abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173019198
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik merk op dat wat men baantjescarrousel noemt een normaal menselijk gebeuren is.
Van alle tijden, van alle culturen. Het is niet persé slecht, hoewel vriendjespolitiek, familie bevoordelen, machtsmisbruik, corruptie de onvermijdelijke foute bijverschijnselen zijn.
( liberalen schijnen daar goed in te zijn , zie de schandaaltjes rond de VVD de laatste 5 jaar)

[..]

Ja... Omtzigt naar voren schuiven is net zo de eigen politieke mannetjes een baantje willen bezorgen. Heel normaal en niet persé slecht.
De FvD ontwikkelt zich tot een normale politieke partij , horend bij het partijkartel.
Dwz lokale afdelingen worden opgericht, komen in de gemeenteraden en provincies, vandaar uit selecteert men kandidaten voor hoger parlementen. Dat is die carrousel.
Wees realistisch en ga niet pretenderen 'de politieke elite' te kunnen afschaffen en zelf nooit politieke elite te worden. Dat is de FvD al. Baudet is elitair als zelfbenoemde grootste intellectueel
Ik zal een voorbeeld geven : Baudet is elitair en daarom behoort de FvD bij de politieke elite. Baudet heeft nooit onkent elitair te zijn maar er is een groot verschil tussen zelf elitair zijn(levensstijl) en de politieke elite(politieke partijen die al decennia lang de macht en baantjes verdelen ~ grof gezegd). Je kunt prima zelf elitair zijn en toch strijden tegen de politieke elite. Dat is een wezenlijk verschil. Dat je die 2 op 1 hoop gooit zegt al genoeg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lyrebird op 10-08-2017 04:36:40 ]
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173019257
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik merk op dat wat men baantjescarrousel noemt een normaal menselijk gebeuren is.
Van alle tijden, van alle culturen. Het is niet persé slecht, hoewel vriendjespolitiek, familie bevoordelen, machtsmisbruik, corruptie de onvermijdelijke foute bijverschijnselen zijn.

[..]

Ja... Omtzigt naar voren schuiven is net zo de eigen politieke mannetjes een baantje willen bezorgen. Heel normaal en niet persé slecht.
De FvD ontwikkelt zich tot een normale politieke partij , horend bij het partijkartel.
Dwz lokale afdelingen worden opgericht, komen in de gemeenteraden en provincies, vandaar uit selecteert men kandidaten voor hoger parlementen. Dat is die carrousel.
Wees realistisch en ga niet pretenderen 'de politieke elite' te kunnen afschaffen en zelf nooit politieke elite te worden. Dat is de FvD al. Baudet is elitair als zelfbenoemde grootste intellectueel
Een baantjescarrousel is niet een goed iets. Het is dan ook niet wat jij zegt dat het is; natuurlijk vindt het FvD Klaver niet de beste vent als informateur. Dat mensen politiek dezelfde mening hebben is dan ook niet erg, en mensen met dezelfde mening een functie geven is ook niet per se slecht.

Waar het probleem zit, is bijv. dat een kamerlid de ene keer justititie doet, dan onderwijs, dan veiligheid en daarna een burgemeesterspost of bankdirecteur wordt, gekozen door een commisie van ex-partijleden.
Het is dus een soort corruptie-light. Maar dan staat het geheel weer op de dam, want het is geen corruptie.

Omtzigt is niet een eigen mannetje. Dat zie je toch zelf ook wel in. Het is wel iemand met ongeveer dezelfde mening (goh). Dat is geen baantjescarrousel, dat is politiek. Het FvD ageert daar niet tegen als ze het hebben over baantjescarrousel, dus moet je ook niet zeggen dat dat het baantjescarrousel is waar het FvD het over heeft. Als je dat zelf wel vindt, heb je een sterkere mening dan het FvD.

Het FvD is ook een normale politieke partij. Als iedereen dat wil erkennen zou ik al dolgelukkig zijn.

Ook dat is niet die carrousel: zie uitleg hierboven.

Ten eerste wil Baudet "de elite" niet afschaffen. Hij vindt de huidige elite gewoon incapabel, die moet dus weg. Er is niets mis met een politieke elite, zolang die zijn werk goed doet, en zo niet daarvoor kan worden afgestraft, of tegengehouden. Nu kan dat niet, door referenda kan dat wel. Dat Baudet dat zo belangrijk vindt (een zwakte wil inbouwen als hij zelf nieuwe elite is) is nou precies waarom hij wel geschikt is, en mensen die elkaar de hand boven het hoofd houden baantjes toeschuiven dat niet zijn.

Elitair is niet hetzelfde als behoren tot "de politieke elite" kan daar alsjeblieft mee gestopt worden. Dat is namelijk feitelijk per definitie onwijs onjuist. Niet iedereen die een pak draagt of oesters eet behoort tot de elite, maar het is wel elitair gedrag

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 09-08-2017 14:47:50 ]
pi_173020056
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een baantjescarrousel is niet een goed iets.
Het is wel een goed iets. Het is onzinnig om vooral mensen aan te trekken buiten het bedrijf ( economisch, politiek, cultureel, whatever) Het is praktisch dat men kiest voor ervaren mensen die voldoende kennis hebben , maar ook kennis en vaardigheden in een zekere kring samen te werken.
Zo organiseert de mensheid al honderdduizenden jaren hun samenleving en hun voortbestaan.
Maar er zijn foute bijverschijnselen, wat ik al noemde.
Zelfverrijking is ook zoiets, wat zal gebeuren als dezelfde groepen lang aan de macht blijven

quote:
Waar het probleem zit, is bijv. dat een kamerlid de ene keer justititie doet, dan onderwijs, dan veiligheid en daarna een burgemeesterspost of bankdirecteur wordt, gekozen door een commisie van ex-partijleden.
Je legt niet uit wat het probleem is . Een kamerlid kan meerdere kwaliteiten hebben of zich redelijk goed inwerken in een onbekend onderwerpgebied.
En meestal zie je dat fracties een fractielid aanwijzen die al een bepaalde basis heeft voor dit onderwerp. Kleine fracties hebben minder mensen en als ze toch willen meepraten over een onderwerp , dan moet iemand zich inwerken, soms vanuit het niets.
Hebben Baudet en Hiddema een opleiding of veel werkervaring in de psychiatrische zorg ?
Zo niet.... dan kan het zijn dat ze toch willen meepraten in de Kamer , maar dan moet een van hen zich meer verdiepen. Daar is niks verkeerds aan ,mits men zich goed inwerkt of anders de mond houdt over dit onderwerp.
Wbt kabinetsleden... idem.. Het is soms niet nodig dat iemand specifieke opleidingen heeft.
Maar voor justiie geeft men wel de voorkeur aan een iemand met een juridische achtergrond. En terecht.... Het is een mythe dat een nieuwkomer zonder poltieke ervaring of loyaliteit maar wel jurist is , het beter zou doen als kabinetslid van justitie.
Juristen als Opstelten, vd Steur, Teeven hebben een puinhoop gemaakt op die posities

quote:
Het is dus een soort corruptie-light.
Blijf je toch houden in elke menselijke organisatie vorm.
Mensen die beweren dat ze daar een eind maken of nooit zo zullen functioneren , vertrouw ik niet.
Het is niet realistisch en de pretentie lijkt soms meer op afzetten tegen---- dan diep genoeg het niet willen.
Geloof maar als FvD met 20 zetels in de regering kan gaan zitten dat ze partijleden en ideologisch verwanten daar wegzetten. Overigens zei Baudet laatst nog dat hij minister-president wil worden.
Tjaaaaaa... hij is zelf zo;n ringleader in het baantjescarrousel
pi_173020528
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is wel een goed iets. Het is onzinnig om vooral mensen aan te trekken buiten het bedrijf ( economisch, politiek, cultureel, whatever) Het is praktisch dat men kiest voor ervaren mensen die voldoende kennis hebben , maar ook kennis en vaardigheden in een zekere kring samen te werken.
Zo organiseert de mensheid al honderdduizenden jaren hun samenleving en hun voortbestaan.
Maar er zijn foute bijverschijnselen, wat ik al noemde.
Zelfverrijking is ook zoiets, wat zal gebeuren als dezelfde groepen lang aan de macht blijven

[..]

Je legt niet uit wat het probleem is . Een kamerlid kan meerdere kwaliteiten hebben of zich redelijk goed inwerken in een onbekend onderwerpgebied.
En meestal zie je dat fracties een fractielid aanwijzen die al een bepaalde basis heeft voor dit onderwerp. Kleine fracties hebben minder mensen en als ze toch willen meepraten over een onderwerp , dan moet iemand zich inwerken, soms vanuit het niets.
Hebben Baudet en Hiddema een opleiding of veel werkervaring in de psychiatrische zorg ?
Zo niet.... dan kan het zijn dat ze toch willen meepraten in de Kamer , maar dan moet een van hen zich meer verdiepen. Daar is niks verkeerds aan ,mits men zich goed inwerkt of anders de mond houdt over dit onderwerp.
Wbt kabinetsleden... idem.. Het is soms niet nodig dat iemand specifieke opleidingen heeft.
Maar voor justiie geeft men wel de voorkeur aan een iemand met een juridische achtergrond. En terecht.... Het is een mythe dat een nieuwkomer zonder poltieke ervaring of loyaliteit maar wel jurist is , het beter zou doen als kabinetslid van justitie.
Juristen als Opstelten, vd Steur, Teeven hebben een puinhoop gemaakt op die posities

[..]

Blijf je toch houden in elke menselijke organisatie vorm.
Mensen die beweren dat ze daar een eind maken of nooit zo zullen functioneren , vertrouw ik niet.
Het is niet realistisch en de pretentie lijkt soms meer op afzetten tegen---- dan diep genoeg het niet willen.
Geloof maar als FvD met 20 zetels in de regering kan gaan zitten dat ze partijleden en ideologisch verwanten daar wegzetten. Overigens zei Baudet laatst nog dat hij minister-president wil worden.
Tjaaaaaa... hij is zelf zo;n ringleader in het baantjescarrousel
Nee jouw definitie van een carrousel is niet die van het FvD. Daarmee slaat het dus nergens op dat te verdedigen want we zijn het er al over eens dat wat jij zegt inderdaad prima is. De baantjescarrousel waar het FvD het over heeft is wel slecht.

Je zegt het is praktisch om mensen met ervaring en met kennis. (dat noem je dan ten ontrechte baantjescarrousel). Ook moeten ze kunnen meewerken in "een zekere kring"). Hoe rijm je dat met: je kan mensen inwerken? Je spreekt jezelf tegen.

Het probleem, ik benoemde het niet omdat ik het vanzelfsprekend vind, is die "zekere kring" waar jij het over hebt. Iemand die in "die kring" kan worden ingewerkt is volgens jou beter dan een ervaren persoon. "Die kring" is een kartel en als "die kring" eigen leden gaat benoemen is dat corruptie.

Bovendien kan een partijlid eigenlijk nooit zoveel expertisegebieden hebben.

Baudet heeft geen ervaring in psychiatrische zorg, en gaat daar dus zelf ook niet op zitten. Als hij dat wel zou doen, zou dat een baantjescarrouselbenoeming zijn. Ministerpresident, daarvoor heeft hij dan weer wel de kwaliteiten.

Natuurlijk is het een voordeel als iemand wat politieke ervaring heeft. Belangrijker is echter de ervaring op het onderwerp. Als je een benoeming wil dien je er eerst verstand van te hebben, niet andersom. Als een partij geen kamerlid heeft met die kennis hebben ze pech en krijgen ze dus niet die benoeming.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 09-08-2017 15:40:03 ]
pi_173021749
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:29 schreef Mr.Major het volgende:
De baantjescarrousel waar het FvD het over heeft is wel slecht.
Wat is er slecht aan , wat ik nog niet noemde ?
quote:
Je zegt het is praktisch om mensen met ervaring en met kennis. (dat noem je dan ten ontrechte baantjescarrousel).
Ik dacht toch dat FvD dat bedoelde .... bestuurlijke vacatures opvullen uit eigen kring

quote:
Ook moeten ze kunnen meewerken in "een zekere kring"). Hoe rijm je dat met: je kan mensen inwerken? Je spreekt jezelf tegen.
Nieuwkomers kunnen zich inwerken in een groep ( een zekere kring) Ze kunnen zich inwerken in een bepaald onderwerp.
Het voordeel van de gevestigde medewerkers is dat ze al zijn ingewerkt .

quote:
Het probleem, ik benoemde het niet omdat ik het vanzelfsprekend vind, is die "zekere kring" waar jij het over hebt. Iemand die in "die kring" kan worden ingewerkt is volgens jou beter dan een ervaren persoon.
Nee hoor... ik heb niet bedoeld dat een nieuwkomer beter functioneert dan een ervaren persoon die al gevestigd is in een werkkring.
Het tegendeel heb ik ook niet geschreven.

quote:
"Die kring" is een kartel en als "die kring" eigen leden gaat benoemen is dat corruptie.
Ik had het in dit fragment over menselijke organisaties op zich, van alle tijden en van alle culturen.
Maar toegespitst op Nederlandse politiek zeg je dat als de FvD eigen mensen naar voren schuift dan is dit corruptie. Dat is onzinnig.
De VVD nomineerde formateurs uit eigen kring. Dat is geen corruptie. Daar kan vriendjespolitiek verscholen zijn, dat wel.
Maar de Tweede Kamer stelde die VVD"ers Schippers en Kamp aan.
Volgen FvD zijn al die diverse partijen, behalve zij zelf , één pot nat ... die zgn kartel en benoemde de Tweede Kamer de eigen mensen en is dat corruptie.
Is kort door de bocht. En ook populistisch.

quote:
Baudet heeft geen ervaring in psychiatrische zorg, en gaat daar dus zelf ook niet op zitten. Als hij dat wel zou doen, zou dat een baantjescarrouselbenoeming zijn. Ministerpresident, daarvoor heeft hij dan weer wel de kwaliteiten.
Dus ... als Baudet zijn mond niet houd over een onderwerp waar hij niet in geschoold is, dan is ie corrupt?
Lijkt me onzin. Als minister- president is hij ongeschikt, overigens.
Wil FvD groeien dan moeten kamerleden zich inwerken op vele dossiers .
O.a. heeft hij extreemrechtse neigingen. Hij generaliseert daarin. Alle partijen op een hoop gooien en doen voorstellen alsof het één club is, is ook een afgang voor een minister president
En vooral..... afgeven op baantjesjagerij , maar zelf op de belangrijkste politieke baan asen.
En natuurlijk zal hij dan geen zakenkabinet willen. Vooral mensen uit de eigen coalitiekartel.
Schijnheilig.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:03:58 #206
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173025967
EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief

quote:
Mr Sutherland, who is non-executive chairman of Goldman Sachs International and a former chairman of oil giant BP, heads the Global Forum on Migration and Development , which brings together representatives of 160 nations to share policy ideas.
He told the House of Lords committee migration was a "crucial dynamic for economic growth" in some EU nations "however difficult it may be to explain this to the citizens of those states".
quote:
Mr Sutherland, who has attended meetings of The Bilderberg Group , a top level international networking organisation often criticised for its alleged secrecy, called on EU states to stop targeting "highly skilled" migrants, arguing that "at the most basic level individuals should have a freedom of choice" about whether to come and study or work in another country.
Westerse zelfhaat.
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
pi_173026256
quote:
wat haat hij dan precies ?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 21:20:45 #208
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173027878
jI0mXa9_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=high

Mooie extreem-rechtse tweet weer.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173028676
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 21:20 schreef Jip141 het volgende:
[ afbeelding ]

Mooie extreem-rechtse tweet weer.
Lubbers is een lul.
Maar perfide en het land willen verwoesten ?
Nou nee...
Dat is net zo hitserig als Baudet een fascist noemen.
Kap eens met al dat vingertjewijzen .

https://twitter.com/search?q=perfide&src=typd
pi_173028976
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:33 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Sorry, maar als je het niet wil begrijpen nadat het je meerdere keren fatsoenlijk is uitgelegd ga je het nooit begrijpen vrees ik. Je bent niet in staat onderscheid te maken tussen bepaalde woorden en versimpelt de uitleg of gooit ze op 1 hoop.

Ik zal een voorbeeld geven : Baudet is elitair en daarom behoort de FvD bij de politieke elite. Baudet heeft nooit onkent elitair te zijn maar er is een groot verschil tussen zelf elitair zijn(levensstijl) en de politieke elite(politieke partijen die al decennia lang de macht en baantjes verdelen ~ grof gezegd). Je kunt prima zelf elitair zijn en toch strijden tegen de politieke elite. Dat is een wezenlijk verschil. Dat je die 2 op 1 hoop gooit zegt al genoeg.
Baudet is elitair......Hij moet zo nodig in de Kamer laten zien dat hij latijn spreekt.. Nou.. zijn uitspraak scheen niet te deugen. Hij verklaart zichzelf tot de grootste Nederlandse intellectueel.
Hoe elitair wil je het hebben , En die arrogante man wil het volk vertegenwoordigen ?
Al heel erg lang is hij elitair. Nu hij in de kamer zit is hij zelf deel van de politieke elite . Hij is zelf die elite die hij wilt bestrijden. Wilders idem.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:00:45 #211
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173029059
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat haat hij dan precies ?
Westerse zelfhaat omschrijf ik als het schuldgevoel over historische misdaden zoals de Jodenvervolging, slavernij, koloniale uitbuiting, etc. dat vervalt in de gedachte dat men moreel faalt en daarom boete moet doen (boete doen is niet toevalligerwijs een christelijk -rooms-katholiek- begrip).
Het is als een soort last waarvan men nooit los kan komen.
In dit specifieke geval ligt de focus op het verzwakken van de natiestaat met daaraan ondergeschikt de integratieproblematiek en de migratiekosten. En de paradox is de worst die voorgehouden wordt; economische groei (maar dit laatste is weer een andere discussie).
Deze uiting van westerse zelfhaat is de katalysator van cultuurrelativisme. Daarin schrijft men onder ander voor dat culturen inwisselbaar zijn. Dat elk willekeurig geloofssysteem als goed als ieder ander is, behalve dan de eigen cultuur.
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
pi_173029103
Ik vind het vooral zo hypocriet dat die Dieudonné klaagt over de twee PVDA-burgemeesters "terwijl de PvdA in die gemeentes marginaal is". Ik dacht dat FVD juist de beste mensen wilde aanstellen ondanks hun partijvoorkeur. Waarom dan toch deze burgemeesters aanvallen op hun partijlidmaatschap in plaats van op inhoudelijke argumenten?
pi_173029350
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:00 schreef dellipder het volgende:

[..]

Westerse zelfhaat omschrijf ik als het schuldgevoel over historische misdaden zoals de Jodenvervolging, slavernij, koloniale uitbuiting, etc. dat vervalt in de gedachte dat men moreel faalt en daarom boete moet doen (boete doen is niet toevalligerwijs een christelijk -rooms-katholiek- begrip).
Schuldgevoel is onzinnig, maar dat is nog geen zelfhaat.
En waar blijkt dat die Brit Mr Sutherland zwaar gebukt gaat onder historische schuld ?

quote:
In dit specifieke geval ligt de focus op het verzwakken van de natiestaat met daaraan ondergeschikt de integratieproblematiek en de migratiekosten.
Je verwijt mr Sutherland het verzwakken van de natiestaat.
Ook al zo'n beschuldiging met nul onderbouwing.
Zelf zegt hij dat sommige EU-staten hooggekwalificeerde mensen nodig heeft voor economische groei en die zijn er niet voldoende straks in eigen land. Zo begrijp ik hem.
Overigens werd de Nederlandse Gouden eeuw ook mogelijk door Belgische migranten, koopmannen en goede ambachtslieden, en met een kapitaal wat ze meebrachten.

ps oja... en door slavernij en mensen beroven, afpersen, bedreigen, doden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 10-08-2017 04:37:58 ]
pi_173029379
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:02 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik vind het vooral zo hypocriet dat die Dieudonné klaagt over de twee PVDA-burgemeesters "terwijl de PvdA in die gemeentes marginaal is". Ik dacht dat FVD juist de beste mensen wilde aanstellen ondanks hun partijvoorkeur. Waarom dan toch deze burgemeesters aanvallen op hun partijlidmaatschap in plaats van op inhoudelijke argumenten?
Ze zijn lid van een partij waar de bewoners niks van moeten hebben. Dat is al genoeg reden om het niet te doen.
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173029532
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze zijn lid van een partij waar de bewoners niks van moeten hebben. Dat is al genoeg reden om het niet te doen.
Je wil uiteindelijk dus toch gewoon het burgemeesterschap koppelen aan iemands partijlidmaatschap. Is dat niet hypocriet?

[ Bericht 7% gewijzigd door Lyrebird op 10-08-2017 04:38:38 ]
pi_173029612
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je wil uiteindelijk dus toch gewoon het burgemeesterschap koppelen aan iemands partijlidmaatschap. Is dat niet hypocriet?
Loskoppelen ja. Met andere woorden: geen PvdA burgemeesters omdat ze toevalig een groot mensenoverschot hebben na de afgelopen verkiezingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lyrebird op 10-08-2017 04:39:06 ]
10.000 katjes
Er eens op uit?
pi_173029669
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Loskoppelen ja. Met andere woorden: geen PvdA burgemeesters omdat ze toevalig een groot mensenoverschot hebben na de afgelopen verkiezingen.
Dus als de gemeenteraad waarin de PVDA nauwelijks nog vertegenwoordigd is desondanks toch kiest voor een PVDA-burgemeester omdat ze blijkbaar overtuigd zijn van diens kwaliteiten, dan mag dat niet enkel vanwege diens partijlidmaatschap.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lyrebird op 10-08-2017 04:39:14 ]
pi_173030028
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus als de gemeenteraad waarin de PVDA nauwelijks nog vertegenwoordigd is desondanks toch kiest voor een PVDA-burgemeester omdat ze blijkbaar overtuigd zijn van diens kwaliteiten, dan mag dat niet enkel vanwege diens partijlidmaatschap.
Een burgemeester hoort de bewoners te vertegenwoordigen, met die eis valt de hele PvdA al af.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lyrebird op 10-08-2017 04:39:27 ]
10.000 katjes
Er eens op uit?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:37:58 #219
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173030084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Schuldgevoel is onzinnig, maar dat is nog geen zelfhaat.De discrepancy met spijt is dat met spijt men verder kan en schuldgevoel is iets dat beklijft. Dit is ook wat ik betoog. Hoe ik dit begrip benader.
Het is een last waarvan men net afkomt.
En waar blijkt dat die Brit Mr Sutherland zwaar gebukt gaat onder historische schuld ?
Dat verzin je maar.
Je weet dat het begrip westerse zelfhaat zich niet exclusief omschrijft met dit door mij aangereikte voorbeeld of zich dit laat omschrijven door een statement van een willekeurig persoon (die toevalligerwijs een supranationale zetel bekleedt-dat dan weer wel?

quote:
Je verwijt mr Sutherland het verzwakken van de natiestaat.
Ook al zo'n beschuldiging met nul onderbouwing.
Je weet helemaal niet wie ik wat verwijt. Dit zijn jouw verzinsels.

Ik heb één voorbeeld aangereikt met één meneer aan het woord en ik verwijt verder niemand iets.

Ik vind westerse zelfhaat een wezenlijk gegeven. Daarom heb ik het ook omschreven zoals ik dit heb gedaan.
Je mag wat uitzoomen om erop in te gaan (dus even het voorbeeld loskoppelen van deze discussie). Als dit niet lukt, doe dan maar verder geen moeite.
Dank u.

quote:
Zelf zegt hij dat sommige EU-staten hooggekwalificeerde mensen nodig heeft voor economische groei en die zijn er niet voldoende straks in eigen land. Zo begrijp ik hem.
Als we dan toch in detail gaan Sutherland wijst het snijden in netto migratie totaal af.

quote:
Overigens werd de Nederlandse Gouden eeuw ook mogelijk door Belgische migranten, koopmannen en goede ambachtslieden, en met een kapitaal wat ze meebrachten.

ps oja... en door slavernij en mensen beroven, afpersen, bedreigen, doden.
Ik vermoed dat jij ook heel erg bevattelijk bent voor het idee dat de witte westerse man eigenlijk slechts een zieke man is die met zijn ziekte in de niet-westerse wereld zowat elk probleem heeft veroorzaakt.
Of zit ik er nu helemaal naast?
Crooked Hillary
pi_173030096
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een burgemeester hoort de bewoners te vertegenwoordigen, met die eis valt de hele PvdA al af.
Geldt dat ook voor een ontzettend populaire burgemeesterskandidaat die lid is van de plaatselijke sjoelvereniging terwijl de bevolking liever voetbalt?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 10-08-2017 04:29:36 ]
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:42:46 #221
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_173030221
quote:

[..]

Maar wat is precies jouw fundamentele bezwaar tegen het burgemeestersreferendum?

[ Bericht 3% gewijzigd door Lyrebird op 10-08-2017 04:39:55 ]
Crooked Hillary
pi_173030257
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:38 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor een ontzettend populaire burgemeesterskandidaat die lid is van de plaatselijke sjoelvereniging terwijl de bevolking liever voetbalt?
Nee. Maar dat is bijna nooit ook echt het geval. Meestal wonen de gekozen burgemeesters niet eens in de buurt.
10.000 katjes
Er eens op uit?
pi_173030552
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is slechts een symptoom. Bij de verkiezing in Zaanstad was er de keuze uit 34(!) kandidaten, waarvan slechts 12 gebonden aan een partij. Nu komt de grap: van die 12 waren er 7 gebonden aan de PvdA. Landelijk vernederd, dus genoeg mensen vrij. Je kan me ook echt niet wijs maken dat die 22 die nergens aan gebonden zijn allemaal ongeschikt waren.

Een burgemeester hoort imo gewoon uit de buurt te komen.
Dus die PVDA'er was, enkel vanwege diens partijlidmaatschap dermate ongeschikt, dat de gemeenteraad van Den Bosch (waar eveneens andere partijen de dienst uitmaken) hem eveneens dolgraag als hun burgemeester had gezien?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 10-08-2017 04:40:45 ]
pi_173031907
quote:

[..]

Dus als de gemeenteraad waarin de PVDA nauwelijks nog vertegenwoordigd is desondanks toch kiest voor een PVDA-burgemeester omdat ze blijkbaar overtuigd zijn van diens kwaliteiten, dan mag dat niet enkel vanwege diens partijlidmaatschap. Wat een partijkartelmentaliteit houd jij erop na...
Als de PvdA burgemeester specifieke kwaliteiten zou hebben die hem geschikt maken als burgemeester van een bepaalde stad zou er opzich geen probleem mee zijn imo. Maar ik heb sterk de indruk dat de grotere partijen onderling de steden verdelen. "Jij steunt ons hier, wij steunen jullie daar". Dat is in mijn ogen wel een probleem.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173033113
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 22:00 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het is als een soort last waarvan men nooit los kan komen.
In dit specifieke geval ligt de focus op het verzwakken van de natiestaat met daaraan ondergeschikt de integratieproblematiek en de migratiekosten. En de paradox is de worst die voorgehouden wordt; economische groei (maar dit laatste is weer een andere discussie).
Deze uiting van westerse zelfhaat is de katalysator van cultuurrelativisme. Daarin schrijft men onder ander voor dat culturen inwisselbaar zijn. Dat elk willekeurig geloofssysteem als goed als ieder ander is, behalve dan de eigen cultuur.
Westerse zelfhaat?
Het lijkt mij dat het dan NLse zelfhaat moet zijn.
Jodenvervolging is in een aantal belangrijke westerse landen niet echt aan de orde geweest. Kolonialisme ook niet.
Dit lijkt me echt een NLs punt.
Niet een specifiek westers punt.

Je kunt dus niet zeggen dat westerse zelfhaat zo omschreven moet worden. Tenzij je het hele
Westen als NL ziet.
Make my day!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')