abonnement Unibet Coolblue
pi_172987922
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 01:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat hij zich daarop dan maar eens focussen doet in plaats van dit soort dingen.

http://politiek.tpo.nl/20(...)zuinige-waterkokers/
Hahaha. _O- Ergens is het natuurlijk ook wel makkelijk scoren om dit te ridiculiseren. Één broodrooster slaat natuurlijk nergens op, maar 100 miljoen van die dingen maakt echt wel verschil. Zoiets is voor de menselijke geest niet voor te stellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 08-08-2017 02:37:15 ]
pi_172988043
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:43 schreef Nattekat het volgende:
Laten we eens niet naar iemand woorden en de regeltjes ertussenin kijken, maar maar wat iemand ook daadwerkelijk gedaan heeft. Timmermans gaat over puur en alleen migratie, dus daar focussen we maar op.

Dan zie je een commissie die jaren helemaal niks heeft gedaan tegen mensensmokkel. Sterker nog, organisaties die onder het mom van humanisme hier gewoon aan mee deden, konden rustig hun gang gaan. Nu pas, na bijna 3 jaar, heeft de Italiaanse regering eindelijk besloten om het zelf maar aan te pakken, door complete onwil uit Europa.

Ondertussen hebben we ook het door velen verafschuwde Turkije-deal, onderhandelingen met een land dat feitelijk nog in oorlog is, truckers die in elkaar geslagen worden en groeiende vluchtelingenkampen. Iedereen met een beetje realiteitszin begrijpt dat het nu klaar moet zijn, maar de persoon die daar over gaat lijkt zich er niks van aan te trekken.

https://wnl.tv/2017/04/26(...)n-mensensmokkelaars/
Blijkbaar ben je geen mensensmokkelaar als je illegalen voor de kust van Libië oppikt om ze in Italië weer te dumpen. Weer zo'n uitspraak...
Tuurlijk is dat zo, de EU faalt hierin zoals het in zoveel faalt. De EU wordt gewoon getolereerd onder het mom van economische functionaliteit, als dat er niet zo zou zijn zouden nog veel meer mensen het er niet mee eens zijn.

Hoe zit het eigenlijk met de aangifte tegen timmermans door karskens (?) dat hij de dood van asielzoekers op zijn geweten heeft door een falend beleid te hebben geleverd?

Het probleem is dat we drie jaar aan super genuanceerde discussie getouwtrek verder zijn om eindelijk eens tot de conclusie te komen dat die mensensmokkel (iets compleet belachelijks) eigenlijk niet per se een super wenselijke situatie is, maar dat daar best wel een aantal nadeeltjes aan zitten. Ga je er een fractie te hard in dan wordt je mening gelijk gediscard en wordt er een half jaar gezegd zie je wel ze zijn eigenlijk racistisch maar verwoorden het leuk, voordat je weer het voordeel van de twijfel krijgt dat je eigenlijk een best redelijk persoon bent.

Dat was bij fortuyn ook zo. Hij werd zo ongeveer als een jehova geshunt, en zelfs links erkent nu dat hij eigenlijk best wel gelijk in heeft. Had Pechtold en/of Asscher niet gezegd dat er in het verleden fouten zijn gemaakt m.b.t. de multiculturele samenleving? Vroeger zouden ze ervoor gelincht worden. Ook nu zien we dat de VVD en het CDA naar Wilders toeschuiven maar tegelijkertijd Wilders als volstrekt verachtelijk bestempelen (niet dat ik vind dat Wilders zou kunnen regeren met een A4tje; het gaat om de tegenstelling tussen hem compleet verachten en toch naar hem opschuiven in je mening)

Ik kan me nog een fragment herinneren (toen ik nog lang niet geboren was -jaren 60-70 denk ik- over een arbeiderswijk waar immigranten voor problemen zorgden. Het nieuws ging daarover; niet over de problemen die de mensen constateerden, maar over hoe erg het wel niet was dat die mensen dat durfden te zeggen over die immigranten dat ze voor problemen zorgden. Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk ik het toen gevonden zou moeten hebben, ik zou toen echt niet gezegd kunnen hebben wat ik nu zeg. Misschien kan ik het morgen terugzoeken

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 08-08-2017 02:50:02 ]
pi_172988108
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Zou wel prachtig zijn als de Visegrad landen gezamenlijk besluiten om uit de EU te stappen. Die arrogante Timmerfrans en zijn dubieuze vriendjes denken vast dat het niet zover zal komen.
Voor het restant dat dan overblijft is dat wel "gunstig" eigenlijk. (De aanhalingstekens omdat ik de EU helemaal niet zo gunstig vind, dus gunstig vanaf timmerfrans-perspectief) Ik denk dat als het voormalig oostblok en in mindere mate zuid europa uit de EU zouden stappen, de kans dat wij er ooit uit gaan kleiner wordt, ondanks dat er dan een voorbeeld is dat eruitstappen mogelijk is.

In dat opzicht hebben we meer aan een brexit, ALS het daar goed gaat is er een reden om te zeggen dat een Nexit geen doemscenario hoeft te zijn. (Voordat we deze discussie weer starten: ALS)
pi_172988752
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:43 schreef Nattekat het volgende:
Timmermans gaat over puur en alleen migratie, dus daar focussen we maar op.
Frans Timmermans is eerste vicevoorzitter van de Europese Commissie en daarnaast belast met:
• Betere Regelgeving
• Interinstitutionele Betrekkingen
• Rechtsstatelijkheid en het Handvest van de grondrechten

Dat lijkt me nogal iets anders dan "puur en alleen migratie"...
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:15:54 #105
104871 remlof
Europees federalist
pi_172989169
FvD'ers lijken wel vaker niet erg nauwkeirig met de feiten om te gaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:45:57 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172991139
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 06:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Frans Timmermans is eerste vicevoorzitter van de Europese Commissie en daarnaast belast met:
• Betere Regelgeving
• Interinstitutionele Betrekkingen
• Rechtsstatelijkheid en het Handvest van de grondrechten

Dat lijkt me nogal iets anders dan "puur en alleen migratie"...
Foutje. Maar dat neemt niet weg dat het één van zijn belangrijkste taken is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:47:45 #107
461397 Jip141
I can show you the world
pi_172991192
Hey maar het FvD vertoont toch veel kenmerken van een fascistische partij?
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:48:40 #108
104871 remlof
Europees federalist
pi_172991215
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:47 schreef Jip141 het volgende:
Hey maar het FvD vertoont toch veel kenmerken van een fascistische partij?
Heel veel, daarom moet het FvD te vuur en te zwaard bestreden worden.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:49:00 #109
461397 Jip141
I can show you the world
pi_172991222
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 00:43 schreef Nattekat het volgende:
Laten we eens niet naar iemand woorden en de regeltjes ertussenin kijken, maar maar wat iemand ook daadwerkelijk gedaan heeft. Timmermans gaat over puur en alleen migratie, dus daar focussen we maar op.

:?

Nee hoor.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:49:51 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172991241
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:47 schreef Jip141 het volgende:
Hey maar het FvD vertoont toch veel kenmerken van een fascistische partij?
Zo ken ik er ook nog wel een paar. Praktisch elke partij kan je zo fascistisch noemen, maar dat betekent niet dat ze het ook zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:52:58 #111
104871 remlof
Europees federalist
pi_172991329
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo ken ik er ook nog wel een paar. Praktisch elke partij kan je zo fascistisch noemen, maar dat betekent niet dat ze het ook zijn.
Alleen partijen die liegen dat het eigen volk in de verdrukking komt door immigratie van niet-westerse immigranten zou ik fascistisch willen noemen.
pi_172991352
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Foutje. Maar dat neemt niet weg dat het één van zijn belangrijkste taken is.
Ja joh, ga vooral lekker feitenvrij verder wanneer je op je fouten wordt gewezen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:01:51 #113
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_172991513
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Foutje. Maar dat neemt niet weg dat het één van zijn belangrijkste taken is.
Ook niet. Migratie heeft een eigen commissaris...
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:02:01 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172991518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja joh, ga vooral lekker feitenvrij verder wanneer je op je fouten wordt gewezen.
Dat hij - en mogelijk jij - het niet serieus neemt, betekent niet dat het niet belangrijk is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172991577
Functie-omschrijving Frans Timmermans

quote:
Responsibilities
Coordinating the work on better regulation within the Commission, ensuring that every proposal respects the principles of subsidiarity and proportionality, which are at the heart of the Commission's work.
Coordinating the Commission's work on the rule of law and ensuring that every Commission proposal and initiative complies with the Charter of Fundamental Rights.
Guiding the work of the Commissioner for Justice, Consumers and Gender Equality and the Commissioner for Migration and Home Affairs.
Horizontal responsibility for sustainable development.
Overseeing the European Commission's relations with the other European institutions and promoting a new partnership with national Parliaments.
Coordinating the work on transparency.
https://ec.europa.eu/comm(...)4-2019/timmermans_en

Dus niet specifiek migratie of terrorismebestrijding

Het verwijt van Cliteur naar Timmermans is geforceerd de man willen beschadigen.
Terrorismebestrijding is niet expliciet zijn verantwoordelijkheid.
quote:
De Europese Unie is gekaapt door de verkeerde types: Frans Timmermans en Jean-Claude Juncker, dat zijn toch twee mannen die zich een beetje schamen voor de Europese cultuur. Met dat soort leiders sta je niet sterk in de strijd tegen terroristen.’
http://www.elsevierweekbl(...)ng-geen-goed-528354/

Cliteur verweet zijn opponenten al extreme angst voor de westerse cultuur en culturele zelfhaat .
Nu heeft hij het over schamen voor de Europese cultuur.
Fobie, zelfhaat en schaamte zijn diverse emoties , die elkaar kunnen overlappen en verbonden kunnen zijn.
Maar dit lijkt te veel op ideologisch kankeren . Het zijn geen wetenschappelijke verantwoorde analyses.
Welke schaamte ? En hoe leidt dat tot falende terrorismebestrijding, wat helemaal niet de primaire taak is van de coördinerende Frans Timmermans.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:05:41 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172991587
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ook niet. Migratie heeft een eigen commissaris...
Speciaal voor de migratiecrisis is een team opgesteld met Timmermans aan kop om mensensmokkel tegen te gaan en een Europees beleid te gaan opzetten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172991720
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ook niet. Migratie heeft een eigen commissaris...
Zit Frans dan in zaken die hem niet aangaan?
pi_172992217
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:05 schreef Bluesdude het volgende:
Functie-omschrijving Frans Timmermans

Responsibilities
Coordinating the work on better regulation within the Commission, ensuring that every proposal respects the principles of subsidiarity and proportionality, which are at the heart of the Commission's work.
Coordinating the Commission's work on the rule of law and ensuring that every Commission proposal and initiative complies with the Charter of Fundamental Rights.
Guiding the work of the Commissioner for Justice, Consumers and Gender Equality and the Commissioner for Migration and Home Affairs.
Horizontal responsibility for sustainable development.
Overseeing the European Commission's relations with the other European institutions and promoting a new partnership with national Parliaments.
Coordinating the work on transparency.
Wat is dan guiding the work of the commisioner for migration and home afairs?

Gezien de broodroosters vallen onder horizontal responsibility dor sustainable development en het dus behoorlijk abstract is allemaal kunnen we echt wel stellen dat ook migratie tot zijn takenpakket behoort.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:50:19 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172992354
Goed, na zeventien posts soebatten over definities en grutten in wikipediapagina's lijkt me toch wel onomstreden vastgesteld dat Timmerfrans' enige taak immigratie is. Volgende onderwerp.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:54:03 #120
104871 remlof
Europees federalist
pi_172992406
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:50 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, na zeventien posts soebatten over definities en grutten in wikipediapagina's lijkt me toch wel onomstreden vastgesteld dat Timmerfrans' enige taak immigratie is. Volgende onderwerp.
Typisch dit.
pi_172992756
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:50 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, na zeventien posts soebatten over definities en grutten in wikipediapagina's lijkt me toch wel onomstreden vastgesteld dat Timmerfrans' enige taak immigratie is. Volgende onderwerp.
Dat is weer echt precies wat ik zei :'). Maar goed het is nu duidelijk dat Timmermans absoluut niets met immigratie te maken heeft, er ook geen mening over heeft en het interesseert hem eigenlijk ook geen hol.

Of het is gewoon een van de dingen waar hij zich ook mee bezighoudt hoewel hij niet de enige verantwoordelijke is. Dat zal het wel zijn.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:37:08 #122
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172993283
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Of het is gewoon een van de dingen waar hij zich ook mee bezighoudt hoewel hij niet de enige verantwoordelijke is. Dat zal het wel zijn.
^O^ Ik denk inderdaad dat dat het is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172994211
:')

quote:
In de Tweede Kamer zitten twee jihadisten: Wilders en Baudet

In de Tweede Kamer zitten twee jihadisten. Wilders voert een jihad tegen de Koran, Baudet voert er een tegen de dildo, en tegen alles wat niet arisch is. Passend dat, zo schrijft Carla Joosten i een hagiografie over de jihadist Baudet in Elsevier, Baudet zijn baard laat staan 'uit protest tegen de lange kabinetsfomatie'. (Dat Elsevier een dergelijke hagiografie afdrukt, doet vermoeden dat hoofdredacteur J.A.S. Joustra een clown is met perverse trekjes.)

Ellian, Cliteur en Wiegel luisteren de hagiografie op met nietszeggende citaten. (Ellian: 'Ik zie een beweging die me doet denken aan D66.') Ook deze heren vrezen de dildo en het niet-arische kennelijk.

Houdt u van extreem-rechts, dan moet u kiezen: jihad tegen Koran óf tegen dildo.

Houdt u van vrijheid? Ga met Koran in rechter- en dildo in linkerhand over straat om aan te geven dat u geen behoefte hebt aan de politiestaat van de extreem-rechtse nationalisten.

https://www.volkskrant.nl(...)28553569dea2db377f6d
Een van Nederlands beste schrijvers...
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:12:49 #124
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172994301
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:09 schreef LelijKnap het volgende:
:')

[..]

Een van Nederlands beste schrijvers...
_O- grap van de dag wel
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:23:47 #125
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_172994593
Iedereen weet dat Baudet de beste schrijver is. Stukje reflectie over Baudet en zijn literaire strijd tegen de dildo:

quote:
Dat liefdeloosheid in leven en literatuur wel degelijk problematisch is, blijkt zonneklaar uit Voorwaardelijke liefde van jurist en columnist Thierry Baudet. Uitgevers hebben de gewoonte om de lat niet al te hoog te leggen voor mensen van zekere maatschappelijke faam, maar het resultaat van de literaire beunhazerij is in dit geval wel erg banaal.

Baudet schotelt ons een zekere Gregor voor, een promovendus die zich laat verhuren als gigolo. Jeugdherinneringen aan zusjes in bad worden afgewisseld met zielloze seks- en masturbatiescènes en filippica’s tegen de vrouw in het algemeen en de ‘door en door democratische’ clitoris in het bijzonder. Democratisch, want de clitoris hoeft niet, zoals de vagina ‘veroverd’ te worden: ‘Tegen de dildo heb je een eerlijke kans. Die strijd kun je winnen. Waar het gaat om de clitoris – forget it.’ Deze Gregor benadert vrouwen als huishoudelijke apparaten waarvan de gebruiksaanwijzing hem boven de pet gaat. Nadat Baudet dat 250 pagina’s misogyn heeft laten doormodderen, laat hij zijn held de ultieme wraak op het gehate orgaan volbrengen. Tja.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_172994976
Ja, overduidelijk geïnspireerd door Tirza waarin dochters/tienersletjes op keukentafels en anaal geneukt worden.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:49:07 #127
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_172995155
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:40 schreef LelijKnap het volgende:
Ja, overduidelijk geïnspireerd door Tirza waarin dochters/tienersletjes op keukentafels en anaal geneukt worden.
De beste schrijver heeft het vak natuurlijk moeten leren van de een na beste schrijver. Dat is duidelijk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:50:41 #128
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172995194
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:09 schreef LelijKnap het volgende:
:')

[..]

Een van Nederlands beste schrijvers...
De beste? Zelfs voor Joop is dit slechter dan slecht :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:33:08 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_172996033
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:09 schreef LelijKnap het volgende:
:')

[..]

Een van Nederlands beste schrijvers...
Grunberg slaat de spijker weer eens op de kop.

Rechtsextremisten en moslimextremisten lijken precies op elkaar, ze willen allebei onze vrijheid afnemen. De eersten door de rechtstaat af te breken, de tweeden met geweld.
pi_172996133
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Grunberg slaat de spijker weer eens op de kop.

Rechtsextremisten en moslimextremisten lijken precies op elkaar, ze willen allebei onze vrijheid afnemen. De eersten door de rechtstaat af te breken, de tweeden met geweld.
moslimextremisten zijn niet per definitie terroristen (of voorstanders daarvan).
Rechtsextremisten zijn liberale verlichtingsdenkers die de noodzaak van de natiestaat erkennen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:23:07 #131
104871 remlof
Europees federalist
pi_172997135
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

moslimextremisten zijn niet per definitie terroristen (of voorstanders daarvan).
Rechtsextremisten zijn liberale verlichtingsdenkers die de noodzaak van de natiestaat erkennen.
Extremisten zijn nooit liberaal.
pi_172997999
Volgens mij zitten ze overal tussen des te meer men denkt te verliezen denkt te hebben.

Denk dat ik het zelfs hebben doe, hij die zonder schuld is werpe de eerste steen.
pi_172998165
Ach ja, nazi, extreemrechts, rascist en fascist maakt niet veel indruk meer dus dan maar Baudet vergelijken met een onthoofdende verkrachtende jihadist. Het is kenmerkend voor het zuurlinkse rancuneuze policoristenkliekje waar Grunberg ook onderdeel van is, proberen de beeldvorming van FvD met de meest bizarre beweringen dusdanig te beinvloeden dat men ook echt gaat geloven dat die partij niet deugt.

Ze hebben alleen nog niet door dat deze tactiek niet werkt, eerder het tegenovergestelde.
pi_172998295
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:13 schreef Vesz het volgende:
Ze hebben alleen nog niet door dat deze tactiek niet werkt, eerder het tegenovergestelde.
Misschien wil men dat wel?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:21:35 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172998314
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:13 schreef Vesz het volgende:
Ach ja, nazi, extreemrechts, rascist en fascist maakt niet veel indruk meer dus dan maar Baudet vergelijken met een onthoofdende verkrachtende jihadist. Het is kenmerkend voor het zuurlinkse rancuneuze policoristenkliekje waar Grunberg ook onderdeel van is, proberen de beeldvorming van FvD met de meest bizarre beweringen dusdanig te beinvloeden dat men ook echt gaat geloven dat die partij niet deugt.

Ze hebben alleen nog niet door dat deze tactiek niet werkt, eerder het tegenovergestelde.
Het heeft helaas wel gewerkt. Jarenlang is het niet politiek correcte gedachtegoed hevig onderdrukt geweest. Je hoefde er echt niet openbaar voor uit te komen dat je op de PVV had gestemd, je werd gelijk virtueel gelyncht. Zelfs het gedachtegoed steunen kon al op flinke afkeuring rekenen.

Onder de radar is de onvrede wel toegenomen, daarom was de PVV ook zo gigantisch groot in de peilingen. Nu het FvD is opgedoken en het ook nog geweldig doet om dat taboo te doorbreken ga je pas echt merken wat er al die jaren gebeurd is en hoe groot de potentiele groep stemmers nou eigenlijk is. Ze worden afgerekend op migratiebeleid door mensen die zich moreel suprieur voelen op dat vlak, maar ook de andere punten spreken zo veel mensen aan dat die 'onderdrukking' niet meer werkt. RTLLN van twee weken terug was echt een prachtig voorbeeld.

In de tussentijd is het FvD de helft zo groot als de VVD geworden qua leden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172998336
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:21 schreef Nattekat het volgende:
In de tussentijd is het FvD de helft zo groot als de VVD geworden qua leden.
Het middel kan, lees goed, kan erger zijn als de kwaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 16:23:13 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:26:02 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172998398
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het middel kan, lees goed, kan erger zijn als de kwaal.
Het VVD kan afgerekend worden op het slopen van de ouderenzorg, pensioenen, zorg en nog wat sociale voorzieningen. Die partij heeft de afgelopen 4 jaar alles kapot gemaakt. Daar horen ze keihard op afgerekend te worden.

Het FvD... strak partijprogramma maar nog niks om ze op af te rekenen. Bij voordaad al zeggen dat ze de VVD gaan overtreffen op dat gebied is net zo betrouwbaar als Rutte: niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172998417
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het VVD kan afgerekend worden op het slopen van de ouderenzorg, pensioenen, zorg en nog wat sociale voorzieningen. Die partij heeft de afgelopen 4 jaar alles kapot gemaakt. Daar horen ze keihard op afgerekend te worden.

Het FvD... strak partijprogramma maar nog niks om ze op af te rekenen. Bij voordaad al zeggen dat ze de VVD gaan overtreffen op dat gebied is net zo betrouwbaar als Rutte: niet.
Daar zijn of is al een partij tegen, daarom zou ik het ook op prijs stellen dat ze niet snoepen van de SP hun stemmers, maar zich richten om evt samen met de SP te kunnen gaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:35:11 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172998559
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Daar zijn of is al een partij tegen, daarom zou ik het ook op prijs stellen dat ze niet snoepen van de SP hun stemmers, maar zich richten om evt samen met de SP te kunnen gaan.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? :P

Economisch gezien is het een redelijk linkse partij, dus bang zijn dat ze doorslaan in VVD stijl is natuurlijk niet helemaal gegrond.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172998807
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? :P

Economisch gezien is het een redelijk linkse partij, dus bang zijn dat ze doorslaan in VVD stijl is natuurlijk niet helemaal gegrond.
Fvd wil of is voor referendums Zwitserse stijl, ben ik wel voor, vind ik ook links of links genoeg.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:56:24 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172999009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Fvd wil of is voor referendums Zwitserse stijl, ben ik wel voor, vind ik ook links of links genoeg.
Een referendum is links noch rechts. Het is progressief. Dat is niet standaard links :s)
Dat hele labeltjeplakken is gewoon ouderwets en een restant van de verzuiling, mooi dat er eindelijk een beweging is die er niks mee te maken wil hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172999030
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een referendum is links noch rechts. Het is progressief. Dat is niet standaard links :s)
Juist waar er meer van zijn zal men dus kunnen zeggen welke richting het uitgaan doet, meer armen zullen dus naar hun mening stemmen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:07:14 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172999195
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Juist waar er meer van zijn zal men dus kunnen zeggen welke richting het uitgaan doet, meer armen zullen dus naar hun mening stemmen.
Arm of rijk zal in principe weinig uitmaken bij de referenda die komen. Dat is en blijft iets voor de politiek en is niet groot genoeg om een referenda over te kunnen houden. Vergeet niet dat het tot stand komen van zo'n referendum een behoorlijk aantal handtekeningen vereist.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172999226
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Arm of rijk zal in principe weinig uitmaken bij de referenda die komen. Dat is en blijft iets voor de politiek en is niet groot genoeg om een referenda over te kunnen houden. Vergeet niet dat het tot stand komen van zo'n referendum een behoorlijk aantal handtekeningen vereist.
Jij begrijpt het niet of wil het niet begrijpen.
De uitslag kan al van te voren vast liggen als het over zorg gaat b.v.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:10:22 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172999246
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij begrijpt het niet of wil het niet begrijpen.
De uitslag kan al van te voren vast liggen als het over zorg gaat b.v.
Als de uitslag van tevoren al vast ligt, dan heeft de politiek echt gigantisch gefaald met beleid en is het meer dan terecht dat zo'n referendum plaats vindt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172999266
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 17:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als de uitslag van tevoren al vast ligt, dan heeft de politiek echt gigantisch gefaald met beleid en is het meer dan terecht dat zo'n referendum plaats vindt.
Juist daarom zou ik het op prijs stellen dat ze komen voor iedere schijt, omdat ik de politiek niet meer vertrouw.
pi_172999803
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 16:13 schreef Vesz het volgende:
Ach ja, nazi, extreemrechts, rascist en fascist maakt niet veel indruk meer dus dan maar Baudet vergelijken met een onthoofdende verkrachtende jihadist. Het is kenmerkend voor het zuurlinkse rancuneuze policoristenkliekje waar Grunberg ook onderdeel van is, proberen de beeldvorming van FvD met de meest bizarre beweringen dusdanig te beinvloeden dat men ook echt gaat geloven dat die partij niet deugt.

Ze hebben alleen nog niet door dat deze tactiek niet werkt, eerder het tegenovergestelde.
Bwhaha die Arnon. Die vent praat zoveel poep dat als hij zou zeggen: "spring niet uit dit vliegtuig, je hebt geen parachute" ik er uit principe met volle overtuiging uitspring.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 08-08-2017 18:22:00 ]
pi_173000080
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Extremisten zijn nooit liberaal.
Blijkbaar dus wel, hè.
pi_173001143
quote:
Heerlijk fragment weer (nog steeds), het hoofd van die kerel op 1:02
pi_173002079
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:40 schreef LelijKnap het volgende:
Ja, overduidelijk geïnspireerd door Tirza waarin dochters/tienersletjes op keukentafels en anaal geneukt worden.
Maar dit is natuurlijk een literair meesterwerk geschreven door "toevallig" een linkse auteur.
pi_173002090
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Maar dit is natuurlijk een literair meesterwerk geschreven door "toevallig" een linkse auteur.
Oei, een auteur die links is? Die wil je natuurlijk het liefst meteen een berufsverbot geven.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:40:12 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173002131
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:38 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Oei, een auteur die links is? Die wil je natuurlijk het liefst meteen een berufsverbot geven.
Waarom meteen zo ver gaan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173002221
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom meteen zo ver gaan?
We hebben het hier wel over een auteur, die dan ook nog eens links schijnt te zijn, waarom opeens zo genuanceerd, iets verkeerds gegeten?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:47:51 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173002243
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

We hebben het hier wel over een auteur, die dan ook nog eens links schijnt te zijn, waarom opeens zo genuanceerd, iets verkeerds gegeten?
Wat is nou het probleem?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173002421
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:38 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Oei, een auteur die links is? Die wil je natuurlijk het liefst meteen een berufsverbot geven.
Nee maar als hij vrijwillig zijn mond zou willen houden zou ik de vlag uithangen, mag ik dat wel vinden van je, oh Gij Groot Moreel Kompas der Opinies?
pi_173002439
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat is nou het probleem?
Geen idee, maar aan de tirades hierboven te zien is het allemaal heel erg, blijkbaar zelfs erg genoeg voor Mr.Major om zelfmoord te overwegen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:03:26 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173002530
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Geen idee, maar aan de tirades hierboven te zien is het allemaal heel erg, blijkbaar zelfs erg genoeg voor Mr.Major om zelfmoord te overwegen.
Mag zo'n gozer niet geridiculiseerd worden voor de poep die hij praat dan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173002649
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mag zo'n gozer niet geridiculiseerd worden voor de poep die hij praat dan?
Ik zag jou hier gisteren beweren dat Timmermans puur en alleen over migratie gaat. Toen ik je daar uiterst correct op wees, door de portefeuille van Timmemans te benoemen ging je vrolijk verder met onwaarheden verkondigen.
Waarom gelden voor jou andere standaarden dan voor iemand anders die in jouw ogen onzin uitkraamt?
pi_173002737
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 19:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Geen idee, maar aan de tirades hierboven te zien is het allemaal heel erg, blijkbaar zelfs erg genoeg voor Mr.Major om zelfmoord te overwegen.
Het punt was juist dat je het eerder overleeft als je niet naar 'm luistert. Die Arnon slaat zo vaak de plank mis dat de enige keer dat hij zegt 'spring niet' is als dat nog je enige kans is het te overleven (bijv. doordat het vliegtuig aan het neerstorten is)
pi_173002783
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Alleen partijen die liegen dat het eigen volk in de verdrukking komt door immigratie van niet-westerse immigranten zou ik fascistisch willen noemen.
Vind jij dat er risico's zijn verbonden aan immigratie?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_173002929
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Welke onwaarheden heb ik daarna nog verkondigd dan? Ik heb toegegeven dat ik eerst fout zat, maar dat hij echt over de migratiecrisis gaat is gewoon een feit.
Je stelde dat het een van zijn belangrijkste taken was, nogal een boude uitspraak die ik je ook niet heb zien onderbouwen. Maar als je alsnog kunt aantonen waarom migratie zwaarder zou wegen binnen zijn takenpakket dan zijn overige werkzaamheden dan hou ik me aanbevolen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:19:51 #162
104871 remlof
Europees federalist
pi_173002943
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:14 schreef nostra het volgende:

[..]

Vind jij dat er risico's zijn verbonden aan immigratie?
Nee, tenzij je de autochtone bevolking ophitst tegen de immigranten, zoals de PVV doet.
pi_173003141
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, tenzij je de autochtone bevolking ophitst tegen de immigranten, zoals de PVV doet.
Als er geen risico's aan verbonden zijn moet vestiging en daarmee (im)migratie dus ook zonder enige regelgeving kunnen plaatsvinden? Een beetje het idee dat de wereld van ons allemaal is?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_173003257
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 20:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, tenzij je de autochtone bevolking ophitst tegen de immigranten, zoals de PVV doet.
Waar heb je eigenlijk op gestemd, als ik vragen mag
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:46:20 #165
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_173005818
quote:
10s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Zou wel prachtig zijn als de Visegrad landen gezamenlijk besluiten om uit de EU te stappen. Die arrogante Timmerfrans en zijn dubieuze vriendjes denken vast dat het niet zover zal komen.
Nee, dat zou intens treurig zijn. Het is niet wenselijk dat zich dictaturen gaan ontwikkelen op een uurtje of 6-7 rijden van Nederland en in de achtertuin van Berlijn en Wenen. Het is goed dat Timmermans de regeringen van de Visegradlanden erop wijst dat ze niet alles kunnen flikken, ter bescherming van de eigen bevolking en die van ons.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_173005931
Dagen zonder escalatie:
0
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:50:51 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173005935
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nee, dat zou intens treurig zijn. Het is niet wenselijk dat zich dictaturen gaan ontwikkelen op een uurtje of 6-7 rijden van Nederland en in de achtertuin van Berlijn en Wenen. Het is goed dat Timmermans de regeringen van de Visegradlanden erop wijst dat ze niet alles kunnen flikken, ter bescherming van de eigen bevolking en die van ons.
Waarom zouden daar dictaturen verschijnen zonder de EU? Dat is vast weer één van de vele propagandapunten die uit die achterkamertjes is gekomen, want het slaat helemaal nergens op.

Die landen hebben tientallen jaren in een schijndemocratie geleefd onder de SU. Zij weten meer dan wie dan ook hoe verschrikkelijk het was en willen zich maar wat graag afscheiden van die donkere tijd. Het zijn volwaardige westerse landen geworden, nog voordat dat EU dingetje bij hen kwam.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173005972
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nee, dat zou intens treurig zijn. Het is niet wenselijk dat zich dictaturen gaan ontwikkelen op een uurtje of 6-7 rijden van Nederland en in de achtertuin van Berlijn en Wenen. Het is goed dat Timmermans de regeringen van de Visegradlanden erop wijst dat ze niet alles kunnen flikken, ter bescherming van de eigen bevolking en die van ons.
Volgens mij ontwikkelt zich een dictatuur nog veel dichterbij, in brussel
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:59:06 #169
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_173006188
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom zouden daar dictaturen verschijnen zonder de EU? Dat is vast weer één van de vele propagandapunten die uit die achterkamertjes is gekomen, want het slaat helemaal nergens op.

Die landen hebben tientallen jaren in een schijndemocratie geleefd onder de SU. Zij weten meer dan wie dan ook hoe verschrikkelijk het was en willen zich maar wat graag afscheiden van die donkere tijd. Het zijn volwaardige westerse landen geworden, nog voordat dat EU dingetje bij hen kwam.
Omdat Orban en Kascinsky de rechtstaat stukje bij beetje afbreken. Orban en Kascinsky verschillen echt niet veel van Erdogan en zie jij Erdogan als ze volwaardig democratisch gekozen leider?

Wat mij betreft hoeven de Visegradlanden en alles wat er ten oosten van ligt niet aan de Westerse immigratieverplichtingen en de doorgeslagen LGBT+-gekte te houden (wel basisrechten voor LGB'ers), maar ze moeten zich wel houden aan de democratische basisbeginselen. Daar is nu niet echt sprake van.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:01:35 #170
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_173006258
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Volgens mij ontwikkelt zich een dictatuur nog veel dichterbij, in brussel
De Europese Commissie is democratisch verkozen, alleen niet direct door het volk, maar indirect door de individuele lidstaten en het Europees Parlement. Daar verschilt bijvoorbeeld de samenstelling van de Eerste Kamer niet veel van.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:09:19 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173006518
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 21:59 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Omdat Orban en Kascinsky de rechtstaat stukje bij beetje afbreken. Orban en Kascinsky verschillen echt niet veel van Erdogan en zie jij Erdogan als ze volwaardig democratisch gekozen leider?
Heb je het nou over het Polen waar de president een destructief wetsvoorstel gevetood heeft? Hoe precies is dat een dictator dan? Hij luisterde naar het volk en deed wat er van hem gevraagd werd. Het is het belachelijke districtenstelsel wat ertoe leidt dat het mogelijk is, maar dat heeft een land als Duitsland ook.

Hongarije ben ik wat minder van op de hoogte, maar ook daar heb ik nou niet het idee dat Orban zijn eigen agenda erdoorheen gooit en schijt heeft aan het volk, zoals EU politici wel neigen te doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173006533
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De Europese Commissie is democratisch verkozen, alleen niet direct door het volk, maar indirect door de individuele lidstaten en het Europees Parlement. Daar verschilt bijvoorbeeld de samenstelling van de Eerste Kamer niet veel van.
En hoe zit dat in polen? Dat is dus niet per se een argument
pi_173006582
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Heb je het nou over het Polen waar de president een destructief wetsvoorstel gevetood heeft? Hoe precies is dat een dictator dan? Hij luisterde naar het volk en deed wat er van hem gevraagd werd. Het is het belachelijke districtenstelsel wat ertoe leidt dat het mogelijk is, maar dat heeft een land als Duitsland ook.

Hongarije ben ik wat minder van op de hoogte, maar ook daar heb ik nou niet het idee dat Orban zijn eigen agenda erdoorheen gooit en schijt heeft aan het volk, zoals EU politici wel neigen te doen.
Overigens is een dictator niet slecht per definitie. In de praktijk blijkt het wel altijd zo uit te werken. (Duh) maar goed. Overigens is de onvrede van de EU misschien juist een reden dat de bevolking behoefte heeft aan een mannelijke (als in masculine) autoritaire leider die zegt: en nu is het genoeg. Als de bevolking daar tevreden had geweest hadden ze die behoefte veel minder gehad.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:13:25 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173006623
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De Europese Commissie is democratisch verkozen, alleen niet direct door het volk, maar indirect door de individuele lidstaten en het Europees Parlement. Daar verschilt bijvoorbeeld de samenstelling van de Eerste Kamer niet veel van.
Stel dat ik fel tegen de EU ben, bij de verkiezingen voor het Europees parlement op de felste tegenstander stem, maar bij de tweede kamer verkiezingen voor de D66 ga op al het andere op nationaal niveau. Dan is het toch van de zotte dat dat praktisch gewoon een stem voor uitbreiding van de EU is op Europees niveau?

Het Europees Parlement, het enige democratische deel van de EU, heeft werkelijk geen donder te vertellen. Dat maakt EU nou niet bepaald een democratisch hoogstandje.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:18:58 #175
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_173006769
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Heb je het nou over het Polen waar de president een destructief wetsvoorstel gevetood heeft? Hoe precies is dat een dictator dan? Hij luisterde naar het volk en deed wat er van hem gevraagd werd. Het is het belachelijke districtenstelsel wat ertoe leidt dat het mogelijk is, maar dat heeft een land als Duitsland ook.

Hongarije ben ik wat minder van op de hoogte, maar ook daar heb ik nou niet het idee dat Orban zijn eigen agenda erdoorheen gooit en schijt heeft aan het volk, zoals EU politici wel neigen te doen.
Polen hanteert een evenredige vertegenwoordiging voor het Parlement, maar door hoge kiesdrempels gaan veel stemmen verloren, waardoor PiS met een minderheid van stemmen wel een meerderheid van zetels heeft. Hongarije weet ik niet hoe het zit, maar ik dacht dat FIDESZ geen meerderheid had in het parlement. De veto van de Poolse president kwam er alleen maar door de hoge internationale druk van onder andere de Europese Unie.

Erdogan is ook door zijn volk gekozen, luistert naar het volk en doet wat het volk van hem verlangd. Dat maakt hem niet automatisch een goede politicus.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:21:07 #176
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_173006836
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Stel dat ik fel tegen de EU ben, bij de verkiezingen voor het Europees parlement op de felste tegenstander stem, maar bij de tweede kamer verkiezingen voor de D66 ga op al het andere op nationaal niveau. Dan is het toch van de zotte dat dat praktisch gewoon een stem voor uitbreiding van de EU is op Europees niveau?

Het Europees Parlement, het enige democratische deel van de EU, heeft werkelijk geen donder te vertellen. Dat maakt EU nou niet bepaald een democratisch hoogstandje.
Het Europees Parlement moet de benoeming van de Europese Commissie goedkeuren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:29:53 #177
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173007081
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:21 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het Europees Parlement moet de benoeming van de Europese Commissie goedkeuren.
Die doen dat gewoon, omdat ze verder toch geen keus hebben. Het alternatief is een stuurloos Europa. Maar democratisch is het niet, verre van.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173009593
Interviewtje met Carola Dieudonne
https://big.nl/fvd-lid-ca(...)artel-is-geen-mythe/
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 augustus 2017 @ 00:14:50 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173009754
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:06 schreef Mr.Major het volgende:
Interviewtje met Carola Dieudonne
https://big.nl/fvd-lid-ca(...)artel-is-geen-mythe/
Ik begin allergisch te worden voor het woord partijkartel :{

Sterk interview voor de rest, het voorbeeld wat ze schetst klonk ook een beetje als de sfeer in dit topic in de begindagen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173009847
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik begin allergisch te worden voor het woord partijkartel :{

Sterk interview voor de rest, het voorbeeld wat ze schetst klonk ook een beetje als de sfeer in dit topic in de begindagen.
Ja ze moeten wel zorgen dat ze niet de hele tijd dezelfde punten aandragen, het is namelijk wel duidelijk. De laatste tijd is het overigens wel minder; ten tijde van de benoeming van Markouch (en daarna) was het te veel, heb ik van meerdere mensen gehoord. Hebben ze ook lering uit getrokken lijkt het.
Maar goed aan de andere kant, tijdens een slepende formatie heeft het ook weinig zin om het te hebben over nieuwe regelgeving voor het mkb. Ik ben benieuwd hoe het FvD zich gaat opstellen als de formatie voltooid is.
pi_173011688
Wederom het zaakje opgeschoond. Elkaar vliegen afvangen doe je maar ergens anders, richt je liever op de inhoud.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_173011737
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 00:06 schreef Mr.Major het volgende:
Interviewtje met Carola Dieudonne
https://big.nl/fvd-lid-ca(...)artel-is-geen-mythe/
quote:
Bovendien delen ze aan elkaar de baantjes uit. Neem de baantjescarrousel bij de PvdA. Afgelopen periode zijn er nog twee PvdA-burgemeesters benoemd, in Arnhem en in Zaandam
Als er sprake zou zijn van een partijkartel dat elkaar de baantjes toebedeelt, dan zou men wel hebben voorkomen dat zowel Zaanstad (Zaandam bestaat al geruime tijd niet meer als gemeente) als Den Bosch voor dezelfde burgemeester hadden gekozen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 08:47:57 #183
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_173012473
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 22:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die doen dat gewoon, omdat ze verder toch geen keus hebben. Het alternatief is een stuurloos Europa. Maar democratisch is het niet, verre van.
Waarom is het een probleem dat de Europese Unie ondemocratisch is? Politici hebben vaak meer verstand dan gewone burgers en dan is het beter dat politici kiezen wie zij als hoogste baas van de Europese Unie willen hebben. Niets vreemds aan. De Europese Unie is geen totalitaire staat.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 09:45:59 #184
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_173013249
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Waarom is het een probleem dat de Europese Unie ondemocratisch is? Politici hebben vaak meer verstand dan gewone burgers en dan is het beter dat politici kiezen wie zij als hoogste baas van de Europese Unie willen hebben. Niets vreemds aan. De Europese Unie is geen totalitaire staat.
Het probleem is dat ik betwijfel of al die politici het beste voor hebben met Europa of met hun eigen carrière. Ik als burger kan ze daar eigenlijk nauwelijks op afrekenen. Zo dendert de trein maar voort.

https://fd.nl/economie-po(...)saal-in-lobbycircuit

Een groot deel van de ex-Europarlementsariërs behartigt liever de belangen van de grote bedrijven en hun eigen beurs dan de belangen van de Europese burger voor zover die al bestaat. In dat soort politieke vertegenwoordigers moet ik als burger vertrouwen hebben ? Ik zie ze nog het register ondertekenen om hun tekengeld te incasseren om daarna weer vrolijk naar buiten te lopen. De EU in haar huidige vorm is gewoon verrot. Het idee erachter is op zich wel mooi maar ook hier zie je weer dat macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert altijd.

Is echt geen probleem dat de EU ondemocratisch is hoor :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 augustus 2017 @ 10:06:14 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173013638
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 08:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Waarom is het een probleem dat de Europese Unie ondemocratisch is? Politici hebben vaak meer verstand dan gewone burgers en dan is het beter dat politici kiezen wie zij als hoogste baas van de Europese Unie willen hebben. Niets vreemds aan. De Europese Unie is geen totalitaire staat.
Nog niet...

En wat precies was er dan mis met een land als Bulgarije dat liever een nationale dan een Europese dictator heeft? Eerder noemde je dat nog een probleem.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 10:09:47 #186
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_173013701
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nog niet...

En wat precies was er dan mis met een land als Bulgarije dat liever een nationale dan een Europese dictator heeft? Eerder noemde je dat nog een probleem.
Bulgarije niet, maar een land als Polen ligt toch wel zeer gevaarlijk dicht bij Nederland en In mijn ogen is het beter dat Polen een vazalstaat wordt voor Duitsland, puur om Duitsland en ook Nederland te beschermen tegen de Russen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 augustus 2017 @ 10:14:06 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173013788
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:09 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Bulgarije niet, maar een land als Polen ligt toch wel zeer gevaarlijk dicht bij Nederland en In mijn ogen is het beter dat Polen een vazalstaat wordt voor Duitsland, puur om Duitsland en ook Nederland te beschermen tegen de Russen.
Maar het is geen probleem als heel Europa die kant op gaat?

Waarom ben je überhaupt een ondemocratisch iets aan het verdedigen? Zelfs enkele voorstanders van de EU die ik heb gesproken zijn het er min of meer mee eens dat het niet erg democratisch is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173013943
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:09 schreef Erno-BE het volgende:
In mijn ogen is het beter dat Polen een vazalstaat wordt voor Duitsland
Mooie opmerking van iemand die net nog roept dat Polen minder democratisch aan het worden is :D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 10:27:13 #189
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_173014096
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:45 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik betwijfel of al die politici het beste voor hebben met Europa of met hun eigen carrière. Ik als burger kan ze daar eigenlijk nauwelijks op afrekenen. Zo dendert de trein maar voort.

https://fd.nl/economie-po(...)saal-in-lobbycircuit

Een groot deel van de ex-Europarlementsariërs behartigt liever de belangen van de grote bedrijven en hun eigen beurs dan de belangen van de Europese burger voor zover die al bestaat. In dat soort politieke vertegenwoordigers moet ik als burger vertrouwen hebben ? Ik zie ze nog het register ondertekenen om hun tekengeld te incasseren om daarna weer vrolijk naar buiten te lopen. De EU in haar huidige vorm is gewoon verrot. Het idee erachter is op zich wel mooi maar ook hier zie je weer dat macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert altijd.

Is echt geen probleem dat de EU ondemocratisch is hoor :')
Misschien kun je hier ook op reageren als je tijd hebt Emo-BE ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173014189
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:09 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Bulgarije niet, maar een land als Polen ligt toch wel zeer gevaarlijk dicht bij Nederland en In mijn ogen is het beter dat Polen een vazalstaat wordt voor Duitsland, puur om Duitsland en ook Nederland te beschermen tegen de Russen.
Wil je de Polen alweer gevangen zetten in een staat, buitenlands regime die ze niet willen ?
En dit voor Nederlands belangen?
pi_173016447
quote:
Forum voor Democratie daagt Pieter Omtzigt openlijk uit over te stappen: ‘Wat doe je nog bij CDA?!’

Het Forum voor Democratie heeft al een tijdje een oogje op CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, die ze graag zouden zien als minister-president van Nederland. Maar de jonge partij van Thierry Baudet gaat nu één stap verder in hun avances: ze willen graag dat de Twentse christen-democraat de overstap maakt naar FVD.

We mogen dan middenin een reces van de Tweede Kamer zitten, dat wil niet zeggen dat het politieke bedrijf volledig stilligt. Eén politicus die zich niets aantrekt van zomervakanties, is CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt. In een serie tweets spreekt hij zijn echternis uit over het feit dat in een "Europa zonder" binnengrenzen ISIS-strijders gewoon straffeloos kunnen rondreizen. Veel Europese landen zijn drukker bezig met het reïntegreren van voormalige ISIS-beulen dan met het helpen van hun slachtoffers, zoals voormalige yezidi-seksslavinnen.

Dat klinkt als muziek in de oren van Thierry Baudet en zijn Forum voor Democratie, die maar niet kunnen geloven dat een CDA'er zulke thema's aansnijdt. Op Twitter betogen dat zijn partij - het CDA - nooit echt voorop heeft gelopen met het bieden van oplossingen. Ze brengen in herinneringen hoe de Eerste Kamerfractie van de partij tegen de wensen van onder anderen Omtzigt instemde met het Oekraïneverdrag dat Nederland per referendum had verworpen.

Baudet betoogt vervolgens dat Omtzigt zich dus beter bij het Forum voor Democratie kan aansluiten, aangezien die partij wél voor oplossingen zou zorgen.

Het is niet voor het eerst dat FVD flirt met Omtzigt: vlak na de verkiezingen hebben ze meermaals de oproep gedaan om van de nieuwe regering een "kenniskabinet" te maken, met aan het hoofd niemand minder dan Omtzigt zelf.

Wat Pieter Omtzigt overigens vindt van al die aanbiedingen van Thierry Baudet om zich aan te sluiten bij diens beweging, is onbekend. De man reageert niet op uitnodigingen om over te stappen danwel zijn wens uit te spreken premier te worden van een zakenkabinet. Wél verbetert hij FVD-Kamerleden als ze naar zijn inzien dingen zeggen die niet kloppen. Voor nu lijkt de loyaliteit van Pieter Omtzigt dus in ieder geval nog altijd bij het CDA te liggen.
http://www.dagelijksestan(...)-doe-je-nog-bij-cda/


[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 12:25:41 ]
pi_173016526
quote:
11s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

baantjescarrousel.
Een ideologisch verwant met zetel inlijven voor baantje kamerlid in eigen fractie.... en hem nominereren voor baantje van minister-president.

Eerder wilde FvD Omtzigt als formateur.
FvD wilde niet iemand die door de kandidaat coalitepartijen het meest geschikt en vertrouwd werd. Het best gekwalificeerd volgens hen.... Nee FvD wilde in dat baantje een vriendje wegzetten.
Je kunt toch nagaan dat als een (in)formateur te weinig het vertrouwen heeft van de betrokken partijen, die persoon niet de juiste kwalificaties heeft.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bluesdude op 09-08-2017 12:38:04 ]
pi_173016799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

baantjescarrousel.
Een ideologisch verwant met zetel inlijven voor baantje kamerlid in eigen fractie.... en hem nominereren voor baantje van minister-president.

Eerder wilde FvD Omtzigt als formateur.
FvD wilde niet iemand die door de kandidaat coalitepartijen het meest geschikt en vertrouwd werd. Het best gekwalificeerd volgens hen.... Nee FvD wilde in dat baantje een vriendje wegzetten.
Je kunt toch nagaan dat als een (in)formateur te weinig het vertrouwen heeft van de betrokken partijen, die persoon niet de juiste kwalificaties heeft.
Zoals in het artikel staat kan het een loyaliteitskwestie zijn. Ideologisch lijken ze verwant .
  woensdag 9 augustus 2017 @ 12:55:15 #194
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_173017042
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

baantjescarrousel.
Een ideologisch verwant met zetel inlijven voor baantje kamerlid in eigen fractie.... en hem nominereren voor baantje van minister-president.

Eerder wilde FvD Omtzigt als formateur.
FvD wilde niet iemand die door de kandidaat coalitepartijen het meest geschikt en vertrouwd werd. Het best gekwalificeerd volgens hen.... Nee FvD wilde in dat baantje een vriendje wegzetten.
Je kunt toch nagaan dat als een (in)formateur te weinig het vertrouwen heeft van de betrokken partijen, die persoon niet de juiste kwalificaties heeft.
Welk baantje heeft FvD Pieter Omtzigt dan bezorgd ? Daarnaast waar lees jij dat het "vriendjes" zijn ? Baudet is gecharmeerd van Omtzigt, maakt ze dat meteen vrienden ?

Volgens mij mag iedere partij een voorkeur hebben voor een formateur dat hoeft niet per se meteen met de "baantjescarrousel" te maken te hebben. Je hebt dat woordje een keer gehoord en nu probeer je het al meerdere keren zo te doen lijken alsof FvD zich zelf ook schuldig maakt aan het in stand houden van de baantjescarrousel. Dat is feitelijk gezien onmogelijk aangezien ze die macht niet eens hebben, daarnaast is het iets waar ze ideologisch gezien faliekant tegen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 10-08-2017 04:23:12 ]
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173017341
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 12:55 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Welk baantje heeft FvD Pieter Omtzigt dan bezorgd ? Daarnaast waar lees jij dat het "vriendjes" zijn ? Baudet is gecharmeerd van Omtzigt, maakt ze dat meteen vrienden ?
FvD wilde Omtzigt baantjes bezorgen van formateur en minister president
En ik reageerde op een bericht voor het nieuw te maken baantje van 3e kamerlid FvD

quote:
Volgens mij mag iedere partij een voorkeur hebben voor een formateur dat hoeft niet per se meteen met de "baantjescarrousel" te maken te hebben.
klopt, dat hoeft niet perse... maar de voorkeur van FvD voor mogelijke baantjes Omtzigt is net zo baantjescarrousel als bijv Tjeenk Willink, Schippers , Kamp als (in) formateur kiezen.
FvD ageert tegen dat baantjescarrousel en wekt de indruk dat geheel te willen afschaffen, maar dat kunnen ze niet voor het hele bestel en maken dat ook niet waar met de baantjes die ze voor Omtzigt wensen.
Dat politieke partijen en bestuurders allereerst tot heel vaak kandidaten uit eigen kring zoeken voor de vacatures is best wel praktisch. En dat zie je in elk soort bestuur, van alle tijden en alle culturen. Het is prima om te ageren tegen vriendjespolitiek, familie presentjes toeschuiven etc...
Maar de pretentie niet mee te doen aan die carrousel is bedrog.
Moet de FvD een nieuwe fractiemedewerker aanstellen ? Die zoekt men toch eerst in eigen kring of ideologisch verwant iemand. Niks iemand aanwerven neutraal en apolitiek ( het zakenkabinet idee)
En terecht dat men zo selecteert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 09-08-2017 13:41:14 ]
  woensdag 9 augustus 2017 @ 13:48:18 #196
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_173018183
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

FvD wilde Omtzigt baantjes bezorgen van formateur en minister president
En ik reageerde op een bericht voor het nieuw te maken baantje van 3e kamerlid FvD

[..]

klopt, dat hoeft niet perse... maar de voorkeur van FvD voor mogelijke baantjes Omtzigt is net zo baantjescarrousel als bijv Tjeenk Willink, Schippers , Kamp als (in) formateur kiezen.
FvD ageert tegen dat baantjescarrousel en wekt de indruk dat geheel te willen afschaffen, maar dat kunnen ze niet voor het hele bestel en maken dat ook niet waar met de baantjes die ze voor Omzigt wensen.
Dat politieke partijen en bestuurders allereerst tot heel vaak kandidaten uit eigen kring zoeken voor de vacatures is best wel praktisch. En dat zie je in elk soort bestuur, van alle tijden en alle culturen. Het is prima om te ageren tegen vriendjespolitiek, familie presentjes toeschuiven etc...
Maar de pretentie niet mee te doen aan die carrousel is bedrog.
Moet de FvD een nieuwe fractiemedewerker aanstellen ? Die zoekt men toch eerst in eigen kring of ideologisch verwant iemand. Niks iemand aanwerven neutraal en apolitiek ( het zakenkabinet idee)
En terecht dat men zo selecteert.
FvD wilde Omtzigt als formateur en Minister-President omdat hij in hun ogen de beste keus was. Dat heeft verder echt 0,0 met vriendjespolitiek of baantjescarrousel te maken. Omtzigt is geen "vriendje" van FvD en heeft verder ook geen banden met FvD.

Weet je uberhaubt wel wat FvD met de baantjescarrousel bedoeld ? Ze willen open sollicitaties voor alle publieke en semi-publieke functies. Fractiemedewerkers zijn in dienst van de partij en niet van de overheid. Zij dienen het belang van een bepaalde politieke partij en niet het belang van bijv alle burgers van 1 gemeente(zoals een burgemeester wel een publieke functie is). Dus nee FvD doet niet mee aan de baantjescarrousel.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173018380
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

FvD wilde Omtzigt baantjes bezorgen van formateur en minister president
En ik reageerde op een bericht voor het nieuw te maken baantje van 3e kamerlid FvD

[..]

klopt, dat hoeft niet perse... maar de voorkeur van FvD voor mogelijke baantjes Omtzigt is net zo baantjescarrousel als bijv Tjeenk Willink, Schippers , Kamp als (in) formateur kiezen.
FvD ageert tegen dat baantjescarrousel en wekt de indruk dat geheel te willen afschaffen, maar dat kunnen ze niet voor het hele bestel en maken dat ook niet waar met de baantjes die ze voor Omtzigt wensen.
Dat politieke partijen en bestuurders allereerst tot heel vaak kandidaten uit eigen kring zoeken voor de vacatures is best wel praktisch. En dat zie je in elk soort bestuur, van alle tijden en alle culturen. Het is prima om te ageren tegen vriendjespolitiek, familie presentjes toeschuiven etc...
Maar de pretentie niet mee te doen aan die carrousel is bedrog.
Moet de FvD een nieuwe fractiemedewerker aanstellen ? Die zoekt men toch eerst in eigen kring of ideologisch verwant iemand. Niks iemand aanwerven neutraal en apolitiek ( het zakenkabinet idee)
En terecht dat men zo selecteert.
Nee sorry, maar van je argumentatie klopt geen hout. Je gebruikt een term van het FvD tegen ze, wat opzich natuurlijk leuk is als dat lukt, maar verdraait de boel daarbij zo dat het FvD dat niet meer als baantjescarrousel ziet. Jij vindt dus meer dingen een baantjescarrousel dan het FvD, en vindt dus eigenlijk dat het FvD nog niet sterk genoeg ageert ertegen. Dat... of je gebruikt het als gelegenheidsargument.

Het FvD is gecharmeerd van Omtzigt, om zijn mening. Het maakt niet uit in welke partij hij zit: wij willen omtzigt (een CDA'er en dus niet een "vriendje") om zijn politieke mening. De beste man op zijn beste plek, niks baantjescarrousel dus.

Dan nu waarom ze zeggen "wat doe je nog bij het CDA": eerst moeten we constateren dat Omtzigt toch vaak wel een interne oppositie is in het CDA. Hij wordt daar veel voor geprezen, en door de mensen die het vervelend vinden wordt het in ieder geval geconstateerd.

Als je dus ziet dat een CDA'er het niet volledig eens is met het CDA, en volgens het FvD meer heeft met het FvD (al is dat aan Omtzigt om te beslissen, het FvD vraagt daar slechts naar), is het logisch om te vragen: zit je bij ons niet beter?

Stel Omtzigt zegt nee: dat is jammer, maar niks aan de hand. Stel Omtzigt zegt ja: geweldig nieuws voor het FvD:
1) Het CDA wordt gigantisch pijngedaan, ze raken een bekend en geprezen kamerlid kwijt. Voor het CDA is haast geen groter verraad mogelijk (zo zullen ze dat ervaren), overlopen naar de concurrent. Omtzigt realiseert zich dit vast ook en daarom zal het waarschijnlijk ook niet gebeuren; het FvD zet hoog in.
2) Het komt in het nieuws: FvD weer op de kaart
3,4 en 5) Er wordt een gigantisch signaal afgegeven aan de CDA kiezer door een CDA'er: het Fvd is beter dan het CDA, komt allen. Nu nog een goede VVD'er erbij en het feest is compleet (eerst even eentje vinden...)
pi_173018452
Vanaf Pim weet heel de politiek niet meer waar hun hoofd zit.

Dat is mijn mening over de politiek.
pi_173018931
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 13:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee sorry, maar van je argumentatie klopt geen hout. Je gebruikt een term van het FvD tegen ze,
Ik merk op dat wat men baantjescarrousel noemt een normaal menselijk gebeuren is.
Van alle tijden, van alle culturen. Het is niet persé slecht, hoewel vriendjespolitiek, familie bevoordelen, machtsmisbruik, corruptie de onvermijdelijke foute bijverschijnselen zijn.
( liberalen schijnen daar goed in te zijn , zie de schandaaltjes rond de VVD de laatste 5 jaar)

quote:
maar verdraait de boel daarbij zo dat het FvD dat niet meer als baantjescarrousel ziet. Jij vindt dus meer dingen een baantjescarrousel dan het FvD,
Ja... Omtzigt naar voren schuiven is net zo de eigen politieke mannetjes een baantje willen bezorgen. Heel normaal en niet persé slecht.
De FvD ontwikkelt zich tot een normale politieke partij , horend bij het partijkartel.
Dwz lokale afdelingen worden opgericht, komen in de gemeenteraden en provincies, vandaar uit selecteert men kandidaten voor hoger parlementen. Dat is die carrousel.
Wees realistisch en ga niet pretenderen 'de politieke elite' te kunnen afschaffen en zelf nooit politieke elite te worden. Dat is de FvD al. Baudet is elitair als zelfbenoemde grootste intellectueel
pi_173018945
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:00 schreef john2406 het volgende:
Vanaf Pim weet heel de politiek niet meer waar hun hoofd zit.

Dat is mijn mening over de politiek.
Dat moet wel onhandig eten zijn dan ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')