abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:19:45 #26
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_172990673
registreer om deze reclame te verbergen
Ik denk ook niet dat geforceerd op zoek gaan naar huisje/boompje/beestje helpt, er is ook een reden voor dat TS dat nu niet heeft. Dat komt vanzelf wel, als je een keer echt een leuke chick tegenkomt.

Alles is al genoemd, maar de belangrijkste zijn denk ik:
- Minder drinken, beperk het tot één avondje in het weekend en met mate. En als je geen maat kunt houden, gewoon niet.
- Sigaretten en drugs helemaal weg, iig sowieso niet met stappen en compleet stoppen met drugs waar je een kater van krijgt.
- Uur eerder naar bed dan normaal.
- Op vakantie gaan naar plekken waar het niet alleen maar om zuipen draait (hier ben ik een jaar of 5 geleden ook mee begonnen :+)
- Niet zoveel neuken, of iig ook eens afspreken met iemand om koffie te drinken en iemand te leren kennen.

Als je dat doet voel je je ook beter, word je minder opgefokt en sta je überhaupt wat relaxter in het leven. Zonder dat je meteen een soort celibataire kantoorslaaf in een Vinex-wijk wordt, want dat is ook weer nergens voor nodig.
Gourmetten of steengrillen?
pi_172990699
Misschien is het makkelijker gek genoeg om tijdelijk even helemaal te kappen met drank. 'Minder drinken' klinkt goed maar is in de praktijk best lastig, omdat je met alcohol op impulsiever wordt. Of je moet echt afspreken dat je niet meer drinkt dan een specifiek aantal, 3 biertjes bijvoorbeeld.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:32:56 #28
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_172990893
zoals velen voor me wens ik je enorm veel succes met deze nieuwe inzichten! Ik hoop dat je je doelen bereikt en sowieso een gezondere en volwassenere levensstijl ontwikkeld.

Verder kan ik als tip geven dat het enorm werkt om thuis een simpel lijstje bij te houden waarin je per week letterlijk 'afvinkt' of je jezelf aan een aantal basisregels hebt gehouden. Een voorbeeld is of je geen drank/drugs hebt misbruikt, hebt gesport en op tijd naar bed bent gegaan.

Door middel van het wekelijks afvinken motiveer je jezelf om deze goede levensstijl voort te zetten. Het mooie is dat hoe meer vinkjes je hebt gezet bij de weken, hoe meer motivatie je krijgt om dit voort te zetten.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:34:19 #29
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_172990906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Misschien is het makkelijker gek genoeg om tijdelijk even helemaal te kappen met drank. 'Minder drinken' klinkt goed maar is in de praktijk best lastig, omdat je met alcohol op impulsiever wordt. Of je moet echt afspreken dat je niet meer drinkt dan een specifiek aantal, 3 biertjes bijvoorbeeld.
Een quote instellen is realistischer dan vanuit het niets compleet te stoppen met alcohol. Door in een keer compleet te stoppen met alcohol leg je de lat onnodig hoog. Laten we eerlijk zijn: één of twee biertjes in het weekend kunnen geen kwaad. Probeer wel realistische doelen te stellen, anders zet je jezelf op om te falen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_172990920
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:32 schreef Kaizen_ het volgende:
zoals velen voor me wens ik je enorm veel succes met deze nieuwe inzichten! Ik hoop dat je je doelen bereikt en sowieso een gezondere en volwassenere levensstijl ontwikkeld.

Verder kan ik als tip geven dat het enorm werkt om thuis een simpel lijstje bij te houden waarin je per week letterlijk 'afvinkt' of je jezelf aan een aantal basisregels hebt gehouden. Een voorbeeld is of je geen drank/drugs hebt misbruikt, hebt gesport en op tijd naar bed bent gegaan.

Door middel van het wekelijks afvinken motiveer je jezelf om deze goede levensstijl voort te zetten. Het mooie is dat hoe meer vinkjes je hebt gezet bij de weken, hoe meer motivatie je krijgt om dit voort te zetten.
Sowieso zorgen dat je bepaalde reminders hebt aan je doelen, visueel of wat anders. Des noods hang je het ergens op. Ze moeten 'on top of mind' blijven tot het een nieuwe gewoonte is.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:41:17 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172991044
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:19 schreef Silenus het volgende:
Ik denk ook niet dat geforceerd op zoek gaan naar huisje/boompje/beestje helpt, er is ook een reden voor dat TS dat nu niet heeft. Dat komt vanzelf wel, als je een keer echt een leuke chick tegenkomt.

Alles is al genoemd, maar de belangrijkste zijn denk ik:
- Minder drinken, beperk het tot één avondje in het weekend en met mate. En als je geen maat kunt houden, gewoon niet.
- Sigaretten en drugs helemaal weg, iig sowieso niet met stappen en compleet stoppen met drugs waar je een kater van krijgt.
- Uur eerder naar bed dan normaal.
- Op vakantie gaan naar plekken waar het niet alleen maar om zuipen draait (hier ben ik een jaar of 5 geleden ook mee begonnen :+)
- Niet zoveel neuken, of iig ook eens afspreken met iemand om koffie te drinken en iemand te leren kennen.

Als je dat doet voel je je ook beter, word je minder opgefokt en sta je überhaupt wat relaxter in het leven. Zonder dat je meteen een soort celibataire kantoorslaaf in een Vinex-wijk wordt, want dat is ook weer nergens voor nodig.
Wat een wijze woorden weer van Silenus :7

Het enige dat ik hier nog aan toe zou kunnen voegen is.. bedenk alvast wat je wil gaan doen als blijkt dat je er niet mee kunt stoppen.
Resistance is futile.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:49:26 #32
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_172991230
Gewoon je vrijdag/zaterdagavond iets anders inrichten helpt. En niet altijd de stad in, want dan heb je allemaal lekkere chicks om je heen staan en een barman in de buurt, probeer je dan nog maar eens in te houden.

Gewoon thuis, met een paar vrienden, pokeravondje of een spelletje risk. Klinkt vrij treurig als je gewend bent om elk weekend hard te gaan in de club, maar je hebt iig nog wat aan de rest van je weekend. Neem je een paar biertjes en sluit je af met een Grolsch kanonnetje, no way dat je dan nog zin hebt om te gaan dansen. (Althans, ik val er zelf altijd in slaap van)

Het scheelt ook zoveel geld, wat je weer kunt stoppen in een mooie reis.
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:16:20 #33
465244 geeninspiratie1235
boeiende ondertitel
pi_172991771
Heel goed dat je wil veranderen. Het zal niet direct lukken, maar stel het lukt half dan kun je ook al trots zijn, al moet je natuurlijk voor zo gezond mogelijk gaan, maar je hebg lange tijd zo geleefd dus is het deel van je persoonlijkheid geworden. En dat deze levensstijl soms normaal wordt gevonden om erbij te horen helpt ook niet mee. Je bent juist afgekickt als je een gezonde levensstijl hebt en het af en toe bij een paar drankjes kunt laten ook al zuipen je vrienden echt. Maar dat is ook het moeilijkste vooral omdat ze je dan misschien gaan overhalen of 'saai' vinden, wat onzin is. Nuchter kun je dezelfde staat bereiken als met drank en drugs, alleen is het voor de gemiddelde mens stukken moeilijker. Daarom kan de verleiding soms groot zijn als anderen het wel doen. Je moet gewoon het herkennen als je de mist in dreigt te gaan. Wat positief is, is dat als je meer discipline krijgt op 1 gebied je dat vaak automatisch ook op andere gebieden krijgt. Dus het is wel goed dat je op meerdere manieren het roer om wil gooien. Hoop dat het lukt, maar het is echt afhankelijk van hoe graag je het wil hoe moeilijk het is. Als je heel graag anders wil leven zal het heel makkelijk zijn.
<a href="https://www.bol.com/nl/p/spirituele-oplossingen/9200000016170720/?suggestionType=browse" target="_blank" rel="nofollow">https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse</a>
pi_172991809
Stop je tijd en geld dat je normaal elders aan zou besteden in het opbouwen van een relatie. Dan kun je leuke dingen doen met je vriendin, waarbij het gek doen en drinken niet zozeer centraal staat. En dan kun je alsnog eens in de zoveel tijd een leuke avond met je vrienden hebben. Denk dat we allemaal ergens in onze twintige jaren op een zelfde punt als jij hebben gestaan.
pi_172992159
Geniet je eigenlijk van je huidige levensstijl, van wat je doet en hoe je leeft?

Ben ik oprecht benieuwd naar.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_172992190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:49 schreef Silenus het volgende:
Gewoon je vrijdag/zaterdagavond iets anders inrichten helpt. En niet altijd de stad in, want dan heb je allemaal lekkere chicks om je heen staan en een barman in de buurt, probeer je dan nog maar eens in te houden.

Gewoon thuis, met een paar vrienden, pokeravondje of een spelletje risk. Klinkt vrij treurig als je gewend bent om elk weekend hard te gaan in de club, maar je hebt iig nog wat aan de rest van je weekend. Neem je een paar biertjes en sluit je af met een Grolsch kanonnetje, no way dat je dan nog zin hebt om te gaan dansen. (Althans, ik val er zelf altijd in slaap van)

De beste manier is inderdaad om het stappen achterwege te lagen en vervangen voor wat anders.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:43:36 #37
107365 Friek_
Nonkel Petrol tapt het bier.
pi_172992222
Tsja, herkenbare OP, al is deze situatie slechts in wat lichte mate op mezelf van toepassing. Wat me vooral opvalt, is dat je aan het merken bent dat je levensstijl helemaal tot niets leidt. Dat je absoluut niet zo door kan gaan op langere termijn (nog een paar jaar zo leven is funest voor je lichaam/geest) en dat het roer toch echt ooit eens om moet. Gezond inzicht, lijkt me. Zeker nu je ook tekens krijgt dat je lichaam het helemaal niet meer trekt.

De grote vraag is natuurlijk hoe je zo'n verandering klaarspeelt en waar je naartoe wilt ermee (het hoe en wat). Je bent morgen niet ineens een ander persoon die exact weet wat hij wil met z'n leven, dat is een kwestie van de lange termijn. Wat je wel kan doen in de tussentijd, zijn kleine stappen nemen om je levensstijl te veranderen. In meerdere posts in dit topic kun je al zinnige tips hiervoor vinden.

Mijn tips verder nog:
- Praat met mensen die een hardere stok achter de deur zijn dan wij. Denk aan je familie, je huisarts of eventueel een psycholoog. Zodra je met de billen bloot gaat over wat er speelt, vormt dat een veel hardere stok achter de deur dan een anonieme post op zomaar een forum.
- Volledig stoppen met drugs, sigaretten en allerlei extremiteiten in het weekend. Geef bij je (zelfdestructieve) vrienden sterk aan dat je dit gewoon niet meer wil en dat het gewoon eens klaar is met die gekkigheid. Je buren terroriseren - kom aan, je bent geen 16 meer.
- Alcohol vind ik het lastigste aspect aan het geheel. Je geeft aan al een stevige drinker te zijn sinds je puberteit en aangezien alcohol een sociaal smeermiddel is dat ons hele leven doordringt, is het heel moeilijk om hier zomaar mee te kappen. Wel kun je naar mijn idee de settings beïnvloeden waarin je alcohol drinkt. Dus ga eens een weekend niet naar een kroeg/club, maar ga eens wat pokeren of een spel spelen met wat bier erbij (geen idee of je vrienden hebt die hiervoor te porren zijn).
- Probeer sowieso de mindset in je hoofd te veranderen van direct genot/plezier naar een lange-termijnvisie. Is wat je aan het doen bent (of van plan te doen bent) alleen plezierig op dit moment, of ook plezierig/leuk op de lange termijn? Naar mijn idee ben je volledig opgegaan in wat vooral direct genot en plezier oplevert en dat je wellicht wat hobby's/interesses ernaast hebt, maar dat deze eigenlijk compleet ondergesneeuwd raken. Iets wat op langere termijn betekenisvol is, is bijvoorbeeld mensen helpen (zoals gesteld in je OP), maar dat voorbeeld lijkt me wat haastig door je verzonnen. Ben je echt zo'n behulpzaam type verder dan? Afijn, je bent op het juiste spoor wat dat betreft, maar zoiets verzin je niet zomaar.

Succes verder ermee uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Friek_ op 08-08-2017 11:49:56 ]
"God schiep de dag, en wij sleepten ons erdoorheen.”
-- Dimitri Verhulst
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:51:33 #38
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_172993729
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:49 schreef Silenus het volgende:

Klinkt vrij treurig? Vind het wel meevallen. Wij hebben regelmatig een LANavondje, heb de dagen daarna altijd een zere buik van het lachen. Vind het niet minder treurig dan weer naar dezelfde toko schreeuwen in de oren van je maten. Ik hou er van om op stap te gaan, maar vooral het geld wat je over houdt is lekker en de avonden vele malen vermakelijker.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:37:59 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172996149
Ik zou het toch echt stapje voor stapje doen i.p.v. in een keer je hele levensstijl om te gooien. Dat houden mensen namelijk niet heel vaak vol.
pi_172996617
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Klinkt vrij treurig? Vind het wel meevallen. Wij hebben regelmatig een LANavondje, heb de dagen daarna altijd een zere buik van het lachen. Vind het niet minder treurig dan weer naar dezelfde toko schreeuwen in de oren van je maten. Ik hou er van om op stap te gaan, maar vooral het geld wat je over houdt is lekker en de avonden vele malen vermakelijker.
Ja, en dan pleurt 1 van die gasten een gram sos op het spelbord. :')
The devil is in the detail
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:12:15 #41
52557 Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_172996896
Volgens heeft iedereen ergens in z'n carrière/leeftijd een punt dat ie met een "persoonlijke crisis" te maken krijgt en dat het "roer om moet". Enige tip die ik je kan geven, probeer het niet alleen op te lossen, andere kunnen je net het perspectief of beeld geven dat jij niet hebt. En door een opeenstapeling van sociale druk, werk en persoonlijke stress gaat het je parten spelen op de lange termijn als je het bij jezelf houdt. Praat ermee met anderen, vrienden/familie/professionals, zet doelen voor jezelf (beginnen met kleine stapjes) en zorg dat je focus/perspectief en helderheid krijgt in je eigen leven door een stip op de horizon te zetten waar je op lange termijn naartoe wil.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_172996996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:04 schreef Waterkoker88 het volgende:
Verder werd ik vanochtend enorm vermoeid wakker, slecht geslapen etc. Aangekleed, mezelf naar de auto gesleept, en toen ik instapte dacht ik: waar de fuck ben ik mee bezig, ik heb me ziek gemeld en alleen dat geeft al het gevoel dat ik even lucht heb, even rustig aan doen en in bed liggen. Ik realiseer me dat al het berouw uit de OP misschien wel is ingezet doordat ik me mentaal slecht voel, als gevolg van de werkdruk. Ik hoop niet dat ik een burn-out heb, maar denk dat ik deze hele week thuis blijf.
Ben je wel tevreden met je werk(plek) ?
I wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone.
pi_172997335
Wat zijn je hobby's behalve gamen, uitgaan en drinken? Las ook iets over sporten, is dat dan een uurtje knallen in de sportschool en waarin je ook telkens naar hoogtepunten zoekt?

In je OP noem je daarentegen wel weer wandelen bij het sporten. Doe je dat al en hoe bevalt dat? Stel je daarbij ook weer doelen of kan je ook genieten zonder speciaal hoogtepunt?

Welke dingen vond je vroeger echt leuk voordat je begon met uitgaan? en dan iets anders dan gamen. Denk dat op zoek gaan naar dingen waar je meer intrinsiek van kan genieten (zonder dat er per se een hoogtepunt/rush moet zijn) je kan helpen bij meer stabiliteit creëren. En dat geldt ook voor je werk. Vind je dat wel leuk zonder het 'presteer'gedeelte? en je kan je afvragen hoe gezond jij met het presteren omgaat.

Spreek eens met een van je 'saaiere' vrienden af, liefst iemand waar je ooit best wel close mee was en waarschijnlijk een goed gesprek kan voeren.
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
pi_173015744
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:14 schreef Seven. het volgende:
Allereerst moedig dat je het erkent.

Ik lees vooral symptoombestrijding, waarom ben je in dit patroon beland? Je baan? Waarom hou je dit dan in stand etc etc. Denk je dat het zinvol is om dit verhaal met je huisarts te bespreken? Ik denk dat dat een veel betere stok achter de deur zou zijn.

Heel veel succes!
Ik ben altijd al wel zo geweest, vanaf een jaar of 15/16. Het werd wel steeds extremer en normaler. Ondertussen ben ik anderhalve studie, 2 kamers/woningen en een baan verder dus mijn baan kan en wil ik niet de schuld geven.

Het kan idd wel symptoombestrijding zijn maar dan ligt de oorzaak er vlakbij: lekker naar de klote willen gaan en ontsnappen uit de dagelijkse sleur, of dat nou studie of baan is.
pi_173015863
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:39 schreef zarGon het volgende:
Geniet je eigenlijk van je huidige levensstijl, van wat je doet en hoe je leeft?

Ben ik oprecht benieuwd naar.
Op de momenten van ontspanning (lees, bij vrienden/stappen/festivals) zeker wel. En het daar naartoe leven ook. Mijn levensstijl is wat dat betreft zo verkeerd nog niet (geweest), maar ik ben er nu gewoon klaar mee (en ben ook bang dat ik er anders nooit mee stop).
pi_173015934
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:16 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ben je wel tevreden met je werk(plek) ?
Ja absoluut, ik kan me geen leukere collega's en fijnere job voorstellen. Alleen de druk ligt deze maanden te hoog.
pi_173015991
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:31 schreef Chai het volgende:
Wat zijn je hobby's behalve gamen, uitgaan en drinken? Las ook iets over sporten, is dat dan een uurtje knallen in de sportschool en waarin je ook telkens naar hoogtepunten zoekt?

In je OP noem je daarentegen wel weer wandelen bij het sporten. Doe je dat al en hoe bevalt dat? Stel je daarbij ook weer doelen of kan je ook genieten zonder speciaal hoogtepunt?

Welke dingen vond je vroeger echt leuk voordat je begon met uitgaan? en dan iets anders dan gamen. Denk dat op zoek gaan naar dingen waar je meer intrinsiek van kan genieten (zonder dat er per se een hoogtepunt/rush moet zijn) je kan helpen bij meer stabiliteit creëren. En dat geldt ook voor je werk. Vind je dat wel leuk zonder het 'presteer'gedeelte? en je kan je afvragen hoe gezond jij met het presteren omgaat.

Spreek eens met een van je 'saaiere' vrienden af, liefst iemand waar je ooit best wel close mee was en waarschijnlijk een goed gesprek kan voeren.
Ik wil m'n hobby's niet tot in de details neerzetten vanwege herkenbaarheid maar op het gebied van zowel actie als ontspanning heb ik een paar leuke hobby's die ik relgelmatig met vrienden of alleen doe. Uurtje knallen in de sportschool is daar trouwens wel onderdeel van, maar dat geeft me veel voldoening (runner's high). Misschien het competitieve randje eraf laten.
pi_173016005
Ik heb verder alle reacties gelezen en wil jullie nogmaals bedanken voor de waardevolle input.
pi_173016860
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:00 schreef Waterkoker88 het volgende:

Ja absoluut, ik kan me geen leukere collega's en fijnere job voorstellen. Alleen de druk ligt deze maanden te hoog.
Okay. Just checking :)
I wished for my computer to be as easy to use as my telephone; my wish has come true because I can no longer figure out how to use my telephone.
pi_173047442
Ik heb last van allerlei fysieke klachten, ben vreselijk moe, wazig en somber. Ik vrees dat ik wel degelijk iets in de richting van een burn out heb, morgen afspraak bij de huisarts, dan meer.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')