abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 augustus 2017 @ 19:10:40 #151
286575 Roces18
Chef de party
pi_173117296
quote:
10s.gif Op zondag 13 augustus 2017 14:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Alleen uto is populairder dan klb
uto?

wat is dat

sorry kom eigenlijk niet buiten klb/wgr/trv/gen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173117370
Zal wel loslopen, TS.
pi_173117387
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:13 schreef Oerbeer het volgende:
Zal wel loslopen, TS.
Ik loop los inderdaad.
pi_173117550
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 14:08 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Met het huidige banbeleid zou elke post die we maken zomaar onze laatste kunnen zijn dan
Waarom zou je je druk maken om een ban. Ik heb genoeg te doen verder dus mij boeit het geen flikker.

Ze doen maar als ze daar zin in hebben. Dan zie ik over een maand of wat wel weer verder. Of ik kom gewoon niet meer terug. Boeiend.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 19:22:47 #155
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_173117582
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:21 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Waarom zou je je druk maken om een ban. Ik heb genoeg te doen verder dus mij boeit het geen flikker.

Ze doen maar als ze daar zin in hebben. Dan zie ik over een maand of wat wel weer verder. Of ik kom gewoon niet meer terug. Boeiend.
Door dit soort mentaliteit gaat fok kapot
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_173117708
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:22 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Door dit soort mentaliteit gaat fok kapot
Kul. Gewoon andere prioriteiten dan voorheen.
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 19:32:56 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_173117868
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:22 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Door dit soort mentaliteit gaat fok kapot
Trek er lering uit.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 19:34:56 #158
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_173117952
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Trek er lering uit.

:P
Ik mis de 12 plaatjes in je post
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 19:36:15 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_173117984
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:34 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ik mis de 12 plaatjes in je post
Je mist wel meer.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 19:40:39 #160
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_173118105
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je mist wel meer.

:P
Ik mis anthonie 24
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 19:41:12 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_173118119
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:40 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ik mis anthonie 24
Ik ook. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173118196
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:22 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Door dit soort mentaliteit gaat fok kapot
Nee, FOK! gaat eerder kapot door een wegjaag-mentaliteit die je overal ziet. Dat schrikt nieuwe, met name jongere gebruikers af. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Ik weet het, het klinkt als een cliché, maar in het geval van FOK! is het zeker waar.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 19:45:37 #163
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_173118259
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:43 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Nee, FOK! gaat eerder kapot door een wegjaag-mentaliteit die je overal ziet. Dat schrikt nieuwe, met name jongere gebruikers af. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Ik weet het, het klinkt als een cliché, maar in het geval van FOK! is het zeker waar.
Wie zich daardoor laat wegjagen is sowieso niet uit het juiste hout gesneden
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_173118454
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:22 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Door dit soort mentaliteit gaat fok kapot
Onzin. Als het de moeite waard was, zou hij wel terugkomen lijkt me.
pi_173118548
Dit soort gesprekken waren er 8 jaar geleden ook. Fok is zo groot geworden dat het gewoon mismanagement zal zijn als het echt niet meer kan blijven bestaan.
Fylax is op televisie geweest
  Trouwste user 2022 zondag 13 augustus 2017 @ 20:00:13 #166
7889 tong80
Spleenheup
pi_173118696
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:55 schreef jodelahity het volgende:
Dit soort gesprekken waren er 8 jaar geleden ook. Fok is zo groot geworden dat het gewoon mismanagement zal zijn als het echt niet meer kan blijven bestaan.
Langer geleden al.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173118887
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:45 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Wie zich daardoor laat wegjagen is sowieso niet uit het juiste hout gesneden
Dat kun je vinden, maar feit is dat een community zoals Fok nieuwe aanwas nodig heeft. Zeker als oudgedienden afhaken.

En niet uit het juiste hout... Men vindt nu gewoon andere dingen leuk. In de begintijd van Fok was er nog geen concurrentie van bv. Facebook. Als mensen willen reageren op nieuws, doen ze dat daar wel. Het biedt ook veel meer mogelijkheden om gelijkgestemden op te zoeken. Of om met (semi-)bekenden wat te ouwehoeren, etc. Of Twitter om wat te discussiėren.

Is overigens ook gewoon een trend. Fok is niet het enige internetforum dat hier last van heeft. Het draait op een relatief klein groepje oudgedienden. Aanwas stokt en oudgedienden haken natuurlijk ook weleens af.

Heeft met mismanagement ook niet veel te maken. Misschien dat wel de FP anders ingestoken had moeten worden. Die is links en rechts ook ingehaald door allerlei andere initiatieven. Maar weet niet of er nu zoveel "cross sell" zit tussen de FP en het forum. Volgens mij valt dat wel mee.
pi_173119423
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:43 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Nee, FOK! gaat eerder kapot door een wegjaag-mentaliteit die je overal ziet. Dat schrikt nieuwe, met name jongere gebruikers af. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Ik weet het, het klinkt als een cliché, maar in het geval van FOK! is het zeker waar.
Dit klopt inderdaad en dat was een paar jaar geleden zelfs nog veel erger op Fok!, tegenwoordig lijken de modjes zelf (soms) zelfs op brave mensen.
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_173119557
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:47 schreef LurkJeRot het volgende:
Gooi gewoon de FP dicht, schijnt dat dat het meeste geld kost.
En zoals een ieder weet: FP :')
Ik heb Danny toch juist meermaals zien beweren dat de FP meer inkomsten genereert (met minder traffic) dan het forum. Daarom ook dat het bashen van de FP niet in dank wordt afgenomen.
pi_173120622
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:29 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik heb Danny toch juist meermaals zien beweren dat de FP meer inkomsten genereert (met minder traffic) dan het forum. Daarom ook dat het bashen van de FP niet in dank wordt afgenomen.
De FP heeft minder traffic (unieke bezoekers) dan het forum??
pi_173122580
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kun je vinden, maar feit is dat een community zoals Fok nieuwe aanwas nodig heeft. Zeker als oudgedienden afhaken.

En niet uit het juiste hout... Men vindt nu gewoon andere dingen leuk. In de begintijd van Fok was er nog geen concurrentie van bv. Facebook. Als mensen willen reageren op nieuws, doen ze dat daar wel. Het biedt ook veel meer mogelijkheden om gelijkgestemden op te zoeken. Of om met (semi-)bekenden wat te ouwehoeren, etc. Of Twitter om wat te discussiėren.

Is overigens ook gewoon een trend. Fok is niet het enige internetforum dat hier last van heeft. Het draait op een relatief klein groepje oudgedienden. Aanwas stokt en oudgedienden haken natuurlijk ook weleens af.

Heeft met mismanagement ook niet veel te maken. Misschien dat wel de FP anders ingestoken had moeten worden. Die is links en rechts ook ingehaald door allerlei andere initiatieven. Maar weet niet of er nu zoveel "cross sell" zit tussen de FP en het forum. Volgens mij valt dat wel mee.
Veel mensen komen op fok terecht doordat ze informatie willen ophalen / willen discussiėren over een specifiek onderwerp, zoals radio, hun studie rechten / geneeskunde, hun favoriete voetbalclub ajax of hun nieuwe hobby wielrennen.

Wanneer dat soort users eenmaal de aansluiting vinden bij zo'n topicreeks, zullen ze naar mate ze vaker op Fok! komen, ook langzaam maar zeker in andere topics gaan posten. Net zoals Tong destijds in het Big Brother forum, of zoals ik zelf vijf jaar geleden in het ''De kunst van het loslaten van je ex'' forum.

Maar in veel van die topicreeksen zit tegenwoordig zo'n dichtgetikt vast kliekje mensen, dat er nauwelijks meer een mogelijkheid is om een beetje normaal te kunnen aanhaken. Daat ligt imo. een groot probleem waar je nog iets aan kunt veranderen. De opkomst van FB / twitter enzo klopt natuurlijk ook, maar daar begin je niets aan.
pi_173122804
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:50 schreef J_Mormont het volgende:

[..]

Veel mensen komen op fok terecht doordat ze informatie willen ophalen / willen discussiėren over een specifiek onderwerp, zoals radio, hun studie rechten / geneeskunde, hun favoriete voetbalclub ajax of hun nieuwe hobby wielrennen.

Wanneer dat soort users eenmaal de aansluiting vinden bij zo'n topicreeks, zullen ze naar mate ze vaker op Fok! komen, ook langzaam maar zeker in andere topics gaan posten. Net zoals Tong destijds in het Big Brother forum, of zoals ik zelf vijf jaar geleden in het ''De kunst van het loslaten van je ex'' forum.

Maar in veel van die topicreeksen zit tegenwoordig zo'n dichtgetikt vast kliekje mensen, dat er nauwelijks meer een mogelijkheid is om een beetje normaal te kunnen aanhaken. Daat ligt imo. een groot probleem waar je nog iets aan kunt veranderen. De opkomst van FB / twitter enzo klopt natuurlijk ook, maar daar begin je niets aan.
Daar zit zeker wat in.

Al zie ik juist in die hele specifieke topics nog wel toekomst. Dat blijft mensen die daar mee bezig zijn, boeien. Maar ook daar heb je wel concurrentie. Een website als bv. Wielerflits, daar kunnen mensen ook over wielrennen discussiėren. Ik vraag me af of veel van die mensen dan ook mee gaan praten over andere zaken, waar ze minder mee bezig zijn.

Dan is dit forum misschien iets 'hoogdrempeliger', door onder meer een kliekje mensen dat al jaren met elkaar praat, maar ook de manier waarop er soms wordt gereageerd op nieuwkomers.

Maar geen idee hoe je daarop inbreekt. Je kunt dat niet al te rigoreus doen, want juist die mensen zorgen nog ietwat voor activiteiten op het forum.
pi_173122970
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar zit zeker wat in.

Al zie ik juist in die hele specifieke topics nog wel toekomst. Dat blijft mensen die daar mee bezig zijn, boeien. Maar ook daar heb je wel concurrentie. Een website als bv. Wielerflits, daar kunnen mensen ook over wielrennen discussiėren. Ik vraag me af of veel van die mensen dan ook mee gaan praten over andere zaken, waar ze minder mee bezig zijn.

Dan is dit forum misschien iets 'hoogdrempeliger', door onder meer een kliekje mensen dat al jaren met elkaar praat, maar ook de manier waarop er soms wordt gereageerd op nieuwkomers.

Maar geen idee hoe je daarop inbreekt. Je kunt dat niet al te rigoreus doen, want juist die mensen zorgen nog ietwat voor activiteiten op het forum.
sc aids afschaffen
pi_173123019
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:10 schreef Roces18 het volgende:

[..]

uto?

wat is dat

sorry kom eigenlijk niet buiten klb/wgr/trv/gen
utopia :')

na utopia heeft klb jaar na jaar verreweg de meeste posts en topics van ieder subforum.
pi_173123068
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:59 schreef MCH het volgende:

[..]

sc aids afschaffen
Mensen motiveren uit de SC te komen met leuke/kut topics. Als die mensen er zijn voor de SC blijven ze echt niet wanneer de SC weg is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')