abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172972340
Mooie vooruitgang zou dit zijn, maar ik heb grote twijfels over de veiligheid.

Hackers kunnen voor allerlei redenen al systemen overnemen en dat zal met deze toekomstige technologie niet anders zijn.

Bedrijven moeten dus echt goede veiligheidssystemen inbouwen om hackers buiten de deur te houden, want als het eenmaal mis gaat dan stapt niemand meer in zo'n vervoersmiddel.
  maandag 7 augustus 2017 @ 15:44:52 #27
444256 Villas__Rubin
Jullie leading man.
pi_172972415
Is toch niet leuk voor de piloten?

Vinden vrouwen volgens mij ook nog eens een sexy beroep, dus die kunnen dan nooit meer met de piloot neuken. Beetje jammer allemaal.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 7 augustus 2017 @ 15:46:00 #28
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_172972447
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 15:44 schreef Villas__Rubin het volgende:
Is toch niet leuk voor de piloten?

Vinden vrouwen volgens mij ook nog eens een sexy beroep, dus die kunnen dan nooit meer met de piloot neuken. Beetje jammer allemaal.
Ach, komen allemaal negers binnen via Ceuta dus.
  maandag 7 augustus 2017 @ 15:46:46 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172972467
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 15:44 schreef Villas__Rubin het volgende:
Is toch niet leuk voor de piloten?

Vinden vrouwen volgens mij ook nog eens een sexy beroep, dus die kunnen dan nooit meer met de piloot neuken. Beetje jammer allemaal.
Krijgen die programmeurs ook een kansje.

Haha ja schatje ik ontwikkel AV software voor airbus kom maar op schoot zitten boh.
Nobody exists on purpose.
Nobody belongs anywhere.
Everybody's gonna die.
pi_172972597
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 15:40 schreef SpecialK het volgende:
Het kan best wel eens gebeuren dat overall het aantal crashes met pilootloos omlaag gaat maar dat een hoop van de crashes die gebeuren (vooral in het begin) terug te leiden zijn naar een programmeerfout.

De vraag is hoe je daar mee om gaat als maatschappij want men vergeet nogal gretig het verleden vaak.
Dat heb ik al aangehaald idd. Wie is er verantwoordelijk voor een fout in de software? Dat wordt nog een lange discussie, zo niet rechtszaken.
En als programmeur zou ik niet willen dat er door een typfout van mij honderden mensen sterven.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172972901
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 15:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat heb ik al aangehaald idd. Wie is er verantwoordelijk voor een fout in de software? Dat wordt nog een lange discussie, zo niet rechtszaken.
En als programmeur zou ik niet willen dat er door een typfout van mij honderden mensen sterven.
Als programmeur kun je altijd de mensen van Q&A de schuld geven he.
pi_172972965
quote:
2s.gif Op maandag 7 augustus 2017 16:03 schreef Farenji het volgende:
Als programmeur kun je altijd de mensen van Q&A de schuld geven he.
Juridisch schuldig zijn en je schuldig voelen zijn twee verschillende zaken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172973893
En dan maakt de computer een fout....
Ik ben HSG-Bomber niet.
pi_172974037
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 16:50 schreef HSG het volgende:
En dan maakt de computer een fout....
Computers maken geen fouten. Computers doen wat hen opgedragen is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172974153
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 15:08 schreef Hathor het volgende:
En weer een hele sector in de WW.
Nog erger: wie moeten nu die stewardessen stuktrekken als ze een weekje in verweggistan verblijven?
  maandag 7 augustus 2017 @ 17:23:33 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_172974620
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 15:51 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat heb ik al aangehaald idd. Wie is er verantwoordelijk voor een fout in de software?
Dat is niet anders dan een andere ontwerpfout in een vliegtuig.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_172974686
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is niet anders dan een andere ontwerpfout in een vliegtuig.
Er is anders best een discussie aan de gang wie er verantwoordelijk is voor ongelukken met zelfrijdende auto's.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 7 augustus 2017 @ 17:48:51 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_172975153
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er is anders best een discussie aan de gang wie er verantwoordelijk is voor ongelukken met zelfrijdende auto's.
Maar auto's rijden veel minder gereguleerd. Voor vliegtuigen heb je geen kruispunten met stoplichten en fietsers. Ze vliegen volgens een vantevoren bepaald vluchtplan en worden begeleid door verkeersleiders. Dat is wel even wat anders.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_172975220
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar auto's rijden veel minder gereguleerd. Voor vliegtuigen heb je geen kruispunten met stoplichten en fietsers. Ze vliegen volgens een vantevoren bepaald vluchtplan en worden begeleid door verkeersleiders. Dat is wel even wat anders.
Een ongeluk is een ongeluk. Het maakt niet uit waar.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 7 augustus 2017 @ 17:54:17 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172975314
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:54 schreef AchJa het volgende:
Beter gaan we de banken automatiseren. Me dunkt dat daar meer winst te behalen is.
Het is jou nog niet opgevallen dat ze daar al mee begonnen zijn ofzo?
  maandag 7 augustus 2017 @ 18:00:06 #42
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_172975337
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Een ongeluk is een ongeluk. Het maakt niet uit waar.
Je gaat toch ook geen machinist aanklagen voor een stuurfout? :')
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 7 augustus 2017 @ 18:01:36 #43
78680 Nielsch
Al 41 jaar op FOK!
pi_172975358
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 15:06 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Veel grote vliegrampen worden veroorzaakt door slecht onderhoud. Daar doe je als piloot (menselijk of niet) helemaal niets aan.

Bron? Of is dit weer je gevoel dat spreekt?
Op zaterdag 8 oktober 2016 23:29 schreef Braindead2000 het volgende: Als je een vrouw vooraf gaat vragen of je haar bij haar kutje mag grijpen dan ben je wel een enorme sukkel.
pi_172975502
Dit kun je toch voor bijna iedere sector stellen...
  maandag 7 augustus 2017 @ 18:12:00 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172975548
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is jou nog niet opgevallen dat ze daar al mee begonnen zijn ofzo?
Weet ik. Maar het pilotenplan komt niet uit de geautomatiseerde banken koker, derhalve kan er nog wel een tandje bij.
pi_172975611
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:54 schreef AchJa het volgende:
Beter gaan we de banken automatiseren. Me dunkt dat daar meer winst te behalen is.
Blockchain?
pi_172975617
http://www.nu.nl/economie(...)uigloos-vliegen.html

Eerst maar even goed inventariseren hoeveel vliegtuigen tot (grote) ongelukken hebben geleid n hoeveel (grote) ongelukken voorkomen zijn door geen vliegtuigen te gebruiken lijkt me.


Ik stap er niet in zonder piloot
pi_172975749
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 15:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, jij hebt het nou over de besturing van een vliegtuig, maar wat betreft het voorspellen van de weersomstandigheden zou ik eerder denken dat dit nog een onhaalbare kaart is. Neem die vlucht 447 AirFrance pitot-buisjes raken verstopt door onderkoeld water, zonder piloten het weten dondert de automatische piloot eruit, omdat-ie geen goede informatie meer doorkrijgt. Vervolgens krijgen piloten een overvloed aan informatie voorgeschoteld, weten niet meer wat erop doet, vliegtuigt stallt en valt uit de lucht. Je ziet overigens in deze docu dat het stallen op zich voorkomen had kunnen worden, althans in de simulator gebeurt dat gewoon.
Een vliegtuig heeft een verwarmingselement gekoppeld aan elke individuele pitot tube.Om te voorkomen dat deze bevriezen tijdens het vliegen op grote hoogte.Dus dat ze zomaar verstopt raken zou al niet mogelijk moeten zijn. Deze pitot tubes meten door middel van de luchtstroom die erdoor stroomt de snelheid van het vliegtuig. Al deze systemen zijn zo uitgevoerd dat je normaal gesproken kunt controleren of ze werken.

Maar raken de pitot tubes verstopt dan heb je geen (goede) data over je snelheid, want dan stroomt er ook geen lucht, of misschien maar gedeeltelijk. Dat zou betekenen dat het vliegtuig misschien op een positie denkt te zijn waar het op dat moment niet (meer) is. Met die snelheid zit je binnen no-time kilometer en kilometers verderop. Of je nu mens of niet bent dit lijkt mij een voorspelling die niet te maken is, een flinke onweersbui kan ontzettend hevig maar wel heel lokaal zijn. Je kunt in een cockpit niet even "het stuur omgooien" als je een lichtflits ziet dan ben je al te laat. En als je systemen niet laten zien dat er iets is? Enkele weken geleden nog was een vliegtuig door bliksem geraakt en veilig geland op het dichtstbijzijnde vliegveld.

Mens OF AI zal zijn beslissingen moeten maken op basis van de informatie die op dat moment voorhanden is, zelfs als er veel ontbreekt of je niet weet of het klopt. In die gevallen schat ik de kans bij de AI hoger in. Omdat deze geen moment stress zal ervaren. Zelfs mensen die jaren ervaring hebben maken soms onbegrijpelijke fouten, helaas.
pi_172976035
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 15:08 schreef Hathor het volgende:
En weer een hele sector in de WW.
WW? Die gasten hebben een salaris van 150.000 per jaar.
pi_172976060
quote:
7s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je gaat toch ook geen machinist aanklagen voor een stuurfout? :')
Wat een rare vergelijking?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')