abonnement Unibet Coolblue
pi_172975299
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 08:22 schreef AchJa het volgende:
Zoek de definitie van "krijgsgevangene" eens op...
Wat is je punt?
  maandag 7 augustus 2017 @ 18:14:13 #202
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172975585
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:

Tweede foto ziet er erg gesoept uit
Hier trouwens een foto van de toekomstige foto van de Koning van de UK
[ afbeelding ]
En dan z'n broer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 7 augustus 2017 @ 18:16:28 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_172975631
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tweede foto ziet er erg gesoept uit
Ik vind 'm er uitzien alsof ie nogal hard ingeflitst is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2017 18:16:43 ]
pi_172977825
Beetje kinderachtig, die boete.
pi_172978942
Goed aangepakt die Chinezen
pi_172979446
quote:
14s.gif Op zondag 6 augustus 2017 01:16 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zolang je je niet met anderen bemoeit, geen opstootjes creëert of een groep mensen bij elkaar brengt heb je daar echt niets maar dan ook niets te vrezen van de politie.. Die doen alleen moeilijk als er bijv een official komt.. Verder kun je daar echt heel veel maken... Er is daar niet zoiets als wat wij hier "politiek correct" noemen..
(Behalve in de grote steden als Beijng, Shanghai, etc... dat is zo westers dat daar in grote lijnen dezelfde regels als hier gelden)
Chinezen zijn idd hartstikke tolerant (wat ook wel nodig is als je amper persoonlijke privacy hebt) otdat je iets roept wat ingaat tegen hun gevoel van nationalisme. Dan wordt je gerust door een meute wildvreemden (jong en oud) in elkaar geslagen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:02:26 #208
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172979985
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Chinezen zijn idd hartstikke tolerant (wat ook wel nodig is als je amper persoonlijke privacy hebt) otdat je iets roept wat ingaat tegen hun gevoel van nationalisme. Dan wordt je gerust door een meute wildvreemden (jong en oud) in elkaar geslagen.
En die lijn is heel maar dan ook heel dun... :Y

Word je keihard belazerd, gescammed, of iets in die strekking en zeg je er een beetje te hard iets van omdat je kwaad word, dan is de dader al gauw genegen om de straat op te gaan en heel hard te gaan schreeuwen dat die buitenlander kwaad op alle chinezen is of iets van die strekking.. Wat je dus nooit gezegd hebt.. En berg je dan maar idd.. helemaal als je gebrekkig chinees spreekt
  Moderator maandag 7 augustus 2017 @ 21:32:09 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172980997
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 21:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Klopt, maar het idee alleen al dat je wel even de hele wereld je wil kan opleggen getuigt van grootheidswaanzin, dat je een paar jaar vrij succesvol je gang kan gaan doet daar weinig aan af. Maar er waren wel meer overeenkomsten tussen die twee, beiden waren bv idolaat van het Romeinse rijk, de nazi groet is gewoon gekopieerd van de Romeinen bv.
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vergelijk het ook niet een op een met de nazigroet, maar er is in het oude Rome sprake van een groet met vooruitgestoken, schuin omhoog geheven arm, daar leidt ik uit af dat de fascisten van Mussolini daar een eigen variant op hebben toegepast, en de nazi's van Hitler die weer geadopteerd hebben. Het komt in ieder geval aardig in de buurt van die Romeinse groet.
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah ja, dus je eigen interpretatie/ theorie weegt zwaarder dan "eoa Nederlands wikipedia bronnetje" (of woorden van gelijke strekking)... Duidelijk...
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vind dat aannemelijker dan een Nederlandse bron die het heeft over 17e eeuwse toneelspelers waar in geen enkele andere bron melding van word gemaakt.
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mjah: Oath of the Horatii en Horace (Battle between the Horatii and the Curiatii)...

Dus ik vind jouw theorie nog steeds bullshit...
hier verder pls
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172986029
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En die lijn is heel maar dan ook heel dun... :Y

Word je keihard belazerd, gescammed, of iets in die strekking en zeg je er een beetje te hard iets van omdat je kwaad word, dan is de dader al gauw genegen om de straat op te gaan en heel hard te gaan schreeuwen dat die buitenlander kwaad op alle chinezen is of iets van die strekking.. Wat je dus nooit gezegd hebt.. En berg je dan maar idd.. helemaal als je gebrekkig chinees spreekt
Ik heb zelfs gehoord over een vrij bekend verhaal van een Braziliaanse toerist die een Chinese vrouw wilde helpen toen ze overvallen werd. Hij sprong op de dief, de dief riep dat die Braziliaan alle Chinezen haatte, en vervolgens sloeg een meute de Braziliaan in elkaar. Hoe hard dat vrouwtje ook riep dat hij juist de man was die haar probeerde te helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 07-08-2017 23:55:18 ]
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 02:23:13 #211
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172988026
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik heb zelfs gehoord over een vrij bekend verhaal van een Braziliaanse toerist die een Chinese vrouw wilde helpen toen ze overvallen werd. Hij sprong op de dief, de dief riep dat die Braziliaan alle Chinezen haatte, en vervolgens sloeg een meute de Braziliaan in elkaar. Hoe hard dat vrouwtje ook riep dat hij juist de man was die haar probeerde te helpen.
Dat is 1 maar ook het helpen van mensen is daar niet iets wat chinezen doen.. simpelweg omdat ze dan betrokken raken en de kans op claims heel groot is.. Het is daar gewoon een compleet andere cultuur

pi_173020787
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 18:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij hebt het over: "gewone vaders en zonen, geen SS-ers"

Zoek vooral eens op wat krijgsgevangenen en combatanten zijn...
Gelukkig werden de Duitse burgers netjes behandeld door de Russische 'helden'...
pi_173024601
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:39 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Gelukkig werden de Duitse burgers netjes behandeld door de Russische 'helden'...
Zeker niet, maar dat is algemeen bekend. Over de misdragingen van GI's hoor je veel minder. Propaganda.
pi_173024666
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 18:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zeker niet, maar dat is algemeen bekend. Over de misdragingen van GI's hoor je veel minder. Propaganda.
De Amerikaanse soldaten behandelden gevangenen ook beter dan de Russen. Zelfs de Japanners werden slechter behandeld door de Amerikanen dan de Duitsers.
pi_173024792


[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 19:12:07 ]
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:09:25 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173024793
quote:
15s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 15:39 schreef MadJackthePirate het volgende:

Gelukkig werden de Duitse burgers netjes behandeld door de Russische 'helden'...
Jullie gaan nog steeds aan het punt voorbij dat krijgsgevangenen per definitie combatanten/ militairen zijn en geen burgers...

Dus ik ben nog steeds benieuwd naar Hamzoefs "gewone vaders en zonen, geen SS-ers" uitleg icm krijgsgevangenen.
pi_173024861
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jullie gaan nog steeds aan het punt voorbij dat krijgsgevangenen per definitie combatanten/ militairen zijn en geen burgers...

Dus ik ben nog steeds benieuwd naar Hamzoefs "gewone vaders en zonen, geen SS-ers" uitleg.
Ik zeg toch burgers slimmerik

En tevens Hamzoef die beweert dat de Russen de Duitse bevolking beter behandelde dan de Amerikanen :') En de campagne om de Japanse vijand te ontmenselijken als 'yellow vermin' is ook algemeen bekend toch?

Edit: En trouwens, Duitse Wehrmacht soldaten van 18 veroordelen tot 25 jaar dwangarbeid in Siberië, vredelievend waren die mensen toch :')
pi_173024907
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jullie gaan nog steeds aan het punt voorbij dat krijgsgevangenen per definitie combatanten/ militairen zijn en geen burgers...

Dus ik ben nog steeds benieuwd naar Hamzoefs "gewone vaders en zonen, geen SS-ers" uitleg icm krijgsgevangenen.
Je weet dat, zeker na Volkssturm, een groot deel van de Duitse mannelijke bevolking gemilitariseerd was?
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:18:53 #219
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173024996
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja en? Dus militair, geen burgers...
Ook daar gelden rechten voor. Het laten verhongeren van honderdduizenden mensen hoort daar niet bij. :{
pi_173025037
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja en? Dus militair, geen burgers...
Ja echt die-hard SS'ers waren dat man :')! Laat ze maar creperen in Siberië!!
Terwijl de POW sterfte in Duitse kampen voor Engelsen, Fransen en Amerikanen slechts rond de 3% lag.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:29:29 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173025252
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Door Amerikanen ja?
Ja, maar dat leren ze je niet op school he. Want alleen die boze communisten hebben zich misdragen.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:31:59 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173025287
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:21 schreef MadJackthePirate het volgende:

Ja echt die-hard SS'ers waren dat man :')! Laat ze maar creperen in Siberië!!
Terwijl de POW sterfte in Duitse kampen voor Engelsen, Fransen en Amerikanen slechts rond de 3% lag.
Wij lullen langs elkaar heen heb ik het idee. Hamzoef heeft het over de Amerikanen...
  woensdag 9 augustus 2017 @ 19:32:27 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173025296
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, maar dat leren ze je niet op school he. Want alleen die boze communisten hebben zich misdragen.
Tuurlijk joh.

Bij stormfront en aanverwante sites denken ze trouwens ook zo.
pi_173025337
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tuurlijk joh.

Bij stormfront en aanverwante sites denken ze trouwens ook zo.
Dat zou kunnen, zij zullen vast op sommige terreinen wel gelijk hebben.
pi_173025379
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wij lullen langs elkaar heen heb ik het idee. Hamzoef heeft het over de Amerikanen...
Ah, mijn reactie was dan ook meer gericht op Hamzoef. De Amerikanen waren vooral tegen de Japanners (al dan niet terecht) ook geen lieverdjes. Ook met bombardementen schuwden ze burgerslachtoffers niet. Maar over het algemeen valt het wel mee ja.
pi_173025533
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
De Amerikanen waren vooral tegen de Japanners (al dan niet terecht) ook geen lieverdjes


You don't say.

De VS is ook het enige land ter wereld dat ooit nucleaire wapens ingezet heeft tegen burgers. En niet eens één keer, maar meermaals.

Alleen dit gegeven zegt een rationeel persoon al meer dan voldoende. Maar nee, niet in het gebrainwashte Westen. :')

Heel normaal hoor, atoombommen inzetten tegen burgers. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2017 19:43:38 ]
pi_173025574
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

You don't say.

De VS is ook het enige land ter wereld dat ooit nucleaire wapens ingezet heeft tegen burgers. En niet eens één keer, maar meermaals.

Alleen dit gegeven zegt een rationeel persoon al meer dan voldoende. Maar nee, niet in het gebrainwashte Westen. :')

Heel normaal hoor, atoombommen inzetten tegen burgers. ^O^
In vergelijking met het aantal burgerdoden in Dresden bijvoorbeeld valt het mee. Uit mijn hoofd waren het 70.000 in Dresden en 100.000 in Hiroshima? Geen enorm verschil.

Desondanks snap ik de beslissing wel, de levens van je eigen land wegen altijd zwaarder dan die van anderen, lijkt me niet meer dan logisch. Maar om het dan te vergeten is ook weer zoiets.
pi_173025713
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Desondanks snap ik de beslissing wel, de levens van je eigen land wegen altijd zwaarder dan die van anderen, lijkt me niet meer dan logisch.
America first he.

Fuck tienduizenden burgerdoden dan maar he. Engnek.
pi_173025730
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:45 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

In vergelijking met het aantal burgerdoden in Dresden bijvoorbeeld valt het mee. Uit mijn hoofd waren het 70.000 in Dresden en 100.000 in Hiroshima? Geen enorm verschil.

Desondanks snap ik de beslissing wel, de levens van je eigen land wegen altijd zwaarder dan die van anderen, lijkt me niet meer dan logisch. Maar om het dan te vergeten is ook weer zoiets.
Het is een beetje een mes dat snijdt aan twee kanten. Van de ene kant is het natuurlijk gewoon een oorlogsmisdaad, als de Japanners er een hadden gegooid op de VS, of de Duitsers op het VK, dan hadden we hier in het westen jaarlijks een herdenking gehad met alle toeters en bellen die je maar kan verzinnen, maar omdat het de geallieerden waren die het op "evil empire" Japan gooiden kraait er verder geen haan meer na, behalve de Japanners zelf dan.

En aan de andere kant hebben die twee nukes de oorlog met enkele jaren verkort, want de Jappanners hadden zich nooit of te nimmer gewoon overgegeven, en dus hebben de Amerikanen in ieder geval aan hun kant tienduizenden levens bespaard doordat er geen invasie nodig was.

Dus tsja...
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173025737
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

America first he.

Fuck tienduizenden burgerdoden dan maar he. Engnek.
In een oorlog is het nu eenmaal jouw land tegen een ander land. Ik zeg niet dat ik die burgerdoden goedkeur, ik zeg dat ik de redenering begrijp. Persoonlijk zou ik het ook schandalig vinden als we in oorlog waren met België (voorbeeld) en Rutte meer gaf om de burgers in Brussel dan in Amsterdam.
pi_173025761
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

America first he.

Fuck tienduizenden burgerdoden dan maar he. Engnek.
Het is gewoon een hele logische denkwijze, je bespaart jezelf tienduizenden doden, als het er niet meer zijn. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Ik twijfel er geen seconde aan dat als de Japanners de beschikking over zo'n bom hadden gehad, ze hem ook in hadden gezet om de oorlog in hun voordeel te beslissen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173025804
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:53 schreef Hathor het volgende:
Van de ene kant is het natuurlijk gewoon een oorlogsmisdaad, als de Japanners er een hadden gegooid op de VS, of de Duitsers op het VK, dan hadden we hier in het westen jaarlijks een herdenking gehad met alle toeters en bellen die je maar kan verzinne
Dat sowieso, denk alleen eens aanr 9/11. Dat worden nog geen 3000 doden, staat in geen enkele verhouding. Maar he, America, dus danst het Westen maar weer naar de pijpen van haar master.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
Persoonlijk zou ik het ook schandalig vinden als we in oorlog waren met België (voorbeeld) en Rutte meer gaf om de burgers in Brussel dan in Amsterdam.
Waar heb je het nou allemaal over? Zijn er een Amerikaanse stad 70.000 of 100.000 doden gevallen? Of bestond het risico daar op? Nee? Trek deze vergelijking dan niet.

Dresden was trouwens meer UK dan US, maar dat verder terzijde.
pi_173025858
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waar heb je het nou allemaal over? Zijn er een Amerikaanse stad 70.000 of 100.000 doden gevallen? Of bestond het risico daar op? Nee? Trek deze vergelijking dan niet.

Dresden was trouwens meer UK dan US, maar dat verder terzijde.
In deze trok ik de geallieerden maar even onder 1 vlag. Maar het risico bestond uit meer doden onder Amerikaanse soldaten. Dan kan je zeggen dat soldaten nu eenmaal meer risico lopen dan burgers, wat ook zo is. Maar ik snap de beslissing wel, immers is een soldaat in oorlogstijd ook je buurman in vredestijd. De tweede wereldoorlog is lastig met hedendaagse normen en waarden te beschrijven, omdat de risico's aan alle fronten enorm waren en de verliezen daarom ook.
pi_173025911
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat sowieso, denk alleen eens aanr 9/11. Dat worden nog geen 3000 doden, staat in geen enkele verhouding. Maar he, America, dus danst het Westen maar weer naar de pijpen van haar master.

[..]

Waar heb je het nou allemaal over? Zijn er een Amerikaanse stad 70.000 of 100.000 doden gevallen? Of bestond het risico daar op? Nee? Trek deze vergelijking dan niet.

Dresden was trouwens meer UK dan US, maar dat verder terzijde.
Ook Dresden was gewoon een oorlogsmisdaad, dat zal niemand ontkennen, maar wel een met een achterliggende gedachte. De Duitsers hebben in GB meerdere steden helemaal met de grond gelijk gemaakt, en dus is het een soort oog om oog, tand om tand actie geweest. Niet goed te praten, maar wel een die in de lijn der verwachting ligt. Net zo goed als ik de verkrachtingsgolf door de Russen wel kan begrijpen, er was in dat leger bijna niemand die niet een of meerdere familieleden te wreken had, en dus hebben ze zich eens flink laten gaan in Duitsland. Dat kon iedereen van kilometers afstand zien aankomen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:06:13 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173026051
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:52 schreef Hamzoef het volgende:

America first he.

Fuck tienduizenden burgerdoden dan maar he. Engnek.
Als Japan Pearl Harbor met rust gelaten had dan hadden ze Amerika helemaal niet in de oorlog betrokken.
pi_173026136
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als Japan Pearl Harbor met rust gelaten had dan hadden ze Amerika helemaal niet in de oorlog betrokken.
:') __________!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:09:38 #239
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173026154
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:35 schreef MadJackthePirate het volgende:

Ah, mijn reactie was dan ook meer gericht op Hamzoef. De Amerikanen waren vooral tegen de Japanners (al dan niet terecht) ook geen lieverdjes. Ook met bombardementen schuwden ze burgerslachtoffers niet. Maar over het algemeen valt het wel mee ja.
^O^
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:13:16 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173026241
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 19:57 schreef Hamzoef het volgende:

Dat sowieso, denk alleen eens aanr 9/11. Dat worden nog geen 3000 doden, staat in geen enkele verhouding. Maar he, America, dus danst het Westen maar weer naar de pijpen van haar master.

Waar heb je het nou allemaal over? Zijn er een Amerikaanse stad 70.000 of 100.000 doden gevallen? Of bestond het risico daar op? Nee? Trek deze vergelijking dan niet.
Die 6.000.000 Joden uit alle windstreken ben je gemakshalve vergeten? Of tellen die niet?
pi_173026273
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die 6.000.000 Joden uit alle windstreken ben je gemakshalve vergeten? Of tellen die niet?
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:') __________!
  woensdag 9 augustus 2017 @ 20:15:39 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173026312
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, tof volkje die Duitsers...
Zo tof dat ze argeloze Chinese toeristen boetes geven. :{
pi_173153434
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 22:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Zouden we over 100 jaar ook HItler-bier in Europea hebben?
De vergelijking is verleidelijk. En klopt ook vaak wel. Het is immers altijd nog zo geweest dat de huidige tijd (of laatste eeuw) heeeel bijzonder is/was. En dat dat altijd zo werd gevonden. Dus uiteindelijk is het niet zo bijzonder om de recente geschiedenis bijzonder te vinden.
Maar HItler en Napoleon zullen ook over eeuwen nog niet met elkaar worden vergeleken. Vanwege de Holocaust. Het systematisch vermoorden van een heel volk van jong tot oud. Dat is toch iets wat Napoleon niet heeft gedaan. Integendeel: als resultaat van de Franse Revolutie was er juist meer emancipatie voor Joden en Katholieken in Nederland (Bataafse Republiek 1795). En door koning Lodewijk Napoleon.
Later werd dat mbt de katholieken weer ietwat teniet gedaan door de Oranjes in 1813.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')