abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172967643
registreer om deze reclame te verbergen
IVs9QYZ.jpg
De zomervakantie zit er weer op, dus het is weer tijd voor het Formule 1-circus om neer te strijken in België! En wel op het prachtige Spa-Francorchamps. Het circuit staat bekend om zijn verraderlijke weersomstandigheden en mooie races, maar ook om de beroemde Eau Rouge, één dan de mooiste bochten van de kalender.

Sebastian Vettel is de zomerstop in gegaan als leider in het kampioenschap, met een kleine buffer van 14 punten op zijn dichtstbijzijnde rivaal, Lewis Hamilton. Iets wat vast een welkom gezicht was voor de Duitser, nadat deze met een verschil van slechts 1 punt met Hamilton arriveerde bij aanvang van de race in Hongarije.

Het belooft deze race ook weer een oranje bedoening te worden rond het circuit, met naar verwachting weer tienduizenden Nederlandse fans die komen om Max Verstappen aan te moedigen tijdens zijn thuisrace. Laten we hopen dat dit jaar Vettel, Räikkönen en Verstappen ongeschonden voorbij de eerste bocht kunnen komen en we getrakteerd worden op een mooie race.

AnD7oY8.png
lbYDgLZ.png
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport

pvW9Mci.png
7PhcmaE.jpg

V7wLn3v.png
LLmpHbT.png

xzjmggd.png
3kGBPC6.jpg

5KfOoow.png
f1stats.php

ta5lUu8.png
9xc2Nhx.png
Actueel weer Francorchamps

SPOILER: Voor de dames ..
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tegel.jpg

[ Bericht 35% gewijzigd door Nattekat op 21-08-2017 19:38:54 ]
pi_172967725
quote:
6s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik hoorde een gerucht dat Red Bull inderdaad in de toekomst in zee gaat met Honda, maar nog dieper dan verwacht. Zei Mateschitz niet laatst dat hij nog één doel heeft in de Formule 1, namelijk Max als jongste kampioen te maken? Dat zou hij serieus menen. Honda stapt volgend jaar in bij Toro Rosso, in 2019 of 2020 nemen ze het hele team RBR over.
Wat Meike ook al zegt, even Spa en Monza afwachten en daarna als RBR zijnde meteen over op Honda.
Toro Rosso lekker bij Renault laten.

En volgens mij heeft McLaren geen vetorecht meer over Honda, alleen levert Honda geen versnellingsbak en die geeft McLaren toch echt niet aan RBR :+
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:21:39 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172967901
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:14 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Wat Meike ook al zegt, even Spa en Monza afwachten en daarna als RBR zijnde meteen over op Honda.
Toro Rosso lekker bij Renault laten.

En volgens mij heeft McLaren geen vetorecht meer over Honda, alleen levert Honda geen versnellingsbak en die geeft McLaren toch echt niet aan RBR :+
hier staat van wel

http://www.autosport.com/news/report.php/id/131086
pi_172967974
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Hmm... zal wel gaar zijn dan.
pi_172968109
quote:
Nogmaals, McLaren profiteert alleen maar van een 2e team als RedBull racing. Dat hadden ze al gehad met Sauber, met RedBull nog meer. Twee weten er meer dan één.. de wintertests zullen zoveel meer data opleveren.. Dan kunnen ze in de handjes knijpen en weer gaan dromen over winnen van races. Alleen met de Honda motoren gaat het ze dat niet meer lukken in huidige F1. Dat is ook hoe ze op achterstand gekomen zijn.
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:45:49 #6
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172968434
quote:
Voor volgend seizoen wel, maar daarna verloopt het contract met Honda en zullen ze opnieuw om tafel moeten. Als Honda met Red Bull in zee wil gaan zal dat veto-recht echt niet in een nieuw contract komen.

Ik heb overigens ook ergens gelezen dat Mateshitz Toro Rosso helemaal van de hand zou willen doen en Honda het complete team overneemt. Dan zou een motorendeal onderdeel van de onderhandelingen kunnen zijn. Dus engine parity zoals ze nu bij Renault hebben en nauwe samenwerking tussen twee teams (zoals dat nu ook al bestaat).

Klinkt wmb als een ideale toekomst voor beide partijen, al heb ik geen idee of er enige waarheid in het verhaal zit.
Op woensdag 14 mei 2014 16:15 schreef Cliffy het volgende:
Mjah hij voelt verder wel goed, hoef geen 20 euro extra uit te geven om em een keertje te laten wassen ;) Paar keer kloppen in shampoo werkt ook prima :D
pi_172968638
registreer om deze reclame te verbergen
Beetje dromen mag, deed ik eind 2008 ook, alleen werd Button het jaar er op niet wk met een Honda achter zijn rug maar met een Mercedes. O-)
pi_172968995
quote:
3s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:45 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Voor volgend seizoen wel, maar daarna verloopt het contract met Honda en zullen ze opnieuw om tafel moeten. Als Honda met Red Bull in zee wil gaan zal dat veto-recht echt niet in een nieuw contract komen.

Ik heb overigens ook ergens gelezen dat Mateshitz Toro Rosso helemaal van de hand zou willen doen en Honda het complete team overneemt. Dan zou een motorendeal onderdeel van de onderhandelingen kunnen zijn. Dus engine parity zoals ze nu bij Renault hebben en nauwe samenwerking tussen twee teams (zoals dat nu ook al bestaat).

Klinkt wmb als een ideale toekomst voor beide partijen, al heb ik geen idee of er enige waarheid in het verhaal zit.
Heb datzelfde verhaal gehoord, alleen denk niet dat Honda een eigen team wilt (en al helemaal niet een Italiaans team).
pi_172969074
Nóg twee weken tot raceweek
Flesje bier
  maandag 7 augustus 2017 @ 13:43:15 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172969693
Renault inruilen voor Honda. Daar hebben ze een spreekwoord voor bedacht.

Van de regen in de drup.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172969816
Toch zijn ze bij Honda nu wel op de goede weg. Ze maken momenteel grotere stappen dan Renault en langzaam maar zeker komen de McLarens verder naar voren op de grid.

Daarom zou ik ook graag zien dat Honda volgend jaar aan meerdere teams levert, want meer data en daarmee kun je makkelijker stappen zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 augustus 2017 @ 15:53:54 #14
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172972666
Volgens mij doet Honda het niet echt slechter dan Renault nu dat ze het size zero concept hebben laten vallen. Dit aangezien de stappen die ze maken sinds de verandering behoorlijk groot zijn tov van de teams die hier nu al 3 jaar mee rijden. Dat is best wel knap :Y

Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat als je WK wil worden je eigenlijk wel echt een fabriekteam moet zijn. Sinds Renault zijn eigen team heeft zal RB altijd achtergesteld worden wanneer hun team op vergelijkbaar niveau komt.
Op woensdag 14 mei 2014 16:15 schreef Cliffy het volgende:
Mjah hij voelt verder wel goed, hoef geen 20 euro extra uit te geven om em een keertje te laten wassen ;) Paar keer kloppen in shampoo werkt ook prima :D
  maandag 7 augustus 2017 @ 16:02:49 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172972880
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 13:13 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Heb datzelfde verhaal gehoord, alleen denk niet dat Honda een eigen team wilt (en al helemaal niet een Italiaans team).
plus dat je dan als Red Bull weer in dezelfde situatie komt als met Renault nu
pi_172975626
Ben benieuwd naar Spa, zou wat zijn als ze achter RBR staan in Q3... (veel te optimistisch, maar toch :+ )
pi_172976593
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 7 augustus 2017 @ 22:04:11 #18
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172982160
http://www.gpupdate.net/e(...)ter-mercedes-leaves/

Ik durf te wedden dat Massa volgend jaar voor Mercedes in de Formule E rijdt.

En wellicht samen met Wehrlein
Op woensdag 14 mei 2014 16:15 schreef Cliffy het volgende:
Mjah hij voelt verder wel goed, hoef geen 20 euro extra uit te geven om em een keertje te laten wassen ;) Paar keer kloppen in shampoo werkt ook prima :D
pi_172982539
417058f5da3f0bc6423d79ba94e00068.jpg

hqdefault.jpg
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
pi_172988562
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 22:04 schreef Rossdale het volgende:
http://www.gpupdate.net/e(...)ter-mercedes-leaves/

Ik durf te wedden dat Massa volgend jaar voor Mercedes in de Formule E rijdt.

En wellicht samen met Wehrlein
Mercedes gaat pas in 2019 Formula E rijden...
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:35:06 #21
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_172989918
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:18 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Alleen Norris stapt in, rijdt een paar rondjes en die rijdt daarna even snel/sneller als Vandoorne...
Snel is hij wel ja. Maar hij maakt nog te veel fouten waardoor hij niet bovenaan in het F3 kampioenschap staat.

Vandaar waarschijnlijk nog een jaar F2 erachteraan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:37:25 #22
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172992129
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
Toch zijn ze bij Honda nu wel op de goede weg. Ze maken momenteel grotere stappen dan Renault en langzaam maar zeker komen de McLarens verder naar voren op de grid.

Daarom zou ik ook graag zien dat Honda volgend jaar aan meerdere teams levert, want meer data en daarmee kun je makkelijker stappen zetten.
Hoe dichter je bij de top komt hoe kleiner de stappen worden. Dat ze nu zulke stappen maken komt alleen maar omdat ze ongeveer 1 miljoenmiljard kilomter achter lopen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172993048
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
Toch zijn ze bij Honda nu wel op de goede weg. Ze maken momenteel grotere stappen dan Renault en langzaam maar zeker komen de McLarens verder naar voren op de grid.

Daarom zou ik ook graag zien dat Honda volgend jaar aan meerdere teams levert, want meer data en daarmee kun je makkelijker stappen zetten.
elke jaar zeggen meerdere mensen dat, geldt alleen als de rest stilstaat en dat doen ze niet.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:42:53 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172993479
quote:
Kansloos.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_172998916
Misschien toch spec4 in Spa:
https://news.yahoo.co.jp/(...)o/20170806-00074212/

Google TL:
quote:
Since its entry in 2015, Honda F1 continued bad news but bright information came in for the first time! It may greatly evolve toward the end of the game. Apparently it seems to introduce Honda Jet's technical know-how. As you know, the engine mounted on the Honda jet is designed & developed by Wako of Honda Institute of Technology.

Honda Technical Research Institute's main posting received the sluggishness of Honda F1 "If we come this far, we will use total technology, let's have all the technology we can possibly have thought that jet engine technology can not be diverted?" In general, the internal combustion engine where the piston moves up and down, and the turbine engine are considered to be different things. That is why I have not involved until now.

In other words, it is said that it has been driven to that point. I was surprised to see the information and drawings of the F1 Power Unit to the development team of the jet engine in the background, "Wow?" Although details are unknown, precision management seems to be quite different from jet engine. The jet engine is more precise.

In the aircraft industry all parts are made with precision different from cars. Scrap from the aluminum plate such as the structural member of the main wing. For example, if the main wing is 28 m, it has to be cut off from the aluminum plate of 28 m or more. It is impossible to add it. When I saw the automobile production engineer, I was doing incredible things.

The engine is the same. The accuracy required of the jet engine is said to be more than the F1 engine. When I think about it, "Burner 4" used in B777, etc. There is no vibration at all though the fan with 2m 85 cm also rotates at high speed. Furthermore, it is used in the range from the outside temperature of 50 degrees to minus 60 degrees. And it will not be allowed to break.

By examining the power unit of Honda F1 with the concept of "It is the highest level of automobile technology, it seems that it was far from aircraft level". The timing of when Honda jet technology is used as a power unit at any point is unknown, but the Hungarian test after the Hungarian Grand Prix was awesome.

It is said that it will introduce a power unit called "spec 4" from the Belgian GP at the earliest, but this is definitely introducing the concept of Honda Jet. The vibrations that had plagued since the opening began to decline sharply, and it seems that it has come to be able to produce the power as designed. Have you seen more power up toward the end?

If Speck 4 is introduced to the Belgian Grand Prix to be held on August 27, if you fight well without breaking, you can think that it will get better.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')