abonnement Unibet Coolblue
pi_172949816
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 17:14 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Een bore-out? Bestaat dat ook? Burn-out voelt soms wel als ik een week gewerkt heb.
Ja, ziek worden van verveling op je werk.
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 17:16 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

2200 is netto en hij had het over 500 tot 800 euro bruto.
Oh ok, als je dan van die 500, bijvoorbeeld 350 kunt maken of zo, valt het nog wel mee. Als je dan weer met plezier gaat werken. Dat is ook wat waard.
  zondag 6 augustus 2017 @ 17:32:10 #27
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_172949822
En als je nou je huurwoning opgeeft en een woning zou gaan kopen? Met jouw huidige salaris kun je 168.000 euro lenen. Ik weet niet waar je woont maar als je buiten de Randstad woont dan moet je voor 125.000 euro echt wel een woning kunnen vinden. Stel je koopt een woning van 125.000 euro dan gaan je netto maandlasten voor wonen naar 410 euro in de maand. Daarvan is een deel rente maar vooral aflossing. Als je dat voor elkaar hebt ga je opzoek naar een andere baan.
pi_172950036
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 17:14 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Een bore-out? Bestaat dat ook? Burn-out voelt soms wel als ik een week gewerkt heb.
Yep die had ik, jezelf op een gegeven moment door de dagen heen slepen van verveling, want als je na een tijdje het werk kunt doen met 2 vingers in je neus dan ga je nadenken hoe je dit op kunt lossen. Ik ben een gesprek aangegaan met mijn meerdere en na 3 gesprekken kreeg ik een andere functie met meer uitdaging.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172951716
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 17:32 schreef Sunri5e het volgende:
En als je nou je huurwoning opgeeft en een woning zou gaan kopen? Met jouw huidige salaris kun je 168.000 euro lenen. Ik weet niet waar je woont maar als je buiten de Randstad woont dan moet je voor 125.000 euro echt wel een woning kunnen vinden. Stel je koopt een woning van 125.000 euro dan gaan je netto maandlasten voor wonen naar 410 euro in de maand. Daarvan is een deel rente maar vooral aflossing. Als je dat voor elkaar hebt ga je opzoek naar een andere baan.
Dat is geen optie. Wat wel een optie zou zijn is om hier in de buurt dan een goedkoop koophuis te vinden.
  zondag 6 augustus 2017 @ 18:43:09 #30
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_172951756
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 18:42 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Dat is geen optie. Wat wel een optie zou zijn is om hier in de buurt dan een goedkoop koophuis te vinden.
Maar dat laatste opper ik toch juist? :P
Wat is dan geen optie?
pi_172951778
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik denk dat ik misschien maar terug ga vallen op misschien wel een goedkoop 1 kamer flatje/huisom zo de kosten tijdelijk drastisch te verlagen. Als ik dan een nieuwe baan vind en me salaris gaat weer omhoog, zou ik weer alles langzaam aan op kunnen bouwen.
pi_172951827
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 18:43 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maar dat laatste opper ik toch juist? :P
Wat is dan geen optie?
Haha sorry ik bracht het verkeerd over. Ik bedoelde te zeggen dat het geen optie voor mij is om buiten de Randstad te gaan kopen omdat dat best ver is. IN de Randstad zou wel kunnen.
  Moderator zondag 6 augustus 2017 @ 18:56:26 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172952387
2850 > 2350 is plm 200 netto.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_172952609
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 18:42 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Dat is geen optie. Wat wel een optie zou zijn is om hier in de buurt dan een goedkoop koophuis te vinden.
Houd er wel rekening mee dat je woonlasten bij een koophuis een stuk hoger zijn dan alleen je hypotheeklasten..
pi_172963137
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 16:39 schreef Fietsenrek het volgende:
Hallo allemaal,

Zoals de titel al aangeeft ben ik momenteel niet gelukkig op me werk. Het werk is uiteindelijk niet wat ik verwacht had, maar ik deed het destijds omdat het salaris goed was/is. Ook zijn mijn directe collega's onprettig en is de werksfeer erg somber. Bovendien ben ik er sociaal sterk op achteruit gegaan, omdat de werkzaamheden in ploegendienst zijn, waardoor ik mijn vrienden veel minder zie.
Ik voel me steeds vaker depressief en voel ook dat ik veranderd ben als persoon.

Nu wil ik wel een andere baan zoeken, en ik wil ook heel graag weg, maar ik twijfel heel erg. Waarom twijfel ik? Ik woon op mezelf en ik denk als ik een nieuwe baan vindt met minder salaris, dat ik het financieel niet ga redden. Ook het salaris wat ik nu verdien, zal ik niet zo snel meer verdienen bij een andere werkgever (denk ik).

Wat is wijsheid?
Als jij je echt niet prettig voelt dan moet je gewoon iets anders zoeken. Zie je wel voldoende groeimogelijkheden? Vergeet niet dat je gemoedstoestand erg belangrijk is in het uitbouwen van een carriere. Misschien dat je op een andere plek wat minder verdient, maar als je daar gelukkig(er) bent, heb je ook weer een betere kans om op te klimmen.
  maandag 7 augustus 2017 @ 08:34:56 #36
286575 Roces18
Chef de party
pi_172963674
Vrij veel geld voor je opleidingsniveau en leeftijd.
Natuurlijk een lastige beslissing maar niet iedereen doet werk wat die leuk vind.
Dus of je houdt het vol of je stopt ermee, maar bedenk wel dat je dik achteruit gaat qua salaris.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172965114
Geld maakt uiteindelijk niet gelukkig als je ongelukkig bent op je werk. Bedenk wel dat je daar het grootste deel van de tijd door moet brengen. Zou voor jezelf eens op rij zetten wat je echt wil en eventueel gaan solliciteren. Wellicht kan je toch een salaris uitonderhandelden wat je wel aanstaat. Plezier op het werk gaat bij mij voor op de financiële kant.
pi_172965744
Her en der wordt bore-out genoemd. Ik lees nergens dat TS zich verveelt, alleen dat
het werk niet is wat 'ie had verwacht.

Ik herken het wel; de moeilijkheid om iets beters te zoeken en daarbij (flink) te moeten inleveren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 7 augustus 2017 @ 11:01:04 #39
286575 Roces18
Chef de party
pi_172966054
Kijk het liefst ben ik ook surf instructeur ergens in Rio de Janeiro of de Malediven ofzo.
Maar financieel is dat drie keer niets.

En je moet maar zo bedenken dat je het altijd slechter kan treffen.
Je kon ook bij feyenoord ofzo spelen :r
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Redactie Frontpage maandag 7 augustus 2017 @ 11:04:16 #40
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_172966138
quote:
7s.gif Op zondag 6 augustus 2017 16:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Tuurlijk. :')

Zou je dat werk ook doen als je er niks voor betaald kreeg? Indien je antwoord nee is, dan beleef je er dus niet bijster veel plezier aan.
Dit is een kromme redenatie. Iedereen moet werken om te kunnen leven, want zo zit onze maatschappij in elkaar. Daarbij is het dan erg mooi dat je je werk ook leuk vindt.

Voor mij geldt dat ik mijn werk leuk vind, maar dat ik het niet voor nop zou doen: dan ging ik iets anders doen waarvoor ik wel geld zou krijgen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_172966266
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 11:01 schreef Roces18 het volgende:
Kijk het liefst ben ik ook surf instructeur ergens in Rio de Janeiro of de Malediven ofzo.
Maar financieel is dat drie keer niets.

En je moet maar zo bedenken dat je het altijd slechter kan treffen.
Je kon ook bij feyenoord ofzo spelen :r
:)

Maar zonder gekheid, geld is niet alles zaligmakend als je echt met een rothekel naar je werk gaat, dan duurt een dag héél lang, 5 dagen per week. Dan liever een stapje terug qua salaris.

Ik denk dat er echt wel mogelijkheden zijn om te bezuinigen, zaken waar je waarschijnlijk nog niet aan gedacht hebt. Je kunt via internet een goedkoop energiecontract sluiten, autoverzekering kan waarschijnlijk ook wel goedkoper of misschien moet je sowieso eens aan een goedkoper autootje denken. Boodschappen kunnen via een prijsvechter ook vast wel goedkoper. Tips genoeg op internet te vinden voor goedkopere alternatieven.
Pecunia non olet
pi_172971293
Geluk begint voor mij steeds meer belangrijker te worden dan voor geld. Het geld is zeker niet verkeerd, maar ja als je niet gelukkig bent, wil je bijna niks meer doen.

Raden jullie een uitzendbureau aan om via daar eventueel overgenomen te kunnen worden door een werkgever? Zo krijg je de kans om bij meerdere werkgevers te kijken hoe en wat.

quote:
Ik denk dat er echt wel mogelijkheden zijn om te bezuinigen, zaken waar je waarschijnlijk nog niet aan gedacht hebt. Je kunt via internet een goedkoop energiecontract sluiten, autoverzekering kan waarschijnlijk ook wel goedkoper of misschien moet je sowieso eens aan een goedkoper autootje denken. Boodschappen kunnen via een prijsvechter ook vast wel goedkoper. Tips genoeg op internet te vinden voor goedkopere alternatieven.
Ik heb alles vrijwel goedkoop denk ik. Ik zou misschien alles bij elkaar 20 tot 40 euro kunnen bezuinigen, maar zodra ik wegga bij deze werkgever, vallen er kortingen weg. Ík zal ieder geval even kijken of er nog wat weg te bezuinigen valt, thx!

quote:
Kijk het liefst ben ik ook surf instructeur ergens in Rio de Janeiro of de Malediven ofzo.
Maar financieel is dat drie keer niets.

En je moet maar zo bedenken dat je het altijd slechter kan treffen.
Je kon ook bij feyenoord ofzo spelen
:')

Wel hele dag mooie vrouwen kijken <O)
pi_172981420
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 14:51 schreef Fietsenrek het volgende:Ik heb alles vrijwel goedkoop denk ik. Ik zou misschien alles bij elkaar 20 tot 40 euro kunnen bezuinigen, maar zodra ik wegga bij deze werkgever, vallen er kortingen weg. Ík zal ieder geval even kijken of er nog wat weg te bezuinigen valt, thx!

Hmm, de verzekeringen die werkgeverkortingen geven zijn meestal hele dure verzekeringen.
Ik weet zeker dat er andere maatschappijen zijn die zelfs zonder werkgeverskorting nog veel goedkoper zijn. Een uurtje vergelijken op internet kon wel eens een wereld doen open gaan.

Eigenlijk denk ik dat je met dit salaris, maandelijks dik geld zou moeten overhouden. Hoe zouden anders jongelui met een lager salaris, het wel kunnen redden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Armani XL op 08-08-2017 10:48:23 ]
Pecunia non olet
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:49:03 #44
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_172981590
Werken via een uitzendbureau kan een optie zijn, maar ik heb geen idee hoeveel werk er via een UZB te krijgen is. Vaak zijn het dan ook baantjes voor kortere tijd of ter vervanging van iemand die ziek/zwanger is of zo.

Maar het is wel een optie om bij diverse bedrijven te kijken en te zien wat je nu echt bevalt en wat je leuk vind om te doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_173039560
quote:
Hmm, de verzekeringen die werkgeverkortingen geven zijn meestal hele dure verzekeringen.
Ik weet zeker dat er andere maatschappijen zijn die zelfs zonder werkgeverskorting nog veel goedkoper zijn. Een uurtje vergelijken op internet kon wel eens een wereld doen open gaan.

Eigenlijk denk ik dat je met dit salaris, maandelijks dik geld zou moeten overhouden. Hoe zouden anders jongelui met een lager salaris, het wel kunnen redden.
Ik ga inderdaad even kijken of er nog meer te bezuinigen valt.

Probleem is ook niet dat ik het met dit salaris niet red. Een terugval van 600, 700 euro netto zou wel een grote klap zijn, waardoor ik hoogstwaarschijnlijk wel moet terugvallen op een goedkopere woonplek.

quote:
Werken via een uitzendbureau kan een optie zijn, maar ik heb geen idee hoeveel werk er via een UZB te krijgen is. Vaak zijn het dan ook baantjes voor kortere tijd of ter vervanging van iemand die ziek/zwanger is of zo.

Maar het is wel een optie om bij diverse bedrijven te kijken en te zien wat je nu echt bevalt en wat je leuk vind om te doen.
Nee dat is helemaal onzekerheid inderdaad. Ik ga even rondsnuffelen op het forum hier of er mensen zijn die werken voor een uitzendbureau en op zichzelf wonen.
Ook ga ik denk langs het uitzendbureau, kijken wat dan de mogelijkheden zijn voor mij.

Bedankt voor het meedenken!
pi_173056258
ik werk momenteel via een uitzendtoko en woon al jaren op mezelf. je moet gewoon een lijstje maken met je uitgaven (huur, verzekeringen, internet/tv, auto etc) per maand dan weet je precies wat je overhoud. dan kun je ook aanpassingen maken. en niet elke dag vreten bestellen.
pi_173080425
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 17:20 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]

Nee 2200 is netto inderdaad, wat Sunri5e zei. Bruto zit ik op ongeveer 2850,-
Dat vind ik zelf een behoorlijk bedrag voor jou leeftijd. Je zou met minder toch makkelijk moeten kunnen rondkomen lijkt mij? Zelfs met je onkosten van 1100 in de maand.

Maak een exel bestandje met wat je uitgeeft en tel daar 200/300 per maand op voor extra kosten/sparen bv. Dan zie je precies wat je minimaal wilt gaan verdienen.

Ik kan je in iedergeval zeggen dat mijn onkosten bijna gelijk zijn aan die van jou en ik het een tijd met veel minder dan jou salaris heb moeten doen. :)
pi_173093776
quote:
ik werk momenteel via een uitzendtoko en woon al jaren op mezelf. je moet gewoon een lijstje maken met je uitgaven (huur, verzekeringen, internet/tv, auto etc) per maand dan weet je precies wat je overhoud. dan kun je ook aanpassingen maken. en niet elke dag vreten bestellen.
Bevalt het wel via het uitzendbureau? Of was het omdat het toen moest?

quote:
Dat vind ik zelf een behoorlijk bedrag voor jou leeftijd. Je zou met minder toch makkelijk moeten kunnen rondkomen lijkt mij? Zelfs met je onkosten van 1100 in de maand.

Maak een exel bestandje met wat je uitgeeft en tel daar 200/300 per maand op voor extra kosten/sparen bv. Dan zie je precies wat je minimaal wilt gaan verdienen.

Ik kan je in iedergeval zeggen dat mijn onkosten bijna gelijk zijn aan die van jou en ik het een tijd met veel minder dan jou salaris heb moeten doen.
Ik zal even opnieuw mijn kosten gaan berekenen per maand en kijken waar ik eventueel nog op kan bezuinigen.
Wat verdiende je toen als ik vragen mag?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')