Zo rooskleurig is het leven van een piloot niet meer hoor. De meeste piloten beginnen met een flinke schuld, worden gedwongen om als (schijn)zelfstandige te werken en heel lange dagen te draaien, en ze moeten zelfs hun eigen bammetjes meenemen voor in de cockpit. En dat alles voor veel minder geld dan je zou denken. En als ze daar moeilijk over doen vliegen ze er zo uit.quote:Op maandag 7 augustus 2017 18:40 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
WW? Die gasten hebben een salaris van 150.000 per jaar.
Leuke woordgrap.quote:Op maandag 7 augustus 2017 18:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zo rooskleurig is het leven van een piloot niet meer hoor. De meeste piloten beginnen met een flinke schuld, worden gedwongen om als (schijn)zelfstandige te werken en heel lange dagen te draaien, en ze moeten zelfs hun eigen bammetjes meenemen voor in de cockpit. En dat alles voor veel minder geld dan je zou denken. En als ze daar moeilijk over doen vliegen ze er zo uit.
Nee, dat is het niet. Autoverkeer is veel autonomer dan vlieg- of treinverkeer. Dus daar gelden andere regels voor.quote:
Hangt van de maatschappij waar ze voor vliegen af.quote:Op maandag 7 augustus 2017 18:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zo rooskleurig is het leven van een piloot niet meer hoor. De meeste piloten beginnen met een flinke schuld, worden gedwongen om als (schijn)zelfstandige te werken en heel lange dagen te draaien, en ze moeten zelfs hun eigen bammetjes meenemen voor in de cockpit. En dat alles voor veel minder geld dan je zou denken. En als ze daar moeilijk over doen vliegen ze er zo uit.
Nee.quote:Op maandag 7 augustus 2017 18:40 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
WW? Die gasten hebben een salaris van 150.000 per jaar.
Wauw...quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 00:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Er zijn maatschappijen zat waar piloten zich inkopen om te mogen vliegen. Uren op doen voordat ze uberhaupt een betaalde baan kunnen krijgen.
Die wereld is echt geschift.
Inspringen?quote:Op maandag 7 augustus 2017 15:24 schreef Ryan3 het volgende:
Als de pitot-buisjes bevriezen dan springt een passagier, die mayday aircrash investigation heeft gezien, wel even in.
Ook dan hoeven er niet per se menselijke piloten te zijn enkel wat reservepersoneel als noodmaatregel die tijdens nood ingrijpen.quote:Op maandag 7 augustus 2017 15:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
En er zijn ook veel vliegtuigcrashes geweest waarbij de apparatuur foute informatie gaf, en crashes voorkomen doordat de piloot niet afging op de foutieve informatie.
Een hoogtemeter die 5000 meter aangeeft terwijl het in de praktijk 1000 meter is kan nogal een flinke ramp veroorzaken als er geen ogen in de cockpit aanwezig zijn en alleen een computer die er van overtuigd is dat hij op 5000 meter vliegt. Dat ze maar eerst eens zorgen dat alle auto's hier op de grond zonder bestuurder kunnen rijden, dat staat nog volop in de kinderschoenen maar ze praten wel al over vliegtuigen.
Dan zouden die programeerfouten nu al zichtbaar moeten zijn en opvallen doordat de piloot een incidentrapport opstelt. Weet alleen niet hoe die dingen heten, bij welke omstandigheden ze van toepassing zijn, en wie er uiteindelijk over gaat, voorzover er überhaupt sprake is van dit alles. Mijn kennis van de passagiersluchtvaart reikt niet zo ver.quote:Op maandag 7 augustus 2017 15:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het kan best wel eens gebeuren dat overall het aantal crashes met pilootloos omlaag gaat maar dat een hoop van de crashes die gebeuren (vooral in het begin) terug te leiden zijn naar een programmeerfout.
De vraag is hoe je daar mee om gaat als maatschappij want men vergeet nogal gretig het verleden vaak.
Dat zullen dan geen 'hackers' meer zijn, maar terroristen.quote:Op maandag 7 augustus 2017 15:40 schreef Odaiba het volgende:
Mooie vooruitgang zou dit zijn, maar ik heb grote twijfels over de veiligheid.
Hackers kunnen voor allerlei redenen al systemen overnemen en dat zal met deze toekomstige technologie niet anders zijn.
Bedrijven moeten dus echt goede veiligheidssystemen inbouwen om hackers buiten de deur te houden, want als het eenmaal mis gaat dan stapt niemand meer in zo'n vervoersmiddel.
Computers kunnen wel uitvallen, kapot raken, hopen maar dat de reservie-energievoorziening niet ook uitvalt.quote:Op maandag 7 augustus 2017 16:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Computers maken geen fouten. Computers doen wat hen opgedragen is.
Alsof men daar al niet hard mee bezig is...quote:Op maandag 7 augustus 2017 17:54 schreef AchJa het volgende:
Beter gaan we de banken automatiseren. Me dunkt dat daar meer winst te behalen is.
Zonder computer gaat een piloot een A380 ook niet aan de grond zetten hoor.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 03:11 schreef Hdero het volgende:
[..]
Computers kunnen wel uitvallen, kapot raken, hopen maar dat de reservie-energievoorziening niet ook uitvalt.
Hoe dan ook, niet wenselijk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 03:09 schreef Hdero het volgende:
[..]
Dat zullen dan geen 'hackers' meer zijn, maar terroristen.
Klopt idd, zijn 3 of 4 pitot-buisjes en die hebben verwarmingselementen. En ze hebben ook een radar aan boord die het weer in de gaten houdt. Wat hier gebeurde is dat men wrs door een kleinere bui, niet zag dat daarachter een veel grotere bui ontstond en daar ging men doorheen. Alleen de condities waren dusdanig dat al die pitot-buisjes vrij snel toch verstopt raakten (door onderkoeld water), zodat de automatische piloot geen snelheid meer kon vaststellen. Toen kwam de ene melding na de andere melding en klapte ook de automatische piloot eruit. Ondertussen kregen die piloten een overvloed aan info te verwerken en zagen door de bomen het bos niet meer.quote:Op maandag 7 augustus 2017 18:24 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Een vliegtuig heeft een verwarmingselement gekoppeld aan elke individuele pitot tube.Om te voorkomen dat deze bevriezen tijdens het vliegen op grote hoogte.Dus dat ze zomaar verstopt raken zou al niet mogelijk moeten zijn. Deze pitot tubes meten door middel van de luchtstroom die erdoor stroomt de snelheid van het vliegtuig. Al deze systemen zijn zo uitgevoerd dat je normaal gesproken kunt controleren of ze werken.
Maar raken de pitot tubes verstopt dan heb je geen (goede) data over je snelheid, want dan stroomt er ook geen lucht, of misschien maar gedeeltelijk. Dat zou betekenen dat het vliegtuig misschien op een positie denkt te zijn waar het op dat moment niet (meer) is. Met die snelheid zit je binnen no-time kilometer en kilometers verderop. Of je nu mens of niet bent dit lijkt mij een voorspelling die niet te maken is, een flinke onweersbui kan ontzettend hevig maar wel heel lokaal zijn. Je kunt in een cockpit niet even "het stuur omgooien" als je een lichtflits ziet dan ben je al te laat. En als je systemen niet laten zien dat er iets is? Enkele weken geleden nog was een vliegtuig door bliksem geraakt en veilig geland op het dichtstbijzijnde vliegveld.
Mens OF AI zal zijn beslissingen moeten maken op basis van de informatie die op dat moment voorhanden is, zelfs als er veel ontbreekt of je niet weet of het klopt. In die gevallen schat ik de kans bij de AI hoger in. Omdat deze geen moment stress zal ervaren. Zelfs mensen die jaren ervaring hebben maken soms onbegrijpelijke fouten, helaas.
Vooral dat laatste getuigt (m.i.) van een diep inzicht. Hij ziet dat denk ik beter dan zij die hier slechts een verdienmodel in zien.quote:Melkert heeft ook zijn twijfels over de veiligheid. ''Het is de vraag of we met technologie alles kunnen bedenken wat er mis kan gaan met een vliegtuig. In 50 tot 75 procent ligt de oorzaak van een ongeval bij de piloot. We registreren heel goed wat er misgaat, maar we houden niet bij wat er goed gaat.''
Dat laatste wordt nooit wat, want het overgrote deel van de werknemers heeft aansturing nodig.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 06:51 schreef Bart2002 het volgende:
Commentaar van een kenner:
[..]
Vooral dat laatste getuigt (m.i.) van een diep inzicht. Hij ziet dat denk ik beter dan zij die hier slechts een verdienmodel in zien.
http://www.nu.nl/economie(...)ten-met-piloten.html
Iemand op de FP opperde dat er aan "managerloos ondernemen" w.s. veel meer valt te verdienen. Dat is een stuk eenvoudiger te doen dan deze ambitie.
Er zijn steeds meer bedrijven die gaan inzien dat zelfsturende teams beter werken dan die talloze manager lagen die zijn ontstaan in de jaren 90.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 08:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste wordt nooit wat, want het overgrote deel van de werknemers heeft aansturing nodig.
Ten aanzien van het eerste geloof ik dat het weldegelijk kan en veiliger is. Als ik zie hoe snel het nu al gaat met auto's (vele malen lastiger), dan moet het met vliegtuigen helemaal kunnen.
Of ik die keuze zou maken is vers twee: ik vermoed dat passagiers de piloot wel op prijs stellen, dus voorlopig zie ik het daarom niet gebeuren.
Watje...quote:Op woensdag 9 augustus 2017 08:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar zonder piloot of op zijn minst een boordwerktuig -bouwkundige zal ik nooit in een vliegtuig stappen.
Een computer zal nooit de mens kunnen evenaren. Alleen al emoties zijn door een computer niet na te bootsen.
De boordwerktuigkundige is al overbodig op vrijwel alle toestellen. Uitstervend beroep.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 08:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er zijn steeds meer bedrijven die gaan inzien dat zelfsturende teams beter werken dan die talloze manager lagen die zijn ontstaan in de jaren 90.
Maar zonder piloot of op zijn minst een boordwerktuig -bouwkundige zal ik nooit in een vliegtuig stappen.
Een computer zal nooit de mens kunnen evenaren. Alleen al emoties zijn door een computer niet na te bootsen.
Ik wil best risico's nemen. Maar ik heb al een hekel aan vliegen en probeer het te vermijden als het kan. Dus neem ik nu al een risico voor mijzelf. 😁😁quote:Op woensdag 9 augustus 2017 08:15 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Watje...
Beetje risico nemen in het leven Daarbij zullen ze, mocht dit over 100-200 jaar gaan gebeuren, dit uiteraard lang en lang gaan testen.
De regels in luchtvaart zijn streng.
Wel denk ik dat het een keertje gaat gebeuren.
Dit is de spijker op de kop. Ja, menselijke fouten liggen ten grondslag van een hoop ongelukken.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 06:51 schreef Bart2002 het volgende:
Commentaar van een kenner:
[..]
Vooral dat laatste getuigt (m.i.) van een diep inzicht. Hij ziet dat denk ik beter dan zij die hier slechts een verdienmodel in zien.
http://www.nu.nl/economie(...)ten-met-piloten.html
Iemand op de FP opperde dat er aan "managerloos ondernemen" w.s. veel meer valt te verdienen. Dat is een stuk eenvoudiger te doen dan deze ambitie.
Een hekel aan vliegen? Toch niet vanwege het 'risico'? Veiligste manier van reizen!quote:Op woensdag 9 augustus 2017 08:18 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik wil best risico's nemen. Maar ik heb al een hekel aan vliegen en probeer het te vermijden als het kan. Dus neem ik nu al een risico voor mijzelf. 😁😁
Emotie hoeft totaal geen gevaar te zijn. Zeker niet als bij keuringen blijkt dat je daar prima mee kan omgaan en zelf in je voordeel werken bij het nemen van een besluit.
Shit😁De toevoeging mbt tot emoties waren niet voor U bedoeld.
In het bericht wordt ook niet uitgegaan van nul en generlei menselijke input.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 08:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dit is de spijker op de kop. Ja, menselijke fouten liggen ten grondslag van een hoop ongelukken.
Echter, hoe vaak hebben piloten een vliegtuig gered nadat de computer de mist in ging? Een veelvoud daarvan. Dat haalt het nieuws echter niet
Daarnaast, er moet nog zo ontiegelijk veel geautomatiseerd worden, daar zijn niet alleen aanpassingen van de vliegtuigen voor nodig, maar ook bij de luchtverkeersleiding. Wereldwijd.
Mensen die beweren dat vliegtuigen nu al alles zelf kunnen doen zijn absoluut niet op de hoogte van de situatie, er zijn -zeker tijdens het af- en aanvliegen bij luchthavens- nog erg veel menselijke inputs nodig.
Iedereen die een beetje bekend is met hoe log de luchtvaart is qua certificering weet dat dit niet zomaar gaat veranderen.
Het risico uit alinea 1 en de complexiteit uit alinea 2 is iets dat de komende 20 jaar nog niet opgelost is.
Het eerste wat we zullen gaan zien zijn vluchten met 1 piloot (of 2 piloten tijdens af- en aanvliegen, die dan omstebeurt naar bed kunnen op de langere afstanden). Maar ook dat is voorlopig nog de ver-van-ons-bedshow. Vliegtuigen die nu van de band rollen gaan nog wel een jaar of 15 / 20 mee en zijn allemaal multicrew.
Een luchtruim met enkel autonome verkeersvliegtuigen gaat er echt wel komen, maar dat gaan wij niet meer meemaken.
We zullen het zienquote:Op woensdag 9 augustus 2017 09:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In het bericht wordt ook niet uitgegaan van nul en generlei menselijke input.
Dat zou dus ook op afstand kunnen. Al heeft dat weer bepaalde nadelen.
Verder gaat de technologie snel. Dus de stelling dat wij het niet meer gaan meemaken is niet erg feitelijk.
In Londen is een machinistloze metrolijn.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 09:21 schreef nanuk het volgende:
Eerst maar eens geautomatiseerd railvervoer zien verschijnen. Dat is toch een heel stuk simpeler dan vliegen of autorijden. Toch hoor je er nooit over.
Die VEM. Expert op het gebied van onroerend goed annex pilootloos vliegen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 09:13 schreef VEM2012 het volgende:
Dat zou dus ook op afstand kunnen. Al heeft dat weer bepaalde nadelen.
Staat gewoon in de openingspost. Misschien moet je die eens lezen voordat je mee gaat doen met de discussie?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 09:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die VEM. Expert op het gebied van onroerend goed annex pilootloos vliegen.
Grapje.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 11:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Staat gewoon in de openingspost. Misschien moet je die eens lezen voordat je mee gaat doen met de discussie?
De (semi-)autonome teams bedoel je? Volgens mij hebben die juist geleid tot meer managers en minder mensen op de werkvloer.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 06:51 schreef Bart2002 het volgende:
Commentaar van een kenner:
[..]
Vooral dat laatste getuigt (m.i.) van een diep inzicht. Hij ziet dat denk ik beter dan zij die hier slechts een verdienmodel in zien.
http://www.nu.nl/economie(...)ten-met-piloten.html
Iemand op de FP opperde dat er aan "managerloos ondernemen" w.s. veel meer valt te verdienen. Dat is een stuk eenvoudiger te doen dan deze ambitie.
Ik zou niet zeggen nooit, eigenlijk. Er zal best wel een tijd komen dat ook computersystemen creatief problemen kunnen oplossen. We zijn daar alleen nog niet.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 08:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Een computer zal nooit de mens kunnen evenaren. Alleen al emoties zijn door een computer niet na te bootsen.
Ja. Ik ben van mening dat er altijd iemand moet kunnen ingrijpen. Het is wat anders dan geheel volgens een computer een vliegtuig kunnen laten vliegen. Je kunt dan wel zeggen dat personeel op een andere manier zou kunnen worden gezet. Waardoor natuurlijk het salaris ook minder is. Maar zonder personeel krijg je mij niet meer in een vliegtuig. Al is het maar als ik onwel word.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 11:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen nooit, eigenlijk. Er zal best wel een tijd komen dat ook computersystemen creatief problemen kunnen oplossen. We zijn daar alleen nog niet.
Maar wat nou als blijkt dat per jaar nu 1000 mensen sterven aan falen van de piloot en straks maar 500 mensen sterven door falen van de computer.
Vliegen is dan veiliger geworden alleen gaan er mensen dood door andere situaties dan voorheen. Dan zou jij nog steeds weigeren in een vliegtuig te stappen?
Volgens mij heeft niemand het over vervanging van pursers en stewardessen. Dat zou ook wat zijn, geen stewardess aan boord. Pak zelf je eten en drinken maar... Nee, daar heb ik ook bezwaar tegen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 12:52 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ja. Ik ben van mening dat er altijd iemand moet kunnen ingrijpen. Het is wat anders dan geheel volgens een computer een vliegtuig kunnen laten vliegen. Je kunt dan wel zeggen dat personeel op een andere manier zou kunnen worden gezet. Waardoor natuurlijk het salaris ook minder is. Maar zonder personeel krijg je mij niet meer in een vliegtuig. Al is het maar als ik onwel word.
Kijk, je kunt zelfs het onderwijs geheel via computers laten regelen. Zodat je alleen een leraar nodig hebt die je kunt bellen als je een probleem hebt.
Of dat uiteindelijk allemaal beter is op sociaal vlak moet dan nog maar blijken.
Maar gelukkig ga ik dat allemaal niet meer meemaken. In zo een wereld zou ik niet willen leven.
Er is meer dan alleen de kosten die een samenleving draaiende moeten houden. Zeker maatschappelijk gezien.
Cabinepersoneel is (nog) niet ter discussie.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 12:52 schreef Cherna het volgende:
Maar zonder personeel krijg je mij niet meer in een vliegtuig. Al is het maar als ik onwel word.
Kijk, je kunt zelfs het onderwijs geheel via computers laten regelen. Zodat je alleen een leraar nodig hebt die je kunt bellen als je een probleem hebt.
Of dat uiteindelijk allemaal beter is op sociaal vlak moet dan nog maar blijken.
Wat is dan de besparing zonder piloot in een vliegtuig maar je hebt hem wel nodig om vanaf de grond de zaak te monitoren . Dat een piloot een andere functie omschrijving zou krijgen is geen punt. Die zou dus piloot met purser kunnen combineren. Dat zie ik dan nog wel gebeuren.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 13:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand het over vervanging van pursers en stewardessen. Dat zou ook wat zijn, geen stewardess aan boord. Pak zelf je eten en drinken maar... Nee, daar heb ik ook bezwaar tegen.
All you can eat and drink-buffet in je vliegtuig? .quote:Op woensdag 9 augustus 2017 13:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand het over vervanging van pursers en stewardessen. Dat zou ook wat zijn, geen stewardess aan boord. Pak zelf je eten en drinken maar... Nee, daar heb ik ook bezwaar tegen.
Dat die falende systemen kan opvangen. In die zin geen interactie. Maar zie mijn vorige post.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 13:07 schreef nanuk het volgende:
[..]
Cabinepersoneel is (nog) niet ter discussie.
Hoeveel sociale interactie heb je met die piloot?
Daarin maakte je het vergelijk met het onderwijs wat niet interactief genoeg zou worden.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 13:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat die falende systemen kan opvangen. In die zin geen interactie. Maar zie mijn vorige post.
Idee is dan waarschijnlijk dat de piloot meerdere vluchten kan doen en dat tijdens de cruise het vliegtuig automatisch vliegt.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 13:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat is dan de besparing zonder piloot in een vliegtuig maar je hebt hem wel nodig om vanaf de grond nodig. Dat een piloot een andere functie omschrijving zou krijgen is geen punt. Die zou dus piloot met purser kunnen combineren. Dat zie ik dan nog wel gebeuren.
In de toekomst worden passagiers aan begin van de vlucht in slaap gebracht met een mild narcose-middel. 10 minuutjes voor de landing wordt iedereen weer wakker, en volautomatisch worden ze uit het vliegtuig gekieperd zo, hoppetee, in een fuik van de horeca op het vliegveld, waar je kant en klare zooi uit de automaat kan trekken. Heb je helemaal geen cabinepersoneel meer nodig.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 13:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand het over vervanging van pursers en stewardessen. Dat zou ook wat zijn, geen stewardess aan boord. Pak zelf je eten en drinken maar... Nee, daar heb ik ook bezwaar tegen.
Ik wil je best geloven. Voor de spoorsector speelt de infrastructuur ook een belangrijke rol. Buiten de kosten moet je die hele infrastructuur compleet vernieuwen. Daar gaan ook nog wel zeker een tweetal generaties over heen.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 13:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Idee is dan waarschijnlijk dat de piloot meerdere vluchten kan doen en dat tijdens de cruise het vliegtuig automatisch vliegt.
Wat veel mensen niet weten is hoe regelmatig de automatisering die er nu is een hickup heeft, data verkeerd interpreteert, etc, waarop de cockpitbemanning het dan maar op een veel lager niveau van automatisering zelf moet doet.
Ja, dat zou je ook kunnen ondervangen met iemand op de grond, maar wat als de datalink ermee ophoudt?
Technologie gaat snel, maar niet in de luchtvaartautomatisering. Als je kijkt naar het verschil tussen een 737 en een 787 zie je qua cockpitautomatisering dat simpele logica is geautomatiseerd (pompen schakelen op de grond of bij een storing, etc), maar complexe logica die nodig is tijden aanvliegen van een veld eigenlijk helemaal niet.
Dat is op wat nuances na helemaal gelijk gebleven.
Sterker nog, de 787 heeft zelfs moderne features als een HUD om piloten het handmatig vliegen wat comfortabeler te maken.
Iedereen die bekend is met avionica en de luchtvaart ansich weet dat het nog héél lang gaat duren voor er niemand met vliegvaardigheid aan boord zit.
Wacht eerst maar op de eerste vluchten met maar één piloot aan boord..
Ik kan er niet veel anders van maken
Ik denk dat je vanaf de grond meerdere vliegtuigen p.p. kan bijhouden. Dus daar zou dan een besparing zitten.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 13:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat is dan de besparing zonder piloot in een vliegtuig maar je hebt hem wel nodig om vanaf de grond de zaak te monitoren . Dat een piloot een andere functie omschrijving zou krijgen is geen punt. Die zou dus piloot met purser kunnen combineren. Dat zie ik dan nog wel gebeuren.
Dan krijg je van dat volk dat gaat klappen als het vliegtuig geland is. Dan ga ik wel met een privé jet.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 13:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
All you can eat and drink-buffet in je vliegtuig? .
Nou ja, als er straks geen piloten meer in dat vliegtuig zitten, dan gaan de mensen wel weer klappen na de landing vermoed ik.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 13:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan krijg je van dat volk dat gaat klappen als het vliegtuig geland is. Dan ga ik wel met een privé jet.
Of gewoon teleporten.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 13:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
In de toekomst worden passagiers aan begin van de vlucht in slaap gebracht met een mild narcose-middel. 10 minuutjes voor de landing wordt iedereen weer wakker, en volautomatisch worden ze uit het vliegtuig gekieperd zo, hoppetee, in een fuik van de horeca op het vliegveld, waar je kant en klare zooi uit de automaat kan trekken. Heb je helemaal geen cabinepersoneel meer nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |