbaar weet je zelf ook niet wat je bedoelt.
pi_172976689
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oh ja...

Jij vraagt "waarom schreef ze dat dan in haar dagboek?"

Ik vraag "wat schreef ze in haar dagboek"... er stond heel veel in, het ging om 40 pagina's... ik vraag je om specifiek te zijn... blijkbaar weet je zelf ook niet wat je bedoelt.
Los daarvan. waarom zou ze iemand enige verantwoording schuldig zijn over wat ze in haar dagboek schrijftp? Helemaal een geflipt internetwappie die je helemaal niet kent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172976840
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Los daarvan. waarom zou ze iemand enige verantwoording schuldig zijn over wat ze in haar dagboek schrijftp? Helemaal een geflipt internetwappie die je helemaal niet kent.
Klopt. En ik begrijp haar ook wel.

Toevallig woonde ik in die periode in Kollum, ken de Westereen (Zwaagwesteinde) heel goed, ik weet welke verhalen er de ronde deden (en nog doen).

De moord werd niet opgelost, er waren honderden verschillende verhalen, iedereen had z'n eigen theorie.

Maar goed, ik begrijp dus wel dat ze het vertrouwen in justitie is kwijtgeraakt.
Als er dan ook nog iemand bij je komt met het verhaal "ja, je hebt gelijk, het is een doofpot" dan kan een wanhopige moeder zich daar zomaar aan vast gaan klampen.

En nu ziet ze het al een tijdje anders, ziet ze dat Dankbaar niet meer doet dan haar stalken, haar dagboek misbruiken voor zijn eigen zaak en wil ze dat hij haar met rust laat. Daar is de rechter eindelijk ook in meegegaan.
pi_172976914
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Toevallig woonde ik in die periode in Kollum
Ik ook, heb nog met Marianne gechilled.
pi_172978076
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:12 schreef MaGNeT het volgende:
Toevallig woonde ik in die periode in Kollum,
Ik ook.
pi_172978147
Gezellig, misschien hebben we nog wel samen bij de Pruttelpot gezeten in de tijd dat Piet daar nog de scepter zwaaide.
pi_172978223
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:53 schreef MaGNeT het volgende:
Gezellig, misschien hebben we nog wel samen bij de Pruttelpot gezeten in de tijd dat Piet daar nog de scepter zwaaide.
weet je wat ik nou lekker vind? broodje pruttelpot met gyros en tzatziki voor maar 5,50!! heerlijk!! geen geld ook
pi_172978459
Nee in de SaSa
pi_172978528
quote:
De moeder van de in 1999 vermoorde Marianne Vaatstra wordt al sinds jaar en dag gestalkt door publicist Wim Dankbaar. Hij heeft de volle overtuiging dat niet de veroordeelde Jasper S. de moordenaar is van haar dochter, maar dat de overheid bewust de echte dader buiten beeld houdt. De moeder van Vaatstra wil dat er voor eens en voor altijd een einde komt aan het gedrag van Dankbaar. Ze eiste via een kort geding een contactverbod en kreeg dat ook vanmiddag. Haar zoon – en broer van Marianne – Freddy Vaatstra en advocaat Yehudi Moszkowicz vertellen vanavond over de impact van de stalking.
RTL4 - 21:30.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zipportal op 07-08-2017 20:25:54 ]
pi_172978806
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:03 schreef myShizzle het volgende:
Nee in de SaSa
Blech, vies wijf zat daar toen in die tijd in :r
pi_172978834
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 19:56 schreef JoodBernal het volgende:

[..]

weet je wat ik nou lekker vind? broodje pruttelpot met gyros en tzatziki voor maar 5,50!! heerlijk!! geen geld ook
Zo, die is handig met Google...
pi_172978848
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:06 schreef Zipportal het volgende:

[..]

RTL4 - half 21:30.
Bedankt, ga ik zeker kijken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')