abonnement Unibet Coolblue
pi_172979232
De EU regelgeving spreekt nadrukkelijk over vluchten, niet over reizen of boekingen. De tweede vlucht valt dus niet onder de EU regelgeving. Je zou kunnen kijken of Amerika soortgelijke regels heeft.
pi_172988454
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 17:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Het is 1 boeking vriend.
Het zijn 2 apart geboekte vluchten, vriend.

quote:
Beide vluchten heb ik geboekt bij Delta Airlines zelf, geen tussenpartij.
Misschien eens begrijpend leren lezen. ^O^
pi_172988829
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 05:18 schreef illusions het volgende:

[..]

Het zijn 2 apart geboekte vluchten, vriend.

[..]

Misschien eens begrijpend leren lezen. ^O^
Lees post 16
pi_172989829
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 16:11 schreef wayno1987 het volgende:
De vluchten waren als één geboekt, dus niet twee losse tickets afzonderlijk van elkaar. Daarnaast, heel fijn dat de eerste reactie gelijk zo hatelijk zijn. Boeit me vrij weinig. Ik wil weten waar ik volgens de regels recht op heb, om vervolgens een beslissing te kunnen maken of ik dit voldoende vind.
Lees dit: https://www.eccnederland.(...)rvoer-eu/vliegreizen en je weet alles.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172991078
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Lees post 16
Maakt niet uit, het gaat om 2 vluchten, en 2 vliegtickets.
pi_172991356
Al die reacties. Wat een gelul allemaal. De regels zijn er toch niet voor niks? Als hij recht heeft op meer, dan moet hij dat ook gewoon krijgen. Boeiend dat de vliegtuigmaatschappij al iets heeft vergoed.

Had zelf vorig jaar een vlucht van Barcelona naar Eindhoven met dergelijke vertraging. Uiteraard eten en overnachting gekregen. Vervolgens wel 500 gecasht voor 2 personen. :7
pi_172992033
Nee, natuurlijk is dit geen EU vlucht :') :')

Ligt Miami in de EU? Ligt Atlanta in de EU? Ligt Guatemala in de EU?

Tevens pauper gespot :')
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:49:26 #33
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172993669
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:47 schreef Travok het volgende:

[..]

En wat nou als de luchtvaartmaatschppij bewust minder geeft dan waar je recht op hebt om maar van het gezeur af te zijn? Lijkt me een slimme tactiek. Ik zou ook wel willen weten waar ik exact recht op heb, mag je best vragen lijkt me.
Zou kunnen dat hij meer verdient ja, maar in deze situatie zou ik er zelf niet heel veel moeite insteken na de vergoedingen die hij al heeft ontvangen. Uiteindelijk heeft hij maar een paar uurtjes vertraging gehad en er is om die reden een gratis hotelovernachting in Miamia aangeboden, inclusief ontbijt en nog eens 125 USD. Voor een paar uurtjes zou ik eerder opgelucht zijn dat ik tenminste iets krijg dan me bezig houden met wat ik alsnog misloop. Focus ik me liever op een fijne vakantie.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_172994407
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zou kunnen dat hij meer verdient ja, maar in deze situatie zou ik er zelf niet heel veel moeite insteken na de vergoedingen die hij al heeft ontvangen. Uiteindelijk heeft hij maar een paar uurtjes vertraging gehad en er is om die reden een gratis hotelovernachting in Miamia aangeboden, inclusief ontbijt en nog eens 125 USD. Voor een paar uurtjes zou ik eerder opgelucht zijn dat ik tenminste iets krijg dan me bezig houden met wat ik alsnog misloop. Focus ik me liever op een fijne vakantie.
Daar heb je ook wel gelijk in inderdaad. Maar TS geeft aan dat hij daarom graag wil weten of iemand kan vertellen of het nut heeft om meer vergoeding te vragen. Als iemand hem uit ervaring kan vertellen dat hij door middel van een simpel briefje richting luchtvaartmaatschappij bij wijze van spreken een paar honderd euro kan vangen is het hem de moeite misschien wel waard.
Als blijkt dat het een hoop gedoe is voor een paar tientjes zou ik het inderdaad lekker laten zitten.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:21:29 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172994534
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Al die reacties. Wat een gelul allemaal. De regels zijn er toch niet voor niks? Als hij recht heeft op meer, dan moet hij dat ook gewoon krijgen. Boeiend dat de vliegtuigmaatschappij al iets heeft vergoed.

Had zelf vorig jaar een vlucht van Barcelona naar Eindhoven met dergelijke vertraging. Uiteraard eten en overnachting gekregen. Vervolgens wel 500 gecasht voor 2 personen. :7
Nou nou, score!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172995061
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou nou, score!
Ik snap echt niet dat jullie hier zo pissig om worden. Wat is er mis met de vergoeding krijgen waar je recht op hebt?
pi_172995932
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik snap echt niet dat jullie hier zo pissig om worden. Wat is er mis met de vergoeding krijgen waar je recht op hebt?
Daar gaat het nu net om. TS heeft al een riante compensatie gekregen en hij is nu aan het uitzoeken of er nog meer uit te halen valt.
Moet TS natuurlijk helemaal zelf weten, maar dat hij zich ook nog eens ongegeneerd hier komt etaleren als een schaamteloze en hebzuchtige schraper. Hij gaat ook vast zitten uitrekenen tot twee cijfers achter de komma hoeveel procent fooi hij moet geven aan bedienend personeel tijdens zijn vakantie.
En reken maar dat TS dan geen cent te veel zal geven.
pi_172996051
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Daar gaat het nu net om. TS heeft al een riante compensatie gekregen en hij is nu aan het uitzoeken of er nog meer uit te halen valt.
Moet TS natuurlijk helemaal zelf weten, maar dat hij zich ook nog eens ongegeneerd hier komt etaleren als een schaamteloze en hebzuchtige schraper. Hij gaat ook vast zitten uitrekenen tot twee cijfers achter de komma hoeveel procent fooi hij moet geven aan bedienend personeel tijdens zijn vakantie.
En reken maar dat TS dan geen cent te veel zal geven.
Dat is echt een vergelijking die nergens op gebaseerd is.

Als je trein 2 uur vertraging heeft en je krijgt een kopje koffie van de NS. Dien je dan geen claim in voor de vergoeding waar je recht op hebt?
pi_172996098
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat is echt een vergelijking die nergens op gebaseerd is.

Als je trein 2 uur vertraging heeft en je krijgt een kopje koffie van de NS. Dien je dan geen claim in voor de vergoeding waar je recht op hebt?
Nee. Sterker nog, ik hoef geen koffie van de NS.
pi_172996190
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou nou, score!
Jij vindt 500 euro niet de moeite?
pi_172996234
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Daar gaat het nu net om. TS heeft al een riante compensatie gekregen en hij is nu aan het uitzoeken of er nog meer uit te halen valt.
Moet TS natuurlijk helemaal zelf weten, maar dat hij zich ook nog eens ongegeneerd hier komt etaleren als een schaamteloze en hebzuchtige schraper. Hij gaat ook vast zitten uitrekenen tot twee cijfers achter de komma hoeveel procent fooi hij moet geven aan bedienend personeel tijdens zijn vakantie.
En reken maar dat TS dan geen cent te veel zal geven.
Niks hebzuchtige schraper.. Hij vraagt zich af of hij misschien recht heeft op meer en geeft volgens mij zelfs aan dat als het niet de moeite is hij helemaal geen vergoeding hoeft.
Maar als nou blijkt dat hij recht heeft op aanzienlijk meer is het toch niet raar als hij daarom vraagt?
Over de rest van je kinderachtige aanname zal ik het maar niet hebben, daar ken je hem kennelijk veel te goed voor.
pi_172996431
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:42 schreef Travok het volgende:

[..]

Niks hebzuchtige schraper.. Hij vraagt zich af of hij misschien recht heeft op meer en geeft volgens mij zelfs aan dat als het niet de moeite is hij helemaal geen vergoeding hoeft.
Maar als nou blijkt dat hij recht heeft op aanzienlijk meer is het toch niet raar als hij daarom vraagt?
Over de rest van je kinderachtige aanname zal ik het maar niet hebben, daar ken je hem kennelijk veel te goed voor.
Degenen die het met TS eens zijn, komen nou ook niet bepaald snel op de proppen met tips waar TS zijn centjes kan opeisen.
Doe eens wat moeite en ga rondvragen in je eigen omgeving (familie, vrienden, buren, collega's enz.) waar TS het beste terecht kan om zijn rechten op te eisen.
pi_172996496


[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 08-08-2017 21:25:17 (Onnodig) ]
pi_172996633
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Degenen die het met TS eens zijn, komen nou ook niet bepaald snel op de proppen met tips waar TS zijn centjes kan opeisen.
Doe eens wat moeite en ga rondvragen in je eigen omgeving (familie, vrienden, buren, collega's enz.) waar TS het beste terecht kan om zijn rechten op te eisen.
Wat is dit nou voor onzin! Moet ik iedereen waar ik het met eens ben gaan helpen?
pi_172996643


[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 08-08-2017 21:25:34 ]
pi_172996662
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:01 schreef Travok het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor onzin! Moet ik iedereen waar ik het met eens ben gaan helpen?
Waar zeg ik dat? TS vraagt om hulp, en waar blijven jullie dan?
pi_172996789
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:02 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? TS vraagt om hulp, en waar blijven jullie dan?
Door "Degenen die het met TS eens zijn, komen nou ook niet bepaald snel op de proppen met tips waar TS zijn centjes kan opeisen" te zeggen?

Dat ik het met TS eens ben wil toch niet zeggen dat ik moet helpen zoeken naar een oplossing?
Het enige dat ik doe is opkomen voor iemand die gewoon een vraag stelt en vervolgens een bak stront over zich heen krijgt.

Ik kan gewoon niet snappen dat iemand die gewoon vraagt of iemand weet of hij recht heeft op meer dan hij direct krijgt aangeboden zoveel rare reacties krijgt. Of ik verder help met zoeken naar een oplossing staat daar volgens mij helemaal los van.

Maar bedrijven zijn vast blij met mensen zoals jij. Zij maken een fout, geven je een schijntje en je slikt dat zomaar zonder na te gaan of je eigenlijk afgezet wordt. Ik zeg niet dat dit in het geval van TS zo is, maar het feit hij dat navraagt OF het zo is is echt niet heel vreemd.
pi_172996934
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:08 schreef Travok het volgende:

[..]

Door "Degenen die het met TS eens zijn, komen nou ook niet bepaald snel op de proppen met tips waar TS zijn centjes kan opeisen" te zeggen?

Dat ik het met TS eens ben wil toch niet zeggen dat ik moet helpen zoeken naar een oplossing?
Het enige dat ik doe is opkomen voor iemand die gewoon een vraag stelt en vervolgens een bak stront over zich heen krijgt.

Ik kan gewoon niet snappen dat iemand die gewoon vraagt of iemand weet of hij recht heeft op meer dan hij direct krijgt aangeboden zoveel rare reacties krijgt. Of ik verder help met zoeken naar een oplossing staat daar volgens mij helemaal los van.

Maar bedrijven zijn vast blij met mensen zoals jij. Zij maken een fout, geven je een schijntje en je slikt dat zomaar zonder na te gaan of je eigenlijk afgezet wordt. Ik zeg niet dat dit in het geval van TS zo is, maar het feit hij dat navraagt OF het zo is is echt niet heel vreemd.
Er was een technische storing. Kan altijd gebeuren. De reizigers hadden daardoor 4 uur vertraging, wat netjes is gecompenseerd door de maatschappij.
Gratis hotelovernachting met ontbijt plus 125 dollar handje contantje een schijntje noemen.
Maar ik wens TS veel succes met zijn zoektocht naar zijn centjes.
pi_172997090
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:13 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Er was een technische storing. Kan altijd gebeuren. De reizigers hadden daardoor 4 uur vertraging, wat netjes is gecompenseerd door de maatschappij.
Gratis hotelovernachting met ontbijt plus 125 dollar handje contantje een schijntje noemen.
Maar ik wens TS veel succes met zijn zoektocht naar zijn centjes.
Ik denk dat TS heel blij is met jouw welgemeende succeswensen :)

Maar wat ik dus zei is dat het niet bekend is of TS inderdaad netjes is gecompenseerd, dat is nou juist het hele punt in dit verhaal. Ik zou zelf ook geen flauw idee hebben op wat voor vergoeding ik recht heb. Daarom kan ik mij de vraag goed voorstellen.

Overigens wil het begrijpend lezen bij je niet zo lukken, dat maakt deze discussie nog wat lastiger. Even korte toelichting speciaal voor jou nog; ik noemde de vergoeding die hij krijgt geen schijntje, ik zei dat een bedrijf je misschien wel een schijntje aanbiedt in plaats van een bedrag waar je daadwerkelijk recht op hebt. Dat was dus een voorbeeld, niet iets wat per se op dit verhaal van toepassing is.
pi_172997271
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:21 schreef Travok het volgende:

[..]

Ik denk dat TS heel blij is met jouw welgemeende succeswensen :)

Maar wat ik dus zei is dat het niet bekend is of TS inderdaad netjes is gecompenseerd, dat is nou juist het hele punt in dit verhaal. Ik zou zelf ook geen flauw idee hebben op wat voor vergoeding ik recht heb. Daarom kan ik mij de vraag goed voorstellen.

Overigens wil het begrijpend lezen bij je niet zo lukken, dat maakt deze discussie nog wat lastiger. Even korte toelichting speciaal voor jou nog; ik noemde de vergoeding die hij krijgt geen schijntje, ik zei dat een bedrijf je misschien wel een schijntje aanbiedt in plaats van een bedrag waar je daadwerkelijk recht op hebt. Dat was dus een voorbeeld, niet iets wat per se op dit verhaal van toepassing is.
En daarmee zijn we weer terug bij mijn bericht waarin ik vroeg waar al die adhesiebetuigers blijven met hun tips/ervaringen in deze?
Daar was het TS namelijk in de eerste plaats om te doen. Al die sympathisanten hebben tot dusver alleen maar gereageerd op de boeroepers.
Concreet gesteld: Waar kan TS nou echt terecht voor zinnige info over zijn rechten met betrekking tot meer compensatie voor die vier uren vertraging?
Iemand hier?????
Nee, tot nu toe geen mens.

:Z
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')