abonnement Unibet Coolblue
pi_172966547


[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2017 11:23:08 ]
pi_172966561
Ik zie vooral zeggen. Gebeurd niet met tang. En later. Gebeurd weinig met tang. En daarna. Ieder weldenkend mens is tegen tang
pi_172966590
Mensen die beweren dat religie stervende is gaan nog voor een bittere pil staan
pi_172966598
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

komt het wel op neer al zal de basis van de religies misschien wel nobel geweest zijn
Natuurlijk zitten er mooie dingen in. Zou wat wezen als dat ook nog eens niet het geval is.

Maar een mooi praktijk voorbeeldje van het geloof als onderdrukkingsmiddel/machtsmiddel is nu natuurlijk ISIS. De mannen hierachter zijn echt niet allemaal zó extreem in hun geloofsovertuiging zoals ze dat voorschrijven. Maar door dat wel uit te dragen weten ze een bepaalde groep (dommere/hopelozere/kanslozere) mensen aan te spreken die denken dat dat de manier is om zelf een plekje te vinden in de maatschappij.

Dat extremisme heeft echt niks met het geloof te maken, maar het geloof (in dit geval de islam) wordt daar wel voor gebruikt.
pi_172966609
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:24 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Mensen die beweren dat religie stervende is gaan nog voor een bittere pil staan
Doe mij maar crypto.
pi_172966615
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:23 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Ik zie vooral zeggen. Gebeurd niet met tang. En later. Gebeurd weinig met tang. En daarna. Ieder weldenkend mens is tegen tang
Jouw stelling was: Abortus gebeurt met een tang. Dat is een onjuiste stelling. Er zijn abortussen die met de tang gebeuren, echter alleen vanaf een bepaald punt. Ik vraag me vervolgens af hoeveel mensen daadwerkelijk dat punt passeren en alsnog abortus laten plegen met een tang om de schedel te kraken, omdat veel mensen een 'moreel omslagpunt' zullen hebben. Of je dat hypocriet of niet wilt noemen is dan weer een andere discussie.

Ik ben niet tegen abortus in bepaalde ernstige gevallen. Ik ben wel tegen abortus als verlate anti-conceptie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2017 11:27:23 ]
pi_172966623
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:25 schreef Typisch het volgende:

[..]

Natuurlijk zitten er mooie dingen in. Zou wat wezen als dat ook nog eens niet het geval is.

Maar een mooi praktijk voorbeeldje van het geloof als onderdrukkingsmiddel/machtsmiddel is nu natuurlijk ISIS. De mannen hierachter zijn echt niet allemaal zó extreem in hun geloofsovertuiging zoals ze dat voorschrijven. Maar door dat wel uit te dragen weten ze een bepaalde groep (dommere/hopelozere/kanslozere) mensen aan te spreken die denken dat dat de manier is om zelf een plekje te vinden in de maatschappij.

Dat extremisme heeft echt niks met het geloof te maken, maar het geloof (in dit geval de islam) wordt daar wel voor gebruikt.
Ook extremisme heeft met een geloof te maken. Dat laatste wat je zegt is een misvatting vanuit het westen. Die ze in de islamitische wereld niet geloven.
pi_172966629
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:25 schreef Typisch het volgende:

[..]

Natuurlijk zitten er mooie dingen in. Zou wat wezen als dat ook nog eens niet het geval is.

Maar een mooi praktijk voorbeeldje van het geloof als onderdrukkingsmiddel/machtsmiddel is nu natuurlijk ISIS. De mannen hierachter zijn echt niet allemaal zó extreem in hun geloofsovertuiging zoals ze dat voorschrijven. Maar door dat wel uit te dragen weten ze een bepaalde groep (dommere/hopelozere/kanslozere) mensen aan te spreken die denken dat dat de manier is om zelf een plekje te vinden in de maatschappij.

Dat extremisme heeft echt niks met het geloof te maken, maar het geloof (in dit geval de islam) wordt daar wel voor gebruikt.
Wat voor goeds brengt ISIS ons Typisch?
pi_172966646
Als je ziet hoe snel ontkerkelijking is gegaan in 60 jaar tijd dan kun je rustig spreken van de laatste stuiptrekkingen. Alleen in de zwartekousen gemeentes staat er over 25 jaar nog een kerk overeind en verder is het overal geschiedenis.
Dit, dus.
pi_172966660
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:26 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Wat voor goeds brengt ISIS ons Typisch?
Ik heb het niet over ISIS dat iets goeds brengt, ik heb het over 'het geloof'.
pi_172966661
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:26 schreef Buitendam het volgende:
Als je ziet hoe snel ontkerkelijking is gegaan in 60 jaar tijd dan kun je rustig spreken van de laatste stuiptrekkingen. Alleen in de zwartekousen gemeentes staat er over 25 jaar nog een kerk overeind en verder is het overal geschiedenis.
Als jij in een globaliserende wereld in je bubbel van 17 miljoen mensen blijft. Be my guest
pi_172966678
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:27 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Als jij in een globaliserende wereld in je bubbel van 17 miljoen mensen blijft. Be my guest
De kerken staan steeds meer leeg in Nederland. Dat is niet vanwege de enorme populariteit.
Dit, dus.
  maandag 7 augustus 2017 @ 11:28:25 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172966680
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:26 schreef Buitendam het volgende:
Als je ziet hoe snel ontkerkelijking is gegaan in 60 jaar tijd dan kun je rustig spreken van de laatste stuiptrekkingen. Alleen in de zwartekousen gemeentes staat er over 25 jaar nog een kerk overeind en verder is het overal geschiedenis.
nu de moskeeën hier nog
pi_172966687
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:26 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Ook extremisme heeft met een geloof te maken. Dat laatste wat je zegt is een misvatting vanuit het westen. Die ze in de islamitische wereld niet geloven.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt als je het over praktiserend extremisme hebt. Ook over de groep 'niet-praktiserende extremisten' die een soort gedoog-groep vormen is volgens mij wel het een en ander geschreven en onderzocht als het om de islam gaat.
pi_172966689
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De kerken staan steeds meer leeg in Nederland. Dat is niet vanwege de enorme populariteit.
De wereld wordt religieuzer. Ik kijk graag verder
pi_172966695
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:27 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik heb het niet over ISIS dat iets goeds brengt, ik heb het over 'het geloof'.
Jij vergelijkt het katholieke geloof met ISIS. :?
pi_172966701
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:26 schreef Buitendam het volgende:
Als je ziet hoe snel ontkerkelijking is gegaan in 60 jaar tijd dan kun je rustig spreken van de laatste stuiptrekkingen. Alleen in de zwartekousen gemeentes staat er over 25 jaar nog een kerk overeind en verder is het overal geschiedenis.
Ik snap het argument ook niet. Meer mensen gaan het Christendom belijden, dus is het logisch of goed?
pi_172966706
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:29 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Jij vergelijkt het katholieke geloof met ISIS. :?
Gast. :')
pi_172966720
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:28 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

De wereld wordt religieuzer. Ik kijk graag verder
China, Afrika groeit. Latijns Amerika en ook de VS blijven redelijk stabiel.
pi_172966722
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:29 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik snap het argument ook niet. Meer mensen gaan het Christendom belijden, dus is het logisch of goed?
Het is alleen onzin om te stellen dat religie achterhaald is
pi_172966723
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:29 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ik snap het argument ook niet. Meer mensen gaan het Christendom belijden, dus is het logisch of goed?
Er zijn ook steeds meer homo's en transgenders wereldwijd. Het is wachten tot inso ook hier zijn goedkeuring over uitspreekt dus. :)
  maandag 7 augustus 2017 @ 11:30:25 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_172966730
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:29 schreef Typisch het volgende:

[..]

Gast. :')
de kruistochten waren wel vergelijkbaar
pi_172966740
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:30 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

China, Afrika groeit. Latijns Amerika en ook de VS blijven redelijk stabiel.
Oost en zuid Europa ook.
Maarja, mensen blijven graag west Europa als graadmeter zien.
pi_172966744
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

de kruistochten waren wel vergelijkbaar
Natuurlijk.

Maar ik heb niet zo'n zin om opper dit allemaal uit te leggen. Die man zou de gelijkenissen zelf ook moeten kunnen zien. :+
pi_172966763
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:28 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

De wereld wordt religieuzer. Ik kijk graag verder
Nee, er komen steeds meer mensen bij en vanuit het oogpunt van erfenis nemen nieuwe generaties het over, maar dat is in Nederland niet het geval. Hier wordt het Christendom juist steeds kleiner.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')